Voor mij is dit een beetje een principekwestie aan het worden. Ik ga eens onderzoeken of ik kan aantonen dat het probleem niet kan zijn veroorzaakt door de gebruiksschade.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Na zes maanden na de koop wel. In de eerste zes maanden van de koop geldt omgekeerde bewijslast, dus moet de verkoper bewijzen dat het defect geen productiefout is. Dat kan hij niet, net zoals jij nu niet kunt bewijzen dat de schade aan de camera niet is ontstaan door de gebruiksschade, hoe lullig en oneerlijk dat ook klinkt.
Daarbij moet ik wel zeggen dat Dynafix de pure aids is in de Nederlandse telecomwereld. Het zijn nog net geen oplichters...
Het vervelende is dat HTC ook Dynafix als partner heeft, heb ik begrepen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:40 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik ken de verhalen, heb zelf in een teletoco gewerkt. Het is gewoon een heel lastige situatie, het word touwtrekkerij en dat verlies je 9/10 keer, hoe kut en oneerlijk dat soms ook is. HTC wil wel eens wat coulanter zijn en mijn ervaring met het toestel direct opsturen naar HTC is erg goed, had het toestel binnen 10 dagen weer terug.
Dat klopt, Dynafix mag toestellen van HTC repareren met behoud van garantie. Echter, de eigen dienst van HTC is een stuk sneller en soms wat coulanter.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het vervelende is dat HTC ook Dynafix als partner heeft, heb ik begrepen.
Dus HTC repareert zelf ook toestellen zonder dat Dynafix er bij betrokken wordt, of begrijp ik je niet goed?quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat klopt, Dynafix mag toestellen van HTC repareren met behoud van garantie. Echter, de eigen dienst van HTC is een stuk sneller en soms wat coulanter.
Ik weet niet of het ze het zelf doen maar als je op de site van HTC contact met ze zoekt krijg je een mail die je moet uitprinten met een adres waar je hem volgens mij (gratis) naartoe kan sturen en dan verloopt al het contact via HTC.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus HTC repareert zelf ook toestellen zonder dat Dynafix er bij betrokken wordt, of begrijp ik je niet goed?
Heb al een chatgesprek gehad met iemand van HTC. Deze persoon stuurde me dit:quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik weet niet of het ze het zelf doen maar als je op de site van HTC contact met ze zoekt krijg je een mail die je moet uitprinten met een adres waar je hem volgens mij (gratis) naartoe kan sturen en dan verloopt al het contact via HTC.
Eerst maar even bellen met ze voor ik straks weer met "onderzoekskosten" word opgezadeld.quote:Wij zouden graag van u de volgende gegevens willen hebben:
1) Uw telefoonnummer en e-mailadres.
2) Een adres waar het toestel opgehaald en terugbezorgd kan worden.
3) Het serienummer en IMEI nummer van uw toestel. Het Serienummer kunt u vinden op de sticker in het toestel onder de batterij en het IMEI nummer door te ‘bellen’ naar *#06# zonder daadwerkelijk op de bel knop te drukken.
4) De dag en het tijdslot waarin het toestel kan worden opgehaald.
Daar heb je meer kans op wat succes, ik hoop dat het je luktquote:Op donderdag 5 maart 2015 16:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb al een chatgesprek gehad met iemand van HTC. Deze persoon stuurde me dit:
[..]
Eerst maar even bellen met ze voor ik straks weer met "onderzoekskosten" word opgezadeld.
Dank. Laat het hier wel weten.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:02 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Daar heb je meer kans op wat succes, ik hoop dat het je lukt.
Mwah, dát is inderdaad een logisch verhaal. Je kunt er wellicht voor kiezen de camera door Dynafix onder garantie te laten repareren en de display voor die tijd zelf te vervangen (of nadoen; ook goed).quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
HTC zojuist gesproken en nu begrijp ik de situatie al iets beter. Volgens HTC doen ze dit omdat het risico bestaat dat het toestel niet goed meer in elkaar kan worden gezet vanwege de gebruiksschade. Display kan tijdens demontage bijvoorbeeld verder scheuren.
Camera reparatie zou wel onder garantie vallen, maar doordat het display dus licht gescheurd is, brengt de reparatie kosten met zich mee omdat ze in zo'n geval ook het display gaan vervangen. In dit geval dus 300,-
Maar goed.. Dynafix kon dit dus zelf niet uitleggen.
Ik heb zelf al wat telefoons succesvol gerepareerd in het verleden, dus misschien dat ik me hier zelf wel aan ga wagen. Nieuwe camera module kost c.a 15 Euro op Ebay. Hier een instructie.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:40 schreef Queller het volgende:
[..]
Mwah, dát is inderdaad een logisch verhaal. Je kunt er wellicht voor kiezen de camera door Dynafix onder garantie te laten repareren en de display voor die tijd zelf te vervangen (of nadoen; ook goed).
Tot ie in je gezicht explodeertquote:Op donderdag 5 maart 2015 17:09 schreef trigt013 het volgende:
Ben ik blij met mijn chinese smartphone van 125 euro....als die kapot gaat koop ik gewoon een nieuwe.
Rond 3 minuten in de video zegt deze kerel dat ie bij de One m7 nog geen enkele keer lijm is tegen gekomen bij het loshalen van het display.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:57 schreef WammesWaggel het volgende:
HTC reparatie was altijd wat moeilijker dan veel andere merken omdat HTC veel lijm gebruikt.
Althans dat was in het verleden zo begreep ik van een verkoper.
quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:02 schreef Skv het volgende:
[..]
Lekker van dat popi jopi-kijk-ons-eens-aansluiting-vinden-bij-onze-klant-gedrag.
Edit: oh, stond er al, had eerst het topic moeten lezenquote:Volgens de Consumentenbond gebruikten werknemers bij de servicebalie "smoezen" als "deze telefoon is te ruw gebruikt", "misschien moet u honderden euro’s bijbetalen", "er zit een winkel om de hoek die veel sneller repareert" (voor eigen kosten, red.) of "kom over een week terug".
Ook rekenen veel winkeliers onderzoekskosten voor het verwerken van de garantieprocedure, terwijl die in de eerste zes maanden na aankoop voor rekening van de verkoper zijn.
Daarnaast mogen deze onderzoekskosten alleen worden gerekend als het defect niet onder de garantie valt, of wanneer de klant op basis van de prijsopgave besluit af te zien van de reparatie.
Uiteindelijk werden zestien van de achttien smartphones zonder extra kosten gerepareerd. De Consumentenbond adviseert consumenten om "voet bij stuk te houden" en zich niet af te laten schepen door verkopers.
Erg goed....quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:40 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik ken de verhalen, heb zelf in een teletoco gewerkt. Het is gewoon een heel lastige situatie, het word touwtrekkerij en dat verlies je 9/10 keer, hoe kut en oneerlijk dat soms ook is. HTC wil wel eens wat coulanter zijn en mijn ervaring met het toestel direct opsturen naar HTC is erg goed, had het toestel binnen 10 dagen weer terug.
quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:38 schreef r3gi3boy het volgende:
Mooi dat je die grote bek van je tempert zodra HTC je wel in voor jouw begrijpelijk Nederlands kan uitleggen dat wanneer jij met je motoriek van een gehandicapte je scherm op de grond laat ketsen, maar het toestel op een andere plek wilt laten repareren (alsof jij repairtechnicus bent die exact weet op welke manier dit moet gebeuren), dat je snoeihard de deur in je gezicht gesmeten krijgt.
En nu druip je met je staart tussen je benen af en gaat wanhopig met wat schroevendraaierprullaria trachten die cameramodule te vervangen![]()
Dit hele topic is misleidend, want de reparatie viel helemaal niet onder de garantie. Garantie is iets waar je recht op hebt als je het product op een normale manier behandelt, dus niet wanneer je een barst in je scherm smijt.
Fuck zeg, ben je dom ofzo, al was zijn telefoon van een flatgebouw gevallen....dat heeft 0,0 te maken met de camera module. Die camera module heeft een productiefout waardoor bij gebruik van de telefoon de temperatuur zo opliep dat de camera paars/roze tinten liet zien.quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:38 schreef r3gi3boy het volgende:
Mooi dat je die grote bek van je tempert zodra HTC je wel in voor jouw begrijpelijk Nederlands kan uitleggen dat wanneer jij met je motoriek van een gehandicapte je scherm op de grond laat ketsen, maar het toestel op een andere plek wilt laten repareren (alsof jij repairtechnicus bent die exact weet op welke manier dit moet gebeuren), dat je snoeihard de deur in je gezicht gesmeten krijgt.
En nu druip je met je staart tussen je benen af en gaat wanhopig met wat schroevendraaierprullaria trachten die cameramodule te vervangen![]()
Dit hele topic is misleidend, want de reparatie viel helemaal niet onder de garantie. Garantie is iets waar je recht op hebt als je het product op een normale manier behandelt, dus niet wanneer je een barst in je scherm smijt.
dat is de logica, maar de wettelijke bepaling zegt "schade door vallen = einde garantie". Ik heb het ooit bijna hetzelfde gehad met een HTC een programmeerfout in de filedump. Viel buiten de garantie periode maar deze programmeerfout zou zich pas openbaren na heel lang gebruikquote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Fuck zeg, ben je dom ofzo, al was zijn telefoon van een flatgebouw gevallen....dat heeft 0,0 te maken met de camera module. Die camera module heeft een productiefout waardoor bij gebruik van de telefoon de temperatuur zo opliep dat de camera paars/roze tinten liet zien.
Kut voor TS dat een gebarsten scherm deze reparatie tegenhoudt want idd moet het scherm eraf om de camera te vervangen en een HTC M7 openen is geen leuk klusje
Blijkt mee te vallen:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Fuck zeg, ben je dom ofzo, al was zijn telefoon van een flatgebouw gevallen....dat heeft 0,0 te maken met de camera module. Die camera module heeft een productiefout waardoor bij gebruik van de telefoon de temperatuur zo opliep dat de camera paars/roze tinten liet zien.
Kut voor TS dat een gebarsten scherm deze reparatie tegenhoudt want idd moet het scherm eraf om de camera te vervangen en een HTC M7 openen is geen leuk klusje
Wat een naar persoon ben jij.quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:38 schreef r3gi3boy het volgende:
Mooi dat je die grote bek van je tempert zodra HTC je wel in voor jouw begrijpelijk Nederlands kan uitleggen dat wanneer jij met je motoriek van een gehandicapte je scherm op de grond laat ketsen, maar het toestel op een andere plek wilt laten repareren (alsof jij repairtechnicus bent die exact weet op welke manier dit moet gebeuren), dat je snoeihard de deur in je gezicht gesmeten krijgt.
En nu druip je met je staart tussen je benen af en gaat wanhopig met wat schroevendraaierprullaria trachten die cameramodule te vervangen![]()
Dit hele topic is misleidend, want de reparatie viel helemaal niet onder de garantie. Garantie is iets waar je recht op hebt als je het product op een normale manier behandelt, dus niet wanneer je een barst in je scherm smijt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |