abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 maart 2015 @ 07:20:48 #201
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_150654536
En die stumperds maar vurig hopen op einde carrière :')

Veelzeggend topic!
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
  zondag 15 maart 2015 @ 09:06:18 #202
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_150655262
quote:
3s.gif Op zondag 15 maart 2015 05:39 schreef Obamamamamama het volgende:

[..]

Een Bellarabi (jaarsalaris 4 miljoen euro) en Benatia (jaarsalaris 4 miljoen euro) doen prima mee in de top van de Bundesliga en dat is van aanzienlijk hoger niveau dan de Eredivisie. Ik ben dan nog te zwak in mijn woorden want die Bellarabi is zelf een van de meest bepalende spelers van Leverkusen dat strijdt om een plek in de kwartfinale van de Champions League tegen Atletico Madrid (finalist CL 2013/2014). Het is dat die laatste net terug is van een blessure van 4 weken, maar de voorgaande 16 duels stond die altijd in de basis bij Bayern Munchen (nummer 1 van Duitsland/nummer 3/4 van Europa).

Een Labyad en Bakkali zijn nog veel te jong om af te schrijven. Die laatste is net 18 jaar geworden. Dan is het leven nog niet eens begonnen. De meeste van zijn leeftijdsgenoten werken als vakkenvullers in supermarkten. Uitzonderingen daargelaten.
Leuk en aardig maar met 18 jaar ben je al volwassen en ben je in staat om je consequenties in te zien.

Ik zeg einde carrière. Ik snap niet waarom Ajax zij nog zouden houden. Willen ze geen gezichtverlies op lopen.
  zondag 15 maart 2015 @ 09:45:27 #203
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_150655688
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 01:11 schreef riazop het volgende:

[..]

Kritiek op de popo is trollen?

WEER een Hollander die angsthaas is.
Nee, hij doet precies hetzelfde als mensen die roepen dat meisjes met rokjes erom vragen om verkracht te worden. Dit is niet goed te praten, klaar. En met een taakstrafje van 200 uur doen we wat mij betreft de maatschappij tekort, zeker omdat deze jongens een voorbeeldfunctie hebben.

En tuurlijk, we kunnen Kluivert erbij halen, maar dat was 20 jaar terug en dus irrelevant.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_150655707
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 19:29 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn wordt dit tegenwoordig volgens mij vaker herhaald door mensen die klagen dat anderen het als excuus gebruiken dan dat het werkelijk als excuus gebruikt wordt.
_O_
  zondag 15 maart 2015 @ 09:47:16 #205
405257 Fred0w
Life is Music
pi_150655709
Joh direct ontslaan vuile ratten.
pi_150655850
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 19:29 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn wordt dit tegenwoordig volgens mij vaker herhaald door mensen die klagen dat anderen het als excuus gebruiken dan dat het werkelijk als excuus gebruikt wordt.
Hier ben ik het eens een keer niet met je eens, want ik heb dat zovaak gehoord van "goedpraters" dat het wel degelijk altijd werd gezien als oorzaak van geweld etc. door een bepaalde groep.
pi_150656703
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 04:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wel als blijkt dat dit al het zoveelste geval in een lange reeks van incidenten was, zoals werd gemeld bij VI afgelopen vrijdag. Dan zou dit wel eens de laatste druppel kunnen zijn. Het zal zijn carriere wellicht niet beeindigen, maar zijn contract bij Ajax zou dan wel eens ontbonden kunnen worden, en dan is het nog maar afwachten welke club zijn vingers wil branden aan zo'n probleemgeval.
Als je een beetje kunt ballen zijn er genoeg clubs die dat geen reet uitmaakt.
pi_150657019
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 23:26 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Waar baseer jij op dat hij gedronken had?
Het is niet de eerste keer dat dat voorbij komt. Als mensen zo graag iets lelijks over iemand willen zeggen doen de feiten er niet meer toe. Dat zien we ook in het onderwerp van dit topic.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_150657186
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is niet de eerste keer dat dat voorbij komt. Als mensen zo graag iets lelijks over iemand willen zeggen doen de feiten er niet meer toe. Dat zien we ook in het onderwerp van dit topic.
Precies dat valt me ook op.

Te hard rijden mag niet maar in het geval Kluivert is er een nuance, de persoon die werd aangereden stond op een onoverzichtelijk punt zijn auto op de weg te draaien.

Ik denk dat diverse personen met weemoed terug denken aan de schandpaal, lijfstraffen e.d. dat zal ze leren :Y
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zondag 15 maart 2015 @ 13:17:16 #210
117098 Hathor
Effe niet
pi_150659980
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 09:45 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Nee, hij doet precies hetzelfde als mensen die roepen dat meisjes met rokjes erom vragen om verkracht te worden. Dit is niet goed te praten, klaar. En met een taakstrafje van 200 uur doen we wat mij betreft de maatschappij tekort, zeker omdat deze jongens een voorbeeldfunctie hebben.

En tuurlijk, we kunnen Kluivert erbij halen, maar dat was 20 jaar terug en dus irrelevant.
Niet te vergeten dat er een wezenlijk verschil zit tussen de spits die de winnende goal in de CL maakte en inmiddels was uitgegroeid tot vaste waarde in Oranje, en een speler van de A1 die nog alles moet bewijzen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 15 maart 2015 @ 13:43:55 #211
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_150660792
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 09:57 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hier ben ik het eens een keer niet met je eens, want ik heb dat zovaak gehoord van "goedpraters" dat het wel degelijk altijd werd gezien als oorzaak van geweld etc. door een bepaalde groep.
Hier op FOK! zie ik vaker de reacties van klagers over de vermeende goedpraters dan dat ik reacties van werkelijke goedpraters zie. Er zijn wel een paar goedpraters, maar vele malen minder dan de klagers over de goedpraters.

Plus dat het proberen te verklaren van gedrag vaak ook verward wordt met goedpraten.
Plus dat zaken vaak niet zo zwart-wit liggen als dat sommigen het doen voorkomen. Zie bijv.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:51 schreef Houtenbeen het volgende:
Het kan dit keer niet aan de stageplaatsen hebben gelegen
Stellen dat tuig de criminaliteit in gaat door gebrek aan stageplaatsen is natuurlijk super kort door de bocht.

Wanneer je het gedrag probeert te verklaren, spelen zaken als socio-economische factoren vaak wel degelijke en rol. Wanneer de ouders uit een of ander achtergesteld boerendorp komen met een totaal andere cultuur, de ouders kunnen zich niet goed aanpassen, weten hun kinderen niet goed op te voeden op basis van de nieuwe maatschappij waar ze wonen, dan zal dat wel degelijk invloed kunnen hebben op het gedrag v/d kinderen. Dit ongeacht of de kinderen wel/niet een goede stageplek vinden.

Bij hoger opgeleide / meer welvarende ouders uit een vergelijkbaar land, zul je waarschijnlijk minder snel vergelijkbare problematiek zien, uitzonderingen daargelaten.
Krekker is de bom!
pi_150660985
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 09:45 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Nee, hij doet precies hetzelfde als mensen die roepen dat meisjes met rokjes erom vragen om verkracht te worden. ...
Toeteren zonder dat daar noodzaak toe bestaat is gewoon een wetsovertreding. In een kort rokje lopen niet.
pi_150661039
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:43 schreef KreKkeR het volgende:

Bij hoger opgeleide / meer welvarende ouders uit een vergelijkbaar land, zul je waarschijnlijk minder snel vergelijkbare problematiek zien, uitzonderingen daargelaten.
Dan heb je andere problematiek. Meer fraude bv. Criminaliteit die de maatschappij veel meer kost. En nauwelijks bestraft wordt.
pi_150661740
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Gutmenschen hoeven geen bron te geven bij hun onzinnige tirades: dat weet je onderhand toch wel?
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:19 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Oh ja natuurlijk. Hoe kon ik dat vergeten :)
Moet hij dan serieus een lijstje posten over PVV'ers en begane misdaden, voordat jullie zoiets aan kunnen nemen?

Al heeft dat natuurlijk geen fuck te maken met dit geweldsdelict, en kan het hooguit gebruikt worden om Wilders van hypocrisie te betichten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_150662819
Advocaat aangehouden jeugdspeler: hij wilde juist bemiddelen bij de verkeersruzie.

Verdriet en boosheid bij een van de drie jeugdspelers van Ajax. Zijn advocaat zegt vandaag dat de middenvelder van de A1 zelfs nog heeft geprobeerd te bemiddelen tijdens de verkeersruzie afgelopen donderdag.

Ashraf wordt net als een andere speler niet meer verdacht en vervolgd voor de mishandeling van een agente in burger donderdagmiddag in Oost. 'Hij was in de eerste instantie blij dat alles was opgehelderd, maar al snel maakte dat plaats voor verdriet en ook wel boosheid toen hij zag wat er allemaal over hem in de media was verschenen', vertelt zijn advocaat tegen AT5.
De jeugdspeler werd vorig jaar uitgeroepen tot talent van de toekomst. 'Het is extra zuur als blijkt dat de verdenking onterecht is, want het kwaad is al geschied. Al die berichtgeving is er en juist met jongens met zulke mooie toekomst voor zich is het natuurlijk een ontzettende smet', vervolgt hij.

'Paspoorten afpakken'
Gisteren lieten de ministers van Sport en Veiligheid en Justitie zich over de zaak uit en PVV-leider Wilders vond zelfs dat de paspoorten van de drie spelers afgepakt moesten worden. 'In Nederland kennen we nog altijd de scheiding der machten', vindt de advocaat van Ashraf. 'Het zou ook chic zijn als politici zich niet uitlaten over zaken als nog niet duidelijk is wat er gebeurd is en als er nog geen gerechtelijke uitspraak is gedaan.'
Alleen de topscorer van de A1 is nog verdachte in de zaak. Ajax heeft besloten alle drie de spelers voorlopig niet te laten spelen tot er meer duidelijkheid over de zaak is.
http://www.at5.nl/artikel(...)bij-de-verkeersruzie
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_150662890
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Advocaat aangehouden jeugdspeler: hij wilde juist bemiddelen bij de verkeersruzie.

Verdriet en boosheid bij een van de drie jeugdspelers van Ajax. Zijn advocaat zegt vandaag dat de middenvelder van de A1 zelfs nog heeft geprobeerd te bemiddelen tijdens de verkeersruzie afgelopen donderdag.

Ashraf wordt net als een andere speler niet meer verdacht en vervolgd voor de mishandeling van een agente in burger donderdagmiddag in Oost. 'Hij was in de eerste instantie blij dat alles was opgehelderd, maar al snel maakte dat plaats voor verdriet en ook wel boosheid toen hij zag wat er allemaal over hem in de media was verschenen', vertelt zijn advocaat tegen AT5.
De jeugdspeler werd vorig jaar uitgeroepen tot talent van de toekomst. 'Het is extra zuur als blijkt dat de verdenking onterecht is, want het kwaad is al geschied. Al die berichtgeving is er en juist met jongens met zulke mooie toekomst voor zich is het natuurlijk een ontzettende smet', vervolgt hij.

'Paspoorten afpakken'
Gisteren lieten de ministers van Sport en Veiligheid en Justitie zich over de zaak uit en PVV-leider Wilders vond zelfs dat de paspoorten van de drie spelers afgepakt moesten worden. 'In Nederland kennen we nog altijd de scheiding der machten', vindt de advocaat van Ashraf. 'Het zou ook chic zijn als politici zich niet uitlaten over zaken als nog niet duidelijk is wat er gebeurd is en als er nog geen gerechtelijke uitspraak is gedaan.'
Alleen de topscorer van de A1 is nog verdachte in de zaak. Ajax heeft besloten alle drie de spelers voorlopig niet te laten spelen tot er meer duidelijkheid over de zaak is.
De media en de publieke opinie hebben al besloten.

Allochtonen, dus schuldig.
pi_150663101
quote:
15s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:52 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Of Ajacieden, dus schuldig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_150664540
quote:

[..]

Hier op FOK! zie ik vaker de reacties van klagers over de vermeende goedpraters dan dat ik reacties van werkelijke goedpraters zie. Er zijn wel een paar goedpraters, maar vele malen minder dan de klagers over de goedpraters.

Plus dat het proberen te verklaren van gedrag vaak ook verward wordt met goedpraten.
Plus dat zaken vaak niet zo zwart-wit liggen als dat sommigen het doen voorkomen. Zie bijv.

[..]

Stellen dat tuig de criminaliteit in gaat door gebrek aan stageplaatsen is natuurlijk super kort door de bocht.

Wanneer je het gedrag probeert te verklaren, spelen zaken als socio-economische factoren vaak wel degelijke en rol. Wanneer de ouders uit een of ander achtergesteld boerendorp komen met een totaal andere cultuur, de ouders kunnen zich niet goed aanpassen, weten hun kinderen niet goed op te voeden op basis van de nieuwe maatschappij waar ze wonen, dan zal dat wel degelijk invloed kunnen hebben op het gedrag v/d kinderen. Dit ongeacht of de kinderen wel/niet een goede stageplek vinden.

Nou, die grap over de stageplekken had ik ook kunnen maken.

Het is een grap, dat zie je toch ook wel omdat dat aangehaald wordt (door o.a. de PvdA)..

Jouw reactie daarna laat zien dat je ook zegt dat het vaak onzin is, dus dan ben je het in feite eens met Houtenbeen, die de grap maakte..
pi_150668557
quote:

[..]

[..]

Kijk de aflevering van Pauw eens terug. (vanaf 13 minuten)
http://www.npo.nl/pauw/13-03-2015/VARA_101372817

Iedereen daar was het er direct over eens dat de cultuur in grote mate te maken heeft met zulk soort gebeurtenissen. En ze hadden het ook over de socio-economische achtergronden die jij noemt, maar dan op een heel andere manier. Ze krijgen op heel jonge leeftijd heel veel geld en kunnen niet met die status omgaan.

De combinatie cultuur en veel geld verdienen ineens zorgt vaak voor problemen. Dat verhaal staat haaks op wat jij nu noemt.
  zondag 15 maart 2015 @ 17:22:30 #220
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_150668762
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Iedereen daar was het er direct over eens dat de cultuur in grote mate te maken heeft met zulk soort gebeurtenissen. En ze hadden het ook over de socio-economische achtergronden die jij noemt, maar dan op een heel andere manier. Ze krijgen op heel jonge leeftijd heel veel geld en kunnen niet met die status omgaan.

De combinatie cultuur en veel geld verdienen ineens zorgt vaak voor problemen. Dat verhaal staat haaks op wat jij nu noemt.
Ik zal dat filmpje later even bekijken. Maar hoezo staat op jonge leeftijd veel geld verdienen haaks op wat ik zeg?

Van huis uit qua opvoeding (m.b.t. de maatschappij waarin je leeft) weinig nuttigs meegekregen hebben kan in combinatie met het dan op jonge leeftijd opeens relatief veel geld verdienen, status krijgen, etc, naar mijn idee sneller leiden tot 'ik ben god, niemand kan mij wat maken'-probleemgedrag lijkt mij. Dit t.o.v. iemand die wel een toereikende opvoeding heeft gehad.
Krekker is de bom!
pi_150668800
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik zal dat filmpje later even bekijken. Maar hoezo staat op jonge leeftijd veel geld verdienen haaks op wat ik zeg?

Van huis uit qua opvoeding (m.b.t. de maatschappij waarin je leeft) weinig nuttigs meegekregen hebben kan in combinatie met het dan op jonge leeftijd opeens relatief veel geld verdienen, status krijgen, etc, naar mijn idee sneller leiden tot 'ik ben god, niemand kan mij wat maken'-probleemgedrag lijkt mij. Dit t.o.v. iemand die wel een toereikende opvoeding heeft gehad.
Ah, ok. Ik dacht dat je bedoelde vanwege hun financieel achtergestelde positie.

Er wordt in het filmpje ook gezegd dat veel Nederlandse jongens ook op jonge leeftijd ineens veel geld verdienen als topvoetballer, maar dat het de combinatie van cultuur en ineens veel geld verdienen zorgt voor zulk asociaal machogedrag. Verder vinden ze het een taak van de club om dit gedrag te corrigeren als de omgeving van die speler dat nalaat of zelfs versterkt. Ik ben het eens met die stelling.
pi_150675679
quote:

[..]

Of agressief tuig, dus schuldig.
pi_150675746
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 14:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

'Paspoorten afpakken'
Ah, de advocaat zegt het.
Maar de bemiddelaar gaat er volgens mij met de dader wel vandoor.
  zondag 15 maart 2015 @ 21:43:00 #224
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_150678907
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:50 schreef riazop het volgende:

[..]

Toeteren zonder dat daar noodzaak toe bestaat is gewoon een wetsovertreding. In een kort rokje lopen niet.
Er stond net ook een man aan het einde van de straat met zijn auto de boel te blokkeren, dan mag ik zeker ook niet toeteren? En als ik het wel doe verdien ik het op klappen te krijgen? :')
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 15 maart 2015 @ 21:57:21 #225
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_150679565
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:40 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Of agressief tuig
Dat kun je toch pas beoordelen wanneer je met zekerheid kunt weten wat er heeft plaatsgevonden? :?
Krekker is de bom!
pi_150680522
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 11:29 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Precies dat valt me ook op.

Te hard rijden mag niet maar in het geval Kluivert is er een nuance, de persoon die werd aangereden stond op een onoverzichtelijk punt zijn auto op de weg te draaien.

Ik denk dat diverse personen met weemoed terug denken aan de schandpaal, lijfstraffen e.d. dat zal ze leren :Y
Het lijkt vooral op heksenverbrandingen, in die zin dat als ze eenmaal besloten hebben wie ze moeten hebben, de feiter er niet meer toe doen.

quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Iedereen daar was het er direct over eens dat de cultuur in grote mate te maken heeft met zulk soort gebeurtenissen.
Jammer dat ze geen idee hebben over wat voor gebeurtenis ze het hebben.
pi_150691018
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:43 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Er stond net ook een man aan het einde van de straat met zijn auto de boel te blokkeren,
De straat was NIET geblokkeerd. Maar mevrouw vond dat de heren daar niet mochten stilstaan.

quote:

[..]

dan mag ik zeker ook niet toeteren?
Een overtreding van de wet inderdaad. Wist je dat niet?

quote:

[..]

En als ik het wel doe verdien ik het op klappen te krijgen?
Nee.

Maar hier weten we niet wie met het handgemeen is begonnen. Dus zullen we gewoon even het onderzoek afwachten? Of past dat niet in je vooroordelen?
pi_150692499
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat kun je toch pas beoordelen wanneer je met zekerheid kunt weten wat er heeft plaatsgevonden? :?
Iemand die in het verkeer, en op iedere andere plek, een vrouw slaat, is agressief tuig, ook al heeft ze getoeterd.
pi_150692624
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 12:21 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Iemand die in het verkeer, en op iedere andere plek, een vrouw slaat, is agressief tuig,
Misschien was het wel TERUGslaan. Dan is het gewoon zelfverdediging hoor. Of ben jij er zo één die hard wegrent als je klapjes krijgt?
pi_150692800
quote:

[..]

Iemand die in het verkeer, en op iedere andere plek, een vrouw slaat, is agressief tuig, ook al heeft ze getoeterd.
Wie heeft er geslagen dan?
pi_150693661
Gek hoe snel de PVV aanhang uit en draad verdwijnt als de Telegraafkop net iets anders dan de feiten blijkt te zijn...
  maandag 16 maart 2015 @ 18:04:53 #232
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_150705188
quote:

[..]

Moet dan eerst niet zijn vastgesteld dat de persoon in kwestie de vrouw heeft geslagen? :?
Krekker is de bom!
pi_150705560
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:04 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Moet dan eerst niet zijn vastgesteld dat de persoon in kwestie de vrouw heeft geslagen? :?
Ja, daarom heb ik het ook over iemand die een vrouw slaat.
  maandag 16 maart 2015 @ 18:41:13 #234
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_150706428
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:17 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Ja, daarom heb ik het ook over iemand die een vrouw slaat.
Ja maar kijk nog eens waar de reacties aanvankelijk betrekking op hadden:

quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:40 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Of agressief tuig, dus schuldig.
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Oftewel, voordat je kan stellen dat het allemaal agressief tuig is, moeten we eerst hebben vastgesteld wat er daadwerkelijk gebeurd is (wie er daadwerkelijk geslagen heeft en wat de rol v/d anderen hierbij was).
Krekker is de bom!
pi_150720040
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 18:41 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja maar kijk nog eens waar de reacties aanvankelijk betrekking op hadden:

[..]

[..]

[..]

Oftewel, voordat je kan stellen dat het allemaal agressief tuig is, moeten we eerst hebben vastgesteld wat er daadwerkelijk gebeurd is (wie er daadwerkelijk geslagen heeft en wat de rol v/d anderen hierbij was).
Ik heb er een slecht gevoel bij, maar als toch blijkt dat het verhaal totaal anders in elkaar zit, heb ik reden om me diep te schamen voor mijn te snelle veroordeling.
  Forum Admin maandag 16 maart 2015 @ 23:26:07 #236
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_150720321
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:20 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Ik heb er een slecht gevoel bij, maar als toch blijkt dat het verhaal totaal anders in elkaar zit, heb ik reden om me diep te schamen voor mijn te snelle veroordeling.
Siert je.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin maandag 16 maart 2015 @ 23:26:17 #237
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_150720330
En gaan hier een aantal mensen vies op hun bek zeg _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 16 maart 2015 @ 23:36:53 #238
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_150720768
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:26 schreef Straatcommando. het volgende:
En gaan hier een aantal mensen vies op hun bek zeg _O-
Op zich is het ook weer niet zo heel gek om er vanuit te gaan dat de kern van het nieuwsbericht op waarheid berust.

Tuurlijk zouden we uit ervaring nu wel beter moeten weten, maar als je continu bij elk nieuwsbericht zelfs de meest kernachtige punten van het bericht (bijv. de personen die de mishandeling hebben gepleegd) in twijfel moet trekken is dat ook vrij vermoeiend discussiëren.

Ik vind het in ieder geval minder kwalijk dan het continu details erbij bedenken (het was vast een buitenlander, het was vast dit dat, etc) alvorens daar ook maar wat over gerept is in het nieuwsbericht.

Aan de andere kant moeten we natuurlijk niet alleen geloven wat ons (of onze vooroordelen) uitkomt, want dat zie je ook vrij regelmatig gebeuren...
Krekker is de bom!
pi_150722476
En al 2 dagen geen PVVers te bekennen in de draad. Raar...
pi_150732786
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 08:52 schreef aloa het volgende:
Zal wel meevallen.
kluivert heeft het ook gehaald.
Lol. .

Had hij trouwens ook bloeduitstortingen?
  Moderator dinsdag 17 maart 2015 @ 13:16:56 #241
138438 crew  Pizzakoppo
pi_150732808
quote:

[..]

:')
pi_150733947
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:36 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Op zich is het ook weer niet zo heel gek om er vanuit te gaan dat de kern van het nieuwsbericht op waarheid berust.

Tuurlijk zouden we uit ervaring nu wel beter moeten weten, maar als je continu bij elk nieuwsbericht zelfs de meest kernachtige punten van het bericht (bijv. de personen die de mishandeling hebben gepleegd) in twijfel moet trekken is dat ook vrij vermoeiend discussiëren.

Ik vind het in ieder geval minder kwalijk dan het continu details erbij bedenken (het was vast een buitenlander, het was vast dit dat, etc) alvorens daar ook maar wat over gerept is in het nieuwsbericht.

Aan de andere kant moeten we natuurlijk niet alleen geloven wat ons (of onze vooroordelen) uitkomt, want dat zie je ook vrij regelmatig gebeuren...
Veel mensen hebben in eerste instantie al moeite met onderkennen dat gewoon niet duidelijk is wat er gebeurd is, welke onjuiste weergave daar ook van mag worden gegeven, helemaal duidelijk was het zeker niet. Maar dan vullen ze het zelf wel in om toch te kunnen oordelen. Als dan vervolgens blijkt dat van die eerste weergave geen ene reet klopt, blijven veel figuren volharden in die 'feiten', blijven ze dezelfde aannames doen, en gaan ze allerlei ingewikkelde gedachtenconstructies maken om te kunnen blijven veroordelen.

Dat is gewoon kwalijk.
pi_150735425
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:16 schreef Mumit het volgende:

Had hij trouwens ook bloeduitstortingen?
Hij is wat minder kleinzerig dan die agente. Daarom heeft hij ook een sportcarriere en zij een schijtloon.
pi_150737073
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 12:26 schreef riazop het volgende:

[..]

Misschien was het wel TERUGslaan. Dan is het gewoon zelfverdediging hoor. Of ben jij er zo één die hard wegrent als je klapjes krijgt?
Soms is het beter om weg te rennen, dan stoer te blijven staan.
pi_150738271
quote:
Ajax heeft een jeugdspeler die van mishandeling wordt verdacht voor de rest van het seizoen geschorst. De club heeft hem de hoogst mogelijke boete opgelegd

Dat heeft Ajax dinsdag bekendgemaakt.

De man van achttien jaar heeft een offiële waarschuwing gekregen. Hij moet daarnaast een externe cursus conflictbeheersing volgen. Twee andere jeugdspelers die vermoedelijk bij het incident aanwezig waren, mogen een maand lang niet meer in actie komen bij wedstrijden van Ajax.

Hoewel zij geen verdachten meer zijn, vindt de clubleiding "dat deze spelers niet in deze situatie terecht hadden moeten komen".

De drie spelers zullen de komende twee weken apart trainen. Ook zullen ze de andere jeugdspelers van Ajax over de mishandeling vertellen en daarbij ook hun excuses aanbieden.

Daarnaast zullen de mannen op scholen in Amsterdam en omgeving voorlichting geven.

Mishandeling

De club neemt de maatregelen, omdat eerder deze maand een agente in burger werd mishandeld. De club heeft de drie jeugdspelers eerder al vanwege het incident geschorst.

De agente is op 12 maart aan de Jan Vroegopsingel in Amsterdam-Zuid mishandeld. De vrouw was op dat moment niet in functie. Ze liep bij het incident schouderletsel op.

De drie jeugdspelers konden door een actie van Burgernet in de buurt van de Van der Madeweg worden aangehouden.

Justitie en de club verdenken alleen een van de drie mannen. Deze verdachte moet zich voor de rechter verantwoorden. De andere twee mannen worden niet vervolgd.

Mishandeling

Het ging volgens het Openbaar Ministerie (OM) om mishandeling en niet om openlijke geweldpleging, omdat de vrouw niet uit haar auto is gesleurd en ze er geen botbreuken aan heeft overgehouden.

Ook heeft de vrouw zich niet als agente kenbaar gemaakt. Ook dat heeft gevolgen voor de strafmaat.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ke-mishandeling.html

^O^
pi_150738431
quote:
*O*
Goede reactie van Ajax
pi_150738451
MikeVerweij twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 16:16:24 Zakaria El Azzouzi rest van seizoen niet meer in actie voor #Ajax. Andere twee A-junioren een maand geschorst. Daarnaast extra sancties reageer retweet
MikeVerweij twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 16:17:33 3 A-junioren moeten presentatie geven aan rest jeugdopleiding en uitleggen wat er is gebeurd. #Ajax reageer retweet
Contractueel gezien krijgt El Azzouzi hoogst mogelijke boete. Ben benieuwd naar de daadwerkelijke hoogte v/h bedrag.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 16:37:42 #248
117098 Hathor
Effe niet
pi_150738512
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:35 schreef Ajacied422 het volgende:
MikeVerweij twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 16:16:24 Zakaria El Azzouzi rest van seizoen niet meer in actie voor #Ajax. Andere twee A-junioren een maand geschorst. Daarnaast extra sancties reageer retweet
MikeVerweij twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 16:17:33 3 A-junioren moeten presentatie geven aan rest jeugdopleiding en uitleggen wat er is gebeurd. #Ajax reageer retweet
Contractueel gezien krijgt El Azzouzi hoogst mogelijke boete. Ben benieuwd naar de daadwerkelijke hoogte v/h bedrag.
Aangezien hij pas een 5 jarig contract heeft getekend, zal hij waarschijnlijk lachen om die boete.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 16:39:08 #249
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150738560
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Aangezien hij pas een 5 jarig contract heeft getekend, zal hij waarschijnlijk lachen om die boete.
Het hele seizoen niet spelen is wel erger denk ik idd. Maar ja, ik snap Ajax ook wel, als je ze wegstuurt krijgen ze helemaal geen straf, dan spelen ze morgen bij PSV.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 16:39:39 #250
117098 Hathor
Effe niet
pi_150738578
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

*O*
Goede reactie van Ajax
Ze konden niet anders denk ik. Als dit niet zoveel aandacht had gehad in de media hadden ze dit wellicht met de mantel der liefde bedekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')