http://forum.scramble.nl is toch wel redelijk actief?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:11 schreef emil23 het volgende:
Wat ik me zo afvroeg. Is er in Nederland ook een vliegtuigspottersforum ofzo? Heb even gegoogled, en degene die ik kon vinden zijn allemaal bijna inactief.
Hij is vanavond weer open gegaan. Misschien vanwege de wind de laatste dagen en morgen? De vertragingen en cancellations zijn behoorlijk heftig.quote:- Vanaf vanmorgen 05:00 uur is de Kaagbaan gesloten.
Pas volgende week zaterdag 4 april gaat de baan rond 18:00 uur weer open.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | From ↓ To ↓ Nr. ↓ Date ↓ Distance ↓ Time ↓ Vehicle ↓ Flight MST HRG HV 2015-03-30 3536 04:53 Boeing 737-800 Flight MST CIA FR 2015-03-30 1138 01:54 Boeing 737-800 Flight DUS CUN AB 2015-03-30 8438 10:59 Airbus A330-200 Flight DUS CUN AB 2015-03-30 8438 10:59 Airbus A330-200 Flight DUS DXB EK 2015-03-30 5002 06:42 Boeing 777-300 Flight DXB BKK EK 2015-03-30 4900 06:35 Airbus A380-800 Flight BKK DXB EK 2015-03-30 4900 06:35 Boeing 777-300 Flight DXB DUS EK 2015-03-30 5005 06:43 Airbus A330-200 Flight AMS JFK KL 2015-03-30 5847 07:46 Boeing 747-400Combi Flight EIN CIA FR 2015-03-30 1204 01:59 Boeing 737-800 Flight MST GRO FR 2015-03-30 1027 01:46 Boeing 737-800 Flight MST HER HV 2015-03-30 2324 03:23 Boeing 737-800 Flight BRU AYT PC 2015-03-30 2596 03:43 Boeing 737-800 Flight AYT BRU PC 2015-03-30 2596 03:43 Boeing 737-800 Flight BRU GRO FQ 2015-03-30 1007 01:45 Boeing 737-800 Flight GRO BRU FQ 2015-03-30 1007 01:45 Boeing 737-800 Flight AMS STN U2 2015-03-30 312 00:53 Airbus A320 Flight STN AMS U2 2015-03-30 312 00:53 Airbus A320 Flight NRN STN FR 2015-03-30 407 01:00 Boeing 737-800 Flight STN NRN FR 2015-03-30 407 01:00 Boeing 737-800 Flight JFK AMS KL 2015-03-30 5847 07:46 Boeing 747-400Combi Flight HRG MST HV 2015-03-30 3536 04:53 Boeing 737-800 |
Druk gehad jaquote:
Zoals je op die plaat van OEM kunt zien worden de MD-11's razendsnel van hun onderdelen ontdaan.quote:Op maandag 30 maart 2015 20:38 schreef FredvZ het volgende:
Had het er vandaag met mijn collega's over dat het eigenlijk jammer is dat ze geen MD-11 naar het Aviodome gevlogen hebben. De kans dat er in de toekomst nog vliegtuigen met 3 motoren komen is natuurlijk niet zo heel erg groot.
Vast wel. Een lege MD-11 met weinig brandstof (vanuit Schiphol ben je er zo) kan daar wel landen.quote:
Dat sowieso. Van de vliegtuigen die KLM had/heeft is dat IMHO de enige kist die daar zou kunnen staan.quote:Maar ja, eeuwig zonde idd.
Wat ik begrepen heb is dat de baan het gewicht niet aan kan en dat je nagenoeg niet kunt taxien zonder je vleugels kwijt te rakenquote:Op maandag 30 maart 2015 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Vast wel. Een lege MD-11 met weinig brandstof (vanuit Schiphol ben je er zo) kan daar wel landen.
In Zuid-Afrika hebben ze een 747SP en 747-200 binnen 1000 meter tot stilstand gebracht.
Moet een MD-11 op 1250 meter ook wel lukken.
Potverdorie, wat jammer nouquote:Op maandag 30 maart 2015 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens; straks een bijzondere post. Ik heb gezegd geen geschiedenisposts meer te maken, maar wat er aankomt heeft er wel veel van.
Enne:quote:Op maandag 30 maart 2015 09:11 schreef Thetallguy het volgende:
KLM schaft 15 E175s en 2 E190s aan ter vervanging van de Fokker 70s. Opzichte jammer dat het geen exotischere keuze wordt (de MRJ) maar vanuit de vloot gezien een logischere keuze lijkt mij. Komt er straks echt een einde aan het tijdperk Fokker en de Fokkerfarm.
Ik zeg de Embraer Lineage 1000. De 737 BBJ is simpelweg te groot (niet zeker over) en te duur.twitter:dsajet twitterde op maandag 30-03-2015 om 18:53:44De F70 van de koning, de PH-KBX wordt in 2017 vervangen.
reageer retweet
Nu vliegt de koninklijke familie naar verre bestemming 'gewoon' met de KLM en hopt de F70 er achteraan via tal van tussenstops, met een BBJ heb je een bereik van 11.000 kilometer, dus heb je dan nog maar één vliegtuig nodig.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Enne:Ik zeg de Embraer Lineage 1000. De 737 BBJ is simpelweg te groot (niet zeker over) en te duur.twitter:dsajet twitterde op maandag 30-03-2015 om 18:53:44De F70 van de koning, de PH-KBX wordt in 2017 vervangen. [ afbeelding ] reageer retweet
De Embraer haalt volgens eigen zeggen 8500 kilometer; voldoende om rechtstreeks naar de eilanden te vliegen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:39 schreef Ferry_76 het volgende:
Nu vliegt de koninklijke familie naar verre bestemming 'gewoon' met de KLM en hopt de F70 er achteraan via tal van tussenstops, met een BBJ heb je een bereik van 11.000 kilometer, dus heb je dan nog maar één vliegtuig nodig.
In een BBJ kan je nog vrij rondlopen tijdens de vlucht, en zelfs eventueel een slaapkamer inbouwen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:47 schreef Iemand91 het volgende:
Las alleen dat men de F70 eigenlijk te klein vond. In dat opzicht is de BBJ wel interessant.
Wat het ook wordt (als in; komt er een nieuw toestel) dan wordt het een van de twee.
Maar je moet het wel vliegen; en KLM heeft de Embraer en de 737.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:56 schreef Ferry_76 het volgende:
In een BBJ kan je nog vrij rondlopen tijdens de vlucht, en zelfs eventueel een slaapkamer inbouwen.
De Embraer valt meer onder de business jets zoals de Gulfstreams en Dassaults, een Bombardier Global Express is een mooi tussenmaatje.
Maar in verband met onderhoud, piloten e.d. zal het wel een Embraer of Boeing worden.
Op Schiphol-Oost staan 2 ongebruikte MD-11's.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:49 schreef Ferry_76 het volgende:
Hadden we niet een MD-11 kunnen opknappen en voorzien van een VIP interieur..?![]()
Ik denk niet dat onze koning in een oude vrachtkist gaat vliegen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Op Schiphol-Oost staan 2 ongebruikte MD-11's.
Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappijquote:Op maandag 30 maart 2015 17:36 schreef FredvZ het volgende:
B737-?
Martinair, Transavia
B737-700
KLM, Transavia
B737-800 PH-TFD
Arke
B737-900
KLM
B767-300ER PH-AHQ
Arke
B767-300ERWL PH-OYE,PH-OYI,PH-OYJ
Arke
B777-200ER
KLM
MD-11
KLM
In de planning voor juni:
B787-800
Arke
Helicopters:
Aerospatiale AS-355F-2
Eurocopter AS-365N-3
Ik ook, ben al te lang voor normal economy over het algemeen. Maar de A380 van Emirates was inderdaad het fijnst vliegen van allemaal, groot fan van sindsdien.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:31 schreef Bitlord het volgende:
Fijnste waren 4x met A380jes van Emirates, kutst waren de recente vluchten met Arke met een 767 en 787. Maar ik ben eigenlijk te lang voor een krappe Economy.
Ik zit me net te bedenken dat ik in 2009 nog met Martinair naar Mexico ben gevlogen. Geen idee meer wat voor kist, zou dat een 767 kunnen zijn geweest?quote:Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Karstman het volgende:
Nog nooit lijstjes bijgehouden en het zijn vooral 737's geweest (Transavia, SAS, Lufthansa, Turkish, KLM) Andere kisten die eruit springen:
A320: Swiss, SAS, Wizz Air
Emirates: A380, 777-200 of 300 ER
KLM Cittyhopper F-70, Embraer 190
Royal Jordanian: Lockeed Tri-Star
TWA: 727-200
Ik vlieg met Arke dan ook alleen Premium Comfort of Star Classquote:Op woensdag 1 april 2015 07:42 schreef starla het volgende:
Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij
Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd![]()
Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen
Dat moet haast wel, de MD-11 en 747's die ze in die tijd hadden deden alleen cargo. De rest kon niet non-stop de oceaan over.quote:Op woensdag 1 april 2015 09:55 schreef Karstman het volgende:
Ik zit me net te bedenken dat ik in 2009 nog met Martinair naar Mexico ben gevlogen. Geen idee meer wat voor kist, zou dat een 767 kunnen zijn geweest?
Arke tot nu toe gewoon prima. Wel altijd Comfort class met gevlogen. Dus heb geen idee hoe de "normale" klasse bij ze is.quote:Op woensdag 1 april 2015 07:42 schreef starla het volgende:
[..]
Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij
Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd![]()
Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen
Hetzelfde als comfort, alleen dan 8cm minder beenruimte.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:22 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Arke tot nu toe gewoon prima. Wel altijd Comfort class met gevlogen. Dus heb geen idee hoe de "normale" klasse bij ze is.
Als mensen een ¤10tje voor een Ryanair vlucht normaal gaan vinden krijg je deze 'oplossingen' ja.quote:Op woensdag 1 april 2015 07:11 schreef Bitlord het volgende:
Het staanplaatsenidee is een oplossing voor korte vluchten, ik heb inmiddels ook visuals gevonden van andere innovatieve oplossingen zoals bedden of lage zittingen/hoge zittingen alternerend.
Zodat je je status kunt behouden. Afhankelijk van welk programma geeft dat voordelen ja.quote:Ander vraagje: wat is het nut van mileage runs? Gaat het nu alleen maar om de elite status waardoor je eerder mag boarden of kun je daarmee ook in de toekomst veel goedkoper vliegen? Met andere woorden: is het financieel aantrekkelijk om zo'n run te doen?
I know!quote:
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 april 2015 11:49 schreef Taexon het volgende:
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol
De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen
Omdat die dat ook is.quote:Op vrijdag 3 april 2015 13:11 schreef Leatherface het volgende:
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
En darom kies ik dus waar mogelijk voor de A340quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Omdat die dat ook is.![]()
De A340 is 5.28 meter breed, de 777 5.87 meter en de 747 6.1 meter. (binnenmaat)
De 777x gaat de 747 wel iets naderen; die gaat met dezelfde buitenmaten 10 centimeter groeien van binnen.
De A380 is (niet verrassend) de ruimste met 6.54 meter (beneden) maar daar stopt Airbus dus vanaf nu ook standaard 11 stoelen naast elkaar i.t.t. de 777/747 waar standaard 10 naast elkaar staan.
En de A340 standaard 8 stoelen naast elkaar.
Als je dat omrekent zit je in de A340 dus het ruimst (in de breedte), gevolgd door de A380 (10-abreast), de 747, de 777x, de A380 (11-abreast) en als laatst de 777.
Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kutquote:Op vrijdag 3 april 2015 11:49 schreef Taexon het volgende:
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol
De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen
Ik gok zo: (B757-200 (75E) Transatlantic)quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut
We krijgen van United ook bijna dagelijks vanaf uit mijn hoofd deze week een 757 en vind het een rot kist inderdaad om in rond te lopen...quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut
Zeker, maar wel echt veel minder overzicht op allesquote:Op vrijdag 3 april 2015 13:11 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
Daar zou ik echt niet meer de oceaan over willen steken. Vond die vijf uur al kutquote:Op vrijdag 3 april 2015 16:07 schreef Taexon het volgende:
[..]
We krijgen van United ook bijna dagelijks vanaf uit mijn hoofd deze week een 757 en vind het een rot kist inderdaad om in rond te lopen...
nog nooit eerder in een Delta 757 geweest dus ben benieuwd!
Kan ik heel goed begrijpenquote:Op vrijdag 3 april 2015 16:42 schreef Viezze het volgende:
[..]
Daar zou ik echt niet meer de oceaan over willen steken. Vond die vijf uur al kutNarrowbody op zo'n lange vlucht is gewoon niet al te prettig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |