Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 22:51 |
Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit Pre-release streams op Twitch http://www.twitch.tv/directory/game/Cities:%20Skylines Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Heule handige Traffic Management Guide: http://www.reddit.com/r/C(...)ion_gaming_the_game/ Alvast een paar mooie features in dit spel. • In het spel krijg je een 'Asset editor' waar je gebouwen, voertuigen, mensen, wegen en 'props' kan wijzigen. Volledige steam workshop support waar je vanuit het spel al je creaties kan delen zonder enige moeite. • maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen • Elke inwoner van de stad zou je kunnen volgen, heeft een vaste verblijfplaats en vast werk dus het werkt niet puur op statistieken en ook niet op opgeblazen nummers • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Alle soorten wegen waar je wild mee kan gaan • Openbaar vervoer die je redelijk diep in kan stellen (Niet zo diep als in Cities in Motion natuurlijk) • Meerder klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Die hypetrain hebben we al gehad. | |
Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 22:52 |
Uit het vorige deeltje:Correct, het zit muur en muurvast en ik zie er geen heil meer in 625k in de knip, weekly income van 9k en +/- 18k inwoners. Ze bekijken het maar, ik ga morgen (of zometeen ) opnieuw beginnen en die brede wegen gewoon apart laten. Dan maar lekker veel op en afritten neertiefen | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 22:54 |
Hoogvliet is er klaar voor. hoop ik Slinger 'm weer van pauze af en ga eens lekker achterover zitten | |
2Happy4U | maandag 16 maart 2015 @ 22:54 |
Wat is een goede tutorial-video? Ik ben echt baggerslecht met city-spellen. | |
Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 22:54 |
Ik wil ook gewoon te snel teveel bouwen, moet mezelf daar toch eens in af zien te remmen. Had net wel een superfunky gebied voor dikke huizen en dikke kantoren gemaakt, incl. hele toffe kromme wegen, maar er kwam niemand wonen/werken omdat er geen vraag was Verder had ik ten zuiden van die kaart ook nog flink wat gebouwd, met in een hoek veel afvalbelten en al die lui stonden vast op de brug Kwartier later: IEDEREEN over de zeik omdat er zoveel afval lag | |
MacorgaZ | maandag 16 maart 2015 @ 22:55 |
Vet, een topic hiervoor. Ik ben met m'n 2e stad begonnen maar heb steeds het probleem dat m'n garbage collection niet goed gaat terwijl de kosten wel 12K zijn en alle andere services echt rond de 3 à 5K Kan ook puur door m'n traffic problemen komen toch? | |
Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 22:56 |
Yup, zelfde gezeik hier. | |
Jump | maandag 16 maart 2015 @ 23:02 |
Heeft iemand die link nog naar dat imgur album waarbij je op een handige manier die snelwegen parallel kan leggen? Vind het nergens terug | |
Romanus | maandag 16 maart 2015 @ 23:08 |
Is het snelste wat ik zo even kon vinden | |
IsaacCuenca | maandag 16 maart 2015 @ 23:08 |
ik denk dat een juiste wegenconnectie het moeilijkste aspect van dit spel is | |
Fred | maandag 16 maart 2015 @ 23:12 |
Interessant, ik plemp een paar parken neer en gelijk gaan de winkels klagen dat er geen klanten zijn. Zou dat betenen dat ze liever in een park zijn dan in een winkel? | |
Jump | maandag 16 maart 2015 @ 23:13 |
Er was ook ergens zo ene voor curved roads. Het was eerser die datik zocht. Toch bedankt | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 23:13 |
Bug. | |
RaXz | maandag 16 maart 2015 @ 23:17 |
Maakt niet uit, ze reizen desnoods naar de andere kant van de stad om naar school te gaan, het is beter om helemaal geen scholen te bouwen wanneer je je uneducated workers wil behouden. In dit potje heb ik het budget op z'n laagst, ik ben benieuwd wat dat voor invloed heeft. | |
Fir3fly | maandag 16 maart 2015 @ 23:17 |
Ik ga niet meer spelen tot die bug gefixt is. Dan maar in de asset editor kloten . | |
RaXz | maandag 16 maart 2015 @ 23:18 |
Yup, teveel parken leidt tot weinig commerciële demand, ze gaan inderdaad liever naar het park. Best jammer dat er geen gespecialiseerde commerciële sector is, zoals bioscopen, bowlingbanen enz. | |
Fred | maandag 16 maart 2015 @ 23:19 |
Mooi... gelijk in al mijn commercie weg | |
Fred | maandag 16 maart 2015 @ 23:19 |
Dit is dan weer wel grappig: Voor de duidelijkheid, dit is een 2 baans eenrichtingsweg... | |
Divje | maandag 16 maart 2015 @ 23:20 |
Godver, is dat de laatste dag dat die kortingskaarten van de NS geldig zijn? | |
RaXz | maandag 16 maart 2015 @ 23:21 |
Ik hou daarom liever het passagier trein verkeer liever gescheiden van de buitenwereld, geeft je trein eens een andere kleur dan zul je zien hoeveel treinen er van buiten af komen. | |
prefix1 | maandag 16 maart 2015 @ 23:23 |
net maar overnieuw begonnen lekker weze aanklote nu wel een leuk stadje 22k pops:) wat een BAZEN game! | |
Ratsnest89 | maandag 16 maart 2015 @ 23:24 |
Snap er de ballen niet van Krijg maar geen stroom en water aangelegd | |
Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 23:26 |
Wat lukt er niet dan? | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 23:26 |
Wat snap je er niet aan dan? | |
EnGCatjuh | maandag 16 maart 2015 @ 23:27 |
Er is al een onofficiële mod voor in de workshop. Heb m alleen nog niet getest. | |
Ratsnest89 | maandag 16 maart 2015 @ 23:34 |
http://nl.tinypic.com/r/s0vp5g/8 | |
AlchemistOfSorrows | maandag 16 maart 2015 @ 23:36 |
Daar is een mod voor | |
mschol | maandag 16 maart 2015 @ 23:36 |
je hoogspanningslijnen lijken niet dicht genoeg bij je riool afvoer te staan. doe eens screenshot van je electra infoview? | |
Fir3fly | maandag 16 maart 2015 @ 23:39 |
Had ik naar gezocht maar kon hem niet vinden. Dank u! | |
Basp1 | maandag 16 maart 2015 @ 23:43 |
rioolbuizen infoview er dan ook nog bij? | |
#ANONIEM | maandag 16 maart 2015 @ 23:47 |
Als je de stroomlijnen plaatst, let dan op het blauwe vlak | |
Fred | maandag 16 maart 2015 @ 23:53 |
Dank!! | |
Fred | maandag 16 maart 2015 @ 23:53 |
*zucht* | |
jogy | maandag 16 maart 2015 @ 23:55 |
Dat is best hilarisch. | |
Marcus_Zaagius | maandag 16 maart 2015 @ 23:57 |
| |
Drizzt_DoUrden | maandag 16 maart 2015 @ 23:58 |
| |
mschol | dinsdag 17 maart 2015 @ 00:05 |
als hij dan toch bezig is is dat wel handig ja | |
RaXz | dinsdag 17 maart 2015 @ 00:11 |
Mestdorp | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 00:13 |
~1,7 miljoen uitgegeven aan een woonwijk | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 17 maart 2015 @ 00:18 |
Potverdikkie wat mooi | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 00:23 |
Tot ze échte sportveldjes toevoegen moeten de inwoners het hier maar mee doen | |
Fred | dinsdag 17 maart 2015 @ 00:41 |
Mijn massief houten tafel begint inmiddels te resoneren met de fan van mijn laptop En het is weer half 1... en ik wilde nog wel vroeg naar bed vandaag | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 00:42 |
Ik hoef mijn verwarming nooit meer aan te zetten in de computerkamer . | |
Loei | dinsdag 17 maart 2015 @ 00:55 |
Als je genoeg pompen neer zet, kun je je hele rivier droogleggen! | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 17 maart 2015 @ 01:29 |
Lellek als de nacht, die hangende wegen, maar het werkt wel Heb de eerste twee snelwegen gewoon uiteen gehouden en er twee six-lane oneways van gemaakt. edit: snap er alleen niks van dat er fucking zebrapaden op die wegen liggen Het zij goddomme toch SNELwegen? [ Bericht 25% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 17-03-2015 01:37:38 ] | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 01:41 |
De 6-baans wegen gelden als gewone wegen he CO mag wel wat met de snelweg gaan doen, kan veel aan verbeterd worden. | |
mschol | dinsdag 17 maart 2015 @ 01:59 |
mijn stad heeft op het moment 0 demand ik kan wijken bij bouwen, maar er komt niemand in, en groei ook niet echt meer (soms wat in de min, soms wat in de plus, netto zal het ~0 zijn) de RCI is storend bugged iig... erg jammer daarnaast heb ik het idee dat ik sneller op het spel ben "uitgekeken" t.o.v. sc4 vanilla | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2015 @ 02:20 |
Ik ga binnenkort eens kijken of ik een stad kan bouwen zonder scholen, ik vind boeren en houthakkers er veel leuker uit zien dan die kantoren. | |
Rezania | dinsdag 17 maart 2015 @ 07:20 |
Iemand heeft een crack den gemaakt voor het spel. http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=408848923 | |
nils7 | dinsdag 17 maart 2015 @ 07:23 |
Hoe krijg je 25 tiles dan? Volgens mij lukt mij maar een stuk of 9 ofzo, een mod? | |
Asschen_sukar | dinsdag 17 maart 2015 @ 07:36 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=405810376 | |
nils7 | dinsdag 17 maart 2015 @ 08:25 |
Thnx | |
Trebo | dinsdag 17 maart 2015 @ 10:02 |
Noobmodus Ik heb een Paradox Account en een Steam account. Maar als ik mij abonneer op mods, dan zie ik die niet in het spel. Wat doe ik fout? Noobmodus off | |
mschol | dinsdag 17 maart 2015 @ 10:06 |
je hebt geen gekraakte versie? hoe abboneer je je op een item? via de steam client of via de website? | |
Trebo | dinsdag 17 maart 2015 @ 10:07 |
Nee, geen gekraakte versie. En ik abonneer mij via m'n steam client. | |
mschol | dinsdag 17 maart 2015 @ 10:10 |
hmm.. ik had, bij het abboneren via de website dat ik steam even moest herstarten om hem te forceren de items te downloaden.. via de client zou het direct moeten gaat; probeer toch eens de client te herstarten | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2015 @ 10:51 |
Dit is de normale werking ja | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 10:58 |
Even het spel herstarten? staat er wel bij dat het bij sommige mods/assests nodig kan zijn. | |
Trebo | dinsdag 17 maart 2015 @ 11:05 |
Het isme gelukt. Thnx. | |
Trebo | dinsdag 17 maart 2015 @ 11:11 |
Eerste stad, 40k pop. Nu met nieuwe mods, ga ik vanavond beginnen aan nieuwe stad. | |
OmniRocket | dinsdag 17 maart 2015 @ 11:23 |
ik zie file en dat ziet er toffer uit dan mijn gridcity | |
Trebo | dinsdag 17 maart 2015 @ 11:26 |
Ja ben ik nog niet aan het managen. Komt toch best veel kijken bij dit spel. | |
Ratsnest89 | dinsdag 17 maart 2015 @ 11:32 |
Iemand een idee hoe ik een pipeline kan verleggen? Kan nergens die optie vinden, en ik kan de line niet aanklikken. Heb hem niet aansluitend op de pumping station, en mijn geld is op | |
OmniRocket | dinsdag 17 maart 2015 @ 11:32 |
Ik heb dramatische veel meer files | |
OmniRocket | dinsdag 17 maart 2015 @ 11:33 |
verleggen kan niet, alleen demolishen en opnieuw aanleggen... Dat wordt lenen.... | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 11:41 |
Nice, wild gegaan met de 'free draw' tool voor de wegen of zit er structuur in? . | |
Trebo | dinsdag 17 maart 2015 @ 11:45 |
Zit geen enkele structuur in. Ik doe maar wat | |
SuperHarregarre | dinsdag 17 maart 2015 @ 11:48 |
Wehehe, dat modellen is lastiger dan het lijkt op 't eerste gezicht. | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 11:51 |
Screenshot van je creatie! . | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 17 maart 2015 @ 11:55 |
Dan omvormen tot 3-baans snelwegen zeker? | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 12:08 |
Dan ben je wel van de zebrapaden af | |
SuperHarregarre | dinsdag 17 maart 2015 @ 12:13 |
Ik zit te kutten met de UV-wrap. Is stuk lastiger dan ik dacht. Bij makkelijke geometry is het wel simpel maar nu met lastigere geo zit het allemaal niet goed recht. Misschien dat ik m'n seams niet goed heb gemaakt maar het is in ieder geval best klote. Maar goed, deze zure appel moet je altijd doorheen bijten als je iets leert. | |
valek | dinsdag 17 maart 2015 @ 12:19 |
Werkt het ook goed? | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 12:26 |
| |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 17 maart 2015 @ 12:45 |
| |
SuperHarregarre | dinsdag 17 maart 2015 @ 12:47 |
En er ging iets verkeerd bij m'n laatste testgebouwtje. Al snap ik nu wel ongeveer hoe 't allemaal werkt dus kan ik eens echt beginnen. | |
mschol | dinsdag 17 maart 2015 @ 12:47 |
als je nou i.p.v. zebrapaden een soort van overpass kon maken... | |
mschol | dinsdag 17 maart 2015 @ 12:47 |
een kinderhuisje? | |
SuperHarregarre | dinsdag 17 maart 2015 @ 12:48 |
Of een hondenhok voor een hele slimme hond die deuren kan openen. | |
Basp1 | dinsdag 17 maart 2015 @ 12:49 |
Mooi werk Kun je als je een object hebt gemaakt dan ook nog bepaalde eigenschappen er aan geven dat ze ook functioneel worden in dit spel, of is het alleen maar voor het opleuken? Zijn deze objecten ook nog dynamisch te maken, zodat de schommels ook werken? | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 17 maart 2015 @ 12:55 |
Whehehe | |
Black-Hole | dinsdag 17 maart 2015 @ 12:55 |
Dat kan hoor. Bij Parks zit zo'n pavement weg en die kan je ook over bestaande wegen heen leggen | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 12:58 |
Dat is alleen logisch bij een snelweg/lange weg anders heb je een overpass + zebrapad. Plaats zelf wel eens een overpass op een lange weg waar amper zebrapaden voorkomen | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:01 |
Dat moet ik ook maar eens doen, lijkt me wel handig dat voetgangers ook de snelweg kunnen oversteken. | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:27 |
mooie mod gevonden http://steamcommunity.com(...)09184143&searchtext= | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:28 |
Eindelijk al die doden en criminelen uit m'n parken | |
SuperHarregarre | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:31 |
Je kunt in het begin de "basis" kiezen waarop het gebouw werkt. Dus als ik als basis een 1x1 low density neem, dan werkt hij in het spel ook op die manier. Als je een ziekenhuis maakt, dan kies je het bestaande ziekenhuis als basis. Daarna kun je alle eigenschappen wijzigen zoals hoeveel patiënten en de radius waarin het ziekenhuis effectief is. | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:33 |
Nice . Nu nog de mooie draaibare parkelementen en je kan volledig wild gaan . | |
Trebo | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:42 |
Godverdomme man, een stuk of 3,4 mods erin geplaatst en het speelt ZOVEEL beter,lekkerder. WAAR EINDIGT DIT? | |
OmniRocket | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:47 |
Hoe zat het met achievements en mods? | |
SuperHarregarre | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:47 |
Achievements zijn voor console peasants. | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:48 |
Gebouwen zijn geen probleem maar zodra je bij het tabje 'mods' één of meerdere activeert heb je geen achievements meer van Steam. | |
Romanus | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:53 |
Best raar eigenlijk, ik gebruikte daar eerst alleen een screen resolution mod en dat veranderd niks aan de gameplay | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:54 |
Daar kunnen ze geen onderscheid in maken helaas. . | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2015 @ 13:58 |
Nerdjes, is dit een systeem wat Cities vloeiend zou draaien?
| |
over_hedge | dinsdag 17 maart 2015 @ 14:04 |
beste mod tot nu toe | |
mschol | dinsdag 17 maart 2015 @ 14:11 |
die 5830 zou zomaar roet in het eten kunnen gooien En niet gamegerelateerd: zit er niet een veel te zware voeding in? | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2015 @ 14:16 |
Ik heb geen idee of dat er in zit. Ergens een ad geplaatst met de vraag om een PC die Cities vloeiend kan draaien, dit krijg ik als aanbod . Verstand van PC's is echt 0,0 in deze tijd. 10 jaar terug had ik 'm zelf samen gesteld en iets goed klaar gezet maar totaal niet op de hoogte van de ontwikkelingen. | |
Trebo | dinsdag 17 maart 2015 @ 14:17 |
Beetje googlen toch? | |
Ratsnest89 | dinsdag 17 maart 2015 @ 14:24 |
Verdomme wat misgegaan met savegame, byebye bijna 15k inwoners | |
OmniRocket | dinsdag 17 maart 2015 @ 14:32 |
heb je niet meerdere autosaves? | |
mschol | dinsdag 17 maart 2015 @ 14:40 |
daar is ook een mod voor http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=407055819 dit zijn ook goeie (iig qua concept, ik heb zelf nog steeds geen mods enabled) http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=408209297 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406723376 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=407873631 | |
over_hedge | dinsdag 17 maart 2015 @ 14:42 |
Opnieuw begonnen | |
mschol | dinsdag 17 maart 2015 @ 14:51 |
die hoekige afslagen (snelweg) zijn toch niet goed voor de doorstroming van het verkeer? | |
over_hedge | dinsdag 17 maart 2015 @ 14:52 |
Gaat prima Had dat filmpje gekeken wat iemand hier had gepost. En je alleen die eerste wegen gebruikt waardoor er geen verkeerslichten komen gaat het goed. edit: Oh wacht je bedoeld bij de afrit/inrit. Geen idee. Gaat tot nu toe goed. Zal er eens opletten als het drukken is. (wonen nu 10k mensen) | |
Dizorn | dinsdag 17 maart 2015 @ 14:54 |
Ben paar keer opnieuw begonnen omdat ik ontevreden was over mijn start. Nu wil ik eens doorzetten en kijken hoeveel ik kan verbeteren binnen een game zelf. Merk steeds dat ik dingen over het hoofd heb gezien zoals goede OV spots en services en dergelijke. Nu mezelf de uitdaging gesteld dit te fixen zonder een nieuwe game te beginnen.. anders kan ik namelijk diezelfde services toch niet meteen gebruiken en doe ik het weer fout | |
RaXz | dinsdag 17 maart 2015 @ 14:57 |
Voorlopig niet, wacht maar tot de mods uitkomen zoals de Network Addon Mod voor Simcity 4. Tot nu toe is mijn CPU usage bijzonder laag, dat kan beter. | |
over_hedge | dinsdag 17 maart 2015 @ 15:04 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=407055819 Dan kan je met mods spelen en toch je Achievement halen | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 15:16 |
Welke mods? | |
OmniRocket | dinsdag 17 maart 2015 @ 15:24 |
| |
TigerXtrm | dinsdag 17 maart 2015 @ 15:25 |
Oh de ironie. | |
Binamin | dinsdag 17 maart 2015 @ 15:36 |
geniaal! | |
Kriebelhoest | dinsdag 17 maart 2015 @ 15:41 |
Ook maar weer eens opnieuw begonnen. Plattegrond in excel gemaakt nu voor het maingebied | |
Waterdrinker | dinsdag 17 maart 2015 @ 15:41 |
http://www.reddit.com/r/C(...)k_one_musthave_mods/ | |
TigerXtrm | dinsdag 17 maart 2015 @ 15:53 |
Ik blijf het zeggen maar: de mod community bij dit spel | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 15:56 |
Een parkeergarage die fatsoenlijk lijkt te werken http://steamcommunity.com(...)09396046&searchtext= Wel lelijke textures though | |
Waterdrinker | dinsdag 17 maart 2015 @ 15:56 |
awesome he En dat al na slechts 1 week. | |
Waterdrinker | dinsdag 17 maart 2015 @ 15:56 |
jemig | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 15:59 |
Heb zelf een andere, maar daar parkeren 3 auto's onderin en voor de rest is het leeg. Maar ziet er 100miljoenmiljard keer beter uit ingame http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409008728 Oja, en die slow citizen aging mod lijkt goed te werken tegen die deathwaves http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409070218 De very slow maakt het helemaal realistisch natuurlijk met citizens die 80 ingame jaren leven | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:00 |
goede stad | |
Waterdrinker | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:00 |
2 dagen geduld tot iemand die skin op die nieuwe parkeergarage plakt | |
Kreator | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:04 |
Dat ziet er wel mooi uit zeg. Damn. Kun je dat soort steden ook downloaden en zelf verder spelen? | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:05 |
Er staat de wereld aan savegames in de workshop | |
Kreator | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:05 |
http://tweakers.net/revie(...)uide-maart-2015.html ...ik zit er ook wel aan te denken om er een nieuwe pc voor te kopen. Het draait op zich wel bij mij, maar echt vloeiend loopt het allemaal niet. Weet alleen nog niet of ik de game 600 tot 800 euro waard vind. . | |
Kreator | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:06 |
Ik moet hem dan denk ik eerst kopen. Ik heb nu een 'test' versie, om eens te kijken of het wel draaide. | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:07 |
Ahja Mss dat er op simtropolis wat savegames staan die los te downloaden zijn. | |
yosander | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:14 |
Zelfde probleem hier. Mijn desktop stamt uit 2007 en heeft alleen een kleine upgrade gehad tussendoor. Laatste game die ik serieus speelde was COD4, jaaaren geleden dus . Ga ook maar even een 'test' versie proberen | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:25 |
Heh, ja, had die ook gezien. Nu wat meer aanbod van de advertentie maar man, ik snap er geen bal van wat goed is of niet. Vanavond toch maar 's wat induiken in wat hip is qua onderdelen. | |
SuperHarregarre | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:27 |
Eindelijk wat progressie hier met Blender. Wel meer respect voor modders gekregen, zeg, poe. Die gast z'n UV wrapping is dus niet goed. | |
Waterdrinker | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:31 |
Thanks! Ik vind het wel gaar dat ze niet voor een realistisch dagbeeld hebben gekozen ipv dat dagen zo onwijs snel gaan. Ik vraag me af wat daar de redenering achter is... zo kun je ook nooit eenvoudig dag en nacht cycles inbouwen omdat het dan om de 10 seconden dag en weer nacht is. | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:33 |
Dat is wel gaar idd. Door die aging mod levelen je gebouwen ook minder snel, en duurt het ook langer voor je citizens educated zijn wel handig voor de industrie steden. | |
Waterdrinker | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:42 |
Oh dat maakt het net wat realistischer ook. | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:43 |
Zit te twijfelen om een nieuwe game te starten met die very slow aging mod. Ben je zo ~60 jaar verder en gaat je eerste citizen dood ipv na 7 ingame dagen | |
Binamin | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:45 |
Ja ik weet het ook nog niet. Houd wel van zo realistisch mogelijk..... Maar over 60 jaar pas de eerste.... Kun je die wel doen trouwens in een game die al draait? | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:47 |
Als het goed is wel Nog niet geprobeerd.. | |
over_hedge | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:48 |
Ik mis wel echt de optie over rivieren te maken | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:54 |
8 mods geactiveerd en de eerste crash is een feit. | |
Waterdrinker | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:54 |
Als je dat heel graag wil zou je een nieuwe map kunnen maken of een bestaande map kunnen aanpassen en vervolgens daarmee spelen. | |
Waterdrinker | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:54 |
haha toch maar de autosave mod activeren dan kun je nog wel in het spel om de mods weer uit te schakelen? | |
over_hedge | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:55 |
Mja nee. Want ik wil niet van te voren het helemaal al moeten uitdenken. Maar gewoon wat riviertjes etc kunnen maken als ik met een stad bezig ben. | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:55 |
Wou een nieuw spel starten Spel start gewoon weer op, poging 2. Correctie, 9 mods | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:57 |
Rivieren en beekjes of sloten en kanalen etc. Dat zou wel baas zijn idd. | |
over_hedge | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:58 |
ik 15 Nog geen crash gehad. | |
Adolecens | dinsdag 17 maart 2015 @ 16:59 |
Deze is ook ideaal http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406132323 sloopt automatisch je verlaten gebouwen | |
over_hedge | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:00 |
ja. Ik heb nu dit gemaakt. Rivier er omheen zou toch tof zijn. | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:04 |
Meh, wat is dat toch met zelfgemaakte maps? Heb er nu 3 gedownload, zit even te bouwen en ondanks het feit dat er mensen in het dorp komen wonen blijft het inwoneraantal 0 | |
Waterdrinker | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:04 |
Edit 'm eens in de map editor, zijn er dan wel in- en uitgaande wegen? Ik heb er ook een paar gedownload en die werken dikke prima. | |
Adolecens | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:04 |
Deze dan! | |
yosander | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:05 |
Mijn PC viel al uit toen ik nog geen eens 2 wegen had aangelegd, met de settings op medium | |
Waterdrinker | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:05 |
Jemig. Dan moet je tijdens het maken van de map wel echt goed uitdenken wat je waar wil maken. | |
yosander | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:06 |
Is dat San Andreas? | |
Adolecens | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:06 |
Ja | |
timp0e | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:06 |
Hoop wel als er ooit een DLC komt, dat er nieuwe gebouwen bij zitten. Heb nu complete kantoor en commerciewijken met tientallen hetzelfde wolkenkrabbers naast elkaar | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:06 |
Los Santos | |
Donnie-Brasco | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:07 |
Dat was toch de map van GTA V nagebouwd? | |
Johnny Blaze | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:07 |
Op de steam workshop zijn de wereld aan nieuwe gebouwen. | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:07 |
Heb je wel eens van de workshop gehoord? | |
yosander | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:08 |
| |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:09 |
Even op inloggen en happy clicking. http://steamcommunity.com(...)uiredtags[]=Building | |
Adolecens | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:10 |
Klopt http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406684124 | |
Waterdrinker | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:11 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=408062884 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406472352 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=407116035 http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406378273 "op alles abonneren" | |
bitterbal | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:13 |
Als je meerdere van die sets download worden die dan ook allemaal gebruikt? | |
over_hedge | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:14 |
Ik mis een brush delete voor bomen. Je hebt wel een brush om ze neer te zetten. Maar weghalen is als nog kut. | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:15 |
| |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:16 |
Heb je een mod voor een links is toevoegen en rechts is verwijderen. | |
Waterdrinker | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:16 |
dat is hetzelfde maar dan met rechtsklik of control ofzo, weet het uit m'n hoofd niet precies, maar het kan iig wel | |
Waterdrinker | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:16 |
| |
over_hedge | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:17 |
Oh Dan zei ik niks | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:23 |
Eens zien of die Fixed Commercial mod m'n huidige stad op z'n kop zet. Verdomd weinig commercie aanwezig nu door al die 'parken', 'parken' idd omdat zelfs die containeryard's invloed erop hebben | |
Adolecens | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:33 |
Als je zo'n gebouwtje als mod neemt, bv de Mc Donalds, hoe plaats je die dan? | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:37 |
Die plopt vanzelf ergens waar je commercie plaatst. | |
IsaacCuenca | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:40 |
Wel kut dat je bij mods die eigenlijk niks verkeerds doen/cheatgedrag promoten ook geen achievements meer kan krijgen | |
Adolecens | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:40 |
Ok, tnx! Wel jammer, kan je dus niet ergens strategisch plaatsen | |
Johnny Blaze | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:48 |
Daar is ook weer een mod voor. | |
Ratsnest89 | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:51 |
Hoe verander ik de view? Heb nu opeens de bovenview en die bevalt me niet. Heb alle toetsen al geprobeerd. | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:52 |
Die moet je nog apart binden in options volgens mij. | |
Asschen_sukar | dinsdag 17 maart 2015 @ 17:54 |
, dit spel is nu al goud waard door al die mods | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 18:06 |
End volgens mij. Of als je een klimaat scrollwieltje hebt die indrukken en muis bergen. | |
Rezania | dinsdag 17 maart 2015 @ 18:08 |
| |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 18:09 |
Begrijp er geen kut van | |
Ratsnest89 | dinsdag 17 maart 2015 @ 18:14 |
Ook lekker, uit het niks gaat het bergaf met mijn stad.. Was even eten, en sta nu dik 1m in de min, en alle gebouwen zijn kapot | |
IsaacCuenca | dinsdag 17 maart 2015 @ 18:17 |
denk dat ie bedoelt als je scrollwieltje inhoudt en je gaat bewegen met muis dan kun je camera veranderen | |
Ratsnest89 | dinsdag 17 maart 2015 @ 18:17 |
Thanks, gelukt! | |
Trebo | dinsdag 17 maart 2015 @ 18:32 |
O.a. De Bush Tree mod. Continue RCI-demand mod Automatisch slopen van de verlaten gebouwen mod Hebben mijn spelplezier flink verhoogd. | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 18:36 |
Ahh Ga een nieuwe stad beginnen denk ik, met de volgende mods enabled: Extended Road Upgrade Automatic Bulldoze Tree Brush All areas purchazeable En voor wat meer realisme: Very Slow Citizen Aging, 1/16 speed http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409070739 Zonable Pedestrian Paths http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409184143 Commercial Demand Fix http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409068574 Fill Houses past 80% http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409069482 1/2 Trash Production http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409179277 Eens kijken hoe dat bevalt | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 18:48 |
Stomme autocorrect . | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 17 maart 2015 @ 18:52 |
Welke mods heb je? Reeds gelezen. | |
ElmarO | dinsdag 17 maart 2015 @ 19:09 |
Key voor de Zen Garden gekregen. | |
prefix1 | dinsdag 17 maart 2015 @ 19:09 |
hoedann?? | |
ElmarO | dinsdag 17 maart 2015 @ 19:11 |
Heb een mail gekregen met de key. Je moet je wel geregistreerd hebben voor de Paradox-nieuwsbrief toen die actie liep. | |
prefix1 | dinsdag 17 maart 2015 @ 19:12 |
top heb hem ook:D! | |
Trebo | dinsdag 17 maart 2015 @ 19:18 |
Dit spel kon nog wel eens ten koste gaan van mijn huwelijk | |
Waterdrinker | dinsdag 17 maart 2015 @ 19:19 |
Nou en, prioriteiten. | |
Ratsnest89 | dinsdag 17 maart 2015 @ 19:45 |
Ben ik de enige die loopt te kutten met die dammen om de stad onder water te zetten? | |
mschol | dinsdag 17 maart 2015 @ 19:57 |
ik heb dat wel gedaan, maar nog geen mail gehad.. | |
MacorgaZ | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:11 |
Dat deed ik per ongeluk, één klein stukje dam was 16KW, een groot stuk dam ook 16KW, dus maar 6 losse stukjes dam gemaakt. Werkte niet echt handig met de waterstroming, dus maar verwijderd .... oeps, helft van m'n stad onder water door de floods | |
Fred | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:21 |
Die mod voor het herstellen van de commercie werkt bij mij niet Alle woonwijken vol, commercie klaagt dat er geen klanten zijn, industrie klaagt dat er geen werkers zijn. Maar geen enkele vraag naar nieuwe woonwijken... Ik snap het niet Edit: hij werkt dus te goed kom ik net achter. Alle banen gingen naar de commercie. [ Bericht 28% gewijzigd door Fred op 17-03-2015 20:27:22 ] | |
nils7 | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:24 |
wow die community gaat echt hard zo eens ff kijken er naar | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:28 |
Wanneer komt de eerste patch uit? | |
valek | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:30 |
Abonneren op een mod is toch voldoende om deze te laten werken? Of moet je deze nog installeren? | |
Ooku | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:33 |
Abonneren en aanzetten in het spel zelf. Stond dacht ik onder het kopje content manager. | |
mschol | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:33 |
als het goed is worden ze automatisch download, mochten ze toch niet in je spel verschijnen zowel spel als steam even afsluiten en opnieuw starten, dan zou het goed moeten komen.. en vervolgens idd aanzetten via de content manager | |
valek | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:35 |
Dank je, had het niet in de contenmanager aangezet. | |
valek | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:37 |
Dank je. Is gelukt | |
valek | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:41 |
Wil een bepaald gedeelte van mijn industrie olieindustrie maken. Heb op district geklikt en olie geselecteerd. Maar als ik met de linker of rechtermuisknop op die industrie klik gebeurt er niets. Wat doe ik fout? | |
Scorpie | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:44 |
Wat moet er gefixed worden ? Alleen commercie toch? | |
mschol | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:44 |
klik op district knop, klik vervolgens op de meest linker mogelijkheid die je krijgt.. ga je district uittekenen selecteer district, en selecteer dan de specialisatie | |
Rezania | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:44 |
Mijn drukste kruispunt atm: Stond eerst altijd helemaal vol zo ver ik kon zien, dus helemaal tot het einde van de kaart. Paar bus- en metrolijnen neergelegd, en voila, geen drukte meer. OV Dit werkt trouwens ook fantastisch tegen opstoppingen: | |
mschol | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:45 |
commercie, het feit dat ze niet genoeg de verschillende banen nemen die er zijn, en volgens mij zijn er nog wel een paar dingetjes die niet werken zoals het zou moeten | |
valek | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:46 |
Super. Ben weer geholpen. Dank je. | |
Peter_Aragorn | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:49 |
Werken mods alleen vanaf een nieuwe game? | |
Scorpie | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:50 |
Nee | |
mschol | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:50 |
maar zodra je een game start of laad (savegame) met mods kan je dat niet meer terug draaien schijnt | |
Fred | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:51 |
Wat is jullie ervaring met die commercie mod? Ik word er een beetje gek van. | |
Scorpie | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:52 |
Oh? Nooit geprobeerd. | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:53 |
Je wordt gek van de mod of ? Nog niet lang genoeg mee gespeeld. Heeft wel m'n stad gefixt, er is weer vraag naar commercie. Zit alleen nog steeds met die klote-educatie. Daarom maar een nieuwe stad begonnen. Na het zien van deze map http://steamcommunity.com(...)08997443&searchtext= nog maar een keer overnieuw beginnen | |
Waterdrinker | dinsdag 17 maart 2015 @ 20:57 |
Dat is met sommige mods zo die extra functionaliteit toevoegen, zoals de mod waarbij je gebouwen aan voetpaden kunt bouwen. Mods die het leven gewoon wat eenvoudiger maken, zoals de tree brush, kun je gewoon zonder problemen uitschakelen (al blijven achievements disabled als je eenmaal een mod in een opgeslagen spel hebt gebruikt). | |
Fred | dinsdag 17 maart 2015 @ 21:09 |
Commercie gefixt, maar industrie naar zn grootje. | |
OmniRocket | dinsdag 17 maart 2015 @ 21:16 |
zo... 80.000 mensen.. nu m'n stad ombouwen | |
Fred | dinsdag 17 maart 2015 @ 21:23 |
Ok, beetje vreemde plek zo tussen de industrie, maar dit is mijn nieuwe stationsplein | |
Waterdrinker | dinsdag 17 maart 2015 @ 21:32 |
Nice zo die bushaltes. | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 21:32 |
Hmm, wat is daar de oorzaak van? Te weinig workers? No raw goods? | |
Fred | dinsdag 17 maart 2015 @ 21:38 |
Te weinig workers. De industrie was booming, tot die mod aan ging. | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 21:40 |
Meer woningen bij bouwen denk ik dan blijkbaar zijn er veel mensjes die liever in een winkel werken dan in een fabriek | |
RaXz | dinsdag 17 maart 2015 @ 21:42 |
Mestdorp is Meststad geworden. | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 21:45 |
Nice Voor de mensen die vergeten waren voor die nieuwsbrief in te schrijven, hier die Zen Garden http://steamcommunity.com(...)09530781&searchtext= [ Bericht 22% gewijzigd door Divje op 17-03-2015 21:59:36 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:11 |
Hmm, ben het spel windowed gaan spelen, kan 'm nu spelen met tilt shift aan . Wat een leuk gezicht is dat toch, met al die krioelende dingetjes. Prachtig spel | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:13 |
Vet he Vooral als er een volle trein aankomt op een station, en je ziet 240 van die poppentjens zich verspreiden, of richting de bushalte, of het metrostation in, of richting een winkel/park | |
over_hedge | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:14 |
morgen maar weer verder | |
RaXz | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:14 |
Goed plan, ik moet daar ook eens aan gaan beginnen, ik stel dat altijd uit. Het wordt nog beter wanneer je het OV gratis maakt. | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:16 |
Je hebt die video die ik postte van Etalyx erg serieus genomen zie ik? Ziet er wel mooi uit, stroomt het verkeer ook lekker door? Dan ga ik ook eens zoiets proberen | |
over_hedge | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:17 |
Ja werkt erg goed | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:18 |
Ook maar een x aantal mods erin geflikkert . Speel weer helemaal nieuw en het geld stroomt niet binnen . | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:19 |
But what about the achievements, think about the achievements! Oh wacht.. | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:21 |
Ik heb mijn originele stad nog helemaal zuiver zonder mods . | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:22 |
Met je gemodde stad vallen ook wel achievements te halen M'n stad vol problemen is gefixt door mods | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:23 |
True. . | |
over_hedge | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:23 |
Dat is niks om blij mee te zijn. Mods maken het spel zoveel beter | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:43 |
Wat is er met de workshop aan de hand | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:59 |
Ik denk dat ik het langzaam ouder worden modje niet zo leuk vind eigenlijk . Niemand leert iets . | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:02 |
Welke gebruik je? 1/4 of 1/16 ? Vind het juist wel realistischer dat het wat langer duurt voor je mensjes iets geleerd hebben | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:04 |
1/16de blijkbaar . | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:05 |
Dan duurt het idd erg lang Kwam daar ook al achter Nu weer overnieuw begonnen met 1/4de | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:06 |
1/4de wil ik misschien nog wel uitproberen inderdaad . | |
Divje | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:08 |
En als dat niet bevalt die configurable downloaden en 'm zelf naar smaak instellen, kijken wat het best bevalt. Ben je denk ik weer 3 steden verder voor je daar achter bent | |
mschol | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:09 |
misschien tijd voor een lijstje met must-have mods in de volgende OP? | |
RaXz | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:09 |
De helft van Meststad is dood gegaan, ik was druk bezig met file problemen op te lossen en in m'n haast heb ik ze per ongeluk hun eigen mest laten drinken. Nu een tijdje later loopt het nog steeds storm naar het ziekenhuis. | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:12 |
Fileprobleem best creatief opgelost eigenlijk . | |
RaXz | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:13 |
Ja, alles tegelijk. | |
RaXz | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:24 |
Oeps | |
Binamin | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:36 |
Heb een hele hoop mods geïnstalleerd. Game loopt nu echter wel wat minder snel. Ik verwacht dat het komt door de 25 tile mod, maar weet het niet zeker. Voorheen liep die echt helemaal vloeiend. Jullie ook last van? | |
mschol | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:36 |
dat is toch alleen maar beter | |
Trebo | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:36 |
Is ook zo | |
Binamin | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:37 |
Minder snel | |
Vlinderbom | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:39 |
Ah, heb ik al een aantal keer gehad. Dat je met wat bezig bent, en het telaat door hebt dat ze hun eigen schijt zitten te drinken | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:44 |
Ik snap er weer eens geen bal van Heb een dense residential-wijk neergepleurd, flink wat offices in de buurt en daar vlak bij een University. Nu zie ik een dikke file bij de enige afslag naar de sjieke wijk, dus ik ga eens bij de auto's kijken waarom iedereen die wijk in wil: blijkbaar wonen zowat alle university students in die wijk, dus WAAROM staan ze massaal in de file als ze het goddomme te voet kunnen doen? _! | |
jogy | dinsdag 17 maart 2015 @ 23:46 |
Voetpaden maken! . | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 00:07 |
Klein dorpje, 285 inwoners, waarvan 112 kinderen en 55 tieners. 118 volwassenen. Ben ik nou gek of zijn dit rare getallen | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 18 maart 2015 @ 00:07 |
Geinig buurtje toch wel: Rechtsonder in beeld zie je de universiteit, inclusief voetpaadje | |
mschol | woensdag 18 maart 2015 @ 00:09 |
in mijn volgende stad ga ik voetpaden een centrale plek geven in het wegendesign | |
RaXz | woensdag 18 maart 2015 @ 00:12 |
Nog leuker is het wanneer je erachter komt dat je in tijden niet het spel hebt opgeslagen. Ik wist dat ik het niet Mestdorp moest noemen, maar toch doen he. | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 00:13 |
Die zonable voetpaden hebben nog wel een irritante glitch als ze aan een weg gekoppeld zijn Achja. | |
Yi-Long | woensdag 18 maart 2015 @ 00:18 |
Zijn de problemen met het verkeer nou problemen/bugs, die de developers gaan oplossen de komende maanden, of is het ook onwetendheid door de bouwers zelf...? Ik heb even een versie 'geprobeerd', om te kijken of mijn systeem het trekt (antwoord: nee, want mijn grafische kaart (GTX460) maakt meteen erg veel lawaai), en het ziet er geweldig uit dus ik ga het zeker kopen straks, maar dan pas over een paar maanden wanneer ik hopelijk een compleet nieuwe PC heb (ik wacht even de nieuwe grafische kaarten af van NVidia en AMD, vooral AMD omdat die de prijs van de huidige kaarten van Nividia even naar beneden zouden kunnen drukken... plus er komen wellicht weer deals met gratis bijgeleverde games, zoals The Witcher 3) Hoe maakt men geheel nieuwe gebouwen? De editor die ik in de game zelf zag lijkt alleen bestaande gebouwen te kunnen tweaken. Kun je zelf met programma's als SketchUp aan de slag om unieke gebouwen te maken en toe te voegen? | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 18 maart 2015 @ 00:18 |
Eerste tile zit nu lekker vol, tijd om er eentje bij te kopen | |
Trebo | woensdag 18 maart 2015 @ 00:33 |
Hebben jullie ook telkens dat je weer een nieuwe stad wil gaan bouwen, maar het dan helemaal anders gaat aanpakken? | |
mschol | woensdag 18 maart 2015 @ 00:44 |
je kan dmv sketchup pro/blender een model exporteren naar de game (bepaald formaat, is mij even ontschoten welke precies) en die, m.b.v. de asset editor, een nieuwe asset van maken.. | |
Yi-Long | woensdag 18 maart 2015 @ 00:53 |
Cool, dan ga ik de komende maanden me een beetje orienteren met die programma's, zodat ik straks wat mods in die game kan gooien, zoals Japanse en Chinese gebouwen enzo. | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 01:16 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409641585Mwoah Eigenlijk pas sinds ik die mods heb. En m'n 1ste stad was gefikst door die mods, maar zakte daarna hopeloos in omdat de balans weg was. Dus overnieuw begonnen. Wel vol ideeën [ Bericht 59% gewijzigd door Divje op 18-03-2015 01:30:33 ] | |
Drebbelman | woensdag 18 maart 2015 @ 01:31 |
handig.. maar ik heb nu twee tankstations in mijn voetgangers-winkelstraat | |
Trebo | woensdag 18 maart 2015 @ 01:32 |
Dat is voor sigaretten. Nouja, precies dit eigenlijk. | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 01:34 |
Je weet dat vrachtverkeer voor winkels niet over die voetpaden rijdt he Dus goods komen niet aan enzo.
| |
Drebbelman | woensdag 18 maart 2015 @ 01:39 |
oooh dat verklaart een hoop haha.. bummer. | |
topdeck | woensdag 18 maart 2015 @ 02:13 |
Is het verstandig om oldschool industrie te negeren en alleen maar offices te gebruiken? Ik haat pollution | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 18 maart 2015 @ 02:25 |
Ik heb zojuist al mijn gewone industrie gesloopt omdat de helft abandoned was en de andere helft niet genoeg werknemers had Alles plat, dezoned en flikker er nu offices neer. Ook leuk, ik heb het stukje ten zuiden van m'n beginkaart bijgekocht, daar wat aan zitten kutten en wilde vervolgens een dubbele snelweg naar het oosten leggen, om alvast klaar te zijn voor de volgende stap. Snelweg ligt, ik denk even na, denk vervolgens "fuck it" en heb daar een enorme high density-wijk uit de grond gestampt Binnen 5 minuten ging ik van 17k naar 21k inwoners | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 18 maart 2015 @ 02:25 |
Oh, en daarnet was het nog half 12. Kutspel. | |
Jorwol | woensdag 18 maart 2015 @ 07:21 |
Het zijn wel Scandinavische ontwikkelaars he? Dan horen er dus geen Aziatische gebouwen in | |
SuperHarregarre | woensdag 18 maart 2015 @ 07:28 |
Ben ik ook van plan. Chinese gebouwen vooral dan. Al is de meeste nieuwbouw gewoon blokkendoos 2.0. Wat wel jammer is, is dat je niet kunt combineren. Met de eerste twee verdiepingen winkels/restaurants en dan alles daarboven residences. Dan kun je het iets beter doen. Verder moet er nog iets met muurtjes gedaan worden, zodat je closed communities kunt maken. | |
Donnie-Brasco | woensdag 18 maart 2015 @ 07:33 |
Rede nummero uni waarom ik deze game niet haal. | |
valek | woensdag 18 maart 2015 @ 08:21 |
Kun je serieus voetpaden aanleggen? | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 08:26 |
Gisteravond een grote slag geslagen mijn verkeer issues op te lossen . Het loopt nu redelijk door allemaal, minder goods gezeur van commercie. Nu het gebied dat ik gesloopt hebt hiervoor vanavond denk ik opnieuw inrichten. | |
Black-Hole | woensdag 18 maart 2015 @ 09:19 |
Gisteren die Tree Brush mod geïnstalleerd en wat is die ontzettend handig. Mijn stad ziet er gelijk ook zo veel beter uit met meer bomen. Verder gebruik ik alleen assets om het visueel mooier en gevarieerder te maken. Qua verkeer loopt alles redelijk door en kwam er ook achter dat die free transform tool veel handiger is om mooie en vloeiende op- en afritten te maken. Wel vind ik dat het maken van mooie wissels met rails niet altijd lekker gaat. De game maakt al snel veel te scherpe bochten of gaan totaal de andere richting uit die je zelf wil... Op Reddit nog een mooie stad gezien die gebouwd was op een San Francisco map. Heb nu wel havens unlocked voor mijn eigen stad maar heb alleen een miezerig riviertje. Lijkt me leuk om tzt eens een costal map te gaan gebruiken en dan echt een haven te bouwen met industrie er omheen. | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 09:23 |
HEBBE. Alleen heb ik nog steeds het probleem dat huizen etc niet in geladen worden. Alleen de assets die ik zelf kan plaatsen bij parken en snelwegen worden getoond, en een mod die garbage door de helft doet werkt, rest van de mods niet, zoals recycling center etc en huisjes en dergelijke al helemaal niet. Snap er helemaal niets van en frustreert mij een beetje [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2015 09:24:06 ] | |
SuperHarregarre | woensdag 18 maart 2015 @ 09:38 |
Het gaat eindelijk goed met dat uv unwrappen. Blender is qua interface wel echt kut met peren. Nu eerst deze simpele versie zo testen in-game en dan detailen en texturen. | |
Ratsnest89 | woensdag 18 maart 2015 @ 09:48 |
Steeds als ik een mooie stad heb, en over de 15k inwoners ga raakt het totaal in verval. Om de haverklap verlaten huisjes, en iedereen klaagt over afval, terwijl er genoeg van die dumpplaatsen en dat andere gebouwtje staan er ook meerdere van. Hoe lossen jullie dit op? Budget van het afval staat altijd op het hoogst. | |
mschol | woensdag 18 maart 2015 @ 09:52 |
| |
einschtein | woensdag 18 maart 2015 @ 09:54 |
Ook maar eens gedownload. Altijd wel (eventjes) leuk, die city management games. | |
Waterdrinker | woensdag 18 maart 2015 @ 10:00 |
Hmm de boel wordt hier na 2 minuten draaien gigantisch traag, en als ik dan opnieuw de stad laad dan gaat het weer 2 minuten goed en wordt het opnieuw kut. Bij het afsluiten crasht de boel ook, volgens mij zit er een gare plugin tussen. | |
SuperHarregarre | woensdag 18 maart 2015 @ 10:03 |
Schaal en dergelijke klopt in ieder geval allemaal wel. Nu eerst maar eens een snelle texture ronde, dan airco-bakken toevoegen aan de buitenkant. High density level 1. | |
Sejt | woensdag 18 maart 2015 @ 10:13 |
Goed bezig | |
Binamin | woensdag 18 maart 2015 @ 10:17 |
ziet er al goed uit | |
DeeCruise | woensdag 18 maart 2015 @ 10:25 |
tvp, serieus interesse in de game maar twijfel nog... | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 10:29 |
Baas! Jij word de huismodder van Fok! Cities: Skylines | |
Danny | woensdag 18 maart 2015 @ 10:30 |
nergens voor nodig. Het spel is nu anderhalve week ofzo uit en er zijn nu al zoveel mods dat je nog jaren vooruit kunt. Daarnaast is de simulatie zoveel beter dan in SimCity dat het voor de schappelijke prijs een absolute no-brainer is. Enige wat misschien ontbreekt zijn wat meer road-building tools om meteen een grid ofzo aan te leggen zoals in CitiesXL, en het geheel heeft wat minder speelse humor die SimCity wel heeft, maar verder kun je hier weinig buil aan vallen. Echt. | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 10:33 |
Vooral voor de prijs is het echt een bazengame. Ik had hier ook makkelijk 60 of 70 voor neergeteld als het moest. Qua speelplezier/waarde is het je geld zo dubbel en dwars waard. Iemand zei het hier ook al eens geloof ik; wat ik mis is het mogelijk maken van aanleggen van beekjes, kanaaltjes, meertjes, etc. | |
Ratsnest89 | woensdag 18 maart 2015 @ 10:53 |
Iemand een idee hoe ik het afvalprobleem kan oplossen? | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 10:54 |
Ik mis recreatie/hobby's.. Dat is wat simcity 4 zo tof maakte | |
Kleffe_Dop | woensdag 18 maart 2015 @ 11:00 |
Hier een desktop uit 2008, maar gelukkig heb ik voor mezelf al goed gepraat dat deze Cities het verdiend om een nieuwe desktop aan te schaffen. Okay, het feit dat deze van ellende uit elkaar begint te vallen speelt ook een kleine rol. | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 11:21 |
Mod installeren. | |
Rezania | woensdag 18 maart 2015 @ 11:23 |
Ik heb over een paar uur tentamen en moet eigenlijk leren, maar fuck it. 37k, genoeg ruimte zoals je kan zien, en pas 5 van de 25 tiles unlocked. Nieuwste district: Bijna geen drukke wegen door de grote rotonde en goed OV. Oude district: I fucking LOVE trees. | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 11:24 |
Vanavond toch maar eens de 1/4 aging mod erop gooien voor een kleine beetje extra moeilijkheid. Ik heb het gister met 1/16 de geprobeerd maar daar wordt je echt droevig van . Zodra je een school neerzet moet je dus op volle snelheid volgens mij nog 2 uur wachten voor men de basisschool heeft doorlopen dus dat is gewoon kansloos maar toen ik het uitzette zat ik binnen een paar seconden weer op 14,000 per week winst op een dorp van 5000 inwoners . Dat is het ook niet echt. | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 11:24 |
Plop |