abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151209830
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:38 schreef FredvZ het volgende:
Had het er vandaag met mijn collega's over dat het eigenlijk jammer is dat ze geen MD-11 naar het Aviodome gevlogen hebben. De kans dat er in de toekomst nog vliegtuigen met 3 motoren komen is natuurlijk niet zo heel erg groot.
Zoals je op die plaat van OEM kunt zien worden de MD-11's razendsnel van hun onderdelen ontdaan.
En bijna alle toestellen op Victorville (-KCF t/m -KCK) zijn gesloopt.

Dus die MD-11 zijn nog flink wat waard in onderdelen. Mocht het type dood zijn (als in; bijna niet meer gebruikt of zeer veel voorradig, denk aan de 747) dan zou het nog een mogelijkheid zijn geweest voor Aviodrome.
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:01 schreef OEM het volgende:
aangezien een MD11 daar niet kan landen.
Vast wel. Een lege MD-11 met weinig brandstof (vanuit Schiphol ben je er zo) kan daar wel landen.
In Zuid-Afrika hebben ze een 747SP en 747-200 binnen 1000 meter tot stilstand gebracht.
Moet een MD-11 op 1250 meter ook wel lukken. :Y
quote:
Maar ja, eeuwig zonde idd.
Dat sowieso. Van de vliegtuigen die KLM had/heeft is dat IMHO de enige kist die daar zou kunnen staan.

Overigens; straks een bijzondere post. Ik heb gezegd geen geschiedenisposts meer te maken, maar wat er aankomt heeft er wel veel van.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 30-03-2015 23:25:09 ]
  maandag 30 maart 2015 @ 23:25:24 #210
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151210022
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Vast wel. Een lege MD-11 met weinig brandstof (vanuit Schiphol ben je er zo) kan daar wel landen.
In Zuid-Afrika hebben ze een 747SP en 747-200 binnen 1000 meter tot stilstand gebracht.
Moet een MD-11 op 1250 meter ook wel lukken. :Y
Wat ik begrepen heb is dat de baan het gewicht niet aan kan en dat je nagenoeg niet kunt taxien zonder je vleugels kwijt te raken :P
  maandag 30 maart 2015 @ 23:40:39 #211
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_151210530
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:19 schreef Iemand91 het volgende:

Overigens; straks een bijzondere post. Ik heb gezegd geen geschiedenisposts meer te maken, maar wat er aankomt heeft er wel veel van.
Potverdorie, wat jammer nou :D
Tics van je petten.
pi_151211198
Eind februari is de 279e Boeing C-17 Globemaster III de final assembly line opgegaan.
Het is de allerlaatste C-17 die gebouwd wordt.








Dit betekent niet alleen het einde van bijna 25 jaar C-17's bouwen maar ook het ontslag van duizenden werknemers.
Toen Boeing in 2013 bekend maakte de productie te staken werkten er nog zo'n 2200 man. Nu werken er nog maar een paar honderd; de staking van de C-17 productie betekent ook de sluiting van de fabriek in Long Beach.

De C-17 werd gebouwd in de Douglas Aircraft plant in Long Beach, California.
De fabriek werd in 1941 geopend en sindsdien zijn er iconen daar uit de hangar gerold; de DC-3, DC-8, DC-9, DC-10, MD-80, MD-90, MD-11, 717 en de militaire vliegtuigen zoals de beroemde C-47 (militaire versie van de DC-3), the B-17, de A-20, A-26, C-74, C-124, A-4D, C-133 en dus de C-17.
In bijna 75 jaar rolden daar ruim 15.000 vliegtuigen de hangar uit.

Daarom hieronder maar een fotoreportage wat daar in Long Beach is gebouwd en gebeurd:

De eerste vlucht van de Douglas DC-8 op 8 mei 1958:



Vlak voor de eerste vlucht van de DC-9 op 26 februari 1965:


De eerste vlucht van de DC-10 op 29 augustus 1979:


1991: De bovenste DC-10 is HB-IWF die een paar jaar later op 2 september 1998 als Swissair-vlucht 111 voor de kust van Nova Scotia in de Atlantische Oceaan stortte:



De eerste DC-10-30 (prototype) dat later als PH-DTA in 1974 aan KLM geleverd zou worden, 23 juni 1972:


Een rijtje MD-8* in productie, begin jaren '80:



De eerste vlucht van de MD-11; 10 januari 1990:


De allereerste C-17, 1991:


KLM's eerste MD-11: PH-KCA, 1993:
(alleen -KCA kwam geverfd aan in Schiphol; de overige 9 MD-11's werden op Schiphol geverfd)



KLM's laatste McDonnell Douglas toestel; MD-11 PH-KCK tijdens een testvlucht, april 1997:



Martinair's PH-MCW, november 1998:


De 200e en allerlaatste MD-11; D-ALCN voor Lufthansa Cargo, november 2000:



De allerlaatste Boeing 717 in 2006 (doorontwikkeling van de MD-90 wat een doorontwikkeling was van de MD-80 wat weer een doorontwikkeling van de DC-9 was; de 717 was op de C-17 na de laatst geproduceerde vliegtuig in Long Beach)



Wat er precies met de plek gaat gebeuren is niet zeker. Veel is al gesloopt.
Onderaan deze foto stonden ooit de hallen waar allerlei toestellen werden gebouwd; van de Boeing B-17 Flying Fortress tot de MD-11.
pi_151211560
Leuk stukje weer!! Blijven mooie planes md-11 en c-17!!:)
Geniet van het leven:):)
  dinsdag 31 maart 2015 @ 00:13:29 #215
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151211573
Super post weer *O*

Al ben ik ben bang dat het niet lang zal duren voordat niets er meer aan zal herinneren dat er ooit beroemde vliegtuigen werden gebouwd -O-

Een recente luchtfoto laat zien dat het terrein nóg leger is geworden:


Edit: nader onderzoek met Google Earth wijst uit dat bovenstaande voor een groot deel herontwikkeling is...

Dit is 2003:


Dit is 2007:


Dit is 2008:


En dan komt de eerste foto van Google Maps.

[ Bericht 32% gewijzigd door Fred op 31-03-2015 00:30:34 ]
So we just called him Fred
  dinsdag 31 maart 2015 @ 00:44:31 #216
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151212278
"Douglas Park"

Voor wie wil wonen en/of werken op de plaats waar vliegtuigen gemaakt werden:
So we just called him Fred
pi_151216058
Het stormt dus is RTVNH weer op Schiphol aanwezig met een livestream.

http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)en-storm-op-schiphol
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_151225077
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:11 schreef Thetallguy het volgende:
KLM schaft 15 E175s en 2 E190s aan ter vervanging van de Fokker 70s. Opzichte jammer dat het geen exotischere keuze wordt (de MRJ :) ) maar vanuit de vloot gezien een logischere keuze lijkt mij. Komt er straks echt een einde aan het tijdperk Fokker en de Fokkerfarm.
Enne:
dsajet twitterde op maandag 30-03-2015 om 18:53:44 De F70 van de koning, de PH-KBX wordt in 2017 vervangen. reageer retweet
Ik zeg de Embraer Lineage 1000. De 737 BBJ is simpelweg te groot (niet zeker over) en te duur.
pi_151225285
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Enne:
dsajet twitterde op maandag 30-03-2015 om 18:53:44 De F70 van de koning, de PH-KBX wordt in 2017 vervangen. [ afbeelding ] reageer retweet
Ik zeg de Embraer Lineage 1000. De 737 BBJ is simpelweg te groot (niet zeker over) en te duur.
Nu vliegt de koninklijke familie naar verre bestemming 'gewoon' met de KLM en hopt de F70 er achteraan via tal van tussenstops, met een BBJ heb je een bereik van 11.000 kilometer, dus heb je dan nog maar één vliegtuig nodig.
pi_151225508
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:39 schreef Ferry_76 het volgende:
Nu vliegt de koninklijke familie naar verre bestemming 'gewoon' met de KLM en hopt de F70 er achteraan via tal van tussenstops, met een BBJ heb je een bereik van 11.000 kilometer, dus heb je dan nog maar één vliegtuig nodig.
De Embraer haalt volgens eigen zeggen 8500 kilometer; voldoende om rechtstreeks naar de eilanden te vliegen.
IMHO voldoende voor het regeringstoestel.
Doe er een tussen/tankstop bij (dat wil je als inzittende van zo'n toestel ook wel) en je komt overal ter wereld, op Nieuw-Zeeland na.

Daarnaast is de BBJ (nieuw weliswaar) minstens 2x zo duur als de Embraer en dat kan nog meer oplopen.
Lijkt mij bijzonder moeilijk te verkopen in Nederland.

Las alleen dat men de F70 eigenlijk te klein vond. In dat opzicht is de BBJ wel interessant.
Wat het ook wordt (als in; komt er een nieuw toestel) dan wordt het een van de twee.
pi_151225851
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:47 schreef Iemand91 het volgende:

Las alleen dat men de F70 eigenlijk te klein vond. In dat opzicht is de BBJ wel interessant.
Wat het ook wordt (als in; komt er een nieuw toestel) dan wordt het een van de twee.
In een BBJ kan je nog vrij rondlopen tijdens de vlucht, en zelfs eventueel een slaapkamer inbouwen.
De Embraer valt meer onder de business jets zoals de Gulfstreams en Dassaults, een Bombardier Global Express is een mooi tussenmaatje.
Maar in verband met onderhoud, piloten e.d. zal het wel een Embraer of Boeing worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ferry_76 op 31-03-2015 15:05:53 ]
pi_151226602
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:56 schreef Ferry_76 het volgende:
In een BBJ kan je nog vrij rondlopen tijdens de vlucht, en zelfs eventueel een slaapkamer inbouwen.
De Embraer valt meer onder de business jets zoals de Gulfstreams en Dassaults, een Bombardier Global Express is een mooi tussenmaatje.
Maar in verband met onderhoud, piloten e.d. zal het wel een Embraer of Boeing worden.
Maar je moet het wel vliegen; en KLM heeft de Embraer en de 737.
Dus ik zie geen ander toestel dan die twee.

EDIT:
ah, misschien moet ik eens de pagina vernieuwen voordat ik wat post. :+

Of ze moeten piloten van de luchtmacht gebruiken en dan zal het een Gulfstream moeten worden.
pi_151228152
Hadden we niet een MD-11 kunnen opknappen en voorzien van een VIP interieur..? :P

De registratie zal dan wel PH-KWA worden denk ik. (Of de PH-KMX, weten we gelijk wie daar de broek aanheeft. :P )
pi_151231737
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:49 schreef Ferry_76 het volgende:
Hadden we niet een MD-11 kunnen opknappen en voorzien van een VIP interieur..? :P
Op Schiphol-Oost staan 2 ongebruikte MD-11's. O-)
pi_151231911
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:29 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Op Schiphol-Oost staan 2 ongebruikte MD-11's. O-)
Ik denk niet dat onze koning in een oude vrachtkist gaat vliegen. :D
pi_151251277
Het staanplaatsenidee is een oplossing voor korte vluchten, ik heb inmiddels ook visuals gevonden van andere innovatieve oplossingen zoals bedden of lage zittingen/hoge zittingen alternerend.

Ander vraagje: wat is het nut van mileage runs? Gaat het nu alleen maar om de elite status waardoor je eerder mag boarden of kun je daarmee ook in de toekomst veel goedkoper vliegen? Met andere woorden: is het financieel aantrekkelijk om zo'n run te doen?
pi_151251506
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:36 schreef FredvZ het volgende:
B737-?
Martinair, Transavia
B737-700
KLM, Transavia
B737-800 PH-TFD
Arke
B737-900
KLM
B767-300ER PH-AHQ
Arke
B767-300ERWL PH-OYE,PH-OYI,PH-OYJ
Arke
B777-200ER
KLM
MD-11
KLM

In de planning voor juni:
B787-800
Arke


Helicopters:
Aerospatiale AS-355F-2
Eurocopter AS-365N-3
Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij :')

Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd _O- ;(

Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen :)
I feel kinda Locrian today
pi_151253033
Ik heb laatst eens een Flightdiary gemaakt, ik kon 31 vluchten over net geen 89.000 kilometer reproduceren. Als kind nog wel eens naar Tenerife en Rome gevlogen maar ik weet niet meer welk jaar dat was.

Fijnste waren 4x met A380jes van Emirates, kutst waren de recente vluchten met Arke met een 767 en 787. Maar ik ben eigenlijk te lang voor een krappe Economy.
pi_151253669
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:31 schreef Bitlord het volgende:

Fijnste waren 4x met A380jes van Emirates, kutst waren de recente vluchten met Arke met een 767 en 787. Maar ik ben eigenlijk te lang voor een krappe Economy.
Ik ook, ben al te lang voor normal economy over het algemeen. Maar de A380 van Emirates was inderdaad het fijnst vliegen van allemaal, groot fan van sindsdien.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151253693
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Karstman het volgende:
Nog nooit lijstjes bijgehouden en het zijn vooral 737's geweest (Transavia, SAS, Lufthansa, Turkish, KLM) Andere kisten die eruit springen:
A320: Swiss, SAS, Wizz Air
Emirates: A380, 777-200 of 300 ER
KLM Cittyhopper F-70, Embraer 190
Royal Jordanian: Lockeed Tri-Star
TWA: 727-200
Ik zit me net te bedenken dat ik in 2009 nog met Martinair naar Mexico ben gevlogen. Geen idee meer wat voor kist, zou dat een 767 kunnen zijn geweest?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 1 april 2015 @ 09:56:25 #231
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151253709
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 07:42 schreef starla het volgende:
Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij :')

Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd _O- ;(

Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen :)
Ik vlieg met Arke dan ook alleen Premium Comfort of Star Class :@
Op een keer na alleen maar goede ervaringen. Vorig jaar naar de Dominicaanse Republiek gedowngrade omdat er een ander toestel werd ingezet (was op de dag dat een bevoorradingstruck op Curacao tegen een vliegtuig was aangereden). Op de terugweg was er een mooie goedmaker: twee stoelen voor mezelf in Premium Comfort.

Economy is met die gasten niet te doen idd.
So we just called him Fred
  woensdag 1 april 2015 @ 09:59:18 #232
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151253782
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:55 schreef Karstman het volgende:
Ik zit me net te bedenken dat ik in 2009 nog met Martinair naar Mexico ben gevlogen. Geen idee meer wat voor kist, zou dat een 767 kunnen zijn geweest?
Dat moet haast wel, de MD-11 en 747's die ze in die tijd hadden deden alleen cargo. De rest kon niet non-stop de oceaan over.
So we just called him Fred
  woensdag 1 april 2015 @ 10:22:26 #233
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_151254346
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 07:42 schreef starla het volgende:

[..]

Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij :')

Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd _O- ;(

Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen :)
Arke tot nu toe gewoon prima. Wel altijd Comfort class met gevlogen. Dus heb geen idee hoe de "normale" klasse bij ze is.
  woensdag 1 april 2015 @ 11:07:07 #234
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151255692
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:22 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Arke tot nu toe gewoon prima. Wel altijd Comfort class met gevlogen. Dus heb geen idee hoe de "normale" klasse bij ze is.
Hetzelfde als comfort, alleen dan 8cm minder beenruimte.
So we just called him Fred
pi_151264812
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 07:11 schreef Bitlord het volgende:
Het staanplaatsenidee is een oplossing voor korte vluchten, ik heb inmiddels ook visuals gevonden van andere innovatieve oplossingen zoals bedden of lage zittingen/hoge zittingen alternerend.
Als mensen een ¤10tje voor een Ryanair vlucht normaal gaan vinden krijg je deze 'oplossingen' ja.
Wordt je daar blij van? Nee.
quote:
Ander vraagje: wat is het nut van mileage runs? Gaat het nu alleen maar om de elite status waardoor je eerder mag boarden of kun je daarmee ook in de toekomst veel goedkoper vliegen? Met andere woorden: is het financieel aantrekkelijk om zo'n run te doen?
Zodat je je status kunt behouden. Afhankelijk van welk programma geeft dat voordelen ja.
Denk aan eigen incheckbalies, lounge-toegang, meer/gratis bagage, voordelig/gratis upgrades etc. etc.

En zo'n run hebben ze vaak heel goed gepland waardoor het feitelijk spotgoedkoop is voor wat je gevlogen hebt.
Dat het bijvoorbeeld flink vermoeiend kan zijn is wel een consequentie.

EDIT: Lekker weertje weer, weinig geschommel maar wel flink schuin op de baan:



[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 01-04-2015 16:34:47 ]
  woensdag 1 april 2015 @ 19:45:15 #236
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_151272948
mijn lijstje:

A300 – Olympic
A310 - Swissair – Martinair – KLM – Singapore Airlines – Air France
A319 – Easyjet – Germanwings –
A320 – Alitalia – Lufthansa – Air France – V-Bird
A321 – Lufthansa - Alitalia
B727 – Olympic - JAT
B737-200 – Lufthansa – Olympic – Sabena – Transavia Holland
B737-300 – KLM – Lufthansa – JAT – Malev – Sabena – Olympic – Aegean – Air France - Easyjet
B737-400 – KLM – BA – Olympic – Cronus Airlines
B737-700 – KLM – Transavia - Easyjet
B737-800 – KLM – Ryanair – Transavia –
B737-900 – KLM -
B747-200 – BA
B747-400 – KLM – Cathay Pacific – Singapore Airlines
B757-200 – Transavia – Air2000 – Brittania Airways –
B767-200 – Delta - Brittania Airways
B767-300 – Delta - British
B777-200 – British - United Airlines
TU-134 – Malev
Fokker 100 – Swissair – US Airways
DC-9 – Swissair – Delta – Austrian –
ATR-42/72 – Olympic
Saab340 – KLM Cityhoppert
Bae 146 – British – Air Malta

Airports:

Amsterdam
Eindhoven
Weeze / Niederrhein
Dusseldorf
Keulen
Frankfurt
Munchen
Antwerpen
Brussel
Parijs CDG
London LHR
London STN
London LGW
Manchester
Liverpool
Zurich
Geneve
Basel
Wenen
Budapest
Belgrado
Zagreb
Thessaloniki
Kerkyra
Athene
Skiathos
Mitilini
Samos
Kythira
Malta
Milaan LIN
Rome FCO
Barcelona
Valencia
Madrid
Girona
New York JFK
New York EWR
Atlanta
Charlotte
Washington Dulles
Singapore
Denpasar
Hong Kong
pi_151273351
A300, A310, Tu134 _O_
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 2 april 2015 @ 00:07:32 #238
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_151282653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 19:57 schreef Thetallguy het volgende:
A300, A310, Tu134 _O_
I know!

De A300 van Olympic: de eerste ochtendvlucht van ATH naar SKG zo rond 0600 en met wel 3 passagiers in totaal op de hele vlucht! Heel lang geleden maar staat me nog steeds bij.

De A310: Weet ik ook nog allemaal:

16 april 1984 vlucht MP 045
AMS-CFU-SKG met een gloednieuwe A310 - de PH-MCA. De aankomende pax die terug op AMS aankwamen vlak voor ons vertrek kregen allemaal een certificaat dat zij een van de eerste zoveel duizend pax waren van dit type toestel van Martinair. Weet ook nog dat een van de stessen een bitch was.
Terugvlucht MP046 SKG-AMS op 30 april 1984: alle pax (behalve ik, want nog te jong) kregen een glaasje Oranjebitter aangeboden vanwege Koninginnedag!

A310 van SQ was van DPS naar SIN. Moet ergens in de winter van 1997 geweest zijn. Werkte toen op een cruise schip en einde contract was op Bali. Heb daar een weekje vakantie gehouden voor ik terugvloog naar EIN via SIN en AMS.

Echt tof was de Tu-134 van AMS naar BUD met Malev: het zou een B737 moeten zijn maar toen ik bij de gate aankwam stond deze oude slet daar.... weet nog dat er een raampje in het toilet zat en dat het ding een heleboel kabaal maakte! Ergens rond 1991
pi_151322325
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 19:45 schreef wiijntje het volgende:

Hong Kong
Kai Tak of de huidige?
pi_151323744
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol :)

De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen :P
pi_151326133
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:49 schreef Taexon het volgende:
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol :)

De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen :P
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
pi_151328929
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:11 schreef Leatherface het volgende:
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
Omdat die dat ook is. ;)
De A340 is 5.28 meter breed, de 777 5.87 meter en de 747 6.1 meter. (binnenmaat)
De 777x gaat de 747 wel iets naderen; die gaat met dezelfde buitenmaten 10 centimeter groeien van binnen.
De A380 is (niet verrassend) de ruimste met 6.54 meter (beneden) maar daar stopt Airbus dus vanaf nu ook standaard 11 stoelen naast elkaar i.t.t. de 777/747 waar standaard 10 naast elkaar staan.
En de A340 standaard 8 stoelen naast elkaar.

Als je dat omrekent zit je in de A340 dus het ruimst (in de breedte), gevolgd door de A380 (10-abreast), de 747, de 777x, de A380 (11-abreast) en als laatst de 777.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:53:15 #244
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151329321
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:39 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Omdat die dat ook is. ;)
De A340 is 5.28 meter breed, de 777 5.87 meter en de 747 6.1 meter. (binnenmaat)
De 777x gaat de 747 wel iets naderen; die gaat met dezelfde buitenmaten 10 centimeter groeien van binnen.
De A380 is (niet verrassend) de ruimste met 6.54 meter (beneden) maar daar stopt Airbus dus vanaf nu ook standaard 11 stoelen naast elkaar i.t.t. de 777/747 waar standaard 10 naast elkaar staan.
En de A340 standaard 8 stoelen naast elkaar.

Als je dat omrekent zit je in de A340 dus het ruimst (in de breedte), gevolgd door de A380 (10-abreast), de 747, de 777x, de A380 (11-abreast) en als laatst de 777.
En darom kies ik dus waar mogelijk voor de A340 :Y Dan maar Iberia :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_151329363
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:49 schreef Taexon het volgende:
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol :)

De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen :P
Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut :P
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:41:29 #246
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151330639
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut :P
Ik gok zo: (B757-200 (75E) Transatlantic)

Bron

Lijkt mij iig niet het meest comfortable vliegtuig om transatlantisch te vliegen.
So we just called him Fred
pi_151331482
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut :P
We krijgen van United ook bijna dagelijks vanaf uit mijn hoofd deze week een 757 en vind het een rot kist inderdaad om in rond te lopen...

nog nooit eerder in een Delta 757 geweest dus ben benieuwd :)!
pi_151331509
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:11 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
Zeker, maar wel echt veel minder overzicht op alles :P
pi_151332465
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:07 schreef Taexon het volgende:

[..]

We krijgen van United ook bijna dagelijks vanaf uit mijn hoofd deze week een 757 en vind het een rot kist inderdaad om in rond te lopen...

nog nooit eerder in een Delta 757 geweest dus ben benieuwd :)!
Daar zou ik echt niet meer de oceaan over willen steken. Vond die vijf uur al kut :P Narrowbody op zo'n lange vlucht is gewoon niet al te prettig.
pi_151332545
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:42 schreef Viezze het volgende:

[..]

Daar zou ik echt niet meer de oceaan over willen steken. Vond die vijf uur al kut :P Narrowbody op zo'n lange vlucht is gewoon niet al te prettig.
Kan ik heel goed begrijpen :P
  vrijdag 3 april 2015 @ 17:37:18 #251
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_151334007
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:41 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik gok zo: (B757-200 (75E) Transatlantic)
[ afbeelding ]
Bron

Lijkt mij iig niet het meest comfortable vliegtuig om transatlantisch te vliegen.
Valt wel mee, kan bij Delta ook één lange cabine zijn, of was het toen nog NWA toen ik AMS-Hartford vloog, en drie stoelen voor mezelf had. Was prima te doen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:05:15 #252
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_151338369
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:02 schreef Leatherface het volgende:
Kai Tak of de huidige?
Kai Tak - met spotten op de parkeergarage vlak voor de threshold.
pi_151373036
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:50 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen rond 06:20 uur (lokale tijd) is G-VSUN voor het laatst geland in London Heathrow na een vlucht vanuit Washington (ingevallen voor een 787).
Hiermee is het na ruim 21 jaar einde voor de A340-300 bij Virgin Atlantic...
Ik was onjuist.
(niet zo raar; 29 maart zou wel degelijk de laatste vlucht voor de A343, toeval alleen dat het ineens Washington zou worden)

De laatste A340-300 rotatie voor Virgin Atlantic is op dit moment onderweg naar Shanghai (vlucht VS250).
Morgen zou het om 11:40 uur (lokale tijd) weer moeten vertrekken naar Londen Heathrow (VS251).
De vlucht wordt uitgevoerd door G-VSUN (enige actieve A343 in hun vloot).
Morgen landt deze om 17:20 uur lokale tijd (18:20 uur NL-tijd) op Heathrow.

Dán is het wél het einde voor de A340-300 bij Virgin Atlantic na ruim 21 jaar...



3 april (gisteren dus); 2 foto's van 2 MD-11 freighters van Martinair; PH-MCR (buiten) die in de zéér vroege morgen (landing was om 00:20 uur op Schiphol) van zondag 22 maart uit de vloot is genomen en PH-MCS (hangar) die op 28 maart uit de vloot werd genomen.




Who's a cute little plane? You are! Yes, you are! O+



En sorry dat ik weer zoiets post; maar ik blijf het prachtig vinden. Cargolux 747-400ERF boven Spanje:

  zondag 5 april 2015 @ 00:34:52 #254
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_151376901
Erg mooie plaat idd, die laatste.
Tics van je petten.
pi_151390439
Dit was trouwens maf vannacht, had ik nog niet eerder gezien:



Vlucht van Monarch deed een go-around tijdens landen op Gatwick, maakt een rondje om vervolgens in omgekeerde richting opnieuw een poging te doen.

Ander verkeer landde vanaf toen ook in die richting, wat ik kan begrijpen. Maar een runway change tijdens de landing? Lijkt me stug, ik vraag me af wat er precies gebeurd is. De wind was ook heel kalm volgens de METAR dus da's ook geen goeie reden.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151395675
In Pisa ook gehad vorige zomer met Air Dolomiti. Wel mooi, want dat betekende laag over Pisa vliegen. Ook nooit duidelijk geworden waarom dat was.
  Moderator zondag 5 april 2015 @ 21:36:10 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151401365
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 19:21 schreef HetBrabandertje het volgende:
In Pisa ook gehad vorige zomer met Air Dolomiti. Wel mooi, want dat betekende laag over Pisa vliegen. Ook nooit duidelijk geworden waarom dat was.
Leuk he, Dolomiti Air?
Vanaf waar vloog je naar Pisa?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151403814
München, was de tussenstop vanuit Rotterdam. Prima maatschappij om mee te vliegen.
pi_151405405
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 19:21 schreef HetBrabandertje het volgende:
In Pisa ook gehad vorige zomer met Air Dolomiti. Wel mooi, want dat betekende laag over Pisa vliegen. Ook nooit duidelijk geworden waarom dat was.
Inclusief een landing in omgekeerde richting? Apart.

Zelf nog nooit meegemaakt als passagier. Wel een paar keer een go-around gedaan tijdens vlieglessen, maar dat hoort bij het leerproces, heb je geen slecht weer voor nodig. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151406839
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:54 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Inclusief een landing in omgekeerde richting? Apart.

Zelf nog nooit meegemaakt als passagier. Wel een paar keer een go-around gedaan tijdens vlieglessen, maar dat hoort bij het leerproces, heb je geen slecht weer voor nodig. :D
Met een instructeur die tijdens je flare nog even runway obstructed roept :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')