abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150315050
"Leuke" situatie:

Ik ben in het bezig van een HTC One (M7). Dit toestel heeft een veel voorkomend probleem, namelijk een cameramodule die na verloop van tijd slecht functioneert en een roze / paarse gloed op foto's en in het display gaat vertonen. Dit blijkt een productiefout te zijn en zou een warmte probleem zijn.

Ik heb mijn toestel via T-Mobile ter reparatie aangeboden aangezien ik ontdekte dat de garantietermijn van 2 jaar nog net niet verlopen is. Toestel dus aangetekend opgestuurd naar de partner van HTC en T-Mobile.... Dynafix te Nuth (Zuid-Limburg).

Ik kreeg zojuist een prijsopgaaf per mail toegestuurd. Als ik het toestel zou willen laten repareren zou het me ¤300,10 kosten. Dit is wat ze schreven:

quote:
Onze gecertificeerde technici hebben jouw mobiele telefoon grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw toestel schade heeft die is veroorzaakt door vallen, stoten of klemmen.

Wel kunnen we jouw toestel tegen betaling repareren. De kosten voor deze reparatie zijn ¤300,10 (inclusief BTW) Je toestel is dan vakkundig gerepareerd en wij installeren de nieuwst e softwareversie, waardoor je direct profiteert van verbeterde functies en gebruiksgemak. Op de reparatie van het defect geven wij standaard 3 maanden garantie. Om jouw toestel te herstellen moeten wij de volgende werkzaamheden uitvoeren: Display vervangen
Even voor de duidelijkheid... ik heb bij het aanmelden van de reparatie bij T-Mobile aangegeven dat het reparatieverzoek gaat om een defecte cameramodule, hetgeen een productiefout betreft. Bovendien heb ik aangegeven dat het toestel lichte schade heeft aan het glas van het display (rechter bovenhoek), maar dat ik niet wil dat dit gerepareerd wordt.

Waar komen ze mee... een prijsopgaaf voor de reparatie van het display 8)7

Bellen met Dynafix heeft geen enkele zin aangezien ze aangeven dat toestellen niet onder garantie gerepareerd worden indien het toestel zichtbare schade heeft. HALLO!! Het betreft hier een PRODUCTIEFOUT! De schade aan het toestel heeft in geen enkel opzicht te maken met de brakke cameramodule.

Het mooiste komt nog:

Die mafkezen berekenen ¤36,30 onderzoekskosten aan mij door! Enveloppe openen "Oh..kijk nou... schade, dus geen garantie". Wat nou onderzoek? :')

Dit zinnetje ook:

quote:
Onze gecertificeerde technici hebben jouw mobiele telefoon grondig nagekeken en getest

_O-

T-Mobile gebeld. Zij zijn gelukkig bereid om de onderzoekskosten voor hun rekening te nemen, maar man man man... wat heb ik mij zitten ergeren.

Kan ik hier nog iets mee of moet ik me er bij neerleggen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2015 20:15:26 ]
pi_150315168
Dynafix... ik wens je zeer veel succes ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 5 maart 2015 @ 14:52:35 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150315241
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 14:49 schreef bijdehand het volgende:
Dynafix... ik wens je zeer veel succes ;(
Volgens mij is het zo dat bij visuele schade dit natuurlijk zeer discutabel is.

Vrees dat dit een verloren zaak is, je kan nog proberen dat zij moeten aantonen dat het echt zo is en dan zullen ze wel een foto of verwijzing geven naar de zichtbare schade.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150315304
Je toestel is dan vakkundig gerepareerd en wij installeren de nieuwst e softwareversie, waardoor je direct profiteert van verbeterde functies en gebruiksgemak

:') Die shit gaat automatisch via wifi, alsof je die jokers daarvoor nodig zou hebben.

Inderdaad een schijtbedrijf, in het verleden een paar keer gedoe mee gehad vanwege een productiefout van een toetsel dat ik had. Lijkt wel een club ambtenaren daar.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_150315519
Ik ga HTC nog wel even bellen. Kijken wat zij zeggen.
pi_150315527
Dat hele tutoyeren ook :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_150315545
quote:
99s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:02 schreef bijdehand het volgende:
Dat hele tutoyeren ook :r
Lekker van dat popi jopi-kijk-ons-eens-aansluiting-vinden-bij-onze-klant-gedrag. :r
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_150315599
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 14:52 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat bij visuele schade dit natuurlijk zeer discutabel is.

Vrees dat dit een verloren zaak is, je kan nog proberen dat zij moeten aantonen dat het echt zo is en dan zullen ze wel een foto of verwijzing geven naar de zichtbare schade.
Maar het gaat juist om een productiefout.
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:06:18 #9
343196 RingBewoner
pi_150315637
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar het gaat juist om een productiefout.
Dat snap ik, echter, dit soort problemen kunnen ontstaan door valschade en als ze er op die manier eventueel onderuit kunnen komen dan zullen ze dat proberen.
pi_150315698
Gewoon via de inboedelverzekering laten repareren.
pi_150315767
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:06 schreef RingBewoner het volgende:
Dat snap ik, echter, dit soort problemen kunnen ontstaan door valschade en als ze er op die manier eventueel onderuit kunnen komen dan zullen ze dat proberen.
Productiefouten kunnen niet ontstaan door valschade ;)
pi_150315811
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:08 schreef jatochneetoch het volgende:
Gewoon via de inboedelverzekering laten repareren.
Mja... is misschien een optie. Vind echter niet dat Dynafix hier 300 Euro aan mag verdienen.
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:12:56 #13
343196 RingBewoner
pi_150315829
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Productiefouten kunnen niet ontstaan door valschade ;)
Ben je dom of snap je het echt niet? Een probleem met display en camera kan ontstaan door valschade, als ze het daarop kunnen afschuiven dan zullen ze dat doen.
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:13:33 #14
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_150315851
Gewoon via HTC spelen.
pi_150315926
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:12 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ben je dom of snap je het echt niet? Een probleem met display en camera kan ontstaan door valschade, als ze het daarop kunnen afschuiven dan zullen ze dat doen.
Natuurlijk snap ik dat, echter dan moeten ze dat toch aantonen en daar blijven ze dus in gebreke. Ze tonen helemaal niets aan. In dit geval is het volgens mij gewoon aantoonbaar dat dit een productiefout betreft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2015 15:16:32 ]
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:16:35 #16
343196 RingBewoner
pi_150315964
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Natuurlijk snap ik dat, echter dan moeten ze dat toch aantonen? In dit geval is het volgens mij gewoon aantoonbaar dat dit een productiefout betreft.
Het is ook aantoonbaar dat het toestel schade heeft die niet ontstaat door rustig op een tafel te liggen. Dus het is jouw woord tegen het woord van Dynafix.
pi_150316021
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:16 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Het is ook aantoonbaar dat het toestel schade heeft die niet ontstaat door rustig op een tafel te liggen. Dus het is jouw woord tegen het woord van Dynafix.
Ik snap het, maar hebben ze daarmee gelijk?
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:19:45 #18
343196 RingBewoner
pi_150316054
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Daardoor kunnen ze het ontstaan van de klacht wel ter discussie stellen.
pi_150316306
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:19 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Daardoor kunnen ze het ontstaan van de klacht wel ter discussie stellen.
Als je goed hebt gelezen stellen ze dit niet ter discussie. Sterker nog, ze reppen er niet over. Ze willen mijn display repareren, maar daar heb ik dus niet om gevraagd.
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:27:39 #20
343196 RingBewoner
pi_150316344
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als je goed hebt gelezen stellen ze dit niet ter discussie. Sterker nog, ze reppen er niet over. Ze willen mijn display repareren, maar daar heb ik dus niet om gevraagd.
Nou, bel ze dan eens en leg het aan ze voor. Is een stuk effectiever dan een topic er over openen.
pi_150316430
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:27 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Nou, bel ze dan eens en leg het aan ze voor. Is een stuk effectiever dan een topic er over openen.
Heb ik al gedaan. Ik krijg een of ander vrouwelijk ijskonijn aan de lijn die een standaard riedeltje opdreunt en geen enkele ruimte ter discussie open laat. Bovendien kost het ook nog een c.a. 40 cent per minuut tot max. 22 Euro + kosten voor gebruik van je mobiele telefoon.

Ik ga HTC straks wel even bellen.
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:31:18 #22
343196 RingBewoner
pi_150316473
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan. Ik krijg een of ander vrouwelijk ijskonijn aan de lijn die een standaard riedeltje opdreunt en geen enkele ruimte ter discussie open laat. Bovendien kost het ook nog een c.a. 40 cent per minuut tot max. 22 Euro + kosten voor gebruik van je mobiele telefoon.

Ik ga HTC straks wel even bellen.
HTC zal dan (waarschijnlijk) aangeven dat ze het toestel ter beoordeling willen zien en dan (waarschijnlijk) tot dezelfde conclusie komen. Toestel met visuele schade komt 9/10 keer niet meer in aanmerking voor garantie, hoe lullig dit ook is.
pi_150316617
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:31 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

HTC zal dan (waarschijnlijk) aangeven dat ze het toestel ter beoordeling willen zien en dan (waarschijnlijk) tot dezelfde conclusie komen. Toestel met visuele schade komt 9/10 keer niet meer in aanmerking voor garantie, hoe lullig dit ook is.
Waarschijnlijk wel. Heel krom. Mafia is het. Pure Mafia!

Lees dit dan :')

http://www.nu.nl/mobiel/4(...)ten-smartphones.html

quote:
Smartphoneverkopers proberen consumenten met een defect toestel vaak af te schepen, door bijvoorbeeld onterecht of voorbarig hoge onderzoekskosten in rekening te brengen.

Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond, die achttien telefoons met een klein defect bij verschillende winkels ter reparatie inleverde. De smartphones vielen allen nog onder de garantie van twee jaar.

"In de helft van de gevallen probeerden verkopers te voorkomen dat het defecte toestel voor kosteloze reparatie werd ingeleverd", aldus de Consumentenbond.

Volgens de Consumentenbond gebruikten werknemers bij de servicebalie "smoezen" als "deze telefoon is te ruw gebruikt", "misschien moet u honderden euro’s bijbetalen", "er zit een winkel om de hoek die veel sneller repareert" (voor eigen kosten, red.) of "kom over een week terug".

Onderzoekskosten

Ook rekenen veel winkeliers onderzoekskosten voor het verwerken van de garantieprocedure, terwijl die in de eerste zes maanden na aankoop voor rekening van de verkoper zijn.

Daarnaast mogen deze onderzoekskosten alleen worden gerekend als het defect niet onder de garantie valt, of wanneer de klant op basis van de prijsopgave besluit af te zien van de reparatie.
Vochtschade

De Consumentenbond bevochtigde bij alle smartphones de vochtindicatoren, die aangeven of een apparaat in contact is gekomen met vocht. De defecten van de smartphones hadden echter niets te maken met vochtschade.

"Een verkleuring van de vochtindicator alleen is onvoldoende bewijs dat er door oxidatie een defect is ontstaan, daarvoor is aanvullend bewijs nodig", aldus de Consumentenbond.

Apple-retailers iCentre en Amac constateerden bij twee iPhones ten onrechte vochtschade. De offerte om dit te herstellen bedroeg 250 euro. iCentre heeft zijn verontschuldgingen voor de "onjuiste schadediagnose" aangeboden, Amac wilde niet reageren.
Zestien

Uiteindelijk werden zestien van de achttien smartphones zonder extra kosten gerepareerd. De Consumentenbond adviseert consumenten om "voet bij stuk te houden" en zich niet af te laten schepen door verkopers.
pi_150316660
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Na zes maanden na de koop wel. In de eerste zes maanden van de koop geldt omgekeerde bewijslast, dus moet de verkoper bewijzen dat het defect geen productiefout is. Dat kan hij niet, net zoals jij nu niet kunt bewijzen dat de schade aan de camera niet is ontstaan door de gebruiksschade, hoe lullig en oneerlijk dat ook klinkt.

Daarbij moet ik wel zeggen dat Dynafix de pure aids is in de Nederlandse telecomwereld. Het zijn nog net geen oplichters...
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:40:26 #25
343196 RingBewoner
pi_150316788
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel. Heel krom. Mafia is het. Pure Mafia!

Lees dit dan :')

http://www.nu.nl/mobiel/4(...)ten-smartphones.html

[..]

Ik ken de verhalen, heb zelf in een teletoco gewerkt. Het is gewoon een heel lastige situatie, het word touwtrekkerij en dat verlies je 9/10 keer, hoe kut en oneerlijk dat soms ook is. HTC wil wel eens wat coulanter zijn en mijn ervaring met het toestel direct opsturen naar HTC is erg goed, had het toestel binnen 10 dagen weer terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')