abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151013697
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:22 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ik vind het ook te veel. De 12, zou ik voor 9 euro wel halen.
Keertje bij In de Vrede halen lijkt me leuker.
pi_151013715
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:27 schreef Saind het volgende:

[..]

Keertje bij In de Vrede halen lijkt me leuker.
Klopt, moet er nog steeds eens naar toe.
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:36:36 #153
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_151016018
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:28 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Same. Maar tis best een stukkie rijden!
pi_151017406
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:28 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ik ga volgende bestelronde een poging wagen. Appje downloaden om continu te redialen en gas erop
pi_151023013
quote:
99s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:46 schreef Seul het volgende:
GEZOCHT:

Nederlander die me een box met hefe-weizen bieren wilt verzenden!.. Hier kan 'k alleen Franziskaner krijgen (en Aventinus)... Ik zoek Weihenstephaner hefeweisse, WS Vitus, WS Korbinian, Paulaner hefeweisse, Ayinger hefeweisse, en de Kulmbacher Eisbock (moeilijk te vinden wss)...

Ik betaal voor alles natuurlijk... Verzending via Post.nl. Of gewoon ruilen, ook goed voor mij...

Hierbij hopend dat AH Belgïe ook Paulaner, Weihenstephaner hefe en Vitus intrekt... w/
Zal eens kijken als ik weer in Duitsland ben. Paulaner heb ik er wel zien staan geloof ik, die anderen weet ik niet.
Van elk 1 glas?
pi_151028967
Zeer leuk artikel op Munchies van Vice over expertimenteel bier:
Deze brouwer maakt bier van aardappels, sneeuw en slootwater
pi_151031434
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:27 schreef Karstman het volgende:
En ook mijn (niet zo grote) AH heeft het bierschap behoorlijk gepimpt. Dat hadden meer mensen ontdekt want de schappen met belgisch spul was behoorlijk leeg alweer. Er stonden ook een paar flesjes van Kompaan uit Den Haag, dat is soort van lokaal.
Zelf nu 4 flesjes meegenomen: Goose Island IPA, Goose Island 312 Ale, Brand IPA en Poleeko Pale Ale. Vanavond maar meteen een van de Goose opentrekken.

Afgelopen weekend trouwens de English Breakfast Ale van Uiltje gedronken. Apart spul, bijna hartig bier waar je de thee in proeft. Je krijgt het gevoel dat je moet kauwen bij dit bier. Aardig probeerseltje maar zeker geen hoogvlieger.
Haha ik zag hem ja, ik heb hem zondag gedronken. Ik vond hem nog prima te doen eigenlijk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_151038046
Bij de albert heijn kan je gewoon weihenstephaner kopen, net als de vitus en paulaner zag ik ook. Dus ik weet niet waar je woont :p en ayinger zie ik af en toe bij een restaurant dus die moeten het ook ergens vandaan halen?
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:31:47 #159
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_151049111
Misschien interessant voor sommigen:

http://www.whiskysite.nl/nl/bier-sale/

[ Bericht 0% gewijzigd door Sheffield op 26-03-2015 11:24:47 (Typo) ]
pi_151049600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:15 schreef mckroket het volgende:
Bij de albert heijn kan je gewoon weihenstephaner kopen, net als de vitus en paulaner zag ik ook. Dus ik weet niet waar je woont :p en ayinger zie ik af en toe bij een restaurant dus die moeten het ook ergens vandaan halen?
Yep, maar hier verkoopt AH dat niet (Belgïe)... Maar ik ga wel even naar Hulst dan om daar de AH te plunderen... ;)
pi_151049693
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:51 schreef Seul het volgende:

[..]

Yep, maar hier verkoopt AH dat niet (Belgïe)... Maar ik ga wel even naar Hulst dan om daar de AH te plunderen... ;)
Wil best wat bier naar je opsturen en dat jij bier naar mij opstuurt. Dm me even indien je interesse hebt :)
pi_151049721
Gisteren bij de AH een Seef uit Antwerpen gekocht. Zag ik toen ik in Antwerpen was overal, maar nooit op.
pi_151051064
quote:

[..]

Huh in belgie heb je toch mooie drankenhallen die van alles verkopen?
pi_151052337
quote:

[..]

Mocht je er nog niet bekend mee zijn kun je gelijk bier halen van :
http://www.halvemaan.com/?page_id=106?return=/&x=-1
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:13:33 #165
408930 Chandos
The General
pi_151053859
Nog even terugkomend op dat Saison Dupont verhaal, bij Drankdozijn blijkt die voorraad praktisch op, dus gelimiteerd tot 1 fles per persoon. :'( . Avec les Bon Voeux kost er echter ook maar ¤3,75 wat gezien het bier ook geen slechte deal is.
pi_151068518
mckroket: Geers is de grootste, en ik ga morgenmiddag nog es langs... Maar volgens mij verkopen ze alleen Franziskaner van degene die 'k wil...

Speculant: geen fan van de Halve Maan... Het enige supermarktbier dat goed is in Belgïe, is Chimay, Orval, Rochefort, en Westmalle...

Chandos: Bon Voeux is lichtjes geniaal bier inderdaad... Maar ik sla morgen een mooie voorraad Dupont saison in ook... Spotgoedkoop, en heerlijk bier...

Ondertussen: heerlijk (licht)zuur bier!..

http://www.ratebeer.com/beer/de-leite-cuvee-mamzelle/165263/

[ Bericht 29% gewijzigd door Seul op 26-03-2015 20:29:21 ]
pi_151080727
Ik zag een horeca folder met daarin een de koninck wild jo. Dat is een bier met brett, zoiets als de straffe hendrik wild/orval cloon. Alleen ik kan nergens op internet iets vinden hierover?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 03:46:03 #168
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151081206
quote:

[..]

Die belgeninvasie in Hulst ook altijd :')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 11:45:32 #169
408930 Chandos
The General
pi_151087132
Fiona de Lange is niet persé te spreken over de uitbreiding van het assortiment van de Albert Heijn. Ik heb niet zoveel inzicht in de mores van Albert Heijn maar over hoe het bedrijf omgaat met leveranciers zijn genoeg nare verhalen in omloop. Ook niet specifiek een fan van de Lange en het stuk rammelt ook her en der, maar de discussie die zich ontpopt in de reacties is wel interessant.
pi_151093883
De drie kratten Schneider (Tap 7 en 5) is voor feestjes...

pi_151096402
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:08 schreef Seul het volgende:
De drie kratten Schneider (Tap 7 en 5) is voor feestjes...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wordt een leuk feestje! Zijn wij ook welkom O-)
pi_151097254
Laten we hopen dat het genoeg is opdat ze niet aan mijn bier beginnen
pi_151100203
Waar heb je die Oak Aged Abt 12 gehaald? Die ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_151100750
Net bij de Albert Heijn eens wat biertjes meegenomen. Had nog nooit ( :@ ) wat van Jopen op, dus heb de lentebok eens gekocht. Nog nooit van Waterloo bier gehoord, dus die ook eens meegenomen.

pi_151103452
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:28 schreef Mgolovic het volgende:
Waar heb je die Oak Aged Abt 12 gehaald? Die ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Nieuw.

Ik zou het zo een 3.7/ 5 geven. Cola-achtig schuim dat snel wegtrekt, mooi rood-bruine, quadrupel kleur, iets te licht van smaak, en (likeur) alcohol branderig in nasmaak (6 maanden op Calvados eik gerijpt)... Twee flessen in de kelder, dat zal het vast wat meer balans en diepte geven...

pi_151105467
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:45 schreef larry_flynt het volgende:
Net bij de Albert Heijn eens wat biertjes meegenomen. Had nog nooit ( :@ ) wat van Jopen op, dus heb de lentebok eens gekocht. Nog nooit van Waterloo bier gehoord, dus die ook eens meegenomen.

[ afbeelding ]
Hoe is dat Jopenbier? Zelf ook benieuwd naar de lenteversie, alleen vond m wel wat prijzig bij AH, in de 7 euro ergens.
pi_151108771
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:46 schreef James_R het volgende:

[..]

Hoe is dat Jopenbier? Zelf ook benieuwd naar de lenteversie, alleen vond m wel wat prijzig bij AH, in de 7 euro ergens.
Nu in de bonus voor 5,99¤. Nog niet op.
pi_151109420
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:46 schreef James_R het volgende:

[..]

Best te drinken, verrassend hoppig.
De Jubeljoop is ook weer top
pi_151118296
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:28 schreef Mgolovic het volgende:
Me neither, maar wel erg benieuwd omdat de normale echt al een topbier is.

Die Ayinger hierboven vond ik wel een erg lekkere weizener overigens. Had een halve literfles, aparte vorm, icm het etiket lijkt het net een fles koffiemelk :D. Maar prima bier.
Schip ahoy!
pi_151126136
Vanavond heb ik een lijstje samengesteld en ingekocht als proeverij. Dit is mijn lijst:

- Jupiler als voorafje
- La Chouffe Blond
- Kasteelbier Rouge
- Duchesse de Bourgogne
- Petrus Aged Pale
- Delirium Nocturnum
- Kwak Pauwel
- Rochefort 10
- Achelse Bruine
- Orval
- Karmeliet Trippel
- Westmalle Trippel
- Hardcore IPA Brewdog

Ik was benieuwd of jullie opmerkingen hadden over de volgorde? Deze volgorde had ik ongeveer voor ogen.
pi_151126831
Je gaat zure, bittere, droge en zoete bieren mixen... Lijkt me niet verstandig...
pi_151127195
Het was juist mijn idee voor de totale beleving allerlei soorten erbij te doen, maar het is niet de bedoeling dat er een fles van iedere soort de neus wordt gedronken ;) We delen wel de flessen op!
pi_151127296
Ik zou de IPA, de Petrus Aged Pale en het rode Kasteelbier eruit flikkeren... De rest kan je gerust wel naast en door elkaar drinken...
pi_151127580
Thanks voor het advies!
pi_151128304
Nou - best lekker voor een 5.1% witbiertje!..

pi_151128585
Witbier? Heiligschennis....het is een weizen! bovendien hoort het niet in zon glas maar in een half liter glas, omdat je de gist erbij MOET uitschenken. Voor de volgende keer :p
Btw die oak aged bernardus 12 is sinds deze week te koop overal volgens mij. Ik ben wel benieuwd.
pi_151128654
Het zijn 33cls flesjes... Heb dus de hele hap in een glas uitgechonken...

Even opgezocht, ik gebruik dus in de toekomst de juiste term!.. :%

quote:
Wat naam betreft zou je vermoeden dat het van oorsprong Belgische witbier en het Duitse weizenbier ongeveer hetzelfde zijn, maar toch is er een duidelijk verschil. In weizenbier wordt minder hop gebruikt, waardoor de smaak minder bitter is, en worden er geen kruiden toegevoegd. Bovendien is de tarwe in witbier niet gemout.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 17:03:15 #188
369821 BenD
in Canada
pi_151128748
De gist die gebruikt wordt voor Weizen is ook totaal anders dan die voor witbier.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 17:31:51 #189
369821 BenD
in Canada
pi_151129489
Op het laatste moment uitgenodigd via wat vrienden voor een beer tasting, wist niet wat ik moest verwachten qua bieren maar wat een line-up _O_

6e Soir Réserve Spéciale (Pinot Noir) - Brasserie Dieu du Ciel
Solstice d'été (Framboise) - Brasserie Dieu du Ciel
Isseki Nicho Réserve Spéciale (Pinot Noir) - Brasserie Dieu du Ciel
L'Exorciste - Brasserie Dieu du Ciel
Aphrodisiaque Réserve Spéciale(Fût De Rhum) - Brasserie Dieu du Ciel
Dernière Volonté Réserve Spéciale (Vieillie En Fût De Pinot Noir) - Brasserie Dieu du Ciel
Charbonnière - Brasserie Dieu du Ciel
Dernière Volonté Refermenté Avec Brett -Brasserie Dieu du Ciel
Grande Noirceur - Brasserie Dieu du Ciel
Solstice d'été (Cerise) - Brasserie Dieu du Ciel
Solstice d'hiver - Brasserie Dieu du Ciel
Solstice d'hiver Réserve Spéciale Bourbon - Brasserie Dieu du Ciel
Équinoxe Du Printemps (Réserve Spéciale Bourbon) - Brasserie Dieu du Ciel
Péché Mortel (Fût de Bourbon) - Brasserie Dieu du Ciel

Man man man, wat een bieren zaten daartussen. Vooral de Aphrodisiaque op rum vaten en de peche mortel op bourbon vaten waren goddelijk!

Verder ook nog deze op:
Heady Topper - The Alchemist (ik snap waarom hij op nr 1 staat bijbeer advocate, wat is deze lekker!)
Saison De La Ceinture Fléchée - Half Pints Brewing Co.
Dixième - Les Trois Mousquetaires
Yakima IPA - Microbrasserie Le Castor (viel in het niet bij Head Topper, maar is heel goed!)
Singularity (2014) - Driftwood Brewery (heerlijk)
BCBS - Goose Island (van de tap c_/)
Samuel Adams Triple Bock (1995) - Boston Beer Company (20 jaar oud en zo dik dat je mes/vork :Y) nodig had, heel veel kenmerken van een zoete sojasaus)
Canadian Breakfast Stout (CBS) - Founders Brewing Co. (Veel bacon, heerlijk)
Assemblage Numéro 3 - Brasserie Dunham
L'Ours (Ass No.3) - Le Trou Du Diable
Bring Out Your Dead (2014) - Bellwoods Brewery
La Buteuse - Brassin Spécial - Le Trou Du Diable

En ja dit was allemaal op 1 avond, maar het waren steeds maar samples van ongeveer 30-50ml. Veel water/crackers natuurlijk om weer goed te kunnen proeven.
Waarschijnlijk zal ik menigeen nooit meer drinken, puur en alleen omdat je er bijna niet aan kan komen. Wel blij dat ik sommige heb mogen proberen. Zeker Heady Topper, ik had een vermoeden dat hij teleur zou stellen, zoals WV12 voor mij ook iets tegenviel (voorkeur voor de St. Bernardus Abt 12), maar hij maakte alle verwachtingen waar _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door BenD op 28-03-2015 17:38:42 ]
pi_151130491
Koken met een heerlijke Leffe erbij!

pi_151130522
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:31 schreef BenD het volgende:
Op het laatste moment uitgenodigd via wat vrienden voor een beer tasting, wist niet wat ik moest verwachten qua bieren maar wat een line-up _O_

Dernière Volonté Réserve Spéciale (Vieillie En Fût De Pinot Noir) - Brasserie Dieu du Ciel

Man man man, wat een bieren zaten daartussen. Vooral de Aphrodisiaque op rum vaten en de peche mortel op bourbon vaten waren goddelijk!

Verder ook nog deze op:
Heady Topper - The Alchemist (ik snap waarom hij op nr 1 staat bijbeer advocate, wat is deze lekker!)
Yakima IPA - Microbrasserie Le Castor (viel in het niet bij Head Topper, maar is heel goed!)
Samuel Adams Triple Bock (1995) - Boston Beer Company (20 jaar oud en zo dik dat je mes/vork :Y) nodig had, heel veel kenmerken van een zoete sojasaus)

En ja dit was allemaal op 1 avond, maar het waren steeds maar samples van ongeveer 30-50ml. Veel water/crackers natuurlijk om weer goed te kunnen proeven.
Waarschijnlijk zal ik menigeen nooit meer drinken, puur en alleen omdat je er bijna niet aan kan komen. Wel blij dat ik sommige heb mogen proberen. Zeker Heady Topper, ik had een vermoeden dat hij teleur zou stellen, zoals WV12 voor mij ook iets tegenviel (voorkeur voor de St. Bernardus Abt 12), maar hij maakte alle verwachtingen waar _O_
Mooie lijst! Waar was het?
pi_151132505
BenD: wat een TE GEKKE lijst man *)

http://www.ratebeer.com/b(...)perial-stout/304833/

pi_151142140
Ik vermoed geen nederland :p
Maarre weizen in 33cc? Ook heilig schennis :p haha ik wist niet eens dat het in zulke flesjes te koop was. My bad!
pi_151143048
Hoe bewaren jullie eigenlijk jullie bier? Ik zet het bier dat ik wil drinken in de koelkast en de rest in een keukenkast, maar eigenlijk is de koelkast te koud en denk dat de kast niet koel genoeg is...
  zondag 29 maart 2015 @ 06:33:11 #195
369821 BenD
in Canada
pi_151148020
@larry_flynt Was bij een vriend thuis hier in Canada
@Seul Toen ik de line-up klaar zag staan stond ik ook even met mijn bek vol tanden, had het echt niet verwacht c_/

Ik probeer mijn bier altijd redelijk koud te bewaren, hoeft niet perse koelkast koud, maar rond de 10-12 graden is wel goed. Niet te warm en niet te koud.
pi_151148163
Ik woon in een flat zonder kelderverdieping... Dus: heb een extra koelkast die op 7C° staat (maximum) en waar alleen bier in zit... De rest staat in de stockkamer, maar daar bewaar 'k mijn bier niet te lang. De rest gaat in de kelder bij een vriend. Zo ga 'k hem vandaag weer drie volle bakken meegeven...

Het is niet ideaal, maar als je bvb. je IPA's altijd koud bewaart, en je eerst opdrinkt wat vers gedronken moet worden, is er geen probleem. Zwaar, donker bier kan wel wat verdragen... Belangrijker is dat je bier donker bewaard wordt!..
  zondag 29 maart 2015 @ 09:24:00 #197
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_151148753
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 17:31 schreef BenD het volgende:

Verder ook nog deze op:

Wat een fantastische line-up! Ik ben jaloers *O*

Wat vond je van de Trou du diable L'Ours en de Buteuse Brassin Spéciale? Ik heb ze zien staan maar twijfelde vanwege de prijs.

Krijgen jullie Singularity in SK? De 2015 is ook heel goed, nu al. Ben benieuwd hoe het over een jaartje is :)
pi_151150490
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:39 schreef larry_flynt het volgende:
Hoe bewaren jullie eigenlijk jullie bier? Ik zet het bier dat ik wil drinken in de koelkast en de rest in een keukenkast, maar eigenlijk is de koelkast te koud en denk dat de kast niet koel genoeg is...

lekker donker, tussen de 13 en 16 graden.

Ow ja, en sommige biertjes in de koelkast.
  zondag 29 maart 2015 @ 12:39:48 #199
408930 Chandos
The General
pi_151152639
Ayinger 14.gif. Mooi spul voor in de zomer. Volgens mij in Duitsland een paar jaar terug door lezers van Bild ofzo ook uitgeroepen tot beste weizener van het land. Naar aanleiding daarvan haalde m'n lokale slijterij het in huis. Waar ik ze voor waardeer :)

Gisteren voor het eerst weer eens Vuur & Vlam van de Molen gedronken. Een paar jaar terug vond ik dat een heel verdrietig biertje, maar nu smaakte het prima, hele zachte IPA. M'n smaak is veranderd of de V&V van toen was gewoon niet zo geslaagd en de huidige editie wel. Hard to say met de Molen.
pi_151153454
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:39 schreef Chandos het volgende:
Ayinger [ afbeelding ]. Mooi spul voor in de zomer. Volgens mij in Duitsland een paar jaar terug door lezers van Bild ofzo ook uitgeroepen tot beste weizener van het land. Naar aanleiding daarvan haalde m'n lokale slijterij het in huis. Waar ik ze voor waardeer :)

Gisteren voor het eerst weer eens Vuur & Vlam van de Molen gedronken. Een paar jaar terug vond ik dat een heel verdrietig biertje, maar nu smaakte het prima, hele zachte IPA. M'n smaak is veranderd of de V&V van toen was gewoon niet zo geslaagd en de huidige editie wel. Hard to say met de Molen.
Zit met pasen in Berlijn, zal ik eens kijken of ik een Ayinger kan kopen/drinken.

Nog tips voor bieren die ik uit Duitsland mee moet nemen (ben met de auto) of daar moet drinken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')