Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappijquote:Op maandag 30 maart 2015 17:36 schreef FredvZ het volgende:
B737-?
Martinair, Transavia
B737-700
KLM, Transavia
B737-800 PH-TFD
Arke
B737-900
KLM
B767-300ER PH-AHQ
Arke
B767-300ERWL PH-OYE,PH-OYI,PH-OYJ
Arke
B777-200ER
KLM
MD-11
KLM
In de planning voor juni:
B787-800
Arke
Helicopters:
Aerospatiale AS-355F-2
Eurocopter AS-365N-3
Ik ook, ben al te lang voor normal economy over het algemeen. Maar de A380 van Emirates was inderdaad het fijnst vliegen van allemaal, groot fan van sindsdien.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:31 schreef Bitlord het volgende:
Fijnste waren 4x met A380jes van Emirates, kutst waren de recente vluchten met Arke met een 767 en 787. Maar ik ben eigenlijk te lang voor een krappe Economy.
Ik zit me net te bedenken dat ik in 2009 nog met Martinair naar Mexico ben gevlogen. Geen idee meer wat voor kist, zou dat een 767 kunnen zijn geweest?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Karstman het volgende:
Nog nooit lijstjes bijgehouden en het zijn vooral 737's geweest (Transavia, SAS, Lufthansa, Turkish, KLM) Andere kisten die eruit springen:
A320: Swiss, SAS, Wizz Air
Emirates: A380, 777-200 of 300 ER
KLM Cittyhopper F-70, Embraer 190
Royal Jordanian: Lockeed Tri-Star
TWA: 727-200
Ik vlieg met Arke dan ook alleen Premium Comfort of Star Classquote:Op woensdag 1 april 2015 07:42 schreef starla het volgende:
Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij
Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd![]()
Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen
Dat moet haast wel, de MD-11 en 747's die ze in die tijd hadden deden alleen cargo. De rest kon niet non-stop de oceaan over.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:55 schreef Karstman het volgende:
Ik zit me net te bedenken dat ik in 2009 nog met Martinair naar Mexico ben gevlogen. Geen idee meer wat voor kist, zou dat een 767 kunnen zijn geweest?
Arke tot nu toe gewoon prima. Wel altijd Comfort class met gevlogen. Dus heb geen idee hoe de "normale" klasse bij ze is.quote:Op woensdag 1 april 2015 07:42 schreef starla het volgende:
[..]
Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij
Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd![]()
Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen
Hetzelfde als comfort, alleen dan 8cm minder beenruimte.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:22 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Arke tot nu toe gewoon prima. Wel altijd Comfort class met gevlogen. Dus heb geen idee hoe de "normale" klasse bij ze is.
Als mensen een ¤10tje voor een Ryanair vlucht normaal gaan vinden krijg je deze 'oplossingen' ja.quote:Op woensdag 1 april 2015 07:11 schreef Bitlord het volgende:
Het staanplaatsenidee is een oplossing voor korte vluchten, ik heb inmiddels ook visuals gevonden van andere innovatieve oplossingen zoals bedden of lage zittingen/hoge zittingen alternerend.
Zodat je je status kunt behouden. Afhankelijk van welk programma geeft dat voordelen ja.quote:Ander vraagje: wat is het nut van mileage runs? Gaat het nu alleen maar om de elite status waardoor je eerder mag boarden of kun je daarmee ook in de toekomst veel goedkoper vliegen? Met andere woorden: is het financieel aantrekkelijk om zo'n run te doen?
I know!quote:
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 april 2015 11:49 schreef Taexon het volgende:
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol
De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen
Omdat die dat ook is.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:11 schreef Leatherface het volgende:
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
En darom kies ik dus waar mogelijk voor de A340quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Omdat die dat ook is.![]()
De A340 is 5.28 meter breed, de 777 5.87 meter en de 747 6.1 meter. (binnenmaat)
De 777x gaat de 747 wel iets naderen; die gaat met dezelfde buitenmaten 10 centimeter groeien van binnen.
De A380 is (niet verrassend) de ruimste met 6.54 meter (beneden) maar daar stopt Airbus dus vanaf nu ook standaard 11 stoelen naast elkaar i.t.t. de 777/747 waar standaard 10 naast elkaar staan.
En de A340 standaard 8 stoelen naast elkaar.
Als je dat omrekent zit je in de A340 dus het ruimst (in de breedte), gevolgd door de A380 (10-abreast), de 747, de 777x, de A380 (11-abreast) en als laatst de 777.
Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kutquote:Op vrijdag 3 april 2015 11:49 schreef Taexon het volgende:
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol
De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen
Ik gok zo: (B757-200 (75E) Transatlantic)quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut
We krijgen van United ook bijna dagelijks vanaf uit mijn hoofd deze week een 757 en vind het een rot kist inderdaad om in rond te lopen...quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut
Zeker, maar wel echt veel minder overzicht op allesquote:Op vrijdag 3 april 2015 13:11 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
Daar zou ik echt niet meer de oceaan over willen steken. Vond die vijf uur al kutquote:Op vrijdag 3 april 2015 16:07 schreef Taexon het volgende:
[..]
We krijgen van United ook bijna dagelijks vanaf uit mijn hoofd deze week een 757 en vind het een rot kist inderdaad om in rond te lopen...
nog nooit eerder in een Delta 757 geweest dus ben benieuwd!
Kan ik heel goed begrijpenquote:Op vrijdag 3 april 2015 16:42 schreef Viezze het volgende:
[..]
Daar zou ik echt niet meer de oceaan over willen steken. Vond die vijf uur al kutNarrowbody op zo'n lange vlucht is gewoon niet al te prettig.
Valt wel mee, kan bij Delta ook één lange cabine zijn, of was het toen nog NWA toen ik AMS-Hartford vloog, en drie stoelen voor mezelf had. Was prima te doen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:41 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik gok zo: (B757-200 (75E) Transatlantic)
[ afbeelding ]
Bron
Lijkt mij iig niet het meest comfortable vliegtuig om transatlantisch te vliegen.
Ik was onjuist.quote:Op maandag 30 maart 2015 14:50 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen rond 06:20 uur (lokale tijd) is G-VSUN voor het laatst geland in London Heathrow na een vlucht vanuit Washington (ingevallen voor een 787).
Hiermee is het na ruim 21 jaar einde voor de A340-300 bij Virgin Atlantic...
Leuk he, Dolomiti Air?quote:Op zondag 5 april 2015 19:21 schreef HetBrabandertje het volgende:
In Pisa ook gehad vorige zomer met Air Dolomiti. Wel mooi, want dat betekende laag over Pisa vliegen. Ook nooit duidelijk geworden waarom dat was.
Inclusief een landing in omgekeerde richting? Apart.quote:Op zondag 5 april 2015 19:21 schreef HetBrabandertje het volgende:
In Pisa ook gehad vorige zomer met Air Dolomiti. Wel mooi, want dat betekende laag over Pisa vliegen. Ook nooit duidelijk geworden waarom dat was.
Met een instructeur die tijdens je flare nog even runway obstructed roeptquote:Op zondag 5 april 2015 22:54 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Inclusief een landing in omgekeerde richting? Apart.
Zelf nog nooit meegemaakt als passagier. Wel een paar keer een go-around gedaan tijdens vlieglessen, maar dat hoort bij het leerproces, heb je geen slecht weer voor nodig.
Laat ook maar.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik was onjuist.
(niet zo raar; 29 maart zou wel degelijk de laatste vlucht voor de A343, toeval alleen dat het ineens Washington zou worden)
De laatste A340-300 rotatie voor Virgin Atlantic is op dit moment onderweg naar Shanghai (vlucht VS250).
Morgen zou het om 11:40 uur (lokale tijd) weer moeten vertrekken naar Londen Heathrow (VS251).
De vlucht wordt uitgevoerd door G-VSUN (enige actieve A343 in hun vloot).
Morgen landt deze om 17:20 uur lokale tijd (18:20 uur NL-tijd) op Heathrow.
Dán is het wél het einde voor de A340-300 bij Virgin Atlantic na ruim 21 jaar...
[ afbeelding ]
Ja zo ben ik ook gevlogen, BAe 146 van Lufthansa van Amsterdam-Munchen en vanaf daar door naar Triest.quote:Op zondag 5 april 2015 22:23 schreef HetBrabandertje het volgende:
München, was de tussenstop vanuit Rotterdam. Prima maatschappij om mee te vliegen.
Lowpasses en touch en go's zie je op eindhoven ook regelmatig met nederlandse f-16s. Altijd mooi om te zien en ook om te voelenquote:Op maandag 6 april 2015 00:04 schreef Iemand91 het volgende:
Enne; de Amerikanen zijn in Nederland voor de luchtmachtoefening Frisian Flag vanaf de vliegbasis Leeuwarden, met hun McDonnell Douglas F-15 Eagles
Vooral de lowpass vanaf 00:36 is best wel![]()
En waarom een aanrader als je veel vliegt?quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:28 schreef Iemand91 het volgende:
Bij m'n speuringen op Amazon e.d. (zie aanbiedingstopics) kwam ik gisteren Bose QuietComfort 25 tegen op Amazon.es.
Kost in NL ¤299, maar daar maar ¤208.98.![]()
[ afbeelding ]
Wel een aanrader als je veel vliegt, daarom post ik 'm maar even hier. (als Fok! dat goed vind)
Active Noise-cancelling. (en wel - zo ongeveer - de beste die er is)quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:30 schreef Godtje het volgende:
En waarom een aanrader als je veel vliegt?
Sint Maartenquote:
De 145 is wel een heel stuk kleiner dan de 175/195.quote:Op dinsdag 7 april 2015 20:17 schreef derLudolf het volgende:
Waarom hebben de Embraers 145 eigenlijk de motoren achteraan en de 175/190 aan de vleugel? Is toch zelfde familie?
De tering, duiken vanaf een watervliegtuig, ik heb zojuist mijn ultieme vakantie ontdekt!quote:
Watervallen van Iguazúquote:
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.
En wat gaat 2015 brengen?
- April: De release van Living in the Age of Airplanes:
http://www.airplanesmovie.com/
En die is afgelopen maandag in première gegaan en wel aan boord van Emirates Airbus A380 (A6-EOG).quote:LIVING IN THE AGE OF AIRPLANES is a story about how the airplane has changed the world. Filmed in 18 countries across all 7 continents, it renews our appreciation for one of the most extraordinary and awe-inspiring aspects of the modern world. The documentary is produced and directed by Brian J. Terwilliger (“One Six Right”), narrated by Harrison Ford, and features an original score by Academy Award-winning composer James Horner ("Avatar," "Titanic").
twitter:emirates twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 00:10:10Captain Saeed Al-Maktoum briefs guests on EK1400 @Airbus A380 flight screening @AirplaneMovies over Los Angeles http://t.co/uoTsz3MxL9 reageer retweet
quote:Aboard @emirates #A380 for the in-flight premiere of #AirplanesMovie- complete with popcorn served by this guy. 👍
twitter:emirates twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 01:16:33EK1400 #A380 to take-off shortly. Enjoy @airplanesmovie at 30,000 feet over Los Angeles. @NatGeo reageer retweet
quote:Emirates celebrated aviation by hosting an inflight premiere of National Geographic’s “Living in the Age of Airplanes” onboard an A380 over the city of Los Angeles. The 47-minute film, narrated by actor and pilot Harrison Ford, was screened for 120 guests and media on our award-winning ice inflight entertainment system, taking viewers on a unique journey to show how the airplane has changed the world.
quote:My very first #interview at 35k feet in a bar on a plane with #composer #JamesHorner talking about the #Imax #documentary #AirplanesMovie and about the next #Avatar! THANK YOU @emirates! (and thank you plane wifi)
twitter:airplanesmovie twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 03:23:15There's a movie theater on final for runway 24R @flyLAXairport. @emirates #A380 #AirplanesMovie reageer retweet
twitter:emirates twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 03:37:11EK1400 lands in @flyLAXairport after the onboard screening of @airplanesmovie. Thank you for following our journey. reageer retweet
In Nederland hoef je geloof ik eerst nog niet te verwachten.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:39 schreef Viezze het volgende:
En nou de hamvraag: wanneer is hij te zien voor het grote publiek?
quote:Op woensdag 8 april 2015 22:35 schreef mar456 het volgende:
Ik heb ook wat leuk nieuws![]()
Eerste keer dat ik zoiets doeAdvies wordt altijd aangenomen
twitter:mattcawby twitterde op woensdag 08-04-2015 om 20:52:19KLM and Air France 777 photo shoot at the compass rose reageer retweet
615 stoelen; dat wordt een record.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
Emirates gaat een aantal A380's configureren in 'high-capacity' uitvoering. First Class Suites eruit, extra economy erin. Kom je uit op een totaal van 615 stoelen. Eerste route wordt Dubai - Kopenhagen.
Dacht ik ook, maar toen ik dit nieuws (meer stoelen in Emirates A380's) meedeelde werd toch wel verteld dat Amsterdam redelijk goed doet.quote:Weet niet hoe vol de first op AMS altijd zit, maar zal mij ook niks verbazen als deze op termijn ook hier ingezet worden. Toch een meestal wat prijsgevoeligere/minder premium heavy markt in Nederland
Vrijdag 9 oktober 2015 is de dag dat hun A350 deze kant op komt; van/naar Helsinki.quote:En 9 oktober zet Finnair de A350 in op de ochtendvlucht van/naar Helsinki. Wordt in eerste instantie op Europese routes ingezet voor crew familiarisatie en ook Amsterdam is een keer aan de beurt
Bron.quote:- After inspection at LUX, serious structural damage was detected.
- Beyond the main landing gears many lower fuselage skinpanels were deformed.
- Both left hand (body and wing) gears were seriously damaged.
- The aircraft could not be moved.
- Both damaged main gears were changed by two 747-400F main gears on the spot.
- The aircraft was towed to a (not used) old hangar.
- The aircraft was jacked (bending forces zero) for further inspection
- 40 Boeing experts were flown in (AOG team)
- Further inspection revealed a structural damaged keelbeam, the spine of the aircraft.
- A large temporally structure was built in front of the hangar, because the aircraft tail would not fit in the hangar..
- The vertical stabilizer was removed, to avoid alignment problems during repairs due windforces at the vertical stab.
Ik ben af en toe vast aan het kijken voor tickets naar Bangkok in januari en toen kwam ik de A350 ook tegen bij Finnair.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
En 9 oktober zet Finnair de A350 in op de ochtendvlucht van/naar Helsinki. Wordt in eerste instantie op Europese routes ingezet voor crew familiarisatie en ook Amsterdam is een keer aan de beurt
Aha, duidelijkquote:Op donderdag 9 april 2015 16:35 schreef Thetallguy het volgende:
Codesharing/interlining kan ook prima buiten de alliance om. En Singapore moet de 2 dagelijkse A380s toch vullen dus dan kan je ook prima een beetje feed van KLM gebruikenZal in de praktijk denk ik vrij weinig gebruik gemaakt worden.
Zijn zat andere voorbeelden; Malaysia (Oneworld) doet een codeshare met KLM (Sky) op een X-aantal routes, Cathay (One) voor Air Canada (Sky) etc.
Ze vliegen nu met een 777-300ER op Schiphol, met first class.quote:Op donderdag 9 april 2015 16:27 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind die A350 toch wel een erg vet vliegtuigZag dat Singapore Airlines er 90 hadden besteld om deel van hun 777 te vervangen. Ze zullen dan ook wel regelmatig op Schiphol komen met zo'n ding denk ik?
Duidelijkere foto's:quote:Op woensdag 8 april 2015 22:48 schreef Iemand91 het volgende:
Er was vandaag een photoshoot bij KLM's PH-BVO en Air France's F-GZNP op Paine Field.
Kunnen we dus nog wel beeldmateriaal van verwachten:twitter:mattcawby twitterde op woensdag 08-04-2015 om 20:52:19KLM and Air France 777 photo shoot at the compass rose reageer retweet
Gevonden! Achter de rechter AA kist. Is een bonte verzameling airlines wat daar staat zeg. Zo'n beetje van alle continenten wel iets.quote:
Ik vind het goed dat KLM-AF de gelegenheid waarneemt om promotie te doen nu beide partners een nieuwe 77W op paine field hebben staan.quote:Ben benieuwd wat daar komt uitrollen...
Alle drie 787's en de 767 worden uiteindelijk naar de standaard 300 seat indeling omgebouwd.quote:Op zondag 12 april 2015 21:40 schreef FredvZ het volgende:
Arke heeft de nieuwe stoelindeling van de PH-TFM (291 seats) en de standaard 300 seat indeling van TUI (Thomson, Jetair en Arke) online gezet:
Dat was ik er idd vergeten bij te zettenquote:Op zondag 12 april 2015 21:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Alle drie 787's en de 767 worden uiteindelijk naar de standaard 300 seat indeling omgebouwd.
TUI-group wordt uiteindelijk een grote airline waar kisten uitgewisseld kunnen worden.
De naam "Arke" is dus over een jaar of 2-3 verleden tijd.
Pff, geen idee. Waarschijnlijk vast nog wel een tijd omdat het toch een bekende en gevestigde naam is.quote:Op zondag 12 april 2015 21:56 schreef FredvZ het volgende:
Dat was ik er idd vergeten bij te zetten
De naam "Arke" zal als reisbureau toch wel blijven bestaan, naast Holland International en Kras?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |