abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150315050
"Leuke" situatie:

Ik ben in het bezig van een HTC One (M7). Dit toestel heeft een veel voorkomend probleem, namelijk een cameramodule die na verloop van tijd slecht functioneert en een roze / paarse gloed op foto's en in het display gaat vertonen. Dit blijkt een productiefout te zijn en zou een warmte probleem zijn.

Ik heb mijn toestel via T-Mobile ter reparatie aangeboden aangezien ik ontdekte dat de garantietermijn van 2 jaar nog net niet verlopen is. Toestel dus aangetekend opgestuurd naar de partner van HTC en T-Mobile.... Dynafix te Nuth (Zuid-Limburg).

Ik kreeg zojuist een prijsopgaaf per mail toegestuurd. Als ik het toestel zou willen laten repareren zou het me ¤300,10 kosten. Dit is wat ze schreven:

quote:
Onze gecertificeerde technici hebben jouw mobiele telefoon grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw toestel schade heeft die is veroorzaakt door vallen, stoten of klemmen.

Wel kunnen we jouw toestel tegen betaling repareren. De kosten voor deze reparatie zijn ¤300,10 (inclusief BTW) Je toestel is dan vakkundig gerepareerd en wij installeren de nieuwst e softwareversie, waardoor je direct profiteert van verbeterde functies en gebruiksgemak. Op de reparatie van het defect geven wij standaard 3 maanden garantie. Om jouw toestel te herstellen moeten wij de volgende werkzaamheden uitvoeren: Display vervangen
Even voor de duidelijkheid... ik heb bij het aanmelden van de reparatie bij T-Mobile aangegeven dat het reparatieverzoek gaat om een defecte cameramodule, hetgeen een productiefout betreft. Bovendien heb ik aangegeven dat het toestel lichte schade heeft aan het glas van het display (rechter bovenhoek), maar dat ik niet wil dat dit gerepareerd wordt.

Waar komen ze mee... een prijsopgaaf voor de reparatie van het display 8)7

Bellen met Dynafix heeft geen enkele zin aangezien ze aangeven dat toestellen niet onder garantie gerepareerd worden indien het toestel zichtbare schade heeft. HALLO!! Het betreft hier een PRODUCTIEFOUT! De schade aan het toestel heeft in geen enkel opzicht te maken met de brakke cameramodule.

Het mooiste komt nog:

Die mafkezen berekenen ¤36,30 onderzoekskosten aan mij door! Enveloppe openen "Oh..kijk nou... schade, dus geen garantie". Wat nou onderzoek? :')

Dit zinnetje ook:

quote:
Onze gecertificeerde technici hebben jouw mobiele telefoon grondig nagekeken en getest

_O-

T-Mobile gebeld. Zij zijn gelukkig bereid om de onderzoekskosten voor hun rekening te nemen, maar man man man... wat heb ik mij zitten ergeren.

Kan ik hier nog iets mee of moet ik me er bij neerleggen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2015 20:15:26 ]
pi_150315168
Dynafix... ik wens je zeer veel succes ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 5 maart 2015 @ 14:52:35 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150315241
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 14:49 schreef bijdehand het volgende:
Dynafix... ik wens je zeer veel succes ;(
Volgens mij is het zo dat bij visuele schade dit natuurlijk zeer discutabel is.

Vrees dat dit een verloren zaak is, je kan nog proberen dat zij moeten aantonen dat het echt zo is en dan zullen ze wel een foto of verwijzing geven naar de zichtbare schade.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150315304
Je toestel is dan vakkundig gerepareerd en wij installeren de nieuwst e softwareversie, waardoor je direct profiteert van verbeterde functies en gebruiksgemak

:') Die shit gaat automatisch via wifi, alsof je die jokers daarvoor nodig zou hebben.

Inderdaad een schijtbedrijf, in het verleden een paar keer gedoe mee gehad vanwege een productiefout van een toetsel dat ik had. Lijkt wel een club ambtenaren daar.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_150315519
Ik ga HTC nog wel even bellen. Kijken wat zij zeggen.
pi_150315527
Dat hele tutoyeren ook :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_150315545
quote:
99s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:02 schreef bijdehand het volgende:
Dat hele tutoyeren ook :r
Lekker van dat popi jopi-kijk-ons-eens-aansluiting-vinden-bij-onze-klant-gedrag. :r
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_150315599
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 14:52 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat bij visuele schade dit natuurlijk zeer discutabel is.

Vrees dat dit een verloren zaak is, je kan nog proberen dat zij moeten aantonen dat het echt zo is en dan zullen ze wel een foto of verwijzing geven naar de zichtbare schade.
Maar het gaat juist om een productiefout.
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:06:18 #9
343196 RingBewoner
pi_150315637
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar het gaat juist om een productiefout.
Dat snap ik, echter, dit soort problemen kunnen ontstaan door valschade en als ze er op die manier eventueel onderuit kunnen komen dan zullen ze dat proberen.
pi_150315698
Gewoon via de inboedelverzekering laten repareren.
pi_150315767
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:06 schreef RingBewoner het volgende:
Dat snap ik, echter, dit soort problemen kunnen ontstaan door valschade en als ze er op die manier eventueel onderuit kunnen komen dan zullen ze dat proberen.
Productiefouten kunnen niet ontstaan door valschade ;)
pi_150315811
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:08 schreef jatochneetoch het volgende:
Gewoon via de inboedelverzekering laten repareren.
Mja... is misschien een optie. Vind echter niet dat Dynafix hier 300 Euro aan mag verdienen.
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:12:56 #13
343196 RingBewoner
pi_150315829
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Productiefouten kunnen niet ontstaan door valschade ;)
Ben je dom of snap je het echt niet? Een probleem met display en camera kan ontstaan door valschade, als ze het daarop kunnen afschuiven dan zullen ze dat doen.
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:13:33 #14
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_150315851
Gewoon via HTC spelen.
pi_150315926
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:12 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ben je dom of snap je het echt niet? Een probleem met display en camera kan ontstaan door valschade, als ze het daarop kunnen afschuiven dan zullen ze dat doen.
Natuurlijk snap ik dat, echter dan moeten ze dat toch aantonen en daar blijven ze dus in gebreke. Ze tonen helemaal niets aan. In dit geval is het volgens mij gewoon aantoonbaar dat dit een productiefout betreft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2015 15:16:32 ]
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:16:35 #16
343196 RingBewoner
pi_150315964
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Natuurlijk snap ik dat, echter dan moeten ze dat toch aantonen? In dit geval is het volgens mij gewoon aantoonbaar dat dit een productiefout betreft.
Het is ook aantoonbaar dat het toestel schade heeft die niet ontstaat door rustig op een tafel te liggen. Dus het is jouw woord tegen het woord van Dynafix.
pi_150316021
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:16 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Het is ook aantoonbaar dat het toestel schade heeft die niet ontstaat door rustig op een tafel te liggen. Dus het is jouw woord tegen het woord van Dynafix.
Ik snap het, maar hebben ze daarmee gelijk?
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:19:45 #18
343196 RingBewoner
pi_150316054
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Daardoor kunnen ze het ontstaan van de klacht wel ter discussie stellen.
pi_150316306
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:19 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Daardoor kunnen ze het ontstaan van de klacht wel ter discussie stellen.
Als je goed hebt gelezen stellen ze dit niet ter discussie. Sterker nog, ze reppen er niet over. Ze willen mijn display repareren, maar daar heb ik dus niet om gevraagd.
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:27:39 #20
343196 RingBewoner
pi_150316344
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als je goed hebt gelezen stellen ze dit niet ter discussie. Sterker nog, ze reppen er niet over. Ze willen mijn display repareren, maar daar heb ik dus niet om gevraagd.
Nou, bel ze dan eens en leg het aan ze voor. Is een stuk effectiever dan een topic er over openen.
pi_150316430
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:27 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Nou, bel ze dan eens en leg het aan ze voor. Is een stuk effectiever dan een topic er over openen.
Heb ik al gedaan. Ik krijg een of ander vrouwelijk ijskonijn aan de lijn die een standaard riedeltje opdreunt en geen enkele ruimte ter discussie open laat. Bovendien kost het ook nog een c.a. 40 cent per minuut tot max. 22 Euro + kosten voor gebruik van je mobiele telefoon.

Ik ga HTC straks wel even bellen.
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:31:18 #22
343196 RingBewoner
pi_150316473
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan. Ik krijg een of ander vrouwelijk ijskonijn aan de lijn die een standaard riedeltje opdreunt en geen enkele ruimte ter discussie open laat. Bovendien kost het ook nog een c.a. 40 cent per minuut tot max. 22 Euro + kosten voor gebruik van je mobiele telefoon.

Ik ga HTC straks wel even bellen.
HTC zal dan (waarschijnlijk) aangeven dat ze het toestel ter beoordeling willen zien en dan (waarschijnlijk) tot dezelfde conclusie komen. Toestel met visuele schade komt 9/10 keer niet meer in aanmerking voor garantie, hoe lullig dit ook is.
pi_150316617
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:31 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

HTC zal dan (waarschijnlijk) aangeven dat ze het toestel ter beoordeling willen zien en dan (waarschijnlijk) tot dezelfde conclusie komen. Toestel met visuele schade komt 9/10 keer niet meer in aanmerking voor garantie, hoe lullig dit ook is.
Waarschijnlijk wel. Heel krom. Mafia is het. Pure Mafia!

Lees dit dan :')

http://www.nu.nl/mobiel/4(...)ten-smartphones.html

quote:
Smartphoneverkopers proberen consumenten met een defect toestel vaak af te schepen, door bijvoorbeeld onterecht of voorbarig hoge onderzoekskosten in rekening te brengen.

Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond, die achttien telefoons met een klein defect bij verschillende winkels ter reparatie inleverde. De smartphones vielen allen nog onder de garantie van twee jaar.

"In de helft van de gevallen probeerden verkopers te voorkomen dat het defecte toestel voor kosteloze reparatie werd ingeleverd", aldus de Consumentenbond.

Volgens de Consumentenbond gebruikten werknemers bij de servicebalie "smoezen" als "deze telefoon is te ruw gebruikt", "misschien moet u honderden euro’s bijbetalen", "er zit een winkel om de hoek die veel sneller repareert" (voor eigen kosten, red.) of "kom over een week terug".

Onderzoekskosten

Ook rekenen veel winkeliers onderzoekskosten voor het verwerken van de garantieprocedure, terwijl die in de eerste zes maanden na aankoop voor rekening van de verkoper zijn.

Daarnaast mogen deze onderzoekskosten alleen worden gerekend als het defect niet onder de garantie valt, of wanneer de klant op basis van de prijsopgave besluit af te zien van de reparatie.
Vochtschade

De Consumentenbond bevochtigde bij alle smartphones de vochtindicatoren, die aangeven of een apparaat in contact is gekomen met vocht. De defecten van de smartphones hadden echter niets te maken met vochtschade.

"Een verkleuring van de vochtindicator alleen is onvoldoende bewijs dat er door oxidatie een defect is ontstaan, daarvoor is aanvullend bewijs nodig", aldus de Consumentenbond.

Apple-retailers iCentre en Amac constateerden bij twee iPhones ten onrechte vochtschade. De offerte om dit te herstellen bedroeg 250 euro. iCentre heeft zijn verontschuldgingen voor de "onjuiste schadediagnose" aangeboden, Amac wilde niet reageren.
Zestien

Uiteindelijk werden zestien van de achttien smartphones zonder extra kosten gerepareerd. De Consumentenbond adviseert consumenten om "voet bij stuk te houden" en zich niet af te laten schepen door verkopers.
pi_150316660
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Na zes maanden na de koop wel. In de eerste zes maanden van de koop geldt omgekeerde bewijslast, dus moet de verkoper bewijzen dat het defect geen productiefout is. Dat kan hij niet, net zoals jij nu niet kunt bewijzen dat de schade aan de camera niet is ontstaan door de gebruiksschade, hoe lullig en oneerlijk dat ook klinkt.

Daarbij moet ik wel zeggen dat Dynafix de pure aids is in de Nederlandse telecomwereld. Het zijn nog net geen oplichters...
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:40:26 #25
343196 RingBewoner
pi_150316788
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel. Heel krom. Mafia is het. Pure Mafia!

Lees dit dan :')

http://www.nu.nl/mobiel/4(...)ten-smartphones.html

[..]

Ik ken de verhalen, heb zelf in een teletoco gewerkt. Het is gewoon een heel lastige situatie, het word touwtrekkerij en dat verlies je 9/10 keer, hoe kut en oneerlijk dat soms ook is. HTC wil wel eens wat coulanter zijn en mijn ervaring met het toestel direct opsturen naar HTC is erg goed, had het toestel binnen 10 dagen weer terug.
pi_150316974
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:37 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Na zes maanden na de koop wel. In de eerste zes maanden van de koop geldt omgekeerde bewijslast, dus moet de verkoper bewijzen dat het defect geen productiefout is. Dat kan hij niet, net zoals jij nu niet kunt bewijzen dat de schade aan de camera niet is ontstaan door de gebruiksschade, hoe lullig en oneerlijk dat ook klinkt.

Daarbij moet ik wel zeggen dat Dynafix de pure aids is in de Nederlandse telecomwereld. Het zijn nog net geen oplichters...
Voor mij is dit een beetje een principekwestie aan het worden. Ik ga eens onderzoeken of ik kan aantonen dat het probleem niet kan zijn veroorzaakt door de gebruiksschade. :)
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:40 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik ken de verhalen, heb zelf in een teletoco gewerkt. Het is gewoon een heel lastige situatie, het word touwtrekkerij en dat verlies je 9/10 keer, hoe kut en oneerlijk dat soms ook is. HTC wil wel eens wat coulanter zijn en mijn ervaring met het toestel direct opsturen naar HTC is erg goed, had het toestel binnen 10 dagen weer terug.
Het vervelende is dat HTC ook Dynafix als partner heeft, heb ik begrepen. :{
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:47:21 #27
343196 RingBewoner
pi_150317043
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:45 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het vervelende is dat HTC ook Dynafix als partner heeft, heb ik begrepen. :{
Dat klopt, Dynafix mag toestellen van HTC repareren met behoud van garantie. Echter, de eigen dienst van HTC is een stuk sneller en soms wat coulanter.
pi_150317134
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:47 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dat klopt, Dynafix mag toestellen van HTC repareren met behoud van garantie. Echter, de eigen dienst van HTC is een stuk sneller en soms wat coulanter.
Dus HTC repareert zelf ook toestellen zonder dat Dynafix er bij betrokken wordt, of begrijp ik je niet goed?
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:52:31 #29
343196 RingBewoner
pi_150317206
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dus HTC repareert zelf ook toestellen zonder dat Dynafix er bij betrokken wordt, of begrijp ik je niet goed?
Ik weet niet of het ze het zelf doen maar als je op de site van HTC contact met ze zoekt krijg je een mail die je moet uitprinten met een adres waar je hem volgens mij (gratis) naartoe kan sturen en dan verloopt al het contact via HTC.
pi_150317474
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:52 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik weet niet of het ze het zelf doen maar als je op de site van HTC contact met ze zoekt krijg je een mail die je moet uitprinten met een adres waar je hem volgens mij (gratis) naartoe kan sturen en dan verloopt al het contact via HTC.
Heb al een chatgesprek gehad met iemand van HTC. Deze persoon stuurde me dit:

quote:
Wij zouden graag van u de volgende gegevens willen hebben:

1) Uw telefoonnummer en e-mailadres.
2) Een adres waar het toestel opgehaald en terugbezorgd kan worden.
3) Het serienummer en IMEI nummer van uw toestel. Het Serienummer kunt u vinden op de sticker in het toestel onder de batterij en het IMEI nummer door te ‘bellen’ naar *#06# zonder daadwerkelijk op de bel knop te drukken.
4) De dag en het tijdslot waarin het toestel kan worden opgehaald.
Eerst maar even bellen met ze voor ik straks weer met "onderzoekskosten" word opgezadeld.
  donderdag 5 maart 2015 @ 16:02:20 #31
343196 RingBewoner
pi_150317521
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 16:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heb al een chatgesprek gehad met iemand van HTC. Deze persoon stuurde me dit:

[..]

Eerst maar even bellen met ze voor ik straks weer met "onderzoekskosten" word opgezadeld.
Daar heb je meer kans op wat succes, ik hoop dat het je lukt ^O^.
pi_150317748
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 16:02 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Daar heb je meer kans op wat succes, ik hoop dat het je lukt ^O^.
Dank. Laat het hier wel weten. :)
pi_150318842
HTC zojuist gesproken en nu begrijp ik de situatie al iets beter. Volgens HTC doen ze dit omdat het risico bestaat dat het toestel niet goed meer in elkaar kan worden gezet vanwege de gebruiksschade. Display kan tijdens demontage bijvoorbeeld verder scheuren.

Camera reparatie zou wel onder garantie vallen, maar doordat het display dus licht gescheurd is, brengt de reparatie kosten met zich mee omdat ze in zo'n geval ook het display gaan vervangen. In dit geval dus 300,-

Maar goed.. Dynafix kon dit dus zelf niet uitleggen. 8)7
pi_150319014
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 16:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
HTC zojuist gesproken en nu begrijp ik de situatie al iets beter. Volgens HTC doen ze dit omdat het risico bestaat dat het toestel niet goed meer in elkaar kan worden gezet vanwege de gebruiksschade. Display kan tijdens demontage bijvoorbeeld verder scheuren.

Camera reparatie zou wel onder garantie vallen, maar doordat het display dus licht gescheurd is, brengt de reparatie kosten met zich mee omdat ze in zo'n geval ook het display gaan vervangen. In dit geval dus 300,-

Maar goed.. Dynafix kon dit dus zelf niet uitleggen. 8)7
Mwah, dát is inderdaad een logisch verhaal. Je kunt er wellicht voor kiezen de camera door Dynafix onder garantie te laten repareren en de display voor die tijd zelf te vervangen (of nadoen; ook goed).
pi_150319176
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 16:40 schreef Queller het volgende:

[..]

Mwah, dát is inderdaad een logisch verhaal. Je kunt er wellicht voor kiezen de camera door Dynafix onder garantie te laten repareren en de display voor die tijd zelf te vervangen (of nadoen; ook goed).
Ik heb zelf al wat telefoons succesvol gerepareerd in het verleden, dus misschien dat ik me hier zelf wel aan ga wagen. Nieuwe camera module kost c.a 15 Euro op Ebay. Hier een instructie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2015 16:47:05 ]
pi_150319620
HTC reparatie was altijd wat moeilijker dan veel andere merken omdat HTC veel lijm gebruikt.
Althans dat was in het verleden zo begreep ik van een verkoper.
  donderdag 5 maart 2015 @ 17:09:39 #38
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_150319989
Ben ik blij met mijn chinese smartphone van 125 euro....als die kapot gaat koop ik gewoon een nieuwe.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_150320341
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 17:09 schreef trigt013 het volgende:
Ben ik blij met mijn chinese smartphone van 125 euro....als die kapot gaat koop ik gewoon een nieuwe.
Tot ie in je gezicht explodeert :+
  donderdag 5 maart 2015 @ 17:19:26 #40
34974 trigt013
pi_150320368
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 17:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Tot ie in je gezicht explodeert :+
oh oh, heb je daar filmpjes van? :7
pi_150320391
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 16:57 schreef WammesWaggel het volgende:
HTC reparatie was altijd wat moeilijker dan veel andere merken omdat HTC veel lijm gebruikt.
Althans dat was in het verleden zo begreep ik van een verkoper.
Rond 3 minuten in de video zegt deze kerel dat ie bij de One m7 nog geen enkele keer lijm is tegen gekomen bij het loshalen van het display.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2015 17:20:42 ]
pi_150320441
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:02 schreef Skv het volgende:

[..]

Lekker van dat popi jopi-kijk-ons-eens-aansluiting-vinden-bij-onze-klant-gedrag. :r
:r Zorgen dat je nooit meer met die tent vandoen hebt.
pi_150325432
Vandaag in het nieuws: http://www.nu.nl/mobiel/4(...)ten-smartphones.html

quote:
Volgens de Consumentenbond gebruikten werknemers bij de servicebalie "smoezen" als "deze telefoon is te ruw gebruikt", "misschien moet u honderden euro’s bijbetalen", "er zit een winkel om de hoek die veel sneller repareert" (voor eigen kosten, red.) of "kom over een week terug".

Ook rekenen veel winkeliers onderzoekskosten voor het verwerken van de garantieprocedure, terwijl die in de eerste zes maanden na aankoop voor rekening van de verkoper zijn.

Daarnaast mogen deze onderzoekskosten alleen worden gerekend als het defect niet onder de garantie valt, of wanneer de klant op basis van de prijsopgave besluit af te zien van de reparatie.

Uiteindelijk werden zestien van de achttien smartphones zonder extra kosten gerepareerd. De Consumentenbond adviseert consumenten om "voet bij stuk te houden" en zich niet af te laten schepen door verkopers.
Edit: oh, stond er al, had eerst het topic moeten lezen :@

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2015 19:56:07 ]
pi_150333104
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:40 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Erg goed.... :?
Motorola naar dynafix gestuurd en hij was binnen 1 werk week al weer terug :P

Maar ik ben het met je eens dynafix :') :r

Maar ook heb ik mijn telefoon 2x voor de accu moeten opsturen naar dynafix, eerst een keer naar belgie en daar hebben ze mijn telefoon helemaal geeneens opengeschroef want dezelfde klacht was binnen 1 dag terug en de schroefjes hadden allemaal nog hun verf erop..

Paar weken later naar dynafix nederland en daar heeft een of andere beunhaas wel mijn telefoon gefixt *O*
maarja motorola betaald dus het zal mij een worst wezen.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_150334508
Mooi dat je die grote bek van je tempert zodra HTC je wel in voor jouw begrijpelijk Nederlands kan uitleggen dat wanneer jij met je motoriek van een gehandicapte je scherm op de grond laat ketsen, maar het toestel op een andere plek wilt laten repareren (alsof jij repairtechnicus bent die exact weet op welke manier dit moet gebeuren), dat je snoeihard de deur in je gezicht gesmeten krijgt.

En nu druip je met je staart tussen je benen af en gaat wanhopig met wat schroevendraaierprullaria trachten die cameramodule te vervangen :')

Dit hele topic is misleidend, want de reparatie viel helemaal niet onder de garantie. Garantie is iets waar je recht op hebt als je het product op een normale manier behandelt, dus niet wanneer je een barst in je scherm smijt.
pi_150338973
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 22:38 schreef r3gi3boy het volgende:
Mooi dat je die grote bek van je tempert zodra HTC je wel in voor jouw begrijpelijk Nederlands kan uitleggen dat wanneer jij met je motoriek van een gehandicapte je scherm op de grond laat ketsen, maar het toestel op een andere plek wilt laten repareren (alsof jij repairtechnicus bent die exact weet op welke manier dit moet gebeuren), dat je snoeihard de deur in je gezicht gesmeten krijgt.

En nu druip je met je staart tussen je benen af en gaat wanhopig met wat schroevendraaierprullaria trachten die cameramodule te vervangen :')

Dit hele topic is misleidend, want de reparatie viel helemaal niet onder de garantie. Garantie is iets waar je recht op hebt als je het product op een normale manier behandelt, dus niet wanneer je een barst in je scherm smijt.
:')

Echt

:')

PRODUCTIEFOUT in warmte afvoering van cameramodule heeft nul te maken met het gegeven of er al dan niet een barst in het scherm zit. Of het fatsoenlijk te repareren is met een barst zonder het scherm te vervangen is een tweede en DAAR had Dynafucks wel duidelijker in kunnen zijn. O-)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2015 00:08:34 ]
pi_150346722
quote:

Fuck zeg, ben je dom ofzo, al was zijn telefoon van een flatgebouw gevallen....dat heeft 0,0 te maken met de camera module. Die camera module heeft een productiefout waardoor bij gebruik van de telefoon de temperatuur zo opliep dat de camera paars/roze tinten liet zien.
Kut voor TS dat een gebarsten scherm deze reparatie tegenhoudt want idd moet het scherm eraf om de camera te vervangen en een HTC M7 openen is geen leuk klusje
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:46:03 #48
34974 trigt013
pi_150346831
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:43 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Fuck zeg, ben je dom ofzo, al was zijn telefoon van een flatgebouw gevallen....dat heeft 0,0 te maken met de camera module. Die camera module heeft een productiefout waardoor bij gebruik van de telefoon de temperatuur zo opliep dat de camera paars/roze tinten liet zien.
Kut voor TS dat een gebarsten scherm deze reparatie tegenhoudt want idd moet het scherm eraf om de camera te vervangen en een HTC M7 openen is geen leuk klusje
dat is de logica, maar de wettelijke bepaling zegt "schade door vallen = einde garantie". Ik heb het ooit bijna hetzelfde gehad met een HTC een programmeerfout in de filedump. Viel buiten de garantie periode maar deze programmeerfout zou zich pas openbaren na heel lang gebruik
pi_150346836
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:43 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Blijkt mee te vallen:

Laat ik nou toevallig net gitaarspelen en een zooitje plectrums in huis hebben. Andere eventueel benodigde tools heb ik al aangezien ik vaker gsm's gerepareerd heb. Nu alleen nog warmte geleidende koper tape ergens op de kop zien te tikken.
pi_150346931
quote:

Wat een naar persoon ben jij.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:50:53 #51
34974 trigt013
pi_150347007
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:48 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Hij is precies wat hij zegt dat hij is....een boy.
pi_150347514
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:48 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Waarschijnlijk werkt ie bij Dynafix :')
pi_150350033
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan. Ik krijg een of ander vrouwelijk ijskonijn aan de lijn die een standaard riedeltje opdreunt en geen enkele ruimte ter discussie open laat.
En waarom zou je willen discussieren? Die telefoonlijn is onderdeel van hun verdedigingswal tegen garantie-aanspraken, dat levert je geen zwart op wit niks op wat je nodig hebt als je ze aansprakelijk stelt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 13:36:39 #54
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_150350194
heb een keer via dynafix iets onder garantie laten maken , 2 x verkeerde telefoon toestel terug gehad , 1x terug gehad dat niets het meer deed , top bedrijfje echt
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_150351430
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En waarom zou je willen discussieren? Die telefoonlijn is onderdeel van hun verdedigingswal tegen garantie-aanspraken, dat levert je geen zwart op wit niks op wat je nodig hebt als je ze aansprakelijk stelt.
Omdat ik ze wilde uitleggen dat ik helemaal niet heb gevraagd om een reparatie van het mini barstje in mijn display. Ik heb gevraagd om een reparatie van de camera. Een wezenlijk verschil en wilde ze dus duidelijk maken dat ze zich hebben vergist. Vergeefse moeite echter.
pi_150351720
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:46 schreef trigt013 het volgende:

maar de wettelijke bepaling zegt "schade door vallen = einde garantie".
Ik ben heel benieuwd naar de wettelijke bepaling waar dit in staat.

Zou zoiets zijn van "Nee meneer, u heeft een deuk in uw motorkap, dus de garantie op uw motor is bij deze te komen vervallen."
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:09:09 #57
34974 trigt013
pi_150353600
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 14:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd naar de wettelijke bepaling waar dit in staat.

Zou zoiets zijn van "Nee meneer, u heeft een deuk in uw motorkap, dus de garantie op uw motor is bij deze te komen vervallen."
Je hebt de voorwaarden getekend en daardoor werd het een wettelijk contract. Bij de GSM staat bijna altijd in garantievoorwaarden dat de garantie vervalt bij uiterlijke schade, lullig maar ze komen er bij weg want de schuiven daar gewoon alles onder.
pi_150354309
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:09 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Je hebt de voorwaarden getekend en daardoor werd het een wettelijk contract. Bij de GSM staat bijna altijd in garantievoorwaarden dat de garantie vervalt bij uiterlijke schade, lullig maar ze komen er bij weg want de schuiven daar gewoon alles onder.
Dan kost je het wat meer moeite om je recht te halen. Kan mij niet voorstellen dat zoiets in een rechtbank overeind blijft.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:32:39 #59
34974 trigt013
pi_150354397
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan kost je het wat meer moeite om je recht te halen. Kan mij niet voorstellen dat zoiets in een rechtbank overeind blijft.
Eiser bewijst, dus jij moet bewijzen dat de camera defect niet door de val is ontstaan? Ik weet niet hoeveel technische kennis jij bezit maar dat word een lastige. Je kan je niet beroepen op andere camera defecten want die GSM zijn niet jou GSM.
pi_150354665
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:46 schreef trigt013 het volgende:

[..]

dat is de logica, maar de wettelijke bepaling zegt "schade door vallen = einde garantie". Ik heb het ooit bijna hetzelfde gehad met een HTC een programmeerfout in de filedump. Viel buiten de garantie periode maar deze programmeerfout zou zich pas openbaren na heel lang gebruik
Hmm, die wettelijke bepaling ben ik nog nooit tegengekomen. Welk artikel kan ik het vinden?
pi_150354672
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:32 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Eiser bewijst, dus jij moet bewijzen dat de camera defect niet door de val is ontstaan? Ik weet niet hoeveel technische kennis jij bezit maar dat word een lastige. Je kan je niet beroepen op andere camera defecten want die GSM zijn niet jou GSM.
De paarse gloed treedt op bij oververhitting van de cameramodule en dat gebeurt al vrij snel. Even in de koelkast of vriezer en het probleem is tijdelijk weg.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:39:49 #62
34974 trigt013
pi_150354691
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:39 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Hmm, die wettelijke bepaling ben ik nog nooit tegengekomen. Welk artikel kan ik het vinden?
staat in je voorwaarden van je garantiebewijs.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:40:33 #63
34974 trigt013
pi_150354721
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De paarse gloed treedt op bij oververhitting van de cameramodule en dat gebeurt al vrij snel. Even in de koelkast of vriezer en het probleem is tijdelijk weg.
weet ik, weet jij. Nu nog onomstotelijk bewijzen bij een rechtbank dat het niet ontstaan is bij de val.
pi_150354862
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:39 schreef trigt013 het volgende:

[..]

staat in je voorwaarden van je garantiebewijs.
En hoe is dat dan een wettelijke bepaling?
pi_150354896
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:40 schreef trigt013 het volgende:

[..]

weet ik, weet jij. Nu nog onomstotelijk bewijzen bij een rechtbank dat het niet ontstaan is bij de val.
Aannemelijk maken is voldoende. Onomstotelijk bewijzen is niet nodig.
pi_150354898
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:40 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dat zullen ze ook niet beweren. Ze zullen zeggen dat het scheurtje in het scherm kan verergeren tijdens de reparatie waardoor het display mogelijk ook vernieuwd moet worden. Ze wagen zich dus niet aan de reparatie.

In dit geval heb ik misschien wel recht op een losse cameramodule zodat ik de reparatie zelf uitvoer. :P
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:45:31 #67
34974 trigt013
pi_150354917
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:44 schreef Degodvader het volgende:

[..]

En hoe is dat dan een wettelijke bepaling?
ondertekening van de garantiewoordwaarden maakt het een wettelijk contract.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:45:54 #68
34974 trigt013
pi_150354929
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:45 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Aannemelijk maken is voldoende. Onomstotelijk bewijzen is niet nodig.
niet in een civiele zaak.
pi_150354982
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:45 schreef trigt013 het volgende:

[..]

ondertekening van de garantiewoordwaarden maakt het een wettelijk contract.
Jij haalt een heel aantal dingen door elkaar. Bepalingen in garantievoorwaarden zijn per definitie niet wettelijk (logisch, want het staat niet in de wet). Wat je hier zegt is overigens ook complete nonsens.
pi_150354999
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:45 schreef trigt013 het volgende:

[..]

niet in een civiele zaak.
In een civiele zaak is onomstotelijk bewijzen nou juist niet vereist.
pi_150356211
Zo zie je maar weer dat ervaringen nogal kunnen verschillen. 2x mijn spotgoedkope Chinese telefoon opgestuurd naar Dynafix en beide keren had ik hem binnen een week terug zonder extra kosten.

Zelfs al vul je het verkeerde toestel in of maak je een foutje dan passen ze het zonder problemen aan.
  Milf vrijdag 6 maart 2015 @ 16:25:53 #72
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_150356635
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:47 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Jij haalt een heel aantal dingen door elkaar. Bepalingen in garantievoorwaarden zijn per definitie niet wettelijk (logisch, want het staat niet in de wet). Wat je hier zegt is overigens ook complete nonsens.
Ja echt he. Hoe iemand zich zo voor schut durft te zetten gewoon _O-
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_150356690
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:25 schreef nikky het volgende:

[..]

Ja echt he. Hoe iemand zich zo voor schut durft te zetten gewoon _O-
Google-juristen
pi_150356754
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:27 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Google-juristen
Google heeft hele goede juristen :+
pi_150356900
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:09 schreef trigt013 het volgende:
Bij de GSM staat bijna altijd in garantievoorwaarden dat de garantie vervalt bij uiterlijke schade, lullig maar ze komen er bij weg want de schuiven daar gewoon alles onder.
Volgens mij staat dat er nou juist niet. Hooguit staat er dat defecten die het gevolg zijn van (bijvoorbeeld) vallen niet onder de garantie vallen.

En verder lul je aardig onzin. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')