quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:45 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Oh dus jij maakt jouw keuzes ook altijd zonder onderbouwing.
Ontopic: Waarom laat je haar niet aan haar vader vragen waarom het niet mag. Of in ieder geval laat haar het bespreekbaar maken bij haar thuis, daar ben jij niet de juiste persoon voor.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:48 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Zijn ze niet, zou alleen wel sympathiek zijn, en niet onder het motto van "wij vinden dat zonder reden". Ik heb m;n vriendin gevraagd of ze een gesprek wilt beginnen, alleen zij is nogal bang voor de reactie van dr pa omdat die nogal een kort lontje heeft en ze geen zin heeft in ruzie.
nee, maar als ik me ergens niet prettig bij voel, vind ik dat n prima reden om iets niet te doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:45 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Oh dus jij maakt jouw keuzes ook altijd zonder onderbouwing.
Ontopic: Waarom laat je haar niet aan haar vader vragen waarom het niet mag. Of in ieder geval laat haar het bespreekbaar maken bij haar thuis, daar ben jij niet de juiste persoon voor.
Als de ouders van je 16-jarige vriendin zeggen: we willen niet dat je hier blijft slapen, dan neem jij ze niet meer serieus? Zullen ze van wakkerliggen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:52 schreef netchip het volgende:
[..]
Oh, lekker is dat. Lekker redeneren vanuit je onderbuik. Als je een keuze maakt, is het wel zo netjes om daar uitleg bij te geven. Anders neem ik diegene in ieder geval niet serieus.
Ik snap niet helemaal wat het probleem is, jij zegt telkens dat je niet bij haar mag slapen, zij wel bij jou?
ik heb net uitgelegd dat: ik heb er geen goed gevoel bij, wmb een prima reden is en daar lijkt t in dit geval op imo.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:52 schreef netchip het volgende:
[..]
Oh, lekker is dat. Lekker redeneren vanuit je onderbuik. Als je een keuze maakt, is het wel zo netjes om daar uitleg bij te geven. Anders neem ik diegene in ieder geval niet serieus.
Ik snap niet helemaal wat het probleem is, jij zegt telkens dat je niet bij haar mag slapen, zij wel bij jou?
Dat moet je niet zeggen, dat moet je alleen denken en daar ook naar handelen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als de ouders van je 16-jarige vriendin zeggen: we willen niet dat je hier blijft slapen, dan neem jij ze niet meer serieus? Zullen ze van wakkerliggen.
Dat is dus een beetje het probleem. 'Een goed gevoel' is bull shit. Definieer dat gevoel eens? Het is geen rationele gedachte, en daarom is het oneerlijk om op basis daarvan een besluit te nemen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik heb net uitgelegd dat: ik heb er geen goed gevoel bij, wmb een prima reden is en daar lijkt t in dit geval op imo.
Goed voor je relatie!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:00 schreef netchip het volgende:
[..]
Dat moet je niet zeggen, dat moet je alleen denken en daar ook naar handelen.
Nee hoor, een huishouden is geen democratie.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:01 schreef netchip het volgende:
[..]
Dat is dus een beetje het probleem. 'Een goed gevoel' is bull shit. Definieer dat gevoel eens? Het is geen rationele gedachte, en daarom is het oneerlijk om op basis daarvan een besluit te nemen.
Misschien is het te veel uit mezelf geredeneerd, maar laten we zeggen dat mijn ouders mij zouden verbieden seks te hebben met m'n vriendin. Daar zou ik gewoon geen boodschap aan hebben, 't is mijn leven.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:02 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee hoor, een huishouden is geen democratie.
Dat heeft niet zoveel zin.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:06 schreef netchip het volgende:
[..]
Misschien is het te veel uit mezelf geredeneerd, maar laten we zeggen dat mijn ouders mij zouden verbieden seks te hebben met m'n vriendin. Daar zou ik gewoon geen boodschap aan hebben, 't is mijn leven.
Ze verbieden hun dochter niet om seks te hebben, hè.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:06 schreef netchip het volgende:
[..]
Misschien is het te veel uit mezelf geredeneerd, maar laten we zeggen dat mijn ouders mij zouden verbieden seks te hebben met m'n vriendin. Daar zou ik gewoon geen boodschap aan hebben, 't is mijn leven.
Het gaat om het principe van verbieden wat iemand in zijn leven doet. Dat staat me niet aan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze verbieden hun dochter niet om seks te hebben, hè.
Gelukkig zijn mijn ouders niet zo. Er zouden nog vele ruzies volgen, denk ik zo.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat heeft niet zoveel zin.
Maar ze kunnen wel zeggen dat ze niet willen dat het in hun huis gebeurt.
En de ouders van TS' vriendin vinden het ook niet goed dat zij bij hem gaat slapen. Dan gebeurt het niet in hun huis, maar toch vinden ze 't niet goed.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat heeft niet zoveel zin.
Maar ze kunnen wel zeggen dat ze niet willen dat het in hun huis gebeurt.
Het principe van minderjarige kinderen en ouders die daarvoor verantwoordelijk zijn, hoe sta je daar tegenover?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:07 schreef netchip het volgende:
[..]
Het gaat om het principe van verbieden wat iemand in zijn leven doet. Dat staat me niet aan.
Die dochter is 16, dan moet je nog wel toestemming vragen om ergens te logeren over het algemeen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:10 schreef netchip het volgende:
[..]
En de ouders van TS' vriendin vinden het ook niet goed dat zij bij hem gaat slapen. Dan gebeurt het niet in hun huis, maar toch vinden ze 't niet goed.
Het is een afweging tussen vrijheidsbeperking en verantwoordelijkheid van de ouders. Er kan niets gebeuren wat er normaalgesproken ook zou kunnen gebeuren (zwanger worden bijvoorbeeld). Dus, wat is de reden ervoor? Als het om seks gaat, dat doen ze toch al. In dit geval vind ik de vrijheidsbeperking zwaarder wegen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het principe van minderjarige kinderen en ouders die daarvoor verantwoordelijk zijn, hoe sta je daar tegenover?
Maar goed, jij bepaalt niet wat die ouders moeten doen of vinden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:14 schreef netchip het volgende:
[..]
Het is een afweging tussen vrijheidsbeperking en verantwoordelijkheid van de ouders. Er kan niets gebeuren wat er normaalgesproken ook zou kunnen gebeuren (zwanger worden bijvoorbeeld). Dus, wat is de reden ervoor? Als het om seks gaat, dat doen ze toch al. In dit geval vind ik de vrijheidsbeperking zwaarder wegen.
Natuurlijk bepaal ik dat niet. Ik kan echter wel bepalen wat ik van hun gedrag vind. En TS heeft ook het recht om zijn gedrag aan te passen op de beslissingen van zijn vriendins ouders.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar goed, jij bepaalt niet wat die ouders moeten doen of vinden.
Wat mag ik me daarbij voorstellen?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:17 schreef netchip het volgende:
[..]
Natuurlijk bepaal ik dat niet. Ik kan echter wel bepalen wat ik van hun gedrag vind. En TS heeft ook het recht om zijn gedrag aan te passen op de beslissingen van zijn vriendins ouders.
Die vlieger gaat alleen op in je eigen huis hè, niet zolang jij nog minderjarig op hun zak loopt te teren.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:06 schreef netchip het volgende:
misschien mogen ze hem niet, hebben ze t idee dat hij n slechte invloed heeft, moet je dan maar iedereen in je huis laten slapen?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:14 schreef netchip het volgende:
[..]
Het is een afweging tussen vrijheidsbeperking en verantwoordelijkheid van de ouders. Er kan niets gebeuren wat er normaalgesproken ook zou kunnen gebeuren (zwanger worden bijvoorbeeld). Dus, wat is de reden ervoor? Als het om seks gaat, dat doen ze toch al. In dit geval vind ik de vrijheidsbeperking zwaarder wegen.
Dat het al gebeurt hoeft niet te betekenen dat je er dan ineens wel ok mee bent. Laat staan dat het op een paar meter afstand van je ligt te gebeuren.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:14 schreef netchip het volgende:
Je past je er dus niet op aan. Jij bent niet gewend om regels te hebben, die ouders hebben wel regels. En omdat jij dat van huis uit niet hebt meegekregen, vind je maar dat ze jou verantwoording schuldig zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:32 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Tsja, ik ben het niet gewend, heb zelf vrijwel vanaf m'n 14e een vrije opvoeding gehad, geen straf, geen tijden om thuis te moeten zijn, moest het er maar mee doen, samen met een niet zo'n goeie thuissituatie.
Dus dit is voor mij vrij nieuw, alleen pas ik me er wel op aan, en problemen ben ik tegengekomen en heb ik ook zelf moeten oplossen, heb nu alles prima op orde. Maar goed, ik zal wel wat minder pushen en tijd zal het wel uitwijzen, ik vraag nog wel of m'n vriendin het op z'n minst nog een keer wilt vragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |