Ik weet niet waar de forensische expeditie precies is geweest, misschien wel noordelijker dan wij denken.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor zover we weten is er alleen een "officieel" (zeg maar: waar je niet vanaf kan wijken) "pad" tot je bij de paddocks bent. Daarop kan je juist uitwaaieren en verschillende kanten op. Erna? Nog veel meer.
Maar als de basis voor deze "verklaring" is, de "forensische expeditie" van januari, dan is dat allemaal heel vroeg op de trip, dus niet ten noorden van de paddocks, want daar zijn die onderzoekers -door het slechte weer, ik neem ze verder niks kwalijk- niet geweest.
Mij staat bij de uitspraak van de ouders, in mijn ogen echt heel zwak en niet waarheidsvindend: "We hebben het wel gezien, we keren om".![]()
![]()
![]()
Eens. Hier is er dus zeker 1 die zich van 542 naar 550 kan verplaatsen op korte afstand van netwerkbereik en iets verder de mirador waar 80 toeristen per dag op komen. Nou ja laten het er 8 zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarheidsvindend/onderzoekend/feitelijk is deze "ravijnverklaring" zo mogelijk nog zwakker dan die van Betsy...
Wat we begrepen hebben in januari is dat ze "vrijwel niks konden", eerst vanwege een week uitstel (heee?!) omdat bepaalde teamleden niet konden, maar de tickets vanuit Nederland niet meer gewijzigd konden worden, daarna vanwege het slechte weer.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:30 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik weet niet waar de forensische expeditie precies is geweest, misschien wel noordelijker dan wij denken.
Het gaat er mij om dat er beweerd wordt dat het pad niet te missen is, dat er van uit gegaan wordt dat de meiden daarop gebleven zijn. Om dan in het water te geraken, moet het pad dicht langs een water lopen.
Dan zou je toch trauma's op haar gevonden rib en bekkenbot verwachten?quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Is het mogelijk dat door de ongelukkige valpartij van K. in een ravijn haar strakzittende spijkerbroekje van haar lichaam is getrokken, waarbij overigens dat spijkerbroekje zelf verder onbeschadigd is gebleven?
Dit klinkt alsof het helemaal niet zo zeker weten. Waarschijnlijk heeft de familie gevraagd of de forensische onderzoekers ter afsluiting van de zaak een uitspraak konden doen over wat in hun ogen de meest waarschijnlijke aanleiding is voor de verdwijning en de daaropvolgende dood.quote:"De onderzoekers denken dat de meisjes zijn uitgegleden, of op een andere manier een ongeluk hebben gehad. Een misdrijf wordt uitgesloten."
Ik neem aan van niet.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zou je Nikki van P. moeten vragen lijkt me. Ik neem aan dat de ouders nu weer op tv komen om hun verhaal te doen. Daarop wachten zou de andere mogelijkheid zijn.
Waarheidsvindend/onderzoekend/feitelijk is deze "ravijnverklaring" zo mogelijk nog zwakker dan die van Betsy...
goed verwoordquote:Op woensdag 4 maart 2015 15:37 schreef Physsic het volgende:
Misschien is dit nieuwsbericht uit naam van de families geplaatst om te voorkomen dat het nieuwsbericht over de taxichauffeur 'het lopende onderzoek zou belemmeren' (of wat NvP toentertijd ook naar wat.ik.je.brom had gemaild).
Mogelijk hadden ze gehoopt dat het nieuws over de taxichauffeur een beetje stil bleef, maar werd het nieuws uiteindelijk steeds groter en begonnen mensen al een link te leggen tussen K&L en de dode taxichauff.
De 'vragenlijst' van wat.ik.je.brom werd na een vriendelijk verzoek van NvP offline gehaald, maar aangezien NvP niet in staat is om alle nieuwsberichten over de taxichauffeur van het internet te laten verdwijnen, is dit familiebericht misschien een poging om alle speculaties te sussen.
'in belang van het onderzoek...'
Nou, dan hoeven we alleen maar op dat kleine stukje van de tunnelgang naar @2 een ravijn (ofwel steile rivieroever) naast het pad te vinden en dan zijn we er.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat we begrepen hebben in januari is dat ze "vrijwel niks konden", eerst vanwege een week uitstel (heee?!) omdat bepaalde teamleden niet konden, maar de tickets vanuit Nederland niet meer gewijzigd konden worden, daarna vanwege het slechte weer.
Waar ze precies geweest zijn weten we niet, maar helemaal naar de jeans hebben we geen berichten over, laat staan naar die superverre rugzakplek...
Het pad is van de Mirador naar Q2 inderdaad niet te missen; de tunnelgang en daarna de quebrada's. Dat klopt. Maar daarna? Heb je eigenlijk geen pad meer (meer sporen over de paddocks), en kan je uitwaaieren naar verschillende paddocks en huisjes (ons speurwerk naar aanleiding van Edwins video).
De verklaring "je kan niet van het pad af" kan nooit ofte nimmer op het hele gebied betrekking hebben, alleen op het stuk Start Klim-Quebrada 2 (de rode en witte stippellijnen van de HERE-kaart).
En de resten zijn op miraculeuze wijze aan de andere kant van de CD terecht gekomen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:41 schreef Perico het volgende:
"Met name het laatste stuk van de afdaling van de Pianista heeft gevaarlijke en steile hellingen."
Dan denk je toch aan, waar P. met Eva Wiessing halt houdt, niet ver van Boquete nog. Zouden de nachtfoto's dan direct na dit trauma gemaakt zijn? Maar de fotonemer is daar wel mobiel.
16:39 eerste noodoproep, 2,5 uur na de laatste foto= een was bewusteloos en werd wakker?quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:41 schreef Perico het volgende:
"Met name het laatste stuk van de afdaling van de Pianista heeft gevaarlijke en steile hellingen."
Dan denk je toch aan, waar P. met Eva Wiessing halt houdt, niet ver van Boquete nog. Zouden de nachtfoto's dan direct na dit trauma gemaakt zijn? Maar de fotonemer is daar wel mobiel.
Dat is helemaal niet zeker. Die wat.ik.je.brom is nooit meer teruggeweest en er is geen enkele bevestiging dat hij/zij ook daadwerkelijk contact heeft gehad met NvP.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:37 schreef Physsic het volgende:
De 'vragenlijst' van wat.ik.je.brom werd na een vriendelijk verzoek van NvP offline gehaald
Is dat sarcasme? Want toen ik op 'verzenden' klikte ergerde ik me er weer even aan dat ik zelden goed en duidelijk kan verwoorden wat ik eigenlijk wil zeggen. xDquote:
Dat zouden dus alleen Q1 (stroomt in Q2) en Q2 kunnen zijn:quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:42 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Nou, dan hoeven we alleen maar op dat kleine stukje van de tunnelgang naar @2 een ravijn (ofwel steile rivieroever) naast het pad te vinden en dan zijn we er.
Ah, dacht dat hij die mail had doorgestuurd naar iemand. Kon het me niet goed meer herinneren.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zeker. Die wat.ik.je.brom is nooit meer teruggeweest en er is geen enkele bevestiging dat hij/zij ook daadwerkelijk contact heeft gehad met NvP.
Precies, dat is ook nog zoiets. Om 14:00 bij Q1 en om ~14:30 bij Q2, maar dan pas ~2:10 later pas een noodoproep doen, doet niet vermoeden dat ze toen bij Q2 waren...quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
16:39 eerste noodoproep, 2,5 uur na de laatste foto
We weten niets van hem en opeens in dit topic komen en opeens een website aanmaken?quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ah, dacht dat hij die mail had doorgestuurd naar iemand. Kon het me niet goed meer herinneren.
Nee, verre van. Ik vind je post een duidelijk beeld geven en inderdaad ik denk hetzelfde.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Is dat sarcasme? Want toen ik op 'verzenden' klikte ergerde ik me er weer even aan dat ik zelden goed en duidelijk kan verwoorden wat ik eigenlijk wil zeggen. xD
Graag, maar die is gelocked, heb in Feedback om een unlock gevraagd.quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:50 schreef kuil het volgende:
Kan dit persbericht ook in de OP?
http://www.eenvandaag.nl/(...)s%20en%20Lisanne.pdf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |