Niet, alle relaties liepen stuk en ook mijn droomvriendin liep ik hierdoor mis. Vrouwen voelden zich snel beklemd door mij omdat ik elke keer voldoening en bevestiging nodig had. Veel problemen door gehad en daardoor liep het steeds stuk.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:06 schreef theeleut1 het volgende:
[..]
Oke, het kan daar goed aan liggen inderdaad. Ben wel heel gevoelig ja. Hoe heb je je probleem toen opgelost?
Dus je plakt het label van een niet bewezen aandoening op jezelf waarop je ook nog nooit getest bent? Zie je niet hoezeer jij jezelf daarmee belemmert?quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:15 schreef Harlekien het volgende:
Ik ben trouwens nooit getest op HSP maar kan mij in sommige dingen vinden, oa. dit is er 1 van.
er zaten ook mannen in die groep.quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:43 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, dan sluit je even nogal een groep mensen uit zeg.. Doe jij gauw je ogen dicht als je een onbekende man tegenkomt?
[..]
Bij vrouwen zal het best zo werken.
Wel heel vervelend zeg.. Succes met je ontwikkelen volgend jaarquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:14 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Niet, alle relaties liepen stuk en ook mijn droomvriendin liep ik hierdoor mis. Vrouwen voelden zich snel beklemd door mij omdat ik elke keer voldoening en bevestiging nodig had. Veel problemen door gehad en daardoor liep het steeds stuk.
Ik ben nu druk met mijn studie en ga volgend jaar de tijd nemen om mezelf te ontwikkelen hier in, onder andere door een psycholoog.
Nee dat doe ik niet. Wel ben ik me er bewust van dat veel punten overeen komen en op zoek ga naar een oplossing. Hierdoor belemmer ik mezelf niet maar ontwikkel ik juist mezelf.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dus je plakt het label van een niet bewezen aandoening op jezelf waarop je ook nog nooit getest bent? Zie je niet hoezeer jij jezelf daarmee belemmert?
Beïnvloedbaar door muziek of/en kleine opmerkingen van mensen en pieker je veel?quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:19 schreef theeleut1 het volgende:
Ik ben ook nooit getest, maar vermoed dat ik het heb. Ben zo gevoelig dat ik me door een paar simpele negatieve gedachten al heel rot voel. Kan me soms ook wel heel blij voelen trouwens!
Nja HSP, of gewoon heel erg gevoelig. Misschien bestaat het niet als aandoening, kan ik ook niet met zekerheid zeggen, maar het kan natuurlijk ook dat je heel erg gevoelig bent. Lijkt erg op elkaar. Je hoeft jezelf niet meteen te belemmeren toch? Als je weet dat je heel erg gevoelig bentquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dus je plakt het label van een niet bewezen aandoening op jezelf waarop je ook nog nooit getest bent? Zie je niet hoezeer jij jezelf daarmee belemmert?
Jep klote, kon er moeilijk mee omgaan en nog steeds veel moeite mee. Bedanktquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:20 schreef theeleut1 het volgende:
[..]
Wel heel vervelend zeg.. Succes met je ontwikkelen volgend jaar
HSP is een karakter eigenschap die heel veel mensen hebben, je bent gewoon iets gevoeliger en voelt anderen sneller aan.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:19 schreef theeleut1 het volgende:
Ik ben ook nooit getest, maar vermoed dat ik het heb. Ben zo gevoelig dat ik me door een paar simpele negatieve gedachten al heel rot voel. Kan me soms ook wel heel blij voelen trouwens!
Wel beinvloedbaar door sommige muziek, is dat niet bij iedereen trouwens?quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:22 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Beïnvloedbaar door muziek of/en kleine opmerkingen van mensen en pieker je veel?
Zullen wel weer homo's zijn geweestquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
er zaten ook mannen in die groep.
science bitch!
Die gevoeligheid komt door onzekerheid, niet andersom.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:22 schreef theeleut1 het volgende:
[..]
Nja HSP, of gewoon heel erg gevoelig. Misschien bestaat het niet als aandoening, kan ik ook niet met zekerheid zeggen, maar het kan natuurlijk ook dat je heel erg gevoelig bent. Lijkt erg op elkaar. Je hoeft jezelf niet meteen te belemmeren toch? Als je weet dat je heel erg gevoelig bent
Doe ik ook nietquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
HSP is een karakter eigenschap die heel veel mensen hebben, je bent gewoon iets gevoeliger en voelt anderen sneller aan.
maar het is zeker geen belemmering of aandoening, het kan zelfs positief zijn.
dus probeer je daar niet te veel op te focussen en ga het zeker niet als excuus gebruiken of nog erger, als een aandoening behandelen.
Ja, maar HSP'ers zijn heel sterk en snel beinvloedbaar. Maar als je van deze dingen last hebt dan ben je inderdaad heel gevoelig. Net als mij dus. HSP kan dus daar de reden voor zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:23 schreef theeleut1 het volgende:
[..]
Wel beinvloedbaar door sommige muziek, is dat niet bij iedereen trouwens?
Ja van kleine opmerkingen kan ik al meteen gaan twijfelen over mezelf, voel ik me rot. Soms ook door een bepaalde blik ofzo. En pieker erg veel
Grootste bullshit ooitquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:24 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zullen wel weer homo's zijn geweest
[..]
Die gevoeligheid komt door onzekerheid, niet andersom.
Uiteindelijk draait het om van jezelf houden, jij moet jou leuk vinden zeg maar, dan maakt een opmerking van een ander niet meer zoveel uit...quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:23 schreef theeleut1 het volgende:
Ja van kleine opmerkingen kan ik al meteen gaan twijfelen over mezelf, voel ik me rot. Soms ook door een bepaalde blik ofzo. En pieker erg veel
Nee geen hooikoorts of exceem. Had vroeger wel netelroos, telt dat ook? :pquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:25 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ja, maar HSP'ers zijn heel sterk en snel beinvloedbaar. Maar als je van deze dingen last hebt dan ben je inderdaad heel gevoelig. Net als mij dus. HSP kan dus daar de reden voor zijn.
Even iets anders, heb/had je hooikoorts of exceem?
het is altijd goed om jezelf te kenen, dus al je karaktereigenschappen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:25 schreef theeleut1 het volgende:
[..]
Doe ik ook nietmaar het is wel goed om van jezelf te weten dat je erg gevoelig bent toch? Juist om je te ontwikkelen.
Dit is inderdaad waar, als je zelfverzekerder bent maakt je je niet druk om dit soort dingen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Uiteindelijk draait het om van jezelf houden, jij moet jou leuk vinden zeg maar, dan maakt een opmerking van een ander niet meer zoveel uit...
Yes, working on it!quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Uiteindelijk draait het om van jezelf houden, jij moet jou leuk vinden zeg maar, dan maakt een opmerking van een ander niet meer zoveel uit...
Overgevoeligheid, dus ja :pquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:27 schreef theeleut1 het volgende:
[..]
Nee geen hooikoorts of exceem. Had vroeger wel netelroos, telt dat ook? :p
Hoe oud is ze dan?quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Je bent onzeker, iets waar veel dames van je leeftijd last van hebben.
Het is helemaal geen slecht idee dit dus te bespreken met een psycholoog.
Die kan je er vast bij helpen.
Ja, zal wel zo zijn dat door de gevoeligheid de onzekerheid versterkt word, maar misschien kan een goed gevoel over jezelf daar ook door versterkt wordenquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
het is altijd goed om jezelf te kenen, dus al je karaktereigenschappen.
gevoelig en onzekerheid hoeven niet met elkaar hand in hand te gaan, het zijn twee verschillende karaktereigenschappen.
Onzekerheid kan je ook overwinnen, het kost alleen tijd en geduld.
En tegen teveel piekeren kun je ook wat doen, zorg ervoor dat je ergens mee bezig bent.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:29 schreef theeleut1 het volgende:
[..]
Yes, working on it!Ben sowieso altijd erg negatief, dus sowieso positiever in het leven gaan staan kan geen kwaad.
waarom heb je het over HSP alsof het een aandoening is als ADHD en aanverwanten?quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:25 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ja, maar HSP'ers zijn heel sterk en snel beinvloedbaar. Maar als je van deze dingen last hebt dan ben je inderdaad heel gevoelig. Net als mij dus. HSP kan dus daar de reden voor zijn.
Even iets anders, heb/had je hooikoorts of exceem?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |