Dus ik snap zeker wel met wat ze als moslim bedoelen itt jouw bewering. En het slaat dus nergens op, want Jezus, Abraham en Noah hebben zich niet overgegeven aan de wil van Allah.quote:Op maandag 23 maart 2015 11:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou vooruit, In de Islamitische theologie is de term moslim niet beperkt tot diegene die in de boodschap van Mohammed gelooft, maar zich praktisch heeft 'overgegeven' aan de wil van Allah, zo-doende wordt Jezus, Abraham, Noach etc in de Koran een moslim genoemd, niet als een persoon wat lid is van Mohammed's gemeenschap, maar als een generatie die voor Mohammed zich hier aan hebben onderworpen. Wat menig mens tegenwoordig onder moslim verstaat, en ook wat ik van jouw reactie begrijp is dat het beperkt wordt tot aanhanger van de Mohamedaanse religie, logisch is het wel, maar dekt de lading niet van de Islamitische theologie.
quote:Op maandag 23 maart 2015 14:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dus ik snap zeker wel met wat ze als moslim bedoelen itt jouw bewering. En het slaat dus nergens op, want Jezus, Abraham en Noah hebben zich niet overgegeven aan de wil van Allah.
quote:Op maandag 23 maart 2015 11:44 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat is nou weer 'Kafir'?
Noem mij maar gewoon Molurus, ik heb het niet zo op labels.
Het betekent "ongelovige", maar dan in de context van een scheldwoord. Maarja, 'heiden' was vroeger ook een scheldwoord en is veranderd in een soort van geuzentitel. Maar dat hangt van je gezelschap af, geloof ik.quote:
godverdomme wat ben jij onwetend zeg. Volg op z'n minst een Islam for dummies cursus oid.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Het betekent "ongelovige", maar dan in de context van een scheldwoord. Maarja, 'heiden' was vroeger ook een scheldwoord en is veranderd in een soort van geuzentitel. Maar dat hangt van je gezelschap af, geloof ik.
Verder wordt iedereen onder Kafir gerekend m.u.v. de moslims, joden en christenen.
Het gegeven dat de Islam nog niet bestond ten tijde van Noach was niet interessant ten aanzien van jouw bewering:quote:Op maandag 23 maart 2015 14:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou, jij ging vaststellen dat het niet interessant was.
Want vanzelfsprekend bestond het Christendom ook niet, en speelt Noach wel degelijk een sleutelrol in het Christendom.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Noah heeft geen sleutelrol in Islam.
Jezus en Abraham wel. Noah niet want die komt niet in het verhaal voor. Wel Noach.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dus ik snap zeker wel met wat ze als moslim bedoelen itt jouw bewering. En het slaat dus nergens op, want Jezus, Abraham en Noah hebben zich niet overgegeven aan de wil van Allah.
als God dat in 1 keer had gedaan, had de mens totaal geen kans gehad omzich alsnog weer tot God te keren, doordat noach ze nog waarschuwde dat God de aarde zou laten overstromen en zo dus de mensen weg te vagen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:23 schreef hoatzin het volgende:
[..]
God had met één gedachte alle zondaars kunnen elimineren. Waarom er zo'n enorm spektakel nodig is waarbij àl het leven wordt verwoest (nou ja alles wat op land leeft dus) is mij een raadsel.
Dit pleit niet voor een liefdevolle God.
Oooh. Nou snap ik het. Als de mensen op het laatste moment berouw hadden gehad en getoond dan was het feest op het laatste moment niet doorgegaan en had Noach voor niets tientallen jaren aan zijn boot gewerkt. Ook de dieren die al jaren onderweg waren (sommige landslakken en zo) konden weer helemaal terug naar hun plek van herkomst. Wat een afknapper moet dat geweest zijn...quote:Op maandag 23 maart 2015 15:25 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
als God dat in 1 keer had gedaan, had de mens totaal geen kans gehad omzich alsnog weer tot God te keren, doordat noach ze nog waarschuwde dat God de aarde zou laten overstromen en zo dus de mensen weg te vagen.
Dus God had op dat moment nog Geduld met de mens, maar iedereen lachte noach uit en bleef dom doorleven zonder God.
Het zelfde als met sodom en gomorra als er maar een paar mensen waren geweest in die stad die nog eerbied hadden voor God, waren die steden niet verwooest, maar er was er geen 1.
misschien niet nee, maar jah de mensen hadden blijkbaar geen berouw en bleven gewoon hun eigen zondige leventje leiden en heeft God de zondvloed over de aarde gestort en is met noach toen overnieuw begonnen.quote:Op maandag 23 maart 2015 15:38 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Oooh. Nou snap ik het. Als de mensen op het laatste moment berouw hadden gehad en getoond dan was het feest op het laatste moment niet doorgegaan en had Noach voor niets tientallen jaren aan zijn boot gewerkt. Ook de dieren die al jaren onderweg waren (sommige landslakken en zo) konden weer helemaal terug naar hun plek van herkomst. Wat een afknapper moet dat geweest zijn...
En dan hadden we ook geen regenboog gehad he Sjoemie?
Jij vind dit geen vreemde zaak he Sjoem? Want als God het zelf doet is geen wreedheid te groot toch? Want daar gaat deze draad over: dat onschuldige babies en kinderen ook vermoord werden. Zoals later ook onder David duizenden onschuldige kinderen moeten sterven.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:13 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
misschien niet nee, maar jah de mensen hadden blijkbaar geen berouw en bleven gewoon hun eigen zondige leventje leiden en heeft God de zondvloed over de aarde gestort en is met noach toen overnieuw begonnen.
maar helaas vond God alleen in de ogen van Noach genade.
Riep u mij?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd nog nooit een Christen tegengekomen die beaamt dat de Bijbel volstaat met tegenstrijdigheden.
U is Christen, en bent van mening dat de Bijbel volstaat met tegenstrijdigheden?quote:
Wat heet onschuldig?quote:Op maandag 23 maart 2015 16:31 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Jij vind dit geen vreemde zaak he Sjoem? Want als God het zelf doet is geen wreedheid te groot toch? Want daar gaat deze draad over: dat onschuldige babies en kinderen ook vermoord werden. Zoals later ook onder David duizenden onschuldige kinderen moeten sterven.
God mag alles. Al is't nog zo onvoorstelbaar wreed. Moet de mens maar naar Gods wil leven. Toch?
En hoe zat dat ook nog maar met die vrije wil?
Erfzonde, oh heerlijk, daar heeft God dan een genocide voor uitgevonden, dan kunnen de kinderen van zondaars Hem later ook niet meer lastig vallen. Helaas pindakaas, het is na Noach gewoon wéér een zooitje geworden, dat had Allah/God niet voorzien natuurlijk.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:38 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Wat heet onschuldig?
De ouders zijn al zondig bezig en hebben lak aan God dus hoe kunnen die kinderen onschuldig zijn?
Ze zullen van niemand ooit kunnen horen wie God is etc dus als die kinderen ouder geworden zouden zijn zouden ze net zulk gedrag zijn gaan vertonen als hun ouders.
sommigen zeggen dat het de waterdoop van de wereld is, schone lei dus, voorteken van Jezus.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:41 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dus het verhaal in de bijbel is niet echt. God wil ons duidelijk maken dat hij met een schone lei wil beginnen als iets fout gegaan is. Is dit wat jij ook gelooft?
En is de straf terecht geweest? Ik het volk dat uit Noach gekropen is niet zondig? Is de wereld beter nu dan voorheen?quote:Op maandag 23 maart 2015 16:38 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ze zullen van niemand ooit kunnen horen wie God is etc dus als die kinderen ouder geworden zouden zijn zouden ze net zulk gedrag zijn gaan vertonen als hun ouders.
kan best, Jezus zei iets van gezonde mensen hebben geen dokter nodig, ik ben gekomen voor de ziekenquote:Op maandag 23 maart 2015 18:29 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik ook, op mijn manier. Als Atheïst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |