abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 maart 2015 @ 22:24:36 #201
155103 Reanimation
Golden State!
pi_151207712
Lijstjes! Altijd leuk :)

Airbus A300: Air Anatolia (GTI)
Airbus A319: TACA, United Airlines, Northwest Airlines, easyJet (Switzerland), British Airways, LAN
Airbus A320: TransAer, Swissair, Martinair, United Airlines, Iberia (Express), Wizz Air, Vueling, Air Malta, LAN
Airbus A321 Iberia, US Airways, British Airways
Airbus A330-200: SriLankan, LTU
Airbus A330-300: LTU, Northwest Airlines, US Airways
Airbus A340-600: Iberia
Boeing 737-300: Transavia, Southwest Airlines
Boeing 737-400 Thai, Garuda
Boeing 737-700 Transavia, KLM, Southwest Airlines, SAS
Boeing 737-800 Transavia, Air Berlin, Hapag-Lloyd, Ryanair, KLM, American Airlines
Boeing 747-200: Northwest Airlines
Boeing 747-400: KLM, China Airlines, Garuda, British Airways
Boeing 757-200: Transavia, Northwest Airlines
Boeing 757-300: Transavia (lease van Condor volgens mij)
Boeing 767-300: Martinair
Boeing 777-200: United Airlines, British Airways, American Airlines
Boeing 787-8: LAN
Douglas DC-10: Garuda
Embraer 190: JetBlue
Fokker 100: TAP Air Portugal
MD-11: Martinair
Avro RJ100: Crossair

Nog op de planning komende maanden aan nieuwe types:
Boeing 777-300ER (JAL)
Bombardier CRJ900 (Air Nostrum/Iberia Regional)
  maandag 30 maart 2015 @ 22:26:15 #202
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_151207769
Boeing 737 (ontelbaar vaak. Vooral met Ryanair)
Transavia, Ryanair

Boeing 747:
KLM

Boeing 757:
Air Holland, Transavia

Boeing 767:
Martinair, ArkeFly

Bombardier Dash 8:
InterSky

DC-10:
Martinair

MD-11:
KLM

Fokker 50:
Lufthansa

Cessna 172:
Zelf achter de knuppel gezeten.

Het vreemde is dat ik nog nooit met een airbus gevlogen heb....
  maandag 30 maart 2015 @ 22:32:21 #203
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151208003
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:11 schreef emil23 het volgende:
Wat ik me zo afvroeg. Is er in Nederland ook een vliegtuigspottersforum ofzo? Heb even gegoogled, en degene die ik kon vinden zijn allemaal bijna inactief.
http://forum.scramble.nl is toch wel redelijk actief?
pi_151208536
quote:
- Vanaf vanmorgen 05:00 uur is de Kaagbaan gesloten.
Pas volgende week zaterdag 4 april gaat de baan rond 18:00 uur weer open.

Hij is vanavond weer open gegaan. Misschien vanwege de wind de laatste dagen en morgen? De vertragingen en cancellations zijn behoorlijk heftig.
--
pi_151208611
Nog nooit lijstjes bijgehouden en het zijn vooral 737's geweest (Transavia, SAS, Lufthansa, Turkish, KLM) Andere kisten die eruit springen:
A320: Swiss, SAS, Wizz Air
Emirates: A380, 777-200 of 300 ER
KLM Cittyhopper F-70, Embraer 190
Royal Jordanian: Lockeed Tri-Star
TWA: 727-200
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 30 maart 2015 @ 22:57:52 #206
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_151209039
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
    From ↓    To ↓    Nr. ↓    Date ↓    Distance ↓    Time ↓    Vehicle ↓    
Flight    MST    HRG    HV    2015-03-30    3536    04:53    Boeing 737-800        
Flight    MST    CIA    FR    2015-03-30    1138    01:54    Boeing 737-800        
Flight    DUS    CUN    AB    2015-03-30    8438    10:59    Airbus A330-200        
Flight    DUS    CUN    AB    2015-03-30    8438    10:59    Airbus A330-200        
Flight    DUS    DXB    EK    2015-03-30    5002    06:42    Boeing 777-300        
Flight    DXB    BKK    EK    2015-03-30    4900    06:35    Airbus A380-800        
Flight    BKK    DXB    EK    2015-03-30    4900    06:35    Boeing 777-300        
Flight    DXB    DUS    EK    2015-03-30    5005    06:43    Airbus A330-200        
Flight    AMS    JFK    KL    2015-03-30    5847    07:46    Boeing 747-400Combi        
Flight    EIN    CIA    FR    2015-03-30    1204    01:59    Boeing 737-800        
Flight    MST    GRO    FR    2015-03-30    1027    01:46    Boeing 737-800        
Flight    MST    HER    HV    2015-03-30    2324    03:23    Boeing 737-800        
Flight    BRU    AYT    PC    2015-03-30    2596    03:43    Boeing 737-800        
Flight    AYT    BRU    PC    2015-03-30    2596    03:43    Boeing 737-800        
Flight    BRU    GRO    FQ    2015-03-30    1007    01:45    Boeing 737-800        
Flight    GRO    BRU    FQ    2015-03-30    1007    01:45    Boeing 737-800        
Flight    AMS    STN    U2    2015-03-30    312    00:53    Airbus A320        
Flight    STN    AMS    U2    2015-03-30    312    00:53    Airbus A320        
Flight    NRN    STN    FR    2015-03-30    407    01:00    Boeing 737-800        
Flight    STN    NRN    FR    2015-03-30    407    01:00    Boeing 737-800        
Flight    JFK    AMS    KL    2015-03-30    5847    07:46    Boeing 747-400Combi        
Flight    HRG    MST    HV    2015-03-30    3536    04:53    Boeing 737-800        

Lijstje :)
Tics van je petten.
  maandag 30 maart 2015 @ 23:04:17 #207
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151209281
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:57 schreef nattermann het volgende:

[ code verwijderd ]

Lijstje :)
Druk vliegdagje die 30 maart 2015 :P
  maandag 30 maart 2015 @ 23:05:46 #208
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_151209329
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:04 schreef OEM het volgende:

[..]

Druk vliegdagje die 30 maart 2015 :P
Druk gehad ja :D

Weet de data niet meer allemaal uit 'n hoofd, dus dan maar zo.
Tics van je petten.
pi_151209830
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:38 schreef FredvZ het volgende:
Had het er vandaag met mijn collega's over dat het eigenlijk jammer is dat ze geen MD-11 naar het Aviodome gevlogen hebben. De kans dat er in de toekomst nog vliegtuigen met 3 motoren komen is natuurlijk niet zo heel erg groot.
Zoals je op die plaat van OEM kunt zien worden de MD-11's razendsnel van hun onderdelen ontdaan.
En bijna alle toestellen op Victorville (-KCF t/m -KCK) zijn gesloopt.

Dus die MD-11 zijn nog flink wat waard in onderdelen. Mocht het type dood zijn (als in; bijna niet meer gebruikt of zeer veel voorradig, denk aan de 747) dan zou het nog een mogelijkheid zijn geweest voor Aviodrome.
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 21:01 schreef OEM het volgende:
aangezien een MD11 daar niet kan landen.
Vast wel. Een lege MD-11 met weinig brandstof (vanuit Schiphol ben je er zo) kan daar wel landen.
In Zuid-Afrika hebben ze een 747SP en 747-200 binnen 1000 meter tot stilstand gebracht.
Moet een MD-11 op 1250 meter ook wel lukken. :Y
quote:
Maar ja, eeuwig zonde idd.
Dat sowieso. Van de vliegtuigen die KLM had/heeft is dat IMHO de enige kist die daar zou kunnen staan.

Overigens; straks een bijzondere post. Ik heb gezegd geen geschiedenisposts meer te maken, maar wat er aankomt heeft er wel veel van.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 30-03-2015 23:25:09 ]
  maandag 30 maart 2015 @ 23:25:24 #210
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151210022
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Vast wel. Een lege MD-11 met weinig brandstof (vanuit Schiphol ben je er zo) kan daar wel landen.
In Zuid-Afrika hebben ze een 747SP en 747-200 binnen 1000 meter tot stilstand gebracht.
Moet een MD-11 op 1250 meter ook wel lukken. :Y
Wat ik begrepen heb is dat de baan het gewicht niet aan kan en dat je nagenoeg niet kunt taxien zonder je vleugels kwijt te raken :P
  maandag 30 maart 2015 @ 23:40:39 #211
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_151210530
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 23:19 schreef Iemand91 het volgende:

Overigens; straks een bijzondere post. Ik heb gezegd geen geschiedenisposts meer te maken, maar wat er aankomt heeft er wel veel van.
Potverdorie, wat jammer nou :D
Tics van je petten.
pi_151211198
Eind februari is de 279e Boeing C-17 Globemaster III de final assembly line opgegaan.
Het is de allerlaatste C-17 die gebouwd wordt.








Dit betekent niet alleen het einde van bijna 25 jaar C-17's bouwen maar ook het ontslag van duizenden werknemers.
Toen Boeing in 2013 bekend maakte de productie te staken werkten er nog zo'n 2200 man. Nu werken er nog maar een paar honderd; de staking van de C-17 productie betekent ook de sluiting van de fabriek in Long Beach.

De C-17 werd gebouwd in de Douglas Aircraft plant in Long Beach, California.
De fabriek werd in 1941 geopend en sindsdien zijn er iconen daar uit de hangar gerold; de DC-3, DC-8, DC-9, DC-10, MD-80, MD-90, MD-11, 717 en de militaire vliegtuigen zoals de beroemde C-47 (militaire versie van de DC-3), the B-17, de A-20, A-26, C-74, C-124, A-4D, C-133 en dus de C-17.
In bijna 75 jaar rolden daar ruim 15.000 vliegtuigen de hangar uit.

Daarom hieronder maar een fotoreportage wat daar in Long Beach is gebouwd en gebeurd:

De eerste vlucht van de Douglas DC-8 op 8 mei 1958:



Vlak voor de eerste vlucht van de DC-9 op 26 februari 1965:


De eerste vlucht van de DC-10 op 29 augustus 1979:


1991: De bovenste DC-10 is HB-IWF die een paar jaar later op 2 september 1998 als Swissair-vlucht 111 voor de kust van Nova Scotia in de Atlantische Oceaan stortte:



De eerste DC-10-30 (prototype) dat later als PH-DTA in 1974 aan KLM geleverd zou worden, 23 juni 1972:


Een rijtje MD-8* in productie, begin jaren '80:



De eerste vlucht van de MD-11; 10 januari 1990:


De allereerste C-17, 1991:


KLM's eerste MD-11: PH-KCA, 1993:
(alleen -KCA kwam geverfd aan in Schiphol; de overige 9 MD-11's werden op Schiphol geverfd)



KLM's laatste McDonnell Douglas toestel; MD-11 PH-KCK tijdens een testvlucht, april 1997:



Martinair's PH-MCW, november 1998:


De 200e en allerlaatste MD-11; D-ALCN voor Lufthansa Cargo, november 2000:



De allerlaatste Boeing 717 in 2006 (doorontwikkeling van de MD-90 wat een doorontwikkeling was van de MD-80 wat weer een doorontwikkeling van de DC-9 was; de 717 was op de C-17 na de laatst geproduceerde vliegtuig in Long Beach)



Wat er precies met de plek gaat gebeuren is niet zeker. Veel is al gesloopt.
Onderaan deze foto stonden ooit de hallen waar allerlei toestellen werden gebouwd; van de Boeing B-17 Flying Fortress tot de MD-11.
pi_151211560
Leuk stukje weer!! Blijven mooie planes md-11 en c-17!!:)
Geniet van het leven:):)
  dinsdag 31 maart 2015 @ 00:13:29 #215
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151211573
Super post weer *O*

Al ben ik ben bang dat het niet lang zal duren voordat niets er meer aan zal herinneren dat er ooit beroemde vliegtuigen werden gebouwd -O-

Een recente luchtfoto laat zien dat het terrein nóg leger is geworden:


Edit: nader onderzoek met Google Earth wijst uit dat bovenstaande voor een groot deel herontwikkeling is...

Dit is 2003:


Dit is 2007:


Dit is 2008:


En dan komt de eerste foto van Google Maps.

[ Bericht 32% gewijzigd door Fred op 31-03-2015 00:30:34 ]
So we just called him Fred
  dinsdag 31 maart 2015 @ 00:44:31 #216
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151212278
"Douglas Park"

Voor wie wil wonen en/of werken op de plaats waar vliegtuigen gemaakt werden:
So we just called him Fred
pi_151216058
Het stormt dus is RTVNH weer op Schiphol aanwezig met een livestream.

http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)en-storm-op-schiphol
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_151225077
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:11 schreef Thetallguy het volgende:
KLM schaft 15 E175s en 2 E190s aan ter vervanging van de Fokker 70s. Opzichte jammer dat het geen exotischere keuze wordt (de MRJ :) ) maar vanuit de vloot gezien een logischere keuze lijkt mij. Komt er straks echt een einde aan het tijdperk Fokker en de Fokkerfarm.
Enne:
dsajet twitterde op maandag 30-03-2015 om 18:53:44 De F70 van de koning, de PH-KBX wordt in 2017 vervangen. reageer retweet
Ik zeg de Embraer Lineage 1000. De 737 BBJ is simpelweg te groot (niet zeker over) en te duur.
pi_151225285
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Enne:
dsajet twitterde op maandag 30-03-2015 om 18:53:44 De F70 van de koning, de PH-KBX wordt in 2017 vervangen. [ afbeelding ] reageer retweet
Ik zeg de Embraer Lineage 1000. De 737 BBJ is simpelweg te groot (niet zeker over) en te duur.
Nu vliegt de koninklijke familie naar verre bestemming 'gewoon' met de KLM en hopt de F70 er achteraan via tal van tussenstops, met een BBJ heb je een bereik van 11.000 kilometer, dus heb je dan nog maar één vliegtuig nodig.
pi_151225508
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:39 schreef Ferry_76 het volgende:
Nu vliegt de koninklijke familie naar verre bestemming 'gewoon' met de KLM en hopt de F70 er achteraan via tal van tussenstops, met een BBJ heb je een bereik van 11.000 kilometer, dus heb je dan nog maar één vliegtuig nodig.
De Embraer haalt volgens eigen zeggen 8500 kilometer; voldoende om rechtstreeks naar de eilanden te vliegen.
IMHO voldoende voor het regeringstoestel.
Doe er een tussen/tankstop bij (dat wil je als inzittende van zo'n toestel ook wel) en je komt overal ter wereld, op Nieuw-Zeeland na.

Daarnaast is de BBJ (nieuw weliswaar) minstens 2x zo duur als de Embraer en dat kan nog meer oplopen.
Lijkt mij bijzonder moeilijk te verkopen in Nederland.

Las alleen dat men de F70 eigenlijk te klein vond. In dat opzicht is de BBJ wel interessant.
Wat het ook wordt (als in; komt er een nieuw toestel) dan wordt het een van de twee.
pi_151225851
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:47 schreef Iemand91 het volgende:

Las alleen dat men de F70 eigenlijk te klein vond. In dat opzicht is de BBJ wel interessant.
Wat het ook wordt (als in; komt er een nieuw toestel) dan wordt het een van de twee.
In een BBJ kan je nog vrij rondlopen tijdens de vlucht, en zelfs eventueel een slaapkamer inbouwen.
De Embraer valt meer onder de business jets zoals de Gulfstreams en Dassaults, een Bombardier Global Express is een mooi tussenmaatje.
Maar in verband met onderhoud, piloten e.d. zal het wel een Embraer of Boeing worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ferry_76 op 31-03-2015 15:05:53 ]
pi_151226602
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:56 schreef Ferry_76 het volgende:
In een BBJ kan je nog vrij rondlopen tijdens de vlucht, en zelfs eventueel een slaapkamer inbouwen.
De Embraer valt meer onder de business jets zoals de Gulfstreams en Dassaults, een Bombardier Global Express is een mooi tussenmaatje.
Maar in verband met onderhoud, piloten e.d. zal het wel een Embraer of Boeing worden.
Maar je moet het wel vliegen; en KLM heeft de Embraer en de 737.
Dus ik zie geen ander toestel dan die twee.

EDIT:
ah, misschien moet ik eens de pagina vernieuwen voordat ik wat post. :+

Of ze moeten piloten van de luchtmacht gebruiken en dan zal het een Gulfstream moeten worden.
pi_151228152
Hadden we niet een MD-11 kunnen opknappen en voorzien van een VIP interieur..? :P

De registratie zal dan wel PH-KWA worden denk ik. (Of de PH-KMX, weten we gelijk wie daar de broek aanheeft. :P )
pi_151231737
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:49 schreef Ferry_76 het volgende:
Hadden we niet een MD-11 kunnen opknappen en voorzien van een VIP interieur..? :P
Op Schiphol-Oost staan 2 ongebruikte MD-11's. O-)
pi_151231911
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:29 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Op Schiphol-Oost staan 2 ongebruikte MD-11's. O-)
Ik denk niet dat onze koning in een oude vrachtkist gaat vliegen. :D
pi_151251277
Het staanplaatsenidee is een oplossing voor korte vluchten, ik heb inmiddels ook visuals gevonden van andere innovatieve oplossingen zoals bedden of lage zittingen/hoge zittingen alternerend.

Ander vraagje: wat is het nut van mileage runs? Gaat het nu alleen maar om de elite status waardoor je eerder mag boarden of kun je daarmee ook in de toekomst veel goedkoper vliegen? Met andere woorden: is het financieel aantrekkelijk om zo'n run te doen?
pi_151251506
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:36 schreef FredvZ het volgende:
B737-?
Martinair, Transavia
B737-700
KLM, Transavia
B737-800 PH-TFD
Arke
B737-900
KLM
B767-300ER PH-AHQ
Arke
B767-300ERWL PH-OYE,PH-OYI,PH-OYJ
Arke
B777-200ER
KLM
MD-11
KLM

In de planning voor juni:
B787-800
Arke


Helicopters:
Aerospatiale AS-355F-2
Eurocopter AS-365N-3
Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij :')

Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd _O- ;(

Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen :)
I feel kinda Locrian today
pi_151253033
Ik heb laatst eens een Flightdiary gemaakt, ik kon 31 vluchten over net geen 89.000 kilometer reproduceren. Als kind nog wel eens naar Tenerife en Rome gevlogen maar ik weet niet meer welk jaar dat was.

Fijnste waren 4x met A380jes van Emirates, kutst waren de recente vluchten met Arke met een 767 en 787. Maar ik ben eigenlijk te lang voor een krappe Economy.
pi_151253669
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:31 schreef Bitlord het volgende:

Fijnste waren 4x met A380jes van Emirates, kutst waren de recente vluchten met Arke met een 767 en 787. Maar ik ben eigenlijk te lang voor een krappe Economy.
Ik ook, ben al te lang voor normal economy over het algemeen. Maar de A380 van Emirates was inderdaad het fijnst vliegen van allemaal, groot fan van sindsdien.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151253693
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:48 schreef Karstman het volgende:
Nog nooit lijstjes bijgehouden en het zijn vooral 737's geweest (Transavia, SAS, Lufthansa, Turkish, KLM) Andere kisten die eruit springen:
A320: Swiss, SAS, Wizz Air
Emirates: A380, 777-200 of 300 ER
KLM Cittyhopper F-70, Embraer 190
Royal Jordanian: Lockeed Tri-Star
TWA: 727-200
Ik zit me net te bedenken dat ik in 2009 nog met Martinair naar Mexico ben gevlogen. Geen idee meer wat voor kist, zou dat een 767 kunnen zijn geweest?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 1 april 2015 @ 09:56:25 #231
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151253709
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 07:42 schreef starla het volgende:
Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij :')

Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd _O- ;(

Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen :)
Ik vlieg met Arke dan ook alleen Premium Comfort of Star Class :@
Op een keer na alleen maar goede ervaringen. Vorig jaar naar de Dominicaanse Republiek gedowngrade omdat er een ander toestel werd ingezet (was op de dag dat een bevoorradingstruck op Curacao tegen een vliegtuig was aangereden). Op de terugweg was er een mooie goedmaker: twee stoelen voor mezelf in Premium Comfort.

Economy is met die gasten niet te doen idd.
So we just called him Fred
  woensdag 1 april 2015 @ 09:59:18 #232
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151253782
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:55 schreef Karstman het volgende:
Ik zit me net te bedenken dat ik in 2009 nog met Martinair naar Mexico ben gevlogen. Geen idee meer wat voor kist, zou dat een 767 kunnen zijn geweest?
Dat moet haast wel, de MD-11 en 747's die ze in die tijd hadden deden alleen cargo. De rest kon niet non-stop de oceaan over.
So we just called him Fred
  woensdag 1 april 2015 @ 10:22:26 #233
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_151254346
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 07:42 schreef starla het volgende:

[..]

Heb je serieus goede ervaringen met Arke dat je daar steeds mee vliegt? 2 keer mee gevlogen, 1 keer naar Griekenland en 1 keer naar Jamaica. Godverdomme wat een tyfusmaatschappij :')

Kregen op een vlucht van 10 uur 1 maaltijd _O- ;(

Ik heb al afgesproken om nooit meer met Arkefly te vliegen :)
Arke tot nu toe gewoon prima. Wel altijd Comfort class met gevlogen. Dus heb geen idee hoe de "normale" klasse bij ze is.
  woensdag 1 april 2015 @ 11:07:07 #234
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151255692
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:22 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Arke tot nu toe gewoon prima. Wel altijd Comfort class met gevlogen. Dus heb geen idee hoe de "normale" klasse bij ze is.
Hetzelfde als comfort, alleen dan 8cm minder beenruimte.
So we just called him Fred
pi_151264812
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 07:11 schreef Bitlord het volgende:
Het staanplaatsenidee is een oplossing voor korte vluchten, ik heb inmiddels ook visuals gevonden van andere innovatieve oplossingen zoals bedden of lage zittingen/hoge zittingen alternerend.
Als mensen een ¤10tje voor een Ryanair vlucht normaal gaan vinden krijg je deze 'oplossingen' ja.
Wordt je daar blij van? Nee.
quote:
Ander vraagje: wat is het nut van mileage runs? Gaat het nu alleen maar om de elite status waardoor je eerder mag boarden of kun je daarmee ook in de toekomst veel goedkoper vliegen? Met andere woorden: is het financieel aantrekkelijk om zo'n run te doen?
Zodat je je status kunt behouden. Afhankelijk van welk programma geeft dat voordelen ja.
Denk aan eigen incheckbalies, lounge-toegang, meer/gratis bagage, voordelig/gratis upgrades etc. etc.

En zo'n run hebben ze vaak heel goed gepland waardoor het feitelijk spotgoedkoop is voor wat je gevlogen hebt.
Dat het bijvoorbeeld flink vermoeiend kan zijn is wel een consequentie.

EDIT: Lekker weertje weer, weinig geschommel maar wel flink schuin op de baan:



[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 01-04-2015 16:34:47 ]
  woensdag 1 april 2015 @ 19:45:15 #236
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_151272948
mijn lijstje:

A300 – Olympic
A310 - Swissair – Martinair – KLM – Singapore Airlines – Air France
A319 – Easyjet – Germanwings –
A320 – Alitalia – Lufthansa – Air France – V-Bird
A321 – Lufthansa - Alitalia
B727 – Olympic - JAT
B737-200 – Lufthansa – Olympic – Sabena – Transavia Holland
B737-300 – KLM – Lufthansa – JAT – Malev – Sabena – Olympic – Aegean – Air France - Easyjet
B737-400 – KLM – BA – Olympic – Cronus Airlines
B737-700 – KLM – Transavia - Easyjet
B737-800 – KLM – Ryanair – Transavia –
B737-900 – KLM -
B747-200 – BA
B747-400 – KLM – Cathay Pacific – Singapore Airlines
B757-200 – Transavia – Air2000 – Brittania Airways –
B767-200 – Delta - Brittania Airways
B767-300 – Delta - British
B777-200 – British - United Airlines
TU-134 – Malev
Fokker 100 – Swissair – US Airways
DC-9 – Swissair – Delta – Austrian –
ATR-42/72 – Olympic
Saab340 – KLM Cityhoppert
Bae 146 – British – Air Malta

Airports:

Amsterdam
Eindhoven
Weeze / Niederrhein
Dusseldorf
Keulen
Frankfurt
Munchen
Antwerpen
Brussel
Parijs CDG
London LHR
London STN
London LGW
Manchester
Liverpool
Zurich
Geneve
Basel
Wenen
Budapest
Belgrado
Zagreb
Thessaloniki
Kerkyra
Athene
Skiathos
Mitilini
Samos
Kythira
Malta
Milaan LIN
Rome FCO
Barcelona
Valencia
Madrid
Girona
New York JFK
New York EWR
Atlanta
Charlotte
Washington Dulles
Singapore
Denpasar
Hong Kong
pi_151273351
A300, A310, Tu134 _O_
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 2 april 2015 @ 00:07:32 #238
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_151282653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 19:57 schreef Thetallguy het volgende:
A300, A310, Tu134 _O_
I know!

De A300 van Olympic: de eerste ochtendvlucht van ATH naar SKG zo rond 0600 en met wel 3 passagiers in totaal op de hele vlucht! Heel lang geleden maar staat me nog steeds bij.

De A310: Weet ik ook nog allemaal:

16 april 1984 vlucht MP 045
AMS-CFU-SKG met een gloednieuwe A310 - de PH-MCA. De aankomende pax die terug op AMS aankwamen vlak voor ons vertrek kregen allemaal een certificaat dat zij een van de eerste zoveel duizend pax waren van dit type toestel van Martinair. Weet ook nog dat een van de stessen een bitch was.
Terugvlucht MP046 SKG-AMS op 30 april 1984: alle pax (behalve ik, want nog te jong) kregen een glaasje Oranjebitter aangeboden vanwege Koninginnedag!

A310 van SQ was van DPS naar SIN. Moet ergens in de winter van 1997 geweest zijn. Werkte toen op een cruise schip en einde contract was op Bali. Heb daar een weekje vakantie gehouden voor ik terugvloog naar EIN via SIN en AMS.

Echt tof was de Tu-134 van AMS naar BUD met Malev: het zou een B737 moeten zijn maar toen ik bij de gate aankwam stond deze oude slet daar.... weet nog dat er een raampje in het toilet zat en dat het ding een heleboel kabaal maakte! Ergens rond 1991
pi_151322325
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 19:45 schreef wiijntje het volgende:

Hong Kong
Kai Tak of de huidige?
pi_151323744
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol :)

De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen :P
pi_151326133
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:49 schreef Taexon het volgende:
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol :)

De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen :P
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
pi_151328929
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:11 schreef Leatherface het volgende:
Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
Omdat die dat ook is. ;)
De A340 is 5.28 meter breed, de 777 5.87 meter en de 747 6.1 meter. (binnenmaat)
De 777x gaat de 747 wel iets naderen; die gaat met dezelfde buitenmaten 10 centimeter groeien van binnen.
De A380 is (niet verrassend) de ruimste met 6.54 meter (beneden) maar daar stopt Airbus dus vanaf nu ook standaard 11 stoelen naast elkaar i.t.t. de 777/747 waar standaard 10 naast elkaar staan.
En de A340 standaard 8 stoelen naast elkaar.

Als je dat omrekent zit je in de A340 dus het ruimst (in de breedte), gevolgd door de A380 (10-abreast), de 747, de 777x, de A380 (11-abreast) en als laatst de 777.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:53:15 #244
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151329321
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:39 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Omdat die dat ook is. ;)
De A340 is 5.28 meter breed, de 777 5.87 meter en de 747 6.1 meter. (binnenmaat)
De 777x gaat de 747 wel iets naderen; die gaat met dezelfde buitenmaten 10 centimeter groeien van binnen.
De A380 is (niet verrassend) de ruimste met 6.54 meter (beneden) maar daar stopt Airbus dus vanaf nu ook standaard 11 stoelen naast elkaar i.t.t. de 777/747 waar standaard 10 naast elkaar staan.
En de A340 standaard 8 stoelen naast elkaar.

Als je dat omrekent zit je in de A340 dus het ruimst (in de breedte), gevolgd door de A380 (10-abreast), de 747, de 777x, de A380 (11-abreast) en als laatst de 777.
En darom kies ik dus waar mogelijk voor de A340 :Y Dan maar Iberia :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_151329363
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:49 schreef Taexon het volgende:
Zal hier al wel weer bekend zijn, maar over ongeveer een weekje zo uit mijn hoofd komt Delta ook tijdelijk met een B757 op Schiphol :)

De 747's zijn wel echt onoverzichtelijke beesten van binnen :P
Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut :P
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:41:29 #246
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151330639
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut :P
Ik gok zo: (B757-200 (75E) Transatlantic)

Bron

Lijkt mij iig niet het meest comfortable vliegtuig om transatlantisch te vliegen.
So we just called him Fred
pi_151331482
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe die 757s van Delta zijn ingericht, maar ik heb in een 757 van United van New York naar San Fransisco gevlogen en dat was echt ronduit kut :P
We krijgen van United ook bijna dagelijks vanaf uit mijn hoofd deze week een 757 en vind het een rot kist inderdaad om in rond te lopen...

nog nooit eerder in een Delta 757 geweest dus ben benieuwd :)!
pi_151331509
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:11 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zeker. Voelt echt zoveel ruimer aan dan bijvoorbeeld een A340. En ook wel ruimer dan een 777 eigenlijk.
Zeker, maar wel echt veel minder overzicht op alles :P
pi_151332465
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:07 schreef Taexon het volgende:

[..]

We krijgen van United ook bijna dagelijks vanaf uit mijn hoofd deze week een 757 en vind het een rot kist inderdaad om in rond te lopen...

nog nooit eerder in een Delta 757 geweest dus ben benieuwd :)!
Daar zou ik echt niet meer de oceaan over willen steken. Vond die vijf uur al kut :P Narrowbody op zo'n lange vlucht is gewoon niet al te prettig.
pi_151332545
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:42 schreef Viezze het volgende:

[..]

Daar zou ik echt niet meer de oceaan over willen steken. Vond die vijf uur al kut :P Narrowbody op zo'n lange vlucht is gewoon niet al te prettig.
Kan ik heel goed begrijpen :P
  vrijdag 3 april 2015 @ 17:37:18 #251
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_151334007
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:41 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik gok zo: (B757-200 (75E) Transatlantic)
[ afbeelding ]
Bron

Lijkt mij iig niet het meest comfortable vliegtuig om transatlantisch te vliegen.
Valt wel mee, kan bij Delta ook één lange cabine zijn, of was het toen nog NWA toen ik AMS-Hartford vloog, en drie stoelen voor mezelf had. Was prima te doen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:05:15 #252
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_151338369
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:02 schreef Leatherface het volgende:
Kai Tak of de huidige?
Kai Tak - met spotten op de parkeergarage vlak voor de threshold.
pi_151373036
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:50 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen rond 06:20 uur (lokale tijd) is G-VSUN voor het laatst geland in London Heathrow na een vlucht vanuit Washington (ingevallen voor een 787).
Hiermee is het na ruim 21 jaar einde voor de A340-300 bij Virgin Atlantic...
Ik was onjuist.
(niet zo raar; 29 maart zou wel degelijk de laatste vlucht voor de A343, toeval alleen dat het ineens Washington zou worden)

De laatste A340-300 rotatie voor Virgin Atlantic is op dit moment onderweg naar Shanghai (vlucht VS250).
Morgen zou het om 11:40 uur (lokale tijd) weer moeten vertrekken naar Londen Heathrow (VS251).
De vlucht wordt uitgevoerd door G-VSUN (enige actieve A343 in hun vloot).
Morgen landt deze om 17:20 uur lokale tijd (18:20 uur NL-tijd) op Heathrow.

Dán is het wél het einde voor de A340-300 bij Virgin Atlantic na ruim 21 jaar...



3 april (gisteren dus); 2 foto's van 2 MD-11 freighters van Martinair; PH-MCR (buiten) die in de zéér vroege morgen (landing was om 00:20 uur op Schiphol) van zondag 22 maart uit de vloot is genomen en PH-MCS (hangar) die op 28 maart uit de vloot werd genomen.




Who's a cute little plane? You are! Yes, you are! O+



En sorry dat ik weer zoiets post; maar ik blijf het prachtig vinden. Cargolux 747-400ERF boven Spanje:

  zondag 5 april 2015 @ 00:34:52 #254
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_151376901
Erg mooie plaat idd, die laatste.
Tics van je petten.
pi_151390439
Dit was trouwens maf vannacht, had ik nog niet eerder gezien:



Vlucht van Monarch deed een go-around tijdens landen op Gatwick, maakt een rondje om vervolgens in omgekeerde richting opnieuw een poging te doen.

Ander verkeer landde vanaf toen ook in die richting, wat ik kan begrijpen. Maar een runway change tijdens de landing? Lijkt me stug, ik vraag me af wat er precies gebeurd is. De wind was ook heel kalm volgens de METAR dus da's ook geen goeie reden.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151395675
In Pisa ook gehad vorige zomer met Air Dolomiti. Wel mooi, want dat betekende laag over Pisa vliegen. Ook nooit duidelijk geworden waarom dat was.
  Moderator zondag 5 april 2015 @ 21:36:10 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151401365
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 19:21 schreef HetBrabandertje het volgende:
In Pisa ook gehad vorige zomer met Air Dolomiti. Wel mooi, want dat betekende laag over Pisa vliegen. Ook nooit duidelijk geworden waarom dat was.
Leuk he, Dolomiti Air?
Vanaf waar vloog je naar Pisa?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151403814
München, was de tussenstop vanuit Rotterdam. Prima maatschappij om mee te vliegen.
pi_151405405
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 19:21 schreef HetBrabandertje het volgende:
In Pisa ook gehad vorige zomer met Air Dolomiti. Wel mooi, want dat betekende laag over Pisa vliegen. Ook nooit duidelijk geworden waarom dat was.
Inclusief een landing in omgekeerde richting? Apart.

Zelf nog nooit meegemaakt als passagier. Wel een paar keer een go-around gedaan tijdens vlieglessen, maar dat hoort bij het leerproces, heb je geen slecht weer voor nodig. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151406839
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:54 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Inclusief een landing in omgekeerde richting? Apart.

Zelf nog nooit meegemaakt als passagier. Wel een paar keer een go-around gedaan tijdens vlieglessen, maar dat hoort bij het leerproces, heb je geen slecht weer voor nodig. :D
Met een instructeur die tijdens je flare nog even runway obstructed roept :D
pi_151407717
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 22:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik was onjuist.
(niet zo raar; 29 maart zou wel degelijk de laatste vlucht voor de A343, toeval alleen dat het ineens Washington zou worden)

De laatste A340-300 rotatie voor Virgin Atlantic is op dit moment onderweg naar Shanghai (vlucht VS250).
Morgen zou het om 11:40 uur (lokale tijd) weer moeten vertrekken naar Londen Heathrow (VS251).
De vlucht wordt uitgevoerd door G-VSUN (enige actieve A343 in hun vloot).
Morgen landt deze om 17:20 uur lokale tijd (18:20 uur NL-tijd) op Heathrow.

Dán is het wél het einde voor de A340-300 bij Virgin Atlantic na ruim 21 jaar...

[ afbeelding ]
Laat ook maar.

Virgin Atlantic heeft het de pensionering weer vooruit geschoven; de kist vliegt op dit moment boven Schiphol onderweg naar Hongkong.
Vlucht 251 van Shanghai naar London Heathrow komende dinsdag lijkt nu de laatste vlucht te worden...

Enne; de Amerikanen zijn in Nederland voor de luchtmachtoefening Frisian Flag vanaf de vliegbasis Leeuwarden, met hun McDonnell Douglas F-15 Eagles
Vooral de lowpass vanaf 00:36 is best wel :9



[ Bericht 22% gewijzigd door Iemand91 op 06-04-2015 00:15:06 ]
  Moderator maandag 6 april 2015 @ 00:38:41 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151408532
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:23 schreef HetBrabandertje het volgende:
München, was de tussenstop vanuit Rotterdam. Prima maatschappij om mee te vliegen.
Ja zo ben ik ook gevlogen, BAe 146 van Lufthansa van Amsterdam-Munchen en vanaf daar door naar Triest.

Munchen is ook wel prima vliegveld voor tussenlanding hè? Gratis koffie en goede kranten ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 6 april 2015 @ 19:45:17 #263
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_151427419
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 00:04 schreef Iemand91 het volgende:

Enne; de Amerikanen zijn in Nederland voor de luchtmachtoefening Frisian Flag vanaf de vliegbasis Leeuwarden, met hun McDonnell Douglas F-15 Eagles
Vooral de lowpass vanaf 00:36 is best wel :9

Lowpasses en touch en go's zie je op eindhoven ook regelmatig met nederlandse f-16s. Altijd mooi om te zien en ook om te voelen :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_151445075
Transaero Airlines krijgt ook een nieuwe livery. Eerste kist is hun nieuwe Boeing 737-800 EI-RUR:



Oud:

pi_151449127
Staartje en wingtips zijn een verbetering vind ik, letters not so much
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151452227
Bij m'n speuringen op Amazon e.d. (zie aanbiedingstopics) kwam ik gisteren Bose QuietComfort 25 tegen op Amazon.es.
Kost in NL ¤299, maar daar maar ¤208.98. :o



Wel een aanrader als je veel vliegt, daarom post ik 'm maar even hier. (als Fok! dat goed vind :@ )

EDIT: en uitverkocht.
EDIT #2: en weer verkrijgbaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 07-04-2015 18:59:29 ]
pi_151452289
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:28 schreef Iemand91 het volgende:
Bij m'n speuringen op Amazon e.d. (zie aanbiedingstopics) kwam ik gisteren Bose QuietComfort 25 tegen op Amazon.es.
Kost in NL ¤299, maar daar maar ¤208.98. :o

[ afbeelding ]

Wel een aanrader als je veel vliegt, daarom post ik 'm maar even hier. (als Fok! dat goed vind :@ )
En waarom een aanrader als je veel vliegt?
pi_151452356
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:30 schreef Godtje het volgende:
En waarom een aanrader als je veel vliegt?
Active Noise-cancelling. (en wel - zo ongeveer - de beste die er is)
pi_151452423
Ik heb dat ding een keer geleend van iemand voor om te proberen tijdens het vliegen, en dat is echt _O_ _O_

Maar buiten het vliegen om vind ik het eigenlijk niet handig dus ik ga er zelf geen aanschaffen want ik vlieg niet zoveel :P
pi_151454801
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_151458246
Weet iemand of KLM-C de E175's net als de nieuwste E190's gaat voorzien van een registratie uit de PH-EX.. serie?
--
  dinsdag 7 april 2015 @ 20:05:21 #272
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151460360
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 20:17:28 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151460963
Waarom hebben de Embraers 145 eigenlijk de motoren achteraan en de 175/190 aan de vleugel? Is toch zelfde familie?

Ben 2 jaar terug naar Rome gevlogen via Straatsburg (was het goedkoopste vanaf Schiphol, KLM/Alitalia zat ver vol). Zat toen in zo'n ding. Bij nooduitgang en aan de kant waar maar 1 stoel stond. Zat prima :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 7 april 2015 @ 20:35:22 #274
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151461878
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:17 schreef derLudolf het volgende:
Waarom hebben de Embraers 145 eigenlijk de motoren achteraan en de 175/190 aan de vleugel? Is toch zelfde familie?
De 145 is wel een heel stuk kleiner dan de 175/195.
So we just called him Fred
pi_151464112
quote:
De tering, duiken vanaf een watervliegtuig, ik heb zojuist mijn ultieme vakantie ontdekt!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:33:45 #276
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151464762
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:05 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Sint Maarten *O*
Watervallen van Iguazú *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_151471587


Enne, GIGAPIC van Schiphol:

[ Bericht 30% gewijzigd door Iemand91 op 08-04-2015 23:11:04 ]
pi_151491646
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
We zijn nu al een aantal dagen in 2015 en ik dacht; laat ik eens 2014 samenvatten en kijken wat 2015 ons gaat brengen in de luchtvaart.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.

En wat gaat 2015 brengen?

- April: De release van Living in the Age of Airplanes:

http://www.airplanesmovie.com/

quote:
LIVING IN THE AGE OF AIRPLANES is a story about how the airplane has changed the world. Filmed in 18 countries across all 7 continents, it renews our appreciation for one of the most extraordinary and awe-inspiring aspects of the modern world. The documentary is produced and directed by Brian J. Terwilliger (“One Six Right”), narrated by Harrison Ford, and features an original score by Academy Award-winning composer James Horner ("Avatar," "Titanic").
En die is afgelopen maandag in première gegaan en wel aan boord van Emirates Airbus A380 (A6-EOG).
Om 16:17 steeg de walvis op vanaf Los Angeles LAX, draaide een paar rondjes boven de Grote Oceaan om vervolgens ruim 2 uur later weer op LAX te landen.

emirates twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 00:10:10 Captain Saeed Al-Maktoum briefs guests on EK1400 @Airbus A380 flight screening @AirplaneMovies over Los Angeles http://t.co/uoTsz3MxL9 reageer retweet

quote:
Aboard @emirates #A380 for the in-flight premiere of #AirplanesMovie- complete with popcorn served by this guy. 👍


emirates twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 01:16:33 EK1400 #A380 to take-off shortly. Enjoy @airplanesmovie at 30,000 feet over Los Angeles. @NatGeo reageer retweet


quote:
Emirates celebrated aviation by hosting an inflight premiere of National Geographic’s “Living in the Age of Airplanes” onboard an A380 over the city of Los Angeles. The 47-minute film, narrated by actor and pilot Harrison Ford, was screened for 120 guests and media on our award-winning ice inflight entertainment system, taking viewers on a unique journey to show how the airplane has changed the world.


quote:
My very first #interview at 35k feet in a bar on a plane with #composer #JamesHorner talking about the #Imax #documentary #AirplanesMovie and about the next #Avatar! THANK YOU @emirates! (and thank you plane wifi)


airplanesmovie twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 03:23:15 There's a movie theater on final for runway 24R @flyLAXairport. @emirates #A380 #AirplanesMovie reageer retweet


emirates twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 03:37:11 EK1400 lands in @flyLAXairport after the onboard screening of @airplanesmovie. Thank you for following our journey. reageer retweet


Film is dus bij elkaar gepraat door Harrison Ford (die 5 maart met zijn Ryan PT-22 Recruit op een golfbaan een noodlanding moest maken: [MESSAGE=43856394]Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3"[/MESSAGE]) en van de eerste ideeën tot de final cut heeft het 6 jaar(!) geduurd om te maken.

Zo te zien heeft het filmen van Ultimate Airport Dubai z'n vruchten afgeworpen want bij deze nieuwe productie van National Geographic is weer heel veel Emirates te zien zo lijkt...
Om een idee te geven wat er te zien valt:






Behind the scenes:




[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 08-04-2015 19:55:00 ]
pi_151494730
En nou de hamvraag: wanneer is hij te zien voor het grote publiek?
pi_151496079
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:39 schreef Viezze het volgende:
En nou de hamvraag: wanneer is hij te zien voor het grote publiek?
In Nederland hoef je geloof ik eerst nog niet te verwachten.

Uiteindelijk moet die ook op DVD, Blu-ray verschijnen en waarschijnlijk ook op Netflix, iTunes e.d.
  woensdag 8 april 2015 @ 22:35:42 #281
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_151500096
Ik heb ook wat leuk nieuws :9

8 April 2015

Vandaag is de laatste dag dat US Airways officieel als US Airways vliegt. De FAA heeft vandaag een SOC (Single Operating Cerificate) uitgereikt aan het nieuwe American Airlines. Dit betekend simpelweg dat voor de FAA American Airlines en US Airways nu een bedrijf zijn.
Het kan nog wel een tijdje duren voordat de fusie zelf helemaal rond is, elk bedrijf het op dit moment bijvoorbeeld nog zijn eigen website waarop vluchten te boeken en op te zoeken zijn.

Voor de meeste mensen zal dit echter helemaal niet te merken zijn. Maar voor de luchtverkeersleiders en de piloten van US Airways betekend dit echter dat hun bekende callsign is verandert is die van American Airlines. Callsign Cactus heeft zijn laatste dag gehad -O- . Alles zal vanaf nu callsign American worden.


American Airlines nieuwe livery > US Airways > American Airlines oude livery

Een laatste eer aan Cactus:

Cactus 1549 Oftewel het toestel van US Airways wat veilig in de hudson was geland.


Eerste keer dat ik zoiets doe :@ Advies wordt altijd aangenomen
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_151500644
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:35 schreef mar456 het volgende:
Ik heb ook wat leuk nieuws :9

Eerste keer dat ik zoiets doe :@ Advies wordt altijd aangenomen
^O^

Ik wou het ook al posten.

Nog meer nieuws: Transavia's nieuwste aanwinst is net vertrokken vanaf Boeing Field in Seattle.
PH-HSK is onderweg naar Iqaluit, Canada waarna het doorvliegt naar Amsterdam.

Het is de 32e 737 voor Transavia en wel de 23e 737-800.
Na PH-HSK volgen nog 4 toestellen; volgende maand nog een en dan in maart en april 2016 ook nog 3.



Er was vandaag een photoshoot bij KLM's PH-BVO en Air France's F-GZNP op Paine Field.
Kunnen we dus nog wel beeldmateriaal van verwachten:

mattcawby twitterde op woensdag 08-04-2015 om 20:52:19 KLM and Air France 777 photo shoot at the compass rose reageer retweet


[ Bericht 66% gewijzigd door Iemand91 op 09-04-2015 13:04:55 ]
  woensdag 8 april 2015 @ 22:54:45 #283
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151500887
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:52 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, gigapic van Schiphol:
Misschien handiger om deze achter een link of spoiler te zetten... 45 MB...
  woensdag 8 april 2015 @ 23:06:04 #284
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151501328
Zoek de Transavia Boeing :P
So we just called him Fred
pi_151509895
Emirates gaat een aantal A380's configureren in 'high-capacity' uitvoering. First Class Suites eruit, extra economy erin. Kom je uit op een totaal van 615 stoelen. Eerste route wordt Dubai - Kopenhagen.

Weet niet hoe vol de first op AMS altijd zit, maar zal mij ook niks verbazen als deze op termijn ook hier ingezet worden. Toch een meestal wat prijsgevoeligere/minder premium heavy markt in Nederland ;)

En 9 oktober zet Finnair de A350 in op de ochtendvlucht van/naar Helsinki. Wordt in eerste instantie op Europese routes ingezet voor crew familiarisatie en ook Amsterdam is een keer aan de beurt :)

[ Bericht 22% gewijzigd door Thetallguy op 09-04-2015 11:41:10 ]
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_151511007
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
Emirates gaat een aantal A380's configureren in 'high-capacity' uitvoering. First Class Suites eruit, extra economy erin. Kom je uit op een totaal van 615 stoelen. Eerste route wordt Dubai - Kopenhagen.
615 stoelen; dat wordt een record.

Aangezien dit nieuwe toestellen worden ben ik benieuwd of dit ook de 3-5-3 configuratie wordt beneden.
EDIT: nee.
quote:
Weet niet hoe vol de first op AMS altijd zit, maar zal mij ook niks verbazen als deze op termijn ook hier ingezet worden. Toch een meestal wat prijsgevoeligere/minder premium heavy markt in Nederland ;)
Dacht ik ook, maar toen ik dit nieuws (meer stoelen in Emirates A380's) meedeelde werd toch wel verteld dat Amsterdam redelijk goed doet.
Ik verwacht nog wel een keer het nieuws te lezen dat EK de 777W naar Amsterdam vervangt door een A380, maar als ze dan deze high-density A380 sturen wordt dat een wel héél erg grote capaciteitsuitbreiding.
quote:
En 9 oktober zet Finnair de A350 in op de ochtendvlucht van/naar Helsinki. Wordt in eerste instantie op Europese routes ingezet voor crew familiarisatie en ook Amsterdam is een keer aan de beurt :)
Vrijdag 9 oktober 2015 is de dag dat hun A350 deze kant op komt; van/naar Helsinki.
Zal dus hoogstwaarschijnlijk de allereerste keer zijn dat een A350 op Schiphol komt.

En ik dacht dat ik het hier ook geplaatst had maar blijkbaar alleen op Tweakers; dus even een kopie:

LX-VCC (747-8F) van Cargolux kwam op 24 november 2014 hard neer op de luchthaven van Libreville in Gabon.
Na deze landing vloog het nog gewoon terug naar Luxemburg, vloog het via Rusland naar Shanghai en terug en nog een keer naar Hong Kong via de VS en terug.
Pas toen (2 december) werd de schade gevonden van de harde landing, samenvatting:
quote:
- After inspection at LUX, serious structural damage was detected.
- Beyond the main landing gears many lower fuselage skinpanels were deformed.
- Both left hand (body and wing) gears were seriously damaged.
- The aircraft could not be moved.
- Both damaged main gears were changed by two 747-400F main gears on the spot.
- The aircraft was towed to a (not used) old hangar.
- The aircraft was jacked (bending forces zero) for further inspection
- 40 Boeing experts were flown in (AOG team)
- Further inspection revealed a structural damaged keelbeam, the spine of the aircraft.
- A large temporally structure was built in front of the hangar, because the aircraft tail would not fit in the hangar..
- The vertical stabilizer was removed, to avoid alignment problems during repairs due windforces at the vertical stab.
Bron.
Zoveel schade dat er een team van Boeing naar toe werd gestuurd om te kijken of het gemaakt kon worden of dat het een write-off werd...







Afgelopen dinsdag - na ruim 4 maanden uit de running te zijn geweest - is het weer in de vloot gebracht en in service:
(op dit moment onderweg van Houston naar Prestwick en vliegt net boven de Atlantische Oceaan)




[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 09-04-2015 12:18:25 ]
  donderdag 9 april 2015 @ 12:32:49 #287
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_151511790
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:29 schreef Thetallguy het volgende:


En 9 oktober zet Finnair de A350 in op de ochtendvlucht van/naar Helsinki. Wordt in eerste instantie op Europese routes ingezet voor crew familiarisatie en ook Amsterdam is een keer aan de beurt :)
Ik ben af en toe vast aan het kijken voor tickets naar Bangkok in januari en toen kwam ik de A350 ook tegen bij Finnair.
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 16:27:13 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151518918
Ik vind die A350 toch wel een erg vet vliegtuig :) Zag dat Singapore Airlines er 90 hadden besteld om deel van hun 777 te vervangen. Ze zullen dan ook wel regelmatig op Schiphol komen met zo'n ding denk ik?

Op hun website zie ik trouwens dat ze de vlucht zowel aanbieden via Londen (met KLM naar Londen) als via Frankfurt (met Lufthansa naar Frankfurt). Hoe zit dat, die optie via Londen is niet met 2 maatschappijen uit de Star Alliance.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151519158
Codesharing/interlining kan ook prima buiten de alliance om. En Singapore moet de 2 dagelijkse A380s toch vullen dus dan kan je ook prima een beetje feed van KLM gebruiken ;) Zal in de praktijk denk ik vrij weinig gebruik gemaakt worden.

Zijn zat andere voorbeelden; Malaysia (Oneworld) doet een codeshare met KLM (Sky) op een X-aantal routes, Cathay (One) voor Air Canada (Sky) etc.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 16:49:33 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151519526
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:35 schreef Thetallguy het volgende:
Codesharing/interlining kan ook prima buiten de alliance om. En Singapore moet de 2 dagelijkse A380s toch vullen dus dan kan je ook prima een beetje feed van KLM gebruiken ;) Zal in de praktijk denk ik vrij weinig gebruik gemaakt worden.

Zijn zat andere voorbeelden; Malaysia (Oneworld) doet een codeshare met KLM (Sky) op een X-aantal routes, Cathay (One) voor Air Canada (Sky) etc.
Aha, duidelijk
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151521462
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:27 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind die A350 toch wel een erg vet vliegtuig :) Zag dat Singapore Airlines er 90 hadden besteld om deel van hun 777 te vervangen. Ze zullen dan ook wel regelmatig op Schiphol komen met zo'n ding denk ik?

Ze vliegen nu met een 777-300ER op Schiphol, met first class.
pi_151530255
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:48 schreef Iemand91 het volgende:
Er was vandaag een photoshoot bij KLM's PH-BVO en Air France's F-GZNP op Paine Field.
Kunnen we dus nog wel beeldmateriaal van verwachten:

mattcawby twitterde op woensdag 08-04-2015 om 20:52:19 KLM and Air France 777 photo shoot at the compass rose reageer retweet

Duidelijkere foto's:





Ben benieuwd wat daar komt uitrollen...

Enne; spot de KLM 777 :P
pi_151540849
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:39 schreef Iemand91 het volgende:

Enne; spot de KLM 777 :P
[ afbeelding ]
Gevonden! Achter de rechter AA kist. Is een bonte verzameling airlines wat daar staat zeg. Zo'n beetje van alle continenten wel iets.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151558302
quote:
Ben benieuwd wat daar komt uitrollen...

Ik vind het goed dat KLM-AF de gelegenheid waarneemt om promotie te doen nu beide partners een nieuwe 77W op paine field hebben staan.
--
pi_151570359
Transavia heeft gisteren de PH-GUB weer in gebruik genomen met een summerlease.
--
  zondag 12 april 2015 @ 21:40:54 #296
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151627069
Arke heeft de nieuwe stoelindeling van de PH-TFM (291 seats) en de standaard 300 seat indeling van TUI (Thomson, Jetair en Arke) online gezet:


En tot september vliegen de PH-TFK en PH-TFL nog een andere indeling:


Arke kent als enige in de TUI groep de comfort klasse (de andere maatschappijen verkopen de Confort stoelen als economy en bij het maken van de stoelreservering kan er worden gekozen voor een stoel met meer beenruimte) en tot nu toe was het altijd gebruikelijk dat deze stoelen bij elkaar stonden. In de nieuwe indeling met 300 stoelen komen deze "comfort" stoelen verspreid tussen de economy stoelen te staan.
Dit zou zomaar eens voor onvrede van klanten kunnen leiden, omdat die verwachten dat comfort een échte apparte klasse is ipv van een economy klasse stoel met meer beenruimte.
Zal mij ook niks verbazen als op termijn deze hele klasse verdwijnt.
So we just called him Fred
pi_151627354
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 21:40 schreef FredvZ het volgende:
Arke heeft de nieuwe stoelindeling van de PH-TFM (291 seats) en de standaard 300 seat indeling van TUI (Thomson, Jetair en Arke) online gezet:
Alle drie 787's en de 767 worden uiteindelijk naar de standaard 300 seat indeling omgebouwd.
TUI-group wordt uiteindelijk een grote airline (exclusief Corsair) waar kisten uitgewisseld kunnen worden.
De naam "Arke" is dus over een jaar of 2-3 verleden tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 12-04-2015 22:12:02 ]
  zondag 12 april 2015 @ 21:56:34 #298
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151627707
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 21:48 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Alle drie 787's en de 767 worden uiteindelijk naar de standaard 300 seat indeling omgebouwd.
TUI-group wordt uiteindelijk een grote airline waar kisten uitgewisseld kunnen worden.
De naam "Arke" is dus over een jaar of 2-3 verleden tijd.
Dat was ik er idd vergeten bij te zetten :)

De naam "Arke" zal als reisbureau toch wel blijven bestaan, naast Holland International en Kras?
So we just called him Fred
pi_151627882
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 21:56 schreef FredvZ het volgende:
Dat was ik er idd vergeten bij te zetten :)

De naam "Arke" zal als reisbureau toch wel blijven bestaan, naast Holland International en Kras?
Pff, geen idee. Waarschijnlijk vast nog wel een tijd omdat het toch een bekende en gevestigde naam is.

Sowieso moeten ze wat met de naam gaan doen, want de hele groep Touristik Union International gaan noemen is ook niet wat...

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 12-04-2015 22:09:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')