Vooralsnog is dat lastigquote:Op zondag 22 maart 2015 23:37 schreef Casiotone het volgende:
[..]
hoop ik dit topic wél iets te kunnen scoren
Wat van wie?quote:Zij dronk cola uit een flesje, mijn prinsesje, op een Amsterdams terras....
quote:Op maandag 23 maart 2015 17:38 schreef methodmich het volgende:
Ranja is te druk met andere dingen denk ik!
http://www.parool.nl/paro(...)in-de-schappen.dhtml
Rubbere Robbie???quote:Op maandag 23 maart 2015 20:25 schreef ranja het volgende:
zorrug dat je vooraan staat, in de kantine
Het grappige is dat als ik op de bewuste tekst google, één van de eerste hits leidt naar een post van 2006 waar ik deze tekst noem, en jij het juiste antwoord geeftquote:Op maandag 23 maart 2015 20:56 schreef MadMaster het volgende:
'De Nederlandse Sterren Die Stralen Overal' van in de vorige post genoemde mannen van Catapult enzo dus.
Volledig er in getrapt...
Stand topic #1320:quote:
Stand topic #1320:quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:44 schreef pipster het volgende:
Laat ik het dan wel Ring ring + ring noemen.
Welk nummer van wie?quote:Shooting stars in midnight pastures
And hanging out on clouds beneath the moon
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
kattesnorharen en drummers van KISS
quote:I'mon the rap so mic it
Here's a little story and you're sure to like it
Swift and sly and I'm playing it cool
With my homegirl,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Mud - The Cat Crept In en nog vele anderen...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:38 schreef belsen het volgende:
Al Stewart - Year of the cat
The Kinks - Phenominal cat
The Cure - Love cats
Harry Chapin - Cat's in the cradle
Tom Jones - What's new pussycat?
Ja Zuster, Nee Zuster - Juffrouw, waarom is uw poes zo blauw
Ja Zuster, Nee Zuster - De kat van Ome Willem
Verjaardagsliedje - De kop van de kat
Presidents Of The United States Of America - Kitty
Boudewijn de Groot - Kater
#1320quote:
Wat van wie?quote:You ask me; "Am I happy?"
Well, as matter of fact,
I can say that I'm ecstatic
'Cause we've all just made a pact
Jaaah man...quote:
Nee, niet die fijnste moeder...quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:40 schreef cafca het volgende:
Wilde gok op Baby Love en Piece of the Rock
quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:15 schreef WeezerButler het volgende:
Ah fonetische vervolgvraag :-)
Haar moeder was een Hi-NRG genre zangeres toch
quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:18 schreef ranja het volgende:
Close to Perfection
So Many Men So Little Time
Deed moeder meezingen bij Michael Jackson's Beat It?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef ranja het volgende:
De dochter stond vorig jaar nog op Lowlands en andere festivals.
Haar vader is ook bekend maar heeft in Nederland geen hits, in de UK wel.
Zowel haar vader als moeder zaten in (verschillende) bands toen ze hun hits scoorden.
De gezochte hit van moeder (met band dus) is uit 1983.
Als achtergrondzangeres of zo, ik heb geen idee waar ik haar anders bij moet plaatsen qua #1 hits in 1983...? David Bowie is ook geen band, UB40 misschien...?quote:
geen nummer 1 hitquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:19 schreef MadMaster het volgende:
Als achtergrondzangeres of zo, ik heb geen idee waar ik haar anders bij moet plaatsen qua #1 hits in 1983...? David Bowie is ook geen band, UB40 misschien...?
Nee, dat klopt. 16e in 1994.quote:
Volgens ranja geenquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:24 schreef belsen het volgende:
Ik weet wel welke hit papa had in Nederland.
het gaat om de moederquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:52 schreef pipster het volgende:
Ik heb nog steeds geen flauw idee in welke richting ik het moet zoeken: Wilde gok op Wham met Freedom.
nee, ze was wel de leadzangeres op de gezochte hit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:56 schreef pipster het volgende:
Oh maar ze is dus wel bekend als achtergrondzangeres, en bij Wham! zijn Pepsi en Shirley wel de vaste achtergrondzangeressen. Maar bij een video als Wake me up staan er wel meer mee te blerren. (al is het natuurlijk maar de vraag wie echt wat doet bij Wham!)
Tja en jaartallen et moi, ik zit er meestal 1 jaar naast.
Jij kent je 1983 hits toch wel. Als ze leadzangeres was en jij nooit geweten hebt dat er een vrouw inzat, zullen t wel geen duidelijke female vocals zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:17 schreef Blogman het volgende:
Opgezocht: de band waarbij moeders zong had toch wel iets meer dan één hit?
Nooit geweten dat daar een zangeres in zat, overigens.
Ik denk dat jij ergens verkeerde info vandaan hebt gehaaldquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:17 schreef Blogman het volgende:
Opgezocht: de band waarbij moeders zong had toch wel iets meer dan één hit?
Nooit geweten dat daar een zangeres in zat, overigens.
Bij gebrek aan info hier, moet je toch wat...quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik denk dat jij ergens verkeerde info vandaan hebt gehaald
Nou zong de zanger best vrouwelijk, maar dat is kennelijk niet de band die Ranja bedoelt. Welke dat wel is, heb ik niet kunnen vinden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Jij kent je 1983 hits toch wel. Als ze leadzangeres was en jij nooit geweten hebt dat er een vrouw inzat, zullen t wel geen duidelijke female vocals zijn.
Blanke dame en ietwat gezet, nu ik het opgezocht heb...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Inmiddels ook opgezocht. Tenzij moeders nog in een andere band zat als wat wiki te melden heeft, denk ik dat ranja ook de verkeerde info heeft. Want die zangeres op die ene hit (waarvan ik vermoed waarover het gaat) was toch echt een andere zangeres.
daar doel ik dus ook niet opquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:28 schreef MadMaster het volgende:
Ik denk inderdaad dat Ranja daar op doelt, wat niet juist zou zijn...
En zo kleppen we het topic vol, zonder een centimeter op te schieten...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:08 schreef belsen het volgende:
Papa Paul drumde als ik het goed heb op Never met a girl like you before van Edwyn Collins. Daar was ie in elk geval wel sessiemuzikant voor in die jaren. Kan natuurlijk ook gewoon een drumcomputer zijn.
Ik ben deze vraag eigenlijk wel zatquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:41 schreef WeezerButler het volgende:
Pa weet ik, Ma niet.... geen flauw benul. Wel heeeeel benieuwd.
Dit kloptquote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als same title-purist keur ik 'm af als zelfde titel, maar met de laatste hint wil ik wel een gokje wagen op Belle Stars - Sign of the Times. Iig genoeg dames.
quote:Who's your daddy?
Is he rich like me?
Dat is heul niet dezelfde.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Dit kloptMama Jennie McKeown van de Belle Stars.
#1320quote:
Welk nummer?quote:When I look out my window
Many sights to see
When I look in my window
So many different people to be
It's strange, so very strange
You got to pick up every stitch
You got to pick up every stitch
quote:
Bedankt voor het waarnemen!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:55 schreef belsen het volgende:
[..]
Madmaster 8
Mark 2
pipster 4
n00biedoobiedoo 6
WeezerButler 4
belsen 2
Ranja 2
Blogman 2
methodmich 2
Neh. Bekend feitje uit de pophistorie. Denk jaren 60.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:14 schreef WeezerButler het volgende:
Meest voor de hand liggende; ze wonen allen in Hollywood
Inderdaad.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:50 schreef WeezerButler het volgende:
mee met de Beatles trip naar India
#1320quote:
Ik ook...quote:
Helaas niet, wordt over 2 maandjes voor de 2de keer vader. Dus spaarzaam in de tijd en de dag ervoor al naar the Who. keuzes keuzes keuzesquote:
#1320quote:Op zondag 29 maart 2015 16:37 schreef Blogman het volgende:
Zo niet, dan zeg ik Eric Clapton, Ginger Baker en Steve Winwood.
quote:
& Michael Anthonyquote:Op zondag 29 maart 2015 17:10 schreef WeezerButler het volgende:
Sammy Hagar, Joe Satriani & Chad Smith
#1320quote:
Ohja..die staat er ook op, dus ik reken het goed.quote:
Mark +2quote:Op maandag 30 maart 2015 21:24 schreef Mark het volgende:
Herman van Boeijen
Herman van Veen
Herman Rarebell
Herman & his Hermits
Benjamin Herman
Drankorgelquote:Op maandag 30 maart 2015 23:34 schreef Mark het volgende:
Welk bijzonder instrument bespeelde Bon Scott?
quote:One of the tracks from the album, "" featured
on "carrot and celery rhythm track" (a homage to his performance on the Beach Boys' "Vegetables").
Morrissey? Ken daar verder niet zo veel vanquote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:14 schreef Burnett het volgende:
De bekendste vegetarier is nog niet genoemd...
quote:It's hard to listen towithout dissolving into helpless laughter at least once, maybe at the chorus of farting noises on Corps De Blah
bartrid +2quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:22 schreef bartrid het volgende:
Da's Macca op een album van de Super Furry Animals.
die is toch al een tijdje dood...Deze man leeft nog steeds.quote:
Ik zie nu de hint pas die me niet op weg helpt...quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:08 schreef bartrid het volgende:
[..]
die is toch al een tijdje dood...Deze man leeft nog steeds.
Homdeck +2quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:55 schreef Homdeck het volgende:
Bryan Adams - Ryan Adams
The Cats - The Cars
Sade - Slade
Johnny Cash - Johnny Nash
zoiets?
quote:Op woensdag 1 april 2015 10:11 schreef pipster het volgende:
Box Tops1
Roxette2
Jimi Hendrix experience3
Roxy Music4
Texas![]()
Extreme5
Samantha Fox![]()
Fox the Fox![]()
Brain Box6
Toy-Box![]()
S-Xpress![]()
Mantronix![]()
T-Rex7
Het zijn er trouwens 33 i.p.v. 34quote:
quote:
quote:Op woensdag 1 april 2015 10:51 schreef pipster het volgende:
XTC10
Alexander O'Neil![]()
Alexander Curly11
quote:Op woensdag 1 april 2015 10:56 schreef pipster het volgende:
Maxi Priest![]()
Basement Jaxx![]()
Toni Braxton12
Felix![]()
Gerard Cox13
Junkie XL14
quote:
quote:
We komen er welquote:
quote:
quote:
quote:Op woensdag 1 april 2015 11:03 schreef pipster het volgende:
Ik mag toch hopen dat Rednex het nooit gehaald hebben.....![]()
quote:Op woensdag 1 april 2015 11:10 schreef MadMaster het volgende:
Extremehadden we al
Annie Lennox18
Styx19
quote:Op woensdag 1 april 2015 11:11 schreef MadMaster het volgende:
En Noobie's favoriet natuurlijk: White Soxx20
quote:
quote:
quote:
quote:Op woensdag 1 april 2015 11:41 schreef cafca het volgende:
Xoto, Reo Xeedwagon, Foxeigner, Boxton.....![]()
quote:
quote:
quote:
quote:Op woensdag 1 april 2015 11:46 schreef pipster het volgende:
Oh huppelkutje Alxis Jordan met Happiness, nee toch...toch24
Nog eentjequote:Op woensdag 1 april 2015 11:47 schreef Mark het volgende:
Is dat top2000 materiaal?inmiddels al weer verdwenen gelukkig
BEGIN JIJ NOU OOK ALquote:Op woensdag 1 april 2015 11:11 schreef MadMaster het volgende:
En Noobie's favoriet natuurlijk: White Soxx
Mooi gekaaptquote:
Doh.quote:Sixpence None The Richer
Ghostbusters!quote:Op woensdag 1 april 2015 12:34 schreef pipster het volgende:
Nah ik denk dat Wally Taks wel in orde is...
XentriX
#1320quote:
Welk nummer van wie (uitgebracht als)?quote:"" is a hip hop piece composed by American drummer Keith LeBlanc under the moniker
, released in November 1983 on Tommy Boy Records. It marked the first use of sample-based composition in popular music as well and was the first hip hop song to use
's voice for artistic and political reasons.
Het is inderdaad een bas, daarom kon het Eddie niet zijn. Maar van Steve is hij nietquote:Op donderdag 2 april 2015 13:08 schreef bartrid het volgende:
en het is bovendien een bas....steve harris?
Die dus, afgeleid van papa Eddy zijn gitaarquote:
Nee, die had een andere. Wolfgang heeft bewust voortgeborduurd op de stijl van papaquote:Op donderdag 2 april 2015 14:00 schreef MadMaster het volgende:
Mike Anthony had uiteraard ook nog gekund, geen idee hoe lang ze deze stijl gitaren al hebben...
#1320quote:
U verwart Frysk met Afrikaans.quote:
Ik denk qua populariteit vergelijkbaar met tijdsgenoten als Dyzack, Grof Geschut, 16 Down en Sarah (Geels). Meer de TMF/The Box-bekendheid en/of t zalencircuit.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:14 schreef ranja het volgende:
Echt populair is ze nooit geweest toch? Beetje gehypet misschien maar dat sloeg volgens mij niet echt aan.
Naam ben ik even kwijt.
Dat kwam door die 'peursing'.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
U verwart Frysk met Afrikaans.
Dit was toch wel haar bekendste denk ikquote:Op donderdag 2 april 2015 17:51 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ha! Die ken ik!
Goed nummer toen. Herinner mij het nog. Vandaar.
quote:In 1977, David Bowie and Iggy Pop received a tape of ??????? demonstration songs from the wife of Michael Aylward, guitarist in another ............band, Tin Huey.[4] Both Iggy and Bowie, as well as Brian Eno and Robert Fripp, expressed interest in producing ??????? first release.[5] At ??????'s New York debut show in 1977, Bowie proclaimed that "this is the band of the future, I'm going to produce them in Tokyo this winter."
De juiste band, de verkeerde producer en de verkeerde redenquote:Op vrijdag 3 april 2015 11:46 schreef cafca het volgende:
David Gilmour, toch?
Omdat de platenmaatschappij een gelikter geluid wilde?
Als je het weet is het bekend:-)quote:
Nick Mason, dan. Geen idee wat de reden was..... Waren ze stiekem fan van Pink Floyd?quote:Op vrijdag 3 april 2015 11:48 schreef bartrid het volgende:
[..]
De juiste band, de verkeerde producer en de verkeerde reden
welke band, en waarom?quote:are an English rock group with a varying line-up. The only constant member is singer–songwriter Dan Treacy (born 19 June 1960), who uses the band as a vehicle for his music.
quote:I was listening
Listening to the rain
I was hearing
Hearing something else
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |