abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:22:13 #26
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_150741793
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Toe... leg even de bijbelse context van dit vers uit...
Daar wringt de schoen.

quote:
“Wie niet wil werken die zal niet eten” (2 Thess. 3:10)

De foutieve uitleg:
Als je niet werkt dan heb je geen recht op eten.

De fout die gemaakt wordt.
Er wordt iets in de tekst gelezen dat er niet staat.
Er staat “wie niet wil werken” en niet “wie niet werkt”
De goede uitleg is. Als je kan werken maar het niet wilt dan heb je geen recht op eten.

Er zijn mensen, b.v. zieken, die wel willen werken maar het niet kunnen. Het gaat hier dus niet om alle mensen die niet werken. Het gaat hier om christenen die wel kunnen werken maar die het niet doen. Zie de context, het directe verband.
De volgende vers luidt (gemoderniseerde versie):
"We horen dat sommigen van u hun werk verwaarlozen, dat ze zich niet nuttig maken maar zich slechts onledig houden met nutteloze bezigheden"

Wat sommigen vandaag de dag zullen uitleggen als "bullshit jobs"? w/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_150810444
TijsvandenBrink twitterde op donderdag 19-03-2015 om 13:18:24 Ex-VVD-Kamerlid Johan Houwers laat net aan collega @maartenhagg weten dat hij zijn zetel inneemt. Minimale meerderheid coalitie over. reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 maart 2015 @ 10:55:13 #28
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_150976817
quote:
Tweede Kamerlid René Leegte heeft dinsdag 24 maart 2015 zijn lidmaatschap van de Tweede Kamer beëindigd.

Leegte: "Met pijn in mijn hart stel ik per direct mijn Kamerzetel ter beschikking. De achtergrond hiervan is mijn eigen onzorgvuldigheid. Met enthousiasme heb ik van eind 2013 tot eind 2014 een betaalde nevenfunctie vervuld voor een organisatie die actief is op gebieden die aan mijn portefeuille raken".

"Stom genoeg heb ik deze functie niet tijdig laten registreren in het daartoe bestemde register en ook heb ik de neveninkomsten uit deze functie niet direct gemeld. Bovendien heb ik in enkele gevallen gebruik gemaakt van mijn e-mailadres van de Tweede Kamer. Terugkijkend op deze situatie kan ik niet anders dan concluderen dat dit soort slordigheden niet zijn uit te leggen en in strijd zijn met de binnen mijn partij geldende integriteitsregels. Daarom kan en wil ik niet blijven functioneren in de Tweede Kamer".

Halbe Zijlstra, fractievoorzitter van de VVD, deelt de conclusie van Leegte.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 maart 2015 @ 11:08:38 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_150977190
Dat hij niet wil vertellen wat het was zegt genoeg dat het niet een kleinigheidje is
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:16:35 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_150977469
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 10:55 schreef borisz het volgende:

[..]

Wat een kneuzenkermis is het ook _O-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 maart 2015 @ 11:18:56 #31
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_150977555
nu kan die mevrouw uit Limburg de kamer in, rechtstreeks uit het risicogebied :~
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_150977775
De TT is werkelijk niet overdreven. :')

Wat een mentaliteit onder VVD-ers...
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_150977814
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:24 schreef Tomatenboer het volgende:
De TT is werkelijk niet overdreven. :')

Wat een mentaliteit onder VVD-ers...
Van corruptie is bij dit geval geen sprake, helder licht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 maart 2015 @ 11:28:38 #34
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_150977925
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:25 schreef waht het volgende:

[..]

Van corruptie is bij dit geval geen sprake, helder licht.
commerciële activiteiten voor een bedrijf dat actief is in het gebied waar hij woordvoerder was.... dat schuurt toch aardig tegen corruptie aan. Zeker gezien het feit dat de VVD aan de macht is.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_150978050
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:25 schreef waht het volgende:

[..]

Van corruptie is bij dit geval geen sprake, helder licht.
In ieder geval een gebrek aan moraal en integriteit.

Het hellende vlak waar zoveel VVD-ers zich op bevinden, maar zolang iets niet strikt en letterlijk verboden is dan mag het, aldus de grenzen van de wet en het toelaatbare opzoekende VVD-ers. :')

We moeten alleen soepel met moraal, integriteit en wetgeving omgaan als het onszelf betreft, voor alle anderen zijn we hard en onbuigzaam.

De VVD mentaliteit in een notendop.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_150978145
Dat er veel te veel belangen door elkaar lopen spreekt voor zich.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_150979190
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:28 schreef rubbereend het volgende:

[..]

commerciële activiteiten voor een bedrijf dat actief is in het gebied waar hij woordvoerder was.... dat schuurt toch aardig tegen corruptie aan. Zeker gezien het feit dat de VVD aan de macht is.
Corruptie voert wel tever, eerder een zekere vorm van belangenverstrengeling en alleen de schijn van zoiets moet je niet horen te wekken als politicus. Zeker niet in de TK, de EK is toch parttime maar ook daar zou men er wel strenger op moeten toezien i.v.m. invloed van de lobbymachine.
mag het weten
pi_150979302
Corruptie lijkt me wat overdreven maar de integriteit is hiermee wel in geding.
Terecht dat meneer opstapt.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:09:23 #39
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_150981807
Dat er zo weinig over wordt losgelaten en dat hij de Tweede Kamer als emailadres/kantoor heeft gebruikt zegt wel genoeg.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:17:44 #40
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150982104
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:25 schreef waht het volgende:

[..]

Van corruptie is bij dit geval geen sprake, helder licht.
Nee omdat hij de onderzoeken voor is.

Zet er maar eens een onafhankelijk expert op deze zaak, grote kans dat de put nog dieper is dan bij de rest van de VVD'ers (Verheijen etc)
pi_150982121
quote:
Halbe Zijlstra, fractievoorzitter van de VVD, deelt de conclusie van Leegte.
Na de verkiezingen pas, ook lekker integer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 maart 2015 @ 13:24:47 #42
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_150982328
Zijlstra wist het al 1,5 week :') lekker over de verkiezingen heen getild.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:43:35 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151065178
quote:
Het OM zit dus ook al in het complot. :(
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 28 maart 2015 @ 10:05:30 #45
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_151119033
http://www.volkskrant.nl/(...)-dictators~a3930948/

Wat een walgelijke onderdrukkers, graaiers en moordenaarspartij

https://www.sp.nl/nieuws/(...)ftrek-steekpenningen
http://climategate.nl/201(...)t-belastinggeld-toe/

Uit dat kamerdebat uit 2006:

quote:
De heer Crone PvdA

Voorzitter. Ik sta hier vaak tegenwoordig. Ik ben van de oppositie, maar ik voer oppositie voor het kabinet. Ik heb dat vaker gehad, omdat het kabinet hier op de goede lijn zit, maar de coalitiefracties niet, in dit geval het CDA en de VVD in de Eerste Kamer. Wij spreken hier over de fiscale aftrekbaarheid van steekpenningen. Die zijn in Nederland aftrekbaar. Als je ambtenaren of anderen in het buitenland omkoopt, betaalt de fiscus dus de helft tot een kwart van elke euro omkoopgelden mee. Daar is de fiscus niet voor. Sterker nog, Nederland is onderdeel van een campagne, waar ook minister Van Ardenne aan meedoet, om de steekpenningen uit te bannen. Het is goed dat de OESO een richtlijn heeft uitgevaardigd, want dan doen alle Westelijke landen het samen. Wij zijn namelijk niet Gekke Henkie en als alle andere landen steekpenningen mogen geven, mogen wij dat ook. Zo werkt de moraal. Maar juist als wij dat samen doen met alle Europese landen en Australië, Canada en andere OESO-landen, moeten wij ons daar als Nederland ook aan houden. Dat is ons uit het hart gegrepen.

De staatssecretaris had dat ook voorgesteld. De wet is door de Tweede Kamer zelfs als hamerstuk behandeld, maar de Eerste Kamer haalt daar een streep door. CDA en VVD vinden deze wet namelijk veel te streng voor de bedrijven, aangezien de fiscus alleen maar hoeft te toetsen of het aannemelijk is dat er steekpenningen zijn gegeven. Zij vinden dat daar een hardere bewijskracht voor moet zijn. Zij halen aan dat eerst strafrechtelijk moet zijn bewezen dat je steekpenningen hebt uitgedeeld en dat er dus eigenlijk ook een strafrechtelijke veroordeling moet zijn. De staatssecretaris heeft toen terecht het verweer gevoerd in de Eerste Kamer dat de strafrechtelijke eis van een andere aard is. Dat is een ander juridisch stelsel dan het fiscaal recht. Het is een voordeel voor de ondernemers dat je dezelfde criteria gebruikt, maar het is normaal dat je bij het fiscaalrechtelijk toetsen of een aftrekpost gerechtvaardigd is of niet, alle middelen die in de fiscaliteit gelden rechtens toepast. Het feitencomplex moet uiteraard aannemelijk maken dat er sprake is van steekpenningen. Dat is echter heel wat anders dan de strafrechtelijke bewijsvoering die in het strafrecht speelt.

Ik kan politiek gezien maar één conclusie trekken: CDA en VVD in de Eerste Kamer schrikken terug voor een hard beleid, terwijl dit toch een kabinet is van niet meer gedogen. Ik wil de staatssecretaris daarom vragen waarom hij met zo'n novelle komt en of het toch niet beter is dat wij die novelle hier afwijzen. Ik reken er namelijk op dat CDA en VVD in de Tweede Kamer de rug recht houden en dat wij in één lijn met de andere OESO-landen ervoor zorgen dat steekpenningen niet aftrekbaar zijn, indien aannemelijk is gemaakt door de belastinginspecteur dat ze uitgedeeld zijn. Geen slappe hap, maar stevig beleid! Dat kunnen wij dan ook aan de Eerste Kamer melden en dan kan die wet alsnog snel en wellicht ook als hamerstuk, worden aanvaard door de Eerste Kamer.

Mevrouw Dezentjé Hamming VVD

Voorzitter. Het is op zich al een wat vreemde zaak dat wij een richtlijn van de OESO uit 1996 in 2006 nog aan het behandelen zijn, maar dat terzijde.

De VVD vindt dat terughoudend moet worden opgetreden met het fenomeen novelles uit de Eerste Kamer. De Eerste Kamer moet hiermee niet een verkapt recht van amendement krijgen en ook nog politiek bedrijven. Ik wil dat principiële punt hier hebben gemaakt. Inhoudelijk wil de VVD zich niet verzetten tegen deze novelle, omdat hier sprake is van een versterkte rechtsbescherming van de belastingplichtige. Dat is een lijn die de VVD altijd voorstaat. Wij willen hier daarom in meegaan en het inhoudelijk niet tegenspreken. Wij willen wel principieel op het punt van de novelle nog eens het politieke signaal afgeven dat daar zeer terughoudend mee moet worden omgegaan.

[...]

De heer Crone PvdA

De stukken van de Eerste Kamer lezend, is het evident dat de staatssecretaris al heeft toegezegd dat als achteraf blijkt dat er strafrechtelijk niets aan de hand was, de aftrekbaarheid weer geldt. Dat is dus geen punt, maar dat gaat alleen om die gevallen, waarin je na soms pas twaalf jaar conclusies kan trekken over strafrechtelijke zaken. Als wij zo de hele belastingwetgeving gaan behandelen, betaalt nooit iemand meer belasting.
^O^
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_151119361
Het staat je vrij de moordende bende van IS te prefereren boven Assad, Hoessein of Kadaffi.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151119399
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:20 schreef waht het volgende:
Het staat je vrij de moordende bende van IS te prefereren boven Assad, Hoessein of Kadaffi.
Vals dilemma wahtje.
pi_151119408
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vals dilemma wahtje.
Lekker boeiend.

Dit baggertopic is bestemd voor, jawel, bagger.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 11:17:36 #49
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_151120736
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:21 schreef waht het volgende:
Dit baggertopic is bestemd voor, jawel, bagger.
Het is bagger om de schuivende normen en normvervaging aan te geven?

quote:
Gemeten over de laatste tien jaar scoorde de VVD 54 zaken, tegen CDA 50 en PvdA 40. VVD-ers komen ook het meest met strafrecht in aanraking. Ricardo Offermans kreeg 120 uur taakstraf wegens corruptie, Berthold Ziengs 22 maanden cel wegens belastingfraude en witwassen en Ton Hooijmaijers drie jaar cel wegens omkoping, witwassen en valsheid in geschrifte. In de laatste tien jaar werden negen VVD’ers veroordeeld tot alles bij elkaar opgeteld 85 maanden celstraf en 680 uur taakstraf. Vier PvdA’ers kregen in deze periode in totaal 680 uur taakstraf. Twee CDA’ers verzamelden 240 uur.
http://www.vn.nl/Politieke-Integriteitsindex.htm

Het is wel degelijk relevant om aan te geven hoe schuivende waarden en bewijslasten hun eigen clientele beschermen, en met technische handelingen omkoping uit het zicht willen houden (én makkelijk fiscaal aftrekbaar zijn, met strenge bewijslast voor de belastingdienst). Of je dat nu leuk vindt of niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Klopkoek op 28-03-2015 11:23:40 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_151155990
Klopt, de politieke partij luister naar zijn achterban. En macht corrumpeert, vandaar geen absolute macht voor wie dan ook.

Tot zover de openbaringen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')