abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150814931
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:38 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je vertrouwt hem ook niet, anders zou je hem niet zo vaak om bevestiging vragen.

Ik denk dat je met een psycholoog beter de diepte in kan gaan over het hoe en wat, maar ga alvast bedenken wat er moet gebeuren dat jij jezelf zekerder kan maken en voelen. Dus niet je vriend, maar dat jij gaat geloven dat je het waard bent zeg maar. Ga desnoods voor de spiegel staan en benoem minstens 5 mooie dingen aan jezelf. Blijven herhalen.
En leid jezelf af met een hobby, zodat je ook niet constant hieraan hoeft te denken. Misschien kun je wel trotser op jezelf zijn als je je eigen jurk hebt genaaid of leert boogschieten bijvoorbeeld?
Goede tip :). Vind het wel lastig om te verzinnen wat mij zekerder kan maken. Ben vroeger gepest en was altijd onzeker volgens mij. Een hobby kan helpen inderdaad, zou nog eens graag gitaar leren spelen :p. Heb alleen geen geld voor muziekles nu. Iets anders verzinnen dan :p.
pi_150815047
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]

psycholoog klinkt wel als een goed idee. Die kan je wel goed helpen waarschijnlijk.
Al helemaal als je je nu al beter voelt door een paar post op een forum.
Voel me altijd na iets positiefs weer beter, maar zak iedere keer terug in m'n negatieve stemming. Hoop dat ik m'n rug eens recht kan houden en ik een keer niet meer terug zak in die depressieve gevoelens.
pi_150815172
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:49 schreef theeleut1 het volgende:
Vind het wel lastig om te verzinnen wat mij zekerder kan maken. Ben vroeger gepest en was altijd onzeker volgens mij.
Een ander gaat dat niet voor je doen, het moet uit jezelf komen.
Probeer alles in ieder geval positiever te benaderen: Nu wordt je niet meer gepest en woon je samen met een lieve vriend.

quote:
Een hobby kan helpen inderdaad, zou nog eens graag gitaar leren spelen :p. Heb alleen geen geld voor muziekles nu. Iets anders verzinnen dan :p.
Bij 2e handswinkels en op Marktplaats kun je best goedkoop een gitaar op de kop tikken. Youtube staat vol met gratis lessen, dus laat je daar niet door beperken.
pi_150815305
Alles positiever benaderen ga ik doen! :) En zal eens kijken op marktplaats ja
pi_150815352
Je bent een HSP.
pi_150815384
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:00 schreef Harlekien het volgende:
Je bent een HSP.
Toevallig ben ik dat inderdaad. Hoe merk je dat? :)
  donderdag 19 maart 2015 @ 16:03:21 #57
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_150815423
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:01 schreef theeleut1 het volgende:

[..]

Jaa, jij voelt alles al aan van tevoren. Of dat nou zo goed is in deze situatie weet ik niet, maar goed.
pi_150815436
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:01 schreef theeleut1 het volgende:

[..]

Omdat ik hetzelfde probleem had in mijn relatie en één van mijn exen was een HSP die had hetzelfde. Toen ik er echt helemaal gek van werd heb ik toen research gedaan op het internet en kwam ik erachter dat deze onzekerheid vaak het gevolg is van dat je een HSP bent.
pi_150815487
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:03 schreef NoXia het volgende:

[..]

Jaa, jij voelt alles al aan van tevoren. Of dat nou zo goed is in deze situatie weet ik niet, maar goed.
Deze snap ik even niet, hoe bedoel je vantevoren aanvoelen?
pi_150815527
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:03 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Omdat ik hetzelfde probleem had in mijn relatie en één van mijn exen was een HSP die had hetzelfde. Toen ik er echt helemaal gek van werd heb ik toen research gedaan op het internet en kwam ik erachter dat deze onzekerheid vaak het gevolg is van dat je een HSP bent.
Oke, het kan daar goed aan liggen inderdaad. Ben wel heel gevoelig ja. Hoe heb je je probleem toen opgelost?
pi_150815785
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:06 schreef theeleut1 het volgende:

[..]

Oke, het kan daar goed aan liggen inderdaad. Ben wel heel gevoelig ja. Hoe heb je je probleem toen opgelost?
Niet, alle relaties liepen stuk en ook mijn droomvriendin liep ik hierdoor mis. Vrouwen voelden zich snel beklemd door mij omdat ik elke keer voldoening en bevestiging nodig had. Veel problemen door gehad en daardoor liep het steeds stuk.

Ik ben nu druk met mijn studie en ga volgend jaar de tijd nemen om mezelf te ontwikkelen hier in, onder andere door een psycholoog.
pi_150815799
Ik ben trouwens nooit getest op HSP maar kan mij in sommige dingen vinden, oa. dit is er 1 van.
pi_150815910
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:15 schreef Harlekien het volgende:
Ik ben trouwens nooit getest op HSP maar kan mij in sommige dingen vinden, oa. dit is er 1 van.
Dus je plakt het label van een niet bewezen aandoening op jezelf waarop je ook nog nooit getest bent? Zie je niet hoezeer jij jezelf daarmee belemmert?
pi_150815938
Ik ben ook nooit getest, maar vermoed dat ik het heb. Ben zo gevoelig dat ik me door een paar simpele negatieve gedachten al heel rot voel. Kan me soms ook wel heel blij voelen trouwens!
  donderdag 19 maart 2015 @ 16:19:53 #65
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150815959
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ja, dan sluit je even nogal een groep mensen uit zeg.. Doe jij gauw je ogen dicht als je een onbekende man tegenkomt?

[..]

Bij vrouwen zal het best zo werken.
er zaten ook mannen in die groep.

science bitch!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_150815969
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:14 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Niet, alle relaties liepen stuk en ook mijn droomvriendin liep ik hierdoor mis. Vrouwen voelden zich snel beklemd door mij omdat ik elke keer voldoening en bevestiging nodig had. Veel problemen door gehad en daardoor liep het steeds stuk.

Ik ben nu druk met mijn studie en ga volgend jaar de tijd nemen om mezelf te ontwikkelen hier in, onder andere door een psycholoog.
Wel heel vervelend zeg.. Succes met je ontwikkelen volgend jaar :)
pi_150815990
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dus je plakt het label van een niet bewezen aandoening op jezelf waarop je ook nog nooit getest bent? Zie je niet hoezeer jij jezelf daarmee belemmert?
Nee dat doe ik niet. Wel ben ik me er bewust van dat veel punten overeen komen en op zoek ga naar een oplossing. Hierdoor belemmer ik mezelf niet maar ontwikkel ik juist mezelf.
pi_150816034
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:19 schreef theeleut1 het volgende:
Ik ben ook nooit getest, maar vermoed dat ik het heb. Ben zo gevoelig dat ik me door een paar simpele negatieve gedachten al heel rot voel. Kan me soms ook wel heel blij voelen trouwens!
Beïnvloedbaar door muziek of/en kleine opmerkingen van mensen en pieker je veel?
pi_150816040
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nja HSP, of gewoon heel erg gevoelig. Misschien bestaat het niet als aandoening, kan ik ook niet met zekerheid zeggen, maar het kan natuurlijk ook dat je heel erg gevoelig bent. Lijkt erg op elkaar. Je hoeft jezelf niet meteen te belemmeren toch? Als je weet dat je heel erg gevoelig bent
pi_150816057
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:20 schreef theeleut1 het volgende:

[..]

Wel heel vervelend zeg.. Succes met je ontwikkelen volgend jaar :)
Jep klote, kon er moeilijk mee omgaan en nog steeds veel moeite mee. Bedankt :)
  donderdag 19 maart 2015 @ 16:23:45 #71
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_150816094
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:19 schreef theeleut1 het volgende:
HSP is een karakter eigenschap die heel veel mensen hebben, je bent gewoon iets gevoeliger en voelt anderen sneller aan.
maar het is zeker geen belemmering of aandoening, het kan zelfs positief zijn.
dus probeer je daar niet te veel op te focussen en ga het zeker niet als excuus gebruiken of nog erger, als een aandoening behandelen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_150816102
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:22 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Beïnvloedbaar door muziek of/en kleine opmerkingen van mensen en pieker je veel?
Wel beinvloedbaar door sommige muziek, is dat niet bij iedereen trouwens? :)

Ja van kleine opmerkingen kan ik al meteen gaan twijfelen over mezelf, voel ik me rot. Soms ook door een bepaalde blik ofzo. En pieker erg veel
pi_150816105
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

er zaten ook mannen in die groep.

science bitch!
Zullen wel weer homo's zijn geweest :6
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:22 schreef theeleut1 het volgende:

[..]

Nja HSP, of gewoon heel erg gevoelig. Misschien bestaat het niet als aandoening, kan ik ook niet met zekerheid zeggen, maar het kan natuurlijk ook dat je heel erg gevoelig bent. Lijkt erg op elkaar. Je hoeft jezelf niet meteen te belemmeren toch? Als je weet dat je heel erg gevoelig bent
Die gevoeligheid komt door onzekerheid, niet andersom.
pi_150816146
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

HSP is een karakter eigenschap die heel veel mensen hebben, je bent gewoon iets gevoeliger en voelt anderen sneller aan.
maar het is zeker geen belemmering of aandoening, het kan zelfs positief zijn.
dus probeer je daar niet te veel op te focussen en ga het zeker niet als excuus gebruiken of nog erger, als een aandoening behandelen.
Doe ik ook niet :) maar het is wel goed om van jezelf te weten dat je erg gevoelig bent toch? Juist om je te ontwikkelen.
pi_150816151
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:23 schreef theeleut1 het volgende:

[..]

Wel beinvloedbaar door sommige muziek, is dat niet bij iedereen trouwens? :)

Ja van kleine opmerkingen kan ik al meteen gaan twijfelen over mezelf, voel ik me rot. Soms ook door een bepaalde blik ofzo. En pieker erg veel
Ja, maar HSP'ers zijn heel sterk en snel beinvloedbaar. Maar als je van deze dingen last hebt dan ben je inderdaad heel gevoelig. Net als mij dus. HSP kan dus daar de reden voor zijn.

Even iets anders, heb/had je hooikoorts of exceem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')