wat is naast het spoor? Zolang je niet op plaatsen komt waar je niet mag zijn zal het de gemiddelde machinist een rotzorg zijn..ga je bijvoorbeeld aan de verkeerde kant van het hek staan loop je het risico gemeld te worden als persoon langs het spoor waardoor andere treinen aanwijzing voorzichtig rijden krijgen wat een hoop vertragingen veroorzaakt.quote:Op zondag 15 maart 2015 20:48 schreef Blistering het volgende:
Zeg machinisten hier, wat vinden jullie eigenlijk van treinspotters langs het baanvak?
Ik ga regelmatig met m'n camera erop uit om wat fotootjes te maken en te filmen, en ik probeer altijd een flinke afstand van het spoor verwijderd te blijven. Maar ik kan mij zo voorstellen dat als je met hoge snelheid een bocht uitkomt en opeens een persoon naast het spoor ziet staan, dat je hartslag dan toch even wat omhoog gaat.
Hoewel je natuurlijk ook wel vrij snel ziet of een persoon wel of geen camera in zijn handen heeft.
twitter:LasLab twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 07:56:16The refurbished #Class73 ready for transport to Norway. @NedTrain @nsb_presse http://t.co/pOct9aUrve reageer retweet
twitter:LasLab twitterde op zaterdag 14-03-2015 om 20:25:27refurbished #Class73 on the ferry on it's way to Norway @nsb_presse @nsb_no @NedTrain http://t.co/adiGRGLtiI reageer retweet
twitter:LasLab twitterde op zaterdag 14-03-2015 om 21:26:42#class73 arrived back home in Lodalen @nsb_no @nsb_presse @NedTrain http://t.co/ZyKdWzCdC9 reageer retweet
Dat ding is om 1u 's nachts uit Haarlem vertrokken helaas...quote:Op zondag 15 maart 2015 22:04 schreef _serial_ het volgende:
Had iemand deze gezien ?
De eerste Class 73 van NSB is teruggebracht van Nedtrain naar Noorwegen :twitter:LasLab twitterde op dinsdag 10-03-2015 om 07:56:16The refurbished #Class73 ready for transport to Norway. @NedTrain @nsb_presse http://t.co/pOct9aUrve reageer retweet
twitter:LasLab twitterde op zaterdag 14-03-2015 om 20:25:27refurbished #Class73 on the ferry on it's way to Norway @nsb_presse @nsb_no @NedTrain http://t.co/adiGRGLtiI reageer retweet
twitter:LasLab twitterde op zaterdag 14-03-2015 om 21:26:42#class73 arrived back home in Lodalen @nsb_no @nsb_presse @NedTrain http://t.co/ZyKdWzCdC9 reageer retweet
Niet buiten profiel? Ze hebben daar toch breedspoor?quote:Op zondag 15 maart 2015 22:23 schreef James1988 het volgende:
Hoe vervoer je een voor de Finse spoorwegen bestemde locomotief die in Duitsland is gebouwd naar Finland? Nou, zo:
[ afbeelding ]
Bron: Railcolor.net
De Finnen hebben inderdaad breedspoor (1524mm) en het profiel is het ruimste van Europa, maar zo te zien past de Vectron nog prima binnen het normale profiel. Wat op zich ook wel logisch is, denk ik. Waarom zou Siemens een grotere kast ontwerpen als alles past in de kast die ze al hebben?quote:Op zondag 15 maart 2015 22:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet buiten profiel? Ze hebben daar toch breedspoor?
In Groot Brittannië hebben ze normaalspoor maar zelfs Plan-V zou daar genoeg kapotmaken. Spoorbreedte en profiel zeggen niet zoveel over elkaar opzich.quote:Op zondag 15 maart 2015 22:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet buiten profiel? Ze hebben daar toch breedspoor?
Stuur er eens een VIRM heen, kun je lachen johquote:Op zondag 15 maart 2015 22:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In Groot Brittannië hebben ze normaalspoor maar zelfs Plan-V zou daar genoeg kapotmaken. Spoorbreedte en profiel zeggen niet zoveel over elkaar opzich.
Denk dat de VIRM snel zal sneuvelenquote:Op zondag 15 maart 2015 22:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Stuur er eens een VIRM heen, kun je lachen joh
Ik denk dat de VIRM heel snel tot stilstand komt na de kanaaltunnel. Met al die gekke 3e rail daarquote:Op zondag 15 maart 2015 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk dat de VIRM snel zal sneuvelen
Waarom er niet gewoon heen rijden?quote:Op zondag 15 maart 2015 22:23 schreef James1988 het volgende:
Hoe vervoer je een voor de Finse spoorwegen bestemde locomotief die in Duitsland is gebouwd naar Finland? Nou, zo:
[ afbeelding ]
Bron: Railcolor.net
Jaaaah. VIRM moet kapot!quote:Op zondag 15 maart 2015 22:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Stuur er eens een VIRM heen, kun je lachen joh
quote:
Jammer. Vind het altijd wel geinig om losse locs te zien rijden.quote:Op zondag 15 maart 2015 22:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Finland ligt breedspoor (1524 mm).
Heb je toch niet meer sinds HS1? Eurostar rijdt daar toch ook nu verder op bovenleiding?quote:Op zondag 15 maart 2015 22:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat de VIRM heel snel tot stilstand komt na de kanaaltunnel. Met al die gekke 3e rail daar
Ja, tot in het station.quote:Op zondag 15 maart 2015 22:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb je toch niet meer sinds HS1? Eurostar rijdt daar toch ook nu verder op bovenleiding?
Dat klopt, via High Speed 1 kan je tot St. Pancras International komen. Dat is ook allemaal gebouwd volgens het normale Europese profiel.quote:Op zondag 15 maart 2015 22:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb je toch niet meer sinds HS1? Eurostar rijdt daar toch ook nu verder op bovenleiding?
Als ie gewoon door kon rijden komt er vanzelf een schattig Brits tunneltje en dan weet je wel wat harder isquote:Op zondag 15 maart 2015 22:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat de VIRM heel snel tot stilstand komt na de kanaaltunnel. Met al die gekke 3e rail daar
Dat is dan een greavy-blijmakerquote:Op zondag 15 maart 2015 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als ie gewoon door kon rijden komt er vanzelf een schattig Brits tunneltje en dan weet je wel wat harder is
is hij dan zo dol op Veevervoer of sardientjes in een blik vervoer?quote:
Wissel 1115A heeft een gescheurd puntstuk waardoor alle IC's langs perronspoor twee gaan, aldus iemand op Somda.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is er tussen Utrecht en Gouda aan de hand? Nu al drie keer voor rood sein gelopen, vertraging gaat naar de tien minuten, maar nul komma nul info...
Jup, sprinter uit Soest richting Utrecht lekker voor de vertraagde intercity uit Amersfoort tyfen. Tuurlijk waarom niet.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, er blijkt niks aan de hand te zijn, anders dan dat er een treindienstleider zit te klooien. Zwakzinnig volk is dat toch.
"Ik reis met de trein" moet toch al voldoende zijn?quote:Op maandag 16 maart 2015 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Klotezooi. En ik maar weer aan de baas uitleggen waarom ik deze keer weer te laat ben
Doe eens wat minder.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, er blijkt niks aan de hand te zijn, anders dan dat er een treindienstleider zit te klooien. Zwakzinnig volk is dat toch.
Gelukkig heb ik geen werktijden die hard in beton gegoten zijnquote:Op maandag 16 maart 2015 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Klotezooi. En ik maar weer aan de baas uitleggen waarom ik deze keer weer te laat ben
En "Ik woon aan de andere kant van het land" lijkt me een mooie aanvulling. Als Fles met de auto zou komen zou hij denk ik net zo vaak vertraagd zijn door filesquote:Op maandag 16 maart 2015 09:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
"Ik reis met de trein" moet toch al voldoende zijn?
Nouja zeg..... wie doet nou zo iets.....quote:Op zaterdag 14 maart 2015 00:26 schreef James1988 het volgende:.
Ik heb het wel eens meegemaakt dat een reiziger via de deur van de HC in de trein sprong, terwijl deze deur als laatste aan het sluiten was. De HC trok aan de noodrem en gooide de reiziger eigenhandig de trein weer uit.
Hoezo, files zijn redelijk hetzelfde elke dag. Oftewel, daar kun je rekening mee houden. Met de trein is het altijd weer afwachten of je vertraging hebt (op bepaalde trajecten zeer aannemelijk) en hoe groot deze vertraging isquote:Op maandag 16 maart 2015 09:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
En "Ik woon aan de andere kant van het land" lijkt me een mooie aanvulling. Als Fles met de auto zou komen zou hij denk ik net zo vaak vertraagd zijn door files
Juist niet. Er zijn wel knelpunten waar 'altijd' file staat en daar kun je enigszins rekening mee houden, maar als er een ongeval gebeurt kun je zo 15 minuten reistijd toevoegen aan de rit. Met de trein heb ik over het algemeen een meer voorspelbare rit dan wanneer ik met de auto zou gaan.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoezo, files zijn redelijk hetzelfde elke dag. Oftewel, daar kun je rekening mee houden. Met de trein is het altijd weer afwachten of je vertraging hebt (op bepaalde trajecten zeer aannemelijk) en hoe groot deze vertraging is
Succes hequote:Op maandag 16 maart 2015 10:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoezo, files zijn redelijk hetzelfde elke dag. Oftewel, daar kun je rekening mee houden. Met de trein is het altijd weer afwachten of je vertraging hebt (op bepaalde trajecten zeer aannemelijk) en hoe groot deze vertraging is
Maak daar op het spoor maar een uur vanquote:Op maandag 16 maart 2015 10:03 schreef James1988 het volgende:
maar als er een ongeval gebeurt kun je zo 15 minuten reistijd toevoegen aan de rit.
twitter:railcolor twitterde op maandag 16-03-2015 om 08:24:11[DE/FI] Siemens sends out first Vectron bound for Finland, first images > http://t.co/hVjyvof4PP @rollingonrails reageer retweet
RollingOnRails is een account van Siemens.twitter:RollingOnRails twitterde op maandag 16-03-2015 om 10:00:11@railcolor It's a so called advance locomotive for testing purposes. Not the real 1st one for Finland
reageer retweet
Ik vraag me af of de filezwaarte is toegenomen de afgelopen twee jaar in Belgie..quote:Op maandag 16 maart 2015 10:12 schreef greavy het volgende:
Feest bij de Belgen. De ASTB (Autonome Syndicaat voor Treinbestuurders) heeft stakingen aangekondigd:
- woensdag 18 maart tussen 13-16u op Brussel Zuid driemaal 20 minuten de sporen blokkeren
Als men dan nog niet 'luistert' bij de directie, is er:
- 48-uurs staking van 31 maart 03:00 t/m 2 april 03:00.
En dan is er nog een stakingsaanzegging door ACOD geweest voor 22 april, waarbij vrijwel alle overheidsdiensten betrokken zijn, dus ook het spoor.
Staken is a way of life dusja..quote:Op maandag 16 maart 2015 10:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de filezwaarte is toegenomen de afgelopen twee jaar in Belgie..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |