Dat is een zeer juiste constatering. Maar ik neem aan dat een dove verkeersdeelnemer des te beter kijkt.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ook dove mensen nemen deel aan het verkeer...
De wetgeving in België staat alvast geen 90 per uur door het rood rijden toe: voertuigen moeten STOPPEN voordat ze het kruispunt betreden.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, en juist als gewone verkeersdeelnemer kun je dus al aansprakelijk en strafbaar zijn als je met minder dan de maximumsnelheid rijdt.
[..]
Het kan ook niet de bedoeling zijn dat de politie of een hulpdienst ondanks alle sirenes en zwaailichten niet sneller ter plaatse kan zijn dan een gewone auto omdat sommige mensen blijkbaar met hun ogen en oren dicht aan het verkeer deelnemen.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/blbst_20120110_002quote:Volgens het parket reed de combi tegen een snelheid van ongeveer 45 kilometer per uur met de zwaailichten en sirene aan. De wegcode stelt: 'Wanneer het verkeer door verkeerslichten wordt geregeld mag het prioritaire voertuig dat het speciaal geluidstoestel gebruikt, het rood licht voorbijrijden na te hebben gestopt en op voorwaarde dat zulks geen gevaar voor de andere weggebruikers oplevert.'
Deze voorwaarden zijn cumulatief, schrijft het college van procureurs-generaal voor in een omzendbrief over het vervolgingsbeleid van bestuurders van prioritaire voertuigen. 'Het is onvoldoende te vertragen voor een rood licht', stelt de omzendbrief verder, maar in de praktijk stoppen politievoertuigen en zieken- en brandweerwagens niet altijd voor de verkeerslichten.
Goeie vraag.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De wetgeving in België staat alvast geen 90 per uur door het rood rijden toe: voertuigen moeten STOPPEN voordat ze het kruispunt betreden.
[ afbeelding ]
http://www.ambulancier.wo(...)taire%20signalen.pdf
verschilt de wetgeving in Nederland dan zoveel?
Klinkt alsof de politie dan toch fout zat.quote:1.De politie, de brandweer en de diensten voor spoedeisende medische hulpverlening stellen elk een richtlijn op met betrekking tot de werkzaamheden en de omstandigheden, waarin van de optische en geluidssignalen gebruik mag worden gemaakt.
4.Naast de in het derde lid genoemde eisen bevat de in het eerste en tweede lid bedoelde richtlijn ten aanzien van de bestuurder van het voorrangsvoertuig de volgende eisen:
a. het negeren van een rood verkeerslicht gebeurt met een snelheid van maximaal 20 km per uur;
b. een vluchtstrook wordt bereden met een snelheid van maximaal 20 km per uur boven de snelheid van het verkeer op de rijbaan, met een snelheid van maximaal 80 km per uur. Wanneer de snelheid van het andere verkeer lager is dan 30 km per uur, mag op de vluchtstrook maximaal 50 km per uur worden gereden;
c. de rijbaan wordt bereden met een snelheid van maximaal 40 km per uur boven de ter plaatse geldende maximumsnelheid. De politie mag hiervan in overleg met de meldkamer in uitzonderlijke gevallen afwijken.
Maar wat als het kruispunt eerst is 'geblokt' door 1 voertuig? Misschien geldt er dan wel iets anders. Het kruispunt is immers 'vrij' verklaard.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Goeie vraag.
[..]
Klinkt alsof de politie dan toch fout zat.
Ik weet dat dit heel gedurfd is, om na een goed argument van een ander je eigen mening bij te stellen, maar ik doe het toch!
Dat siert je dan wel weer. Dat zie je inderdaad maar weinig hier.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Goeie vraag.
[..]
Klinkt alsof de politie dan toch fout zat.
Ik weet dat dit heel gedurfd is, om na een goed argument van een ander je eigen mening bij te stellen, maar ik doe het toch!
Ik zat mij net te bedenken hoe vaak oom agent een pleidooi geeft dat het geen moer uitmaakt of je nu 50 of 90 rijdt. De winst die je behaald is slechts luttele minuten als het niet minder is.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo de feiten lezend lijkt mij geen sprake van overdreven roekeloos gedrag. Zwaailichten en sirenes voerend 90 km per uur rijden op weg naar een noodgeval. Rijdt zo'n agent 65 dan is het weer niet goed omdat ze er te lang over doen om bij het noodgeval aan te komen.
Niettemin erg tragisch voor alle betrokkenen.
Is het nou serieus nodig om hier het verschil te gaan uitleggen tussen 2 minuten te laat komen voor de spruitjes met aardappels om zes uur 's avonds, en 2 minuten te laat komen bij iemand die een hartaanval heeft of zelfmoord wil plegen o.i.d.?quote:Op zondag 22 maart 2015 19:22 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik zat mij net te bedenken hoe vaak oom agent een pleidooi geeft dat het geen moer uitmaakt of je nu 50 of 90 rijdt. De winst die je behaald is slechts luttele minuten als het niet minder is.
Zou dat pleidooi dan ook niet voor oom agent gelden, ik dacht het wel. Dus als de agent rustig had gereden op dat kruispunt hoeveel kostbare tijd had de agent dan verloren?
...nee, dat zou niet voor oom agent gelden.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:22 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Zou dat pleidooi dan ook niet voor oom agent gelden, ik dacht het wel.
Twee minuten te laat komen kun je op alles wel afrekenen. Daarbij reken ik oom agent niet af op 2 minuten, als het nu gaat om 15 minuten dan heb je een punt, maar ik denk niet dat oom agent zoveel tijd verliest als hij zijn vaart verminderd bij onoverzichtelijke kruispunten. dat is slechts 3 seconden en dan kan het gas er weer vol op.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Is het nou serieus nodig om hier het verschil te gaan uitleggen tussen 2 minuten te laat komen voor de spruitjes met aardappels om zes uur 's avonds, en 2 minuten te laat komen bij iemand die een hartaanval heeft of zelfmoord wil plegen o.i.d.?
Precies dit ja.. Ongelofelijk dat zoveel mensen het opnemen voor de politie. Collectieve tunnelvisiequote:Op zondag 22 maart 2015 19:35 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Twee minuten te laat komen kun je op alles wel afrekenen. Daarbij reken ik oom agent niet af op 2 minuten, als het nu gaat om 15 minuten dan heb je een punt, maar ik denk niet dat oom agent zoveel tijd verliest als hij zijn vaart verminderd bij onoverzichtelijke kruispunten. dat is lichts 3 seconden en dan kan het gas er weer vol op.
En tevens ongelofelijk dat zoveel mensen het opnemen voor een meid die de basisbeginselen van het deelnemen aan het verkeer niet beheerst.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Precies dit ja.. Ongelofelijk dat zoveel mensen het opnemen voor de politie. Collectieve tunnelvisie
Dat is waar. En daar staat dus blijkbaar ook iets over in de wet. Maar dat is iets anders dan wat je eerder leek te suggereren (nl. dat de politie geen boetes zou moeten uitdelen als je als burger 90 rijdt waar je 50 mag, of iets in die geest).quote:Op zondag 22 maart 2015 19:35 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Twee minuten te laat komen kun je op alles wel afrekenen. Daarbij reken ik oom agent niet af op 2 minuten, als het nu gaat om 15 minuten dan heb je een punt, maar ik denk niet dat oom agent zoveel tijd verliest als hij zijn vaart verminderd bij onoverzichtelijke kruispunten. dat is slechts 3 seconden en dan kan het gas er weer vol op.
Heb je nou echt niet in de gaten dat hier een dode te betreuren is. En dan ga je die verkeersslachtoffer ook nog lekker een beetje natrappen. Wat ik graag wil zien is dat het verkeer in Nederland wat veiliger wordt, daar is de jonge onoplettende vrouw niet schuldig aan. Met haar actie veroorzaak je geen verkeersdoden op haar eigen dood na dan. De politie in deze is een ander geval, Iedere automobilist is zich ervan bewust dat hij in een dodelijk wapen rijdt mocht het al ergens mis gaan. mijn irritatie is dan ook dat de agent hier niet van bewust is dat je met een auto mensen kunt doden als je bij een kruispunt je vaart niet verminderd of niet goed oplet bij onoplettende mede verkeersgebruikers. Fouten verbeteren van anderen wordt het ook wel genoemd.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:41 schreef Hamlapje het volgende:
[..]
