abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:24:37 #76
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150282342
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die waren er altijd al. De wereld wordt kleiner dus kom je eerder in contact met die lui. En het internet biedt ze de mogelijkheid om zichzelf te uiten.
Exact mijn punt op pagina 1 al.
Nieuws en informatie verspreid zich vele male sneller dan voorheen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_150282345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:04 schreef 11en30 het volgende:
Jij bent het zelf die de link legt, niet ik.

Ik denk idd dat leermogelijkheden aangeboren zijn. Beetje vreemd om te veronderstellen dat dit niet zo is. Er zal wel iets rek in zitten maar dat beschouw ik dan nog als binnen de categorie. Je kan investeren in een laagbegaafde halve zool wat je wilt, die gaat nooit cum laude technische natuurkunde afstuderen.
Je pleidooi zwalkt alle kanten op. Leermogelijkheden zijn inderdaad aangeboren. Dat wil zeggen: alle baby's worden daarmee geboren. Niet elk kind leert misschien die dingen die jij waardevol vindt, maar het vermogen om te leren is iets wat we allemaal met elkaar delen.

Uit alles wat we weten over het leervermogen van mensen komt naar voren dat de "rek" waar jij het over hebt wel wat meer voorstelt dan dat. Tussen de 40% en 60% van menselijk functioneren kan toegeschreven worden aan genetische of aangeboren factoren. Dat betekent dus dat de rest wordt verworven. Op het gebied van taal betekent dat bijvoorbeeld dat elk kind wordt geboren met het vermogen om een taal te verwerven, maar dat bij een gebrek aan prikkels die potentie niet geactualiseerd wordt. Dat is meteen een belangrijke grondslag van het onderwijs. Die stimulans van buitenaf maakt namelijk wel degelijk verschil.

Een interessante recente ontwikkeling op wetenschappelijk gebied is de epigenetica, die een verklaring kan bieden voor waarom verschillen tussen bijvoorbeeld identieke tweelingen ontstaan. Het heeft er alle schijn van dat het tegenover elkaar zetten van nature en nurture een achterhaalde kijk is op de relatie tussen de menselijke natuur en zijn omgeving. Er lijkt sprake van een wederkerige relatie te zijn - nog een reden waarom stimulans van buitenaf er wel degelijk toe doet.

Los hiervan en los van het linkse verheffingsideaal is er nog een motief om onderwijs te bieden: niet elk kind krijgt de gelegenheid om te ontsnappen aan een eenzijdige opvoeding. Voor mij betekende school bijvoorbeeld een plek waar ik voor het eerst in aanraking kwam met atheïsten.

En tot slot: hiërarchische relaties zijn belangrijk voor kinderen (en blijven dat ook voor volwassenen, zou ik willen stellen). Ouder en kind, werkgever en werknemer, leraar en leerling - dat zijn relaties die ons idealiter in staat stellen meer uit onszelf te halen en onze horizon te verbreden. De werkelijkheid is vaak bewerkelijker, maar dat doet geen afbreuk aan de potentiële waarde van zo'n hiërarchische relatie.

Natuurlijk kun je al deze zaken in theorie ook buiten het onderwijs vinden, maar scholen en universiteiten zijn een praktische oplossing om groepen met soortgelijke wensen te bedienen. Door school kunnen ouders blijven werken bijvoorbeeld. Dat heeft weer iets heel liberaals, de marktwerking als onderliggend principe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_150282565
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 07:38 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Is het ooit in de geschiedenis weleens beter geweest dan?

Ik zou de bewering wel aandurven dat in het onderwijs van nu er meer ruimte voor kritisch denken en afwijkende meningen is dan pakweg 50 jaar geleden.

P.S. De bronnen die je aanhaalt zijn allen Amerikaans, hoe zit het naar jou mening dan in Europa (en Nederland) en kan je dit onderbouwen?
Klopt, de filmpjes zijn meestal gericht op de VS, maar dat is niet omdat het alleen daar plaatsvindt. Heb kort naar Nederlandse filmpjes gezocht. Wellicht dat ik later meer over andere landen post.

die "weer" staat tussen haakjes. Dat is niet om te stellen dat "het vroeger beter was", meer omdat de mens de unieke kenmerken bezit om kritisch na te denken en te overwegen of wat iemand zegt wel klopt.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 08:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Denk ook dat EL_Mata hier ook de mist mee ingaat en daar hoef je helemaal niet 50 jaar voor terug. Zelfs in mijn tijd eind jaren 70 en jaren 80 was het onderwijs veel meer het volgen van autoriteit dan dat het nu het geval is, veel meer klassikaal en het stampen van feiten,sommen enz en dat veranderde eigenlijk pas een beetje in het 3e jaar middelbaar onderwijs. Het enige waar wij op de middelbare school een beetje uitgedaagd werden om kritisch na te denken waren de vrijwillige computerlessen.

En is het niet wenselijker om politiek nog maar even weg te houden bij kinderen, zeker bij de basisschool? Of het nu gaat om staatsindoctrinatie of El_Mata's manier van kritisch denken.
Je bent een stuk ouder dan ik je inschatte, goed om je visie van "vroeger" (je lijkt 10 jaar ouder dan ik) erbij te zetten.

Zeker wenselijk om politiek weg te houden, maar het is niet "mijn" manier van kritisch denken. Kritisch denken houdt in dat je tegen het licht houdt wat je verteld wordt. Dat je zaken niet zomaar accepteert en zeker niet als het slechts gebaseerd is op autoriteit, echt of vals.

Dat is niet politiek, nou juist niet. Politiek is liegen, verdraaien en manipuleren, de kern van dat "beroep".

quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 08:45 schreef Claudia_x het volgende:
Niemand die ik ken die in het onderwijs werkzaam is of er zijdelings mee te maken heeft, zou het met de openingspost oneens zijn.
En jij kent nogal wat mensen in het onderwijs, neem ik aan...

quote:
Er is recentelijk veel aandacht voor het bevorderen van zogenaamde 21e-eeuwse vaardigheden, waar creativiteit en kritisch denken toe behoren. Zeggen dat je tegen het onderwijzen van kritisch denken bent, is net zoiets als zeggen dat je tegen de vrijheid van meningsuiting bent. Iedereen is daar natuurlijk een voorstander van.
Creativiteit en kritisch denken zijn wellicht net als vrijheid van meningsuiting nogal uitgeholde woorden. Zoals het voorbeeld uit de OP waarin "creativiteit" gebruikt wordt om belabberde spelling van jonge kinderen niet te corrigeren. Dat is geen creativiteit natuurlijk.

quote:
Veel belangrijke slagen hebben we in het Nederlandse onderwijsstelsel al gemaakt. Leerlingen en studenten zijn mondiger, ouders zijn kritisch. En hoewel dat niet altijd aangenaam is voor docenten, zijn het in essentie goede en belangrijke maatschappelijke bewegingen. Geen docent verwacht van zijn leerling gedweeë navolging.
Dat laatste waag ik sterk, heel sterk te betwijfelen. Zeker in een tijd waarin de klassen groter worden, kun je als docent kritisch denken beter niet hebben, want dat verstoort de klas. Zie ook de reacties na "Hebdo", waar sommige kinderen niet mee wilden doen met de herdenking (hun goed recht lijkt me).

quote:
Maar goed, net als met de vrijheid van meningsuiting is het niet zo simpel als het lijkt. Veel mensen zeggen voor de vrijheid van meningsuiting te zijn, maar moet je eens zien wat er gebeurt als je zegt dat je voor de absolute vrijheid van meningsuiting bent. Daar raakt men over het algemeen van in de war omdat het buiten de bekende kaders valt. En juist op dat vlak valt mijns inziens meer winst te behalen.
Helemaal mee eens en teruggrijpend op het stukje erboven over wat die woorden nu eigenlijk inhouden en hoe ze beleefd worden.

quote:
Van leerlingen en studenten wordt al verwacht dat zij kritisch zijn, maar er wordt op nog veel meer en veel onzichtbaardere manieren van hen conformisme verwacht, conformisme aan de sociaal-democratie bijvoorbeeld, conformisme aan de toetscultuur. Ik zeg tegen mijn studenten wel eens dat ik eigenlijk tegen cijfers ben. Daar lachen ze aanvankelijk wat om, maar ik ben bloedserieus. Het past niet in hun wereldbeeld, maar ze gaan dat beeld gaandeweg aanpassen en dat vind ik als docent een geweldig proces om studenten door te zien maken.
Daarom nodigde ik met name jou uit aan deze discussie mee te doen. Ik denk dat je een goede docente bent en met dit (gewaagde) statement heb je denk ik daar ook een goede onderbouwing voor.

Conformisme aan veel verschillende dingen. Dat is ook nodig om de steeds grotere klassen bijeen te houden. Relletjes in de klas door afwijkende meningen wil een (slechte) docent helaas niet.

quote:
Om deze reden krijgen studenten bij ons ook argumentatieleer en onderwijzen we hen bijvoorbeeld over het verschil tussen inductief en deductief redeneren. Het is geen studie filosofie, maar ze worden wel geprikkeld om na te denken over hoe zeker je van kennis kunt zijn en hoezeer we op autoriteiten vertrouwen ('hoe weet jij dat er een man om de maan is geweest en hoe zeker ben jij daarvan?'). Ik moet eraan toevoegen dat het merendeel van de studenten hier (aanvankelijk) niet op zit te wachten.
Top!

En dat de studenten er aanvankelijk niet op zitten te wachten lijkt me een bevestiging van het gebrek aan die redenatietalenten voordat ze op de universiteit komen.

Nuttig werk wat je doet dus! _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150282741
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:21 schreef theguyver het volgende:

Btw even ter verduidelijking hoe het werkt in Nederland.
Onderwijssystemen met elkaar vergelijken kan ook heel verhelderend zijn. Nederland heeft een "tracked system": vanaf ongeveer 12 jaar wordt voor leerlingen bepaald in elk niveau zij in kunnen stromen en dus ook veelal wat voor soort werk zij de rest van hun leven kunnen doen. Wij zijn geneigd dat normaal te vinden - we weten niet beter - maar in veel andere landen kijkt men daar raar van op. Zo gek is dat ook niet. Als je het specialiseren en differentiëren namelijk uitstelt tot 16 of zelfs 18 jaar, dan blijkt dat de onderlinge verschillen tussen kinderen kleiner worden. Dat is nog een bewijs dat onderwijs er wel degelijk toe doet.

Het is waanzin om te doen alsof we de natuur zouden kunnen laten regeren. De mens is evenzeer een cultureel wezen; daar valt niet aan te ontsnappen. Het opvullen van maatschappelijke posities voltrekt zich via processen die doordrenkt zijn van sociale conventies. We zouden ons geen leven zonder voor kunnen stellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_150283455
quote:
19s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:31 schreef El_Matador het volgende:
Dat je zaken niet zomaar accepteert
Dat gebeurt nu vaker dan ooit, zie moslimscholieren die de holocaust in twijfel trekken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150284201
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:55 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat gebeurt nu vaker dan ooit, zie moslimscholieren die de holocaust in twijfel trekken.
Dat lijkt me meer ideologisch gedreven en een teken van een slechte opvoeding (die kinderen verzinnen zoiets niet).

In twijfel trekken op basis van argumenten, had ik inderdaad moeten schrijven.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150285008
quote:
4s.gif Op woensdag 4 maart 2015 05:00 schreef El_Matador het volgende:
Een thema dat zeer relevant is voor BNW en (het gebrek aan) kritisch denken in de wereld is het onderwijzen van de volgende generatie mensen en breken met het huidige slaafse, autoriteitvolgende systeem.

Voor de OP van dit topic heb ik een aantal filmpjes geselecteerd, die elk bepaalde delen van het probleem illustreren.

Mensen/kinderen wordt niet (meer) aangeleerd om kritisch te denken. Volgzaamheid en "respect" voor "autoriteit" zijn vele malen belangrijker voor het establishment om te "onderwijzen" dan het aanleren van juist die essentiële kernmerken van de mens; twijfel en kritisch nadenken over de informatie die je gevoed wordt.


Een opvallende mening van een diplomakandidaat en uitleg van de manier waarop ADHD "gediagnosticeerd" wordt en welke impact dat heeft op het onderwijs en de invloed op zowel Arts en Science


Grote held George Carlin over de idiocratie die met name in de VS sterk aanwezig is.


Een klein stukje geschiedenis en de uitvoering ervan in de moderne tijd.


De indoctrinatie van de jeugd om zo volgzame burgers te creëren, door Noam Chomsky


Het essentiële verschil tussen schooling en educatie en met name de invloed van de regering op beide.


Een langere documentaire waar ook de enorme studieschulden (vanaf dit studiejaar ook in Nederland) aan bod komen.

En uiteraard mag deze erg ironisch-grappige nogal ondergewaardeerde film niet ontbreken. Als je hem nog niet gezien hebt, zeker doen!

Idiocracy (2006) - IMDb

[ afbeelding ]

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Stelling: de enige manier om kritisch denken juist als kernwaarde (terug) te krijgen in de samenleving, is door onze kinderen het aan te leren en te breken met de door de machten gewenste volgzaamheid
Ik denk dat het gebrek aan kritisch denken, alsmede de achteruitgang van de kwalitieit van het onderwijs, niet per sé leidt tot kritiekloze mensen, tenslotte poneert iedereen graag zijn mening, zeker in het digitale tijdperk waar je over vrijwel alle onderwerpen je commentaar kan neerplempen.
Het leidt tot het ongebreideld spuien van ongefundeerde meningen en tot holle kritiek op onderbouwde stellingen, waarvan de juistheid niet gezien wordt door onwetendheid.
Zo zie je dat mensen overal een complot inzien en dat dit in de plaats is gekomen van fundamentele, en gefundeerde, maatschappijkritiek. De grootst mogelijke onzin wordt vaak geloofd. Het probleem zit hem dus in het niet goed ontwikkeld zijn van het onderscheidingsvermogen.
Zo lees ik over jongeren die niet geloeven dat de Holocaust heeft plaatsgevonden, de meest onwaarschijnlijke scenariio's over aanslagen die niet zouden hebben plaatsgevonden, zonder dat er zelfs maar een aannemelijke reden is om zoiets te veronderstellen.
En zelfs mensen die denken dat de maanlanding niet echt was of dat een raket niet een vacuüm zou kunnen versnellen.. Onderbouwing daarvoor zie je nergens, soms degene die de bewering doet ook niet meer of het is een herhaling van argumenten die al lang,lang weerlegd zijn...
Mensen die minder gewend zijn te denken zijn dus niet volgzamer op zich, maar wel vatbaarder voor onjuiste ideeën.
  woensdag 4 maart 2015 @ 19:34:57 #83
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_150293196
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:03 schreef controlaltdelete het volgende:
Het gros kijkt niet eens veel veel verder dan zijn neus lang is of ze nou een universitaire studie hebben gehad of niet men kijkt toch liever stomme soaps en tv-shows, en kijkt ondertussen liever de andere kant op. Het onderwijs heden ten dage stomp juist af er wordt al helemaal niet geleerd breder te kijken dan de algemeenheid. Want dat mag niet. Foei!
Jij wekt anders ook niet de indruk iedere zomer in een Italiaans bergdorp de geschiedenis van de polyfonie te bestuderen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_150295876
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 08:56 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik ook, hoewel deels natuurlijk waar dat onderwijs commercieel is geworden en de eisen aan studenten steeds verder naar beneden worden bijgesteld.

Ik zie vooral een explosieve toename van genetische degeneratie. Al die asocialen en lowlifes, de tokkies, criminelen, barbaren, verwarde mannen, waar komen ze ineens vandaan? Die had je vroeger niet en al helemaal niet in deze aantallen.

Ik zou de bewering wel aandurven dat het minder om nurture en meer om nature gaat. Lullig gezegd: de slechte exemplaren haalden het gewoon niet tot de voortplanting en de onderlaag werd regelmatig door oorlogen en epidemieën uitgedund.

In onze tijd worden de ratten in het riool volledig gesponsord door de overheid en krijgen gratis huisvesting, (aangepast) onderwijs en zorg. Genetisch betere exemplaren krijgen die steun niet, hebben het zwaarder en geen mogelijkheden om een groot nest te starten en onderhouden.

Geniaal masterplan of domweg de zoveelste faalhazerij van links?
Ik denk dat er ook vreselijk misdaden die fake zijn.Of misschien horen we veel meer over dan vroeger.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_150296071
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:25 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ben zeker geïnteresseerd maar niet in argumenten van de blinde massa met dovemansoren. Ik heb geen boodschap aan ze, ik ben geïnteresseerd in een handjevol andere posters hier.
Zo is 't ook.
Als je kan niet zien dat er iets verschikkelijk fake in bepaalde zaken is, dan komt er 'n tijd waar discussie voor beide kanten echt waardeloos is.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Moderator woensdag 4 maart 2015 @ 21:11:43 #86
249559 crew  Lavenderr
pi_150297200
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 20:34 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik denk dat er ook vreselijk misdaden die fake zijn.Of misschien horen we veel meer over dan vroeger.
Huh?
pi_150297433
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:24 schreef theguyver het volgende:

[..]

Exact mijn punt op pagina 1 al.
Nieuws en informatie verspreid zich vele male sneller dan voorheen.
Ik vermoed ook dat *juist* de ontplooiingskansen de 'tokkies' zichtbaarder maken, doordat zij die de capaciteiten hebben tegenwoordig kunnen ontsnappen uit het milieu waarin ze zijn opgegroeid. Daardoor neemt de diversiteit af.
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
  woensdag 4 maart 2015 @ 21:45:52 #88
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_150298488
quote:
5s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Huh?
De Dertigjarige Oorlog is ook in scene gezet.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_150298566
Ja en nee

Alleen de rotte plekken aanpakken en niet het hele systeem. Waar deze zitten valt te meten en daar moet aan gesleuteld worden. Sommige takken vernieuwen al en afzetten om 't afzetten is niet een goede boodschap, daar kan een leerling niets mee. "Het onderwijs" is niet zoveel.. de opleiding x aan die en die school die niet goed presteert, daar kan beter aan worden gewerkt.

Met discussies als deze heeft eentje 't over de basisschool, de ander over VWO en weer een ander over 't VMBO, of juist over een compleet ander land. Je kunt daar als discussie niet zoveel mee. Appels, peren en eieren.

[ Bericht 12% gewijzigd door Beathoven op 04-03-2015 21:53:18 ]
  woensdag 4 maart 2015 @ 21:52:56 #90
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150298751
Veel mensen denken dat ze slim zijn omdat ze een Smart-phone hebben.
Ze lopen rond met hun hersens in hun hand.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_150299664
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk dat het gebrek aan kritisch denken, alsmede de achteruitgang van de kwalitieit van het onderwijs, niet per sé leidt tot kritiekloze mensen, tenslotte poneert iedereen graag zijn mening, zeker in het digitale tijdperk waar je over vrijwel alle onderwerpen je commentaar kan neerplempen.
Het leidt tot het ongebreideld spuien van ongefundeerde meningen en tot holle kritiek op onderbouwde stellingen, waarvan de juistheid niet gezien wordt door onwetendheid.
Zo zie je dat mensen overal een complot inzien en dat dit in de plaats is gekomen van fundamentele, en gefundeerde, maatschappijkritiek. De grootst mogelijke onzin wordt vaak geloofd. Het probleem zit hem dus in het niet goed ontwikkeld zijn van het onderscheidingsvermogen.
Zo lees ik over jongeren die niet geloeven dat de Holocaust heeft plaatsgevonden, de meest onwaarschijnlijke scenariio's over aanslagen die niet zouden hebben plaatsgevonden, zonder dat er zelfs maar een aannemelijke reden is om zoiets te veronderstellen.
En zelfs mensen die denken dat de maanlanding niet echt was of dat een raket niet een vacuüm zou kunnen versnellen.. Onderbouwing daarvoor zie je nergens, soms degene die de bewering doet ook niet meer of het is een herhaling van argumenten die al lang,lang weerlegd zijn...
Mensen die minder gewend zijn te denken zijn dus niet volgzamer op zich, maar wel vatbaarder voor onjuiste ideeën.
stukje bij beetje wordt zo langzamerhand de hele wetenschap verworpen en daarmee ook een deel van de verlichting waarin 't spirituele weer plaats neemt en helaas gaat spiritualiteit niet samen met mensen die 't intellect van een stoeptegel hebben . Maar goed.. de tijdsgeest. Het is allemaal een cyclus, tijdens een periode van goede economische tijden en 't verstand vindt men dat we teveel robots worden en moet 't spirituele weer terug en op een gegeven moment wordt men ook wel weer beu van 't gezwam van de sages en de volksverhalen. Het gezonde midden moet maar weer eens terug.

Zie b.v. die koerden die nu tegen IS vechten, die hebben daar ook zoiets van 'weg met die onzin hier'. Als dat straks allemaal weer wat beter wordt daar dan groeit daar mogelijk een nieuwe beschaving op. Dat zie ik hier niet gebeuren in het veilige Nederland waar de verhalen uit verveling inslijten op Lord of the Rings niveau. Het ronde huis is leuk, 911 samenzweringsverhalen zijn leuk maar we hebben dat soort spannende verhalen tegenwoordig dus nodig om niet dood te gaan aan verveling.

In bepaalde landen verlangt men nu vaak naar tijden dat het onder de mensen ging over Big Brother of een of 't andere domme roddel in de media.. dat dat 'het' nieuws was. Want als dat het nieuws is betekent het dat er vrede is. We zitten wat dat betreft nu erg in de comfort zone in Nederland. Ik kwam een Palestijn tegen die ontzettend graag een goede journalistieke opleiding wilde doen om zo op een goede manier verslag te doen en te laten zien wat er gebeurde. Daar zie ik momenteel meer verstand, ballen en leven dan bij onze generatie van de verveling.

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 04-03-2015 22:35:36 ]
pi_150302078
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:52 schreef Izzy73 het volgende:
Veel mensen denken dat ze slim zijn omdat ze een Smart-phone hebben.
Ze lopen rond met hun hersens in hun hand.
Ik ben tevreden met m'n Stupid-phone.
Volgens mij die Smart-phones werkt niet zo goed.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_150302239
quote:
5s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Huh?
Overload van misdaad serie/docus//reality/drama enz.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 4 maart 2015 @ 23:32:34 #94
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150302301
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 23:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik ben tevreden met m'n Stupid-phone.
Volgens mij die Smart-phones werkt niet zo goed.
Ligt eraan hoe je het bekijkt.
Met smartphones kan je popcorn maken en eieren bakken.
Best handig en goed voor de hersenen :)
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_150302438
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 23:32 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je het bekijkt.
Met smartphones kan je popcorn maken en eieren bakken.
Best handig en goed voor de hersenen :)
Ze hebben ook 'n vibrator functie,hoor ik.
If I was a girl...oh nee,laat maar.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_150303301
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 23:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik ben tevreden met m'n Stupid-phone.
Volgens mij die Smart-phones werkt niet zo goed.
dat ligt geheel aan je doel ermee.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 5 maart 2015 @ 06:14:45 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150304822
Het is niet de schuld van de verf (of de schilder) als er geen muur is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 5 maart 2015 @ 06:17:12 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150304828
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:03 schreef controlaltdelete het volgende:
Het gros kijkt niet eens veel veel verder dan zijn neus lang is of ze nou een universitaire studie hebben gehad of niet men kijkt toch liever stomme soaps en tv-shows, en kijkt ondertussen liever de andere kant op. Het onderwijs heden ten dage stomp juist af er wordt al helemaal niet geleerd breder te kijken dan de algemeenheid. Want dat mag niet. Foei!
Aan welke Uni was jij?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_150308681
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 06:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Aan welke Uni was jij?
Maakt dat wat uit, dan? Denk jij echt dat iemand die universitair geschoold is beter is dan de eerste-de-beste boerenlul die met veel moeite een diploma zwakstroom aan de lts haalde.
Maw iemand die universitair geschoold is, is heus niet veel beter in moreel opzicht dan iemand die met moeite het onderwijs voor de domoren volgt.
Ga maar eens naar zo'n elitair feestje (boekenbal oid) en je merkt dat die gasten alleen maar over geld kunnen praten.
pi_150308784
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:52 schreef Izzy73 het volgende:
Veel mensen denken dat ze slim zijn omdat ze een Smart-phone hebben.
Ze lopen rond met hun hersens in hun hand.
Veel mensen denken dat ze slim zijn door geen smart-phone te hebben.
Ze lopen rond denkend dat ze beter zijn omdat ze dat gevoel nergens anders uit kunnen halen.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')