Live intro van The Eagles - Hotel Californiaquote:Op donderdag 12 maart 2015 18:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan ik al.
Maar wel iets langzamer.
[..]
Die is tof! Satriani is een held.
Het is niet muziek die ik vaak zelf luister, maar hij is echt een genie. Die man kan vrijwel alles met een gitaar.quote:
Waarom luister je het eigenlijk niet vaak? Iets tè of zo?quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is niet muziek die ik vaak zelf luister, maar hij is echt een genie. Die man kan vrijwel alles met een gitaar.
Te repetitief denk ik. Vind het los van Satriani's solo's ook behoorlijk saai vaak.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Waarom luister je het eigenlijk niet vaak? Iets tè of zo?
Dat in het eerste jaar al? Dit kregen we in het derde jaar en ik ken maar 4 arresten van dat rijtje.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:19 schreef Blistering het volgende:
'Avond!
Ik begin strafrecht steeds leuker te vindenHopelijk komt dat m'n cijfers ten goede.
Deze week bezig geweest met de strafbare poging, voorbereiding en vrijwillige terugtred. Toffe arresten wel. Samir A., Ondeugdelijke Voorbereiding, Remkabel, Brief in jaszak, Cito & Grenswisselkantoor
quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:54 schreef Tchock het volgende:
Weet iemand een tof gitaarnummer? Inspiratieloos
Tsja, UU hé. Stapje hoger natuurlijk.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat in het eerste jaar al? Dit kregen we in het derde naar en ik ken maar 4 arresten van dat rijtje.
Hardop gelachen. Bedankt.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:22 schreef Blistering het volgende:
[..]
Tsja, UU hé. Stapje hoger natuurlijk.
Hmm ja kan ik wel inkomen, ik vind dat juist dan wel weer heerlijk rustgevend.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Te repetitief denk ik. Vind het los van Satriani's solo's ook behoorlijk saai vaak.
Ik begon al te denken dat er gewoon geen eerstejaars meer waren hier!quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:19 schreef Blistering het volgende:
'Avond!
Ik begin strafrecht steeds leuker te vindenHopelijk komt dat m'n cijfers ten goede.
Deze week bezig geweest met de strafbare poging, voorbereiding en vrijwillige terugtred. Toffe arresten wel. Samir A., Ondeugdelijke Voorbereiding, Remkabel, Brief in jaszak, Cito & Grenswisselkantoor
Ik denk dat het aan de RUG ligt, want die hebben we op de UvA volgens mij ook allemaal voorgeschreven. Alleen Brief in Jaszak zegt me niet direct iets.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:22 schreef Blistering het volgende:
[..]
Tsja, UU hé. Stapje hoger natuurlijk.
quote:
Tering wat een arresten voor een eerstejaars vak.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:28 schreef Blistering het volgende:
[..]!
Heb even een foto gemaakt, deze arresten moet ik allemaal kennen/lezen voor deze periode:
[ afbeelding ]
Lijkt me dat je de meeste wel kent.
Peter en Peter is zo zieligquote:Op donderdag 12 maart 2015 19:28 schreef Blistering het volgende:
[..]!
Heb even een foto gemaakt, deze arresten moet ik allemaal kennen/lezen voor deze periode:
[ afbeelding ]
IJzerdraadquote:Op donderdag 12 maart 2015 19:28 schreef Blistering het volgende:
[..]!
[ afbeelding ]
Wel veel ja. Best een dikke reader is het ook.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:29 schreef Valid het volgende:
[..]
Tering wat een arresten voor een eerstejaars vak.
Dat is inderdaad precies de "truc". En wat mij altijd gigantisch helpt is goed de feitencomplexen lezen. Als je "remkabel" ziet staan en je weet meteen dat dat die ene zaak was waarin iemand de remkabel van een familielid had doorgesneden omdat hij hem wilde vermoorden en toen uren later midden in de nacht belde om te vertellen dat ze de auto niet moesten gebruiken (quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:32 schreef Blistering het volgende:
[..]
Wel veel ja. Best een dikke reader is het ook.
Maar als je overal de strekking markeert zit je, in ieder geval in het eerste jaar, nog wel goed blijkbaar. Althans dat zei de docentGewoon weten welk leerstuk behandeld wordt door een arrest, zodat je snel kan zoeken.
Mag je de arresten niet bij je tentamen houden ?quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:32 schreef Blistering het volgende:
[..]
Wel veel ja. Best een dikke reader is het ook.
Maar als je overal de strekking markeert zit je, in ieder geval in het eerste jaar, nog wel goed blijkbaar. Althans dat zei de docentGewoon weten welk leerstuk behandeld wordt door een arrest, zodat je snel kan zoeken.
Ja de arrestenbundel wel.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mag je de arresten niet bij je tentamen houden ?
Ik denk ik trek de veer die ik net bij de UU erin heb gestopt er maar gelijk weer uit.quote:
Oooh..dan is het zeker goed te doen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:36 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ja de arrestenbundel wel.
En je mag alles markeren, en met pijltjes en andere symbolen verwijzen.
Oh en daarnaast mag je alle arresten bijschrijven in je wetbundel bij de relevante artikelen.
Dus bijv. bij art. 46 Sr Ondeugdelijke voorbereiding? .
Ik kreeg de meeste arresten ook in het derde jaar, op Cito & Grenswisselkantoor na.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat in het eerste jaar al? Dit kregen we in het derde jaar en ik ken maar 4 arresten van dat rijtje.
Dat mag ik toch ÷££+¥#$& hopen van wel.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik bedoel dit oprecht niet zoals het klinkt maar je scriptie inleveren is nog niet afgestudeerd zijn natuurlijk.
Wat een suf rechtsgebied is dat toch, potverdrie.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:28 schreef Blistering het volgende:
[..]!
[ afbeelding ]
Tijd voor de bedstee.quote:
Jup.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:40 schreef Valid het volgende:
[..]
Wat is dat? Fiscale aspecten van registergoederen?
Zo ja: Haha. Nee.
Schooien om aantekeningen hmm? Ik kijk straks wel even op mijn kompjuter waar ik de boel heb staan.quote:
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:57 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Schooien om aantekeningen hmm? Ik kijk straks wel even op mijn kompjuter waar ik de boel heb staan.
oja, lekker hoor. Op vrijdagquote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:28 schreef Valid het volgende:
Grensoverschreidende zetelverplaatsing, -fusie en -splitsing wens je niemand toe.
Mooi werk man. Vooral fiscaal spannend natuurlijk, maar toch.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:28 schreef Valid het volgende:
Grensoverschreidende zetelverplaatsing, -fusie en -splitsing wens je niemand toe.
http://www.bbc.com/news/world-europe-31864218quote:Germany court orders measles sceptic to pay 100,000 euros
A German biologist who offered ¤100,000 (£71,350; $106,300) to anyone who could prove that measles is a virus has been ordered by a court to pay up.
Stefan Lanka, who believes the illness is psychosomatic, made the pledge four years ago on his website.
The reward was later claimed by German doctor David Barden, who gathered evidence from various medical studies. Mr Lanka dismissed the findings.
But the court in the town of Ravensburg ruled that the proof was sufficient.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 12:28 schreef Valid het volgende:
correctquote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:55 schreef Tchock het volgende:
Je mag woensdag toch gewoon overal in je gemeente stemmen?
Raar.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 15:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alleen in je eigen waterschap, en Amsterdam ligt in drie waterschappen.
ja hoe moet ik dat nou wetenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 15:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alleen in je eigen waterschap, en Amsterdam ligt in drie waterschappen.
Hey welkom!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:41 schreef Dimac het volgende:
Ik ga in september beginnen met Recht&Management aan de radboud uni![]()
Iemand tips over boeken/films die leuk zijn, maar ook een klein beetje basiskennis over recht in het algemeen geven?
suits en boston legalquote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:41 schreef Dimac het volgende:
Iemand tips over boeken/films die leuk zijn, maar ook een klein beetje basiskennis over recht in het algemeen geven?
Als ik moet afgaan op mijn introductie, dan kiest minimaal 70% van de studenten voor rechten door Suits.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:41 schreef Dimac het volgende:
Rijdende Rechter.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:41 schreef Dimac het volgende:
DM=Direct Maharbalquote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:16 schreef Nautilus. het volgende:
Ja, ik wilde hem iets vragen. Als hij zich meldt, roep dan even.
kermistent?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:21 schreef Nautilus. het volgende:
Maharbal en eriksd zijn de enige fiscalisten in deze kermistent, toch?
Ik ben technisch gezien ook fiscalist. En er zijn er nog wel meer.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:21 schreef Nautilus. het volgende:
Maharbal en eriksd zijn de enige fiscalisten in deze kermistent, toch?
Vandaag nog iets gedaan met loonbelasting. Ik heb in een memo geschreven dat bij uitbetaling van verlofuren na einde dienstverband toch wel heel veel werd ingehouden. Ik voelde me even een fiscalist.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben technisch gezien ook fiscalist. En er zijn er nog wel meer.
Vies gevoel hè.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:41 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Vandaag nog iets gedaan met loonbelasting. Ik heb in een memo geschreven dat bij uitbetaling van verlofuren na einde dienstverband toch wel heel veel werd ingehouden. Ik voelde me even een fiscalist.
Kan je beter iets doen in het arbeidsrecht inderdaad.quote:
brrrquote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Kan je beter iets doen in het arbeidsrecht inderdaad.
Ik durf er nog altijd niet goed voor uit te komen.quote:
Waar blijft die foto van je kat?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:55 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Johnny Cash opgezet. Dat blijft toch heerlijke muziek.
Oh ja. Moment.quote:
Noortje.quote:
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:55 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Johnny Cash opgezet. Dat blijft toch heerlijke muziek.
Bij de big 4 is altijd plekquote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:33 schreef Nautilus. het volgende:
Volgens mij las ik ergens, dat Maharbal eerst bij een middelgroot belastingadvieskantoor gewerkt heeft, en dat hij inmiddels bij een van de grote vier advieskantoren werkt. En ik vroeg me af of die stap gebruikelijk is, aangezien ik zelf bij een middelgroot kantoor werk, en in de toekomst, eventueel, (want ik heb het op dit moment prima naar mijn zin, maar zeg nooit nooit) wil overstappen naar een groter kantoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |