abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150627132
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb zelf een periode honger gehad en nooit de neiging gekregen om planten e.d. te gaan eten.

Lijkt op zo'n verhaal van mijn opa uit de oorlog!
pi_150627184
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:41 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Tas was niet waterdicht, en dat hoesje ligt ernaast.... ook niet.
Dan kan de reden voor de nette staat (vh etiketje) zijn, dat de tas niet in het water gelegen heeft en ook niet lang in de vochtige buitenlucht.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_150627199
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:43 schreef Ouder1 het volgende:
Tevens blijft er de optie dat er nog een tweede flesje was.
Lijkt me wel het meest logische; dat je voor je hike even wat inkopen doet en mueslirepen en ander krachtvoer inkoopt en ieder minstens 1 flesje water (voor een hike van 5 uur -alleen Mirador- of 7 uur -als ze wisten van Q1- in de tropen zelfs veel te weinig).

Dat ze minstens twee rode supermarkttasjes hadden, geeft dat ook aan lijkt me. Of die zaten los zonder inhoud in de rugzak, maar dat lijkt me echt minder logisch.

Misschien hebben ze wel een paar flesjes gehad en die ergens voor gebruikt (aandacht trekken, andere doelen?).

Ze moeten ook lunch meegehad hebben, want ze waren zo snel op de Mirador dat ze niet van tevoren bij Il Pianista gegeten konden hebben. En als je geen lunch of (niet genoeg) water bij je hebt, loop je m.i. niet door bij de Mirador.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150627206
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:47 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Dan kan de reden voor de nette staat (vh etiketje) zijn, dat de tas niet in het water gelegen heeft en ook niet lang in de vochtige buitenlucht.
Daarom denk ik dat de tas niet (lang) in het water heeft gelegen en eerder gevonden is op een andere plaats.
pi_150627339
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:33 schreef Injetta het volgende:

[..]

In Naked and afraid (allemaal mensen met survival skills en bepaalde ervaring en voorbereiding!)
Zij kozen ervoor, de meiden niet. Maakt voor de keuze om onbekende bessen en planten te eten niet veel uit trouwens. Dat die giftig kunnen zijn weet toch iedereen?
quote:
zie je dat ze steeds drie dingen doen om die drie weken te overleven.
1. Op,zoek naar water. Heel vaak besluiten ze na een dag en nacht zonder water om toch water uit een beek, plas of zomte drinken als het ze niet is gelukt om vuur te maken.
Daarom denk ik dat de meiden gewoon uit de rivier hebben gedronken.
quote:
Menigeen moet afgevoerd worden wegens koorts, diarree....
Dat heb ik in alle afleveringen die ik gezien heb, en dat zijn er toch aardig wat, nog niet gezien. Wel dat ze diarree kregen maar niet dat ze daarom werden afgevoerd.
quote:
2. Iets om onder of op te liggen in de nacht.
3. Voedsel. Er is geen aflevering waarin ze besluiten om niks te eten! Ze zoeken vruchten, planten en soms eten ze insecten.
Er zijn een hele hoop afleveringen waar ze langer dan een week niets eten. Echt helemaal niets. Omdat ze niets eetbaars kunnen vinden.
quote:
Het lijkt me stug dat K en L gewoon lijdzaam gaan zitten wachten zonder ook maar 1 poging om te drinken en te eten. Dst lijkt me absurd en tegen alle natuurlijke levensdrang in.
Drinken: rivier. Dat moeten ze gedaan hebben anders overleef je geen 11 dagen. Feit.
Eten: was er überhaupt iets wat eetbaar leek (planten, bessen) in die kloof waar ze bij konden?

Zoals eerder ook al gezegd; hongergevoel verdwijnt na een paar dagen. Wel voel je je slap en futloos maar dat honger gevoel verdwijnt.
Lukraak aannemen dat ze iets gegeten hebben is niet correct. Het kan maar hoeft zeer zeker niet.
pi_150627343
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lijkt me wel het meest logische; dat je voor je hike even wat inkopen doet en mueslirepen en ander krachtvoer inkoopt en ieder minstens 1 flesje water (voor een hike van 5 uur -alleen Mirador- of 7 uur -als ze wisten van Q1- in de tropen zelfs veel te weinig).

Dat ze minstens twee rode supermarkttasjes hadden, geeft dat ook aan lijkt me. Of die zaten los zonder inhoud in de rugzak, maar dat lijkt me echt minder logisch.

Misschien hebben ze wel een paar flesjes gehad en die ergens voor gebruikt (aandacht trekken, andere doelen?).

Ze moeten ook lunch meegehad hebben, want ze waren zo snel op de Mirador dat ze niet van tevoren bij Il Pianista gegeten konden hebben. En als je geen lunch of (niet genoeg) water bij je hebt, loop je m.i. niet door bij de Mirador.
quote:

[..]

Gisteren hadden we het over de boodschappen, hadden ze ook extra repen/snoep ingekocht omdat ze de dag later om 08:00 uur hadden afgesproken? Kans dat na het wandelen winkel dicht was was aanwezig. Ze waren op vakantie en drie keer per dag naar de winkels lopen is dat dan niet.

Ook weer een reden voor geen paniek in de eerste nacht, ze hadden geen honger omdat ze voldoende eten hadden.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 10:57:34 #282
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150627345
Lege flesjes kunnen onderweg zijn weggegooid
Wie dit leest is gek
pi_150627373
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:41 schreef Injetta het volgende:

[..]

Bespoedigen ja, doodsoorzaak ansich? Nee. Flashflood is veel waarschijnlijker, bloedvergiftiging ook.
pi_150627401
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:41 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Tas was niet waterdicht, en dat hoesje ligt ernaast.... ook niet.
Stof lijkt wel waterdicht, zie discussie toen de exacte rugtas gevonden was. Iets met "dubbele PU coating".. oid.
pi_150627407
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

[..]

Gisteren hadden we het over de boodschappen, hadden ze ook extra repen/snoep ingekocht omdat ze de dag later om 08:00 uur hadden afgesproken? Kans dat na het wandelen winkel dicht was was aanwezig. Ze waren op vakantie en drie keer per dag naar de winkels lopen is dat dan niet.

Ook weer een reden voor geen paniek in de eerste nacht, ze hadden geen honger omdat ze voldoende eten hadden.
Ze waren al ruim 2 weken in Panama en die kleine supermarktjes zijn zeker tot een uur of 8 open. Ik neem niet aan dat ze voor meerdere dagen inkopen deden, maar het zou natuurlijk kunnen.

Je hebt heel veel van die kleine supermarktjes, vergelijkbaar met de Turkse groenteboer/slager/supermarktje in Nederland.

Normaal koop je voor een hike altijd water en repen enzo. Dat doe je niet voor meerdere dagen, maar misschien dat de planmatige Lisanne dat wel wilde, dat weet ik natuurlijk niet.

Ze hadden trouwens wel vaak dorst, als je die flesjesverzameling op de kamer ziet, waren ze niet zuinig met inkopen doen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_150627495
quote:
"Moeten" is een groot woord. Ik lunch bijvoorbeeld nooit, zeker niet na een uitgebreid ontbijt. Ook niet als ik veel fysieke inspanning lever.
pi_150627515
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 09:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In de schoen zat meer dan botweefsel
Dat geldt voor de schoen van Lisanne.
Die fosfaten werden gevonden in/op het botweefsel van Kris, niet van Lisanne. Arrocha was ook teleurgesteld dat de resten van L. niet op dezelfde manier konden worden onderzocht als die van Kris, omdat Lisanne's resten op een gegeven moment in NL werden begraven.
pi_150627540
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

"Moeten" is een groot woord. Ik lunch bijvoorbeeld nooit, zeker niet na een uitgebreid ontbijt. Ook niet als ik veel fysieke inspanning lever.
Dan denk ik toch dat jij de uitzondering bent. Ik ken eigenlijk niemand die niet luncht, maar als je gaat hiken al helemaal niet. Broodjes mee etc. Op alleen een ontbijt (hoe goed ook) en wat meegenomen mueslirepen je allereerste echte hike van minstens 5 maar effectief 7 uur gaan maken samen, lijkt me heel sterk.

pi_150627553
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik moet ook nooit iets, logisch is het in ieder geval niet om een fysieke inspanning te gaan leveren zonder eten. En dan ook niet om te keren op de Mirador.
pi_150627556
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Bedankt voor alle input voor De Lijst. Die ga ik nog verwerken, zodra ik wat meer tijd heb.
- Welke kaart hangt aan de muur van de taalschool? Wat is opgevangen van het gesprek wat plaatsvondt in de taalschool over de informatie op de kaart en de computer? (medewerkster hoorde ze praten over....)
pi_150627673
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:08 schreef doorgaan het volgende:

[..]

- Welke kaart hangt aan de muur van de taalschool?
Ik weet niet of dat zo was, dat was mijn interpretatie (!) omdat ik dacht (MeloD zei dat ook en die is er geweest) dat er geen kaarten van het gebied waren.

Is dus niet zeker.

Wel vrijwel zeker is (haar eigen broer vertelde dat) dat ze dat Eftelingkaartje (krediet: ootje) bij zich hadden/gezien hebben.

quote:
Wat is opgevangen van het gesprek wat plaatsvondt in de taalschool over de informatie op de kaart en de computer? (medewerkster hoorde ze praten over....)
De computer is onderzocht door de Nederlandse politie (die heeft zelfs die hele harde schijf meegenomen! naar Nederland).

BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #175 - taxichauffeur verdronken(?)

pi_150627724
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 09:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Op zaterdag 14 maart 2015 09:18 schreef lekarO het volgende:

[..]

Ik kan er nog wel iets logisch aan toevoegen en vraag mij af of het hier wel eens als optie geopperd is. Op de eerste ochtend na het 'event' even na 8 uur wordt er gebeld naar het alarmnummer, VERVOLGENS WORDT ER EEN SCREENSHOT GEMAAKT! Lijkt mij voor de hand liggend dat het van google maps is gedaan. Ik weet dat er geen bereik is maar google maps heeft een cache die ervoor zorgt dat er een bepaald gedeelte (gedeelte wat het laatste is geopend in maps) zichtbaar blijft ondanks geen bereik. Probeer het zelf maar: open maps kijk wat rond zoom in en uit. Zet vervolgens je wifi uit en je verbinding (3/4G), open maps opnieuw en voila er blijft een beperkt gedeelte zichtbaar (bij mij een gebied van 10x20 km). zij zaten natuurlijk voor de laatste keer in hun hotel aan de wifi (feit de avond ervoor) en het is mogelijk dat ze de buurt aan het verkennen waren in maps voordat ze de tocht gingen doen (zoals een leek dat doet: ff een beetje kijken). Vervolgens is dit in hun chache blijven staan. Een screenshot maken is slim want je bent bang om de cache te verliezen en dan heb je zekerheid van het plaatje in je gallerij. Gezien de resultaten die ik krijg (is het zelfs mogelijk dat ze de rivier zagen lopen). Ik weet niet of ze ook de blauwe punt van hun locatie konden zien. Ik heb gekeken in het gebied en hem op kaart stand gezet omdat logisch is dat je zo een gebied verkent (duidelijker dan terrein of earth). Dan zouden ze alleen de rivier hebben gezien aan de rechterkant van de Mirador. Het verklaart enerzijds het gedrag: na de eerste noodoproep voor hulp zonder resultaat ben je op jezelf aangewezen en je weet niet waar je bent en je moet 'verder' dus locatie proberen te zoeken en de terugweg. Het verklaart ook waarom soms de telefoon wel 30 minuten aan blijft (3 april) zonder actie terwijl ze batterijen moeten sparen (rest van het gedrag). De weg vinden is belangrijker dan batterijen sparen! Ik verwacht dat ze vooral aan het begin meer op de kaart hebben gekeken om de rivier te zoeken en te volgen. Ja de rivier (tenzij ze vast zaten) want meer zie je niet op Maps.

Meest logische verklaring of zijn er andere logischere verklaringen.

Hieronder nog een aanvullend schema die beter weergeeft wanneer ze de iphone langer hebben aangezet zonder actie (vooral aan het begin):

http://www.reddit.com/r/U(...)on_kris_kremers_two/
Een bruikbare post: was me niet bekend. Betekent dat in elk geval eentje helder van geest was en zich ging oriënteren - keuzemoment.
pi_150627750
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 09:44 schreef Ouder1 het volgende:

- Waarom heeft gastvrouw Miriam hun verdwijning niet gemeld bij politie en andere instanties?
• Omdat toeristes weleens vaker een nacht wegblijven
- Waarom verdween Eileen snel van het toneel?
• Omdat haar tijd (vakantie) er daar op zat en ze volgens plan weer terug naar huis ging

Nee, jouw antwoorden zijn onvoldoende. Er werd op 2 april 's avonds melding van vermissing gedaan. Toen waren de meiden al zo'n 30-36 uur "weg". Ook op 3 april is meldign gedaan door F. Toen waren ze 48 uur weg. Nee, het antwoord dat ze een nacht wegbleven gaat niet op. Het ging inmiddels al om 2 nachten. En na de 1e nacht kwamen ze overdag niet terug om te douchen, om te kleden. Nee dus. Wat is de reden van Miriam geweest om geen aangifte te doen?

Tweede vraag: Eileen was niet op vakantie. Ze liep 6 maanden stage voor haar studie: van jan t/m eind juni. Dat staat ook in haar CV. Ze verliet Panama niet, misschien voor een paar dagen naar Costa Rica om een groep op te halen, maar ze bleef in de buurt. Haar land van stage was Panama. Zij was in de buurt toen de zoektochten werden gehouden, ook toen de NL-se honden kwamen in mei, ook toen de vondsten werden gedaan in juni. Dus: waarom verdween Eileen snel van het toneel? Op 3 april al.
pi_150627772
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:
ze werkte daar en haar stage liep tot 1 juni.
Tot en met juni: 6 maanden
pi_150627783
2 april:

- 6:58 - eerste noodoproeppoging (Samsung)
- 8:00 - de tijd van de afspraak met Feliciano
- 8:14 - de screenshot en oproeppoging (iPhone)

Op 1 april was de eerste noodoproep met de iPhone, op 2 april juist met de Samsung. Valt daar nog iets uit af te leiden?

pi_150627790
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:01 schreef El_Matador het volgende:
Ze waren al ruim 2 weken in Panama en die kleine supermarktjes zijn zeker tot een uur of 8 open. Ik neem niet aan dat ze voor meerdere dagen inkopen deden, maar het zou natuurlijk kunnen.
Bonnetjes waarschijnlijk bewaard in de portemonnee. Dus bekend of het veel of weinig boodschappen warene en wat.
pi_150627859
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:15 schreef RapaNui het volgende:
Wat is de reden van Miriam geweest om geen aangifte te doen?

mogelijkheden:

- Myriam had antipathie tegen de politie - komt daar vaker voor
- Myriam was niet degene die hun vermissing ontdekte, maar Feliciano (08:00)
- Feliciano had meer contacten al met de politie/deed zulk soort dingen vaker?
- Misschien had de politie geen tijd (vandaag leerde ik dat het heel normaal is in Nederland dat je weggestuurd wordt en pas na 4 (!) dagen aangifte kan doen) en moest het daarom om 19:30 en toen zat Myriam misschien met haar kinderen?

pi_150627928
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:19 schreef El_Matador het volgende:
mogelijkheden:

- Myriam had antipathie tegen de politie - komt daar vaker voor
- Myriam was niet degene die hun vermissing ontdekte, maar Feliciano (08:00)
- Misschien had de politie geen tijd (vandaag leerde ik dat het heel normaal is in Nederland dat je weggestuurd wordt en pas na 4 (!) dagen aangifte kan doen) en moest het daarom om 19:30 en toen zat Myriam misschien met haar kinderen?
+ - Felciano voerde aan dat dit taalkwestie was. Makkelijker voor hem om te doen.
pi_150627940
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tot mijn stomme verbazing was er in dat programma zelfs iemand die geen zee-egel wilde eten omdat hij dat 'vies' vond.. na een week zonder voedsel.

Ik heb zelf een periode honger gehad en nooit de neiging gekregen om planten e.d. te gaan eten. En wat voor eetbaars denken we dat ze konden vinden in zo'n kloof?

Ik blijf het een onwaarschijnlijke theorie vinden. Zeker als ze in zo'n kloof zaten en niet door de jungle liepen.
Niet veel onwaarschijnlijker als andere theorien die soms voorbij komen.

Ik vind het zoeken naar water en voedsel redelijk normaal menselijk overlevingsgedrag en misschien daarbij iets eten of drinken dat buikloop veroorzaakt niet bij voorbaat al geheel uit te sluiten of af te doen als totaal onwaarschijnlijk.
Wat mij betreft hoort dit wel degelijk tot een van de mogelijke scenario's voor beiden of een van de twee. Niet DE enige, maar wel een die niet zo snel verworpen moet worden.

Alle levende wezens hebben water en voedsel nodig en als dat er niet is, gaan ze pogingen doen om het te krijgen. Een groot deel van de complete menselijke geschiedenis komt voort uit onze noodzaak om te eten en te drinken: volksverhuizingen, oorlogen...

Mensen sterven uiteindelijk het meest door gebrek aan water en voedsel, zelfs als de directe oorzaak een ziekte is. Juist omdat je dan geen voedsel en vocht meer binnen kunt houden of tot je kunt nemen. Mensen die heel ziek zijn, worden o.a. Langer in leven gehouden door kunstmatige toediening van vocht en voedingsstoffen.

Dus om zoiets dat verweven is met leven en dood, rigoureus te verwijzen naar onwaarschijnlijk, vind ik persoonlijk kort door de bocht.

Ze waren niet van plan om te gaan survivalken. Als ze gevallen zijn en gewond, dan is niet kunnen eten en drinken, nou niet bevordelijk om jezelf te redden.

Hun dood hoeft ook niet 1 oorzaak te hebben. Het kan ook een combinatie van factoren zijn: gewond, angst, kou, slaaptekort, infectie, te weinig vocht, geen eten, buikloop van besmet water, overgeven, pijn, wanhoop...
Geen hulp kunnen vinden, radeloosheid....
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_150627970
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:19 schreef El_Matador het volgende:
is dat zijn hobby? (grapje :) )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')