Keertje bij In de Vrede halen lijkt me leuker.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:22 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ik vind het ook te veel. De 12, zou ik voor 9 euro wel halen.
Klopt, moet er nog steeds eens naar toe.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:27 schreef Saind het volgende:
[..]
Keertje bij In de Vrede halen lijkt me leuker.
Same. Maar tis best een stukkie rijden!quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:28 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Klopt, moet er nog steeds eens naar toe.
Ik ga volgende bestelronde een poging wagen. Appje downloaden om continu te redialen en gas eropquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:28 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Klopt, moet er nog steeds eens naar toe.
Zal eens kijken als ik weer in Duitsland ben. Paulaner heb ik er wel zien staan geloof ik, die anderen weet ik niet.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:46 schreef Seul het volgende:
GEZOCHT:
Nederlander die me een box met hefe-weizen bieren wilt verzenden!.. Hier kan 'k alleen Franziskaner krijgen (en Aventinus)... Ik zoek Weihenstephaner hefeweisse, WS Vitus, WS Korbinian, Paulaner hefeweisse, Ayinger hefeweisse, en de Kulmbacher Eisbock (moeilijk te vinden wss)...
Ik betaal voor alles natuurlijk... Verzending via Post.nl. Of gewoon ruilen, ook goed voor mij...
Hierbij hopend dat AH Belgïe ook Paulaner, Weihenstephaner hefe en Vitus intrekt...
Haha ik zag hem ja, ik heb hem zondag gedronken. Ik vond hem nog prima te doen eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:27 schreef Karstman het volgende:
En ook mijn (niet zo grote) AH heeft het bierschap behoorlijk gepimpt. Dat hadden meer mensen ontdekt want de schappen met belgisch spul was behoorlijk leeg alweer. Er stonden ook een paar flesjes van Kompaan uit Den Haag, dat is soort van lokaal.
Zelf nu 4 flesjes meegenomen: Goose Island IPA, Goose Island 312 Ale, Brand IPA en Poleeko Pale Ale. Vanavond maar meteen een van de Goose opentrekken.
Afgelopen weekend trouwens de English Breakfast Ale van Uiltje gedronken. Apart spul, bijna hartig bier waar je de thee in proeft. Je krijgt het gevoel dat je moet kauwen bij dit bier. Aardig probeerseltje maar zeker geen hoogvlieger.
Yep, maar hier verkoopt AH dat niet (Belgïe)... Maar ik ga wel even naar Hulst dan om daar de AH te plunderen...quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:15 schreef mckroket het volgende:
Bij de albert heijn kan je gewoon weihenstephaner kopen, net als de vitus en paulaner zag ik ook. Dus ik weet niet waar je woont :p en ayinger zie ik af en toe bij een restaurant dus die moeten het ook ergens vandaan halen?
Wil best wat bier naar je opsturen en dat jij bier naar mij opstuurt. Dm me even indien je interesse hebtquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:51 schreef Seul het volgende:
[..]
Yep, maar hier verkoopt AH dat niet (Belgïe)... Maar ik ga wel even naar Hulst dan om daar de AH te plunderen...
Huh in belgie heb je toch mooie drankenhallen die van alles verkopen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:51 schreef Seul het volgende:
[..]
Yep, maar hier verkoopt AH dat niet (Belgïe)... Maar ik ga wel even naar Hulst dan om daar de AH te plunderen...
Mocht je er nog niet bekend mee zijn kun je gelijk bier halen van :quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:51 schreef Seul het volgende:
[..]
Die belgeninvasie in Hulst ook altijdquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:51 schreef Seul het volgende:
[..]
Wordt een leuk feestje! Zijn wij ook welkomquote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:08 schreef Seul het volgende:
De drie kratten Schneider (Tap 7 en 5) is voor feestjes...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuw.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:28 schreef Mgolovic het volgende:
Waar heb je die Oak Aged Abt 12 gehaald? Die ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Hoe is dat Jopenbier? Zelf ook benieuwd naar de lenteversie, alleen vond m wel wat prijzig bij AH, in de 7 euro ergens.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:45 schreef larry_flynt het volgende:
Net bij de Albert Heijn eens wat biertjes meegenomen. Had nog nooit () wat van Jopen op, dus heb de lentebok eens gekocht. Nog nooit van Waterloo bier gehoord, dus die ook eens meegenomen.
[ afbeelding ]
Nu in de bonus voor 5,99¤. Nog niet op.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:46 schreef James_R het volgende:
[..]
Hoe is dat Jopenbier? Zelf ook benieuwd naar de lenteversie, alleen vond m wel wat prijzig bij AH, in de 7 euro ergens.
Best te drinken, verrassend hoppig.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:46 schreef James_R het volgende:
[..]
Hoe is dat Jopenbier? Zelf ook benieuwd naar de lenteversie, alleen vond m wel wat prijzig bij AH, in de 7 euro ergens.
Me neither, maar wel erg benieuwd omdat de normale echt al een topbier is.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:28 schreef Mgolovic het volgende:
Waar heb je die Oak Aged Abt 12 gehaald? Die ben ik nog niet eerder tegengekomen.
quote:Wat naam betreft zou je vermoeden dat het van oorsprong Belgische witbier en het Duitse weizenbier ongeveer hetzelfde zijn, maar toch is er een duidelijk verschil. In weizenbier wordt minder hop gebruikt, waardoor de smaak minder bitter is, en worden er geen kruiden toegevoegd. Bovendien is de tarwe in witbier niet gemout.
Mooie lijst! Waar was het?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:31 schreef BenD het volgende:
Op het laatste moment uitgenodigd via wat vrienden voor een beer tasting, wist niet wat ik moest verwachten qua bieren maar wat een line-up![]()
6e Soir Réserve Spéciale (Pinot Noir) - Brasserie Dieu du Ciel
Solstice d'été (Framboise) - Brasserie Dieu du Ciel
Isseki Nicho Réserve Spéciale (Pinot Noir) - Brasserie Dieu du Ciel
L'Exorciste - Brasserie Dieu du Ciel
Aphrodisiaque Réserve Spéciale(Fût De Rhum) - Brasserie Dieu du Ciel
Dernière Volonté Réserve Spéciale (Vieillie En Fût De Pinot Noir) - Brasserie Dieu du Ciel
Charbonnière - Brasserie Dieu du Ciel
Dernière Volonté Refermenté Avec Brett -Brasserie Dieu du Ciel
Grande Noirceur - Brasserie Dieu du Ciel
Solstice d'été (Cerise) - Brasserie Dieu du Ciel
Solstice d'hiver - Brasserie Dieu du Ciel
Solstice d'hiver Réserve Spéciale Bourbon - Brasserie Dieu du Ciel
Équinoxe Du Printemps (Réserve Spéciale Bourbon) - Brasserie Dieu du Ciel
Péché Mortel (Fût de Bourbon) - Brasserie Dieu du Ciel
Man man man, wat een bieren zaten daartussen. Vooral de Aphrodisiaque op rum vaten en de peche mortel op bourbon vaten waren goddelijk!
Verder ook nog deze op:
Heady Topper - The Alchemist (ik snap waarom hij op nr 1 staat bijbeer advocate, wat is deze lekker!)
Saison De La Ceinture Fléchée - Half Pints Brewing Co.
Dixième - Les Trois Mousquetaires
Yakima IPA - Microbrasserie Le Castor (viel in het niet bij Head Topper, maar is heel goed!)
Singularity (2014) - Driftwood Brewery (heerlijk)
BCBS - Goose Island (van de tap)
Samuel Adams Triple Bock (1995) - Boston Beer Company (20 jaar oud en zo dik dat je mes/vorknodig had, heel veel kenmerken van een zoete sojasaus)
Canadian Breakfast Stout (CBS) - Founders Brewing Co. (Veel bacon, heerlijk)
Assemblage Numéro 3 - Brasserie Dunham
L'Ours (Ass No.3) - Le Trou Du Diable
Bring Out Your Dead (2014) - Bellwoods Brewery
La Buteuse - Brassin Spécial - Le Trou Du Diable
En ja dit was allemaal op 1 avond, maar het waren steeds maar samples van ongeveer 30-50ml. Veel water/crackers natuurlijk om weer goed te kunnen proeven.
Waarschijnlijk zal ik menigeen nooit meer drinken, puur en alleen omdat je er bijna niet aan kan komen. Wel blij dat ik sommige heb mogen proberen. Zeker Heady Topper, ik had een vermoeden dat hij teleur zou stellen, zoals WV12 voor mij ook iets tegenviel (voorkeur voor de St. Bernardus Abt 12), maar hij maakte alle verwachtingen waar
Wat een fantastische line-up! Ik ben jaloersquote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:31 schreef BenD het volgende:
Op het laatste moment uitgenodigd via wat vrienden voor een beer tasting, wist niet wat ik moest verwachten qua bieren maar wat een line-up![]()
6e Soir Réserve Spéciale (Pinot Noir) - Brasserie Dieu du Ciel
Solstice d'été (Framboise) - Brasserie Dieu du Ciel
Isseki Nicho Réserve Spéciale (Pinot Noir) - Brasserie Dieu du Ciel
L'Exorciste - Brasserie Dieu du Ciel
Aphrodisiaque Réserve Spéciale(Fût De Rhum) - Brasserie Dieu du Ciel
Dernière Volonté Réserve Spéciale (Vieillie En Fût De Pinot Noir) - Brasserie Dieu du Ciel
Charbonnière - Brasserie Dieu du Ciel
Dernière Volonté Refermenté Avec Brett -Brasserie Dieu du Ciel
Grande Noirceur - Brasserie Dieu du Ciel
Solstice d'été (Cerise) - Brasserie Dieu du Ciel
Solstice d'hiver - Brasserie Dieu du Ciel
Solstice d'hiver Réserve Spéciale Bourbon - Brasserie Dieu du Ciel
Équinoxe Du Printemps (Réserve Spéciale Bourbon) - Brasserie Dieu du Ciel
Péché Mortel (Fût de Bourbon) - Brasserie Dieu du Ciel
Man man man, wat een bieren zaten daartussen. Vooral de Aphrodisiaque op rum vaten en de peche mortel op bourbon vaten waren goddelijk!
Verder ook nog deze op:
Heady Topper - The Alchemist (ik snap waarom hij op nr 1 staat bijbeer advocate, wat is deze lekker!)
Saison De La Ceinture Fléchée - Half Pints Brewing Co.
Dixième - Les Trois Mousquetaires
Yakima IPA - Microbrasserie Le Castor (viel in het niet bij Head Topper, maar is heel goed!)
Singularity (2014) - Driftwood Brewery (heerlijk)
BCBS - Goose Island (van de tap)
Samuel Adams Triple Bock (1995) - Boston Beer Company (20 jaar oud en zo dik dat je mes/vorknodig had, heel veel kenmerken van een zoete sojasaus)
Canadian Breakfast Stout (CBS) - Founders Brewing Co. (Veel bacon, heerlijk)
Assemblage Numéro 3 - Brasserie Dunham
L'Ours (Ass No.3) - Le Trou Du Diable
Bring Out Your Dead (2014) - Bellwoods Brewery
La Buteuse - Brassin Spécial - Le Trou Du Diable
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:39 schreef larry_flynt het volgende:
Hoe bewaren jullie eigenlijk jullie bier? Ik zet het bier dat ik wil drinken in de koelkast en de rest in een keukenkast, maar eigenlijk is de koelkast te koud en denk dat de kast niet koel genoeg is...
Zit met pasen in Berlijn, zal ik eens kijken of ik een Ayinger kan kopen/drinken.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:39 schreef Chandos het volgende:
Ayinger [ afbeelding ]. Mooi spul voor in de zomer. Volgens mij in Duitsland een paar jaar terug door lezers van Bild ofzo ook uitgeroepen tot beste weizener van het land. Naar aanleiding daarvan haalde m'n lokale slijterij het in huis. Waar ik ze voor waardeer
Gisteren voor het eerst weer eens Vuur & Vlam van de Molen gedronken. Een paar jaar terug vond ik dat een heel verdrietig biertje, maar nu smaakte het prima, hele zachte IPA. M'n smaak is veranderd of de V&V van toen was gewoon niet zo geslaagd en de huidige editie wel. Hard to say met de Molen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |