Even voor de duidelijkheid... ik heb bij het aanmelden van de reparatie bij T-Mobile aangegeven dat het reparatieverzoek gaat om een defecte cameramodule, hetgeen een productiefout betreft. Bovendien heb ik aangegeven dat het toestel lichte schade heeft aan het glas van het display (rechter bovenhoek), maar dat ik niet wil dat dit gerepareerd wordt.quote:Onze gecertificeerde technici hebben jouw mobiele telefoon grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw toestel schade heeft die is veroorzaakt door vallen, stoten of klemmen.
Wel kunnen we jouw toestel tegen betaling repareren. De kosten voor deze reparatie zijn ¤300,10 (inclusief BTW) Je toestel is dan vakkundig gerepareerd en wij installeren de nieuwst e softwareversie, waardoor je direct profiteert van verbeterde functies en gebruiksgemak. Op de reparatie van het defect geven wij standaard 3 maanden garantie. Om jouw toestel te herstellen moeten wij de volgende werkzaamheden uitvoeren: Display vervangen
Volgens mij is het zo dat bij visuele schade dit natuurlijk zeer discutabel is.quote:Op donderdag 5 maart 2015 14:49 schreef bijdehand het volgende:
Dynafix... ik wens je zeer veel succes
Lekker van dat popi jopi-kijk-ons-eens-aansluiting-vinden-bij-onze-klant-gedrag.quote:
Maar het gaat juist om een productiefout.quote:Op donderdag 5 maart 2015 14:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo dat bij visuele schade dit natuurlijk zeer discutabel is.
Vrees dat dit een verloren zaak is, je kan nog proberen dat zij moeten aantonen dat het echt zo is en dan zullen ze wel een foto of verwijzing geven naar de zichtbare schade.
Dat snap ik, echter, dit soort problemen kunnen ontstaan door valschade en als ze er op die manier eventueel onderuit kunnen komen dan zullen ze dat proberen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar het gaat juist om een productiefout.
Productiefouten kunnen niet ontstaan door valschadequote:Op donderdag 5 maart 2015 15:06 schreef RingBewoner het volgende:
Dat snap ik, echter, dit soort problemen kunnen ontstaan door valschade en als ze er op die manier eventueel onderuit kunnen komen dan zullen ze dat proberen.
Mja... is misschien een optie. Vind echter niet dat Dynafix hier 300 Euro aan mag verdienen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:08 schreef jatochneetoch het volgende:
Gewoon via de inboedelverzekering laten repareren.
Ben je dom of snap je het echt niet? Een probleem met display en camera kan ontstaan door valschade, als ze het daarop kunnen afschuiven dan zullen ze dat doen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Productiefouten kunnen niet ontstaan door valschade
Natuurlijk snap ik dat, echter dan moeten ze dat toch aantonen en daar blijven ze dus in gebreke. Ze tonen helemaal niets aan. In dit geval is het volgens mij gewoon aantoonbaar dat dit een productiefout betreft.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:12 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ben je dom of snap je het echt niet? Een probleem met display en camera kan ontstaan door valschade, als ze het daarop kunnen afschuiven dan zullen ze dat doen.
Het is ook aantoonbaar dat het toestel schade heeft die niet ontstaat door rustig op een tafel te liggen. Dus het is jouw woord tegen het woord van Dynafix.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat, echter dan moeten ze dat toch aantonen? In dit geval is het volgens mij gewoon aantoonbaar dat dit een productiefout betreft.
Ik snap het, maar hebben ze daarmee gelijk?quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het is ook aantoonbaar dat het toestel schade heeft die niet ontstaat door rustig op een tafel te liggen. Dus het is jouw woord tegen het woord van Dynafix.
Daardoor kunnen ze het ontstaan van de klacht wel ter discussie stellen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik snap het, maar hebben ze daarmee gelijk?
Als je goed hebt gelezen stellen ze dit niet ter discussie. Sterker nog, ze reppen er niet over. Ze willen mijn display repareren, maar daar heb ik dus niet om gevraagd.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Daardoor kunnen ze het ontstaan van de klacht wel ter discussie stellen.
Nou, bel ze dan eens en leg het aan ze voor. Is een stuk effectiever dan een topic er over openen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als je goed hebt gelezen stellen ze dit niet ter discussie. Sterker nog, ze reppen er niet over. Ze willen mijn display repareren, maar daar heb ik dus niet om gevraagd.
Heb ik al gedaan. Ik krijg een of ander vrouwelijk ijskonijn aan de lijn die een standaard riedeltje opdreunt en geen enkele ruimte ter discussie open laat. Bovendien kost het ook nog een c.a. 40 cent per minuut tot max. 22 Euro + kosten voor gebruik van je mobiele telefoon.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:27 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nou, bel ze dan eens en leg het aan ze voor. Is een stuk effectiever dan een topic er over openen.
HTC zal dan (waarschijnlijk) aangeven dat ze het toestel ter beoordeling willen zien en dan (waarschijnlijk) tot dezelfde conclusie komen. Toestel met visuele schade komt 9/10 keer niet meer in aanmerking voor garantie, hoe lullig dit ook is.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan. Ik krijg een of ander vrouwelijk ijskonijn aan de lijn die een standaard riedeltje opdreunt en geen enkele ruimte ter discussie open laat. Bovendien kost het ook nog een c.a. 40 cent per minuut tot max. 22 Euro + kosten voor gebruik van je mobiele telefoon.
Ik ga HTC straks wel even bellen.
Waarschijnlijk wel. Heel krom. Mafia is het. Pure Mafia!quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:31 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
HTC zal dan (waarschijnlijk) aangeven dat ze het toestel ter beoordeling willen zien en dan (waarschijnlijk) tot dezelfde conclusie komen. Toestel met visuele schade komt 9/10 keer niet meer in aanmerking voor garantie, hoe lullig dit ook is.
quote:Smartphoneverkopers proberen consumenten met een defect toestel vaak af te schepen, door bijvoorbeeld onterecht of voorbarig hoge onderzoekskosten in rekening te brengen.
Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond, die achttien telefoons met een klein defect bij verschillende winkels ter reparatie inleverde. De smartphones vielen allen nog onder de garantie van twee jaar.
"In de helft van de gevallen probeerden verkopers te voorkomen dat het defecte toestel voor kosteloze reparatie werd ingeleverd", aldus de Consumentenbond.
Volgens de Consumentenbond gebruikten werknemers bij de servicebalie "smoezen" als "deze telefoon is te ruw gebruikt", "misschien moet u honderden euro’s bijbetalen", "er zit een winkel om de hoek die veel sneller repareert" (voor eigen kosten, red.) of "kom over een week terug".
Onderzoekskosten
Ook rekenen veel winkeliers onderzoekskosten voor het verwerken van de garantieprocedure, terwijl die in de eerste zes maanden na aankoop voor rekening van de verkoper zijn.
Daarnaast mogen deze onderzoekskosten alleen worden gerekend als het defect niet onder de garantie valt, of wanneer de klant op basis van de prijsopgave besluit af te zien van de reparatie.
Vochtschade
De Consumentenbond bevochtigde bij alle smartphones de vochtindicatoren, die aangeven of een apparaat in contact is gekomen met vocht. De defecten van de smartphones hadden echter niets te maken met vochtschade.
"Een verkleuring van de vochtindicator alleen is onvoldoende bewijs dat er door oxidatie een defect is ontstaan, daarvoor is aanvullend bewijs nodig", aldus de Consumentenbond.
Apple-retailers iCentre en Amac constateerden bij twee iPhones ten onrechte vochtschade. De offerte om dit te herstellen bedroeg 250 euro. iCentre heeft zijn verontschuldgingen voor de "onjuiste schadediagnose" aangeboden, Amac wilde niet reageren.
Zestien
Uiteindelijk werden zestien van de achttien smartphones zonder extra kosten gerepareerd. De Consumentenbond adviseert consumenten om "voet bij stuk te houden" en zich niet af te laten schepen door verkopers.
Na zes maanden na de koop wel. In de eerste zes maanden van de koop geldt omgekeerde bewijslast, dus moet de verkoper bewijzen dat het defect geen productiefout is. Dat kan hij niet, net zoals jij nu niet kunt bewijzen dat de schade aan de camera niet is ontstaan door de gebruiksschade, hoe lullig en oneerlijk dat ook klinkt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik snap het, maar hebben ze daarmee gelijk?
Ik ken de verhalen, heb zelf in een teletoco gewerkt. Het is gewoon een heel lastige situatie, het word touwtrekkerij en dat verlies je 9/10 keer, hoe kut en oneerlijk dat soms ook is. HTC wil wel eens wat coulanter zijn en mijn ervaring met het toestel direct opsturen naar HTC is erg goed, had het toestel binnen 10 dagen weer terug.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Heel krom. Mafia is het. Pure Mafia!
Lees dit dan
http://www.nu.nl/mobiel/4(...)ten-smartphones.html
[..]
Voor mij is dit een beetje een principekwestie aan het worden. Ik ga eens onderzoeken of ik kan aantonen dat het probleem niet kan zijn veroorzaakt door de gebruiksschade.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Na zes maanden na de koop wel. In de eerste zes maanden van de koop geldt omgekeerde bewijslast, dus moet de verkoper bewijzen dat het defect geen productiefout is. Dat kan hij niet, net zoals jij nu niet kunt bewijzen dat de schade aan de camera niet is ontstaan door de gebruiksschade, hoe lullig en oneerlijk dat ook klinkt.
Daarbij moet ik wel zeggen dat Dynafix de pure aids is in de Nederlandse telecomwereld. Het zijn nog net geen oplichters...
Het vervelende is dat HTC ook Dynafix als partner heeft, heb ik begrepen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:40 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik ken de verhalen, heb zelf in een teletoco gewerkt. Het is gewoon een heel lastige situatie, het word touwtrekkerij en dat verlies je 9/10 keer, hoe kut en oneerlijk dat soms ook is. HTC wil wel eens wat coulanter zijn en mijn ervaring met het toestel direct opsturen naar HTC is erg goed, had het toestel binnen 10 dagen weer terug.
Dat klopt, Dynafix mag toestellen van HTC repareren met behoud van garantie. Echter, de eigen dienst van HTC is een stuk sneller en soms wat coulanter.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het vervelende is dat HTC ook Dynafix als partner heeft, heb ik begrepen.
Dus HTC repareert zelf ook toestellen zonder dat Dynafix er bij betrokken wordt, of begrijp ik je niet goed?quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat klopt, Dynafix mag toestellen van HTC repareren met behoud van garantie. Echter, de eigen dienst van HTC is een stuk sneller en soms wat coulanter.
Ik weet niet of het ze het zelf doen maar als je op de site van HTC contact met ze zoekt krijg je een mail die je moet uitprinten met een adres waar je hem volgens mij (gratis) naartoe kan sturen en dan verloopt al het contact via HTC.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus HTC repareert zelf ook toestellen zonder dat Dynafix er bij betrokken wordt, of begrijp ik je niet goed?
Heb al een chatgesprek gehad met iemand van HTC. Deze persoon stuurde me dit:quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik weet niet of het ze het zelf doen maar als je op de site van HTC contact met ze zoekt krijg je een mail die je moet uitprinten met een adres waar je hem volgens mij (gratis) naartoe kan sturen en dan verloopt al het contact via HTC.
Eerst maar even bellen met ze voor ik straks weer met "onderzoekskosten" word opgezadeld.quote:Wij zouden graag van u de volgende gegevens willen hebben:
1) Uw telefoonnummer en e-mailadres.
2) Een adres waar het toestel opgehaald en terugbezorgd kan worden.
3) Het serienummer en IMEI nummer van uw toestel. Het Serienummer kunt u vinden op de sticker in het toestel onder de batterij en het IMEI nummer door te ‘bellen’ naar *#06# zonder daadwerkelijk op de bel knop te drukken.
4) De dag en het tijdslot waarin het toestel kan worden opgehaald.
Daar heb je meer kans op wat succes, ik hoop dat het je luktquote:Op donderdag 5 maart 2015 16:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb al een chatgesprek gehad met iemand van HTC. Deze persoon stuurde me dit:
[..]
Eerst maar even bellen met ze voor ik straks weer met "onderzoekskosten" word opgezadeld.
Dank. Laat het hier wel weten.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:02 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Daar heb je meer kans op wat succes, ik hoop dat het je lukt.
Mwah, dát is inderdaad een logisch verhaal. Je kunt er wellicht voor kiezen de camera door Dynafix onder garantie te laten repareren en de display voor die tijd zelf te vervangen (of nadoen; ook goed).quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
HTC zojuist gesproken en nu begrijp ik de situatie al iets beter. Volgens HTC doen ze dit omdat het risico bestaat dat het toestel niet goed meer in elkaar kan worden gezet vanwege de gebruiksschade. Display kan tijdens demontage bijvoorbeeld verder scheuren.
Camera reparatie zou wel onder garantie vallen, maar doordat het display dus licht gescheurd is, brengt de reparatie kosten met zich mee omdat ze in zo'n geval ook het display gaan vervangen. In dit geval dus 300,-
Maar goed.. Dynafix kon dit dus zelf niet uitleggen.
Ik heb zelf al wat telefoons succesvol gerepareerd in het verleden, dus misschien dat ik me hier zelf wel aan ga wagen. Nieuwe camera module kost c.a 15 Euro op Ebay. Hier een instructie.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:40 schreef Queller het volgende:
[..]
Mwah, dát is inderdaad een logisch verhaal. Je kunt er wellicht voor kiezen de camera door Dynafix onder garantie te laten repareren en de display voor die tijd zelf te vervangen (of nadoen; ook goed).
Tot ie in je gezicht explodeertquote:Op donderdag 5 maart 2015 17:09 schreef trigt013 het volgende:
Ben ik blij met mijn chinese smartphone van 125 euro....als die kapot gaat koop ik gewoon een nieuwe.
Rond 3 minuten in de video zegt deze kerel dat ie bij de One m7 nog geen enkele keer lijm is tegen gekomen bij het loshalen van het display.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:57 schreef WammesWaggel het volgende:
HTC reparatie was altijd wat moeilijker dan veel andere merken omdat HTC veel lijm gebruikt.
Althans dat was in het verleden zo begreep ik van een verkoper.
quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:02 schreef Skv het volgende:
[..]
Lekker van dat popi jopi-kijk-ons-eens-aansluiting-vinden-bij-onze-klant-gedrag.
Edit: oh, stond er al, had eerst het topic moeten lezenquote:Volgens de Consumentenbond gebruikten werknemers bij de servicebalie "smoezen" als "deze telefoon is te ruw gebruikt", "misschien moet u honderden euro’s bijbetalen", "er zit een winkel om de hoek die veel sneller repareert" (voor eigen kosten, red.) of "kom over een week terug".
Ook rekenen veel winkeliers onderzoekskosten voor het verwerken van de garantieprocedure, terwijl die in de eerste zes maanden na aankoop voor rekening van de verkoper zijn.
Daarnaast mogen deze onderzoekskosten alleen worden gerekend als het defect niet onder de garantie valt, of wanneer de klant op basis van de prijsopgave besluit af te zien van de reparatie.
Uiteindelijk werden zestien van de achttien smartphones zonder extra kosten gerepareerd. De Consumentenbond adviseert consumenten om "voet bij stuk te houden" en zich niet af te laten schepen door verkopers.
Erg goed....quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:40 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik ken de verhalen, heb zelf in een teletoco gewerkt. Het is gewoon een heel lastige situatie, het word touwtrekkerij en dat verlies je 9/10 keer, hoe kut en oneerlijk dat soms ook is. HTC wil wel eens wat coulanter zijn en mijn ervaring met het toestel direct opsturen naar HTC is erg goed, had het toestel binnen 10 dagen weer terug.
quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:38 schreef r3gi3boy het volgende:
Mooi dat je die grote bek van je tempert zodra HTC je wel in voor jouw begrijpelijk Nederlands kan uitleggen dat wanneer jij met je motoriek van een gehandicapte je scherm op de grond laat ketsen, maar het toestel op een andere plek wilt laten repareren (alsof jij repairtechnicus bent die exact weet op welke manier dit moet gebeuren), dat je snoeihard de deur in je gezicht gesmeten krijgt.
En nu druip je met je staart tussen je benen af en gaat wanhopig met wat schroevendraaierprullaria trachten die cameramodule te vervangen![]()
Dit hele topic is misleidend, want de reparatie viel helemaal niet onder de garantie. Garantie is iets waar je recht op hebt als je het product op een normale manier behandelt, dus niet wanneer je een barst in je scherm smijt.
Fuck zeg, ben je dom ofzo, al was zijn telefoon van een flatgebouw gevallen....dat heeft 0,0 te maken met de camera module. Die camera module heeft een productiefout waardoor bij gebruik van de telefoon de temperatuur zo opliep dat de camera paars/roze tinten liet zien.quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:38 schreef r3gi3boy het volgende:
Mooi dat je die grote bek van je tempert zodra HTC je wel in voor jouw begrijpelijk Nederlands kan uitleggen dat wanneer jij met je motoriek van een gehandicapte je scherm op de grond laat ketsen, maar het toestel op een andere plek wilt laten repareren (alsof jij repairtechnicus bent die exact weet op welke manier dit moet gebeuren), dat je snoeihard de deur in je gezicht gesmeten krijgt.
En nu druip je met je staart tussen je benen af en gaat wanhopig met wat schroevendraaierprullaria trachten die cameramodule te vervangen![]()
Dit hele topic is misleidend, want de reparatie viel helemaal niet onder de garantie. Garantie is iets waar je recht op hebt als je het product op een normale manier behandelt, dus niet wanneer je een barst in je scherm smijt.
dat is de logica, maar de wettelijke bepaling zegt "schade door vallen = einde garantie". Ik heb het ooit bijna hetzelfde gehad met een HTC een programmeerfout in de filedump. Viel buiten de garantie periode maar deze programmeerfout zou zich pas openbaren na heel lang gebruikquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Fuck zeg, ben je dom ofzo, al was zijn telefoon van een flatgebouw gevallen....dat heeft 0,0 te maken met de camera module. Die camera module heeft een productiefout waardoor bij gebruik van de telefoon de temperatuur zo opliep dat de camera paars/roze tinten liet zien.
Kut voor TS dat een gebarsten scherm deze reparatie tegenhoudt want idd moet het scherm eraf om de camera te vervangen en een HTC M7 openen is geen leuk klusje
Blijkt mee te vallen:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Fuck zeg, ben je dom ofzo, al was zijn telefoon van een flatgebouw gevallen....dat heeft 0,0 te maken met de camera module. Die camera module heeft een productiefout waardoor bij gebruik van de telefoon de temperatuur zo opliep dat de camera paars/roze tinten liet zien.
Kut voor TS dat een gebarsten scherm deze reparatie tegenhoudt want idd moet het scherm eraf om de camera te vervangen en een HTC M7 openen is geen leuk klusje
Wat een naar persoon ben jij.quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:38 schreef r3gi3boy het volgende:
Hij is precies wat hij zegt dat hij is....een boy.quote:
En waarom zou je willen discussieren? Die telefoonlijn is onderdeel van hun verdedigingswal tegen garantie-aanspraken, dat levert je geen zwart op wit niks op wat je nodig hebt als je ze aansprakelijk stelt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan. Ik krijg een of ander vrouwelijk ijskonijn aan de lijn die een standaard riedeltje opdreunt en geen enkele ruimte ter discussie open laat.
Omdat ik ze wilde uitleggen dat ik helemaal niet heb gevraagd om een reparatie van het mini barstje in mijn display. Ik heb gevraagd om een reparatie van de camera. Een wezenlijk verschil en wilde ze dus duidelijk maken dat ze zich hebben vergist. Vergeefse moeite echter.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En waarom zou je willen discussieren? Die telefoonlijn is onderdeel van hun verdedigingswal tegen garantie-aanspraken, dat levert je geen zwart op wit niks op wat je nodig hebt als je ze aansprakelijk stelt.
Ik ben heel benieuwd naar de wettelijke bepaling waar dit in staat.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:46 schreef trigt013 het volgende:
maar de wettelijke bepaling zegt "schade door vallen = einde garantie".
Je hebt de voorwaarden getekend en daardoor werd het een wettelijk contract. Bij de GSM staat bijna altijd in garantievoorwaarden dat de garantie vervalt bij uiterlijke schade, lullig maar ze komen er bij weg want de schuiven daar gewoon alles onder.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar de wettelijke bepaling waar dit in staat.
Zou zoiets zijn van "Nee meneer, u heeft een deuk in uw motorkap, dus de garantie op uw motor is bij deze te komen vervallen."
Dan kost je het wat meer moeite om je recht te halen. Kan mij niet voorstellen dat zoiets in een rechtbank overeind blijft.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:09 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Je hebt de voorwaarden getekend en daardoor werd het een wettelijk contract. Bij de GSM staat bijna altijd in garantievoorwaarden dat de garantie vervalt bij uiterlijke schade, lullig maar ze komen er bij weg want de schuiven daar gewoon alles onder.
Eiser bewijst, dus jij moet bewijzen dat de camera defect niet door de val is ontstaan? Ik weet niet hoeveel technische kennis jij bezit maar dat word een lastige. Je kan je niet beroepen op andere camera defecten want die GSM zijn niet jou GSM.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan kost je het wat meer moeite om je recht te halen. Kan mij niet voorstellen dat zoiets in een rechtbank overeind blijft.
Hmm, die wettelijke bepaling ben ik nog nooit tegengekomen. Welk artikel kan ik het vinden?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:46 schreef trigt013 het volgende:
[..]
dat is de logica, maar de wettelijke bepaling zegt "schade door vallen = einde garantie". Ik heb het ooit bijna hetzelfde gehad met een HTC een programmeerfout in de filedump. Viel buiten de garantie periode maar deze programmeerfout zou zich pas openbaren na heel lang gebruik
De paarse gloed treedt op bij oververhitting van de cameramodule en dat gebeurt al vrij snel. Even in de koelkast of vriezer en het probleem is tijdelijk weg.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:32 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Eiser bewijst, dus jij moet bewijzen dat de camera defect niet door de val is ontstaan? Ik weet niet hoeveel technische kennis jij bezit maar dat word een lastige. Je kan je niet beroepen op andere camera defecten want die GSM zijn niet jou GSM.
staat in je voorwaarden van je garantiebewijs.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:39 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Hmm, die wettelijke bepaling ben ik nog nooit tegengekomen. Welk artikel kan ik het vinden?
weet ik, weet jij. Nu nog onomstotelijk bewijzen bij een rechtbank dat het niet ontstaan is bij de val.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De paarse gloed treedt op bij oververhitting van de cameramodule en dat gebeurt al vrij snel. Even in de koelkast of vriezer en het probleem is tijdelijk weg.
En hoe is dat dan een wettelijke bepaling?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:39 schreef trigt013 het volgende:
[..]
staat in je voorwaarden van je garantiebewijs.
Aannemelijk maken is voldoende. Onomstotelijk bewijzen is niet nodig.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:40 schreef trigt013 het volgende:
[..]
weet ik, weet jij. Nu nog onomstotelijk bewijzen bij een rechtbank dat het niet ontstaan is bij de val.
Dat zullen ze ook niet beweren. Ze zullen zeggen dat het scheurtje in het scherm kan verergeren tijdens de reparatie waardoor het display mogelijk ook vernieuwd moet worden. Ze wagen zich dus niet aan de reparatie.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:40 schreef trigt013 het volgende:
[..]
weet ik, weet jij. Nu nog onomstotelijk bewijzen bij een rechtbank dat het niet ontstaan is bij de val.
ondertekening van de garantiewoordwaarden maakt het een wettelijk contract.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:44 schreef Degodvader het volgende:
[..]
En hoe is dat dan een wettelijke bepaling?
niet in een civiele zaak.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:45 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Aannemelijk maken is voldoende. Onomstotelijk bewijzen is niet nodig.
Jij haalt een heel aantal dingen door elkaar. Bepalingen in garantievoorwaarden zijn per definitie niet wettelijk (logisch, want het staat niet in de wet). Wat je hier zegt is overigens ook complete nonsens.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:45 schreef trigt013 het volgende:
[..]
ondertekening van de garantiewoordwaarden maakt het een wettelijk contract.
Ja echt he. Hoe iemand zich zo voor schut durft te zetten gewoonquote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:47 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Jij haalt een heel aantal dingen door elkaar. Bepalingen in garantievoorwaarden zijn per definitie niet wettelijk (logisch, want het staat niet in de wet). Wat je hier zegt is overigens ook complete nonsens.
Google-juristenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:25 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja echt he. Hoe iemand zich zo voor schut durft te zetten gewoon
Volgens mij staat dat er nou juist niet. Hooguit staat er dat defecten die het gevolg zijn van (bijvoorbeeld) vallen niet onder de garantie vallen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:09 schreef trigt013 het volgende:
Bij de GSM staat bijna altijd in garantievoorwaarden dat de garantie vervalt bij uiterlijke schade, lullig maar ze komen er bij weg want de schuiven daar gewoon alles onder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |