@gevalletje klinkt als een stressvolle ervaring, heftig hoor. en vervelend dat je nu nog niet optimaal kan genieten.
Ik had vanmiddag controle bij de VK, dacht even in en uit te lopen, zoals t tot nu toe eigenlijk elke keer gaat, maar kwam even van een koude kermis thuis.
Ze vroeg of de baby 'lekker aan het spartelen' was, dus ik gaf aan van eigenlijk niet, want ze is de afgelopen twee weken wat rustiger dan normaal. Ik nam zelf aan dat dit kwam doordat er minder ruimte is en dat ze zich klaarmaakt voor de bevalling, dus had me er niet echt druk om gemaakt. Ik voel wel elke paar uur 'iets'. Ze keek een beetje bedenkelijk maar ok.
Vervolgens meet ze mijn buik op en vraagt me of ik het idee heb dat mijn buik is gegroeid dat afgelopen twee weken. ja ik heb het idee van wel, maar hij blijkt dus kleiner te zijn geworden volgens haar meting
Dit in combinatie met dat ik de baby minder voel bewegen zorgde ervoor dat ik direct werd doorverwezen naar de spoedpoli voor een hartfilmpje en echo, en ook even op mijn flikker kreeg van de VK dat ik niet eerder had gebeld.
Hartfilmpje en echo zagen er vervolgens allebei goed uit, en de gyn zag geen reden tot zorgen, dus uiteindelijk storm in een glas water en ik kon weer naar huis.
Toch gaf zowel de VK, de gyn en de verpleegkundige aan dat je altijd moet bellen bij minder leven, dus @faptist, voel je niet te snel een aansteller. Ze checken het liever te vaak dan te weinig.
ik ben op de een of andere manier super'zen' deze zwangerschap en vertrouw er gewoon heel erg op dat t goed zit, waardoor ik het minder bewegen niet als iets zorgelijks had gezien, maar er is me toch nu wel op het hart gedrukt dat ik echt moet bellen als ik het idee hou dat ze minder blijft bewegen.