abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 maart 2015 @ 21:19:06 #51
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_150927673
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Noah heeft geen sleutelrol in Islam.
Dat laat ik verder in het midden, ik ben op dat vlak zeker geen expert. Ik merk alleen op dat het feit dat er in de tijd van Noah geen Islam bestond op dat punt niet interessant is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_150929733
De tekst:

quote:
71
0 In de naam van God, de erbarmer, de barmhartige.

1 Wij hebben Noeh naar zijn volk gezonden: "Waarschuw jouw volk voordat een pijnlijke bestraffing tot hen komt."

2 Hij zei: "Mijn volk! Ik ben voor jullie een duidelijke waarschuwer

3 dat jullie God moeten dienen, Hem moeten vrezen en mij moeten gehoorzamen.

4 Dan zal Hij voor zonden van jullie vergeving schenken en jullie uitstel verlenen tot een vastgestelde termijn. Maar Gods termijn wordt niet uitgesteld wanneer hij komt, als jullie dat maar wisten."

5 Hij zei: "Mijn Heer, ik heb mijn volk nacht en dag opgeroepen,

6 maar mijn oproep heeft hen alleen maar meer laten vluchten.

7 En telkens als ik hen opriep, opdat U hun zou vergeven, stopten zij hun vingers in hun oren, bedekten zich met hun kleren en bleven stijfkoppig en hoogmoedig.

8 Toen riep ik hen in het openbaar op.

9 Toen sprak ik openlijk en in het diepste geheim met hen.

10 En ik zei: 'Vraagt jullie Heer om vergeving; Hij is vergevend.

11 Hij zal dan de hemel in overvloed over jullie laten regenen,

12 jullie met bezittingen en zonen versterken, tuinen voor jullie maken en rivieren voor jullie maken.

13 Wat is er met jullie dat jullie van God geen waardigheid verwachten?

14 Hij heeft jullie toch in fasen geschapen.

15 Zien jullie dan niet hoe God zeven hemelen in lagen geschapen heeft?

16 En dat Hij daarin de maan tot een licht heeft gemaakt en dat Hij de zon tot een heldere lamp heeft gemaakt?

17 God heeft jullie toch uit de aarde laten ontstaan.

18 Daarna zal Hij jullie in haar terug laten keren en jullie dan opnieuw tevoorschijn brengen.

19 En God heeft de aarde voor jullie tot een uitgelegd tapijt gemaakt,

20 opdat jullie er wegen en passen begaan kunnen.?"

21 Noeh zei: "Mijn Heer, zij gehoorzamen mij niet, maar zij volgen iemand wiens bezit en kinderen hem alleen maar meer verlies laten lijden.

22 En zij hebben grote listen beraamd

23 en zij zeiden: 'Verlaat jullie goden niet. Verlaat Wadd niet, noch Soewaa', noch Jaghoeth, Ja'oek en Nasr.:

24 En zij hebben velen tot dwaling gebracht. Laat dan de onrechtplegers alleen maar meer dwalen."

25 Vanwege hun zonden werden zij verdronken en toen een vuur binnengebracht en zij vonden buiten God om voor zich geen helpers.

26 En Noeh zei: "Mijn Heer, laat niet een van de ongelovigen op de aarde blijven wonen.

27 Immers, als U hen laat zullen zij Uw dienaren tot dwaling brengen en alleen maar overtreders en ondankbaren voortbrengen.

28 Mijn Heer, vergeef mij en mijn ouders en wie mijn huis als gelovige binnenkomen, en de gelovige mannen en vrouwen. En laat de ongelovigen alleen maar meer vernietigd worden."
pi_150931392
Waar is al dat water gebleven
We're slowly approaching inevitable death.
  zondag 22 maart 2015 @ 22:19:28 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_150931817
De oudtestamentische god is een tribale god die in erfelijk gedrag gelooft, vandaar dat hij convenanten sluit met volkeren en niet met individuen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_150932053
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

:?
Polderturk zegt geen Christen te zijn.
Anyway, Christenen noemen Noah geen Christen. Moslims noemen Noah wel een Moslim.
Dan snap je niet wat ze met 'moslim' bedoelen.
pi_150938562
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat schreeuwt natuurlijk om uitleg. Met alleen zeggen: "je snapt het niet" worden we niet wijzer. Als deze man wordt beschouwd als een profeet die het bestaan van Allah predikt, zal hij toch minstens moslim moeten zijn? Of ben je pas moslim als je een Koran in je handen hebt gehad? Dan gaat dat verhaal van Abraham ook niet op..

Over dat water, de meest logische verklaring zou het vollopen van de Zwarte Zee zijn, zo rond 6300 v.Chr., veel wereldbeeld hadden ze toen nog niet.
Racist
  maandag 23 maart 2015 @ 08:42:05 #57
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_150939392
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Noah heeft geen sleutelrol in Islam.
Wel in de bijbel? We weten alleen dat hij tot de "oudvaders"of "stamvaders" behoort, in rechte lijn van Adam afstamt en een boot kon bouwen. Maar we weten (nu) ook dat deze hele geschiedenis een veel ouder verhaal is (Gilgamesh).
pi_150941489
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:13 schreef dustbrain het volgende:
Waar is al dat water gebleven
En waar kwam het vandaan. En hoe hebben de vissen kunnen overleven? Zoetwatervissen gaan dood in zoutwater en omgekeerd :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_150942820
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 07:29 schreef Toga het volgende:

[..]

Dat schreeuwt natuurlijk om uitleg. Met alleen zeggen: "je snapt het niet" worden we niet wijzer. Als deze man wordt beschouwd als een profeet die het bestaan van Allah predikt, zal hij toch minstens moslim moeten zijn? Of ben je pas moslim als je een Koran in je handen hebt gehad? Dan gaat dat verhaal van Abraham ook niet op..

Over dat water, de meest logische verklaring zou het vollopen van de Zwarte Zee zijn, zo rond 6300 v.Chr., veel wereldbeeld hadden ze toen nog niet.
Nou vooruit, In de Islamitische theologie is de term moslim niet beperkt tot diegene die in de boodschap van Mohammed gelooft, maar zich praktisch heeft 'overgegeven' aan de wil van Allah, zo-doende wordt Jezus, Abraham, Noach etc in de Koran een moslim genoemd, niet als een persoon wat lid is van Mohammed's gemeenschap, maar als een generatie die voor Mohammed zich hier aan hebben onderworpen. Wat menig mens tegenwoordig onder moslim verstaat, en ook wat ik van jouw reactie begrijp is dat het beperkt wordt tot aanhanger van de Mohamedaanse religie, logisch is het wel, maar dekt de lading niet van de Islamitische theologie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2015 11:42:37 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 11:41:44 #60
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_150943114
Zolang men mij maar geen moslim noemt vind ik alles best. :D
pi_150943156
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:41 schreef Molurus het volgende:
Zolang men mij maar geen moslim noemt vind ik alles best. :D
'Kafir' dan maar?
pi_150943200
Een god die fouten maakt. Daarbij houdt het voor mij al op.

Het is gewoon mythologie.
  maandag 23 maart 2015 @ 11:44:45 #63
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_150943204
quote:
9s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

'Kafir' dan maar?
Wat is nou weer 'Kafir'?

Noem mij maar gewoon Molurus, ik heb het niet zo op labels. :P
pi_150943229
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat is nou weer 'Kafir'?

Noem mij maar gewoon Molurus, ik heb het niet zo op labels. :P
Gewoon heiden/ketter jwzzzzz!
  maandag 23 maart 2015 @ 12:06:41 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_150943753
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:19 schreef speknek het volgende:
De oudtestamentische god is een tribale god die in erfelijk gedrag gelooft, vandaar dat hij convenanten sluit met volkeren en niet met individuen.
Als toevoeging, Noach's convenant werd met Noach en al zijn nazaat gesloten, dus je erft de goede en de slechte dingen.

Zie ook Exodus 34 btw

6 The Lord passed before him and proclaimed, “The Lord, the Lord, a God merciful and gracious, slow to anger, and abounding in steadfast love and faithfulness, 7 keeping steadfast love for thousands,[a] forgiving iniquity and transgression and sin, but who will by no means clear the guilty, visiting the iniquity of the fathers on the children and the children's children, to the third and the fourth generation.”
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_150943795
Lekker tegenstrijdig vers ook. Oh, wat zijn we vergevingsgezind.
pi_150946219
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou vooruit, In de Islamitische theologie is de term moslim niet beperkt tot diegene die in de boodschap van Mohammed gelooft, maar zich praktisch heeft 'overgegeven' aan de wil van Allah, zo-doende wordt Jezus, Abraham, Noach etc in de Koran een moslim genoemd, niet als een persoon wat lid is van Mohammed's gemeenschap, maar als een generatie die voor Mohammed zich hier aan hebben onderworpen.
Niemand had uiteraard nog van een Allah gehoord in de tijd van Noach. Dat de beste man geloofde in één god i.p.v. meerdere zal hem dan één van de eerste monotheïsten maken. Nu is de vraag; was dit Allah of God? Of zijn dat nou toch dezelfde? En àls dat zo is, zijn joden en christenen volgens die theorie ook moslims.
Racist
pi_150946503
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:36 schreef Toga het volgende:

[..]

Niemand had uiteraard nog van een Allah gehoord in de tijd van Noach. Dat de beste man geloofde in één god i.p.v. meerdere zal hem dan één van de eerste monotheïsten maken. Nu is de vraag; was dit Allah of God? Of zijn dat nou toch dezelfde? En àls dat zo is, zijn joden en christenen volgens die theorie ook moslims.
Voor de Arabisch-talige (Jood, Christen, Moslim) is er geen verschil, allemaal hebben het over 'Allah', zelfs wanneer de atheïst een argument maakt. 'Allah' was al trendy voor Mohammed op het toneel verscheen getuige de geschriften van Christenen.

Diegenen die trouw zijn gestorven aan de leer van Mozes, Jezus, Abraham etc zijn allemaal 'moslims' in de Islamitische theologie ja.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2015 13:44:59 ]
pi_150947418
'Trendy'? :D
pi_150947587
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:06 schreef Isegrim het volgende:
'Trendy'? :D
Ik wilde voor 'hip' gaan, maar het werd vooral een steeds vaker gebruikt woord/titel in de Arabische wereld, vandaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2015 14:11:43 ]
pi_150947699
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat laat ik verder in het midden, ik ben op dat vlak zeker geen expert. Ik merk alleen op dat het feit dat er in de tijd van Noah geen Islam bestond op dat punt niet interessant is.
Hoewel ik je ergens een punt vind hebben, vind ik het toch wel interessant. Want waarom zou Polderturk als TS er waarde aan moeten hechten?
pi_150947724
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En wat bedoelen ze dan?
pi_150947747
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En wat bedoelen ze dan?
Scientologists.
  maandag 23 maart 2015 @ 14:16:38 #74
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_150947767
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Hoewel ik je ergens een punt vind hebben, vind ik het toch wel interessant. Want waarom zou Polderturk als TS er waarde aan moeten hechten?
Waarom stel je die vraag aan mij? :D
pi_150947903
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:42 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wel in de bijbel? We weten alleen dat hij tot de "oudvaders"of "stamvaders" behoort, in rechte lijn van Adam afstamt en een boot kon bouwen. Maar we weten (nu) ook dat deze hele geschiedenis een veel ouder verhaal is (Gilgamesh).
Polderturk is toch moslim? Waarom is het een issue of Noah ergens anders een sleutelrol had?
En nee we weten niet of het verhaal van Noah een veel ouder verhaal is. Sommige mensen denken het te weten en roepen Gilgamesj. Maar daarmee is nog niks bewezen. Wat wel bewezen is dat er honderden Noah/Gilgamesj-verhalen zijn.
Anyway polderturk heeft als moslim moeite met Noah, en dan stel ik de vraag; waarom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')