abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151251277
Het staanplaatsenidee is een oplossing voor korte vluchten, ik heb inmiddels ook visuals gevonden van andere innovatieve oplossingen zoals bedden of lage zittingen/hoge zittingen alternerend.

Ander vraagje: wat is het nut van mileage runs? Gaat het nu alleen maar om de elite status waardoor je eerder mag boarden of kun je daarmee ook in de toekomst veel goedkoper vliegen? Met andere woorden: is het financieel aantrekkelijk om zo'n run te doen?
pi_151251506
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:36 schreef FredvZ het volgende:
B737-?
Martinair, Transavia
B737-700
KLM, Transavia
B737-800 PH-TFD
Arke
B737-900
KLM
B767-300ER PH-AHQ
Arke
B767-300ERWL PH-OYE,PH-OYI,PH-OYJ
Arke
B777-200ER
KLM
MD-11
KLM

In de planning voor juni:
B787-800
Arke


Helicopters:
Aerospatiale AS-355F-2
Eurocopter AS-365N-3
Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij :')

Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd _O- ;(

Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen :)
I feel kinda Locrian today
pi_151253033
Ik heb laatst eens een Flightdiary gemaakt, ik kon 31 vluchten over net geen 89.000 kilometer reproduceren. Als kind nog wel eens naar Tenerife en Rome gevlogen maar ik weet niet meer welk jaar dat was.

Fijnste waren 4x met A380jes van Emirates, kutst waren de recente vluchten met Arke met een 767 en 787. Maar ik ben eigenlijk te lang voor een krappe Economy.
pi_151253669
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:31 schreef Bitlord het volgende:

Fijnste waren 4x met A380jes van Emirates, kutst waren de recente vluchten met Arke met een 767 en 787. Maar ik ben eigenlijk te lang voor een krappe Economy.
Ik ook, ben al te lang voor normal economy over het algemeen. Maar de A380 van Emirates was inderdaad het fijnst vliegen van allemaal, groot fan van sindsdien.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151253693
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Karstman het volgende:
Nog nooit lijstjes bijgehouden en het zijn vooral 737's geweest (Transavia, SAS, Lufthansa, Turkish, KLM) Andere kisten die eruit springen:
A320: Swiss, SAS, Wizz Air
Emirates: A380, 777-200 of 300 ER
KLM Cittyhopper F-70, Embraer 190
Royal Jordanian: Lockeed Tri-Star
TWA: 727-200
Ik zit me net te bedenken dat ik in 2009 nog met Martinair naar Mexico ben gevlogen. Geen idee meer wat voor kist, zou dat een 767 kunnen zijn geweest?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 1 april 2015 @ 09:56:25 #231
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151253709
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 07:42 schreef starla het volgende:
Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij :')

Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd _O- ;(

Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen :)
Ik vlieg met Arke dan ook alleen Premium Comfort of Star Class :@
Op een keer na alleen maar goede ervaringen. Vorig jaar naar de Dominicaanse Republiek gedowngrade omdat er een ander toestel werd ingezet (was op de dag dat een bevoorradingstruck op Curacao tegen een vliegtuig was aangereden). Op de terugweg was er een mooie goedmaker: twee stoelen voor mezelf in Premium Comfort.

Economy is met die gasten niet te doen idd.
So we just called him Fred
  woensdag 1 april 2015 @ 09:59:18 #232
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151253782
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:55 schreef Karstman het volgende:
Ik zit me net te bedenken dat ik in 2009 nog met Martinair naar Mexico ben gevlogen. Geen idee meer wat voor kist, zou dat een 767 kunnen zijn geweest?
Dat moet haast wel, de MD-11 en 747's die ze in die tijd hadden deden alleen cargo. De rest kon niet non-stop de oceaan over.
So we just called him Fred
  woensdag 1 april 2015 @ 10:22:26 #233
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_151254346
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 07:42 schreef starla het volgende:

[..]

Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij :')

Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd _O- ;(

Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen :)
Arke tot nu toe gewoon prima. Wel altijd Comfort class met gevlogen. Dus heb geen idee hoe de "normale" klasse bij ze is.
  woensdag 1 april 2015 @ 11:07:07 #234
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151255692
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:22 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Arke tot nu toe gewoon prima. Wel altijd Comfort class met gevlogen. Dus heb geen idee hoe de "normale" klasse bij ze is.
Hetzelfde als comfort, alleen dan 8cm minder beenruimte.
So we just called him Fred
pi_151264812
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 07:11 schreef Bitlord het volgende:
Het staanplaatsenidee is een oplossing voor korte vluchten, ik heb inmiddels ook visuals gevonden van andere innovatieve oplossingen zoals bedden of lage zittingen/hoge zittingen alternerend.
Als mensen een ¤10tje voor een Ryanair vlucht normaal gaan vinden krijg je deze 'oplossingen' ja.
Wordt je daar blij van? Nee.
quote:
Ander vraagje: wat is het nut van mileage runs? Gaat het nu alleen maar om de elite status waardoor je eerder mag boarden of kun je daarmee ook in de toekomst veel goedkoper vliegen? Met andere woorden: is het financieel aantrekkelijk om zo'n run te doen?
Zodat je je status kunt behouden. Afhankelijk van welk programma geeft dat voordelen ja.
Denk aan eigen incheckbalies, lounge-toegang, meer/gratis bagage, voordelig/gratis upgrades etc. etc.

En zo'n run hebben ze vaak heel goed gepland waardoor het feitelijk spotgoedkoop is voor wat je gevlogen hebt.
Dat het bijvoorbeeld flink vermoeiend kan zijn is wel een consequentie.

EDIT: Lekker weertje weer, weinig geschommel maar wel flink schuin op de baan:



[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 01-04-2015 16:34:47 ]
  woensdag 1 april 2015 @ 19:45:15 #236
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_151272948
mijn lijstje:

A300 – Olympic
A310 - Swissair – Martinair – KLM – Singapore Airlines – Air France
A319 – Easyjet – Germanwings –
A320 – Alitalia – Lufthansa – Air France – V-Bird
A321 – Lufthansa - Alitalia
B727 – Olympic - JAT
B737-200 – Lufthansa – Olympic – Sabena – Transavia Holland
B737-300 – KLM – Lufthansa – JAT – Malev – Sabena – Olympic – Aegean – Air France - Easyjet
B737-400 – KLM – BA – Olympic – Cronus Airlines
B737-700 – KLM – Transavia - Easyjet
B737-800 – KLM – Ryanair – Transavia –
B737-900 – KLM -
B747-200 – BA
B747-400 – KLM – Cathay Pacific – Singapore Airlines
B757-200 – Transavia – Air2000 – Brittania Airways –
B767-200 – Delta - Brittania Airways
B767-300 – Delta - British
B777-200 – British - United Airlines
TU-134 – Malev
Fokker 100 – Swissair – US Airways
DC-9 – Swissair – Delta – Austrian –
ATR-42/72 – Olympic
Saab340 – KLM Cityhoppert
Bae 146 – British – Air Malta

Airports:

Amsterdam
Eindhoven
Weeze / Niederrhein
Dusseldorf
Keulen
Frankfurt
Munchen
Antwerpen
Brussel
Parijs CDG
London LHR
London STN
London LGW
Manchester
Liverpool
Zurich
Geneve
Basel
Wenen
Budapest
Belgrado
Zagreb
Thessaloniki
Kerkyra
Athene
Skiathos
Mitilini
Samos
Kythira
Malta
Milaan LIN
Rome FCO
Barcelona
Valencia
Madrid
Girona
New York JFK
New York EWR
Atlanta
Charlotte
Washington Dulles
Singapore
Denpasar
Hong Kong
pi_151273351
A300, A310, Tu134 _O_
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 2 april 2015 @ 00:07:32 #238
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_151282653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 19:57 schreef Thetallguy het volgende:
A300, A310, Tu134 _O_
I know!

De A300 van Olympic: de eerste ochtendvlucht van ATH naar SKG zo rond 0600 en met wel 3 passagiers in totaal op de hele vlucht! Heel lang geleden maar staat me nog steeds bij.

De A310: Weet ik ook nog allemaal:

16 april 1984 vlucht MP 045
AMS-CFU-SKG met een gloednieuwe A310 - de PH-MCA. De aankomende pax die terug op AMS aankwamen vlak voor ons vertrek kregen allemaal een certificaat dat zij een van de eerste zoveel duizend pax waren van dit type toestel van Martinair. Weet ook nog dat een van de stessen een bitch was.
Terugvlucht MP046 SKG-AMS op 30 april 1984: alle pax (behalve ik, want nog te jong) kregen een glaasje Oranjebitter aangeboden vanwege Koninginnedag!

A310 van SQ was van DPS naar SIN. Moet ergens in de winter van 1997 geweest zijn. Werkte toen op een cruise schip en einde contract was op Bali. Heb daar een weekje vakantie gehouden voor ik terugvloog naar EIN via SIN en AMS.

Echt tof was de Tu-134 van AMS naar BUD met Malev: het zou een B737 moeten zijn maar toen ik bij de gate aankwam stond deze oude slet daar.... weet nog dat er een raampje in het toilet zat en dat het ding een heleboel kabaal maakte! Ergens rond 1991
pi_151322325
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 19:45 schreef wiijntje het volgende:

Hong Kong
Kai Tak of de huidige?
pi_151323744
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol :)

De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen :P
pi_151326133
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:49 schreef Taexon het volgende:
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol :)

De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen :P
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
pi_151328929
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:11 schreef Leatherface het volgende:
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
Omdat die dat ook is. ;)
De A340 is 5.28 meter breed, de 777 5.87 meter en de 747 6.1 meter. (binnenmaat)
De 777x gaat de 747 wel iets naderen; die gaat met dezelfde buitenmaten 10 centimeter groeien van binnen.
De A380 is (niet verrassend) de ruimste met 6.54 meter (beneden) maar daar stopt Airbus dus vanaf nu ook standaard 11 stoelen naast elkaar i.t.t. de 777/747 waar standaard 10 naast elkaar staan.
En de A340 standaard 8 stoelen naast elkaar.

Als je dat omrekent zit je in de A340 dus het ruimst (in de breedte), gevolgd door de A380 (10-abreast), de 747, de 777x, de A380 (11-abreast) en als laatst de 777.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:53:15 #244
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151329321
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:39 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Omdat die dat ook is. ;)
De A340 is 5.28 meter breed, de 777 5.87 meter en de 747 6.1 meter. (binnenmaat)
De 777x gaat de 747 wel iets naderen; die gaat met dezelfde buitenmaten 10 centimeter groeien van binnen.
De A380 is (niet verrassend) de ruimste met 6.54 meter (beneden) maar daar stopt Airbus dus vanaf nu ook standaard 11 stoelen naast elkaar i.t.t. de 777/747 waar standaard 10 naast elkaar staan.
En de A340 standaard 8 stoelen naast elkaar.

Als je dat omrekent zit je in de A340 dus het ruimst (in de breedte), gevolgd door de A380 (10-abreast), de 747, de 777x, de A380 (11-abreast) en als laatst de 777.
En darom kies ik dus waar mogelijk voor de A340 :Y Dan maar Iberia :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_151329363
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:49 schreef Taexon het volgende:
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol :)

De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen :P
Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut :P
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:41:29 #246
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151330639
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut :P
Ik gok zo: (B757-200 (75E) Transatlantic)

Bron

Lijkt mij iig niet het meest comfortable vliegtuig om transatlantisch te vliegen.
So we just called him Fred
pi_151331482
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut :P
We krijgen van United ook bijna dagelijks vanaf uit mijn hoofd deze week een 757 en vind het een rot kist inderdaad om in rond te lopen...

nog nooit eerder in een Delta 757 geweest dus ben benieuwd :)!
pi_151331509
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:11 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
Zeker, maar wel echt veel minder overzicht op alles :P
pi_151332465
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:07 schreef Taexon het volgende:

[..]

We krijgen van United ook bijna dagelijks vanaf uit mijn hoofd deze week een 757 en vind het een rot kist inderdaad om in rond te lopen...

nog nooit eerder in een Delta 757 geweest dus ben benieuwd :)!
Daar zou ik echt niet meer de oceaan over willen steken. Vond die vijf uur al kut :P Narrowbody op zo'n lange vlucht is gewoon niet al te prettig.
pi_151332545
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:42 schreef Viezze het volgende:

[..]

Daar zou ik echt niet meer de oceaan over willen steken. Vond die vijf uur al kut :P Narrowbody op zo'n lange vlucht is gewoon niet al te prettig.
Kan ik heel goed begrijpen :P
  vrijdag 3 april 2015 @ 17:37:18 #251
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_151334007
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:41 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik gok zo: (B757-200 (75E) Transatlantic)
[ afbeelding ]
Bron

Lijkt mij iig niet het meest comfortable vliegtuig om transatlantisch te vliegen.
Valt wel mee, kan bij Delta ook één lange cabine zijn, of was het toen nog NWA toen ik AMS-Hartford vloog, en drie stoelen voor mezelf had. Was prima te doen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:05:15 #252
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_151338369
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:02 schreef Leatherface het volgende:
Kai Tak of de huidige?
Kai Tak - met spotten op de parkeergarage vlak voor de threshold.
pi_151373036
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:50 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen rond 06:20 uur (lokale tijd) is G-VSUN voor het laatst geland in London Heathrow na een vlucht vanuit Washington (ingevallen voor een 787).
Hiermee is het na ruim 21 jaar einde voor de A340-300 bij Virgin Atlantic...
Ik was onjuist.
(niet zo raar; 29 maart zou wel degelijk de laatste vlucht voor de A343, toeval alleen dat het ineens Washington zou worden)

De laatste A340-300 rotatie voor Virgin Atlantic is op dit moment onderweg naar Shanghai (vlucht VS250).
Morgen zou het om 11:40 uur (lokale tijd) weer moeten vertrekken naar Londen Heathrow (VS251).
De vlucht wordt uitgevoerd door G-VSUN (enige actieve A343 in hun vloot).
Morgen landt deze om 17:20 uur lokale tijd (18:20 uur NL-tijd) op Heathrow.

Dán is het wél het einde voor de A340-300 bij Virgin Atlantic na ruim 21 jaar...



3 april (gisteren dus); 2 foto's van 2 MD-11 freighters van Martinair; PH-MCR (buiten) die in de zéér vroege morgen (landing was om 00:20 uur op Schiphol) van zondag 22 maart uit de vloot is genomen en PH-MCS (hangar) die op 28 maart uit de vloot werd genomen.




Who's a cute little plane? You are! Yes, you are! O+



En sorry dat ik weer zoiets post; maar ik blijf het prachtig vinden. Cargolux 747-400ERF boven Spanje:

  zondag 5 april 2015 @ 00:34:52 #254
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_151376901
Erg mooie plaat idd, die laatste.
Tics van je petten.
pi_151390439
Dit was trouwens maf vannacht, had ik nog niet eerder gezien:



Vlucht van Monarch deed een go-around tijdens landen op Gatwick, maakt een rondje om vervolgens in omgekeerde richting opnieuw een poging te doen.

Ander verkeer landde vanaf toen ook in die richting, wat ik kan begrijpen. Maar een runway change tijdens de landing? Lijkt me stug, ik vraag me af wat er precies gebeurd is. De wind was ook heel kalm volgens de METAR dus da's ook geen goeie reden.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151395675
In Pisa ook gehad vorige zomer met Air Dolomiti. Wel mooi, want dat betekende laag over Pisa vliegen. Ook nooit duidelijk geworden waarom dat was.
  Moderator zondag 5 april 2015 @ 21:36:10 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151401365
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 19:21 schreef HetBrabandertje het volgende:
In Pisa ook gehad vorige zomer met Air Dolomiti. Wel mooi, want dat betekende laag over Pisa vliegen. Ook nooit duidelijk geworden waarom dat was.
Leuk he, Dolomiti Air?
Vanaf waar vloog je naar Pisa?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151403814
München, was de tussenstop vanuit Rotterdam. Prima maatschappij om mee te vliegen.
pi_151405405
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 19:21 schreef HetBrabandertje het volgende:
In Pisa ook gehad vorige zomer met Air Dolomiti. Wel mooi, want dat betekende laag over Pisa vliegen. Ook nooit duidelijk geworden waarom dat was.
Inclusief een landing in omgekeerde richting? Apart.

Zelf nog nooit meegemaakt als passagier. Wel een paar keer een go-around gedaan tijdens vlieglessen, maar dat hoort bij het leerproces, heb je geen slecht weer voor nodig. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151406839
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:54 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Inclusief een landing in omgekeerde richting? Apart.

Zelf nog nooit meegemaakt als passagier. Wel een paar keer een go-around gedaan tijdens vlieglessen, maar dat hoort bij het leerproces, heb je geen slecht weer voor nodig. :D
Met een instructeur die tijdens je flare nog even runway obstructed roept :D
pi_151407717
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 22:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik was onjuist.
(niet zo raar; 29 maart zou wel degelijk de laatste vlucht voor de A343, toeval alleen dat het ineens Washington zou worden)

De laatste A340-300 rotatie voor Virgin Atlantic is op dit moment onderweg naar Shanghai (vlucht VS250).
Morgen zou het om 11:40 uur (lokale tijd) weer moeten vertrekken naar Londen Heathrow (VS251).
De vlucht wordt uitgevoerd door G-VSUN (enige actieve A343 in hun vloot).
Morgen landt deze om 17:20 uur lokale tijd (18:20 uur NL-tijd) op Heathrow.

Dán is het wél het einde voor de A340-300 bij Virgin Atlantic na ruim 21 jaar...

[ afbeelding ]
Laat ook maar.

Virgin Atlantic heeft het de pensionering weer vooruit geschoven; de kist vliegt op dit moment boven Schiphol onderweg naar Hongkong.
Vlucht 251 van Shanghai naar London Heathrow komende dinsdag lijkt nu de laatste vlucht te worden...

Enne; de Amerikanen zijn in Nederland voor de luchtmachtoefening Frisian Flag vanaf de vliegbasis Leeuwarden, met hun McDonnell Douglas F-15 Eagles
Vooral de lowpass vanaf 00:36 is best wel :9



[ Bericht 22% gewijzigd door Iemand91 op 06-04-2015 00:15:06 ]
  Moderator maandag 6 april 2015 @ 00:38:41 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151408532
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:23 schreef HetBrabandertje het volgende:
München, was de tussenstop vanuit Rotterdam. Prima maatschappij om mee te vliegen.
Ja zo ben ik ook gevlogen, BAe 146 van Lufthansa van Amsterdam-Munchen en vanaf daar door naar Triest.

Munchen is ook wel prima vliegveld voor tussenlanding hè? Gratis koffie en goede kranten ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 6 april 2015 @ 19:45:17 #263
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_151427419
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 00:04 schreef Iemand91 het volgende:

Enne; de Amerikanen zijn in Nederland voor de luchtmachtoefening Frisian Flag vanaf de vliegbasis Leeuwarden, met hun McDonnell Douglas F-15 Eagles
Vooral de lowpass vanaf 00:36 is best wel :9

Lowpasses en touch en go's zie je op eindhoven ook regelmatig met nederlandse f-16s. Altijd mooi om te zien en ook om te voelen :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_151445075
Transaero Airlines krijgt ook een nieuwe livery. Eerste kist is hun nieuwe Boeing 737-800 EI-RUR:



Oud:

pi_151449127
Staartje en wingtips zijn een verbetering vind ik, letters not so much
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151452227
Bij m'n speuringen op Amazon e.d. (zie aanbiedingstopics) kwam ik gisteren Bose QuietComfort 25 tegen op Amazon.es.
Kost in NL ¤299, maar daar maar ¤208.98. :o



Wel een aanrader als je veel vliegt, daarom post ik 'm maar even hier. (als Fok! dat goed vind :@ )

EDIT: en uitverkocht.
EDIT #2: en weer verkrijgbaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 07-04-2015 18:59:29 ]
pi_151452289
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:28 schreef Iemand91 het volgende:
Bij m'n speuringen op Amazon e.d. (zie aanbiedingstopics) kwam ik gisteren Bose QuietComfort 25 tegen op Amazon.es.
Kost in NL ¤299, maar daar maar ¤208.98. :o

[ afbeelding ]

Wel een aanrader als je veel vliegt, daarom post ik 'm maar even hier. (als Fok! dat goed vind :@ )
En waarom een aanrader als je veel vliegt?
pi_151452356
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:30 schreef Godtje het volgende:
En waarom een aanrader als je veel vliegt?
Active Noise-cancelling. (en wel - zo ongeveer - de beste die er is)
pi_151452423
Ik heb dat ding een keer geleend van iemand voor om te proberen tijdens het vliegen, en dat is echt _O_ _O_

Maar buiten het vliegen om vind ik het eigenlijk niet handig dus ik ga er zelf geen aanschaffen want ik vlieg niet zoveel :P
pi_151454801
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_151458246
Weet iemand of KLM-C de E175's net als de nieuwste E190's gaat voorzien van een registratie uit de PH-EX.. serie?
--
  dinsdag 7 april 2015 @ 20:05:21 #272
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151460360
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 20:17:28 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151460963
Waarom hebben de Embraers 145 eigenlijk de motoren achteraan en de 175/190 aan de vleugel? Is toch zelfde familie?

Ben 2 jaar terug naar Rome gevlogen via Straatsburg (was het goedkoopste vanaf Schiphol, KLM/Alitalia zat ver vol). Zat toen in zo'n ding. Bij nooduitgang en aan de kant waar maar 1 stoel stond. Zat prima :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 7 april 2015 @ 20:35:22 #274
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151461878
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:17 schreef derLudolf het volgende:
Waarom hebben de Embraers 145 eigenlijk de motoren achteraan en de 175/190 aan de vleugel? Is toch zelfde familie?
De 145 is wel een heel stuk kleiner dan de 175/195.
So we just called him Fred
pi_151464112
quote:
De tering, duiken vanaf een watervliegtuig, ik heb zojuist mijn ultieme vakantie ontdekt!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:33:45 #276
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151464762
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:05 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Sint Maarten *O*
Watervallen van Iguazú *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_151471587


Enne, GIGAPIC van Schiphol:

[ Bericht 30% gewijzigd door Iemand91 op 08-04-2015 23:11:04 ]
pi_151491646
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.

En wat gaat 2015 brengen?

- April: De release van Living in the Age of Airplanes:

http://www.airplanesmovie.com/

quote:
LIVING IN THE AGE OF AIRPLANES is a story about how the airplane has changed the world. Filmed in 18 countries across all 7 continents, it renews our appreciation for one of the most extraordinary and awe-inspiring aspects of the modern world. The documentary is produced and directed by Brian J. Terwilliger (“One Six Right”), narrated by Harrison Ford, and features an original score by Academy Award-winning composer James Horner ("Avatar," "Titanic").
En die is afgelopen maandag in première gegaan en wel aan boord van Emirates Airbus A380 (A6-EOG).
Om 16:17 steeg de walvis op vanaf Los Angeles LAX, draaide een paar rondjes boven de Grote Oceaan om vervolgens ruim 2 uur later weer op LAX te landen.

emirates twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 00:10:10 Captain Saeed Al-Maktoum briefs guests on EK1400 @Airbus A380 flight screening @AirplaneMovies over Los Angeles http://t.co/uoTsz3MxL9 reageer retweet

quote:
Aboard @emirates #A380 for the in-flight premiere of #AirplanesMovie- complete with popcorn served by this guy. 👍


emirates twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 01:16:33 EK1400 #A380 to take-off shortly. Enjoy @airplanesmovie at 30,000 feet over Los Angeles. @NatGeo reageer retweet


quote:
Emirates celebrated aviation by hosting an inflight premiere of National Geographic’s “Living in the Age of Airplanes” onboard an A380 over the city of Los Angeles. The 47-minute film, narrated by actor and pilot Harrison Ford, was screened for 120 guests and media on our award-winning ice inflight entertainment system, taking viewers on a unique journey to show how the airplane has changed the world.


quote:
My very first #interview at 35k feet in a bar on a plane with #composer #JamesHorner talking about the #Imax #documentary #AirplanesMovie and about the next #Avatar! THANK YOU @emirates! (and thank you plane wifi)


airplanesmovie twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 03:23:15 There's a movie theater on final for runway 24R @flyLAXairport. @emirates #A380 #AirplanesMovie reageer retweet


emirates twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 03:37:11 EK1400 lands in @flyLAXairport after the onboard screening of @airplanesmovie. Thank you for following our journey. reageer retweet


Film is dus bij elkaar gepraat door Harrison Ford (die 5 maart met zijn Ryan PT-22 Recruit op een golfbaan een noodlanding moest maken: [MESSAGE=43856394]Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3"[/MESSAGE]) en van de eerste ideeën tot de final cut heeft het 6 jaar(!) geduurd om te maken.

Zo te zien heeft het filmen van Ultimate Airport Dubai z'n vruchten afgeworpen want bij deze nieuwe productie van National Geographic is weer heel veel Emirates te zien zo lijkt...
Om een idee te geven wat er te zien valt:






Behind the scenes:




[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 08-04-2015 19:55:00 ]
pi_151494730
En nou de hamvraag: wanneer is hij te zien voor het grote publiek?
pi_151496079
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:39 schreef Viezze het volgende:
En nou de hamvraag: wanneer is hij te zien voor het grote publiek?
In Nederland hoef je geloof ik eerst nog niet te verwachten.

Uiteindelijk moet die ook op DVD, Blu-ray verschijnen en waarschijnlijk ook op Netflix, iTunes e.d.
  woensdag 8 april 2015 @ 22:35:42 #281
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_151500096
Ik heb ook wat leuk nieuws :9

8 April 2015

Vandaag is de laatste dag dat US Airways officieel als US Airways vliegt. De FAA heeft vandaag een SOC (Single Operating Cerificate) uitgereikt aan het nieuwe American Airlines. Dit betekend simpelweg dat voor de FAA American Airlines en US Airways nu een bedrijf zijn.
Het kan nog wel een tijdje duren voordat de fusie zelf helemaal rond is, elk bedrijf het op dit moment bijvoorbeeld nog zijn eigen website waarop vluchten te boeken en op te zoeken zijn.

Voor de meeste mensen zal dit echter helemaal niet te merken zijn. Maar voor de luchtverkeersleiders en de piloten van US Airways betekend dit echter dat hun bekende callsign is verandert is die van American Airlines. Callsign Cactus heeft zijn laatste dag gehad -O- . Alles zal vanaf nu callsign American worden.


American Airlines nieuwe livery > US Airways > American Airlines oude livery

Een laatste eer aan Cactus:

Cactus 1549 Oftewel het toestel van US Airways wat veilig in de hudson was geland.


Eerste keer dat ik zoiets doe :@ Advies wordt altijd aangenomen
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_151500644
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:35 schreef mar456 het volgende:
Ik heb ook wat leuk nieuws :9

Eerste keer dat ik zoiets doe :@ Advies wordt altijd aangenomen
^O^

Ik wou het ook al posten.

Nog meer nieuws: Transavia's nieuwste aanwinst is net vertrokken vanaf Boeing Field in Seattle.
PH-HSK is onderweg naar Iqaluit, Canada waarna het doorvliegt naar Amsterdam.

Het is de 32e 737 voor Transavia en wel de 23e 737-800.
Na PH-HSK volgen nog 4 toestellen; volgende maand nog een en dan in maart en april 2016 ook nog 3.



Er was vandaag een photoshoot bij KLM's PH-BVO en Air France's F-GZNP op Paine Field.
Kunnen we dus nog wel beeldmateriaal van verwachten:

mattcawby twitterde op woensdag 08-04-2015 om 20:52:19 KLM and Air France 777 photo shoot at the compass rose reageer retweet


[ Bericht 66% gewijzigd door Iemand91 op 09-04-2015 13:04:55 ]
  woensdag 8 april 2015 @ 22:54:45 #283
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151500887
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:52 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, gigapic van Schiphol:
Misschien handiger om deze achter een link of spoiler te zetten... 45 MB...
  woensdag 8 april 2015 @ 23:06:04 #284
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151501328
Zoek de Transavia Boeing :P
So we just called him Fred
pi_151509895
Emirates gaat een aantal A380's configureren in 'high-capacity' uitvoering. First Class Suites eruit, extra economy erin. Kom je uit op een totaal van 615 stoelen. Eerste route wordt Dubai - Kopenhagen.

Weet niet hoe vol de first op AMS altijd zit, maar zal mij ook niks verbazen als deze op termijn ook hier ingezet worden. Toch een meestal wat prijsgevoeligere/minder premium heavy markt in Nederland ;)

En 9 oktober zet Finnair de A350 in op de ochtendvlucht van/naar Helsinki. Wordt in eerste instantie op Europese routes ingezet voor crew familiarisatie en ook Amsterdam is een keer aan de beurt :)

[ Bericht 22% gewijzigd door Thetallguy op 09-04-2015 11:41:10 ]
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_151511007
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
Emirates gaat een aantal A380's configureren in 'high-capacity' uitvoering. First Class Suites eruit, extra economy erin. Kom je uit op een totaal van 615 stoelen. Eerste route wordt Dubai - Kopenhagen.
615 stoelen; dat wordt een record.

Aangezien dit nieuwe toestellen worden ben ik benieuwd of dit ook de 3-5-3 configuratie wordt beneden.
EDIT: nee.
quote:
Weet niet hoe vol de first op AMS altijd zit, maar zal mij ook niks verbazen als deze op termijn ook hier ingezet worden. Toch een meestal wat prijsgevoeligere/minder premium heavy markt in Nederland ;)
Dacht ik ook, maar toen ik dit nieuws (meer stoelen in Emirates A380's) meedeelde werd toch wel verteld dat Amsterdam redelijk goed doet.
Ik verwacht nog wel een keer het nieuws te lezen dat EK de 777W naar Amsterdam vervangt door een A380, maar als ze dan deze high-density A380 sturen wordt dat een wel héél erg grote capaciteitsuitbreiding.
quote:
En 9 oktober zet Finnair de A350 in op de ochtendvlucht van/naar Helsinki. Wordt in eerste instantie op Europese routes ingezet voor crew familiarisatie en ook Amsterdam is een keer aan de beurt :)
Vrijdag 9 oktober 2015 is de dag dat hun A350 deze kant op komt; van/naar Helsinki.
Zal dus hoogstwaarschijnlijk de allereerste keer zijn dat een A350 op Schiphol komt.

En ik dacht dat ik het hier ook geplaatst had maar blijkbaar alleen op Tweakers; dus even een kopie:

LX-VCC (747-8F) van Cargolux kwam op 24 november 2014 hard neer op de luchthaven van Libreville in Gabon.
Na deze landing vloog het nog gewoon terug naar Luxemburg, vloog het via Rusland naar Shanghai en terug en nog een keer naar Hong Kong via de VS en terug.
Pas toen (2 december) werd de schade gevonden van de harde landing, samenvatting:
quote:
- After inspection at LUX, serious structural damage was detected.
- Beyond the main landing gears many lower fuselage skinpanels were deformed.
- Both left hand (body and wing) gears were seriously damaged.
- The aircraft could not be moved.
- Both damaged main gears were changed by two 747-400F main gears on the spot.
- The aircraft was towed to a (not used) old hangar.
- The aircraft was jacked (bending forces zero) for further inspection
- 40 Boeing experts were flown in (AOG team)
- Further inspection revealed a structural damaged keelbeam, the spine of the aircraft.
- A large temporally structure was built in front of the hangar, because the aircraft tail would not fit in the hangar..
- The vertical stabilizer was removed, to avoid alignment problems during repairs due windforces at the vertical stab.
Bron.
Zoveel schade dat er een team van Boeing naar toe werd gestuurd om te kijken of het gemaakt kon worden of dat het een write-off werd...







Afgelopen dinsdag - na ruim 4 maanden uit de running te zijn geweest - is het weer in de vloot gebracht en in service:
(op dit moment onderweg van Houston naar Prestwick en vliegt net boven de Atlantische Oceaan)




[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 09-04-2015 12:18:25 ]
  donderdag 9 april 2015 @ 12:32:49 #287
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_151511790
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:29 schreef Thetallguy het volgende:


En 9 oktober zet Finnair de A350 in op de ochtendvlucht van/naar Helsinki. Wordt in eerste instantie op Europese routes ingezet voor crew familiarisatie en ook Amsterdam is een keer aan de beurt :)
Ik ben af en toe vast aan het kijken voor tickets naar Bangkok in januari en toen kwam ik de A350 ook tegen bij Finnair.
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 16:27:13 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151518918
Ik vind die A350 toch wel een erg vet vliegtuig :) Zag dat Singapore Airlines er 90 hadden besteld om deel van hun 777 te vervangen. Ze zullen dan ook wel regelmatig op Schiphol komen met zo'n ding denk ik?

Op hun website zie ik trouwens dat ze de vlucht zowel aanbieden via Londen (met KLM naar Londen) als via Frankfurt (met Lufthansa naar Frankfurt). Hoe zit dat, die optie via Londen is niet met 2 maatschappijen uit de Star Alliance.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151519158
Codesharing/interlining kan ook prima buiten de alliance om. En Singapore moet de 2 dagelijkse A380s toch vullen dus dan kan je ook prima een beetje feed van KLM gebruiken ;) Zal in de praktijk denk ik vrij weinig gebruik gemaakt worden.

Zijn zat andere voorbeelden; Malaysia (Oneworld) doet een codeshare met KLM (Sky) op een X-aantal routes, Cathay (One) voor Air Canada (Sky) etc.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 16:49:33 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151519526
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:35 schreef Thetallguy het volgende:
Codesharing/interlining kan ook prima buiten de alliance om. En Singapore moet de 2 dagelijkse A380s toch vullen dus dan kan je ook prima een beetje feed van KLM gebruiken ;) Zal in de praktijk denk ik vrij weinig gebruik gemaakt worden.

Zijn zat andere voorbeelden; Malaysia (Oneworld) doet een codeshare met KLM (Sky) op een X-aantal routes, Cathay (One) voor Air Canada (Sky) etc.
Aha, duidelijk
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151521462
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:27 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind die A350 toch wel een erg vet vliegtuig :) Zag dat Singapore Airlines er 90 hadden besteld om deel van hun 777 te vervangen. Ze zullen dan ook wel regelmatig op Schiphol komen met zo'n ding denk ik?

Ze vliegen nu met een 777-300ER op Schiphol, met first class.
pi_151530255
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:48 schreef Iemand91 het volgende:
Er was vandaag een photoshoot bij KLM's PH-BVO en Air France's F-GZNP op Paine Field.
Kunnen we dus nog wel beeldmateriaal van verwachten:

mattcawby twitterde op woensdag 08-04-2015 om 20:52:19 KLM and Air France 777 photo shoot at the compass rose reageer retweet

Duidelijkere foto's:





Ben benieuwd wat daar komt uitrollen...

Enne; spot de KLM 777 :P
pi_151540849
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:39 schreef Iemand91 het volgende:

Enne; spot de KLM 777 :P
[ afbeelding ]
Gevonden! Achter de rechter AA kist. Is een bonte verzameling airlines wat daar staat zeg. Zo'n beetje van alle continenten wel iets.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151558302
quote:
Ben benieuwd wat daar komt uitrollen...

Ik vind het goed dat KLM-AF de gelegenheid waarneemt om promotie te doen nu beide partners een nieuwe 77W op paine field hebben staan.
--
pi_151570359
Transavia heeft gisteren de PH-GUB weer in gebruik genomen met een summerlease.
--
  zondag 12 april 2015 @ 21:40:54 #296
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151627069
Arke heeft de nieuwe stoelindeling van de PH-TFM (291 seats) en de standaard 300 seat indeling van TUI (Thomson, Jetair en Arke) online gezet:


En tot september vliegen de PH-TFK en PH-TFL nog een andere indeling:


Arke kent als enige in de TUI groep de comfort klasse (de andere maatschappijen verkopen de Confort stoelen als economy en bij het maken van de stoelreservering kan er worden gekozen voor een stoel met meer beenruimte) en tot nu toe was het altijd gebruikelijk dat deze stoelen bij elkaar stonden. In de nieuwe indeling met 300 stoelen komen deze "comfort" stoelen verspreid tussen de economy stoelen te staan.
Dit zou zomaar eens voor onvrede van klanten kunnen leiden, omdat die verwachten dat comfort een échte apparte klasse is ipv van een economy klasse stoel met meer beenruimte.
Zal mij ook niks verbazen als op termijn deze hele klasse verdwijnt.
So we just called him Fred
pi_151627354
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 21:40 schreef FredvZ het volgende:
Arke heeft de nieuwe stoelindeling van de PH-TFM (291 seats) en de standaard 300 seat indeling van TUI (Thomson, Jetair en Arke) online gezet:
Alle drie 787's en de 767 worden uiteindelijk naar de standaard 300 seat indeling omgebouwd.
TUI-group wordt uiteindelijk een grote airline (exclusief Corsair) waar kisten uitgewisseld kunnen worden.
De naam "Arke" is dus over een jaar of 2-3 verleden tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 12-04-2015 22:12:02 ]
  zondag 12 april 2015 @ 21:56:34 #298
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151627707
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 21:48 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Alle drie 787's en de 767 worden uiteindelijk naar de standaard 300 seat indeling omgebouwd.
TUI-group wordt uiteindelijk een grote airline waar kisten uitgewisseld kunnen worden.
De naam "Arke" is dus over een jaar of 2-3 verleden tijd.
Dat was ik er idd vergeten bij te zetten :)

De naam "Arke" zal als reisbureau toch wel blijven bestaan, naast Holland International en Kras?
So we just called him Fred
pi_151627882
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 21:56 schreef FredvZ het volgende:
Dat was ik er idd vergeten bij te zetten :)

De naam "Arke" zal als reisbureau toch wel blijven bestaan, naast Holland International en Kras?
Pff, geen idee. Waarschijnlijk vast nog wel een tijd omdat het toch een bekende en gevestigde naam is.

Sowieso moeten ze wat met de naam gaan doen, want de hele groep Touristik Union International gaan noemen is ook niet wat...

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 12-04-2015 22:09:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')