Even voor de duidelijkheid... ik heb bij het aanmelden van de reparatie bij T-Mobile aangegeven dat het reparatieverzoek gaat om een defecte cameramodule, hetgeen een productiefout betreft. Bovendien heb ik aangegeven dat het toestel lichte schade heeft aan het glas van het display (rechter bovenhoek), maar dat ik niet wil dat dit gerepareerd wordt.quote:Onze gecertificeerde technici hebben jouw mobiele telefoon grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw toestel schade heeft die is veroorzaakt door vallen, stoten of klemmen.
Wel kunnen we jouw toestel tegen betaling repareren. De kosten voor deze reparatie zijn ¤300,10 (inclusief BTW) Je toestel is dan vakkundig gerepareerd en wij installeren de nieuwst e softwareversie, waardoor je direct profiteert van verbeterde functies en gebruiksgemak. Op de reparatie van het defect geven wij standaard 3 maanden garantie. Om jouw toestel te herstellen moeten wij de volgende werkzaamheden uitvoeren: Display vervangen
Volgens mij is het zo dat bij visuele schade dit natuurlijk zeer discutabel is.quote:Op donderdag 5 maart 2015 14:49 schreef bijdehand het volgende:
Dynafix... ik wens je zeer veel succes
Lekker van dat popi jopi-kijk-ons-eens-aansluiting-vinden-bij-onze-klant-gedrag.quote:
Maar het gaat juist om een productiefout.quote:Op donderdag 5 maart 2015 14:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo dat bij visuele schade dit natuurlijk zeer discutabel is.
Vrees dat dit een verloren zaak is, je kan nog proberen dat zij moeten aantonen dat het echt zo is en dan zullen ze wel een foto of verwijzing geven naar de zichtbare schade.
Dat snap ik, echter, dit soort problemen kunnen ontstaan door valschade en als ze er op die manier eventueel onderuit kunnen komen dan zullen ze dat proberen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar het gaat juist om een productiefout.
Productiefouten kunnen niet ontstaan door valschadequote:Op donderdag 5 maart 2015 15:06 schreef RingBewoner het volgende:
Dat snap ik, echter, dit soort problemen kunnen ontstaan door valschade en als ze er op die manier eventueel onderuit kunnen komen dan zullen ze dat proberen.
Mja... is misschien een optie. Vind echter niet dat Dynafix hier 300 Euro aan mag verdienen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:08 schreef jatochneetoch het volgende:
Gewoon via de inboedelverzekering laten repareren.
Ben je dom of snap je het echt niet? Een probleem met display en camera kan ontstaan door valschade, als ze het daarop kunnen afschuiven dan zullen ze dat doen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Productiefouten kunnen niet ontstaan door valschade
Natuurlijk snap ik dat, echter dan moeten ze dat toch aantonen en daar blijven ze dus in gebreke. Ze tonen helemaal niets aan. In dit geval is het volgens mij gewoon aantoonbaar dat dit een productiefout betreft.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:12 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ben je dom of snap je het echt niet? Een probleem met display en camera kan ontstaan door valschade, als ze het daarop kunnen afschuiven dan zullen ze dat doen.
Het is ook aantoonbaar dat het toestel schade heeft die niet ontstaat door rustig op een tafel te liggen. Dus het is jouw woord tegen het woord van Dynafix.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat, echter dan moeten ze dat toch aantonen? In dit geval is het volgens mij gewoon aantoonbaar dat dit een productiefout betreft.
Ik snap het, maar hebben ze daarmee gelijk?quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het is ook aantoonbaar dat het toestel schade heeft die niet ontstaat door rustig op een tafel te liggen. Dus het is jouw woord tegen het woord van Dynafix.
Daardoor kunnen ze het ontstaan van de klacht wel ter discussie stellen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik snap het, maar hebben ze daarmee gelijk?
Als je goed hebt gelezen stellen ze dit niet ter discussie. Sterker nog, ze reppen er niet over. Ze willen mijn display repareren, maar daar heb ik dus niet om gevraagd.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Daardoor kunnen ze het ontstaan van de klacht wel ter discussie stellen.
Nou, bel ze dan eens en leg het aan ze voor. Is een stuk effectiever dan een topic er over openen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als je goed hebt gelezen stellen ze dit niet ter discussie. Sterker nog, ze reppen er niet over. Ze willen mijn display repareren, maar daar heb ik dus niet om gevraagd.
Heb ik al gedaan. Ik krijg een of ander vrouwelijk ijskonijn aan de lijn die een standaard riedeltje opdreunt en geen enkele ruimte ter discussie open laat. Bovendien kost het ook nog een c.a. 40 cent per minuut tot max. 22 Euro + kosten voor gebruik van je mobiele telefoon.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:27 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nou, bel ze dan eens en leg het aan ze voor. Is een stuk effectiever dan een topic er over openen.
HTC zal dan (waarschijnlijk) aangeven dat ze het toestel ter beoordeling willen zien en dan (waarschijnlijk) tot dezelfde conclusie komen. Toestel met visuele schade komt 9/10 keer niet meer in aanmerking voor garantie, hoe lullig dit ook is.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan. Ik krijg een of ander vrouwelijk ijskonijn aan de lijn die een standaard riedeltje opdreunt en geen enkele ruimte ter discussie open laat. Bovendien kost het ook nog een c.a. 40 cent per minuut tot max. 22 Euro + kosten voor gebruik van je mobiele telefoon.
Ik ga HTC straks wel even bellen.
Waarschijnlijk wel. Heel krom. Mafia is het. Pure Mafia!quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:31 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
HTC zal dan (waarschijnlijk) aangeven dat ze het toestel ter beoordeling willen zien en dan (waarschijnlijk) tot dezelfde conclusie komen. Toestel met visuele schade komt 9/10 keer niet meer in aanmerking voor garantie, hoe lullig dit ook is.
quote:Smartphoneverkopers proberen consumenten met een defect toestel vaak af te schepen, door bijvoorbeeld onterecht of voorbarig hoge onderzoekskosten in rekening te brengen.
Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond, die achttien telefoons met een klein defect bij verschillende winkels ter reparatie inleverde. De smartphones vielen allen nog onder de garantie van twee jaar.
"In de helft van de gevallen probeerden verkopers te voorkomen dat het defecte toestel voor kosteloze reparatie werd ingeleverd", aldus de Consumentenbond.
Volgens de Consumentenbond gebruikten werknemers bij de servicebalie "smoezen" als "deze telefoon is te ruw gebruikt", "misschien moet u honderden euro’s bijbetalen", "er zit een winkel om de hoek die veel sneller repareert" (voor eigen kosten, red.) of "kom over een week terug".
Onderzoekskosten
Ook rekenen veel winkeliers onderzoekskosten voor het verwerken van de garantieprocedure, terwijl die in de eerste zes maanden na aankoop voor rekening van de verkoper zijn.
Daarnaast mogen deze onderzoekskosten alleen worden gerekend als het defect niet onder de garantie valt, of wanneer de klant op basis van de prijsopgave besluit af te zien van de reparatie.
Vochtschade
De Consumentenbond bevochtigde bij alle smartphones de vochtindicatoren, die aangeven of een apparaat in contact is gekomen met vocht. De defecten van de smartphones hadden echter niets te maken met vochtschade.
"Een verkleuring van de vochtindicator alleen is onvoldoende bewijs dat er door oxidatie een defect is ontstaan, daarvoor is aanvullend bewijs nodig", aldus de Consumentenbond.
Apple-retailers iCentre en Amac constateerden bij twee iPhones ten onrechte vochtschade. De offerte om dit te herstellen bedroeg 250 euro. iCentre heeft zijn verontschuldgingen voor de "onjuiste schadediagnose" aangeboden, Amac wilde niet reageren.
Zestien
Uiteindelijk werden zestien van de achttien smartphones zonder extra kosten gerepareerd. De Consumentenbond adviseert consumenten om "voet bij stuk te houden" en zich niet af te laten schepen door verkopers.
Na zes maanden na de koop wel. In de eerste zes maanden van de koop geldt omgekeerde bewijslast, dus moet de verkoper bewijzen dat het defect geen productiefout is. Dat kan hij niet, net zoals jij nu niet kunt bewijzen dat de schade aan de camera niet is ontstaan door de gebruiksschade, hoe lullig en oneerlijk dat ook klinkt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik snap het, maar hebben ze daarmee gelijk?
Ik ken de verhalen, heb zelf in een teletoco gewerkt. Het is gewoon een heel lastige situatie, het word touwtrekkerij en dat verlies je 9/10 keer, hoe kut en oneerlijk dat soms ook is. HTC wil wel eens wat coulanter zijn en mijn ervaring met het toestel direct opsturen naar HTC is erg goed, had het toestel binnen 10 dagen weer terug.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Heel krom. Mafia is het. Pure Mafia!
Lees dit dan
http://www.nu.nl/mobiel/4(...)ten-smartphones.html
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |