abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150815785
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:06 schreef theeleut1 het volgende:

[..]

Oke, het kan daar goed aan liggen inderdaad. Ben wel heel gevoelig ja. Hoe heb je je probleem toen opgelost?
Niet, alle relaties liepen stuk en ook mijn droomvriendin liep ik hierdoor mis. Vrouwen voelden zich snel beklemd door mij omdat ik elke keer voldoening en bevestiging nodig had. Veel problemen door gehad en daardoor liep het steeds stuk.

Ik ben nu druk met mijn studie en ga volgend jaar de tijd nemen om mezelf te ontwikkelen hier in, onder andere door een psycholoog.
pi_150815799
Ik ben trouwens nooit getest op HSP maar kan mij in sommige dingen vinden, oa. dit is er 1 van.
pi_150815910
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:15 schreef Harlekien het volgende:
Ik ben trouwens nooit getest op HSP maar kan mij in sommige dingen vinden, oa. dit is er 1 van.
Dus je plakt het label van een niet bewezen aandoening op jezelf waarop je ook nog nooit getest bent? Zie je niet hoezeer jij jezelf daarmee belemmert?
pi_150815938
Ik ben ook nooit getest, maar vermoed dat ik het heb. Ben zo gevoelig dat ik me door een paar simpele negatieve gedachten al heel rot voel. Kan me soms ook wel heel blij voelen trouwens!
  donderdag 19 maart 2015 @ 16:19:53 #65
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150815959
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ja, dan sluit je even nogal een groep mensen uit zeg.. Doe jij gauw je ogen dicht als je een onbekende man tegenkomt?

[..]

Bij vrouwen zal het best zo werken.
er zaten ook mannen in die groep.

science bitch!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_150815969
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:14 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Niet, alle relaties liepen stuk en ook mijn droomvriendin liep ik hierdoor mis. Vrouwen voelden zich snel beklemd door mij omdat ik elke keer voldoening en bevestiging nodig had. Veel problemen door gehad en daardoor liep het steeds stuk.

Ik ben nu druk met mijn studie en ga volgend jaar de tijd nemen om mezelf te ontwikkelen hier in, onder andere door een psycholoog.
Wel heel vervelend zeg.. Succes met je ontwikkelen volgend jaar :)
pi_150815990
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dus je plakt het label van een niet bewezen aandoening op jezelf waarop je ook nog nooit getest bent? Zie je niet hoezeer jij jezelf daarmee belemmert?
Nee dat doe ik niet. Wel ben ik me er bewust van dat veel punten overeen komen en op zoek ga naar een oplossing. Hierdoor belemmer ik mezelf niet maar ontwikkel ik juist mezelf.
pi_150816034
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:19 schreef theeleut1 het volgende:
Ik ben ook nooit getest, maar vermoed dat ik het heb. Ben zo gevoelig dat ik me door een paar simpele negatieve gedachten al heel rot voel. Kan me soms ook wel heel blij voelen trouwens!
Beïnvloedbaar door muziek of/en kleine opmerkingen van mensen en pieker je veel?
pi_150816040
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nja HSP, of gewoon heel erg gevoelig. Misschien bestaat het niet als aandoening, kan ik ook niet met zekerheid zeggen, maar het kan natuurlijk ook dat je heel erg gevoelig bent. Lijkt erg op elkaar. Je hoeft jezelf niet meteen te belemmeren toch? Als je weet dat je heel erg gevoelig bent
pi_150816057
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:20 schreef theeleut1 het volgende:

[..]

Wel heel vervelend zeg.. Succes met je ontwikkelen volgend jaar :)
Jep klote, kon er moeilijk mee omgaan en nog steeds veel moeite mee. Bedankt :)
  donderdag 19 maart 2015 @ 16:23:45 #71
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150816094
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:19 schreef theeleut1 het volgende:
HSP is een karakter eigenschap die heel veel mensen hebben, je bent gewoon iets gevoeliger en voelt anderen sneller aan.
maar het is zeker geen belemmering of aandoening, het kan zelfs positief zijn.
dus probeer je daar niet te veel op te focussen en ga het zeker niet als excuus gebruiken of nog erger, als een aandoening behandelen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_150816102
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:22 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Beïnvloedbaar door muziek of/en kleine opmerkingen van mensen en pieker je veel?
Wel beinvloedbaar door sommige muziek, is dat niet bij iedereen trouwens? :)

Ja van kleine opmerkingen kan ik al meteen gaan twijfelen over mezelf, voel ik me rot. Soms ook door een bepaalde blik ofzo. En pieker erg veel
pi_150816105
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

er zaten ook mannen in die groep.

science bitch!
Zullen wel weer homo's zijn geweest :6
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:22 schreef theeleut1 het volgende:

[..]

Nja HSP, of gewoon heel erg gevoelig. Misschien bestaat het niet als aandoening, kan ik ook niet met zekerheid zeggen, maar het kan natuurlijk ook dat je heel erg gevoelig bent. Lijkt erg op elkaar. Je hoeft jezelf niet meteen te belemmeren toch? Als je weet dat je heel erg gevoelig bent
Die gevoeligheid komt door onzekerheid, niet andersom.
pi_150816146
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

HSP is een karakter eigenschap die heel veel mensen hebben, je bent gewoon iets gevoeliger en voelt anderen sneller aan.
maar het is zeker geen belemmering of aandoening, het kan zelfs positief zijn.
dus probeer je daar niet te veel op te focussen en ga het zeker niet als excuus gebruiken of nog erger, als een aandoening behandelen.
Doe ik ook niet :) maar het is wel goed om van jezelf te weten dat je erg gevoelig bent toch? Juist om je te ontwikkelen.
pi_150816151
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:23 schreef theeleut1 het volgende:

[..]

Wel beinvloedbaar door sommige muziek, is dat niet bij iedereen trouwens? :)

Ja van kleine opmerkingen kan ik al meteen gaan twijfelen over mezelf, voel ik me rot. Soms ook door een bepaalde blik ofzo. En pieker erg veel
Ja, maar HSP'ers zijn heel sterk en snel beinvloedbaar. Maar als je van deze dingen last hebt dan ben je inderdaad heel gevoelig. Net als mij dus. HSP kan dus daar de reden voor zijn.

Even iets anders, heb/had je hooikoorts of exceem?
pi_150816157
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:24 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zullen wel weer homo's zijn geweest :6

[..]

Die gevoeligheid komt door onzekerheid, niet andersom.
Grootste bullshit ooit
pi_150816173
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:23 schreef theeleut1 het volgende:
Uiteindelijk draait het om van jezelf houden, jij moet jou leuk vinden zeg maar, dan maakt een opmerking van een ander niet meer zoveel uit...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_150816178
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:25 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Grootste bullshit ooit
HSP, dat is inderdaad bullshit.
pi_150816230
quote:

[..]

Ja, maar HSP'ers zijn heel sterk en snel beinvloedbaar. Maar als je van deze dingen last hebt dan ben je inderdaad heel gevoelig. Net als mij dus. HSP kan dus daar de reden voor zijn.

Nee geen hooikoorts of exceem. Had vroeger wel netelroos, telt dat ook? :p
  donderdag 19 maart 2015 @ 16:28:59 #80
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150816272
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:25 schreef theeleut1 het volgende:

[..]

Doe ik ook niet :) maar het is wel goed om van jezelf te weten dat je erg gevoelig bent toch? Juist om je te ontwikkelen.
het is altijd goed om jezelf te kenen, dus al je karaktereigenschappen.
gevoelig en onzekerheid hoeven niet met elkaar hand in hand te gaan, het zijn twee verschillende karaktereigenschappen.
Onzekerheid kan je ook overwinnen, het kost alleen tijd en geduld.
pi_150816289
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:26 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Uiteindelijk draait het om van jezelf houden, jij moet jou leuk vinden zeg maar, dan maakt een opmerking van een ander niet meer zoveel uit...
Dit is inderdaad waar, als je zelfverzekerder bent maakt je je niet druk om dit soort dingen.
pi_150816291
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:26 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Yes, working on it! :) Ben sowieso altijd erg negatief, dus sowieso positiever in het leven gaan staan kan geen kwaad.
pi_150816301
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

HSP, dat is inderdaad bullshit.
Het betekend eigenlijk gewoon dat je heel gevoelig bent.
  donderdag 19 maart 2015 @ 16:29:43 #84
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_150816302
Je bent onzeker, iets waar veel dames van je leeftijd last van hebben.

Het is helemaal geen slecht idee dit dus te bespreken met een psycholoog.
Die kan je er vast bij helpen. :)
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_150816324
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:27 schreef theeleut1 het volgende:

[..]

Nee geen hooikoorts of exceem. Had vroeger wel netelroos, telt dat ook? :p
Overgevoeligheid, dus ja :p

Ook een van de symptonen van HSP
pi_150816331
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Je bent onzeker, iets waar veel dames van je leeftijd last van hebben.

Het is helemaal geen slecht idee dit dus te bespreken met een psycholoog.
Die kan je er vast bij helpen. :)
Hoe oud is ze dan?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_150816343
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

het is altijd goed om jezelf te kenen, dus al je karaktereigenschappen.
gevoelig en onzekerheid hoeven niet met elkaar hand in hand te gaan, het zijn twee verschillende karaktereigenschappen.
Onzekerheid kan je ook overwinnen, het kost alleen tijd en geduld.
Ja, zal wel zo zijn dat door de gevoeligheid de onzekerheid versterkt word, maar misschien kan een goed gevoel over jezelf daar ook door versterkt worden :)
pi_150816368
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Hoe oud is ze dan?
Ben 20 :)
pi_150816381
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:29 schreef theeleut1 het volgende:

[..]

Yes, working on it! :) Ben sowieso altijd erg negatief, dus sowieso positiever in het leven gaan staan kan geen kwaad.
En tegen teveel piekeren kun je ook wat doen, zorg ervoor dat je ergens mee bezig bent. :)

Als je bv. thuis op de bank zit te niksen dan zit je al snel ''in je hoofd'' en ga je van alles zitten bedenken, terwijl als je bv. gitaar zou leren spelen zoals je graag zou willen dan ben je daarmee bezig en geef je jezelf de kans niet om te gaan piekeren.

Daarbij moet je niet vergeten dat piekeren eigenlijk niets meer is dan fantaseren met een negatieve inslag. Voor elke negatieve fantasie kun je ook een positieve fantasie bedenken.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 19 maart 2015 @ 16:32:36 #90
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150816391
quote:

[..]

waarom heb je het over HSP alsof het een aandoening is als ADHD en aanverwanten?
het is een karaktereigenschap die ongeveer 20% van de bevolking heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')