Grootste bullshit ooitquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:24 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zullen wel weer homo's zijn geweest
[..]
Die gevoeligheid komt door onzekerheid, niet andersom.
Uiteindelijk draait het om van jezelf houden, jij moet jou leuk vinden zeg maar, dan maakt een opmerking van een ander niet meer zoveel uit...quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:23 schreef theeleut1 het volgende:
Ja van kleine opmerkingen kan ik al meteen gaan twijfelen over mezelf, voel ik me rot. Soms ook door een bepaalde blik ofzo. En pieker erg veel
Nee geen hooikoorts of exceem. Had vroeger wel netelroos, telt dat ook? :pquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:25 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ja, maar HSP'ers zijn heel sterk en snel beinvloedbaar. Maar als je van deze dingen last hebt dan ben je inderdaad heel gevoelig. Net als mij dus. HSP kan dus daar de reden voor zijn.
Even iets anders, heb/had je hooikoorts of exceem?
het is altijd goed om jezelf te kenen, dus al je karaktereigenschappen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:25 schreef theeleut1 het volgende:
[..]
Doe ik ook nietmaar het is wel goed om van jezelf te weten dat je erg gevoelig bent toch? Juist om je te ontwikkelen.
Dit is inderdaad waar, als je zelfverzekerder bent maakt je je niet druk om dit soort dingen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Uiteindelijk draait het om van jezelf houden, jij moet jou leuk vinden zeg maar, dan maakt een opmerking van een ander niet meer zoveel uit...
Yes, working on it!quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Uiteindelijk draait het om van jezelf houden, jij moet jou leuk vinden zeg maar, dan maakt een opmerking van een ander niet meer zoveel uit...
Overgevoeligheid, dus ja :pquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:27 schreef theeleut1 het volgende:
[..]
Nee geen hooikoorts of exceem. Had vroeger wel netelroos, telt dat ook? :p
Hoe oud is ze dan?quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Je bent onzeker, iets waar veel dames van je leeftijd last van hebben.
Het is helemaal geen slecht idee dit dus te bespreken met een psycholoog.
Die kan je er vast bij helpen.
Ja, zal wel zo zijn dat door de gevoeligheid de onzekerheid versterkt word, maar misschien kan een goed gevoel over jezelf daar ook door versterkt wordenquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
het is altijd goed om jezelf te kenen, dus al je karaktereigenschappen.
gevoelig en onzekerheid hoeven niet met elkaar hand in hand te gaan, het zijn twee verschillende karaktereigenschappen.
Onzekerheid kan je ook overwinnen, het kost alleen tijd en geduld.
En tegen teveel piekeren kun je ook wat doen, zorg ervoor dat je ergens mee bezig bent.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:29 schreef theeleut1 het volgende:
[..]
Yes, working on it!Ben sowieso altijd erg negatief, dus sowieso positiever in het leven gaan staan kan geen kwaad.
waarom heb je het over HSP alsof het een aandoening is als ADHD en aanverwanten?quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:25 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ja, maar HSP'ers zijn heel sterk en snel beinvloedbaar. Maar als je van deze dingen last hebt dan ben je inderdaad heel gevoelig. Net als mij dus. HSP kan dus daar de reden voor zijn.
Even iets anders, heb/had je hooikoorts of exceem?
ziektes hebben symptomen, gedragskenmerken hebben dat niet...quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:30 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Overgevoeligheid, dus ja :p
Ook een van de symptonen van HSP
Bedankt voor de tip:).quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:32 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En tegen teveel piekeren kun je ook wat doen, zorg ervoor dat je ergens mee bezig bent.
Als je bv. thuis op de bank zit te niksen dan zit je al snel ''in je hoofd'' en ga je van alles zitten bedenken, terwijl als je bv. gitaar zou leren spelen zoals je graag zou willen dan ben je daarmee bezig en geef je jezelf de kans niet om te gaan piekeren.
Daarbij moet je niet vergeten dat piekeren eigenlijk niets meer is dan fantaseren met een negatieve inslag. Voor elke negatieve fantasie kun je ook een positieve fantasie bedenken.
Ik zeg nergens dat het een aandoening is en zo doe ik ook niet.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
waarom heb je het ove. HSP alsof het een aandoening is als ADHD en aanverwanten?
het is een karaktereigenschap die ongeveer 20% van de bevolking heeft.
Kenmerken dan, nou wowquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
ziektes hebben symptomen, gedragskenmerken hebben dat niet...
Je praat het TS wel aan. En aangezien TS (zo blijkt uit dit topic) nogal snel dingen aanneemt van anderen, lijkt me dat niet echt wenselijk..quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:33 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het een aandoening is en zo doe ik ook niet.
je brengt het wel zo als je er fysiologische aandoeningen en termen als symptomen bijhaalt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:33 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het een aandoening is en zo doe ik ook niet.
Inderdaad.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:35 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je praat het TS wel aan. En aangezien TS (zo blijkt uit dit topic) nogal snel dingen aanneemt van anderen, lijkt me dat niet echt wenselijk..
dat dus inderdaad.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:35 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je praat het TS wel aan. En aangezien TS (zo blijkt uit dit topic) nogal snel dingen aanneemt van anderen, lijkt me dat niet echt wenselijk..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |