Tsja, ik ben het niet gewend, heb zelf vrijwel vanaf m'n 14e een vrije opvoeding gehad, geen straf, geen tijden om thuis te moeten zijn, moest het er maar mee doen, samen met een niet zo'n goeie thuissituatie.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn ouders waren vrij ruimdenkend.
Wees een vent en ga het zelf vragen. Desnoods eerst aan de mama.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:32 schreef BredeBroeder het volgende:
ik vraag nog wel of m'n vriendin het op z'n minst nog een keer wilt vragen.
Mijn broer had een vriendin met strenge ouders. Hij heeft bij haar ouders een behoorlijke poos op de logeerkamer moeten slapen. Hypocriet van die ouders, want ze woonden alletwee allang op kamers en daar sliepen ze ook niet apart. Maar mijn ouders hebben mijn broer altijd geadviseerd om hij haar ouders hun regels te volgen. Uit respect. Goed advies.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Tsja, ik ben het niet gewend, heb zelf vrijwel vanaf m'n 14e een vrije opvoeding gehad, geen straf, geen tijden om thuis te moeten zijn, moest het er maar mee doen, samen met een niet zo'n goeie thuissituatie.
Dus dit is voor mij vrij nieuw, alleen pas ik me er wel op aan, en problemen ben ik tegengekomen en heb ik ook zelf moeten oplossen, heb nu alles prima op orde. Maar goed, ik zal wel wat minder pushen en tijd zal het wel uitwijzen, ik vraag nog wel of m'n vriendin het op z'n minst nog een keer wilt vragen.
Als dat meteen met seks wordt gelinkt dan ja, volkomen gelijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:38 schreef hugecooll het volgende:
Ik denk niet dat het een goed idee is om met haar vader 'rond de tafel te gaan zitten' om zijn bezwaren met betrekking tot jouw seksuele omgang met zijn dochter te bespreken.
Gewoon zomaar een tip
Natuurlijk legt hij die link. Hij is zelf ook jong geweestquote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:39 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Als dat meteen met seks wordt gelinkt dan ja, volkomen gelijk.
Dit doet mij denken aan mijn eerste 'schoonpa' die een bloedhekel aan mij had.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:36 schreef Geerd het volgende:
Die pa moet nog even wennen dat der kleine meid volgepompt word
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:39 schreef eight het volgende:
Ik had toen nog eens voorgenomen om -als zij nog boven was- tegen hem te zeggen:' zo die kan er weer een weekje tegenaan' maar dat heb ik toch nooit echt aangedurfd.
Ze is zestien, jullie hebben drie mnd wat en ze voelen zich er ws gewoon niet prettig bij. Dat mag gewoon. (En is n prima reden)quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:48 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Zijn ze niet, zou alleen wel sympathiek zijn, en niet onder het motto van "wij vinden dat zonder reden". Ik heb m;n vriendin gevraagd of ze een gesprek wilt beginnen, alleen zij is nogal bang voor de reactie van dr pa omdat die nogal een kort lontje heeft en ze geen zin heeft in ruzie.
Man, stop met zeiken. Het is HUN huis, dus accepteer het. Tot dat ze 18 is en het huis uit gaat ofzo.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:55 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Als die vent gewoon een goede gozer is, en niet een random mongool van het vmbo kader met een baan als vrachtwagenchauffeur die elke dag z'n joint opsteekt, en je weet al dat ze seks hebben, waarom nog verbieden?
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:39 schreef eight het volgende:
[..]
Dit doet mij denken aan mijn eerste 'schoonpa' die een bloedhekel aan mij had.
Dochterlief woonde nog thuis en haar slaapkamer was de dichtstbijzijnde bij de overloop. Zij was nogal luidruchtig en zonder dat zij het in de gaten had liet ik de deur weleens op een kier staan zodat die ouwe onder kon meegenieten.
Ik hoorde gewoon dat hij het geluid van de tv uit deed om eventjes later de tv keihard aan te zetten.![]()
Die blik op zijn gezicht sprak boekdelen, net zoals die grijns op mijn bakkes_O -
Ik had toen nog eens voorgenomen om -als zij nog boven was- tegen hem te zeggen:' zo die kan er weer een weekje tegenaan' maar dat heb ik toch nooit echt aangedurfd.
Samequote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:56 schreef datismijnmening het volgende:
Ik dacht dat jij zo'n straatbaas was?
Mocht je het zelf nog niet bedacht hebben, bovenstaande is aanleiding genoeg voor de ouders van je vriendin om terughoudend te zijn. Zij gaan de kat uit de boom kijken, en geloof me: zij hebben meer geduld dan jij. Daar zit ook precies het risico voor jou, want als je rare dingen gaat doen, of niet respectvol omgaat met hen (en aan je reacties te lezen ben je hard op weg), dan krijgen zij al hun vermoedens bevestigd. Moet je eens zien hoe snel het uit is.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Tsja, ik ben het niet gewend, heb zelf vrijwel vanaf m'n 14e een vrije opvoeding gehad, geen straf, geen tijden om thuis te moeten zijn, moest het er maar mee doen, samen met een niet zo'n goeie thuissituatie.
Nee niet faciliteren zodat ze het maar buiten in de struiken doen. Seks hebben ze toch wel dus waarom niet gewoon bij elkaar laten slapen?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:29 schreef KnalPoenani het volgende:
Ik heb niet alle reacties gelezen maar no way dat ik mijn 16 jarige dochter en haar 3 maanden verkering samen zouden laten slapen! Ook niet als ik er al van op de hoogte ben dat ze seks hebben samen. Ik kan het niet verbieden maar ik ga het ook zeker niet faciliteren. Als mijn 'schoonzoon' me ter verantwoording zou roepen zou ik daar echt niet op zitten te wachten. 16 is gewoon nog heel jong en wat is nou 3 maanden verkering?? Ik zou zeggen kom over een half jaar nog maar eens terug!
want seks hebben in huis zonder bij elkaar te slapen is onmogelijk?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:30 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Nee niet faciliteren zodat ze het maar buiten in de struiken doen. Seks hebben ze toch wel dus waarom niet gewoon bij elkaar laten slapen?
Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat als ze toch al seks hebben waarom dan niet laten slapen?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
want seks hebben in huis zonder bij elkaar te slapen is onmogelijk?
waarom wel?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:57 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat als ze toch al seks hebben waarom dan niet laten slapen?
Oh dus jij maakt jouw keuzes ook altijd zonder onderbouwing.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
waarom wel?
Als zij dat niet willen, hoeven ze daar niet perse een goede reden voor te hebben.
Oh, lekker is dat. Lekker redeneren vanuit je onderbuik. Als je een keuze maakt, is het wel zo netjes om daar uitleg bij te geven. Anders neem ik diegene in ieder geval niet serieus.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
waarom wel?
Als zij dat niet willen, hoeven ze daar niet perse een goede reden voor te hebben.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:45 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Oh dus jij maakt jouw keuzes ook altijd zonder onderbouwing.
Ontopic: Waarom laat je haar niet aan haar vader vragen waarom het niet mag. Of in ieder geval laat haar het bespreekbaar maken bij haar thuis, daar ben jij niet de juiste persoon voor.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:48 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Zijn ze niet, zou alleen wel sympathiek zijn, en niet onder het motto van "wij vinden dat zonder reden". Ik heb m;n vriendin gevraagd of ze een gesprek wilt beginnen, alleen zij is nogal bang voor de reactie van dr pa omdat die nogal een kort lontje heeft en ze geen zin heeft in ruzie.
nee, maar als ik me ergens niet prettig bij voel, vind ik dat n prima reden om iets niet te doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:45 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Oh dus jij maakt jouw keuzes ook altijd zonder onderbouwing.
Ontopic: Waarom laat je haar niet aan haar vader vragen waarom het niet mag. Of in ieder geval laat haar het bespreekbaar maken bij haar thuis, daar ben jij niet de juiste persoon voor.
Als de ouders van je 16-jarige vriendin zeggen: we willen niet dat je hier blijft slapen, dan neem jij ze niet meer serieus? Zullen ze van wakkerliggen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:52 schreef netchip het volgende:
[..]
Oh, lekker is dat. Lekker redeneren vanuit je onderbuik. Als je een keuze maakt, is het wel zo netjes om daar uitleg bij te geven. Anders neem ik diegene in ieder geval niet serieus.
Ik snap niet helemaal wat het probleem is, jij zegt telkens dat je niet bij haar mag slapen, zij wel bij jou?
ik heb net uitgelegd dat: ik heb er geen goed gevoel bij, wmb een prima reden is en daar lijkt t in dit geval op imo.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:52 schreef netchip het volgende:
[..]
Oh, lekker is dat. Lekker redeneren vanuit je onderbuik. Als je een keuze maakt, is het wel zo netjes om daar uitleg bij te geven. Anders neem ik diegene in ieder geval niet serieus.
Ik snap niet helemaal wat het probleem is, jij zegt telkens dat je niet bij haar mag slapen, zij wel bij jou?
Dat moet je niet zeggen, dat moet je alleen denken en daar ook naar handelen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als de ouders van je 16-jarige vriendin zeggen: we willen niet dat je hier blijft slapen, dan neem jij ze niet meer serieus? Zullen ze van wakkerliggen.
Dat is dus een beetje het probleem. 'Een goed gevoel' is bull shit. Definieer dat gevoel eens? Het is geen rationele gedachte, en daarom is het oneerlijk om op basis daarvan een besluit te nemen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik heb net uitgelegd dat: ik heb er geen goed gevoel bij, wmb een prima reden is en daar lijkt t in dit geval op imo.
Goed voor je relatie!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:00 schreef netchip het volgende:
[..]
Dat moet je niet zeggen, dat moet je alleen denken en daar ook naar handelen.
Nee hoor, een huishouden is geen democratie.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:01 schreef netchip het volgende:
[..]
Dat is dus een beetje het probleem. 'Een goed gevoel' is bull shit. Definieer dat gevoel eens? Het is geen rationele gedachte, en daarom is het oneerlijk om op basis daarvan een besluit te nemen.
Misschien is het te veel uit mezelf geredeneerd, maar laten we zeggen dat mijn ouders mij zouden verbieden seks te hebben met m'n vriendin. Daar zou ik gewoon geen boodschap aan hebben, 't is mijn leven.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:02 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee hoor, een huishouden is geen democratie.
Dat heeft niet zoveel zin.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:06 schreef netchip het volgende:
[..]
Misschien is het te veel uit mezelf geredeneerd, maar laten we zeggen dat mijn ouders mij zouden verbieden seks te hebben met m'n vriendin. Daar zou ik gewoon geen boodschap aan hebben, 't is mijn leven.
Ze verbieden hun dochter niet om seks te hebben, hè.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:06 schreef netchip het volgende:
[..]
Misschien is het te veel uit mezelf geredeneerd, maar laten we zeggen dat mijn ouders mij zouden verbieden seks te hebben met m'n vriendin. Daar zou ik gewoon geen boodschap aan hebben, 't is mijn leven.
Het gaat om het principe van verbieden wat iemand in zijn leven doet. Dat staat me niet aan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze verbieden hun dochter niet om seks te hebben, hè.
Gelukkig zijn mijn ouders niet zo. Er zouden nog vele ruzies volgen, denk ik zo.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat heeft niet zoveel zin.
Maar ze kunnen wel zeggen dat ze niet willen dat het in hun huis gebeurt.
En de ouders van TS' vriendin vinden het ook niet goed dat zij bij hem gaat slapen. Dan gebeurt het niet in hun huis, maar toch vinden ze 't niet goed.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat heeft niet zoveel zin.
Maar ze kunnen wel zeggen dat ze niet willen dat het in hun huis gebeurt.
Het principe van minderjarige kinderen en ouders die daarvoor verantwoordelijk zijn, hoe sta je daar tegenover?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:07 schreef netchip het volgende:
[..]
Het gaat om het principe van verbieden wat iemand in zijn leven doet. Dat staat me niet aan.
Die dochter is 16, dan moet je nog wel toestemming vragen om ergens te logeren over het algemeen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:10 schreef netchip het volgende:
[..]
En de ouders van TS' vriendin vinden het ook niet goed dat zij bij hem gaat slapen. Dan gebeurt het niet in hun huis, maar toch vinden ze 't niet goed.
Het is een afweging tussen vrijheidsbeperking en verantwoordelijkheid van de ouders. Er kan niets gebeuren wat er normaalgesproken ook zou kunnen gebeuren (zwanger worden bijvoorbeeld). Dus, wat is de reden ervoor? Als het om seks gaat, dat doen ze toch al. In dit geval vind ik de vrijheidsbeperking zwaarder wegen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het principe van minderjarige kinderen en ouders die daarvoor verantwoordelijk zijn, hoe sta je daar tegenover?
Maar goed, jij bepaalt niet wat die ouders moeten doen of vinden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:14 schreef netchip het volgende:
[..]
Het is een afweging tussen vrijheidsbeperking en verantwoordelijkheid van de ouders. Er kan niets gebeuren wat er normaalgesproken ook zou kunnen gebeuren (zwanger worden bijvoorbeeld). Dus, wat is de reden ervoor? Als het om seks gaat, dat doen ze toch al. In dit geval vind ik de vrijheidsbeperking zwaarder wegen.
Natuurlijk bepaal ik dat niet. Ik kan echter wel bepalen wat ik van hun gedrag vind. En TS heeft ook het recht om zijn gedrag aan te passen op de beslissingen van zijn vriendins ouders.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar goed, jij bepaalt niet wat die ouders moeten doen of vinden.
Wat mag ik me daarbij voorstellen?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:17 schreef netchip het volgende:
[..]
Natuurlijk bepaal ik dat niet. Ik kan echter wel bepalen wat ik van hun gedrag vind. En TS heeft ook het recht om zijn gedrag aan te passen op de beslissingen van zijn vriendins ouders.
Die vlieger gaat alleen op in je eigen huis hè, niet zolang jij nog minderjarig op hun zak loopt te teren.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:06 schreef netchip het volgende:
misschien mogen ze hem niet, hebben ze t idee dat hij n slechte invloed heeft, moet je dan maar iedereen in je huis laten slapen?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:14 schreef netchip het volgende:
[..]
Het is een afweging tussen vrijheidsbeperking en verantwoordelijkheid van de ouders. Er kan niets gebeuren wat er normaalgesproken ook zou kunnen gebeuren (zwanger worden bijvoorbeeld). Dus, wat is de reden ervoor? Als het om seks gaat, dat doen ze toch al. In dit geval vind ik de vrijheidsbeperking zwaarder wegen.
Dat het al gebeurt hoeft niet te betekenen dat je er dan ineens wel ok mee bent. Laat staan dat het op een paar meter afstand van je ligt te gebeuren.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:14 schreef netchip het volgende:
Je past je er dus niet op aan. Jij bent niet gewend om regels te hebben, die ouders hebben wel regels. En omdat jij dat van huis uit niet hebt meegekregen, vind je maar dat ze jou verantwoording schuldig zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dus dit is voor mij vrij nieuw, alleen pas ik me er wel op aan, en problemen ben ik tegengekomen en heb ik ook zelf moeten oplossen, heb nu alles prima op orde. Maar goed, ik zal wel wat minder pushen en tijd zal het wel uitwijzen, ik vraag nog wel of m'n vriendin het op z'n minst nog een keer wilt vragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |