abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151251277
Het staanplaatsenidee is een oplossing voor korte vluchten, ik heb inmiddels ook visuals gevonden van andere innovatieve oplossingen zoals bedden of lage zittingen/hoge zittingen alternerend.

Ander vraagje: wat is het nut van mileage runs? Gaat het nu alleen maar om de elite status waardoor je eerder mag boarden of kun je daarmee ook in de toekomst veel goedkoper vliegen? Met andere woorden: is het financieel aantrekkelijk om zo'n run te doen?
pi_151251506
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:36 schreef FredvZ het volgende:
B737-?
Martinair, Transavia
B737-700
KLM, Transavia
B737-800 PH-TFD
Arke
B737-900
KLM
B767-300ER PH-AHQ
Arke
B767-300ERWL PH-OYE,PH-OYI,PH-OYJ
Arke
B777-200ER
KLM
MD-11
KLM

In de planning voor juni:
B787-800
Arke


Helicopters:
Aerospatiale AS-355F-2
Eurocopter AS-365N-3
Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij :')

Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd _O- ;(

Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen :)
I feel kinda Locrian today
pi_151253033
Ik heb laatst eens een Flightdiary gemaakt, ik kon 31 vluchten over net geen 89.000 kilometer reproduceren. Als kind nog wel eens naar Tenerife en Rome gevlogen maar ik weet niet meer welk jaar dat was.

Fijnste waren 4x met A380jes van Emirates, kutst waren de recente vluchten met Arke met een 767 en 787. Maar ik ben eigenlijk te lang voor een krappe Economy.
pi_151253669
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:31 schreef Bitlord het volgende:

Fijnste waren 4x met A380jes van Emirates, kutst waren de recente vluchten met Arke met een 767 en 787. Maar ik ben eigenlijk te lang voor een krappe Economy.
Ik ook, ben al te lang voor normal economy over het algemeen. Maar de A380 van Emirates was inderdaad het fijnst vliegen van allemaal, groot fan van sindsdien.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151253693
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Karstman het volgende:
Nog nooit lijstjes bijgehouden en het zijn vooral 737's geweest (Transavia, SAS, Lufthansa, Turkish, KLM) Andere kisten die eruit springen:
A320: Swiss, SAS, Wizz Air
Emirates: A380, 777-200 of 300 ER
KLM Cittyhopper F-70, Embraer 190
Royal Jordanian: Lockeed Tri-Star
TWA: 727-200
Ik zit me net te bedenken dat ik in 2009 nog met Martinair naar Mexico ben gevlogen. Geen idee meer wat voor kist, zou dat een 767 kunnen zijn geweest?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 1 april 2015 @ 09:56:25 #231
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151253709
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 07:42 schreef starla het volgende:
Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij :')

Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd _O- ;(

Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen :)
Ik vlieg met Arke dan ook alleen Premium Comfort of Star Class :@
Op een keer na alleen maar goede ervaringen. Vorig jaar naar de Dominicaanse Republiek gedowngrade omdat er een ander toestel werd ingezet (was op de dag dat een bevoorradingstruck op Curacao tegen een vliegtuig was aangereden). Op de terugweg was er een mooie goedmaker: twee stoelen voor mezelf in Premium Comfort.

Economy is met die gasten niet te doen idd.
So we just called him Fred
  woensdag 1 april 2015 @ 09:59:18 #232
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151253782
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:55 schreef Karstman het volgende:
Ik zit me net te bedenken dat ik in 2009 nog met Martinair naar Mexico ben gevlogen. Geen idee meer wat voor kist, zou dat een 767 kunnen zijn geweest?
Dat moet haast wel, de MD-11 en 747's die ze in die tijd hadden deden alleen cargo. De rest kon niet non-stop de oceaan over.
So we just called him Fred
  woensdag 1 april 2015 @ 10:22:26 #233
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_151254346
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 07:42 schreef starla het volgende:

[..]

Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij :')

Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd _O- ;(

Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen :)
Arke tot nu toe gewoon prima. Wel altijd Comfort class met gevlogen. Dus heb geen idee hoe de "normale" klasse bij ze is.
  woensdag 1 april 2015 @ 11:07:07 #234
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151255692
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:22 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Arke tot nu toe gewoon prima. Wel altijd Comfort class met gevlogen. Dus heb geen idee hoe de "normale" klasse bij ze is.
Hetzelfde als comfort, alleen dan 8cm minder beenruimte.
So we just called him Fred
pi_151264812
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 07:11 schreef Bitlord het volgende:
Het staanplaatsenidee is een oplossing voor korte vluchten, ik heb inmiddels ook visuals gevonden van andere innovatieve oplossingen zoals bedden of lage zittingen/hoge zittingen alternerend.
Als mensen een ¤10tje voor een Ryanair vlucht normaal gaan vinden krijg je deze 'oplossingen' ja.
Wordt je daar blij van? Nee.
quote:
Ander vraagje: wat is het nut van mileage runs? Gaat het nu alleen maar om de elite status waardoor je eerder mag boarden of kun je daarmee ook in de toekomst veel goedkoper vliegen? Met andere woorden: is het financieel aantrekkelijk om zo'n run te doen?
Zodat je je status kunt behouden. Afhankelijk van welk programma geeft dat voordelen ja.
Denk aan eigen incheckbalies, lounge-toegang, meer/gratis bagage, voordelig/gratis upgrades etc. etc.

En zo'n run hebben ze vaak heel goed gepland waardoor het feitelijk spotgoedkoop is voor wat je gevlogen hebt.
Dat het bijvoorbeeld flink vermoeiend kan zijn is wel een consequentie.

EDIT: Lekker weertje weer, weinig geschommel maar wel flink schuin op de baan:



[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 01-04-2015 16:34:47 ]
  woensdag 1 april 2015 @ 19:45:15 #236
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_151272948
mijn lijstje:

A300 – Olympic
A310 - Swissair – Martinair – KLM – Singapore Airlines – Air France
A319 – Easyjet – Germanwings –
A320 – Alitalia – Lufthansa – Air France – V-Bird
A321 – Lufthansa - Alitalia
B727 – Olympic - JAT
B737-200 – Lufthansa – Olympic – Sabena – Transavia Holland
B737-300 – KLM – Lufthansa – JAT – Malev – Sabena – Olympic – Aegean – Air France - Easyjet
B737-400 – KLM – BA – Olympic – Cronus Airlines
B737-700 – KLM – Transavia - Easyjet
B737-800 – KLM – Ryanair – Transavia –
B737-900 – KLM -
B747-200 – BA
B747-400 – KLM – Cathay Pacific – Singapore Airlines
B757-200 – Transavia – Air2000 – Brittania Airways –
B767-200 – Delta - Brittania Airways
B767-300 – Delta - British
B777-200 – British - United Airlines
TU-134 – Malev
Fokker 100 – Swissair – US Airways
DC-9 – Swissair – Delta – Austrian –
ATR-42/72 – Olympic
Saab340 – KLM Cityhoppert
Bae 146 – British – Air Malta

Airports:

Amsterdam
Eindhoven
Weeze / Niederrhein
Dusseldorf
Keulen
Frankfurt
Munchen
Antwerpen
Brussel
Parijs CDG
London LHR
London STN
London LGW
Manchester
Liverpool
Zurich
Geneve
Basel
Wenen
Budapest
Belgrado
Zagreb
Thessaloniki
Kerkyra
Athene
Skiathos
Mitilini
Samos
Kythira
Malta
Milaan LIN
Rome FCO
Barcelona
Valencia
Madrid
Girona
New York JFK
New York EWR
Atlanta
Charlotte
Washington Dulles
Singapore
Denpasar
Hong Kong
pi_151273351
A300, A310, Tu134 _O_
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 2 april 2015 @ 00:07:32 #238
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_151282653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 19:57 schreef Thetallguy het volgende:
A300, A310, Tu134 _O_
I know!

De A300 van Olympic: de eerste ochtendvlucht van ATH naar SKG zo rond 0600 en met wel 3 passagiers in totaal op de hele vlucht! Heel lang geleden maar staat me nog steeds bij.

De A310: Weet ik ook nog allemaal:

16 april 1984 vlucht MP 045
AMS-CFU-SKG met een gloednieuwe A310 - de PH-MCA. De aankomende pax die terug op AMS aankwamen vlak voor ons vertrek kregen allemaal een certificaat dat zij een van de eerste zoveel duizend pax waren van dit type toestel van Martinair. Weet ook nog dat een van de stessen een bitch was.
Terugvlucht MP046 SKG-AMS op 30 april 1984: alle pax (behalve ik, want nog te jong) kregen een glaasje Oranjebitter aangeboden vanwege Koninginnedag!

A310 van SQ was van DPS naar SIN. Moet ergens in de winter van 1997 geweest zijn. Werkte toen op een cruise schip en einde contract was op Bali. Heb daar een weekje vakantie gehouden voor ik terugvloog naar EIN via SIN en AMS.

Echt tof was de Tu-134 van AMS naar BUD met Malev: het zou een B737 moeten zijn maar toen ik bij de gate aankwam stond deze oude slet daar.... weet nog dat er een raampje in het toilet zat en dat het ding een heleboel kabaal maakte! Ergens rond 1991
pi_151322325
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 19:45 schreef wiijntje het volgende:

Hong Kong
Kai Tak of de huidige?
pi_151323744
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol :)

De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen :P
pi_151326133
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:49 schreef Taexon het volgende:
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol :)

De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen :P
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
pi_151328929
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:11 schreef Leatherface het volgende:
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
Omdat die dat ook is. ;)
De A340 is 5.28 meter breed, de 777 5.87 meter en de 747 6.1 meter. (binnenmaat)
De 777x gaat de 747 wel iets naderen; die gaat met dezelfde buitenmaten 10 centimeter groeien van binnen.
De A380 is (niet verrassend) de ruimste met 6.54 meter (beneden) maar daar stopt Airbus dus vanaf nu ook standaard 11 stoelen naast elkaar i.t.t. de 777/747 waar standaard 10 naast elkaar staan.
En de A340 standaard 8 stoelen naast elkaar.

Als je dat omrekent zit je in de A340 dus het ruimst (in de breedte), gevolgd door de A380 (10-abreast), de 747, de 777x, de A380 (11-abreast) en als laatst de 777.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:53:15 #244
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151329321
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:39 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Omdat die dat ook is. ;)
De A340 is 5.28 meter breed, de 777 5.87 meter en de 747 6.1 meter. (binnenmaat)
De 777x gaat de 747 wel iets naderen; die gaat met dezelfde buitenmaten 10 centimeter groeien van binnen.
De A380 is (niet verrassend) de ruimste met 6.54 meter (beneden) maar daar stopt Airbus dus vanaf nu ook standaard 11 stoelen naast elkaar i.t.t. de 777/747 waar standaard 10 naast elkaar staan.
En de A340 standaard 8 stoelen naast elkaar.

Als je dat omrekent zit je in de A340 dus het ruimst (in de breedte), gevolgd door de A380 (10-abreast), de 747, de 777x, de A380 (11-abreast) en als laatst de 777.
En darom kies ik dus waar mogelijk voor de A340 :Y Dan maar Iberia :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_151329363
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:49 schreef Taexon het volgende:
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol :)

De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen :P
Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut :P
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:41:29 #246
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151330639
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut :P
Ik gok zo: (B757-200 (75E) Transatlantic)

Bron

Lijkt mij iig niet het meest comfortable vliegtuig om transatlantisch te vliegen.
So we just called him Fred
pi_151331482
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut :P
We krijgen van United ook bijna dagelijks vanaf uit mijn hoofd deze week een 757 en vind het een rot kist inderdaad om in rond te lopen...

nog nooit eerder in een Delta 757 geweest dus ben benieuwd :)!
pi_151331509
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:11 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
Zeker, maar wel echt veel minder overzicht op alles :P
pi_151332465
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:07 schreef Taexon het volgende:

[..]

We krijgen van United ook bijna dagelijks vanaf uit mijn hoofd deze week een 757 en vind het een rot kist inderdaad om in rond te lopen...

nog nooit eerder in een Delta 757 geweest dus ben benieuwd :)!
Daar zou ik echt niet meer de oceaan over willen steken. Vond die vijf uur al kut :P Narrowbody op zo'n lange vlucht is gewoon niet al te prettig.
pi_151332545
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:42 schreef Viezze het volgende:

[..]

Daar zou ik echt niet meer de oceaan over willen steken. Vond die vijf uur al kut :P Narrowbody op zo'n lange vlucht is gewoon niet al te prettig.
Kan ik heel goed begrijpen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')