En tevens ongelofelijk dat zoveel mensen het opnemen voor een meid die de basisbeginselen van het deelnemen aan het verkeer niet beheerst.
zie bovenquote:Op zondag 22 maart 2015 20:12 schreef Inaithnir het volgende:
Man, al die lui hier die de politie willen veroordelen hiervoor. Die trien lette niet op terwijl weetikhoeveel anderen op dat kruispunt het blijkbaar WEL doorhadden, inclusief de brommer naast haar. Uit de omschrijvingen te lezen moet ze wel echt idioot slecht op het verkeer gelet hebben.
En iedereen janken 'whee je moet ook niet zo hard over een kruispunt' 'whee gewoon wat langzamer, die een of twee minuutjes boeien toch niet zoveel'. Nee, je zal maar onder schot worden gehouden door een instabiel figuur die elk moment door het lint kan gaan en je moet een minuutje langer wachten op de politie.
Het kan zijn dat de agent in kwestie te hard reed, boven de wettelijke regels die voor die voertuigen gelden, maar allejezus, die meid is gewoon een dom wicht. Tuurlijk, het is leuk om de politie te bashen en zo, maar doe het dan met een zaak die niet zo overduidelijk is.
Sowieso kan er nog veel worden verbeterd aan de verkeersveiligheid. Ik zie op heel veel plaatsen om mij heen puntjes waar veel winst te behalen valt en waarvan je van tevoren ziet aankomen dat daar nog ongelukken gaan gebeuren (op 2 van de 3 plaatsen die ik direct in mijn hoofd heb inmiddels uitgekomen) dus ook op het vlak van infrastructuur zijn er nog allerlei verbeteringen mogelijk. Het punt waar m.i. in Nederland de meeste winst mee te behalen valt: de attitude van de burgers. Voor een deel kan dat worden verbeterd via de verkeerslesjes op de lage school (die zijn er toch al, je kan net zo goed daar wat meer op inzetten tijdens die uren), voor het rijbewijs B kan je strengere normen hanteren om het te behalen en om het te behouden, voor bromfietsen kan je een serieus rijbewijs invoeren...quote:Op zondag 22 maart 2015 20:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Heb je nou echt niet in de gaten dat hier een dode te betreuren is. En dan ga je die verkeersslachtoffer ook nog lekker een beetje natrappen. Wat ik graag wil zien is dat het verkeer in Nederland wat veiliger wordt, daar is de jonge onoplettende vrouw niet schuldig aan. Met haar actie veroorzaak je geen verkeersdoden op haar eigen dood na dan. De politie in deze is een ander geval, Iedere automobilist is zich ervan bewust dat hij in een dodelijk wapen rijdt mocht het al ergens mis gaan. mijn irritatie is dan ook dat de agent hier niet van bewust is dat je met een auto mensen kunt doden als je bij een kruispunt je vaart niet verminderd of niet goed oplet bij onoplettende mede verkeersgebruikers. Fouten verbeteren van anderen wordt het ook wel genoemd.
Ja, dat is treurig, maar het was en blijft haar eigen schuld.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Heb je nou echt niet in de gaten dat hier een dode te betreuren is.
Ja, daar is ze JUIST WEL schuldig aan. JUIST die mensen die niet op het verkeer letten maken alles onveilig. Wat een domme opmerking, sorry hoor.quote:En dan ga je die verkeersslachtoffer ook nog lekker een beetje natrappen. Wat ik graag wil zien is dat het verkeer in Nederland wat veiliger wordt, daar is de jonge onoplettende vrouw niet schuldig aan.
Voor hetzelfde geld had ze een fietser aangereden en was die dood.quote:Met haar actie veroorzaak je geen verkeersdoden op haar eigen dood na dan.
Daar zijn ze zich wel degelijk bewust van, vandaar de afzetting, zwaalichten, sirenes en het rijden over de busbaan.quote:De politie in deze is een ander geval, Iedere automobilist is zich ervan bewust dat hij in een dodelijk wapen rijdt mocht het al ergens mis gaan. mijn irritatie is dan ook dat de agent hier niet van bewust is dat je met een auto mensen kunt doden als je bij een kruispunt je vaart niet verminderd of niet goed oplet bij onoplettende mede verkeersgebruikers.
Dingen verbeteren begint altijd bij jezelf.quote:Fouten verbeteren van anderen wordt het ook wel genoemd.
Als je onder schot wordt gehouden en de persoon zou daadwerkelijk schieten dan maakt het geen zak uit of dat de politie een paar minuutjes eerder of later komt, dan is de politie altijd te laat.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:12 schreef Inaithnir het volgende:
Man, al die lui hier die de politie willen veroordelen hiervoor. Die trien lette niet op terwijl weetikhoeveel anderen op dat kruispunt het blijkbaar WEL doorhadden, inclusief de brommer naast haar. Uit de omschrijvingen te lezen moet ze wel echt idioot slecht op het verkeer gelet hebben.
En iedereen janken 'whee je moet ook niet zo hard over een kruispunt' 'whee gewoon wat langzamer, die een of twee minuutjes boeien toch niet zoveel'. Nee, je zal maar onder schot worden gehouden door een instabiel figuur die elk moment door het lint kan gaan en je moet een minuutje langer wachten op de politie.
Het kan zijn dat de agent in kwestie te hard reed, boven de wettelijke regels die voor die voertuigen gelden, maar allejezus, die meid is gewoon een dom wicht. Tuurlijk, het is leuk om de politie te bashen en zo, maar doe het dan met een zaak die niet zo overduidelijk is.
Ach waarschijnlijk zal de agent in kwestie wel niet zo lekker meer slapen de komende nachten. Wetende dat hij of zij verantwoordelijk is voor het doden van een jonge vrouw dat normaal gesproken nog een heel leven voor zich had. En dan hebben we het nog niet eens over de ouders die hun kind zien overlijden. ik zou niet graag in de schoenen van de agent willen staan.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:41 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Ja, dat is treurig, maar het was en blijft haar eigen schuld.
[..]
Ja, daar is ze JUIST WEL schuldig aan. JUIST die mensen die niet op het verkeer letten maken alles onveilig. Wat een domme opmerking, sorry hoor.
[..]
Voor hetzelfde geld had ze een fietser aangereden en was die dood.
[..]
Daar zijn ze zich wel degelijk bewust van, vandaar de afzetting, zwaalichten, sirenes en het rijden over de busbaan.
[..]
Dingen verbeteren begint altijd bij jezelf.
Je kan wel eventueel de consequentie moeten trekken dat:quote:Op zondag 22 maart 2015 20:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ach waarschijnlijk zal de agent in kwestie wel niet zo lekker meer slapen de komende nachten. Wetende dat hij of zij verantwoordelijk is voor het doden van een jonge vrouw dat normaal gesproken nog een heel leven voor zich had. En dan hebben we het nog niet eens over de ouders die hun kind zien overlijden. ik zou niet graag in de schoenen van de agent willen staan.
Een "verwarde man" en vijf politieauto's...quote:Op zondag 22 maart 2015 20:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je onder schot wordt gehouden en de persoon zou daadwerkelijk schieten dan maakt het geen zak uit of dat de politie een paar minuutjes eerder of later komt, dan is de politie altijd te laat.
Het is maar de vraag of dat het hier iets was wat qua ernst ook maar in de buurt komt hiervan. Het is duidelijk dat de leidinggevende het niet aandurfde om gewone agentjes te sturen maar waarom...
Dan moet je wel alle leden van het AT, die op dat moment achter het stuur zaten, deze bevoegdheid om prioritair te rijden afnemen en niet alleen deze agent. Vind ik zelf veel te ver gaan, zelfs een schadevergoeding is niet nodig wat mij betreft. Meisje had op moeten letten, punt.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan wel eventueel de consequentie moeten trekken dat:
- de politie een schadevergoeding moet betalen (nalatigheid)
- deze persoon niet geschikt is om prioritair te rijden en dat daarom niet meer mag doen, in ieder geval niet zolang hij ongeschikt wordt bevonden (het kan dat extra training helpt)
Dat heeft dan weinig met straffen te maken maar ik hoop dat hier goed naar wordt gekeken.
Inderdaad, en dat lijkt me in deze situatie wel meer dan voldoende straf voor deze agent.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ach waarschijnlijk zal de agent in kwestie wel niet zo lekker meer slapen de komende nachten. Wetende dat hij of zij verantwoordelijk is voor het doden van een jonge vrouw dat normaal gesproken nog een heel leven voor zich had. En dan hebben we het nog niet eens over de ouders die hun kind zien overlijden. ik zou niet graag in de schoenen van de agent willen staan.
Als deze persoon daarvoor ongeschikt wordt verklaard heeft dat korps een probleem, aangezien hij de vijfde auto in de colonne was en ze dus blijkbaar allemaal op dezelfde manier reden, en ze dus allemaal ongeschikt zouden zijn.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan wel eventueel de consequentie moeten trekken dat:
- de politie een schadevergoeding moet betalen (nalatigheid)
- deze persoon niet geschikt is om prioritair te rijden en dat daarom niet meer mag doen, in ieder geval niet zolang hij ongeschikt wordt bevonden (het kan dat extra training helpt)
Dat heeft dan weinig met straffen te maken maar ik hoop dat hier goed naar wordt gekeken.
En wat als blijkt dat dit meisje verminderd toerekeningsvatbaar is? En wat als het de jonge leeftijd te maken heeft en ze toevallig een slechte verkeersopvoeding heeft gehad? Is het dan nog steeds de eigen schuld? Vandaar mijn opmerking naar Inai toe dat hij schuld verwart met oorzaak.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan moet je wel alle leden van het AT, die op dat moment achter het stuur zaten, deze bevoegdheid om prioritair te rijden afnemen en niet alleen deze agent. Vind ik zelf veel te ver gaan, zelfs een schadevergoeding is niet nodig wat mij betreft. Meisje had op moeten letten, punt.
Dan had ze begeleid moeten worden.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En wat als blijkt dat dit meisje verminderd toerekeningsvatbaar is?
Ze reed een brommer, dus ze heeft een rijbewijs.quote:En wat als het de jonge leeftijd te maken heeft en ze toevallig een slechte verkeersopvoeding heeft gehad?
In het eerste geval niet, dat is het idee achter ontoerekeningsvatbaarheid. Het tweede geval is niet relevant.quote:Is het dan nog steeds de eigen schuld?
Ze kan op een brommer rijden, dan heb je ook het verstandelijk vermogen om naar links en rechts te kijken en hoor je ook te weten dat het kruispunt was afgezet, daarbij raasden er al vier auto's voorbij, en negeerde ze ook de signalen van de agent die haar op het laatst nog probeerden te stoppen.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En wat als blijkt dat dit meisje verminderd toerekeningsvatbaar is? En wat als het de jonge leeftijd te maken heeft en ze toevallig een slechte verkeersopvoeding heeft gehad? Is het dan nog steeds de eigen schuld? Vandaar mijn opmerking naar Inai toe dat hij schuld verwart met oorzaak.
Dan mag je haar ouders de schuld geven aangezien zij dan of a) een meisje die niet toerekeningsvatbaar alleen buiten te laten fietsen of b) hun dochter niet zo konden opvoeden dat ze zelfstandig kan deelnemen aan het verkeer.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En wat als blijkt dat dit meisje verminderd toerekeningsvatbaar is? En wat als het de jonge leeftijd te maken heeft en ze toevallig een slechte verkeersopvoeding heeft gehad? Is het dan nog steeds de eigen schuld? Vandaar mijn opmerking naar Inai toe dat hij schuld verwart met oorzaak.
Dat iemand niet oplet in het verkeer komt zo verschrikkelijk vaak voor. Meestal komt het wel goed maar nu helaas niet. Het meisje kon met haar gedachten zijn afgedwaald, misschien was er een overlijden binnen de familie, of heeft ze ernstig nieuws vernomen. Misschien was ze stapel verliefd op een jongen of dacht ze aan die leuke jongen. Ze was 18 jaar volop in het leven en een leeftijd waar alles als vanzelfsprekend wordt beschouwd, waar de dood heel ver weg lijkt.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:59 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ze kan op een brommer rijden, dan heb je ook het verstandelijk vermogen om naar links en rechts te kijken en hoor je ook te weten dat het kruispunt was afgezet, daarbij raasden er al vier auto's voorbij, en negeerde ze ook de signalen van de agent die haar op het laatst nog probeerden te stoppen.
De reden van haar afgeleid zijn veranderd m.i. niets aan de schuldvraag.
Waar zeg ik dat wij heilige boontjes zijn?quote:Op zondag 22 maart 2015 21:09 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat iemand niet oplet in het verkeer komt zo verschrikkelijk vaak voor. Meestal komt het wel goed maar nu helaas niet. Het meisje kon met haar gedachten zijn afgedwaald, misschien was er een overlijden binnen de familie, of heeft ze ernstig nieuws vernomen. Misschien was ze stapel verliefd op een jongen of dacht ze aan die leuke jongen. Ze was 18 jaar volop in het leven en een leeftijd waar alles als vanzelfsprekend wordt beschouwd, waar de dood heel ver weg lijkt.
Automobilisten zitten ook zo vaak oververmoeid achter het stuur. doen van alles achter het stuur
spiegeltjes zitten verkeerd of de radio staat iets te hard aan. Dus zeg nou niet dat wij Nederlanders heilige boontjes zijn want dat zijn we beslist niet. Wij hebben geluk dat we nog leven omdat een ander wel goed oplet. Dat is denk ik ook de kern van veilig verkeer Nederland.
Even daargelaten dat ze volgens getuigen met haar telefoon bezig was, dat anderen niet opletten in andere situaties op andere momenten in andere plaatsen is totaal niet relevant. Zij lette niet op, ze werd aangereden, ze is dood. Klaar.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:09 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat iemand niet oplet in het verkeer komt zo verschrikkelijk vaak voor. Meestal komt het wel goed maar nu helaas niet. Het meisje kon met haar gedachten zijn afgedwaald, misschien was er een overlijden binnen de familie, of heeft ze ernstig nieuws vernomen. Misschien was ze stapel verliefd op een jongen of dacht ze aan die leuke jongen. Ze was 18 jaar volop in het leven en een leeftijd waar alles als vanzelfsprekend wordt beschouwd, waar de dood heel ver weg lijkt.
Automobilisten zitten ook zo vaak oververmoeid achter het stuur. doen van alles achter het stuur
spiegeltjes zitten verkeerd of de radio staat iets te hard aan. Dus zeg nou niet dat wij Nederlanders heilige boontjes zijn want dat zijn we beslist niet. Wij hebben geluk dat we nog leven omdat een ander wel goed oplet. Dat is denk ik ook de kern van veilig verkeer Nederland.
's-nachts..quote:Op zondag 22 maart 2015 21:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan mag je haar ouders de schuld geven aangezien zij dan of a) een meisje die niet toerekeningsvatbaar 's nachts buiten laten fietsen of b) hun dochter niet zo konden opvoeden dat ze zelfstandig kan deelnemen aan het verkeer.
Oorzaak en schuld worden niet per se verward hoor.
Ik heb een beeld van de plek, van de situatie en dergelijke en dan vergis ik me over de tijdquote:Op zondag 22 maart 2015 21:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
's-nachts..
Het gebeurde op een Vrijdagmiddag bij daglicht.
Snap ik ook niet. Blijkbaar moet iedereen overal een slaatje uit slaanquote:Op zondag 22 maart 2015 21:11 schreef Fir3fly het volgende:
Vanwaar toch altijd die psychotische drang om één (en ook echt één) schuldige aan te wijzen voor alle gebeurtenissen?
Ik denk dat het ook met confirmation bias te maken heeft. Iemand heeft een hekel aan politie en kan dit dan gebruiken om te roepen 'zie je wel de politie zijn moordenaars!!!'quote:Op zondag 22 maart 2015 21:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. Blijkbaar moet iedereen overal een slaatje uit slaan
As as as, is verbrande turfquote:Op zondag 22 maart 2015 20:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En de ouders hoeven dan niet toe te geven dat hun kroost een verwijtbare fout heeft gemaakt.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook met confirmation bias te maken heeft. Iemand heeft een hekel aan politie en kan dit dan gebruiken om te roepen 'zie je wel de politie zijn moordenaars!!!'
En een advocaat heeft er weer een paar maandjes werk aan. En zo is de cirkel rond.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En de ouders hoeven dan niet toe te geven dat hun kroost een verwijtbare fout heeft gemaakt.
Awwww hoe lieffffquote:Op zondag 22 maart 2015 21:34 schreef VeX- het volgende:
Een meisje dood omdat hij zonodig de held moest uithangen.
Heb het helemaal gehad met politie die denkt dat ze alles maar kunnen maken onder het mom 'justitie'.
Zwaar straffen deze vent.
OPRUTTE!!!quote:Op zondag 22 maart 2015 21:34 schreef VeX- het volgende:
Een meisje dood omdat hij zonodig de held moest uithangen.
Heb het helemaal gehad met politie die denkt dat ze alles maar kunnen maken onder het mom 'justitie'.
Zwaar straffen deze vent.
quote:Op zondag 22 maart 2015 21:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Awwww hoe lieffff
Iemand zonder hersenen
Nee hoor. Iedereen mag zijn eigen mening, hoe belachelijk ook, hebben.quote:
Zo is het en niet anders.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 02:19 schreef riazop het volgende:
Volgens Advocaat Zuketto valt het arrestatieteam dat met meerdere auto's over het kruispunt raasde, van alles te verwijten. Er bestaan richtlijnen dat politiewagens met zwaailicht de maximumsnelheid met enkele tientallen kilometers p/u mogen overschrijden. ,,Maar vlak voor de crash reden ze hier 130, dat is onder welke richtlijn dan ook te hard,'' zegt Zuketto.
Daarnaast zijn ook politiewagens met zwaailicht verplicht rustig over kruispunten te rijden om rekening te houden met onverwacht overstekend verkeer. ,,De agent waar het om gaat, heeft in het verhoor aangegeven dat hij niet op de stoplichten lette,'' zegt Zuketto. ,,Dat is hij wel verplicht. Hij mág namelijk door rood, maar moet rekening houden met het feit dat andere stoplichten dan op groen staan en er misschien toch iemand oversteekt. En Memphis had groen.''
Volgens de advocaat van de familie. Lekker objectief.quote:
Dan vind jij natuurlijk de gehele gerechtelijke macht in Nederland ook corrupt.quote:
Uiteraard, advocaten staan toch bekend om hun eerlijkheid en betrouwbaarheid?quote:Op zondag 22 maart 2015 21:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Volgens de advocaat van de familie. Lekker objectief.
DE HOGE HERE IN HET PLUCHE BIJ DE ROVERHEID!!!!!!!!!!quote:Op zondag 22 maart 2015 21:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
OPRUTTE!!!![]()
![]()
krijg nog 1000 euro van die vent
heb het zo gehat hier
TROLL, ROVERHEIT IS MET EEN T, DE T VAN 'TIME TO VERTREK'!quote:Op zondag 22 maart 2015 22:02 schreef znarch het volgende:
[..]
DE HOGE HERE IN HET PLUCHE BIJ DE ROVERHEID!!!!!!!!!!
Eerder grappig.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:39 schreef VeX- het volgende:
[..]
Erg he, iemand die het niet met je eens is?
Nee. De politie heeft te (veel) hard gereden, weet je nog?quote:Op zondag 22 maart 2015 20:41 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Ja, dat is treurig, maar het was en blijft haar eigen schuld.
De rechtelijke macht die de politie afdekt.......goh, had ik nu niet verwachtquote:Op zondag 22 maart 2015 21:53 schreef hottentot het volgende:
[..]
De advocaat heeft namelijk al ongelijk gekregen.
politie agent rijdt te hard. Let dus ook niet goed op. En zwaarder verkeer heeft altijd ongelijk.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:11 schreef Fir3fly het volgende:
Zijn we nog steeds bezig?
Tragisch ongeval, meisje let niet goed op.
Feitelijke interpretatie is niet je sterkste kant.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:59 schreef riazop het volgende:
[..]
politie agent rijdt te hard. Let dus ook niet goed op. En zwaarder verkeer heeft altijd ongelijk.
Zelfverzonnen onzin, heb je nog een officiële bron hiervoor of heeft je onderbuik geen eigen account?quote:
Oh.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:56 schreef riazop het volgende:
Nee. De politie heeft te (veel) hard gereden, weet je nog?
En dat mag gewoon niet.
quote:Op maandag 23 maart 2015 00:35 schreef VeX- het volgende:
Lachwekkend. De politie scheurt met bijna 2x de toegestane snelheid over het kruispunt ondanks een rood licht en het is de zwakste verkeersdeelnemer die maar voorzichtiger moet zijn?
Nee dat gaat er niet in.
Ze hadden die agent gewoon en plein public moeten berechten en hem een zware voorbeeldstraf moeten geven, maar men bedekt deze moordenaar blijkbaar liever met de mantel der liefde.
Het is nacht, de trolletjes komen boven.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:35 schreef VeX- het volgende:
Lachwekkend. De politie scheurt met bijna 2x de toegestane snelheid over het kruispunt ondanks een rood licht en het is de zwakste verkeersdeelnemer die maar voorzichtiger moet zijn?
Nee dat gaat er niet in.
Ze hadden die agent gewoon en plein public moeten berechten en hem een zware voorbeeldstraf moeten geven, maar men bedekt deze moordenaar blijkbaar liever met de mantel der liefde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |