quote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Helaas is dat niet helemaal waar,
ze werkte daar en haar stage liep tot 1 juni.
Ze is overgeplaatst 3 dagen later naar Panama City (locatie van Spanish) en Ingrid was tijdens de eerste dagen na de vermissing in Boquete. Na een aantal dagen is TM, die op de locatie in Panama City werkte naar de locatie in Boquete gekomen waar hij in juni weer gestopt is.Dank.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijk te overstuur door alle toestanden?
Ik kijk dat programma ook en link het in mijn hoofd naar K&L.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Buiten mijn eigen medische kennis (die hier met regelmaat weggehoond wordt) verwijs ik weer naar de serie "Naked and Afraid". Ook dat wordt steeds weggehoond met "sensatie programma" en dat is het ook. Alleen kan je er wel degelijk dingen uit op maken want de cameraploeg grijpt alleen in in noodsituaties en dat wordt dan ook getoond. Ze geven de deelnemers GEEN eten en drinken.
Ook daar vaak koude nachten, onrust/angst voor geluiden in de nacht, kleine verwondingen, vermoeidheid, vele en vele insectenbeten en lange periodes zonder enig voedsel.
In perfecte omstandigheden kan je 3 maanden zonder voedsel voor je puur aan voedsel tekort overlijdt. Ik heb heel wat mensen zien 'versterven' en dat waren geen 100% perfecte omstandigheden want er was altijd een reden voor. En nog duurde dat altijd lang, veel langer dan de meiden nog in leven geweest zouden moeten zijn.
Geloof mij nu maar dat ze niet aan gebrek aan voedsel zijn overleden en dat het niet noodzakelijk een wet van meden en perzen is dat ze iets willekeurigs moeten hebben gegeten met alle gevolgen van dien. Sterker nog; na een bepaalde tijd verdwijnt het hongergevoel. De onderkoeling in de nachten of een stijgend waterpeil of een bloedvergiftiging zijn een zeer waarschijnlijkere doodsoorzaak dan honger.
Waarom is het voor jouw zo verrekte moeilijk om iets van iemand aan te nemen?
Ik heb ook nergens gezegd dat ze aan honger zijn overleden, hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Buiten mijn eigen medische kennis (die hier met regelmaat weggehoond wordt) verwijs ik weer naar de serie "Naked and Afraid". Ook dat wordt steeds weggehoond met "sensatie programma" en dat is het ook. Alleen kan je er wel degelijk dingen uit op maken want de cameraploeg grijpt alleen in in noodsituaties en dat wordt dan ook getoond. Ze geven de deelnemers GEEN eten en drinken.
Ook daar vaak koude nachten, onrust/angst voor geluiden in de nacht, kleine verwondingen, vermoeidheid, vele en vele insectenbeten en lange periodes zonder enig voedsel.
In perfecte omstandigheden kan je 3 maanden zonder voedsel voor je puur aan voedsel tekort overlijdt. Ik heb heel wat mensen zien 'versterven' en dat waren geen 100% perfecte omstandigheden want er was altijd een reden voor. En nog duurde dat altijd lang, veel langer dan de meiden nog in leven geweest zouden moeten zijn.
Geloof mij nu maar dat ze niet aan gebrek aan voedsel zijn overleden en dat het niet noodzakelijk een wet van meden en perzen is dat ze iets willekeurigs moeten hebben gegeten met alle gevolgen van dien. Sterker nog; na een bepaalde tijd verdwijnt het hongergevoel. De onderkoeling in de nachten of een stijgend waterpeil of een bloedvergiftiging zijn een zeer waarschijnlijkere doodsoorzaak dan honger.
Waarom is het voor jouw zo verrekte moeilijk om iets van iemand aan te nemen?
Ze was jong, onervaren en alleen (zonder familie en vrienden van thuis). Ik vermoed dat I haar de wind uit de zeilen heeft genomen door haar weg te halen uit Boquete.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dank.
Mogelijk te overstuur door alle toestanden?
Is dat vastgesteld en bekend?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is dan ook het meest aannemelijke dat er geen origineel water meer in dat flesje zat maar ze het steeds gevuld hebben met water uit de rivier/het beekje.
Voor mij is het dan ook aannemelijker nu dat ze uiteindelijk verdwaald waren de tweede dag zeker al. Na een val of (minder waarschijnlijk) gewoon verdwaald.Crime scenario wordt voor mij erg onwaarschijnlijk of je moet heel veel vreemde aannames doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
goeie post!
Soms vergeet je hier wat kleine dingen of lees je er snel over heen:
screen shot, toch een opgeslagen kaartje op de telefoon? Die eftelingkaart verteld niets over de route, dan hebben ze 's ochtends nog helder nagedacht.
Mogelijk dat de medewerkers/vrijwilligers nu iets minder onervaren zijn, voor ze alleen de toko moeten runnen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze was jong, onervaren en alleen (zonder familie en vrienden van thuis). Ik vermoed dat I haar de wind uit de zeilen heeft genomen door haar weg te halen uit Boquete.
Maar je overlevingsdrang zal je ingeveb dat je moet eten.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat moet niet. Je kan heel erg lang zonder eten, veel langer dan 11 dagen.
Ook als er niks meer inzat, de rugzak (op de 11e dag dan) doelbewust in het water kieperen, in de hoop dat 'ie de waterval overkomt als teken van 'hier zitten 2 jonge vrouwen vast' , is dan niet logisch. Waarom zou je daar een flesje ( al dan niet met water) in stoppen?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:17 schreef Injetta het volgende:
[..]
Is dat vastgesteld en bekend?
Volgens mij is dat nog steeds niet ergens gemeld wat voor water er in dat flesje zat. Als dat origineel water is, is dat toch een heel belangrijk punt.
Daar ben ik het dan weer minder mee eens, hoe komen die meiden zo snel boven en wanneer hebben ze gepind. Ze bedenken wat later op de morgen, we gaan wandelen en hop hop ze staat fris en fruitig op de top. Waarom doorlopen? De rest die het pleasant wilde houden ging terug naar Boquete via hetzelfde pad.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:21 schreef lekarO het volgende:
[..]
Voor mij is het dan ook aannemelijker nu dat ze uiteindelijk verdwaald waren de tweede dag zeker al. Na een val of (minder waarschijnlijk) gewoon verdwaald.Crime scenario wordt voor mij erg onwaarschijnlijk of je moet heel veel vreemde aannames doen.
Done.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:21 schreef RapaNui het volgende:
Toevoegen aan Lijst met vragen:
- Waarom heeft gastvrouw Miriam hun verdwijning niet gemeld bij politie en andere instanties?
- Waarom verdween Eileen snel van het toneel?
Nee, hoor. Zonder ervaring of horecaopleiding na een week alleen draaien.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:22 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Mogelijk dat de medewerkers/vrijwilligers nu iets minder onervaren zijn, voor ze alleen de toko moeten runnen.
In Naked and afraid (allemaal mensen met survival skills en bepaalde ervaring en voorbereiding!) zie je dat ze steeds drie dingen doen om die drie weken te overleven.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Precies. En niet iedereen kan even goed met zulke situaties overweg, ongeacht leeftijd en ervaring.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze was jong, onervaren en alleen (zonder familie en vrienden van thuis). Ik vermoed dat I haar de wind uit de zeilen heeft genomen door haar weg te halen uit Boquete.
Zo 'gecontroleerd' is dat programma dus helemaal niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:01 schreef El_Matador het volgende:
Dat kan je vergelijken met een gecontroleerde situatie in een tv-programma maar zo was het "avontuur" van Lisanne en Kris helaas niet.
Zat misschien in waterdichte hoes in een waterdichte rugzak?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:36 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Hoelang blijft zo'n etiketje van de SD-card als nieuw als het vele dagen of weken in het water ligt.
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:33 schreef Injetta het volgende:
[..]
In Naked and afraid (allemaal mensen met survival skills en bepaalde ervaring en voorbereiding!) zie je dat ze steeds drie dingen doen om die drie weken te overleven.
1. Op,zoek naar water. Heel vaak besluiten ze na een dag en nacht zonder water om toch water uit een beek, plas of zoiets drinken als het ze niet is gelukt om vuur te maken. Menigeen moet afgevoerd worden wegens koorts, diarree....
2. Iets om onder of op te liggen in de nacht.
3. Voedsel. Er is geen aflevering waarin ze besluiten om niks te eten! Ze zoeken vruchten, planten en soms eten ze insecten.
Het lijkt me stug dat K en L gewoon lijdzaam gaan zitten wachten zonder ook maar 1 poging om te drinken en te eten. Dat lijkt me absurd en tegen alle natuurlijke levensdrang in.
Daarmee wil ik niet meteen zeggen dat ze van de honger zijn gestorven. Maar het kan wel dat ze iets verkeerds hebben gedronken of gegeten. Combi uitputting, angst, koude nachten, buikloop, niks meer binnen kunnen houden, uitdroging, koorts, kan overlijden toch bespoedigen.
Alan Nilsonquote:Op zaterdag 14 maart 2015 01:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
44 - Wie waren de "19 getuigen" over wie Hans K. het had?
•a 1-Feliciano G.,2-Eileen,3-Sigrid,4-Leonardo M. (RIP),5-Myriam G.,6-Peter C.,7-Frank A.R.,8-Oliva de K.,9-Martina,10-Leonardo G.,11-Barman Nelvis,12-Plinio M. ...
Tas was niet waterdicht, en dat hoesje ligt ernaast.... ook niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:39 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Zat misschien in waterdichte hoes in een waterdichte rugzak?
Hoeft niet wekenlang in het water gelegen te hebben; binnen een paar dagen (paar flasfloods enz.) op de vindplaats en ligt daar - relatief- droog.
Is het mogelijk dat ze om een of andere reden hebben gedacht dat de Pianista wel op dit kaartje stond- en dat ze juist daarom om het verkeerde ben zijn gezet?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 04:22 schreef Gorraay het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het kaartje dat Martijn toonde. De rivieren zijn de Caldera en in het verlengde daarvan links de benedenloop van de Pianista. De kaart is dus t.o.v. van het noorden 75 of 80 graden naar links gedraaid. Links op de kaart, boven de rivier zie je de weg naar Alto Jaramillo en verder links de weg naar het Boquete Tree Trek Mountain Resort bij Palo Alto. Helemaal aan de rand van de kaart zit je denk ik bij het begin van de koffieplantage vlak bij het restaurant. Maar het is allemaal zo slecht getekend dat ik zelfs met een goede plattegrond ernaast moeite heb om te zien wat wat is. De Pianista Trail staat er niet op, zoveel is zeker.
Tot mijn stomme verbazing was er in dat programma zelfs iemand die geen zee-egel wilde eten omdat hij dat 'vies' vond.. na een week zonder voedsel.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:24 schreef Injetta het volgende:
En na een of twee dagen gaat je lichaam schreeuwen om voedsel en ga je proberen iets eetbaars te vinden.Dat moet... Dat is de natuur...
Meer drijfvermogen en drinken konden ze ook uit hun handen. Tevens blijft er de optie dat er nog een tweede flesje was.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:25 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ook als er niks meer inzat, de rugzak (op de 11e dag dan) doelbewust in het water kieperen, in de hoop dat 'ie de waterval overkomt als teken van 'hier zitten 2 jonge vrouwen vast' , is dan niet logisch. Waarom zou je daar een flesje ( al dan niet met water) in stoppen?
Lijkt op zo'n verhaal van mijn opa uit de oorlog!quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb zelf een periode honger gehad en nooit de neiging gekregen om planten e.d. te gaan eten.
Dan kan de reden voor de nette staat (vh etiketje) zijn, dat de tas niet in het water gelegen heeft en ook niet lang in de vochtige buitenlucht.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:41 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Tas was niet waterdicht, en dat hoesje ligt ernaast.... ook niet.
Lijkt me wel het meest logische; dat je voor je hike even wat inkopen doet en mueslirepen en ander krachtvoer inkoopt en ieder minstens 1 flesje water (voor een hike van 5 uur -alleen Mirador- of 7 uur -als ze wisten van Q1- in de tropen zelfs veel te weinig).quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:43 schreef Ouder1 het volgende:
Tevens blijft er de optie dat er nog een tweede flesje was.
Daarom denk ik dat de tas niet (lang) in het water heeft gelegen en eerder gevonden is op een andere plaats.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:47 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dan kan de reden voor de nette staat (vh etiketje) zijn, dat de tas niet in het water gelegen heeft en ook niet lang in de vochtige buitenlucht.
Zij kozen ervoor, de meiden niet. Maakt voor de keuze om onbekende bessen en planten te eten niet veel uit trouwens. Dat die giftig kunnen zijn weet toch iedereen?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:33 schreef Injetta het volgende:
[..]
In Naked and afraid (allemaal mensen met survival skills en bepaalde ervaring en voorbereiding!)
Daarom denk ik dat de meiden gewoon uit de rivier hebben gedronken.quote:zie je dat ze steeds drie dingen doen om die drie weken te overleven.
1. Op,zoek naar water. Heel vaak besluiten ze na een dag en nacht zonder water om toch water uit een beek, plas of zomte drinken als het ze niet is gelukt om vuur te maken.
Dat heb ik in alle afleveringen die ik gezien heb, en dat zijn er toch aardig wat, nog niet gezien. Wel dat ze diarree kregen maar niet dat ze daarom werden afgevoerd.quote:Menigeen moet afgevoerd worden wegens koorts, diarree....
Er zijn een hele hoop afleveringen waar ze langer dan een week niets eten. Echt helemaal niets. Omdat ze niets eetbaars kunnen vinden.quote:2. Iets om onder of op te liggen in de nacht.
3. Voedsel. Er is geen aflevering waarin ze besluiten om niks te eten! Ze zoeken vruchten, planten en soms eten ze insecten.
Drinken: rivier. Dat moeten ze gedaan hebben anders overleef je geen 11 dagen. Feit.quote:Het lijkt me stug dat K en L gewoon lijdzaam gaan zitten wachten zonder ook maar 1 poging om te drinken en te eten. Dst lijkt me absurd en tegen alle natuurlijke levensdrang in.
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me wel het meest logische; dat je voor je hike even wat inkopen doet en mueslirepen en ander krachtvoer inkoopt en ieder minstens 1 flesje water (voor een hike van 5 uur -alleen Mirador- of 7 uur -als ze wisten van Q1- in de tropen zelfs veel te weinig).
Dat ze minstens twee rode supermarkttasjes hadden, geeft dat ook aan lijkt me. Of die zaten los zonder inhoud in de rugzak, maar dat lijkt me echt minder logisch.
Misschien hebben ze wel een paar flesjes gehad en die ergens voor gebruikt (aandacht trekken, andere doelen?).
Ze moeten ook lunch meegehad hebben, want ze waren zo snel op de Mirador dat ze niet van tevoren bij Il Pianista gegeten konden hebben. En als je geen lunch of (niet genoeg) water bij je hebt, loop je m.i. niet door bij de Mirador.
Gisteren hadden we het over de boodschappen, hadden ze ook extra repen/snoep ingekocht omdat ze de dag later om 08:00 uur hadden afgesproken? Kans dat na het wandelen winkel dicht was was aanwezig. Ze waren op vakantie en drie keer per dag naar de winkels lopen is dat dan niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me wel het meest logische; dat je voor je hike even wat inkopen doet en mueslirepen en ander krachtvoer inkoopt en ieder minstens 1 flesje water (voor een hike van 5 uur -alleen Mirador- of 7 uur -als ze wisten van Q1- in de tropen zelfs veel te weinig).
Dat ze minstens twee rode supermarkttasjes hadden, geeft dat ook aan lijkt me. Of die zaten los zonder inhoud in de rugzak, maar dat lijkt me echt minder logisch.
Misschien hebben ze wel een paar flesjes gehad en die ergens voor gebruikt (aandacht trekken, andere doelen?).
Ze moeten ook lunch meegehad hebben, want ze waren zo snel op de Mirador dat ze niet van tevoren bij Il Pianista gegeten konden hebben. En als je geen lunch of (niet genoeg) water bij je hebt, loop je m.i. niet door bij de Mirador.
Bespoedigen ja, doodsoorzaak ansich? Nee. Flashflood is veel waarschijnlijker, bloedvergiftiging ook.quote:
Stof lijkt wel waterdicht, zie discussie toen de exacte rugtas gevonden was. Iets met "dubbele PU coating".. oid.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:41 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Tas was niet waterdicht, en dat hoesje ligt ernaast.... ook niet.
Ze waren al ruim 2 weken in Panama en die kleine supermarktjes zijn zeker tot een uur of 8 open. Ik neem niet aan dat ze voor meerdere dagen inkopen deden, maar het zou natuurlijk kunnen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
Gisteren hadden we het over de boodschappen, hadden ze ook extra repen/snoep ingekocht omdat ze de dag later om 08:00 uur hadden afgesproken? Kans dat na het wandelen winkel dicht was was aanwezig. Ze waren op vakantie en drie keer per dag naar de winkels lopen is dat dan niet.
Ook weer een reden voor geen paniek in de eerste nacht, ze hadden geen honger omdat ze voldoende eten hadden.
"Moeten" is een groot woord. Ik lunch bijvoorbeeld nooit, zeker niet na een uitgebreid ontbijt. Ook niet als ik veel fysieke inspanning lever.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:48 schreef El_Matador het volgende:
Dat geldt voor de schoen van Lisanne.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In de schoen zat meer dan botweefsel
Dan denk ik toch dat jij de uitzondering bent. Ik ken eigenlijk niemand die niet luncht, maar als je gaat hiken al helemaal niet. Broodjes mee etc. Op alleen een ontbijt (hoe goed ook) en wat meegenomen mueslirepen je allereerste echte hike van minstens 5 maar effectief 7 uur gaan maken samen, lijkt me heel sterk.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
"Moeten" is een groot woord. Ik lunch bijvoorbeeld nooit, zeker niet na een uitgebreid ontbijt. Ook niet als ik veel fysieke inspanning lever.
Ik moet ook nooit iets, logisch is het in ieder geval niet om een fysieke inspanning te gaan leveren zonder eten. En dan ook niet om te keren op de Mirador.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
"Moeten" is een groot woord. Ik lunch bijvoorbeeld nooit, zeker niet na een uitgebreid ontbijt. Ook niet als ik veel fysieke inspanning lever.
- Welke kaart hangt aan de muur van de taalschool? Wat is opgevangen van het gesprek wat plaatsvondt in de taalschool over de informatie op de kaart en de computer? (medewerkster hoorde ze praten over....)quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Bedankt voor alle input voor De Lijst. Die ga ik nog verwerken, zodra ik wat meer tijd heb.
Ik weet niet of dat zo was, dat was mijn interpretatie (!) omdat ik dacht (MeloD zei dat ook en die is er geweest) dat er geen kaarten van het gebied waren.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:08 schreef doorgaan het volgende:
[..]
- Welke kaart hangt aan de muur van de taalschool?
De computer is onderzocht door de Nederlandse politie (die heeft zelfs die hele harde schijf meegenomen! naar Nederland).quote:Wat is opgevangen van het gesprek wat plaatsvondt in de taalschool over de informatie op de kaart en de computer? (medewerkster hoorde ze praten over....)
Een bruikbare post: was me niet bekend. Betekent dat in elk geval eentje helder van geest was en zich ging oriënteren - keuzemoment.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Op zaterdag 14 maart 2015 09:18 schreef lekarO het volgende:
[..]
Ik kan er nog wel iets logisch aan toevoegen en vraag mij af of het hier wel eens als optie geopperd is. Op de eerste ochtend na het 'event' even na 8 uur wordt er gebeld naar het alarmnummer, VERVOLGENS WORDT ER EEN SCREENSHOT GEMAAKT! Lijkt mij voor de hand liggend dat het van google maps is gedaan. Ik weet dat er geen bereik is maar google maps heeft een cache die ervoor zorgt dat er een bepaald gedeelte (gedeelte wat het laatste is geopend in maps) zichtbaar blijft ondanks geen bereik. Probeer het zelf maar: open maps kijk wat rond zoom in en uit. Zet vervolgens je wifi uit en je verbinding (3/4G), open maps opnieuw en voila er blijft een beperkt gedeelte zichtbaar (bij mij een gebied van 10x20 km). zij zaten natuurlijk voor de laatste keer in hun hotel aan de wifi (feit de avond ervoor) en het is mogelijk dat ze de buurt aan het verkennen waren in maps voordat ze de tocht gingen doen (zoals een leek dat doet: ff een beetje kijken). Vervolgens is dit in hun chache blijven staan. Een screenshot maken is slim want je bent bang om de cache te verliezen en dan heb je zekerheid van het plaatje in je gallerij. Gezien de resultaten die ik krijg (is het zelfs mogelijk dat ze de rivier zagen lopen). Ik weet niet of ze ook de blauwe punt van hun locatie konden zien. Ik heb gekeken in het gebied en hem op kaart stand gezet omdat logisch is dat je zo een gebied verkent (duidelijker dan terrein of earth). Dan zouden ze alleen de rivier hebben gezien aan de rechterkant van de Mirador. Het verklaart enerzijds het gedrag: na de eerste noodoproep voor hulp zonder resultaat ben je op jezelf aangewezen en je weet niet waar je bent en je moet 'verder' dus locatie proberen te zoeken en de terugweg. Het verklaart ook waarom soms de telefoon wel 30 minuten aan blijft (3 april) zonder actie terwijl ze batterijen moeten sparen (rest van het gedrag). De weg vinden is belangrijker dan batterijen sparen! Ik verwacht dat ze vooral aan het begin meer op de kaart hebben gekeken om de rivier te zoeken en te volgen. Ja de rivier (tenzij ze vast zaten) want meer zie je niet op Maps.
Meest logische verklaring of zijn er andere logischere verklaringen.
Hieronder nog een aanvullend schema die beter weergeeft wanneer ze de iphone langer hebben aangezet zonder actie (vooral aan het begin):
http://www.reddit.com/r/U(...)on_kris_kremers_two/
Nee, jouw antwoorden zijn onvoldoende. Er werd op 2 april 's avonds melding van vermissing gedaan. Toen waren de meiden al zo'n 30-36 uur "weg". Ook op 3 april is meldign gedaan door F. Toen waren ze 48 uur weg. Nee, het antwoord dat ze een nacht wegbleven gaat niet op. Het ging inmiddels al om 2 nachten. En na de 1e nacht kwamen ze overdag niet terug om te douchen, om te kleden. Nee dus. Wat is de reden van Miriam geweest om geen aangifte te doen?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:44 schreef Ouder1 het volgende:
- Waarom heeft gastvrouw Miriam hun verdwijning niet gemeld bij politie en andere instanties?
• Omdat toeristes weleens vaker een nacht wegblijven
- Waarom verdween Eileen snel van het toneel?
• Omdat haar tijd (vakantie) er daar op zat en ze volgens plan weer terug naar huis ging
Tot en met juni: 6 maandenquote:Op zaterdag 14 maart 2015 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:
ze werkte daar en haar stage liep tot 1 juni.
Bonnetjes waarschijnlijk bewaard in de portemonnee. Dus bekend of het veel of weinig boodschappen warene en wat.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:01 schreef El_Matador het volgende:
Ze waren al ruim 2 weken in Panama en die kleine supermarktjes zijn zeker tot een uur of 8 open. Ik neem niet aan dat ze voor meerdere dagen inkopen deden, maar het zou natuurlijk kunnen.
mogelijkheden:quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:15 schreef RapaNui het volgende:
Wat is de reden van Miriam geweest om geen aangifte te doen?
+ - Felciano voerde aan dat dit taalkwestie was. Makkelijker voor hem om te doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:19 schreef El_Matador het volgende:
mogelijkheden:
- Myriam had antipathie tegen de politie - komt daar vaker voor
- Myriam was niet degene die hun vermissing ontdekte, maar Feliciano (08:00)
- Feliciano had meer contacten al met de politie/deed zulk soort dingen vaker?
- Misschien had de politie geen tijd (vandaag leerde ik dat het heel normaal is in Nederland dat je weggestuurd wordt en pas na 4 (!) dagen aangifte kan doen) en moest het daarom om 19:30 en toen zat Myriam misschien met haar kinderen?
Niet veel onwaarschijnlijker als andere theorien die soms voorbij komen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Tot mijn stomme verbazing was er in dat programma zelfs iemand die geen zee-egel wilde eten omdat hij dat 'vies' vond.. na een week zonder voedsel.
Ik heb zelf een periode honger gehad en nooit de neiging gekregen om planten e.d. te gaan eten. En wat voor eetbaars denken we dat ze konden vinden in zo'n kloof?
Ik blijf het een onwaarschijnlijke theorie vinden. Zeker als ze in zo'n kloof zaten en niet door de jungle liepen.
is dat zijn hobby? (grapjequote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:19 schreef El_Matador het volgende:
- Feliciano had meer contacten al met de politie/deed zulk soort dingen vaker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |