abonnement Unibet Coolblue
pi_150906004
Hmm, idee: een mod om busbanen te maken. Dus alleen het type voertuig "bus" mag erop rijden.
(of is dit er al?)
pi_150906063


:')
  zondag 22 maart 2015 @ 11:34:15 #78
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_150906079
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[ afbeelding ]

:')
_O-
  zondag 22 maart 2015 @ 11:38:54 #79
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150906144
quote:
3s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:29 schreef Qunix het volgende:
Hmm, idee: een mod om busbanen te maken. Dus alleen het type voertuig "bus" mag erop rijden.
(of is dit er al?)
Klinkt als een tof plan, ben bang dat ik helaas nog niet diep genoeg in de API zit dat ik weet hoe ik dit moet realiseren.

Is er nog behoefte aan een mp3 speler ingame? :P
pi_150906164
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:00 schreef Sejt het volgende:

[..]

Over het algemeen maak ik zelf m'n transport hubs. Degene in de screenshot is een asset. Mooi, maar niet echt compact en het kan effectiever. ;)

Deze heb ik zelf gemaakt, is iets kleiner maar net zo effectief. Inclusief derp metrostation.

[ afbeelding ]

Edit: Wat is hier aan de hand? _O-

[ afbeelding ]
Da's hangjeugd! Stuur de politie er op af! :D
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150906262
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:38 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klinkt als een tof plan, ben bang dat ik helaas nog niet diep genoeg in de API zit dat ik weet hoe ik dit moet realiseren.

Is er nog behoefte aan een mp3 speler ingame? :P
Is denk ik vooral script werkt. Het zelfde als one-way wegen. Alleen dan een bus id aan koppelen. Wel een leuk idee ja :Y
  zondag 22 maart 2015 @ 11:47:41 #82
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150906304
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Is denk ik vooral script werkt. Het zelfde als one-way wegen. Alleen dan een bus id aan koppelen. Wel een leuk idee ja :Y
Ja is denk ik ook zo, maar ben nu dus vooral UI dingetjes en wat basic C# dingetjes op de achtergrond aan het doen (feed fetching, parsing)

Heb me nog niet verdiept in de daadwerkelijke gameplay modificaties.
  zondag 22 maart 2015 @ 11:49:38 #83
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_150906348
Welke YouTubers hebben goede tutorials? Weet echt niet hoe ik moet beginnen met dit soort spellen. :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_150906399
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[ afbeelding ]

:')
Ik moest lachen.
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:38 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klinkt als een tof plan, ben bang dat ik helaas nog niet diep genoeg in de API zit dat ik weet hoe ik dit moet realiseren.

Is er nog behoefte aan een mp3 speler ingame? :P
Ik ook niet, maar leren kan ik het wel :)
pi_150906468


Ook weer een beetje aan het kloten geweest met een kleine terminal mbv een asset. (de rotonde met snelweg erover)
Nait Soezn Moar Broezn
  zondag 22 maart 2015 @ 11:56:56 #86
277865 Sejt
Ondertitel
pi_150906480
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:40 schreef Divje het volgende:

[..]

Da's hangjeugd! Stuur de politie er op af! :D
Done. Zal ze leren!
Volgens mij staat de 'aantrekkelijkheid' van die asset een klein beetje hoog. :')
I love my mispoken words.
pi_150906507
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:56 schreef Sejt het volgende:

[..]

Done. Zal ze leren!
Volgens mij staat de 'aantrekkelijkheid' van die asset een klein beetje hoog. :')
Is dat die Gap Fill park? :P Die persoon heeft daar zo'n grote marker op gezet zodat er grote groepen mensen samen komen :')
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150906557
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:56 schreef Sejt het volgende:

[..]

Done. Zal ze leren!
Kun je de politie sturen :o ? Of ben ik nu weer dom :')
  zondag 22 maart 2015 @ 12:03:41 #89
277865 Sejt
Ondertitel
pi_150906585
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:58 schreef Divje het volgende:

[..]

Is dat die Gap Fill park? :P Die persoon heeft daar zo'n grote marker op gezet zodat er grote groepen mensen samen komen :')
Die inderdaad. Gebruik 'm amper omdat ik een ander soort infrastructuur model aanhoud. Beetje extreem qua mensen pr. m2. :D

In other news, de hoogste Zweedse wolkenkrabber (in Malmö) heeft zich ook gevestigd in Roskilde!



Mooi gemaakt imo.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409893065
I love my mispoken words.
  zondag 22 maart 2015 @ 12:04:26 #90
277865 Sejt
Ondertitel
pi_150906599
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:01 schreef davedavy het volgende:

[..]

Kun je de politie sturen :o ? Of ben ik nu weer dom :')
Nee, maar een nieuw idee voor een mod is geboren. :P
I love my mispoken words.
pi_150906702
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:10 schreef BarryOSeven het volgende:
Zo goedemorgen!

De RSS reader zit erin, vandaag maar eens het configuratiescherm maken.

Nog een tip voor mede-modders:

Zorg ervoor dat je een boolean reserveert voor debug modus en alleen logt als dat echt nodig is en dus die boolean op true staat.

Een grote debugconsole output zorgt er namelijk voor dat Cities crashed.
ga je de source code vrijgeven?

ik wil ook wel eens een mod bouwen, maar C# is niet mijn sterkste kant en aan de api wiki heb ik niet zoveel..?
pi_150906759


Zo ideaal _O_ Ga elk knooppunt vanaf nu met af/op-ritten aan beide kanten doen. Het loopt hier als een tierelalier _O_
Nait Soezn Moar Broezn
  zondag 22 maart 2015 @ 12:14:09 #93
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150906789
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:10 schreef mschol het volgende:

[..]

ga je de source code vrijgeven?

ik wil ook wel eens een mod bouwen, maar C# is niet mijn sterkste kant en aan de api wiki heb ik niet zoveel..?
Ja wil het ook nu al wel even op github zetten hoor. Zal even een repo maken, ook beter voor mijn backups ;)
pi_150906820
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:12 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]

Zo ideaal _O_ Ga elk knooppunt vanaf nu met af/op-ritten aan beide kanten doen. Het loopt hier als een tierelalier _O_
Hoe kom je aan deze?
pi_150906848
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:10 schreef mschol het volgende:

[..]

ga je de source code vrijgeven?

ik wil ook wel eens een mod bouwen, maar C# is niet mijn sterkste kant en aan de api wiki heb ik niet zoveel..?
Volgens mij kan je ook Javascript gebruiken (Unity 5 is het)
pi_150906852
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:15 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Hoe kom je aan deze?
Ik zal 'm even opzoeken tussen m'n geabboneerde bestanden :)

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=410084430
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150906862
quote:
3s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:17 schreef Qunix het volgende:

[..]

Volgens mij kan je ook Javascript gebruiken (Unity 5 is het)
CO sprak volgens mij specifiek over C# dat in mods gebruikt moest worden

en met visual studio + importeren van de nodige references kan ik best een hoop knutselen.. (alleen wat voorbeelden zijn erg fijn)
pi_150906880
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:17 schreef mschol het volgende:

[..]

CO sprak volgens mij specifiek over C# dat in mods gebruikt moest worden
Ah. Duidelijk. C# is ook niet mijn sterkste kant.
  zondag 22 maart 2015 @ 12:25:00 #99
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150907005
Is er al iets van een mod dat hulpdiensten door rood kunnen rijden, of andere auto's in kunnen halen?

Heb nu al een week niet meer gespeeld omdat ik me daar zo aan stoorde :@
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 22 maart 2015 @ 12:25:07 #100
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150907007
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:17 schreef mschol het volgende:

[..]

CO sprak volgens mij specifiek over C# dat in mods gebruikt moest worden

en met visual studio + importeren van de nodige references kan ik best een hoop knutselen.. (alleen wat voorbeelden zijn erg fijn)
Staat erop:

https://github.com/BarryOSeven/rsschirp

Volledig werkende mod met de UI als work in progress maar hindert niet de rest van de werking.

Het is wel aan te raden visual studio of monodevelop zoals hier aangegeven te gebruiken:

VS2013: http://www.reddit.com/r/C(...)013_to_develop_mods/

Mono Develop: http://www.reddit.com/r/C(...)compile_a_dll_using/

Je kunt dan namelijk gebruik maken van het ColossalFramework wat de mogelijkheden met 10000x vergroot.

Als er vragen zijn, ik hang hier vandaag nog wel even :)

edit:

Nog wat overige handigheden:

Modding API: http://www.skylineswiki.com/Modding_API
Exposed methods van ICities: http://static.croxford.me/CitiesSkylinesAPIDOC/

[ Bericht 4% gewijzigd door BarryOSeven op 22-03-2015 12:46:01 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')