abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150343268
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 09:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat noem je hier eigenlijk megaklassen? Op de basisschool zat ik in een klas van 30-32.
Juist in die fase is dat werkelijk alle perken te buiten.

Groepjes van 8-10 zijn het meest ideaal voor elke vorm van leren. Ik geef zelf al bijna 10 jaar les en zie het terug in mijn ervaring. En dat zijn dan niet eens kinderen die juist veel meer persoonlijke aandacht en begeleiding nodig hebben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150343275
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 09:27 schreef Konijntjuh het volgende:

Bijvoorbeeld als men men merkt als klassenvertegenwoordiger dat Pietje een gebrek heeft in Nederlands en Lisa heeft hier geen moeite mee dan, dan zouden bijvoorbeeld de klassenvertegenwoordigers in overleg met elkaar en met Lisa naar de leraal kunnen toestappen, en Lisa bij Pietje neer kunnen zetten om Pietje te helpen bij zijn Nederlands.
Varianten op deze oplossing zie je steeds meer in het onderwijs ontstaan, van peerfeedback tot het aannemen van junior docenten die procesbegeleiders zijn. Hoewel het een zinvolle toevoeging kan zijn aan de onderwijspraktijk - ik ben zelf heel positief over peerfeedback - moet je niet de illusie hebben dat je de taak van de leerkracht hiermee kleiner maakt. Die is en blijft van het grootste belang en heeft meer tijd en middelen nodig dan hij nu heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_150343313
Het hangt van het soort taak af, maak ik werk zelf graag met groepen van 15-20 studenten en in geval van bijvoorbeeld samen onderzoek doen vind ik 4 optimaal (maar 2 kan ook).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_150343350
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 09:33 schreef Claudia_x het volgende:
moet je niet de illusie hebben dat je de taak van de leerkracht hiermee kleiner maakt. Die is en blijft van het grootste belang en heeft meer tijd en middelen nodig dan hij nu heeft.
Beide wijlen mijn ouders waren docent en dus ook daar heb ik flink wat van meegekregen. Vooral mijn pa was net als ik; schijt aan de regeltjes die anderen opleggen en dat maakt dat je sterk in je schoenen moet staan om je eigen curriculum te kunnen laten gelden.

Het is natuurlijk ook wel zo dat veel teveel leraren die opgelegde regeltjes van bovenaf teveel accepteren en leidend maken. Dat hoeft lang niet altijd; je kan je ook verzetten tegen debiele regeltjes. Dat creeert kortstondig misschien wat strubbels, maar op de lange termijn merk je dat zowel leerlingen als collega's je daarom waarderen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 6 maart 2015 @ 10:06:24 #180
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150343985
Je eigen curriculum? Zoals in Natuurkunde is onzin: Raketten kunnen niet zonder een atmosfeer werken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_150344162
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Je eigen curriculum? Zoals in Natuurkunde is onzin: Raketten kunnen niet zonder een atmosfeer werken?
Mijn pa gaf geen natuurkunde maar juist de fysica is het antwoord op die vraag, maar dat is hier offtopic.

vrijdag 6 maart 2015 @ 10:16:18 #182
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_150344231
Interessant onderwerp!
Wel spijtig dat ze ons niet de waarheid op school leren en alleen maar leugens van de staat verpreiden.
Ik drink geen kraantjeswater.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:38:13 #183
45206 Pietverdriet
pi_150344777
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mijn pa gaf geen natuurkunde maar juist de fysica is het antwoord op die vraag, maar dat is hier offtopic.
Geef dan antwoord in het fakery in space topic
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:40:27 #184
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_150344830
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik hoop dat je daar geen les in geeft, want fysica heb je duidelijk weinig van begrepen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_150344842
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geef dan antwoord in het fakery in space topic
Dat komt nog een keer Piet. Met wat meer uitleg. Goed onderzoek kost nu eenmaal tijd.

vrijdag 6 maart 2015 @ 10:41:47 #186
45206 Pietverdriet
pi_150344862
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat komt nog een keer Piet. Met wat meer uitleg. Goed onderzoek kost nu eenmaal tijd.
Beloftes beloftes
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:45:39 #187
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_150344930
quote:

[..]

Hoeveel onderzoek heeft impulsbehoud nou weer nodig? :? Of het formaat van een object in een foto wat dat betreft.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 6 maart 2015 @ 14:34:49 #188
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150352209
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoeveel onderzoek heeft impulsbehoud nou weer nodig? :? Of het formaat van een object in een foto wat dat betreft.
Zijn er geen tests van een mini raket in een vacuüm ruimte? Of een leeglopende ballon for that matter?
pi_150352897
quote:

[..]

Dit is nou een goed voorbeeld van een geval waarin wat lessen argumentatieleer goed van pas zouden komen. Bewijs op krediet is geen bewijs. Maar verder kom je elke keer niet.

Een paar lessen over de wetenschappelijke methode zouden je ook goed doen. Een 'onderzoek' starten waarvan de conclusie al vaststaat en je ogen sluiten voor inhoudelijk weerwoord. Roepen dat alles wat je niet aanstaat 'onmogelijk' en 'onzin' is, maar argumenten komen later wel. Een academicus onwaardig.

En dan heb ik het nog niet eens over de scheldpartijen en ernstige beschuldigingen aan het adres van duizenden wetenschappers.
pi_150353144
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 14:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zijn er geen tests van een mini raket in een vacuüm ruimte? Of een leeglopende ballon for that matter?
Om zo'n test te doen zou je een reden moeten hebben om te verwachten dat een raket anders functioneert in vacuüm. Die reden is er niet. Het enige verschil dat in me opkomt is dat het ontbreken van luchtweerstand alleen maar leidt tot betere prestaties.
pi_150353234
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 14:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Linkdump

http://www.livescience.co(...)ork-without-air.html
pi_150353900
quote:
Pff, een 'wet' uit een boek uit 1687 gebruiken als argument, toen bestonden er nog niet eens echte raketten! Wie is die 'Newton' überhaupt, dat hij zo weinig begrijpt van basale fysica?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 15:39:58 #193
396550 Richestorags
pi_150354697
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 14:56 schreef Chrysippus het volgende:

[..]

Om zo'n test te doen zou je een reden moeten hebben om te verwachten dat een raket anders functioneert in vacuüm. Die reden is er niet. Het enige verschil dat in me opkomt is dat het ontbreken van luchtweerstand alleen maar leidt tot betere prestaties.
Exact, maar ik kan me voorstellen dat men vroeger voordat men de ruimte inging wel wat tests deed met schaalmodellen.
pi_150357165
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Exact, maar ik kan me voorstellen dat men vroeger voordat men de ruimte inging wel wat tests deed met schaalmodellen.
Raketten worden wel onder lage druk getest, bijvoorbeeld in het Johnson Space Center en Glenn Research Center, maar niet specifiek om te kijken of ze zonder druk nog wel stuwkracht leveren bedoelde ik :P in het algemeen zal de stuwkracht juist toenemen met hoogte (afhankelijk van het ontwerp).
De meeste tests zijn gewoon 'sea-level' tests aangezien die een stuk goedkoper zijn. Hoe ze het in het begin precies deden weet ik niet, vermoedelijk ook sea-level tests en testvluchten (met de afgedankte V2's en afgeleiden daarvan), goedkoper en een stuk minder complex. De eerste 'moderne' raketten waren zo klein dat een schaalmodel niet echt nodig zou zijn geweest, de eerste vlucht van Goddard kwam ook maar iets meer dan 12 meter hoog.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 16:43:12 #195
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_150357392
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 15:39 schreef Richestorags het volgende:
Zoals de V2? :)
De eerste raket die 'de ruimte' (80km) bereikte. Daar was het doel (volgens mij) niet 'de ruimte bereiken'. Hoewel die (natuurlijk) wel windtunnel modellen had.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:12:57 #196
45206 Pietverdriet
pi_150358534
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

De eerste raket die 'de ruimte' (80km) bereikte. Daar was het doel (volgens mij) niet 'de ruimte bereiken'. Hoewel die (natuurlijk) wel windtunnel modellen had.
Volgens bereikte de v2 in een hoogte test zelfs 96 kilometer, maar hoogte was niet de bedoeling idd
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:14:03 #197
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_150358585
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

De eerste bemande Amerikaanse raketten deden ipc niets anders. Hard recht omhoog vliegen en even boven de afgesproken grens waar de ruimte begint verblijven.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 6 maart 2015 @ 17:16:14 #198
45206 Pietverdriet
pi_150358662
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De eerste bemande Amerikaanse raketten deden ipc niets anders. Hard recht omhoog vliegen en even boven de afgesproken grens waar de ruimte begint verblijven.
De kikkersprong van Alan Shepard
  zaterdag 7 maart 2015 @ 09:13:46 #199
396550 Richestorags
pi_150379202
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 17:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is, naast Newton, toch al het bewijs wat je nodig hebt?
  zaterdag 7 maart 2015 @ 09:27:15 #200
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_150379345
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 09:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat is, naast Newton, toch al het bewijs wat je nodig hebt?
Niet helemaal. Wat je dan nog kan zeggen is dat de raket in de atmosfeer vaart genoeg heeft gemaakt om een kort hopje boven de atmosfeer te maken.
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')