abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:04:56 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150509060
Mariska Peters is door wurging om het leven gebracht. Dat heeft sectie op het lichaam van het meisje uitgewezen. Eerder werd al bekend dat de Nijmeegse het slachtoffer was van geweld.

Speurhonden vonden haar lichaam zondag, nadat Peters twee weken vermist was geweest. Kort na de vondst liet de politie weten dat een ongeluk of zelfdoding onwaarschijnlijk was. Op dit moment werken er 25 rechercheurs aan de zaak.

Eerder deze week liepen honderden mensen mee in een stille tocht om steun te betuigen aan de familie van de vrouw.
http://nos.nl/artikel/2021503-mariska-peters-is-gewurgd.html

Link naar vorige delen:
NWS / Vermiste Mariska Peters (21) dood gevonden
NWS / Mariska Peters (21) vermoord #2
NWS / Mariska Peters (21) vermoord #3

Met vandaag dit nieuws:

Oom Mariska Peters in tbs-kliniek aangehouden
Geplaatst op: 10 maart 2015
Laatste update: 10 maart, 15:21

NIJMEGEN - In de Nijmeegse Pompekliniek is dinsdagochtend een 51-jarige man aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de dood van Mariska Peters. Het gaat om een familielid van Mariska. Dat bevestigt de politie.

Volgens de familie van Mariska Peters gaat het om een oom.

Veroordeling
De verdachte verbleef op de open afdeling van de kliniek. Daar zat de man in de laatste fase van zijn behandeling na een eerdere veroordeling.

Rechercheurs kwamen de tbs-instelling binnen en lichtten de verdachte daar van zijn bed, zo meldt ook een mede-bewoner van de Pompekliniek telefonisch aan De Gelderlander. De kamer zou grondig zijn doorzocht, de verdachte is meegenomen voor verhoor.

Hatertse Vennen
Mariska Peters (21) werd op zondag 22 februari gevonden in natuurgebied de Hatertse Vennen bij Nijmegen. Ze bleek te zijn gewurgd. Mariska was vermist sinds ze in de nacht van zondag 8 op maandag 9 februari haar ouderlijk huis in de wijk Neerbosch-Oost verliet. Ze vertelde haar moeder dat ze naar een vriendin in stadsdeel Lindenholt ging, maar die vriendin wist van niks.

Mariska's auto werd 2 dagen later aangetroffen in Neerbosch-Oost; de auto was open en de tas en portemonnee van Mariska lagen er nog in.

[ Bericht 52% gewijzigd door Leandra op 10-03-2015 21:10:21 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_150509138
Wellicht handig om erbij te vertellen dat die verdachte de broer van haar vader is? Niet iedereen volgt hele reeksen lijkt me zo.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150509201
Volgens mij is hij aangehouden omdat hij daar in de omgeving was op basis van zijn telefoongegevens.
pi_150509251
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:06 schreef Geralt het volgende:
Wellicht handig om erbij te vertellen dat die verdachte de broer van haar vader is? Niet iedereen volgt hele reeksen lijkt me zo.
Haar oom dus?
Waarom was hij zo boos op haar, of had hij gewoon een grove motoriek wat leidde tot een fataal ongeval?
pindazakje
pi_150509317
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:08 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Haar oom dus?
Waarom was hij zo boos op haar, of had hij gewoon een grove motoriek wat leidde tot een fataal ongeval?
Dat weet ik toch niet. Ik zeg alleen wat ik toevallig in het vorige topic las. En ik vond het vreemd dat die ontwikkeling juist weggelaten wordt in de OP. Dat was alles. Verder bemoei ik mn eigen nergens mee :)
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:10:44 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150509351
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:06 schreef Geralt het volgende:
Ik was de OP nog aan het aanpassen :6
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150509387
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik was de OP nog aan het aanpassen :6
quote:
8.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:09 schreef Geralt het volgende:
Dat weet ik toch niet.
pi_150510246
Hij was toch verminderd toerekeningsvatbaar?
Bij zijn vorige veroordeling.
Make my day!
pi_150510406
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:29 schreef agter het volgende:
Ja, ivm persoonlijkheidsstoornis. Welke is niet bekend bij mij.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:32:58 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150510424
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:29 schreef agter het volgende:
Ja, en zonder behandeling achtten ze de kans op herhaling zeer groot...
Ik vraag me af of ze ook al ingeschat hadden dat die kans er met behandeling ook nog was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150511652
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:07 schreef praadje het volgende:
Volgens mij is hij aangehouden omdat hij daar in de omgeving was op basis van zijn telefoongegevens.
Klopt eergisteren heeft de politie zijn telefoon in beslag genomen.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_150518047
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:57 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Klopt eergisteren heeft de politie zijn telefoon in beslag genomen.
Hoe weet jij dit allemaal?
Sta je zo dicht bij de familie?
Make my day!
pi_150518181
Joran Peters
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150518397
Je zou maar die mishandelde en misbruikte dochter van die man zijn, en dan heeft je vader ook dit nog op zijn geweten..je nichtje vermoord. Hoe kom je daar weer overheen?
Die hele familie ligt in puin.
Make my day!
pi_150521995
quote:
Familie in shock: doodde oom Johan Mariska?

Voor Marcel Peters (45), vader van de vermoorde Nijmeegse Mariska, komt aan het drama rond zijn dochter maar geen einde. Hij bevestigt dat het familielid dat gisteren als verdachte is aangehouden, zijn oudste broer Johan (51) is. Johan werd in 2004 veroordeeld voor ontucht.
'Lieve Maris, als je kan laat please wat horen, iedereen gaat er hier aan onderdoor. We missen je'.

Als werkelijk blijkt dat Johan de moordenaar van zijn eigen nichtje Mariska Peters uit Nijmegen is, hield hij de schijn goed op in de weken dat ze vermist was. De tekst hierboven zette hij op Facebook. En toen het lichaam van de 21-jarige Mariska werd gevonden in de Hatertse Vennen en snel daarna een stille tocht werd gehouden, liep Johan gewoon mee.

Marcel Peters, de vader van Mariska, kan het allemaal amper bevatten. Hij hangt in de deuropening van zijn woning in de wijk Neerbosch in Nijmegen. Doodmoe. Bezweet voorhoofd. Sjaggie in de hand. Hij loopt mank. ,,Ik heb m'n been verbrand.''

Mishandeling
Ja, erkent Marcel. Johan is aangehouden in de tbs-kliniek waar hij de laatste maanden van z'n in 2004 opgelegde straf uitzat, wegens mishandeling van een vrouw en incest met zijn dochter. ,,Maar dat laatste is nooit bewezen,'' verdedigt Marcel z'n broer nog. Hij bedoelt, blijkt later, dat Johan de incest nooit heeft bekend. Maar Johan is er wel degelijk voor veroordeeld, bevestigen andere familieleden.

Johan zat in de laatste maanden van zijn tbs-behandeling. Contact met zijn twee kinderen heeft hij sinds zijn veroordeling niet meer, maar het contact met zijn broers was weer hersteld. Johan heeft een oudere zus, Annelies, en drie jongere broers: André, Albert en Marcel dus, Mariska's vader.

Drugsverslaving
Johans tbs-behandeling zat er bijna op. Hij mocht min of meer gaan en staan waar hij wilde. Volgens de familie kwam hij geregeld bij Marcel over de vloer. En dus ook bij Mariska. ,,De band was goed,'' zegt Marcel. ,,Ze hadden gewoon normaal contact.'' Marcel lijkt het incestverleden van zijn oudste broer niet echt onder ogen te willen zien. ,,Ik denk dat de moord op Mariska met zijn drugsverslaving te maken heeft,'' zegt Marcel. ,,Maar ik weet niks, alleen dat hij is opgepakt.''

Dat kan. Johan heeft een lange geschiedenis met harddrugs. Het verergerde de persoonlijkheidsstoornis die bij zijn veroordeling in 2004 een rol speelde. Zonder behandeling was de kans dat hij in herhaling zou vallen, groot. Na 3 jaar cel ging Johan daarom een lange tbs-behandeling in.

Vrijheid
Dat leek succesvol. Tot nu. Marcel wil er niet te veel over zeggen, maar Mien, de vriendin van broer André zegt: ,,Sinds hij weer veel vrijheid had, gebruikte hij weer drugs. Coke en chinezen deed-ie, dat roken van een zilverpapiertje.''

Dat Mariska's oom Johan nu aangehouden is in verband met haar dood, kan een logische verklaring zijn waarom ze 9 februari vrijwillig bij een man in de auto zou zijn gestapt. Ze kende die man immers goed. Volgens vriendin Mien van André Peters zou Mariska een pakketje hebben moeten wegbrengen. ,,Maar we weten niet wat daar in zat en voor wie het was. Wij weten dat niet en de politie vertelt het ons niet. Dus of ze misschien drugs of geld of zo voor hem moest wegbrengen, is allemaal speculeren.''

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2015 09:38:42 ]
  woensdag 11 maart 2015 @ 09:39:52 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150522067
En nog steeds niet willen geloven dat je nichtje door je eigen broer misbruikt is...
Van de mishandeling zullen wel teveel bewijzen zijn om het te ontkennen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150522339
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 00:23 schreef agter het volgende:

[..]

Hoe weet jij dit allemaal?
Sta je zo dicht bij de familie?
Ik ken de broers Marchel en Andre al bijna 25 jaar en woon 2 straten verderop.
  woensdag 11 maart 2015 @ 10:00:00 #18
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_150522387
Je ziet vaak dat mensen die lang vast hebben gezeten meteen weer beginnen met criminele activiteiten om hun geld te verdienen. Dus bv drugs dealen.

En dat die vader niet geloofde in het misbruik omdat het nooit was bekend door zijn broer.
Hoeveel planken wil je wel niet hebben voor je kop. :{
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_150522909
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:00 schreef MissButterflyy het volgende:
En dat die vader niet geloofde in het misbruik omdat het nooit was bekend door zijn broer.
Deze mensen hebben simpel gezegd dringend hulp nodig.
pi_150522913
De andere broer op zijn facebook:
quote:
alles gegeven zo geholpen en dan wordt je bedankt van je eigen broer het is gvd toch niet te geloven vuile moordenaar schoft vuile moordenaar moordenaar
en

quote:
Sorry mensen voor dat woord maar het gaat langzamerhand wel heel ver weet nniet of we dit lang volhouden het verdriet wordt steedts erger en de woede nog erger ik ga niet zielig doen maar de maat is vol mensen..ik ken er ook niet meer tegen hoe mijn fam weg kwijnt ik ben erg dankbaar voor al jullie berichten dat doet ons goed mvg andre mien marcel corry albert
Ik hoop dat die mensen hulp krijgen, slachtofferhulp of iets anders.
Make my day!
pi_150522973
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:26 schreef agter het volgende:

[..]

en

[..]

Godverdomme, dat taalgebruik :')
U MAD?
pi_150523084
Fucking ellendig voor die mensen, echt. Maar misschien hadden ze na twee veroordelingen (mishandeling van een vrouw en seksueel misbruik van een meisje) even moeten nadenken of ze hun broer nog in de buurt van hun jonge dochter wilden hebben... zou het meisje hebben geweten van het verleden van haar oom? En vond ze dat blijkbaar ook geen risico ofzo? Ik snap het allemaal niet echt...
pi_150523107
quote:
3s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:30 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Godverdomme, dat taalgebruik :')
Stream of consciousness.
I´m back.
pi_150523126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:35 schreef Sjongejonge11 het volgende:
Fucking ellendig voor die mensen, echt. Maar misschien hadden ze na twee veroordelingen (geweld en seksueel misbruik) even moeten nadenken of ze hun broer nog in de buurt van hun jonge dochter wilden hebben... zou het meisje hebben geweten van het verleden van haar oom? En vond ze dat blijkbaar ook geen risico ofzo? Ik snap het allemaal niet echt...
Zie artikel boven, wat we gisteren al dachten, gevalletje 'het is allemaal niet gebeurt, want hij heeft niet bekend'. Leuk ook voor dat nichtje. En inderdaad kansloos dat je niet alleen jezelf maar vooral je dochter dan blootstelt aan zo iemand, is nu een hele dure les gebleken.
pi_150523247
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:00 schreef MissButterflyy het volgende:
Je ziet vaak dat mensen die lang vast hebben gezeten meteen weer beginnen met criminele activiteiten om hun geld te verdienen. Dus bv drugs dealen.

Ik begrijp wel dat hij het niet wil geloven, want het is gruwelijk. Maar als iemand simpelweg is veroordeeld dan zijn het gewoon feiten. Bijzonder dat hij hem nu nog steeds loopt te verdedigen. :o
pi_150523372
quote:

[..]

en

[..]

Welke dan? Bij de moeder staan er vooral bingo spelletjes :')
pi_150523392
Oh ik zie het al, op die pagina voor Mariska, niet op z'n eigen profiel.
  woensdag 11 maart 2015 @ 10:51:23 #28
438527 MissButterflyy
pi_150523448
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:48 schreef Loveless85 het volgende:
Oh ik zie het al, op die pagina voor Mariska, niet op z'n eigen profiel.
Heb je een linkje? :)
  woensdag 11 maart 2015 @ 10:56:27 #30
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150523557
Als Johan inderdaad de dader blijkt zullen ze zijn verleden iig misschien eindelijk gaan geloven :+

Lullig voor zijn eerdere slachtoffers ook, dat hun halve familie denkt dat ze heeft gelogen dat haar vader met zijn vuige poten aan haar heeft gezeten :r En lullig dat er een dood nichtje voor nodig is om ze tot ander inzicht te laten komen.

Dit is Nederland, hoor. Je wordt hier echt niet zomaar veroordeeld. oO<
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_150523787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:35 schreef Sjongejonge11 het volgende:
Fucking ellendig voor die mensen, echt. Maar misschien hadden ze na twee veroordelingen (mishandeling van een vrouw en seksueel misbruik van een meisje) even moeten nadenken of ze hun broer nog in de buurt van hun jonge dochter wilden hebben... zou het meisje hebben geweten van het verleden van haar oom? En vond ze dat blijkbaar ook geen risico ofzo? Ik snap het allemaal niet echt...
Er waren nog meer dan die twee veroordelingen. Ik leerde Johan eind jaren '80 via een gemeenschappelijke vriend kennen. (Marchel en Andre zal ik pas begin jaren '90 leren kennen) Ik hoorde in de buurt dat hij toen al een voor hem onbekende vrouw had neergestoken met een schroevendraaier toen hij probeerde binnen te dringen. Ik wist destijds echter niet of dit een buurtroddel of waarheid was.
Toen de gemeenschappelijke vriend een aantal maanden naar het buitenland vertrok liet hij een meisje uit de buurt in zijn woning verblijven. Dit meisje had zojuist haar relatie verbroken en had geen onderdak. Johan is daar toen aan de deur gegaan, zogenaamd niet wetende dat de vriend in het buitenland zat, en heeft zich naar binnen weten te werken. Eenmaal binnen heeft hij haar verkracht. Hij is toen opgepakt en dat was het laatste wat ik van hem gezien heb.

Totdat hij een klein jaar geleden weer opdook in de buurt. Zijn behandeling voor het misbruik en de mishandeling van zijn dochter en vrouw liep ten einde en hij mocht weer de straat op. Tot verbazing van enkele buurtbewoners werd hij weer opgenomen in de familie wat overigens ook gebeurde op aanraadde van de TBS kliniek die het verstandig vond om de familiebanden weer aan te halen. Johan was volgens de TBS kliniek genezen en verdiende een tweede kans. Volgende maand zou hij zelfs helemaal verlost zijn van de kliniek en een woning krijgen. Marchel heeft altijd een beetje in de ontkenningsfase gezeten wat betreft Johan. Zijn broer Andre was daar wat realistischer in maar desondanks heeft ook hij zijn broer weer een kans gegeven. Met alle gevolgen van dien. Ik weet dat de familie daar nu op aangekeken wordt maar laten we eerlijk zijn wie verwacht zoiets nou ? Hij heeft 11 jaar in de TBS doorgebracht en als die zeggen dat hij 'genezen' is dan ga je daar als leek, maar ook als familie, waarschijnlijk toch wel vanuit.

Het is trouwens niet de eerste keer dat een TBSer van de Pompekliniek, die op steenworp afstand van de wijk ligt, de fout ingaat. In 2003 werd er ook al iemand vlak buiten de poorten van de kliniek vermoord door een van de TBSers.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)collega-levend.dhtml
  woensdag 11 maart 2015 @ 11:14:04 #32
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150523991
Die TBS-kliniek kon mij an 't carbid. Allicht dat ik één keer in de maand op visite zou komen of zo, omdat ik het op zich nog wel sneu vind dat iemand gewoonweg zo ziek in zijn hoofd is en het is je familie, maar lekker pintjes met elkander drinken meteen en gezellig hahaha ditdat. Echt niet! Al was het maar om het nichtje.

Is het nichtje met haar moeder vertrokken naar heel ergens anders toentertijd?
pi_150524045
Tjah, 'wie verwacht dat nou' is ook wel erg kort door de bocht imho, maar goed, lange leve tweede kansen enzo, zeker als zo'n kliniek het aanraadt. Wel intens zuur allemaal hoor, dat nichtje heeft men dus gewoon laten vallen neem ik aan, en wordt tussen de regels door voor leugenaar uitgemaakt door Marchel. En dan nu je eigen dochter. Benieuwd of hij dit ook blijft ontkennen. Overigens is er nooit bekend gemaakt of ze misbruikt is toch?
pi_150524338
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:14 schreef Valerie. het volgende:
Die TBS-kliniek kon mij an 't carbid. Allicht dat ik één keer in de maand op visite zou komen of zo, omdat ik het op zich nog wel sneu vind dat iemand gewoonweg zo ziek in zijn hoofd is en het is je familie, maar lekker pintjes met elkander drinken meteen en gezellig hahaha ditdat. Echt niet! Al was het maar om het nichtje.

Is het nichtje met haar moeder vertrokken naar heel ergens anders toentertijd?
Ja die woonde destijds ook in de buurt maar zijn verhuisd en uit beeld verdwenen.

quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:16 schreef Loveless85 het volgende:
Tjah, 'wie verwacht dat nou' is ook wel erg kort door de bocht imho, maar goed, lange leve tweede kansen enzo, zeker als zo'n kliniek het aanraadt. Wel intens zuur allemaal hoor, dat nichtje heeft men dus gewoon laten vallen neem ik aan, en wordt tussen de regels door voor leugenaar uitgemaakt door Marchel. En dan nu je eigen dochter. Benieuwd of hij dit ook blijft ontkennen. Overigens is er nooit bekend gemaakt of ze misbruikt is toch?
Ik weet niet meer of dat toen bekend is gemaakt maar in de buurt wist men het wel.
pi_150524364
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:25 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Ja die woonde destijds ook in de buurt maar zijn verhuisd en uit beeld verdwenen.

[..]

Ik weet niet meer of dat toen bekend is gemaakt maar in de buurt wist men het wel.
Mariska bedoel ik. Daar was/is toch niet van bekend of ze voorafgaand aan haar moord is misbruikt?
  woensdag 11 maart 2015 @ 11:27:51 #36
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150524440
quote:

[..]

Gelukkig maar.
pi_150524441
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mariska bedoel ik. Daar was/is toch niet van bekend of ze voorafgaand aan haar moord is misbruikt?
Klopt is nog niet bekend gemaakt. Moet nog blijken.
  woensdag 11 maart 2015 @ 11:40:16 #38
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150524856
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:27 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Klopt is nog niet bekend gemaakt. Moet nog blijken.
Hopelijk niet.
pi_150525238
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:40 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Hopelijk niet.
Dit. Maar met de achtergrond van de oom vrees ik al snel voor het ergste. Maar wellicht is het een uit de hand gelopen drugsruzie geweest of bleef het alleen bij avances en maakte zij misschien toen een opmerking waardoor hij flipte oid.
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:01:01 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150525500
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:56 schreef Valerie. het volgende:
Als Johan inderdaad de dader blijkt zullen ze zijn verleden iig misschien eindelijk gaan geloven :+

Lullig voor zijn eerdere slachtoffers ook, dat hun halve familie denkt dat ze heeft gelogen dat haar vader met zijn vuige poten aan haar heeft gezeten :r En lullig dat er een dood nichtje voor nodig is om ze tot ander inzicht te laten komen.

Dit is Nederland, hoor. Je wordt hier echt niet zomaar veroordeeld. oO<
Dit vooral.
Wat moet het voor het misbruikte nichtje vreselijk zijn dat haar familie haar al die jaren niet geloofd heeft, en dat haar gelijk op deze manier zelfs voor hen geloofwaardig is geworden.

Aan de andere kan lees ik uit een reactie van R=F eigenlijk dat de buurt wel geloofde dat het gebeurd was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150525858
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:06 schreef Religieisfacisme het volgende:
Hij heeft 11 jaar in de TBS doorgebracht en als die zeggen dat hij 'genezen' is dan ga je daar als leek, maar ook als familie, waarschijnlijk toch wel vanuit.
Klopt, ik zie het ook meer als fout van het systeem dan van de familie.

Althans, primair is het de fout van de dader natuurlijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_150526193
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:06 schreef Religieisfacisme het volgende:
Het is trouwens niet de eerste keer dat een TBSer van de Pompekliniek, die op steenworp afstand van de wijk ligt, de fout ingaat. In 2003 werd er ook al iemand vlak buiten de poorten van de kliniek vermoord door een van de TBSers.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)collega-levend.dhtml
een medebewoner, geen familielid of toevallige voorbijganger.
Dat TBS-ers geweld en of sexuele misdrijven plegen is niet echt verrassend, dat ligt niet aan de kliniek
pi_150526522
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:27 schreef computergirl het volgende:

[..]

een medebewoner, geen familielid of toevallige voorbijganger.
Dat TBS-ers geweld en of sexuele misdrijven plegen is niet echt verrassend, dat ligt niet aan de kliniek
Het ligt wel aan de kliniek dat ze hem inschatten als 'veilig'.
pi_150526564
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:37 schreef mootie het volgende:

[..]

Het ligt wel aan de kliniek dat ze hem inschatten als 'veilig'.
geen enkele kliniek heeft de mogelijkheid om diep in iemands gedachten te kijken
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:42:19 #45
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_150526690
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 09:56 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Ben je zelf ook tokkie dan?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_150527007
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:42 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het feit dat hij al 25 jaar de naam van zijn goede vriend verkeerd schrijft, zegt voldoende lijkt mij.
  woensdag 11 maart 2015 @ 12:57:36 #47
186587 Byzantynixschii
pi_150527144
Ik vroeg mij ook al af waar die 'h' vandaan kwam inderdaad. ;)
  Spellchecker woensdag 11 maart 2015 @ 13:00:51 #48
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_150527255
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 12:52 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Het feit dat hij al 25 jaar de naam van zijn goede vriend verkeerd schrijft, zegt voldoende lijkt mij.
Heeft hij ook "Precilla" te berde gebracht? :o
pi_150527982
Facebook reactie van een vriend op de site van de "goede" broer Andre P:

quote:
Roy Michels Ik begrijp je reactie maatje.hou je koppie erbij en wees er voor je broertje die jou nu heel hard nodig heeft.er zijn geen woorden ervoor en vooral dat je al die tijd goede vermoedens heb gehad wat niemand geloofde of misschien wel niet wilde geloven.ik ben er voor je in welke tijden dan ook.nogmaals Hoe moeilijk het nu ook is,hou je hoofd cool en wees er voor je broertje marcel.je bent mij maat voor altijd pikkie
Ik lees dus dat Andre P het wel al vermoed heeft.

Mensen gaan los daar...nog zo'n reactie:

quote:
Joop En Esmiralda Vandermee en een fuile pedo die aan mijn nichtje gezeten heeft toen ze klijn was kon ik maar beter uit mijn voeten dan hoef de polietie niks meer te doen nou word die viespeuk beschermt door de overheid

[ Bericht 11% gewijzigd door agter op 11-03-2015 13:31:17 ]
Make my day!
  woensdag 11 maart 2015 @ 13:36:18 #50
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_150528283
klijn :')
pi_150528367
quote:

[..]

Weet ik niet, waarschijnlijk wel. Dat is een waardeoordeel wat andere je omhangen dus zeg het maar.
  woensdag 11 maart 2015 @ 13:45:14 #52
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150528526
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:39 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Weet ik niet, waarschijnlijk wel. Dat is een waardeoordeel wat andere je omhangen dus zeg het maar.
Je schrijft in ieder geval beter dan menig tokkie, chapeau!
pi_150528774
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:45 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Je schrijft in ieder geval beter dan menig tokkie, chapeau!
Er zitten nog genoeg spelfouten in :)
  woensdag 11 maart 2015 @ 13:55:09 #54
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150528803
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:54 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Er zitten nog genoeg spelfouten in :)
Hij schrijft in ieder geval beter dan menig tokkie, chapeau!
pi_150528828
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:55 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Hij schrijft in ieder geval beter dan menig tokkie, chapeau!
*minder slecht
  woensdag 11 maart 2015 @ 14:01:39 #56
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_150529011
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:56 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

*minder slecht
Het is leesbaar. Ik vraag me altijd af hoe een tokkie in staat is teksten van andere tokkies te lezen. Iemand een verklaring?
pi_150529086
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:01 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Het is leesbaar. Ik vraag me altijd af hoe een tokkie in staat is teksten van andere tokkies te lezen. Iemand een verklaring?
Kleine kinderen snappen elkaar ook zonder dat er wat zinnigs uitkomt...
pi_150529113
Overigens komt R=F niet heel tokkie op me over hier.
pi_150529138
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:01 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo lastig als ze allemaal alles verkeerd schrijven.
  woensdag 11 maart 2015 @ 14:07:15 #60
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_150529171
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:05 schreef Polenbatser het volgende:
Buiten een vreemde username komt hij normaal over ja.
pi_150529186
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 09:39 schreef Leandra het volgende:
En nog steeds niet willen geloven dat je nichtje door je eigen broer misbruikt is...
Van de mishandeling zullen wel teveel bewijzen zijn om het te ontkennen.
Het komt vaak voor dat juist naaste familie, broer of zus van de dader, het juist niet geloven.

Ze weten het ergens wel, maar ja, ontkenningsfase, ze willen het niet zien...

Het is bij (seksuele) kindermishandeling vaak, zo niet bijna altijd zo dat het slachtoffer juist niet wordt geloofd door naaste familie, zelfs als alles, of bijna alles erop wijst...Het niet geloofd worden door eigen vader of moeder, oom, etc. is vaak(zo mogelijk...) nog erger dan het misbruik....

Komt ook doordat zo iemand met een persoonlijkheidsstoornis, meerdere gezichten kan hebben...
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
  woensdag 11 maart 2015 @ 14:09:03 #62
92279 N.icka
Windforce 11
pi_150529221
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:05 schreef Polenbatser het volgende:
Is toch totaal niet belangrijk of hij een tokkie is :?
pi_150529236
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 13:39 schreef Religieisfacisme het volgende:
Trek je maar niets aan van die internethelden hier. Die hebben waarschijnlijk nog nooit de clubmeter van de Club 2000 laten rollen in de coffeeshop.
U MAD?
pi_150529270
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:09 schreef N.icka het volgende:

[..]

Is toch totaal niet belangrijk of hij een tokkie is :?
Klopt, voor mij niet, maar kennelijk zijn er een aantal users hier die het zich afvragen. Verhaal wordt er niet anders door in elk geval.
pi_150529521
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:16 schreef Loveless85 het volgende:
Slachtoffers incest en mishandeling eigen vader worden in de regel (bijna) nooit geloofd door naaste familie...Dat heet cognitieve dissonantie.

Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennisnemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de waarneming van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om die dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.
Deze ervaren onvrede leidt ertoe dat men een of meer meningen of attituden onbewust herziet om ze meer met elkaar in overeenstemming te brengen, consonant te maken. Gewoonlijk merken anderen zo'n verandering van mening of attitude eerder op dan de persoon zelf.

Bron
― C.S. Lewis
pi_150530048
quote:

[..]

[..]

Ja, de omgekeerde wereld. Het nichtje wat niet werd geloofd kan vertrekken met haar moeder.(en heeft nog geluk dat haar moeder haar wel gelooft).

En de dader, die Johan, wordt fijn weer opgenomen in de familie, tweede kans, etc. En ws werd alles zoveel mogelijk in de doofpot gehouden zodat alleen enkelen volwassenen van dingen wb ome Johan wisten, maar zeker geen kinderen zoals Mariska...of iig heel erg werden gebagatelliseerd...maar iig niet de waarheid...

Een geluk bij dit tragisch delict is dat het nichtje nu wel zal worden geloofd...Al is zelfs dát niet zeker...
Het zou was, denk ik: 'alles willen geloven maar niet dat mijn eigen broer zijn eigen dochter seksueel heeft misbruikt en heeft mishandeld'.

En anders is het gewoon heel erg dat er een moord voor nodig is, op een meisje van 21, voordat het nichtje wordt geloofd door oom Marcel....
― C.S. Lewis
  woensdag 11 maart 2015 @ 14:55:55 #67
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150530645
Die hele wijk wist ervan, waarom denken jullie dat dit allemaal langs Mariska heen is gegaan? Ik geloof er geen reet van dat zij er niet van wist.
  woensdag 11 maart 2015 @ 14:58:02 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150530700
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:55 schreef Valerie. het volgende:
Die hele wijk wist ervan, waarom denken jullie dat dit allemaal langs Mariska heen is gegaan? Ik geloof er geen reet van dat zij er niet van wist.
Als de wijk dat destijds wist en haar vader het niet geloofde dan is het niet zo heel vreemd dat zij het als 10-jarige niet compleet heeft meegekregen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:03:31 #69
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150530839
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als de wijk dat destijds wist en haar vader het niet geloofde dan is het niet zo heel vreemd dat zij het als 10-jarige niet compleet heeft meegekregen.
Toen misschien niet, maar ze is ondertussen 21, die heeft in die 11 jaar toch echt wel wat gehoord, dat kan niet anders.
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:06:39 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_150530923
maar die proletenbak bij het tankstation is dus geheel uit de lucht gegrepen nu?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_150530975
quote:
3s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:06 schreef Re het volgende:
maar die proletenbak bij het tankstation is dus geheel uit de lucht gegrepen nu?
Waren gewoon wat benzinedieven meen ik.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:11:32 #72
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150531058
quote:
3s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:06 schreef Re het volgende:
Een week geleden al :+
pi_150531097
Verschrikkelijk, arm kind arme nabestaanden :{ Falend TBS systeem in Nederland ook weer :r
blablablabla
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:21:26 #74
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_150531335
Lijkt me heel goed voor het herstel van een TBS'er om o.a. weer in de familie te worden opgenomen, anders zou zo iemand heel snel weer verkeerde dingen doen. Maar er is een verschil tussen welkom zijn op een verjaardag en alleen zijn met nichtjes e.d. Sowieso stom om je drugsverslaafde-in-TBS-zittende-oom drugs te verkopen. Blijkbaar wisten meer mensen dat hij weer gebruikte, lijkt mij wel handig om de kliniek dan ff te bellen ofzo. Blijft een TBS'er, hij zit er niet voor niks.
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:21:33 #75
262 Re
Kiss & Swallow
pi_150531341
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:13 schreef Elan het volgende:
Verschrikkelijk, arm kind arme nabestaanden :{ Falend TBS systeem in Nederland ook weer :r
het system faalt niet, je hoort natuurlijk alleen wat er zo nu en dan eens fout gaat, geen enkel system is bullet proof maar dat maakt het niet minder treurug dat het is gebeurd.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:29:29 #76
441911 clydezonderbonnie
ik vind helemaal mooi !!!
pi_150531610
@ R=F is er nog wat nieuws te melden vanuit de buurt?
Er zijn 3 soorten mensen in de wereld: diegenen die er voor zorgen dat er iets gebeurd, diegenen die kijken naar hoe dingen gebeuren en diegenen die zich afvragen wat er gebeurd is&lt;br /&gt;Ieder mens heeft recht op mijn mening ....
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:35:06 #77
186587 Byzantynixschii
pi_150531822
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:13 schreef Elan het volgende:
Het systeem faalt helemaal niet. :')
pi_150531976
quote:

[..]

Je herkent ze maar al te goed, hč?

quote:
Op donderdag 3 april 2014 03:28 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Waarom zouden we van pedo's afmoeten?

Persoonlijk heb ik liever dat jij sterft.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 11 maart 2015 @ 15:40:08 #79
186587 Byzantynixschii
pi_150532000
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Probeer je een punt te maken, of ben je weer gewoon aan het trollen?
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:40:48 #80
438527 MissButterflyy
pi_150532017
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

April 2014.

Je zult wel even bezig zijn geweest dat weer terug te vinden, poehpoeh. :')
pi_150532023
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:35 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het systeem faalt helemaal niet. :')
Nee werkt prima inderdaad, dat blijkt wel, nooit problemen met (ex) TBS'ers :)
blablablabla
pi_150532039
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

April 2014.

Je zult wel even bezig zijn geweest dat weer terug te vinden, poehpoeh. :')
Dus? Nu is de Byzantijn geen tokkie meer?

Nee hoor, staat in mijn Wall of Shame. ;)

woensdag 11 maart 2015 @ 15:42:09 #83
186587 Byzantynixschii
pi_150532066
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Je veronderstelt geheel ten onrechte dat het systeem 100% aan problemen moet voorkomen.
pi_150532080
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Die mensen zijn nogal problematisch (anders word je ook geen TBS opgelegd), en ja, er hapert af en toe zeker wat, maar om het hele systeem af te kraken is ook weer zoiets.

3 random woorden:

Kind
Badwater
Weggooien

pi_150532126
quote:
12s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die mensen zijn nogal problematisch (anders word je ook geen TBS opgelegd), en ja, er hapert af en toe zeker wat, maar om het hele systeem af te kraken is ook weer zoiets.

3 random woorden:

Kind
Badwater
Weggooien

Gewoon allemaal levenslang geven veel beter, kans op recidiven is veel te groot.
Hoeveel onschuldige slachtoffers moeten er nog vallen?
blablablabla
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:45:00 #86
186587 Byzantynixschii
pi_150532175
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee hoor, staat in mijn Wall of Shame. ;)
Dat is, neem ik aan, een lijstje van mensen die jou keer op keer verbaal zo hard op je donder hebben gegeven dat je er niet van kon slapen?

Of nou ja, lijstje, lijst lijkt me toepasselijker als ik me bedenk hoe vaak jij jezelf voor paal zet met je onwetendheid.
pi_150532187
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Gewoon allemaal levenslang geven veel beter, kans op recidiven is veel te groot.
Voor een deel (bewezen pedo's sowieso!) zou je dat kunnen overwegen, maar om nou gelijk iedereen levenslang op te sluiten is ook een beetje moeilijk.

Dat kan je bij elke criminele daad stellen.

woensdag 11 maart 2015 @ 15:45:17 #88
438527 MissButterflyy
pi_150532188
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Weet ik veel, ik ken hem niet.
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:45:50 #89
438527 MissButterflyy
pi_150532213
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:45 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat is, neem ik aan, een lijstje van mensen die jou keer op keer verbaal zo hard op je donder hebben gegeven dat je er niet van kon slapen?

Of nou ja, lijstje, lijst lijkt me toepasselijker als ik me bedenk hoe vaak jij jezelf voor paal zet met je onwetendheid.
^O^
pi_150532238
quote:

[..]

Ik slaap prima, vind die trieste aanvalletjes juist grappig, vandaar dat ik ze verzamel.

Jij kent mijn "onwetendheid" helemaal niet. :*

woensdag 11 maart 2015 @ 15:49:06 #91
186587 Byzantynixschii
pi_150532339
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik slaap prima, vind die trieste aanvalletjes juist grappig, vandaar dat ik ze verzamel.

Jij kent mijn "onwetendheid" helemaal niet. :*
Ga nou maar weer terug naar Brave New World, of hoe dat gekkie-forum ook mag heten. Daar zitten gelijkgestemden en mensen van je eigen niveau.

Doei maar weer. :W
pi_150532366
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:49 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ga nou maar weer terug naar Brave New World, of hoe dat gekkie-forum ook mag heten. Daar zitten gelijkgestemden en mensen van je eigen niveau.
En jij begon tegen mij over "onwetendheid"? :D

pi_150532404
Zou dit hem zijn? http://uitspraken.rechtsp(...)%3aRBARN%3a2004%3a6+ Toevallig vandaag gepubliceerd en een aantal feiten komen overeen met wat er bekend is.

[ Bericht 0% gewijzigd door md89 op 11-03-2015 16:00:19 ]
  woensdag 11 maart 2015 @ 15:55:01 #94
186587 Byzantynixschii
pi_150532559
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:43 schreef Elan het volgende:

[..]

'allemaal'

Je snapt neem ik aan dat we daar überhaupt de praktische mogelijkheden niet voor hebben?

Daarnaast is resocialisatie een functie van het strafrecht in Nederland.
pi_150532819
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:55 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

'allemaal'

Je snapt neem ik aan dat we daar überhaupt de praktische mogelijkheden niet voor hebben?

Daarnaast is resocialisatie een functie van het strafrecht in Nederland.
Tja, loslaten is kennelijk ook geen optie.
TBS krijg je niet zomaar hé dan ben je goed gestoord (ongeacht de ernst van je daden en de gevolgen)
blablablabla
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:05:39 #96
186587 Byzantynixschii
pi_150532940
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Tja, loslaten is kennelijk ook geen optie.
TBS krijg je niet zomaar hé dan ben je goed gestoord (ongeacht de ernst van je daden en de gevolgen)
TBS krijg je zelfs alleen maar als er een stoornis bij je is vastgesteld.

Loslaten is een juist een prima optie. Dat pakt niet in alle gevallen goed uit maar dat is nog geen reden om elke misdadiger dan maar voor altijd op te sluiten.
pi_150532985
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:05 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

TBS krijg je zelfs alleen maar als er een stoornis bij je is vastgesteld.

Loslaten is een juist een prima optie. Dat pakt niet in alle gevallen goed uit maar dat is nog geen reden om elke misdadiger dan maar voor altijd op te sluiten.
Gestoordheid kun je in de meeste gevallen nu eenmaal niet helemaal wegkrijgen, daarom zijn TBS´ers ook zo´n groot gevaar voor de samenleving ze blijven onvoorspelbaar
blablablabla
pi_150533079
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:50 schreef md89 het volgende:
Zou dit hem zijn? http://uitspraken.rechtsp(...)%3aRBARN%3a2004%3a6+ Toevallig vandaag gepubliceerd en een aantal feiten komen overeen met wat er bekend is.
Ja, dat zal hem wel zijn. Het komt overeen.
Gatverdamme wat een gore zooi staat daar in beschreven. :r
Make my day!
pi_150533080
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 09:56 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Waarom blijf je hem 'Marchel' noemen? Hij heet toch Marcel?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:10:49 #100
186587 Byzantynixschii
pi_150533101
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Gestoordheid kun je in de meeste gevallen nu eenmaal niet helemaal wegkrijgen, daarom zijn TBS´ers ook zo´n groot gevaar voor de samenleving ze blijven onvoorspelbaar
Zulke generalisaties zijn helemaal niet bewezen.

Daarnaast is behandeling niet gericht op genezing van een stoornis maar op het sociaal acceptabel kunnen omgaan met een stoornis.
pi_150533124
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:10 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, dat zal hem wel zijn. Het komt overeen.
Gatverdamme wat een gore zooi staat daar in beschreven. :r
Sick fuck, onbegrijpelijk dat zo iemand überhaupt weer is losgelaten op de samenleving.
blablablabla
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:12:44 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150533153
quote:
De kans lijkt me bijzonder groot.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:12:47 #103
186587 Byzantynixschii
pi_150533158
quote:
13s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Sick fuck, onbegrijpelijk dat zo iemand überhaupt weer is losgelaten op de samenleving.
Wat is daar zo onbegrijpelijk aan?
pi_150533164
Als dat de uitspraak is van die klojo man man man, gewoon all the way gaan he met kinders onder de 12. gatverdamme. zo 1 kwam er bij mij echt niet meer in, familie of geen familie. Ik begrijp dat niet echt niet.
pi_150533165
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:10 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Zulke generalisaties zijn helemaal niet bewezen.

De realiteit toont toch aan dat het vaak misgaat joh, hoe veel meer concreter wil je de voorbeelden hebben dan dit nieuwsfeit?
blablablabla
pi_150533182
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:12 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wat is daar zo onbegrijpelijk aan?
Het zal je zusje zijn, of kind, misschien dat je het dan zou snappen.
blablablabla
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:14:25 #107
186587 Byzantynixschii
pi_150533221
quote:
15s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:12 schreef Elan het volgende:

[..]

De realiteit toont toch aan dat het vaak misgaat joh, hoe veel meer concreter wil je de voorbeelden hebben dan dit nieuwsfeit?
Wat is er precies concreet aan anekdotisch bewijs?
pi_150533223
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:21 schreef Ceviche het volgende:
Blijkbaar wisten meer mensen dat hij weer gebruikte, lijkt mij wel handig om de kliniek dan ff te bellen ofzo..
dat zijn NSB praktijken in tokkieland
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:14:38 #109
186587 Byzantynixschii
pi_150533230
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Het zal je zusje zijn, of kind, misschien dat je het dan zou snappen.
Wat snappen?
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:14:57 #110
186587 Byzantynixschii
pi_150533246
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat zijn NSB praktijken in tokkieland
Dit is een goed punt. ^O^
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:15:13 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150533258
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:12 schreef ciskaatje het volgende:
Als dat de uitspraak is van die klojo man man man, gewoon all the way gaan he met kinders onder de 12. gatverdamme. zo 1 kwam er bij mij echt niet meer in, familie of geen familie. Ik begrijp dat niet echt niet.
Als je niet wilt geloven dat hij het gedaan heeft hoef je hem ook niet te verbannen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_150533276
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:14 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wat is er precies concreet aan anekdotisch bewijs?
ben jij werkzaam in deze hoek?
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:16:32 #113
186587 Byzantynixschii
pi_150533304
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

ben jij werkzaam in deze hoek?
Nee.
pi_150533340
Als ik die informatie zo doorlees over Johan, dan denk ik dat de kans erg groot is dat Mariska ook verkracht is.
http://uitspraken.rechtsp(...)%3aRBARN%3a2004%3a6+
(met dank aan md80)
Pieter Baan Centrum:
quote:
"Betr. is een, ten tijde van het onderzoek, 39-jarige man die een
persoonlijkheidsstoornis heeft met antisociale en afhankelijke
trekken. Nauw verweven met deze stoornis is de afhankelijkheid van
verschillende middelen en tevens zijn chronisch recidiverende
depressie.
Kenmerkend voor betr. is de antisociale levensstijl, waarbij gevoelens
van innerlijke onlust en depressieve leegte, in navolging van zijn vader, somt met geweld worden uitgeageerd in middelenmisbruik, deels daarmee samenhangende criminele activiteiten en
seksualisering van intieme relaties bij gebrek aan meer sociaal
competente communicatievormen.
Indien het tenkstegelegde sub 1 bewezen wordt geacht -- betr. ontkent de feiten — dan is het onderzoekend team al met al van mening dat betr. eerst zijn dochter de rol van volwassene toebedeelt,
vervolgens deze relatie seksualiseert en tenslotte in de illusie van macht wraak neemt voor de onmacht uit het verleden. Het middelenmisbruik dat verweven is met de persoonlijkheidsstoornis heeft hierbij zeker een faciliterende rol gespeeld.
Wij achten een relatie tussen het ten laste gelegde feit sub 1 — indien bewezen — en betr.'s bovengenoemde stoornis in aanzienlijke mate aanwezig en concluderen derhalve tot verminderd toerekeningsvatbaar.
In de ten laste gelegde feiten sub 2 en 3, die door betr. deels worden erkend, komt vooral naar voren hoezeer betr. aanvankelijk langs de weg van submissie (voortspruitend uit zijn afhankelijkheid) poogt zijn zin te krijgen om, indien dit verlangen gefrustreerd wordt (hier uit zich de lage frustratietolerantie), zijn toevlucht te nemen tot geweld, waarin betr. 's meer antisociale trekken zich openbaren. Ook hier speelt het middelengebruik een faciliterende rol.
Wij achten betr. derhalve ook ten aanzien van de ten laste gelegde feiten sub 2 en 3 verminderd toerekeningsvatbaar."
Make my day!
pi_150533346
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:14 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wat snappen?
Dat het TBS-systeem faalt duh.
Iemand deskundig heeft zijn gedrag dus intensief bekeken en vervolgens tot de conclusie gekomen dat het verantwoord was hem los te laten.

Vervolgens vrijwel direct deze feiten.....

Dan gaat er iets niet helemaal goed
blablablabla
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:18:46 #116
186587 Byzantynixschii
pi_150533403
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Iemand deskundig heeft zijn gedrag dus intensief bekeken en vervolgens tot de conclusie gekomen dat het verantwoord was hem los te laten.

Dus als iemand vroegtijdig een school verlaat dan vind jij ook dat het onderwijs systeem faalt?
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:18:47 #117
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150533406
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Dan gaat er iets niet helemaal goed
Zulke dingen zijn niet zo makkelijk als 1+1=2 hč.
pi_150533442
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:18 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dus als iemand vroegtijdig een school verlaat dan vind jij ook dat het onderwijs systeem faalt?
Wel als zijn docenten hem weg zouden sturen met de boodschap dat hij is uitgeleerd.
blablablabla
pi_150533460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:18 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Zulke dingen zijn niet zo makkelijk als 1+1=2 hč.
Gelukkig zijn dit incidenten.
O wacht
blablablabla
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:20:57 #120
186587 Byzantynixschii
pi_150533498
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Wel als zijn docenten hem weg zouden sturen met de boodschap dat hij is uitgeleerd.
Ja? Dus als blijkt dat een docent een verkeerde beslissing heeft genomen dan faalt het hele systeem?

:)
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:21:22 #121
186587 Byzantynixschii
pi_150533523
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Gelukkig zijn dit incidenten.
O wacht
Je zegt eindelijk iets verstandigs. ^O^
pi_150533566
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:20 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ja? Dus als blijkt dat een docent een verkeerde beslissing heeft genomen dan faalt het hele systeem?

:)
Als dit op redelijk stelselmatige basis zou voorvallen, zeker. Je kunt zo iemand ook gewoon 30 jaar cel geven zoals in andere landen, ben je ook vanaf.
blablablabla
pi_150533672
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:21 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Je zegt eindelijk iets verstandigs. ^O^
Oké man.
Maar volgens jou is dit dus gewoon een gevalletje "kan gebeuren, shit happens", niet iets structureels ??

Het gaat best vaak mis met TBS'ers hé, ongetwijfeld ook best vaak goed maar als het fout gaat zijn de gevolgen vaak bijzonder ernstig en de schade aan de samenleving groot.
blablablabla
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:29:01 #124
186587 Byzantynixschii
pi_150533808
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Als dit op redelijk stelselmatige basis zou voorvallen, zeker. Je kunt zo iemand ook gewoon 30 jaar cel geven zoals in andere landen, ben je ook vanaf.
Welke landen? Moslimstaten?

Nederland straft al veel strenger dan zo'n beetje alle Europese landen, uitgezonderd Frankrijk.

Sterker nog, Nederland is het enige Westerse land waar levenslange vrijheidsbeneming zonder kans op vrijlating überhaupt mogelijk is.
pi_150533987
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:55 schreef Valerie. het volgende:
Ja, en hoe kan het dan, dat naasten, kennissen, vrienden en buren en familie heel erg vaak helemaal niet weten waarom iemand heeft gezeten?

Mariska kan wel iets hebben geweten, misschien over zaken zoals drugs, inbraak, beroving etc. , iig zaken die niets van doen hebben met zaken als verkrachten, seksueel misbruiken etc. die laatste groep delicten is namelijk van een hele andere orde. Namelijk: 'aan vrouwen en kinderen zit je niet, dan pak je iemand van je eigen kaliber'.

Wat je erg vaak voorkomt is dat familie dingen verzwijgen en onder de tafel vegen en in de doofpot steken. En als het echt niet anders kan(er moet toch wel een verklaring worden gegeven waarom ome Johan in een tbs kliniek zit en heeft gezeten), dan worden gewoon de minst erge zaken zoals inbraak, beroving etc. verteld. En ook 'verzachtende omstandigheden' dat ie 'ziek' is waar hij niets aan kan doen etc.
Alles...als de waarheid maar niet hoeft te worden gezien, laat staan aan eigen kinderen vertellen wat je eigen broer op zijn geweten heeft, als je dat zelf niet eens onder ogen kan zien...

Heel erg veel mensen kunnen en willen niet onder ogen zien dat bv hun bloed eigen broer met wie ze samen zijn opgegroeid, in staat is zijn eigen kinderen en vrouw naar de kloten te helpen. Zij verdringen, ontkennen en rationaliseren alles....Dat heet cognitieve/dissociatieve dissonantie.

Helaas gebeurd dat heel erg vaak, wat ook verklaard dat Mariska gewoon met ome Johan om kon gaan...
En: 'de heel wijk wist ervan'. Ja, het betrof zaken die zich afspeelden in 2004, toen was Mariska dus 10 jaar....

En dat verklaard ook dat en waarom het nichtje van Mariska en haar tante(moeder nichtje) waren vertrokken in 2004 toen 'ome Johan' werd veroordeeld voor onder meer seksueel geweld en mishandeling..
Als de waarheid onder ogen kon worden gezien, dan zou de familie hun juist steunen en ome Johan laten vallen, of op zijn hoogst gedogen en meer niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eficaz op 11-03-2015 16:43:07 ]
― C.S. Lewis
  woensdag 11 maart 2015 @ 16:35:44 #126
186587 Byzantynixschii
pi_150534074
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Oké man.
Maar volgens jou is dit dus gewoon een gevalletje "kan gebeuren, shit happens", niet iets structureels ??
Dit is een gebeurtenis waar lering uit moet worden getrokken, niet eentje die dient om lekker zwart/wit en volstrekt kort door de bocht te gaan generaliseren.*

quote:
Het gaat best vaak mis met TBS'ers hé, ongetwijfeld ook best vaak goed maar als het fout gaat zijn de gevolgen vaak bijzonder ernstig en de schade aan de samenleving groot.
Vaak is een vage term. Het gaat vaker goed dan fout.

TBS is een systeem dat nog niet zo heel lang bestaat en bovendien is er nog heel erg veel sprake van voortschrijdend inzicht mbt stoornissen en hoe deze effectief behandeld kunnen worden. Als je TBS stopt en potentiële Tbs'ers 'gewoon' levenslang opsluit dan stagneert het vergaren van kennis op dit gebied en dat lijkt mij op lange termijn extreem onwenselijk.

*Gesteld dat de man in kwestie daadwerkelijk een misdrijf heeft gepleegd.
pi_150534970
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:35 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dit is een gebeurtenis waar lering uit moet worden getrokken, niet eentje die dient om lekker zwart/wit en volstrekt kort door de bocht te gaan generaliseren.*

[..]

Vaak is een vage term. Het gaat vaker goed dan fout.

Gok zo dat nabestaanden van Mariska daar vrij weinig boodschap aan hebben
blablablabla
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:00:41 #128
186587 Byzantynixschii
pi_150535019
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 16:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Gok zo dat nabestaanden van Mariska daar vrij weinig boodschap aan hebben
De mening van een nabestaande is dan ook gekleurd door emoties wegens persoonlijke betrokkenheid en derhalve, mijns inziens, volstrekt irrelevant.
pi_150535109
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:00 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

De mening van een nabestaande is dan ook gekleurd door emoties wegens persoonlijke betrokkenheid en derhalve, mijns inziens, volstrekt irrelevant.
Oneens.
Nabestaanden worden ook vaak gehoord bij de rechter, dus kennelijk hecht de rechtstaat daar wel degelijk waarde aan.
blablablabla
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:04:41 #130
186587 Byzantynixschii
pi_150535139
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Oneens.
Nabestaanden worden ook vaak gehoord bij de rechter, dus kennelijk hecht de rechtstaat daar wel degelijk waarde aan.
Nee.

De rechter hecht geen waarde aan de mening van een nabestaande over welke straf een dader zou moeten krijgen.
  Miss 200.000.000! woensdag 11 maart 2015 @ 17:04:43 #131
367000 roos94
pi_150535142
quote:

[..]

en

[..]

Heeft die hele familie dyslexie of wat?
pi_150535180
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:04 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee.

De rechter hecht geen waarde aan de mening van een nabestaande over welke straf een dader zou moeten krijgen.
Wel degelijk als er sprake is van enorme impact of ernstig ontwrichtende feiten kan een rechter dit meewegen.
blablablabla
pi_150535192
quote:

[..]

Gevalletje Projectie. >:)

Van projectie is sprake wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iemand anders. Projectie neemt nervositeit weg over zaken die iemand in zich zelf niet graag erkent, en wordt dan aan andere mensen toegeschreven. Dit gebeurt vaak onbewust zodat het ego niet met deze zaken hoeft om te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eficaz op 11-03-2015 17:42:08 ]
― C.S. Lewis
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:10:23 #134
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150535316
Volgens mij worden de resultaten van TBS elk jaar beter, maar ik heb die rapporten niet meer bij de hand.
pi_150535357
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:10 schreef Valerie. het volgende:
Volgens mij worden de resultaten van TBS elk jaar beter, maar ik heb die rapporten niet meer bij de hand.
Definieer beter?
Dit jaar wederom meer ontsnapt of niet teruggekomen van verlof dan vorig jaar om maar een voorbeeldje te noemen, is vorige week bekend geworden.
blablablabla
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:13:57 #136
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_150535417
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Definieer beter?
Dit jaar wederom meer ontsnapt of niet teruggekomen van verlof dan vorig jaar om maar een voorbeeldje te noemen, is vorige week bekend geworden.
Hier werd in genoemd dat er steeds minder ex-TBS'ers terugvallen kregen ed na vrijlating. Dat bericht van jou heb ik blijkbaar gemist :+
pi_150535532
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:13 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Hier werd in genoemd dat er steeds minder ex-TBS'ers terugvallen kregen ed na vrijlating. Dat bericht van jou heb ik blijkbaar gemist :+
http://www.spitsnieuws.nl(...)apte-tbsers-gestegen

Minder terugvallen kan best kloppen, aantal tbs'ers is ook licht gedaald :P
blablablabla
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:19:43 #138
186587 Byzantynixschii
pi_150535557
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Wel degelijk als er sprake is van enorme impact of ernstig ontwrichtende feiten kan een rechter dit meewegen.
Nee.

De rechter hecht geen waarde aan de mening van een nabestaande over de aard en hoogte van een strafmaat.
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:21:03 #139
186587 Byzantynixschii
pi_150535592
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:06 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Gevalletje Projectie. >:)

Van projectie is sprake wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders. Projectie neemt nervositeit weg over zaken die iemand in zich zelf niet graag erkent, en wordt dan aan andere mensen toegeschreven. Dit gebeurt vaak onbewust zodat het ego niet met deze zaken hoeft om te gaan.
Het zal best dat dat Almatador onbewust projecteert, maar laat hem dat lekker in BNW doen.
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:22:19 #140
186587 Byzantynixschii
pi_150535623
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:18 schreef Elan het volgende:

[..]

http://www.spitsnieuws.nl(...)apte-tbsers-gestegen

Minder terugvallen kan best kloppen, aantal tbs'ers is ook licht gedaald :P
Wat heeft ontsnappen precies met de stelling van Valerie te maken?
pi_150535631
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:19 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee.

De rechter hecht geen waarde aan de mening van een nabestaande over de aard en hoogte van een strafmaat.
Jawel.
Nu zullen de nabestaanden omdat het familie betreft sowieso als getuigen gehoord gaan worden, dus hun verhaal is hoe dan ook van belang.
blablablabla
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:23:33 #142
186587 Byzantynixschii
pi_150535652
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Jawel.
Nu zullen de nabestaanden omdat het familie betreft sowieso als getuigen gehoord gaan worden, dus hun verhaal is hoe dan ook van belang.
Hun verhaal is uiteraard van belang, hun mening over de strafmaat niet.
pi_150535660
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:22 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wat heeft ontsnappen precies met de stelling van Valerie te maken?
Onderdeel van een succesvol traject lijkt mij gemaakte afspraken nakomen, niet dat iemand met poging tot moord opeens besluit een weekend niet terug te keren naar de kliniek midden in het proces :?
blablablabla
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:24:49 #144
186587 Byzantynixschii
pi_150535678
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Onderdeel van een succesvol traject lijkt mij gemaakte afspraken nakomen, niet dat iemand met poging tot moord opeens besluit een weekend niet terug te keren naar de kliniek midden in het proces :?
Dat lijkt mij ook, maar wat heeft het met de stelling van Valerie te maken?
  Spellchecker woensdag 11 maart 2015 @ 17:24:59 #145
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_150535683
quote:
Hmm ..... zou zomaar kunnen .....
pi_150535723
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:23 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hun verhaal is uiteraard van belang, hun mening over de strafmaat niet.
Dat beweerde ik ook niet, al is hun mening dat voor de politiek wel weer interessant vaak, zie de discussie over het al dan niet hoger straffen van (ernstige) verkeersovertreders :)
blablablabla
pi_150535741
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:24 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook, maar wat heeft het met de stelling van Valerie te maken?
Dat die "succesfactor" relatief is, als mensen zich bijvoorbeeld niet aan gemaakte afspraken houden.

Met alle gevolgen van dien.
blablablabla
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:42:43 #148
186587 Byzantynixschii
pi_150536067
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat die "succesfactor" relatief is, als mensen zich bijvoorbeeld niet aan gemaakte afspraken houden.

Met alle gevolgen van dien.
Ik snap je punt niet. Een tbs'er die zich niet aan gemaakte afspraken houdt loopt de kans dat zijn tbs wordt verlengd en dus zit dat al ingebakken in de stelling van Valerie.

Wat jij doet is redenen benoemen voor het niet slagen van een specifieke tbs terwijl Valerie stelt dat het succes van tbs in het algemeen toeneemt.

Alsof iemand stelt dat er minder verkeersboetes worden uitgedeeld en jij dan roept dat dat niet waar is omdat er meer boetes voor door rood rijden zijn uitgedeeld.
pi_150536137
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:42 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik snap je punt niet. Een tbs'er die zich niet aan gemaakte afspraken houdt loopt de kans dat zijn tbs wordt verlengd en dus zit dat al ingebakken in de stelling van Valerie.

Wat jij doet is redenen benoemen voor het niet slagen van een specifieke tbs terwijl Valerie stelt dat het succes van tbs in het algemeen toeneemt.

Alsof iemand stelt dat er minder verkeersboetes worden uitgedeeld en jij dan roept dat dat niet waar is omdat er meer boetes voor door rood rijden zijn uitgedeeld.
Door rood rijden is ook een verkeersovertreding. :')
― C.S. Lewis
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:46:51 #150
186587 Byzantynixschii
pi_150536180
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:45 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Door rood rijden is ook een verkeersovertreding. :')
Dat is het punt ja, helder licht. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')