Nee, art. 4:118 lid 1 BW voorziet in gevallen als er een andere erfgenaam is.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat als de enige erfgenaam verwerpt en er is ook een legaat? Dan heb je niets aan 4:118 toch?
Klinkt logisch. Nog een interessevraag: als er geen erfgenamen zijn voor een nalatenschap met meer schulden dan baten, betaalt de Staat die dan ook?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, art. 4:118 lid 1 BW voorziet in gevallen als er een andere erfgenaam is.
Mijn gevoel zegt dat de erfenis dan naar de Staat gaat, en dat zij dan de legataris moeten uitkeren. Lijkt me wel logisch, want als er geen erfgenamen (meer) zijn, dan gaat de nalatenschap ook naar de Staat en de legataris heeft gewoon een vorderingsrecht.
Ik las dat als dat er een erfdeel toe moet vallen. De Staat verkrijgt geen erfdeel, maar gewoon alle goederen onder algemene titel ex 4:189.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:41 schreef Etsu het volgende:
Nu ik nog eens lees:
In het artikel staat ook 'op degenen aan wie zijn erfdeel toevalt', dan lijkt mij dat het idd de Staat is die verantwoordelijk is voor het uitbetalen van een legaat, want zij krijgen gewoon 'zijn' erfdeel als hij verwerpt.
Geen idee. Misschien dat in de bijzondere wetten specifiek is geregeld dat de opeisbare schulden vervallen als het aan de Staat toekomt ofzo.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klinkt logisch. Nog een interessevraag: als er geen erfgenamen zijn voor een nalatenschap met meer schulden dan baten, betaalt de Staat die dan ook?
Oh, dan weet ik het ook niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik las dat als dat er een erfdeel toe moet vallen. De Staat verkrijgt geen erfdeel, maar gewoon alle goederen onder algemene titel ex 4:189.
Van Mourik legt echt op alle slakken zout en daar word ik een beetje nerveus vanquote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Oh, dan weet ik het ook niet.
Je gaat wel heel erg diep in op de vragen hoor, zo ver zal het niet gaan op het tentamen.
Ik heb dat boek niet eens gelezen eigenlijkquote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Van Mourik legt echt op alle slakken zout en daar word ik een beetje nerveus van
Ah, oké.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb dat boek niet eens gelezen eigenlijkMijn hoogleraar gaf heel goed colleges.
3 vakken van 5 ects is te doen. Ik had in eerste blok ook 3 tentamens, 1 van 5ec, 1 van 10ec en 1 van 6ec. Ects zeggen niks eigenlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 01:28 schreef IPA35 het volgende:
Vrienden van de RUG!
Een paar vraagjes voor de juridische fijnproevers!
Aangezien ik na het eerste blok van het volgend collegejaar te maken ga krijgen met 3 blokken van elk 5 ect ben ik op zoek naar interessante vakken om op basis van contractonderwijs te gaan volgen ter aanvulling.
In het bijzonder ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de volgende vakken:
-Romeins Recht
-Inleiding Rechtsfilosofie
Deze twee vakken worden in hetzelfde blok aangeboden. In dat blok moet ik Staatsrecht 1 volgen en ik weet niet of 3 vakken wel zo lekker is. (Bovendien moet ik even kijken hoe het met het rooster allemaal past natuurlijk, voor mij is het daadwerkelijk bijwonen van de colleges erg belangrijk.)
Voor dat eerste vak, is het kennen van de Latijnse taal van enige toegevoegde waarde? En v.w.b. dat tweede vak, is dat voorgeschreven boek erg links qua opzet?
-Staatsrecht 2 (Staatsrecht 1 moet ik het blok ervoor verplicht volgen dus ter aanvulling is dit wellicht interessant.)
*Latijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 01:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
3 vakken van 5 ects is te doen. Ik had in eerste blok ook 3 tentamens, 1 van 5ec, 1 van 10ec en 1 van 6ec. Ects zeggen niks eigenlijk.
Bij Romeins recht moet je adagia kennen, dus spreuken van Latijns naar Nederlands. Verder niet.
Inleiding Rechtsfilosofie heb ik niet gehad.
Staatsrecht 2 is staatsrecht 1B (oud) en kut.
Ik zag dat Letteren voor 5 ect een heel semester een basiscursis Latijn aanbiedt. Als niet-VWO'er beklaag ik het feit dat ik geen kennis van het Latijn heb. Als ik dit zou gaan volgen dan zou het tweede deel ervan samenvallen met Romeins Recht (als dit qua rooster dus zou passen). Maar het eerste deel dus met BES 2 en SR 2 (materieel). Dat is niet zo tof...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 01:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
3 vakken van 5 ects is te doen. Ik had in eerste blok ook 3 tentamens, 1 van 5ec, 1 van 10ec en 1 van 6ec. Ects zeggen niks eigenlijk.
Bij Romeins recht moet je adagia kennen, dus spreuken van Latijns naar Nederlands. Verder niet.
Inleiding Rechtsfilosofie heb ik niet gehad.
Vanwege het boek van Van der Pot?quote:Staatsrecht 2 is staatsrecht 1B (oud) en kut.
Ik denk dat dat te doen is.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 01:36 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik zag dat Letteren voor 5 ect een heel semester een basiscursis Latijn aanbiedt. Als niet-VWO'er beklaag ik het feit dat ik geen kennis van het Latijn heb. Als ik dit zou gaan volgen dan zou het tweede deel ervan samenvallen met Romeins Recht (als dit qua rooster dus zou passen). Maar het eerste deel dus met BES 2 en SR 2 (materieel). Dat is niet zo tof...
Geen idee, opzet van staats 1a, 1b en 2 zijn ook veranderd.quote:[..]
Vanwege het boek van Van der Pot?
Gaat het tentamen puur en alleen over de staatsrechtelijke delen of behoren passages over de geschiedenis en politieke filosofie ook tot de stof? Dat zou ik namelijk zeer interessant vinden.
Die cursus is 2 uur in de week. Maar je moet de colleges wel voorbereiden.quote:
Staats 1 is voor mij verplicht. Dit is het propedeuse vak met als boek dat van Belinfante. Staatsrecht 2 is het vak met het beruchte boek van Van der Pot. Staatsrecht 3 overigens ook maar wat het verschil is het ik niet bekeken. Mij zou het dan gaan om 2, niet 3.quote:Geen idee, opzet van staats 1a, 1b en 2 zijn ook veranderd.
Schijnt praktisch onleesbaar te zijn. De mensen die ik ken die dat vak hebben gehad hebben dat boek na de eerste regel weer terug de kast in gezetquote:Op zaterdag 21 maart 2015 03:46 schreef Aethereal het volgende:
Wat is er met dat boek aan de hand dan?
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:08 schreef Sideshowbobbie het volgende:
http://nos.nl/artikel/202(...)we-ontslagrecht.html
Vrij goed nieuwsbericht over veranderingen in het ontslagrecht. Gebeurt niet vaak dat zoiets vrij helder wordt beschreven.
Ik vind dit nog best wel heftig. Hoe moet ik dat zien? Er worden nu mensen met 55 a 60 jaar uitgeknikkerd die al meer dan 30 jaar bij hetzelfde bedrijf werken. Die krijgen nu vaak nog een jaar of 5/6 salaris mee zodat ze op 2/3 jaar tot hun pensioen zijn voorzien. Is dat ook van toepassing op deze mensen? Anders is dat vrij heftig voor deze groep!quote:De maximale ontslagvergoeding – na 1 juli de 'transitievergoeding' - gaat omlaag, naar maximaal 75.000 euro of een jaarsalaris.
De opbouw van de vergoeding wordt vrij karig inderdaad. Aan de andere kant, de vergoedingen die je nu tegenkomt zijn af en toe te belachelijk voor woorden. Voor oudere werknemers (50+) geldt straks, indien minstens 10 jaar in dienst, dat er vanaf hun vijftigste een maandsalaris per jaar wordt opgebouwd. Wel blijft het maximum van 75.000 euro gelden. De kantonrechter kan echter wel een billijke vergoeding toekennen, mocht dat nodig zijn. Denk dan aan ernstige verwijtbaarheid aan de zijde van de werkgever. Zo wordt nog een beetje aansluiting gezocht bij de huidige regelgeving.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dit nog best wel heftig. Hoe moet ik dat zien? Er worden nu mensen met 55 a 60 jaar uitgeknikkerd die al meer dan 30 jaar bij hetzelfde bedrijf werken. Die krijgen nu vaak nog een jaar of 5/6 salaris mee zodat ze op 2/3 jaar tot hun pensioen zijn voorzien. Is dat ook van toepassing op deze mensen? Anders is dat vrij heftig voor deze groep!
De nieuwe regeling over flexwerkers en het nulurencontract vind ik echt onbegrijpelijk. Lijkt zo overduidelijk in te gaan tegen de bedoeling die ze er mee beweren te hebbenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:08 schreef Sideshowbobbie het volgende:
http://nos.nl/artikel/202(...)we-ontslagrecht.html
Vrij goed nieuwsbericht over veranderingen in het ontslagrecht. Gebeurt niet vaak dat zoiets vrij helder wordt beschreven.
Dat snap ik, desalniettemin gaat de vergoeding met meer dan de helft omlaag! Ik snap dat sommige vergoedingen belachelijk lijken maar stel dat iemand 30 a 35 jaar zich vol heeft ingezet voor een bedrijf. Dit bedrijf gaat nu bepaalde taken afstoten vanwege bedrijfseconomische redenen en meer richten op support ipv productie. Echter is het dit bedrijf wel voor de wind gegaan. Medewerker is bijna 60, zeg: 58. Moet nog 7 jaar tot pensioen. Ik ken gevallen die nu dan voor 6 jaar aan loon meekrijgen en dan het laatste jaar maar zelf bij elkaar moeten krijgen/zuiniger leven. Je kan in het huidige klimaat niet verwachten dat zo'n persoon weer zo'n baan kan krijgen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
ere werknemers (50+) geldt straks, indien minstens 10 jaar in dienst, dat er vanaf hun vijftigste een maandsalaris per jaar wordt opgebouwd. Wel blijft het maximum van 75.000 euro gelden. De kantonrechter kan echter wel een billijke vergoeding toekennen, mocht dat n
ze zouden ook kunnen gaan werkenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:48 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat snap ik, desalniettemin gaat de vergoeding met meer dan de helft omlaag! Ik snap dat sommige vergoedingen belachelijk lijken maar stel dat iemand 30 a 35 jaar zich vol heeft ingezet voor een bedrijf. Dit bedrijf gaat nu bepaalde taken afstoten vanwege bedrijfseconomische redenen en meer richten op support ipv productie. Echter is het dit bedrijf wel voor de wind gegaan. Medewerker is bijna 60, zeg: 58. Moet nog 7 jaar tot pensioen. Ik ken gevallen die nu dan voor 6 jaar aan loon meekrijgen en dan het laatste jaar maar zelf bij elkaar moeten krijgen/zuiniger leven. Je kan in het huidige klimaat niet verwachten dat zo'n persoon weer zo'n baan kan krijgen.
Na 30/35 jaar heb je ook een bepaald salaris opgebouwd. Stel je verdient 60.000 per jaar. Dan krijg je ipv 360.000 maar 75.000 mee! Dat is echt net 20%!
Dank voor je bijdrage.quote:
quote:
Je gaat toch al mis op het feit dat je zegt dat het 'met enig openbaar gezag is bekleed' terwijl al uit de casus volgt dat het krachten publiekrecht is ingesteld, namelijk op grond van art. 83 Gemw.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:00 schreef underground1009 het volgende:
Goed, bezig met leren voor bestuursrecht 1, P-vak van vorig jaar wat ik hopelijk volgende week donderdag wel ga halen. Vraagstelling waar ik tegenaan loop:
Het college van burgemeester en wethouders van Nieuwerdorp (het college) is krachtens de Algemene subsidieverordening van de gemeente Nieuwerdorp bevoegd subsidies voor kunstuitingen te verlenen. Het college wil niet langer de verantwoordelijkheid voor deze subsidiebevoegdheid dragen en stelt daartoe op grond van art. 83, eerste lid, Gemeentewet een bestuurscommissie in waaraan de subsidiebevoegdheid zal worden overgedragen.
Beargumenteer waarom deze bestuurscommissie een bestuursorgaan is en geef daarbij aan of het een zogenoemd a-orgaan of b-orgaan betreft.
Mijn antwoord: Er is sprake van een gemeente, die krachtens art. 2:1 Bw rechtspersoonlijkheid heeft en vanwege art. 123 Gw door publiekrecht is ingesteld. De vraag is echter of deze bestuurscommissie als orgaan aangemerkt kan worden. Het wordt namelijk niet apart in de Gemeentewet genoemd; er staat slechts dat een van de andere organen, te weten de raad, het college of de burgemeester een zodanige bestuurscommissie in het leven kan roepen. Het is dus geen A-orgaan.
Dan de vraag of de entiteit met enig openbaar gezag bekleed is, ex art. 1:1 lid 1 sub b Awb. In art. 83 Gemeentewet gaat het om een door de hiervoor genoemde organen van de gemeente overgedragen bestuursbevoegdheid. Ik denk dus dat er sprake is van openbaar gezag. Deze bestuurscommissie is dus een bestuursorgaan, b-orgaan, in de zin van art. 1:1 lid 1 sub b Awb.
Volgens het antwoord is het wel een bestuursorgaan, a-orgaan, omdat zo'n bestuurscommissie wel als een orgaan van de gemeente gezien kan worden. Dit komt op mij echter nogal onlogisch over, omdat ik zou zeggen dat het een soort "gedelegeerd orgaan" is van een van de organen van de gemeente, waaraan dus een bestuursbevoegdheid wordt gedelegeerd.
Thoughts?
Een commissie die bevoegdheden van het gemeentebestuur uitoefent is gewoon een orgaan van de gemeente en dus een A-orgaan. Ik weet ook niet echt hoe ik dat duidelijker uit kan leggen. Zo'n commissie verschilt niet wezenlijk van andere gemeenteorganen als de Raad, zij het dat hun bevoegdheid veel kleiner is (namelijk alleen die bevoegdheden die door de andere organen zijn overgedragen).quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:00 schreef underground1009 het volgende:
Goed, bezig met leren voor bestuursrecht 1, P-vak van vorig jaar wat ik hopelijk volgende week donderdag wel ga halen. Vraagstelling waar ik tegenaan loop:
Het college van burgemeester en wethouders van Nieuwerdorp (het college) is krachtens de Algemene subsidieverordening van de gemeente Nieuwerdorp bevoegd subsidies voor kunstuitingen te verlenen. Het college wil niet langer de verantwoordelijkheid voor deze subsidiebevoegdheid dragen en stelt daartoe op grond van art. 83, eerste lid, Gemeentewet een bestuurscommissie in waaraan de subsidiebevoegdheid zal worden overgedragen.
Beargumenteer waarom deze bestuurscommissie een bestuursorgaan is en geef daarbij aan of het een zogenoemd a-orgaan of b-orgaan betreft.
Mijn antwoord: Er is sprake van een gemeente, die krachtens art. 2:1 Bw rechtspersoonlijkheid heeft en vanwege art. 123 Gw door publiekrecht is ingesteld. De vraag is echter of deze bestuurscommissie als orgaan aangemerkt kan worden. Het wordt namelijk niet apart in de Gemeentewet genoemd; er staat slechts dat een van de andere organen, te weten de raad, het college of de burgemeester een zodanige bestuurscommissie in het leven kan roepen. Het is dus geen A-orgaan.
Dan de vraag of de entiteit met enig openbaar gezag bekleed is, ex art. 1:1 lid 1 sub b Awb. In art. 83 Gemeentewet gaat het om een door de hiervoor genoemde organen van de gemeente overgedragen bestuursbevoegdheid. Ik denk dus dat er sprake is van openbaar gezag. Deze bestuurscommissie is dus een bestuursorgaan, b-orgaan, in de zin van art. 1:1 lid 1 sub b Awb.
Volgens het antwoord is het wel een bestuursorgaan, a-orgaan, omdat zo'n bestuurscommissie wel als een orgaan van de gemeente gezien kan worden. Dit komt op mij echter nogal onlogisch over, omdat ik zou zeggen dat het een soort "gedelegeerd orgaan" is van een van de organen van de gemeente, waaraan dus een bestuursbevoegdheid wordt gedelegeerd.
Thoughts?
Dit ja.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:09 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Je gaat toch al mis op het feit dat je zegt dat het 'met enig openbaar gezag is bekleed' terwijl al uit de casus volgt dat het krachten publiekrecht is ingesteld, namelijk op grond van art. 83 Gemw.
Als je kijkt naar 1:1 lid 1 sub a Awb zie je dat de vereisten van een A-orgaan de volgende zijn:
1. orgaan
2. van rechtspersoon --> is gemeente op grond van 2:1 BW
3. krachtens publiekrecht ingesteld --> ja
Of het een orgaan is, dat is dan de vraag maar dit lijkt mij te verdedigen. Ik weet alleen niet precies hoe alles ook alweer zat, ik heb een schijthekel aan bestuursrecht en heb dit vorig jaar allemaal gehad.
Ja, maar wat is precies het criterium voor een orgaan? Ik zou ook zeggen dat het een orgaan is, maar een wethouders is geen bestuursorgaan staat mij bij.. hoe zat dat ook al weer precies? Waar is Ryon?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een commissie die bevoegdheden van het gemeentebestuur uitoefent is gewoon een orgaan van de gemeente en dus een A-orgaan. Ik weet ook niet echt hoe ik dat duidelijker uit kan leggen. Zo'n commissie verschilt niet wezenlijk van andere gemeenteorganen als de Raad, zij het dat hun bevoegdheid veel kleiner is (namelijk alleen die bevoegdheden die door de andere organen zijn overgedragen).
Bedrijfseconomische omstandigheden zal per definitie straks niets meer opleveren, dat zal via het UWV gaan. Ook nu zie je dat bij Bedrijfseconomische omstandigheden ofwel een ontslagvergunning wordt aangevraagd ofwel een vso wordt overeengekomen, waar bij een vso sprake kan zijn van een vergoeding. Een vso wordt in de praktijk vaak wel gebruikt tijdens een reorganisatie, waar aansluiting bij kantonrechtersformule kan worden gezocht, maar in de praktijk C vaak 0,75 of iets lager is. Die mogelijkheid blijft ook straks bestaan, immers in een vso zijn partijen vrij te bepalen wat zij willen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:48 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat snap ik, desalniettemin gaat de vergoeding met meer dan de helft omlaag! Ik snap dat sommige vergoedingen belachelijk lijken maar stel dat iemand 30 a 35 jaar zich vol heeft ingezet voor een bedrijf. Dit bedrijf gaat nu bepaalde taken afstoten vanwege bedrijfseconomische redenen en meer richten op support ipv productie. Echter is het dit bedrijf wel voor de wind gegaan. Medewerker is bijna 60, zeg: 58. Moet nog 7 jaar tot pensioen. Ik ken gevallen die nu dan voor 6 jaar aan loon meekrijgen en dan het laatste jaar maar zelf bij elkaar moeten krijgen/zuiniger leven. Je kan in het huidige klimaat niet verwachten dat zo'n persoon weer zo'n baan kan krijgen.
Na 30/35 jaar heb je ook een bepaald salaris opgebouwd. Stel je verdient 60.000 per jaar. Dan krijg je ipv 360.000 maar 75.000 mee! Dat is echt net 20%!
Schlössels zegt:quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:10 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, maar wat is precies het criterium voor een orgaan? Ik zou ook zeggen dat het een orgaan is, maar een wethouders is geen bestuursorgaan staat mij bij.. hoe zat dat ook al weer precies? Waar is Ryon?
Na twee jaar zal mogelijk een ieder het veld moeten gaan ruimen. Ik vind het nogal makkelijk van de regering te denken dat een werkgever straks makkelijker een vast dienstverband aanbiedt. Goed, tijd zal het leren. Daarentegen zitten er ook wel goede zaken in de WWZ ten aanzien van de flexwerker, denk aan proeftijd en concurrentiebeding. Het nulurencontract is sowieso een rare constructie en zal ook nog wel even zo blijven.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
De nieuwe regeling over flexwerkers en het nulurencontract vind ik echt onbegrijpelijk. Lijkt zo overduidelijk in te gaan tegen de bedoeling die ze er mee beweren te hebben
Ah tof!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Schlössels zegt:
Wanneer is nu sprake van een orgaan van zo'n rechtspersoon? Deze vraag is tijdens de parlementaire behandeling van de eerste tranche van de Awb nauwelijks aan de orde geweest: regeringscommissaris Scheltema merkte op dat ieder orgaan dat deel uitmaakt van een rechtspersoon die krachtens publiekrecht is ingesteld, bestuursorgaan is, en dat naar zijn mening dit criterium niet veel problemen zou opleveren. Conclusie moet dan ook zijn, dat het begrip 'orgaan' in art 1:1 lid 1 onder a Awb niet beoogt onderscheidende betekenis te hebben: iedere functie binnen de publiekrechtelijke rechtspersoon is een bestuursorgaan in de zin van de Awb (..). Dat betekent bijvoorbeeld dat adviesorganen die door a-organen zijn ingesteld, zelf ook a-orgaan zijn (..).
Mogelijk? Dat weet ik wel zeker.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:21 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Na twee jaar zal mogelijk een ieder het veld moeten gaan ruimen. Ik vind het nogal makkelijk van de regering te denken dat een werkgever straks makkelijker een vast dienstverband aanbiedt. Goed, tijd zal het leren. Daarentegen zitten er ook wel goede zaken in de WWZ ten aanzien van de flexwerker, denk aan proeftijd en concurrentiebeding. Het nulurencontract is sowieso een rare constructie en zal ook nog wel even zo blijven.
Niet alles over één kam scheren, Tchock.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mogelijk? Dat weet ik wel zeker.Ik heb een tijdje bij PostNL gewerkt, daar was het gewoon bedrijfscultuur dat je er elke drie jaar drie maanden uit moest. Dat was een vast vakantiemoment voor die werknemers
Lekker uitkering trekken, lang uitslapen, genieten van je vrije tijd en dan weer aan het werk. "Wanneer moet jij eigenlijk?" - "Oh, volgend jaar januari weer".
Natuurlijk is het wat generaliserend, maar het is gewoon de realiteit dat het zo gaat. Laatst een hele tijd gesproken met iemand met een administratieve functie bij een grote zorgaanbieder, die zei ook meteen dat dat de praktijk was. En niet eens omdat ze dat per se willen, maar omdat je je het gewoon niet kunt veroorloven allerlei mensen een vast contract te geven als je niet weet hoe veel werk je ze kunt bieden op lange termijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:33 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Niet alles over één kam scheren, Tchock.
benieuwd wanneer dat moment voor mij komt...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mogelijk? Dat weet ik wel zeker.Ik heb een tijdje bij PostNL gewerkt, daar was het gewoon bedrijfscultuur dat je er elke drie jaar drie maanden uit moest. Dat was een vast vakantiemoment voor die werknemers
Lekker uitkering trekken, lang uitslapen, genieten van je vrije tijd en dan weer aan het werk. "Wanneer moet jij eigenlijk?" - "Oh, volgend jaar januari weer".
Nou ja, dat wordt nu dus zes maanden na elke twee jaar. Het is echt te naïef voor woorden om te denken dat werkgevers, zeker hele grote met veel laaggeschoold werk, hun werknemers dan ineens een vast contract geven. Dat wordt gewoon een werknemerslopendeband, en al die parttimers zitten 20% van hun potentiële werktijd niets te doen op kosten van de gemeenschap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |