Nee, het is gelul. Maar wel een vorm van gelul die vrij veel mensen nogal goed uitkomt, dus je verliest het altijd.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:49 schreef karr-1 het volgende:
Staat er echt wettelijk omschreven dat mensen met kinderen voorrang krijgen of is dat gewoon iets wat een bedrijf ter plekke kan verzinnen?
Daar gaat het niet om en bovendien werkt dat beide kanten op.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
Meid het is wat he, empathie tonen en medeleven met collegas.
Privé en zakelijk moet je gewoon scheiden, als hij op vakantie wil en hij heeft de verlofuren dan gaat hij op vakantie.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
Sterker nog, in feite wordt je gediscrimineerd omdat je geen kinderen hebt.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:49 schreef karr-1 het volgende:
En is dat niet oneerlijk tov mensen zonder kinderen?
Ja ik ben er ook bang voor inderdaadquote:Op maandag 16 maart 2015 18:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, het is gelul. Maar wel een vorm van gelul die vrij veel mensen nogal goed uitkomt, dus je verliest het altijd.
Tja maar mijn baas keurt mijn verlof dus niet goed omdat er mensen zijn met kinderen die in dezelfde tijd weg willenquote:Op maandag 16 maart 2015 18:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Privé en zakelijk moet je gewoon scheiden, als hij op vakantie wil en hij heeft de verlofuren dan gaat hij op vakantie.
quote:Op maandag 16 maart 2015 18:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
Klopt, maar hoeveel zin heeft het om er een zaak van te gaan maken? Uiteindelijk ga je dat toch verliezen.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:53 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Sterker nog, in feite wordt je gediscrimineerd omdat je geen kinderen hebt.
Hoe zwaarwegend je dat wilt laten zijn en of je er verder iets mee moet, is natuurlij aan jou.
quote:Op maandag 16 maart 2015 18:53 schreef etuiedelapiel het volgende:
Nee er staat wel wettelijk omschreven dat je binnen een maand op straat kunt staan omdat je niet in de bedrijfscultuur past.
Doei.
Dat is geen zwaarwegende bedrijfsreden, dat is niet genoeg om jouw vakantie af te keuren.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tja maar mijn baas keurt mijn verlof dus niet goed omdat er mensen zijn met kinderen die in dezelfde tijd weg willen
Eens, maar hij gebruikt het dus wel op die manier.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:54 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Dat is geen zwaarwegende bedrijfsreden, dat is niet genoeg om jouw vakantie af te keuren.
Dat bepaalde mensen niet tegelijk weg kunnen is dat wel.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:54 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Dat is geen zwaarwegende bedrijfsreden, dat is niet genoeg om jouw vakantie af te keuren.
Mijn werk is niet dusdanig moeilijk dat het niet over te nemen is. In het verleden kon dat namelijk ook, maar ja, nieuwe leidinggevende enzo,quote:Op maandag 16 maart 2015 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat bepaalde mensen niet tegelijk weg kunnen is dat wel.
Ligt er maar net aan waar je er een zaak van maakt. Ga je naar je baas, of naar het Europees Hof voor de rechten van de mens?quote:Op maandag 16 maart 2015 18:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, maar hoeveel zin heeft het om er een zaak van te gaan maken? Uiteindelijk ga je dat toch verliezen.
quote:Op maandag 16 maart 2015 18:54 schreef MaLo het volgende:
Dat staat nergens wettelijk omschreven, een bedrijf verzint dat gewoon. En ja, dat is oneerlijk, als een bedrijf die regel wil hanteren.
Zonder kinderen kun je voldoende redenen hebben om tijdens de schoolvakantieperiode op vakantie te willen. Bijvoorbeeld als je vrienden hebt met kinderen waarmee je op vakantie gaat, of een partner die aan de bouwvak gebonden zit.
In de wet staat over vakantie opnemen het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)iedagen-opnemen.html
Kort samengevat: een werkgever mag je verlofaanvraag alleen weigeren bij zwaarwegend bedrijfsbelang en moet dit binnen 2 weken na je verlofaanvraag aangeven.
Dat moet je de afweging maken om het op de spits te willen drijven of niet.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Eens, maar hij gebruikt het dus wel op die manier.
Als TS het gewoon ruim van tevoren aanvraagt vraag ik mij dat af, de werkgever heeft dan tijd genoeg om wat te regelen.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat bepaalde mensen niet tegelijk weg kunnen is dat wel.
Nou ja, dan moet je voor jezelf bepalen wat het je waard is om het zooitje op te schudden. Want juridisch heb jij gewoon gelijk, maar als je het wil gaan halen krijg je héél veel scheve gezichten.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mijn werk is niet dusdanig moeilijk dat het niet over te nemen is. In het verleden kon dat namelijk ook, maar ja, nieuwe leidinggevende enzo,
Nou ja bij mijn baas ben ik al geweest, dat leidde tot een discussie van ruim een half uur die eindigde met "en ik heb toch gelijk" van zijn kant.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:56 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan waar je er een zaak van maakt. Ga je naar je baas, of naar het Europees Hof voor de rechten van de mens?
Bij de eerste krijg je nul op het rekest, bij de tweede mogelijk media-aandacht en je gelijk.
Tja dat dan weer wel. Eens gaan bedenken of het me dat waard is.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, dan moet je voor jezelf bepalen wat het je waard is om het zooitje op te schudden. Want juridisch heb jij gewoon gelijk, maar als je het wil gaan halen krijg je héél veel scheve gezichten.
Dat gaat lang niet altijd op. De leidinggevende van een afdeling en zijn/haar directe vervanger kunnen gewoon niet tegelijk weg, in ieder geval niet voor een aantal weken. Maar dat weet je ook als je aan zo'n functie begint.quote:Op maandag 16 maart 2015 18:56 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Als TS het gewoon ruim van tevoren aanvraagt vraag ik mij dat af, de werkgever heeft dan tijd genoeg om wat te regelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |