Jouw bijdragen worden, net als die van anderen, best gewaardeerd als ze positief zijn. Maar het blijft natuurlijk wel zo dat neutrale of positieve posts worden gezien als 'normaal gedrag', waarbij het dan dus aan de persoon die jij hebt geholpen is om jou van een bedankje te voorzien.
Wat betreft je onvrede over een oranje kleurtje: daar waren wel meer mensen het niet mee eens. Net als de Zwarte Pietenbanner. EK/WK = FOK!naampjes oranje. Is gewoon een thema. De een vindt het leuk, de ander niet. Kan je verder niet echt iets aan veranderen.
In principe zijn tieten en zo toegestaan in ONZ, dus lijkt het me logischer dat jullie in die reeks zelf wat 'huisregels' afspreken. Er zijn mensen die werken, dus mik toegestane NSFW-posts ff in een spoiler. Vrij simpel, maar wel iets wat je eigenlijk dus onderling moet afspreken.
Nu het eigenlijke hekelpunt: notes. Om de een of andere reden ben je daar, als (bijna) enige, vrij obsessief over. Notes zijn niet per se iets negatiefs, maar dienen voornamelijk als communicatiemiddel voor mods/forum admins. Als ik bijvoorbeeld een aantal opmerkelijke posts van jou constateer, dan kan ik daar een notitie van maken. Doorgaans is een zo'n notitie niet zo'n ramp, want dan is zo'n uitlating meer uitzondering dan gewoonte.
Als Frank, Ludo of Netsplitter (of een mod van een ander forum) vervolgens ziet dat jij je vervelend uitlaat, dan kan hij daar ook een notitie van maken en dan ziet hij meteen mijn notitie, zodat hij weet dat het niet de eerste keer is dat je dat doet. Dat werkt voor ons een stuk makkelijker dan wanneer iedere moderator individueel een archiefje van wat hij of zij zoal heeft geconstateerd zou bijhouden.
In dat geval zou het namelijk zo zijn dat ik bijvoorbeeld vind dat jij je dusdanig hebt misdragen dat ik aan een forum admin vraag of hij zich over 'het geval Klokov' wil buigen. Dan zou ik dus mijn persoonlijke archiefje moeten overhandigen aan die forum admin, en vervolgens zou hij een oproepje moeten plaatsen aan alle andere moderators om hun persoonlijke notities over Klokov te overhandigen zodat hij een weloverwogen besluit kan nemen. Ik neem aan dat je begrijpt dat dat niet echt efficiënt is.
En het klopt wel dat de meeste notes negatief zijn. Is op zich ook wel logisch als neutraal of positief de norm is. Als iemand uitzonderlijk vaak positieve bijdragen levert, wil ik nog wel eens een positieve note zetten, maar bij de gemiddelde positieve bijdrage doe ook ik dat niet. Nu is dat niet zo vreemd, aangezien ik moderator ben van KLB, maar aan je post te zien, gaat het vooral om de wat serieuzere forums (WGR etc.).
Aangezien ik het idee krijg dat jij denkt dat het niet hebben van positieve notes gelijkstaat aan dat je positieve bijdragen niet worden gewaardeerd, zal ik je uitleggen hoe zo'n banaanvraag werkt.
*ik neem aan dat zo'n standaardprocedure niet onder lekken valt*Een moderator linkt iemands notes, eventueel met begeleidende tekst, naar de forum admins in het daarvoor bestemde topic. Alle moderators en (forum) admins kunnen die 'aanvraag' dus zien en de meeste moderators lezen ook actief mee in dat topic. Als jij altijd heel positief naar voren komt in ONZ, WGR, SES etc. maar in KLB een keertje flink uit de bocht gaat, dan is het dus best mogelijk dat een (forum) admin ziet dat jij je in KLB hebt misdragen (want notes), maar niet dat daar elders bijna altijd positief gedrag tegenover staat.
Zo op het eerste gezicht zou je zeggen dat je dan oneerlijk beoordeeld wordt, omdat alleen het negatieve naar voren komt. Is ook wel een logische gedachtegang, maar het is ook niet logisch dat je in je hoofd een soort balans maakt waarop je aan de ene kant goed bezig bent in bepaalde forums en je aan de andere kant even negatief gedrag vertoont in andere forums. Zolang dat in balans blijft, zou je dan steeds wegkomen met banbaar gedrag. Dat is ook niet eerlijk.
Maar het is dus wel mogelijk dat een moderator van een forum waarop jij je heel positief gedraagt, die aanvraag ziet en aangeeft dat jij je normaal gesproken voorbeeldig gedraagt en louter positieve bijdragen levert. Dus dat een moderator een goed woordje voor je doet, omdat hij of zij vindt dat jij een aanwinst bent voor het forum. Dat zie jij dan natuurlijk niet, omdat het een afgeschermd forum is, maar het effect kan dan bijvoorbeeld zijn dat je een belerende DM krijgt in plaats van een midweekje vakantie van FOK!.
Uiteraard lezen (forum) admins zelf ook actief mee, dus is het ook goed mogelijk dat zij jouw positieve bijdragen zelf hebben geconstateerdAnyway, wij (moderators) kunnen natuurlijk alle notes zien, dus we zien van alles voorbijkomen in notes. Van relatief onschuldige

posts tot strafrechtelijk vervolgbare zaken. Dan valt het natuurlijk op dat het geen beruchte poster is die heel vaak wil weten of hij al een nieuwe note heeft, maar de relatief onschuldige Klokov. Ik denk dan ook dat de gemiddelde moderator, juist doordat je best een onschuldige poster bent, een

gevoel kreeg bij jouw herhaaldelijke verzoeken. Je gedraagt je doorgaans normaal (die paar uitschieters dus even daargelaten) en er zou dus geen reden moeten zijn om zo boven op je notes te zitten, want wij zien bij jou normaal gesproken geen reden om notities te maken.
Nou, toen werd je obsessie met notes een soort van gimmick (en dan is het moeilijk om je omtrent dat onderwerp serieus te nemen). Je ziet (of zag) notes als aantekeningen op je strafblad en vergeleek het niet-verjaren van notes met 'voor altijd als crimineel gezien te worden'. Alsof je voor je leven getekend was omdat je een keer iets notebaars had gepost. Daarna kwam 'Klokov wil van zijn notes af en komt op het idee dat je voor bijvoorbeeld iedere tien TR's een note kwijtraakt.' Met jouw geschiedenis leest natuurlijk niemand dat als 'Klokov wil een positieve bijdrage leveren aan het forum en daaraan ondergeschikt is de beloning dat je voor iedere TR's een note kwijtraakt'.
Daarmee wil ik dus niet zeggen dat je het niet goed bedoelt, maar het komt natuurlijk wel over alsof het kwijtraken van notes de belangrijkste reden was voor dat topic. Bij een andere user misschien niet, bij jou wel. Dat ligt niet aan hoe moderators naar jou kijken, want de eerste en derde post in dat topic geven dat ook al aan.
Mijn advies aan jou is dan ook om je vooral niet blind te staren op notes en je ook niet af te vragen of wij jou als 'crimineel' zien omdat je notes hebt. De meeste users hebben notes (zeker users met meer dan 10.000 posts) en we voelen ons echt geen cipiers die een stel criminelen in bedwang moeten houden. Ook moderators hebben notes. Ik heb er nu bijvoorbeeld 44*, maar ik geloof niet dat iemand zich daar druk om maakt. Ik in ieder geval gelukkig niet, want ook crew worden levert notes op (notes dienen dus ook als logje). Post gewoon lekker zoals je wil en maak je niet druk om dat getalletje. Als je je echt negatief gedraagt, dan hoor je het wel.
#veeltelangepost #welserieusgenomen #xoxo
SPOILER: *
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door hugecooll op 21-03-2015 07:45:31 ]