twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 22:34:57Very rare: Video #JN #AQ Abu Shamel al-Ansari(Syrian) greeted by his own parents overseen his suicide VBIED #Daraa https://t.co/gaLXeTvqMI reageer retweet
net als in die commercial dusquote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:41 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 22:34:57Very rare: Video #JN #AQ Abu Shamel al-Ansari(Syrian) greeted by his own parents overseen his suicide VBIED #Daraa https://t.co/gaLXeTvqMI reageer retweet
twitter:
twitter:
twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 22:43:26His parents offered him for a suicide attack, were present, looking at explosive in the VBIED & happy for him to blow up himself @jattebra reageer retweet
Tja, inteelt in combinatie met geloof doet rare dingen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:45 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:twitter:twitter:EjmAlrai twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 22:43:26His parents offered him for a suicide attack, were present, looking at explosive in the VBIED & happy for him to blow up himself @jattebra reageer retweet
http://www.liveleak.com/view?i=48d_1425307429&comments=1equote:-To maintain the Arab and Syrian character in the province of al- Hasakah and al-Jazira.
-“We as Arabs represent the majority of population in the region (70%) and we will not allow
for any party or organization to control our resources and life because we live in a country that has its own flag, institutions and constitution and that we are not going to be satisfied but with them at all cost,” the statement added.
Assad leek veranderd te zijn door de gebeurtenissen. Maar goed, het moet nog blijken of dat bericht waar is. Als het waar is, dan zal ik mijn anti-Assad campagne ook maar eens starten.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:09 schreef Djibril het volgende:
Ik snap het wel, het zijn namelijk baathisten. De nazis van MO, zij zien zich als superieur volkje.
Komt ook niet als verassing.
Precies. Ik hoop maar voor hem dat het niet waar is. De SAA is sowieso niet krachtig genoeg in Hasakah om de YPG te vernietigen, maar het gaat om het gebaar. Syrie hoort een multicultureel land te zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:07 schreef mr_jack het volgende:
Als Assad slim is geeft hij de koerden autonomie in ruil voor steun.
Ik snap deze move niet zo (als het waar is) ...
De hasaka regio is nou niet de meest vruchtbare, industrile of commercile omgeving.
Plus hij zou goodwill kweken bij de coalitie..
assad is dan ook niet de leider van Syrie, de familie van zijn vrouw en zijn familieleden regeren Syrie.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:10 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Assad leek veranderd te zijn door de gebeurtenissen. Maar goed, het moet nog blijken of dat bericht waar is. Als het waar is, dan zal ik mijn anti-Assad campagne ook maar eens starten.
Uiteraard bedoel ik met Assad, de regering Assad en niet zozeer hijzelf.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:12 schreef Djibril het volgende:
[..]
assad is dan ook niet de leider van Syrie, de familie van zijn vrouw en zijn familieleden regeren Syrie.
Hij is daar gewoon gezet als PR omdat hij gestudeerd heeft en wat gematigder overkomt.
Gaat ie nooit doen. Alleen als ie verzwakt is zoals nu en geen andere keus heeft.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:07 schreef mr_jack het volgende:
Moeten ze proberen, de YPG heeft daar de steun van de Peshmerga, de MFS en lokale stammen die Baathisten zat zijn. Dat wordt one ticked to hell voor de SAA als ze gaan rotzooien, zo dom zijn ze niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:04 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik lees net op liveleak dat de SAA een nieuwe ''organisatie'' heeft gecreerd in het Hasakah-gedeelte om de YPG en MFS te counteren. Volgens het bericht zou die organisatie ''al-Jazira Arabiya Soreya'' heten en zou het als doel hebben om pan-arabisme uit te breiden en de Koerdische/Assyrische identiteit te onderdrukken.
Een ding is zeker: als dit bericht echt waar is en zo'n organisatie gaat echt in actie komen, zeg ik gelijk mijn steun op voor Assad. Ik steun Assad momenteel omdat hij seculier is en omdat ik vertrouwen erin heb dat hij na de oorlog Syrie een multicultureel land gaat maken om spanningen te voorkomen. Maar als hij weer doorgaat met het onderdrukken van minderheden, zoals hij altijd al gedaan heeft, dan mag hij van mij dood gaan.
[..]
http://www.liveleak.com/view?i=48d_1425307429&comments=1e
Niet naief. Na de tweede wereldoorlog zag men ook in dat oorlog geen zin meer had. Situaties veranderen gedachtes. En dit is niet zomaar een crisis, het land is voor een groot deel kapot, er zijn honderdduizenden mensen vermoord, miljoenen gevlucht.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:18 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Gaat ie nooit doen. Alleen als ie verzwakt is zoals nu en geen andere keus heeft.
Mensen denken dat decennialang arabisch nationalisme in Syrie wel ff "verdwijnt" door een crisis. Erg naief.
Probleem zijn de barrelbombs en Syrische luchtmacht. Die maken geen onderscheid tussen burgers en soldaten. Ze bombarderen gewoon de hele stad of hele dorpen. Een paar dorpen van minderheden, is in verhouding gewoon erg veel. Als je bijv. de christenen neemt, als zij 1000 man verliezen, is dat al erg veel relatief.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Moeten ze proberen, de YPG heeft daar de steun van de Peshmerga, de MFS en lokale stammen die Baathisten zat zijn. Dat wordt one ticked to hell voor de SAA als ze gaan rotzooien, zo dom zijn ze niet.
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:10 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Assad leek veranderd te zijn door de gebeurtenissen. Maar goed, het moet nog blijken of dat bericht waar is. Als het waar is, dan zal ik mijn anti-Assad campagne ook maar eens starten.
ISIS is de gezamenlijk vijand, zolang die er is zullen de partijen proberen elkaar geen pijn te doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:24 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Probleem zijn de barrelbombs en Syrische luchtmacht. Die maken geen onderscheid tussen burgers en soldaten. Ze bombarderen gewoon de hele stad of hele dorpen. Een paar dorpen van minderheden, is in verhouding gewoon erg veel. Als je bijv. de christenen neemt, als zij 1000 man verliezen, is dat al erg veel relatief.
Plus ISIS zal gebruik maken van de situatie.
90% van jouw reacties:quote:
ISIS zal er nog lang zijn in Syrie. Tenzij de IRGC zich direct in het conflict mengt door echte IRGC battalions in te zetten en met die tegen ISIS te vechten(dus wat Rusland deed in Oekraine, zogenaamde ''retired soldiers'' inzetten).quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
ISIS is de gezamenlijk vijand, zolang die er is zullen de partijen proberen elkaar geen pijn te doen.
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:32 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
90% van jouw reacties:
- Bron?
-![]()
Interesseer jij je eigenlijk wel uberhaupt in dit conflict?
Eens.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
ISIS is de gezamenlijk vijand, zolang die er is zullen de partijen proberen elkaar geen pijn te doen.
Ze zullen moeten accepteren dat Rojava net als de KRG gaat functioneren, als ze de YPG wel gaan aanvallen krijgen ze er zoveel problemen bij (Peshmerga/PKK/coalitie) dat het wel eens heel slecht kan aflopen in het noorden.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:33 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
ISIS zal er nog lang zijn in Syrie. Tenzij de IRGC zich direct in het conflict mengt door echte IRGC battalions in te zetten en met die tegen ISIS te vechten(dus wat Rusland deed in Oekraine, zogenaamde ''retired soldiers'' inzetten).
twitter:USEmbassySyria twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 22:43:23On March 2, U.S. forces conducted seven airstrikes against #ISIL terrorists in #Syria. reageer retweet
twitter:USEmbassySyria twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 22:44:13Near Al #Hasakah, an airstrike struck an #ISIL tactical unit and destroyed two ISIL motorcycles. #Syria reageer retweet
twitter:USEmbassySyria twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 22:46:42Six airstrikes near #Kobani struck three #ISIL tactical units and destroyed 10 ISIL fighting positions. #Syria reageer retweet
Rojava kan beter niet als KRG regeren. Rojava heeft geen economisch beleid, dat zal gegarandeerd voor problemen zorgen. Rojava kan beter gewoon een semi-autonoom kanton blijven, en niet te veel op de KRG gaan lijken(anders zullen Irak en Syrie samen werken om de twee te slopen).quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ze zullen moeten accepteren dat Rojava net als de KRG gaat functioneren, als ze de YPG wel gaan aanvallen krijgen ze er zoveel problemen bij (Peshmerga/PKK/coalitie) dat het wel eens heel slecht kan aflopen in het noorden.
Beetje. Bij Al-Malikiyah. Maar niet echt significant.quote:
Waarom steun je dan Iran? Iran staat niet bekent om het secularisme en ook niet om een pluralistische samenleving waar verschillende talen en culturen een plaats hebben.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:04 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik lees net op liveleak dat de SAA een nieuwe ''organisatie'' heeft gecreerd in het Hasakah-gedeelte om de YPG en MFS te counteren. Volgens het bericht zou die organisatie ''al-Jazira Arabiya Soreya'' heten en zou het als doel hebben om pan-arabisme uit te breiden en de Koerdische/Assyrische identiteit te onderdrukken.
Een ding is zeker: als dit bericht echt waar is en zo'n organisatie gaat echt in actie komen, zeg ik gelijk mijn steun op voor Assad. Ik steun Assad momenteel omdat hij seculier is en omdat ik vertrouwen erin heb dat hij na de oorlog Syrie een multicultureel land gaat maken om spanningen te voorkomen. Maar als hij weer doorgaat met het onderdrukken van minderheden, zoals hij altijd al gedaan heeft, dan mag hij van mij dood gaan.
[..]
Ik steun Iran, maar niet het Mullah regime. Iran en Mullah regime zijn twee losse dingen van elkaar. Iran kent een geschiedenis van meer dan 3000 jaar geleden, een Mullahregime van niet eens 100 jaar is niet representatief voor een land dat de grootste obstakels heeft meegemaakt. De Mongolen hebben bijvoorbeeld 90-95% van Iran vermoord, en toch is Iran daarna nog steeds een wereldmacht geworden en gaan ze dat ook worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:43 schreef Atak het volgende:
[..]
Waarom steun je dan Iran? Iran staat niet bekent om het secularisme en ook niet op een pluralistische samenleving waar verschillende talen en culturen een plaats hebben.
Gaat niet om onderdrukking of niet. De Syrische regering en het heersende denken gaat geen enkele knieval doen naar haar territoriale soevereiniteit. Het is een verenigd Syrie. Koerdische autonome aspiraties staan daar volledig haaks op. Sowieso denken dat het baathisme wat decennialang in Syrie de grootste ideologie was het enigszins toestaat dat de Koerden in hun regio "hun eigen zaakjes mogen runnen" is weldegelijk naief. Men zal dan zeggen: "Koerden, binnen het verenigde Syrie mogen jullie nu gewoon Koerd zijn! Maar wel gewoon binnen de Arabische Republiek Syrie". En iets zegt me dat dat door de huidige status-quo waar Koerden wel autonomie/zelfregie kennen de Syrische Koerden niet naar terug willen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:22 schreef PizzaMizza het volgende:
De Syrische regering zou moeten inzien dat onderdrukking geen oplossing in. Maar goed, misschien is het bericht nep en maak ik me druk om niets.
Eigenlijk is deze gedachtegang heel raar, zeker als je bedenkt dat Syri als staat amper geschiedenis heeft en door Fransen en Britten bedacht is op de tekentafel. Het heeft geen eigen identiteit of cultuur, best wel sneu als je daar dan mee gaat pochen als regering zijnde.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:06 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Gaat niet om onderdrukking of niet. De Syrische regering en het heersende denken gaat geen enkele knieval doen naar haar territoriale soevereiniteit. Het is een verenigd Syrie. Koerdische autonome aspiraties staan daar volledig haaks op. Sowieso denken dat het baathisme wat decennialang in Syrie de grootste ideologie was het enigszins toestaat dat de Koerden in hun regio "hun eigen zaakjes mogen runnen" is weldegelijk naief. Men zal dan zeggen: "Koerden, binnen het verenigde Syrie mogen jullie nu gewoon Koerd zijn! Maar wel gewoon binnen de Arabische Republiek Syrie". En iets zegt me dat dat door de huidige status-quo waar Koerden wel autonomie/zelfregie kennen de Syrische Koerden niet naar terug willen.
Maar goed, dit scenario is nog heel ver voorlopig. Pas als de oorlog voorbij is.
Ik heb ook niet gezegd dat ik aan een autonoom Koerdistan in Syrie dacht. Ik dacht aan het verenigen van een multicultureel Syrie, dus eentje waar afkomst officieel niet meer aan toe zou doen. Dus ook geen ''Arabische republiek''.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:06 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Gaat niet om onderdrukking of niet. De Syrische regering en het heersende denken gaat geen enkele knieval doen naar haar territoriale soevereiniteit. Het is een verenigd Syrie. Koerdische autonome aspiraties staan daar volledig haaks op. Sowieso denken dat het baathisme wat decennialang in Syrie de grootste ideologie was het enigszins toestaat dat de Koerden in hun regio "hun eigen zaakjes mogen runnen" is weldegelijk naief. Men zal dan zeggen: "Koerden, binnen het verenigde Syrie mogen jullie nu gewoon Koerd zijn! Maar wel gewoon binnen de Arabische Republiek Syrie". En iets zegt me dat dat door de huidige status-quo waar Koerden wel autonomie/zelfregie kennen de Syrische Koerden niet naar terug willen.
Maar goed, dit scenario is nog heel ver voorlopig. Pas als de oorlog voorbij is.
Dit. Syrie is een kunstmatig gecreerd land. Geen etnische grenzen, geen religieuze grenzen, alles maar op 1 stapel gegooid.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:10 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Eigenlijk is deze gedachtegang heel raar, zeker als je bedenkt dat Syri als staat amper geschiedenis heeft en door Fransen en Britten bedacht is op de tekentafel. Het heeft geen eigen identiteit of cultuur, best wel sneu als je daar dan mee gaat pochen als regering zijnde.
Het Arabisme in de regio werd voornamelijk door o.a. Syrie uitgedragen en het Assad-regime en de Assad-dynasty zijn de laatst overgebleven mohikanen daarin nadat Saddam is verdreven. Als je ziet dat ook het FSA wat dit betreft nogal Arabistisch is en bijv. ook gewoon "de Arabische Syrische Republiek" wilde aanhouden waarna Koerden boos wegliepen dan zie je dat die ideologie gewoon heel diep zit in Syrie. Het is echt naief te denken dat de Syrische machthebbers in hun denken vrijwillig toestaan dat ze wat Koerden een beetje autonomie gaan geven. De Syrische territoriale integriteit staat - voor zover ze kunnen - totaal niet ter discussie. Er is een Syrie, haar officiele taal is Arabisch en dat is de republiek. Het beste wat je kan hopen is dat ze dan inzien dat ze de Koerden minder tot niet (meer) moeten discimineren. Maar na 4 jaar Koerden die hun eigen boontjes doppen in de eigen gebieden willen die ook niet teruggaan om de macht aan Damascus volledig af te staan.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:10 schreef UpsideDown het volgende:
Eigenlijk is deze gedachtegang heel raar, zeker als je bedenkt dat Syri als staat amper geschiedenis heeft en door Fransen en Britten bedacht is op de tekentafel. Het heeft geen eigen identiteit of cultuur, best wel sneu als je daar dan mee gaat pochen als regering zijnde.
Assad en de hele Syrische elite die regeert gaan never nooit "Arabisch" als woord schrappen. Dat geef ik je op een blaadje.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:21 schreef PizzaMizza het volgende:
Dus ook geen ''Arabische republiek''.
Ik geloof het bericht ook niet overigens.quote:Ik geloof het bericht niet echt, want ik denk dat de SAA ook wel weet dat ze op de grond geen match zijn voor de YPG+MFS.
Ik heb voor expres 't tussen de haakjes gezet, waarmee ik bedoelde: geen pan-arabische ideologie meer. Geen onderdrukkingen van minderheden, zeggen dat Assyriers ''Arabische christenen'' zijn, zeggen dat Koerden ''te gast zijn in Syrie'', zulke gedachtes moeten weg.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:26 schreef Aloulu het volgende:
Assad en de hele Syrische elite die regeert gaan never nooit "Arabisch" als woord schrappen. Dat geef ik je op een blaadje.
Als je niet achter de Mullah staat dan moet je Iran ook niet steunen in hun terroristisch beleid. Als je dat wel doet dan sta je dus wel achter de Mullah.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:46 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik steun Iran, maar niet het Mullah regime. Iran en Mullah regime zijn twee losse dingen van elkaar.
Iran bestaat al 3000 jaar niet meer. Het land was altijd door buitenstaanders bestuurd. Het is alleen een kwestie van tijd dat de Azerbeidzjanen de macht weer terugnemen. Dan kan de Mullah regime eens en voor altijd geschiedenis worden.quote:Iran kent een geschiedenis van meer dan 3000 jaar geleden, een Mullahregime van niet eens 100 jaar is niet representatief voor een land dat de grootste obstakels heeft meegemaakt. De Mongolen hebben bijvoorbeeld 90-95% van Iran vermoord, en toch is Iran daarna nog steeds een wereldmacht geworden en gaan ze dat ook worden.
De Iraanse beschaving en poezie is mijns inziens top 3 ter wereld in de gehele mensheid.
Syrische Christenen zijn er van verschillende afkomsten en denominaties maar een aantal zijn zeer Arabistisch-nationalistisch. Ik snap je insteek wel en ben zelf alles behalve een nationalist maar je moet ook realistisch zijn; denken dat Syrie zo abrupt vaarwel kan zeggen van zo'n ideologie die decennialang is gepropageerd en waar juist Syrie de bakermat van was (het arabisme) is alsof je van communistisch Cuba en de heersende elite verwacht dat ze morgenochtend opeens als zware kapitalisten wakker worden en direct het roer volledig omgooien. Gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:28 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik heb voor expres 't tussen de haakjes gezet, waarmee ik bedoelde: geen pan-arabische ideologie meer. Geen onderdrukkingen van minderheden, zeggen dat Assyriers ''Arabische christenen'' zijn, zeggen dat Koerden ''te gast zijn in Syrie'', zulke gedachtes moeten weg.
Als je achter Turkije staat, sta je ook achter ISIS. Turkije steunt ISIS namelijk. Steun jij ISIS dus? Dat betekent dan namelijk dat jij een vijand van Nederland bent.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:31 schreef Atak het volgende:
Als je niet achter de Mullah staat dan moet je Iran ook niet steunen in hun terroristisch beleid. Als je dat wel doet dan sta je dus wel achter de Mullah.
Na de tweede wereldoorlog is Nazi-Duitsland ook verdwenen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:32 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Syrische Christenen zijn er van verschillende afkomsten en denominaties maar een aantal zijn zeer Arabistisch-nationalistisch. Ik snap je insteek wel en ben zelf alles behalve een nationalist maar je moet ook realistisch zijn; denken dat Syrie zo abrupt vaarwel kan zeggen van zo'n ideologie die decennialang is gepropageerd en waar juist Syrie de bakermat van was (het arabisme) is alsof je van communistisch Cuba en de heersende elite verwacht dat ze morgenochtend opeens als zware kapitalisten wakker worden en direct het roer volledig omgooien. Gaat niet gebeuren.
Met grof geweld. Maar de leidinggevende figuren hadden het nazisme niet direct vaarwel gezegd (eufemisme).quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:36 schreef PizzaMizza het volgende:
Na de tweede wereldoorlog is Nazi-Duitsland ook verdwenen.
Maar het is wel gebeurd, en daar gaat het om. De grootmachten zitten nu allemaal in Syrie. Er zal niet 1 winnende partij zijn, geen een partij is sterk genoeg om Syrie totaal te controleren, men zal compromissen moeten sluiten mijns inziens. Verzoening moet er komen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:38 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Met grof geweld. Maar de leidinggevende figuren hadden het nazisme niet direct vaarwel gezegd (eufemisme).
Ik wil het positivisme niet verbreken maar de proxy-oorlog kent te belangrijke "stakes" om het uit te onderhandelen. Beide kanten hebben ook nog genoeg geld en middelen om de oorlog gaande te houden. Erdogan is net in Mekka geweest om met de Saudische koning het Syrische vuurtje weer nieuw leven in te blazen. En dan is Iran weer aan zet, zeker als ze in Irak straks verdere successen hebben zullen ze zich eind 2015 weer verder focussen op Syrie en wellicht meer manschappen (milities) ernaartoe sturen om Assad in het zadel te houden. Wat dat betreft is Irak en dat het er "regent van de sjia-milities" een goede opwarmer om vervolgens verder naar Syrie door te stoten en Assad meer versterkingen te sturen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:39 schreef PizzaMizza het volgende:
Maar het is wel gebeurd, en daar gaat het om. De grootmachten zitten nu allemaal in Syrie. Er zal niet 1 winnende partij zijn, geen een partij is sterk genoeg om Syrie totaal te controleren, men zal compromissen moeten sluiten mijns inziens. Verzoening moet er komen.
Dus aan de tafel met de verschillende partijen en grootmachten.
Onzin. Het onderwerp veranderen betekent toegeven dat je achter de Iraanse Mullah staat. Waarom steun je Mullah politiek in de regio?quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Als je achter Turkije staat, sta je ook achter ISIS. Turkije steunt ISIS namelijk. Steun jij ISIS dus? Dat betekent dan namelijk dat jij een vijand van Nederland bent.
Kijk alleen naar de hoeveelheid spelers in het conflict:quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:42 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik wil het positivisme niet verbreken maar de proxy-oorlog kent te belangrijke "stakes" om het uit te onderhandelen. Beide kanten hebben ook nog genoeg geld en middelen om de oorlog gaande te houden. Erdogan is net in Mekka geweest om met de Saudische koning het Syrische vuurtje weer nieuw leven in te blazen. En dan is Iran weer aan zet, zeker als ze in Irak straks verdere successen hebben zullen ze zich eind 2015 weer verder focussen op Syrie en wellicht meer manschappen (milities) ernaartoe sturen om Assad in het zadel te houden. Wat dat betreft is Irak en dat het er "regent van de sjia-milities" een goede opwarmer om vervolgens verder naar Syrie door te stoten en Assad meer versterkingen te sturen.
Hoe kun jij Turkije en dus ISIS steunen? Ik dacht dat jij achter Nederland stond? Nederland heeft ISIS als vijand, dus hoe kun jij de vijand van het land waar je in woont, steunen? Is het niet tijd om loyaal te zijn aan NL?quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:45 schreef Atak het volgende:
[..]
Onzin. Het onderwerp veranderen betekent toegeven dat je achter de Iraanse Mullah staat. Waarom steun je Mullah politiek in de regio?
Een grote teringzooi ja. Misschien is hoe het nu is wel het minst erge scenario en moeten we het ze gewoon zo laten aanrommelen. Als ze er dan nog een muurtje omheen bouwen doen we gewoon net of er niets aan de hand is.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Kijk alleen naar de hoeveelheid spelers in het conflict:
1. Syrische regering + NDF milities + Afghaanse Hazara huurlingen + Iraanse commandanten + Hezbollah
2. ISIS
3. Al-Nusra
4. IF
5. FSA die bestaat uit duizenden fracties
6. YPG, MFS, KRG
7. Arabische stammen die elke keer bij iemand anders horen
8. Grootmachten zoals VS, Rusland, Iran
9. Turkije en Arabische golfstaten
Het is heel moeilijk om hier een winnaar uit te kiezen. Nummer 1. kan namelijk zwaar toegetakeld worden als die nieuwe duizenden ''gematigde'' rebellen straks Syrie in duiken met goed wapenmateriaal en bepaalde gebieden bezetten.
Zelfde geldt als dalijk Turkije -om wat voor reden dan ook- direct het conflict in wordt gestuurd. Kan zijn omdat de Turkse proxy ISIS zich tegen haar baasje keert, waarna Turkije dus het conflict in komt. Of omdat Turkije Assad niet meer sterk wil zien, en dus zelf een preventieve aanval uitvoert. Turkije weet namelijk dat, mocht Assad de troon weer hebben, Assad PKK zal steunen.
Er is geen dominante eenheid binnen deze groep. Er is een soort van ''duivels balans'' ontstaan.
De ''grenzen'' die nu zijn getekend(op ISIS en Al-Nusra gebied na) in Syrie, zijn eigenlijk best goede grenzen. Ieder groepje heeft haar eigen autonomie en regels. Jammer alleen dat de oorlog nog doorgaat. In een ideale wereld zou Syrie nu de oorlog stoppen en volgens deze ''grenzen'' verder gaan(nogmaals ISIS en Al-Nusra gebied even vergeten)quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:52 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Een grote teringzooi ja. Misschien is hoe het nu is wel het minst erge scenario en moeten we het ze gewoon zo laten aanrommelen. Als ze er dan nog een muurtje omheen bouwen doen we gewoon net of er niets aan de hand is.
Hehe, ik ben geen Turkquote:Op woensdag 4 maart 2015 00:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Hoe kun jij Turkije en dus ISIS steunen? Ik dacht dat jij achter Nederland stond? Nederland heeft ISIS als vijand, dus hoe kun jij de vijand van het land waar je in woont, steunen? Is het niet tijd om loyaal te zijn aan NL?
Nederlandse belangen. Maar jij niet. Jij bent eerder loyaal aan Turkije&Azerbaycan en dus ook ISIS. Jammer hoor, je krijgt zoveel mooie dingen in Nederland. En nog verlang je meer naar een kalifaat.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:57 schreef Atak het volgende:
[..]
Hehe, ik ben geen TurkWanneer ga je een keertje Nederlandse belangen staan. Als je moest kiezen tussen Iraanse en Nederlandse belangen, welke zou je kiezen?
Ik kom ook niet uit Azerbeidzjan.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:07 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nederlandse belangen. Maar jij niet. Jij bent eerder loyaal aan Turkije&Azerbaycan en dus ook ISIS. Jammer hoor, je krijgt zoveel mooie dingen in Nederland. En nog verlang je meer naar een kalifaat.
Denk logisch na: als Rusland binnen valt, wie gaat je dan helpen? Dat moet de Nederlandse luchtmacht zijn.
De Azerbaijaanse luchtmacht gaat jou echt niet helpen:
[ afbeelding ]
Nee, Atak. Je hebt jezelf verraden. Nu snappen we je Koerdenhaat ook zo goed. Je haat de Koerden omdat ze het kind van Turkije, ISIS, hebben verslagen. Dat betekent dus dat ze ook Turkije hebben verslagen(ISIS' vader).quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:10 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik kom ook niet Azerbeidzjan.
Je zit toch steeds tegen de verkeerde dingen aan te blaffen om mijn vragen niet te beantwoorden.
Je kunt je vragen wel herhalen maar ik bevestig nu al dat ik achter Nederland en NATO sta. Jij staat liever achter de moslimgekken in Iran. Je hoeft niet te zeggen dat je niet achter de Mullah staat omdat dat een leugen zou zijn.
Als er een gevecht tussen NATO en Rusland/Iran zou ontstaan. Dan zou je ons in de rugschieten en iedereen weet dat.
Ik weet niet waar je het over hebt. Ik ben zelf anti-ISIS en pro-NATO. Dat je mij vragen uit de weggaat zegt al genoeg. Ok, nog 1 x proberen:quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:14 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nee, Atak. Je hebt jezelf verraden. Nu snappen we je Koerdenhaat ook zo goed. Je haat de Koerden omdat ze het kind van Turkije, ISIS, hebben verslagen. Dat betekent dus dat ze ook Turkije hebben verslagen(ISIS' vader).
ISIS is #1 vijand van Nederland. Raar dat jij dus de #1 vijand van Nederland steunt. Net we nu in een complexe situatie zitten en een oorlog zijn begonnen tegen ISIS, sta jij aan hun kant.
Je zegt wel dat je achter NATO staat, maar waarom support je dan Turkije en dus ook ISIS en Azerbeijan? Alles behalve trouw aan NATO dus.
Verschrikkelijk.
NATO. Als er een oorlog tussen EU en Turkije/Azerbeijan uitbreekt om Noord-Cyprus, aan wiens kant sta jij?quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:23 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt. Ik ben zelf anti-ISIS en pro-NATO. Dat je mij vragen uit de weggaat zegt al genoeg. Ok, nog 1 x proberen:
In een geval van een conflict tussen NATO en Rusland/Iran, aan welke kant zou jij staan?
Million dollar question maar een vraag die je niet kan beantwoorden.
Aan de kant van NATO natuurlijk. Nu ben jij aan de beurt....quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:27 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
NATO. Als er een oorlog tussen EU en Turkije/Azerbeijan uitbreekt om Noord-Cyprus, aan wiens kant sta jij?
Er staat toch, dat ik aan de kant van NATO sta?quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:32 schreef Atak het volgende:
[..]
Aan de kant van NATO natuurlijk. Nu ben jij aan de beurt....
In een geval van een conflict tussen NATO en Rusland/Iran, aan welke kant zou jij staan?
Ik weet nog dat je negatief was over NATO. Eigenlijk ben je dan ook tegen de veiligheid van Nederland. Dus Iran is belangrijker voor jou.
Dit soort dingen doen dictators altijd. Niet voor niets noem ik assad een soort hitler. Jammer dat er echt terroristen begonnen rond te lopen tussen de rebellen. Maarja, wat wil je in deze chaos. Wanneer rutte woonwijken zou bombarderen, zou al qaeda hier ook komen en tegen rutte gaan vechten.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:07 schreef mr_jack het volgende:
Ik snap deze move niet zo (als het waar is) ...
De hasaka regio is nou niet de meest vruchtbare, industrile of commercile omgeving.
Plus hij zou goodwill kweken bij de coalitie..
Als turkije, pro isis is, waarom hielpen ze dan de peshmerga om isis aan te vallen? En waarom steunen ze dan de fsa in hun gevecht tegen IS? Waarom helpen ze de vs dan om luchtaanvallen te doen tegen IS? Ik denk eerder dat turkse en amerikaanse inlichtingendiensten samenwerken en noord-syrie als afvoerputje hebben gebruikt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Kijk alleen naar de hoeveelheid spelers in het conflict:
1. Syrische regering + NDF milities + Afghaanse Hazara huurlingen + Iraanse commandanten + Hezbollah
2. ISIS
3. Al-Nusra
4. IF
5. FSA die bestaat uit duizenden fracties
6. YPG, MFS, KRG
7. Arabische stammen die elke keer bij iemand anders horen
8. Grootmachten zoals VS, Rusland, Iran
9. Turkije en Arabische golfstaten
Het is heel moeilijk om hier een winnaar uit te kiezen. Nummer 1. kan namelijk zwaar toegetakeld worden als die nieuwe duizenden ''gematigde'' rebellen straks Syrie in duiken met goed wapenmateriaal en bepaalde gebieden bezetten.
Zelfde geldt als dalijk Turkije -om wat voor reden dan ook- direct het conflict in wordt gestuurd. Kan zijn omdat de Turkse proxy ISIS zich tegen haar baasje keert, waarna Turkije dus het conflict in komt. Of omdat Turkije Assad niet meer sterk wil zien, en dus zelf een preventieve aanval uitvoert. Turkije weet namelijk dat, mocht Assad de troon weer hebben, Assad PKK zal steunen.
Er is geen dominante eenheid binnen deze groep. Er is een soort van ''duivels balans'' ontstaan.
aard van het beestje en alles (assad), past precies binnen het plaatjequote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:04 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
waaruit blijkt dat?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:10 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Assad leek veranderd te zijn door de gebeurtenissen.
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Moeten ze proberen, de YPG heeft daar de steun van de Peshmerga, de MFS en lokale stammen die Baathisten zat zijn. Dat wordt one tickedT to hell voor de SAA als ze gaan rotzooien, zo dom zijn ze niet.
je steun iets wat was en niet wat het momenteel is dus...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:46 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik steun Iran, maar niet het Mullah regime. Iran en Mullah regime zijn twee losse dingen van elkaar. Iran kent een geschiedenis van meer dan 3000 jaar geleden, een Mullahregime van niet eens 100 jaar is niet representatief voor een land dat de grootste obstakels heeft meegemaakt. De Mongolen hebben bijvoorbeeld 90-95% van Iran vermoord, en toch is Iran daarna nog steeds een wereldmacht geworden en gaan ze dat ook worden.
De Iraanse beschaving en poezie is mijns inziens top 3 ter wereld in de gehele mensheid.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 00:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Hoe kun jij Turkije en dus ISIS steunen? Ik dacht dat jij achter Nederland stond? Nederland heeft ISIS als vijand, dus hoe kun jij de vijand van het land waar je in woont, steunen? Is het niet tijd om loyaal te zijn aan NL?
Onder zware druk van de VS. Initieel lieten ze ook maar 150 man toe, die ze ook nog lang lieten wachten. Verder heeft Turkije helemaal niet geholpen, ze hebben zelfs de NAVO basis niet eens beschikbaar gesteld.quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als turkije, pro isis is, waarom hielpen ze dan de peshmerga om isis aan te vallen? En waarom steunen ze dan de fsa in hun gevecht tegen IS? Waarom helpen ze de vs dan om luchtaanvallen te doen tegen IS? Ik denk eerder dat turkse en amerikaanse inlichtingendiensten samenwerken en noord-syrie als afvoerputje hebben gebruikt.
De drone vluchten o.a. zijn vanaf turkije. De fsa hebben ze bewapend die in het noorden tegen isis vechten.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onder zware druk van de VS. Initieel lieten ze ook maar 150 man toe, die ze ook nog lang lieten wachten. Verder heeft Turkije helemaal niet geholpen, ze hebben zelfs de NAVO basis niet eens beschikbaar gesteld.
Door 't feit dat hij toegetakeld is door een chaos, normaal leidt dat door verandering, maar goed ik ben denk ik naief.quote:
Zou jij je liefde voor Nederland opgeven als hier een dictator komt? Ik niet, ik zou me tegen de dictator verzetten, maar nog steeds van Nederland houden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
je steun iets wat was en niet wat het momenteel is dus...
Turkije speelt een spelletje met iedereen. Aan de ene kant die ene groep helpen, en aan de andere kant die groep. Oude verdeel en heers.quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als turkije, pro isis is, waarom hielpen ze dan de peshmerga om isis aan te vallen? En waarom steunen ze dan de fsa in hun gevecht tegen IS? Waarom helpen ze de vs dan om luchtaanvallen te doen tegen IS? Ik denk eerder dat turkse en amerikaanse inlichtingendiensten samenwerken en noord-syrie als afvoerputje hebben gebruikt.
Met als leuke side note dat Turkije alleen verdeelt en niet heerstquote:Op woensdag 4 maart 2015 14:32 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Door 't feit dat hij toegetakeld is door een chaos, normaal leidt dat door verandering, maar goed ik ben denk ik naief.
[..]
Zou jij je liefde voor Nederland opgeven als hier een dictator komt? Ik niet, ik zou me tegen de dictator verzetten, maar nog steeds van Nederland houden.
[..]
Turkije speelt een spelletje met iedereen. Aan de ene kant die ene groep helpen, en aan de andere kant die groep. Oude verdeel en heers.
Iddquote:Op woensdag 4 maart 2015 16:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met als leuke side note dat Turkije alleen verdeelt en niet heerst
Daar geloof ik niet in, teveel aluhoedje gedoe in een tijd dat de vs alles weet. Ze werken heus wel samen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:32 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Turkije speelt een spelletje met iedereen. Aan de ene kant die ene groep helpen, en aan de andere kant die groep. Oude verdeel en heers.
Zelfs al qaeda valt de afgelopen jaar slechts militaire doelen aan. Assad aan de andere kant..quote:
Die liefde van jou voor Al-Qaedaquote:Op woensdag 4 maart 2015 18:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zelfs al qaeda valt de afgelopen jaar slechts militaire doelen aan. Assad aan de andere kant..100
quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zelfs al qaeda valt de afgelopen jaar slechts militaire doelen aan. Assad aan de andere kant..100
Nope, ik kijk alleen maar naar de statistieken van het afgelopen jaar. Ik ben voor de fsa.quote:
'Slechts'...quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nope, ik kijk alleen maar naar de statistieken van het afgelopen jaar. Ik ben voor de fsa.
Je verward het met ISIS.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:29 schreef Szura het volgende:
[..]
'Slechts'...
Die filmpjes van Nusra-bloedhonden die op straat vrouwen door hun hoofd schieten of mensen (proberen te) onthoofden zijn allemaal in scne gezet zeker.
Nee hoor, de filmpjes zijn hier ook langsgekomen. Nusra-tuig is net zo verwerpelijk als ISIS.quote:
Incidenten, geen routinequote:Op woensdag 4 maart 2015 18:32 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee hoor, de filmpjes zijn hier ook langsgekomen. Nusra-tuig is net zo verwerpelijk als ISIS.
Jij weet dat Nederland Al-Qaeda als terroristische organisatie ziet he? Steun jij het land niet waar jij in woont? Geen respect voor Nederlands beleid?quote:
Wat ben jij toch gestoord.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
quote:Four civilians were killed and five others were wounded by terrorists’ mortar shells and gunfire in a number of areas in Damascus and its countryside on Wednesday.
A source at the Police Command said that a 10 year-old girl was killed and five other civilians were injured by 5 mortar shells that hit al-Sayida Zeinab area.
Meanwhile, terrorists opened fire on a number of vehicles on Harasta highway, killing two civilians.
A woman was killed also by sniper gunfire in Abasyeen area near Jobar neighborhood, and material damage was caused to al-Adawi area by mortar shells.
Israeli occupation forces treat another terrorist wounded in Syriaquote:Syrian President Bashar al-Assad has accused Turkish President Recep Tayyip Erdogan of supporting ISIL Takfiri militants.
Assad made the comments while meeting with a delegation of Turkish opposition figures in the Syrian capital Damascus on Tuesday.
“This is what the Turkish government under President Recep Tayyip Erdogan is doing, providing support to extremist and Takfiri forces to win the favor of his masters through implementing their plots,” Hrriyet Daily News quoted Syria's official news agency SANA as reporting on Tuesday.
The visiting delegation, led by Dogu Perincek, the head of the ultranationalist Land Party, includes various members of Turkish opposition parties.
"Erdogan leads with a destructive policy that does not serve at all the interest of his people, by supporting Takfiri" militants, Assad said.
He added that real cooperation among countries is required to battle the “scourge of terrorism.”
The group also stressed that the majority of Turkish people still believe in relations with the people of Syria and oppose Erdogan's support of terrorism in Syria.
The opposition figures arrived in Syria on Saturday following an invitation from Assad.
Turkey has long been under fire for its perceived reluctance to crack down on militants using its territory to travel into Syria.
The ISIL Takfiri terrorists were initially trained by the CIA in Jordan in 2012 to destabilize the Syrian government.
The Takfiris, who control swathes of land in Syria and Iraq, have been carrying out horrific acts of violence such as public decapitations and crucifixions against all communities such as Shias, Sunnis, Kurds and Christians.
quote:Israeli occupation army transported another terrorist wounded in Syria to one of its hospitals in northern occupied Palestine through the occupied Syrian Golan to treat him.
Israeli “Walla” website said the Israeli army transported an injured Syrian aged 25 on Wednesday dawn to Poriya Hospital in Tiberias,” noting that he suffered moderate injuries.
The website added that the hospital has so far treated 159 Syrian terrorists who were injured in the fighting in Syria.
Hundreds of injured terrorists have been admitted to and received treatment at Israeli hospitals, which reveals the scale of support given by the Israeli enemy to terrorist organizations fighting in Syria.
The Israeli support is not limited to hospitalization as it has amounted to providing direct military and logistic assistance to terrorist organizations operating in Daraa and Qunaitera provinces in southern Syria, including Jabhat al-Nusra, in a clear violation of the Security Council resolutions on fighting terrorism and the Agreement on Disengagement.
Martelkamers, vreedzame protesten, langnek, schoolkinderen, gematigde.quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:32 schreef primakov het volgende:
Incidenten, barrelbombs, UN report, Assad dictator, democratie, FSA, burgers dood. Zo.
Bron:wikipedia tijdlijnquote:Op woensdag 4 maart 2015 19:57 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Martelkamers, vreedzame protesten, langnek, schoolkinderen, gematigde.
Hier een kijkje aan de andere kant van het hek.quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:29 schreef reza1 het volgende:
Assad accuses Erdogan of supporting Takfiris
[..]
Israeli occupation forces treat another terrorist wounded in Syria
[ afbeelding ]
[..]
Was het artikel nou weer te lang voor je om te lezen?quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:19 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ben je nou echt pro israel, alleen omdat ze iran als vijand hebben?![]()
Erdogan geeft veel om Israel, geloof me. Zijn anti-Israel houding is alleen maar voor stemmen. Hier bijvoorbeeld een liefde van hem. Zijn zoon is onderdeel van deze handelsgroei.quote:
Twee redenen heeft hij:quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:19 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
zijn land is toegetakeld, het zal niet meer zijn wat het ooit geweest is, hij zit nog lekker op het pluche terwijl jan soldaat de kogels wel vangt voor hemquote:Op woensdag 4 maart 2015 14:32 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Door 't feit dat hij toegetakeld is door een chaos, normaal leidt dat door verandering, maar goed ik ben denk ik naief.
fair pointquote:Zou jij je liefde voor Nederland opgeven als hier een dictator komt? Ik niet, ik zou me tegen de dictator verzetten, maar nog steeds van Nederland houden.
twitter:archicivilians twitterde op woensdag 04-03-2015 om 21:54:01VIDEO: The Rebel tunnel bomb attack on the Air-Force Intelligence building in NW-#Aleppo City.#Syria https://t.co/kWuLvzYYBc reageer retweet
Damn.quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:32 schreef Slayage het volgende:
je ziet het gebouw echt omhoog springen[ afbeelding ]twitter:archicivilians twitterde op woensdag 04-03-2015 om 21:54:01VIDEO: The Rebel tunnel bomb attack on the Air-Force Intelligence building in NW-#Aleppo City.#Syria https://t.co/kWuLvzYYBc reageer retweet
quote:Report: Gulf States Encouraging Jabhat al-Nusra to Break with Al Qa’eda
Unnamed sources tell Reuters that intelligence officials from Gulf States, including Qatar, have met the leader of Jabhat al-Nusra to encourage the Islamist faction to formally withdraw its pledge of allegiance to Al Qa’eda.
The officials have told Abu Mohamad al-Golani that the move would free up the Gulf States to provide more assistance to the rebelliion against the Assad regime.
The sources said there had been “several” meetings in the past few months.
A “source close to the Qatari Foreign Ministry” confirmed, “They are promising Nusra more support, i.e. money, supplies, etc, once they let go of the Qaeda ties.”
However, EA sources say that the issue is not about “support” of Jabhat al-Nusra — Qatar does not provide funding to it — but to foster a new group, including Syrians who are currently in the Islamist faction.
Muzamjer al-Sham, an official close to Jabhat al-Nusra and other Islamist factions in Syria, indicated this in his comment to Reuters:
A new entity will see the light soon, which will include Nusra and Jaysh al Muhajereen wel Ansar and other small brigades.
The name of Nusra will be abandoned. It will disengage from Al Qa’eda. But not all the Nusra emirs agree and that is why the announcement has been delayed.
true, maar die naam is wel onlosmakelijk verbonden met 9/11 bin laden enz enz, zolang ze daar "banden" mee hebben zullen ze nooit gerehabiliteerd wordenquote:Op donderdag 5 maart 2015 02:08 schreef Szura het volgende:
Wel of geen verbond met Al Qaeda, het blijven extremistische jihadisten hoor.
quote:Some media bodies have published news on several websites and social networks claiming that violations occurred by People's Protection Units (YPG) while liberating the towns of Tell Hamis and Tell Brak from the terrorist groups of ISIL (Islamic State of Iraq and the Levant).
The People's Protection Units, YPG, have launched operations against the terrorist groups of ISIL in the areas of Tell Hamis and Tell Brak by the request of the local residents because of the daily criminal practices of ISIL against them.
We, as representatives of the Arab component in the Democratic administration of Rojava , strongly condemn these allegations and deny emphatically, these false accusations that are just an attempt to create tensions between the components of the canton of Jazira after the project of the terrorists were crushed in this area.
We call upon our people to be aware and carry out their historic responsibilities in consolidating peace and preventing conflict and not to give an opportunity to those ISIL affiliated bodies to achieve their plans.
Ik steun al qaeda niet. Waarom denk je dat? Omdat ik 2 criminelen met elkaar vergelijk?quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:38 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Jij weet dat Nederland Al-Qaeda als terroristische organisatie ziet he? Steun jij het land niet waar jij in woont? Geen respect voor Nederlands beleid?
Dat ben je zelf. Wel zeuren om 4 doden, maar niet zeuren om 20+ burgerdoden omdat er weer een bom midden in een dorp is gevallen waar geen militaire stellingen zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:05 schreef reza1 het volgende:
4 civilians killed by terrorist attacks on Damascus and its countryside
[..]
wat een slachting weer, executies van soldaten zo te zienquote:
dat verklaart hetquote:Op donderdag 5 maart 2015 10:38 schreef IPA35 het volgende:
Oude beelden.ISIS is goed in propaganda ook al verliezen ze, net als de Nazi's zeg maar. Bij JAN is het andersom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Hoe lang denk je dat de rebellen het Noorden nog kunnen behouden? Is er een impasse of breekt de SAA erdoor?quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:00 schreef IPA35 het volgende:
SAA heeft twee of drie dorpjes in Idlib ingenomen en er zijn gevechten in Latakia bij de Durin berg...
Het lijkt alsof ze de Latakia-Idlib-Aleppo M4 snelweg willen...quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe lang denk je dat de rebellen het Noorden nog kunnen behouden? Is er een impasse of breekt de SAA erdoor?
Idd triest. Jammer dat ik erin trapte. Die gasten schamen zich niet eens..quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:38 schreef IPA35 het volgende:
Oude beelden.ISIS is goed in propaganda ook al verliezen ze, net als de Nazi's zeg maar. Bij JAN is het andersom.
Is handig voor vervoer natuurlijk. Maar goed, stel dat ze die controleren: zijn de rebellen dan nog in staat het Noorden te behouden?quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:18 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het lijkt alsof ze de Latakia-Idlib-Aleppo M4 snelweg willen...
Laat ze er nu maar buiten. Ze proberen alle eer nu zelf te strijken. Eerst ISIS onbeperkt doorlaten en dan, wanneer ze eindelijk zwaar aan het verliezen zijn, opeens met een offensief beginnen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:33 schreef firefly3 het volgende:
https://turkeywonk.wordpr(...)n-the-islamic-state/
Bulent Arinc told the AKP allied A Haber that Turkey was preparing for a major anti-IS offensive in March
Isralirs zijn het enige volk in het Midden-Oosten met verstand in een zee van Arabische en Iraanse maniakken. Het is iedereens verantwoordelijkheid om het te beschermen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:19 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Je bent gewoon boos dat Hezbollah als kanonnenvoer is gebruikt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:21 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Laat ze er nu maar buiten. Ze proberen alle eer nu zelf te strijken. Eerst ISIS onbeperkt doorlaten en dan, wanneer ze eindelijk zwaar aan het verliezen zijn, opeens met een offensief beginnen.
Volgens mij ook omdat de "Palestijnen" de Turken zouden hebben verraden zo rond 1920.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:19 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee, ik ben boos omdat Turkije principeloos is.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:25 schreef Atak het volgende:
[..]
Je bent gewoon boos dat Hezbollah als kanonnenvoer is gebruikt.
Nee, Hezbollah en PKK/YPG zijn dat welquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:27 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nee, ik ben boos omdat Turkije principeloos is.
Hezbollah en YPG zijn inderdaad niet principeloos. Hezbollah is altijd Iran trouw gebleven, zelfs toen ze Syrie inmoesten, zijn ze aan hun principes blijven hangen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:30 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee, Hezbollah en PKK/YPG is dat wel
Ze zijn verslagen in hun eigen spel.
Dan heb je in mijn mening geen recht om te janken.
En NATO zal trouw zijn aan FSA. Nu jullie aan het verliezen zijn gaan jullie aan principes doen. Wat voor principes heb je als je ethische zuivering uitvoert zoals YPG en Hezbollah dat doet? Wat voor principes heb je als je hele steden bombardeert zoals Assad?quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:36 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Hezbollah en YPG zijn inderdaad niet principeloos. Hezbollah is altijd Iran trouw gebleven, zelfs toen ze Syrie inmoesten, zijn ze aan hun principes blijven hangen.
YPG heeft ook geen principes. Ze noemen ISIS terroristen maar zelf doen ze ook aan terrorisme. Daarom zullen ze als kanonnenvoer worden gebruikt en in de engame aan de kant worden geschoven als oud vuil. Best wel grappig dat je een YPG supporter bent. Ze vechten tegen je geliefde Assadquote:YPG hetzelfde. Toen Kobani dreigde te vallen, ging Salih Muslim naar Turkije voor Turks hulp. Turkije zei dat de YPG zichzelf moest opdoeken en deel van FSA moest worden in ruil voor Turks hulp bij Kobani. De YPG ging de prinipes niet opzij zetten en wees de hulp af.
In tegenstelling tot Turkije: eerst ISIS faciliteren, en nu wanneer ze verslagen worden, snel doen alsof je tegen ze bent.
Zei er iemand etnische zuiveringen?quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:51 schreef Atak het volgende:
En NATO zal trouw zijn aan FSA. Nu jullie aan het verliezen zijn gaan jullie aan principes doen. Wat voor principes heb je als je ethische zuivering uitvoert zoals YPG en Hezbollah dat doet? Wat voor principes heb je als je hele steden bombardeert zoals Assad?
quote:De Armeense genocide is de naam voor de volkerenmoord gepleegd op tussen de 1 en 1,5[2][3] miljoen Armenirs in het Ottomaanse Rijk ten tijde van het regime van de Jonge Turken.
quote:De Assyrische genocide was een volkerenmoord gepleegd op de Assyrirs in het Ottomaanse Rijk tijdens de Eerste Wereldoorlog en onder leiding van de beweging der Jonge Turken.
quote:De Griekse genocide waarvan een deel ook Pontische genocide wordt genoemd was een etnische zuivering gepleegd op (onder andere) de christelijke Pontische Grieken in het Ottomaanse Rijk tijdens en na de Eerste Wereldoorlog tussen 1914 en 1922 onder leiding van de beweging van de Jonge Turken.
quote:De Opstand van Dersim vond plaats in Turkije aan het eind van de jaren 1930. Bij de militaire acties werden volgens moderne schattingen circa 8000-13.000 burgers gedood. Ook werden er ongeveer 12.000 burgers naar Centraal- en West-Turkije verbannen. Door verschillende mensenrechtenorganisaties worden deze militaire acties als genocide of etnocide bestempeld.
waarom zou je je ego mee laten spelen?quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:27 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het gaat niet om ego, maar om onrecht. Eerst de enemy steunen, maar zodra hij verzwakt is, snel doen alsof je aan de goede kant staat.quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zou je je ego mee laten spelen?
ISIS moet weg, stuk, zsm
als de Turken dan mannen en materialen in willen zetten om ze het laatste duwtje te geven dan lijkt mij dat goed voor iedereen
quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:23 schreef Atak het volgende:
[..]
Isralirs zijn het enige volk in het Midden-Oosten met verstand in een zee van Arabische en Iraanse maniakken. Het is iedereens verantwoordelijkheid om het te beschermen.
Nu live op Al Jazeera, een Turkse minister die Assad even een veeg uit de pan geeft.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:27 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
de italianen zijn er groot mee gewordenquote:Op donderdag 5 maart 2015 18:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het gaat niet om ego, maar om onrecht. Eerst de enemy steunen, maar zodra hij verzwakt is, snel doen alsof je aan de goede kant staat.
Moeten we daarna proberen te streven naar een post-Assad Syri?quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
de italianen zijn er groot mee geworden
zolang het maar gebeurt maakt het me niet uit wie het doet
Zullen we dan ook maar even Al-Qaida steunen? Zij vechten immers ook tegen ISIS. Als het doel toch maar ISIS wegvagen is en niet stabiliteit laten terug keren, kunnen we daarna ook meteen eventjes Assad wat gifgas geven. Zolang ISIS maar weg is....Toch sp3c?quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
de italianen zijn er groot mee geworden
zolang het maar gebeurt maakt het me niet uit wie het doet
quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nu live op Al Jazeera, een Turkse minister die Assad even een veeg uit de pan geeft.
Dat Turkije zelf terroristen naar Syri liet gaan wordt er even niet gezegd.
lijkt me meer iets voor de syriers zelfquote:Op donderdag 5 maart 2015 18:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Moeten we daarna proberen te streven naar een post-Assad Syri?
Dat gaat ook een gebed zonder eind worden anders.quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me meer iets voor de syriers zelf
je bent er nu dingen bij aan het verzinnen, dat mag maar dan ga ik ook beginnen en ik garandeer je dat ik meer fantasie heb dan jouquote:Op donderdag 5 maart 2015 18:34 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Zullen we dan ook maar even Al-Qaida steunen? Zij vechten immers ook tegen ISIS. Als het doel toch maar ISIS wegvagen is en niet stabiliteit laten terug keren, kunnen we daarna ook meteen eventjes Assad wat gifgas geven. Zolang ISIS maar weg is....Toch sp3c?
ja maar niet een waar ik als Hagenees heel veel last van ga krijgenquote:Op donderdag 5 maart 2015 18:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat gaat ook een gebed zonder eind worden anders.
Het doel moet niet de middelen heiligen. Turkije als partner is niet betrouwbaar. Zij zijn de reden dat ISIS uberhaupt zo groot is geworden met hun non stop open grenzen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
je bent er nu dingen bij aan het verzinnen, dat mag maar dan ga ik ook beginnen en ik garandeer je dat ik meer fantasie heb dan jou
als al qaida tegen ISIS wil vechten dan ben ik daar niet tegen nee, dat wil niet zeggen dat ik iedereen gifgas wil geven ofzoiets wazigs
ik denk dat je de Turken iets te veel credit geeftquote:Op donderdag 5 maart 2015 18:43 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het doel moet niet de middelen heiligen. Turkije als partner is niet betrouwbaar. Zij zijn de reden dat ISIS uberhaupt zo groot is geworden met hun non stop open grenzen.
En 1 week voordat Kobane aangevallen werd, wisten ze wel even snel duizenden mensen te exploiteren aan de grens van Kobane-Turkije. Dat dan weer wel, maar voor andere plekken waar ISIS ongestoord binnen en buiten komt, wordt er niks aan gedaan.
Credit?quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk dat je de Turken iets te veel credit geeft
maar dan nog, mijn probleem is het niet verder
kredietquote:
quote:Takfiri terrorists perpetrated a new massacre in the eastern countryside of Salamieh city in Hama province where five civilians were killed and many others were wounded.
“Armed terrorist groups sneaked from Hujeila village to the northern part of al-Qanafez town and killed five civilians, including two children,” a source at Hama Police Command told SANA.
Other residents were injured in the attack, the source added, noting that the terrorists also kidnapped a woman and her daughter, set fire to houses and looted people’s properties and livestock.
In defending themselves, the residents clashed with the terrorist groups and killed one of their members who belonged to Janhat al-Nusra, the source said.
In August, 2014, an armed terrorist group committed a massacre against a family in al-Mzeiraa town in Salamieh countryside, killing 7 siblings, among them children and women, and injuring 4 others.
In a relevant context, terrorists targeted with two mortar rounds Bab Sharqi neighborhood in Damascus city on Thursday, causing material damage only.
A source at the Police Command told SANA that two shells landed in Dar al-Karama Street in the
neighborhood, which is located in the Old City of Damascus.
The shells caused material damage to many cars in the area without any human casualties, the source confirmed.
Turkijequote:Op donderdag 5 maart 2015 18:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nu live op Al Jazeera, een Turkse minister die Assad even een veeg uit de pan geeft.
Dat Turkije zelf terroristen naar Syri liet gaan wordt er even niet gezegd.
Het is een humanitair drama en de vluchtelingenstromen zijn niet bepaald kinderachtig te noemen. Dus het raakt ons zeker.quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar niet een waar ik als Hagenees heel veel last van ga krijgen
bij isis ben ik daar niet helemaal zeker van
quote:Palestinian President Mahmoud Abbas said on Wednesday that political solution is the only exit route from the crisis in Syria.
Criticizing the “Arab Spring” that swept through the region, Abbas said that it came to put into effect the New Middle East project.
Abbas was quoted as saying during a meeting of the Palestine Liberation Organization(PLO) Central Committee: ” We in the PLO are the sole legitimate representative of the Palestinian people, and we do not interfere in the affairs of Arab states …We said from the beginning that a political solution is the best one for the crisis in Syria.”
He painted a grim picture of the situation in “Arab Spring” countries, expressing rejection of the acts of ISIS and attempts to use Islam as a cover by certain organizations.
Ruslandquote:The arms the US is sending to what it calls Syrian moderate opposition are winding up in the hands of extremists, which further exacerbates the situation, Russian Foreign Ministry spokesman Alexander Lukashevich warned.
A case in point, the Russian official cited an incident when Jabhat al-Nusra launched a large offensive against the US-backed Hazm Movement, seizing massive amounts of weapons. Many “moderate fighters” joined the terrorist organization, raising serious doubts as to where the US arms are ending up.
The US has recently unveiled a program to train what it brands “moderate fighters” in Turkey, an appellation is uses to designate fighters it depicts as opposed to extremists, despite intelligence and media reports maintaining that they do not exist amid Syrian opposition largely dominated by extremist groups.
He said that a new round of Syrian consultative meetings is due in Moscow next April.
Russia hosted a round of inter-Syrian dialogue in Moscow which ended on January 29. The Syrian government’s delegation and five opposition groups agreed to a set of Russian-proposed principles called “Moscow Principles” that focused on preserving Syria’s unity and fighting terrorism.
nou een humanitair ingrijpen ben ik niet per definitie een tegenstander van maar je vroeg of we moesten streven naar een post assad Syriequote:Op donderdag 5 maart 2015 18:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is een humanitair drama en de vluchtelingenstromen zijn niet bepaald kinderachtig te noemen. Dus het raakt ons zeker.
Ik ben misschien eerder geneigd om de kant van Assad te kiezen. Die weg is door de Amerikaanse wapenleveranties aan de ´gematigden´ (wat de fuck dat ook moge betekenen) natuurlijk afgesloten maar het zou de minste hoofdbrekens kosten denk ik. Eigenlijk valt er best een parallel te trekken met Egypte, waar de revolutie (Arabische lente) met Amerikaanse steun weer is teruggedraaid ten faveure van een stabiel autocratisch leiderschap.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou een humanitair ingrijpen ben ik niet per definitie een tegenstander van maar je vroeg of we moesten streven naar een post assad Syrie
daarmee suggereer je dat Assad weg moet lijkt me?
daar kan ik op zichzelf best inkomen maar dat lijkt me niet onze verantwoordelijkheid en het kiezen van een kant staat een humanitair optreden vaak flink in de weg
Laat eens het echte Russische rapport dan zien? Sana is een dubieuze bron..quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:33 schreef reza1 het volgende:
Russia says US arms ending up in terrorists’ hands
[..]
Rusland
Het gaat (is eigenlijk al) een oorlog worden tussen VS/Turkije vs Iran/Rusland. Dat kan nog wel even doorgaan dan.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:45 schreef sp3c het volgende:
ben bang dat de oorlog gewoon eerst uit moet razen voor er aan een oplossing gedacht kan worden
Vorig jaar juli zei hij hetzelfde:quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Laat eens het echte Russische rapport dan zien? Sana is een dubieuze bron..
Graag die van deze keer.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:54 schreef reza1 het volgende:
[..]
Vorig jaar juli zei hij hetzelfde:
http://www.themoscowtimes(...)position/502745.html
twitter:Ibra_Joudeh twitterde op donderdag 05-03-2015 om 18:07:23Abdullah ALHarbi al-#Nusra Twitter and FB accounts admin is killed yesterday in #Aleppo http://t.co/vT1jbIwLbL reageer retweet
twitter:PetoLucem twitterde op donderdag 05-03-2015 om 14:57:40#SAA and #NDF have taken control of #Durin village and nearby Mount Durin in #Lattakia Governorate. v @2Rook14 @somarhatem reageer retweet
Genotquote:Op donderdag 5 maart 2015 20:53 schreef IPA35 het volgende:
Belangrijke JAN leiders weggevaagd door SyAAF.
Zegt de man die Isral van de kaart wil wegvagen. Jij bent echt een man van principesquote:Op donderdag 5 maart 2015 16:17 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Zei er iemand etnische zuiveringen?
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik ben pro-Israel.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:34 schreef Atak het volgende:
[..]
Zegt de man die Isral van de kaart wil wegvagen. Jij bent echt een man van principes
En je bent ook pro-Iran, en ook pro-Assad en pro-YPG (terwijl YPG nu tegen Assad vecht ). Maar blijkbaar ben je nu ook pro-Israel. Volgens mij zitten bij jou echt paar steekjes lostquote:
Ik kan het simpel uitleggen: als je vader(een partij en moeder(een andere partij) ruzie hebben, betekent het ook niet dat je per se aan een kant moet staan. Je kunt ook van allebei de kanten houden.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:42 schreef Atak het volgende:
[..]
En je bent ook pro-Iran, en ook pro-Assad en pro-YPG (terwijl YPG nu tegen Assad vecht ). Maar blijkbaar ben je nu ook pro-Israel. Volgens mij zitten bij jou echt paar steekjes lost
ga toch niet op die troll turk in....quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:46 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik kan het simpel uitleggen: als je vader(een partij en moeder(een andere partij) ruzie hebben, betekent het ook niet dat je per se aan een kant moet staan. Je kunt ook van allebei de kanten houden.![]()
Ik ben trouwens idd pro Iran, maar niet pro-Mullahs. Zoals ik al zei: Iran bestaat al duizenden jaren, Mullahs regime niet eens 100 jaar.
Misschien wil hij ze niet teveel erkenning geven...hij ziet zichzelf natuurlijk als enige leider van Syri.quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:34 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik vraag me af waarom Assad zelfden over de YPG spreekt in zijn interviews. Ziet hij de YPG als deel van de FSA/Oppositie?
Idd. Goed punt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Misschien wil hij ze niet teveel erkenning geven...hij ziet zichzelf natuurlijk als enige leider van Syri.
In dit interview met die Portugees spreekt ie wel ff over Kobane en de YPG. Lijkt erop alsof hij niet blij is met de steun van het Westen aan de Syrische Koerden. Dat begrijp ik uit zijn woorden in dit interview daarover. Maar echt laat hij zich er niet over uit. Denk wel dat hij het niet ziet zitten dat de Syrische Koerden dichterbij het Westen lijken te zijn aangeschoven.quote:Op donderdag 5 maart 2015 22:34 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik vraag me af waarom Assad zelfden over de YPG spreekt in zijn interviews. Ziet hij de YPG als deel van de FSA/Oppositie?
Klopt dat hij hier heel ff erover spreekt, daarom vroeg ik mij af waarom hij het normaal nooit doet. In zijn ogen zullen Koerden nog steeds te gast zijn in Syrie, zoals Syrie zelf altijd al zei. Ik begin hem steeds meer te haten eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 5 maart 2015 23:04 schreef Aloulu het volgende:
[..]
In dit interview met die Portugees spreekt ie wel ff over Kobane en de YPG. Lijkt erop alsof hij niet blij is met de steun van het Westen aan de Syrische Koerden. Dat begrijp ik uit zijn woorden in dit interview daarover. Maar echt laat hij zich er niet over uit. Denk wel dat hij het niet ziet zitten dat de Syrische Koerden dichterbij het Westen lijken te zijn aangeschoven.
Dr Basharquote:Op donderdag 5 maart 2015 20:46 schreef reza1 het volgende:
Interview van dr. Bashar al-Assad met de Portugese televisie in het Engels:
Er is een groep in Syrie voor wie de opstand/revolutie juist erg goed heeft uitgepakt. Dat is gewoon objectief gezien hoe je ook in het conflit staat. En dat zijn de Syrische Koerden. Tot voor de problemen werden ze als zware honden behandeld en nu zijn ze gewoon autonoom en regeren over zichzelf. Tenminste een groep die er als winnaar uit is gekomen dusquote:Op donderdag 5 maart 2015 23:53 schreef PizzaMizza het volgende:
Klopt dat hij hier heel ff erover spreekt, daarom vroeg ik mij af waarom hij het normaal nooit doet. In zijn ogen zullen Koerden nog steeds te gast zijn in Syrie, zoals Syrie zelf altijd al zei. Ik begin hem steeds meer te haten eerlijk gezegd.
Hij praat als Fred Ruttenquote:
Het is maar hoe je het bekijkt. Grote delen van Syrie waar Koerden eerst woonden, zijn nu gewoon etnisch gezuiverd. In Raqqa worden Koerden nog steeds uit hun huis getrapt ''omdat ze deel van de YPG'' zouden zijn. Kobane is helemaal verwoest, honderdduizenden vluchtelingen naar de KRG regio.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:18 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Er is een groep in Syrie voor wie de opstand/revolutie juist erg goed heeft uitgepakt. Dat is gewoon objectief gezien hoe je ook in het conflit staat. En dat zijn de Syrische Koerden. Tot voor de problemen werden ze als zware honden behandeld en nu zijn ze gewoon autonoom en regeren over zichzelf. Tenminste een groep die er als winnaar uit is gekomen dus
Klopt,maar hij heeft wel gelijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:28 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Niet echt een charismatische president, zeker niet in het Engels
"Grote delen"? Alleen Kobane is volledig verwoest volgens mij.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:41 schreef PizzaMizza het volgende:
Het is maar hoe je het bekijkt. Grote delen van Syrie waar Koerden eerst woonden, zijn nu gewoon etnisch gezuiverd.
Raqqa woonden wellicht wel Koerden maar behoort niet bij Syrisch-Koerdistan traditioneel.quote:In Raqqa worden Koerden nog steeds uit hun huis getrapt ''omdat ze deel van de YPG'' zouden zijn. Kobane is helemaal verwoest, honderdduizenden vluchtelingen naar de KRG regio.
Ik weet niet hoe Syrische Koerden het zien. Maar ik denk dat je wel kan stellen dat gezien de mate van onderdrukking voor deze opstand/revolutie, en die was niet mals, de Syrische Koerden nu hun lot in eigen hand hebben. Hun eigen partijen regeren over hen en ze hebben een hele hoge mate van autonomie waar ze voor deze opstand/revolutie nooit van hadden kunnen dromen. En natuurlijk, om deze status-quo te behouden hebben ze veel vijanden en moeten ze hard vechten. Maar daar zijn ze welzeker bereid toe.quote:Ik denk niet dat de bevolking 't met je eens isAl heb je in principe wel gelijk, op geopolitiek gebied. Ik vraag mij trouwens af hoe zij kunnen leven. Hoe komen ze aan voedsel, geld, en zulke dingen? Grote doorvoerroutes zijn in bezit van ISIS..
Ik heb mij slecht verwoord. Ik bedoelde Arabische delen waar Koerden woonden, en nu niet meer kunnen wonen. Bijv. Koerden in Raqqaquote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:45 schreef Aloulu het volgende:
"Grote delen"? Alleen Kobane is volledig verwoest volgens mij.
Klopt, alleen nog steeds betekent 't dat veel Koerden uit hun huis zijn verjaagd, en nooit meer terug kunnen keren..quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:45 schreef Aloulu het volgende:
Raqqa woonden wellicht wel Koerden maar behoort niet bij Syrisch-Koerdistan traditioneel.
Klopt! Vraagje, weet jij eigenlijk hoe die Syrische Koerden 't uit kunnen houden? Ze hebben namelijk niet echt een economie. ISIS heeft nog goed geld gestolen, veel rebellen kregen miljoenen van oliesjeiks, maar de Syrische Koerden hebben geen grote financier gehad.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:45 schreef Aloulu het volgende:
Ik weet niet hoe Syrische Koerden het zien. Maar ik denk dat je wel kan stellen dat gezien de mate van onderdrukking voor deze opstand/revolutie, en die was niet mals, de Syrische Koerden nu hun lot in eigen hand hebben. Hun eigen partijen regeren over hen en ze hebben een hele hoge mate van autonomie waar ze voor deze opstand/revolutie nooit van hadden kunnen dromen. En natuurlijk, om deze status-quo te behouden hebben ze veel vijanden en moeten ze hard vechten. Maar daar zijn ze welzeker bereid toe.
Olie en landbouw.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:03 schreef PizzaMizza het volgende:
Klopt! Vraagje, weet jij eigenlijk hoe die Syrische Koerden 't uit kunnen houden? Ze hebben namelijk niet echt een economie. ISIS heeft nog goed geld gestolen, veel rebellen kregen miljoenen van oliesjeiks, maar de Syrische Koerden hebben geen grote financier gehad.
Hoe vinden ze eten, hoe betalen ze elektriciteit? Dit soort dingen staat eigenlijk niemand bij stil.
Is het niet zo dat rusland gewoon land zit te veroveren momenteel?...quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:33 schreef reza1 het volgende:
Russia says US arms ending up in terrorists’ hands
[..]
Rusland
mossadquote:
Waarom telkens "dr" zeggen en buigsmileys plaatsen? Val je op hem?quote:
Goed interview.quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:46 schreef reza1 het volgende:
Interview van dr. Bashar al-Assad met de Portugese televisie in het Engels:
huurlingen is iets van alle tijden, onder bepaalde omstandigheden kunnen mensen ervoor kiezen om een sttrijd aan te gaan waar ze part noch deel aan hebbenquote:
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waarom telkens "dr" zeggen en buigsmileys plaatsen? Val je op hem?Dat vereren snap ik niet echt.
Chechenen en Afghanen zijn traditioneel huurlingen. Overal waar een islamitisch conflict is, of het nou in een riool is of in Syrie, komen wel een paar Afghanis en Chechens op af.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
huurlingen is iets van alle tijden, onder bepaalde omstandigheden kunnen mensen ervoor kiezen om een sttrijd aan te gaan waar ze part noch deel aan hebben
checheense huurlingen/jihadisten
amerikaanse huurlingen/jihadisten/idealisten
enz enz
Er zitten zelfs Tsjetsjenen bij MILF (ja het blijft een geniale naam) in de Filipijnen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Chechenen en Afghanen zijn traditioneel huurlingen. Overal waar een islamitisch conflict is, of het nou in een riool is of in Syrie, komen wel een paar Afghanis en Chechens op af.
twitter:markito0171 twitterde op vrijdag 06-03-2015 om 09:57:04#Syria #IslamicState blow up Euphrates bridge & retreat from Shuyukh to #Jarablus http://t.co/4QVOOjVPxt http://t.co/bCenRs7mFL reageer retweet
Aaah, de tactiek van de verschroeide aarde. Wel, met deze move is het wel duidelijk dat IS alleen nog maar aan het verdedigen is in Syri.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:04 schreef Slayage het volgende:
tuig!twitter:markito0171 twitterde op vrijdag 06-03-2015 om 09:57:04#Syria #IslamicState blow up Euphrates bridge & retreat from Shuyukh to #Jarablus http://t.co/4QVOOjVPxt http://t.co/bCenRs7mFL reageer retweet
Wat een onzin propaganda. De revolutie is niet begonnen door import rebellen. De fsa en al nusra enz zijn grotendeels syriers. Al die hezbollah strijders zijn allemaal import.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:01 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dr Bashar
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:42 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De fsa en al nusra enz zijn grotendeels syriers.
Waar heb je het over? Er zijn nog steeds vele tienduizenden syrische rebellen. Wat een gelieg dat JAN grotendeels buitenlanders zijn. Ongelooflijk dit :/quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:59 schreef Montana_ir het volgende:
[..]![]()
FSA stelt niks meer voor.
En meeste JAN strijders zijn buitenlanders.
[ afbeelding ]
Klopt, tienduizenden Daesh/Alnusra terroristen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:04 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Er zijn nog steeds vele tienduizenden syrische rebellen. Wat een gelieg dat JAN grotendeels buitenlanders zijn. Ongelooflijk dit :/
Nee, ze helpen vrijheidsstrijders tegen het fascistische regime.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:04 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Is het niet zo dat rusland gewoon land zit te veroveren momenteel?...
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waarom telkens "dr" zeggen en buigsmileys plaatsen? Val je op hem?Dat vereren snap ik niet echt.
Dus ze heeft leren pijpen. Dayyum.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:07 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Klopt, tienduizenden Daesh/Alnusra terroristen.
[ afbeelding ]
kolder and you know itquote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:59 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
En meeste JAN strijders zijn buitenlanders.
wel verstandig natuurlijk, als je weet dat je genomen gaat worden, kan je beter een gaatje dichten om het de tegenstander onmogelijk te maken om je makkelijk te nemenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aaah, de tactiek van de verschroeide aarde. Wel, met deze move is het wel duidelijk dat IS alleen nog maar aan het verdedigen is in Syri.
Wel een lekker wijfie voor haar leeftijd. Ik hoop dat ze haar te pakken nemen en daarna aan mij uitleveren voor mijn harem collectie.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:07 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Klopt, tienduizenden Daesh/Alnusra terroristen.
[ afbeelding ]
Nog meer dictator fabeltjes waar je in geloofd. Als je zo vatbaar bent voor propaganda, valt er niet met je te discussieren sorry.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:13 schreef reza1 het volgende:
[..]
Nee, ze helpen vrijheidsstrijders tegen het fascistische regime.
Alleen Circassirs, Abkhazen en Bosnirs toch? Arabieren waren nooit populair bij de Ottomaanse upperclass.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:03 schreef Atak het volgende:
[..]
Wel een lekker wijfie voor haar leeftijd. Ik hoop dat ze haar te pakken nemen en daarna aan mij uitleveren voor mijn harem collectie.
Ze is geen Arabier.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Alleen Circassirs, Abkhazen en Bosnirs toch? Arabieren waren nooit populair bij de Ottomaanse upperclass.
Zeker wel.quote:
quote:UN shrinks food aid to Syrian refugees in Turkey as funding dwindles
The United Nations food agency said March 6 it had been forced to withdraw aid from nine Syrian refugee camps in Turkey due to a lack of funds, calling on donors to step up and help fill the funding gap.
“Unfortunately, in February, we were forced to ask the Turkish government to take over assistance in nine camps where we could not continue providing aid because we lack funds,” said World Food Programme (WFP) spokeswoman Elisabeth Byrs.
Speaking to reporters in Geneva, Byrs said the WFP was facing a $71-million (65-million-euro) shortfall for its aid program in Turkey this year.
“Getting more funding is really essential,” she said.
The U.N. agency needs $9 million each month to provide hundreds of thousands of Syrian refugees in the country with food aid, she said.
It had, in cooperation with the Turkish government, been providing some 220,000 refugees with electronic vouchers in the form of debit cards credited with money, allowing them to purchase the food and supplies they need in stores.
But it was forced to cut the number of recipients to just 154,000 last month, Byrs said.
The Turkish government, which had already been contributing 40 percent of the monthly value credited to the cards, has for now stepped in to close the funding gap.
But the country, which is hosting some 1.7 million Syrian refugees and which has already spent around $4.5 billion to assist them since the Syrian conflict began four years ago, will not be able to foot the bill on its own forever, Byrs warned.
The lack of funds also threatens the WFP’s plans to expand the vastly popular “debit card” voucher system to refugees living outside the camps in Turkey.
“Predictability of the financing is essential if we want to expand the program,” she told AFP.
It would be a tragedy if the WFP cannot expand the program or is forced to permanently scale it back, Byrs said, stressing that the electronic vouchers allow refugees to choose for themselves what they eat and is far more efficient and less expensive that simply handing out meals.
And since the refugees spend the cash in Turkish stores, the WFP estimates the program has pumped nearly $700 million into the Turkish economy since 2011.
At the same time, Turkey became the WFP’s top food supplier worldwide last year, when the U.N. agency procured food worth $380 million from 28 different Turkish suppliers.
This is not the first time the WFP has been forced to cut aid due to lacking funds. Late last year, the U.N. agency briefly suspended food aid to more than 1.7 million Syrian refugees in Turkey, Jordan, Lebanon, Iraq and Egypt, blaming a financing emergency.
It resumed that aid after donors chipped in around $90 million following an urgent appeal for funds.
March/06/2015
Hoe kleiner hun gebied wordt hoe effectiever luchtaanvallen worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
wel verstandig natuurlijk, als je weet dat je genomen gaat worden, kan je beter een gaatje dichten om het de tegenstander onmogelijk te maken om je makkelijk te nemen
Jij bent best een zieke geest hequote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat een vies vunzig vrouwtje zeg:
Ik vraag me af of ze anaal zou doen als ze gepakt wordt.
Nee, wat zij doet is lekker. Elke gezonde vrouw zou al een scheiding aanvragen maar zij blijft liever bij haar moordzuchtige man die elke dag barrelbommen op Syrische kinderen gooit.quote:
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:55 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee, wat zij doet is lekker. Elke gezonde vrouw zou al een scheiding aanvragen maar zij blijft liever bij haar moordzuchtige man die elke dag barrelbommen op Syrische kinderen gooit.
Moet jij nodig zeggen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nog meer dictator fabeltjes waar je in geloofd. Als je zo vatbaar bent voor propaganda, valt er niet met je te discussieren sorry.
[..]
Nee, wat zij doet is lekker. Elke gezonde vrouw zou al een scheiding aanvragen maar zij blijft liever bij haar moordzuchtige man die elke dag barrelbommen op Syrische kinderen gooit.
Hij zei ethische zuivering, hij wil de maatschappij zuiveren van jihadisten dan wel seculieren. Persoonlijk denk ik het laatste gezien zijn eerdere post's.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:17 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Allemaal propaganda van Joden die de Glorieuze Turkse Natie willen beschimpenquote:Op donderdag 5 maart 2015 16:17 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
elke dag barrelbommen op Syrische kinderen gooit.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:13 schreef Atak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aldus de propagandavlieg.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nog meer dictator fabeltjes waar je in geloofd. Als je zo vatbaar bent voor propaganda, valt er niet met je te discussieren sorry.
Is de identiteitsstruggelende Azeri weer met z'n Aliyev hoor.quote:
Lekker danquote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:27 schreef Montana_ir het volgende:
New Study Shows ISIS Commands 46,000 Twitter Accounts
ISIS, an Islamic extremist rebel group, has gained traction as reports of young men and women enlisting in the would-be worldwide caliphate have surfaced. In a new study commissioned by Google Ideas and published by the Brookings Institution, supporters of ISIS are operating at least 46,000 Twitter accounts.
The more accurate number could be as high as 70,000, according to the study, which highlights the challenge governments have when facing extremists incorporating social networks into their group's doctrine.
http://www.techtimes.com/(...)twitter-accounts.htm
#TakeBeertwitter:LeithAbouFadel twitterde op vrijdag 06-03-2015 om 21:06:20#Breaking Syrian Arab Army and National Defense Forces have broken through Jabhat Al-Nusra frontlines and entered Salma!!! reageer retweet
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 23:45 schreef Montana_ir het volgende:
Syrisch Al Nusra wil breken met Al Qaida
De Syrische jihadistische rebellengroep het Al Nusra Front overweegt zijn banden met Al Qaida te verbreken om zo financiering van Arabische Golfstaten te kunnen krijgen. Dat meldt persbureau Reuters op basis van gesprekken met Al Nusraleiders en een bron uit Qatar, dat goede banden heeft met Al Nusra.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-al-qaida~a3889849/
Kunnen die het niet houden bij het organiseren van een WK? Ze beginnen iets teveel babbels te krijgen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 23:48 schreef Montana_ir het volgende:
Qatar wil Al Nusra kapot maken, als Nusra afstand neemt van Al Qaeda, dan gaan alle Nusra ratten overlopen naar Daesh.
twitter:
twitter:PetoLucem twitterde op vrijdag 06-03-2015 om 20:26:43#Aleppo siege, holds at bay #IslamicState near #Palmyra (at #Shaer gas filed) and #DeirEzzor, besieges insurgents near #Damascus in 2/+ reageer retweet
twitter:
Onder Erdogan gaan de Koerden het echt niet beter krijgen. Je kan net zo goed Assad blijven steunen. Voor het behoud van Syri als een staat is het logisch dat hij Koerdische aspiraties wil indammen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 01:13 schreef PizzaMizza het volgende:
Een YPG-vechter (Rodi Khalil) bevestigde dat eerdere verhaal dat er een ''Jazira Arabiya Soreya'' geheime dienst is opgericht om de identiteit van minderheden in Hasakah te onderdrukken.
Ik trek bij deze dus mijn steun in voor dictator en massamoordenaar Assad. Eens een onderdrukker, is schijnbaar altijd een onderdrukker. Ik geef toe dat ik best naief ben geweest in het steunen van Assad. Het Syrieconflict is echter zeer complex: ba'athistische Assadisten gesteund door Iran en Rusland vs Islamisten gesteund door Turkije, KSA en Qatar vs minderheden die de strijd nooit kunnen winnen. Het is moeilijk om aan een kant te staan.
Saudi Arabie heeft trouwens gisteren een oproep gedaan aan de USA om ''boots on the ground'' te zetten, nu al 2 key allies(Israel en Saudi) die dit vragen. Ook Turkije heeft in het verleden al gezegd mee te willen doen zolang er een ''heldere strategie'' is, oftewel zolang de USA soldaten inzet, helpt Turkije.
wellicht zal Turkije binnen vallen met de hulp van de VS onder een false flag om ISIS aan te vallen, en daarna zullen ze doorstoten naar Assad. Erdogan's Ottoman Empire komt steeds dichterbij.![]()
![]()
Dat ik anti-Assad ben, zal mij nooit pro-Erdogan maken. Erdogan is de grootste rat van ze allemaal met z'n Ottomaanse rijk-aspiraties. Btw: het gaat mij niet erom dat Assad per se Koerden wil onderdrukken, maar het gaat mij om zijn pan-Arabische ideologie. Ik zie geen verschil tussen pan-Arabisme en islamisme. Beide ideologien zijn gericht om de Arabische bevolking te bevoordelen en minderheden te onderdrukken. De ene probeert het met islam, en de andere probeert het met nationalisme.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 01:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onder Erdogan gaan de Koerden het echt niet beter krijgen. Je kan net zo goed Assad blijven steunen. Voor het behoud van Syri als een staat is het logisch dat hij Koerdische aspiraties wil indammen.
Ik kijk naar wie het minst slecht is voor Syri van alle partijen. En dat blijft Assad.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 01:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat ik anti-Assad ben, zal mij nooit pro-Erdogan maken. Erdogan is de grootste rat van ze allemaal met z'n Ottomaanse rijk-aspiraties. Btw: het gaat mij niet erom dat Assad per se Koerden wil onderdrukken, maar het gaat mij om zijn pan-Arabische ideologie. Ik zie geen verschil tussen pan-Arabisme en islamisme. Beide ideologien zijn gericht om de Arabische bevolking te bevoordelen en minderheden te onderdrukken. De ene probeert het met islam, en de andere probeert het met nationalisme.
ik ben niet zo pro-Koerd als je denkt. Bijv: ik steun geen Koerdische onafhankelijkheid in Iran(omdat Koerden al duizenden jaren onderdeel zijn van Iran).
Zo keek ik ook. Alleen dat ''minst slecht'' is nog steeds erg slecht. Ik denk trouwens dat Turkije hoe dan ook Syrie gaat binnen vallen. Een sterk Syrie betekent een gevaar voor Turkije.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 01:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik kijk naar wie het minst slecht is voor Syri van alle partijen. En dat blijft Assad.
Ik geloof er dan ook weinig van. Nusrah weet echt wel dat voor veel militanten zo´n expliciet uit de hand van Qatar eten onverenigbaar is met hun idealen. Dan duw je die idd in de handen van ISIS.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 23:48 schreef Montana_ir het volgende:
Qatar wil Al Nusra kapot maken, als Nusra afstand neemt van Al Qaeda, dan gaan alle Nusra ratten overlopen naar Daesh.
Veel pro-Nusra twitteraars zeggen dat 't fake is.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 02:23 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik geloof er dan ook weinig van. Nusrah weet echt wel dat voor veel militanten zo´n expliciet uit de hand van Qatar eten onverenigbaar is met hun idealen. Dan duw je die idd in de handen van ISIS.
waar is het alqaida van zarqawi etc gebleven
twitter:shiapulse twitterde op donderdag 26-02-2015 om 14:29:07Kayhan daily close to #Khamenei:Erdogan must forget his illusions about removing Assad, reviving the Ottoman Empire & leading Islamic world reageer retweet
Zo dom is de Mullah niet. In zo'n situatie zou Isral de kans niet missen om de Turks-Azerbeidjaanse coalitie te joinen. Vliegdekschip van de Amerikanen is ook dichtbij. Als de Mullah zo iets zouden doen dan zouden ze Bibi een grote gunst doen. Eigenlijk sluit ik het niet uit dat de Mullah zo iets zal doen. Die gekken sporen voor geen meter.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 02:48 schreef PizzaMizza het volgende:
Zou het Mullah regime een directe confrontatie aangaan met Turkije, als Turkije Syrie zou binnen vallen?twitter:shiapulse twitterde op donderdag 26-02-2015 om 14:29:07Kayhan daily close to #Khamenei:Erdogan must forget his illusions about removing Assad, reviving the Ottoman Empire & leading Islamic world reageer retweet
not verry likeley, daarbaast zal turkije niet zomaar syrie binnenvallenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 02:48 schreef PizzaMizza het volgende:
Zou het Mullah regime een directe confrontatie aangaan met Turkije, als Turkije Syrie zou binnen vallen?twitter:shiapulse twitterde op donderdag 26-02-2015 om 14:29:07Kayhan daily close to #Khamenei:Erdogan must forget his illusions about removing Assad, reviving the Ottoman Empire & leading Islamic world reageer retweet
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 03:03 schreef Atak het volgende:
[..]
Zo dom is de Mullah niet. In zo'n situatie zou Isral de kans niet missen om de Turks-Azerbeidjaanse coalitie te joinen. Vliegdekschip van de Amerikanen is ook dichtbij. Als de Mullah zo iets zouden doen dan zouden ze Bibi een grote gunst doen. Eigenlijk sluit ik het niet uit dat de Mullah zo iets zal doen. Die gekken sporen voor geen meter.
Turkije is al maanden Syrie aan het provoceren. Laatst ook weer met die tombe. Davutoglu waarschuwde al, 1 kogel richting ons en we zullen binnen vallen. Turkije heeft trouwens al in het verleden gezegd Syrie binnen te vallen als de USA maar mee doet.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 03:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
not verry likeley, daarbaast zal turkije niet zomaar syrie binnenvallen
je hebt een glazen bol?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 03:16 schreef PizzaMizza het volgende:
[b]Dat het gaat gebeuren, is zeker.[/b] Vraag is alleen of Iran gaat ingrijpen met al die miljarden die Iran heeft verspild aan Assad.
Dat Turkije Syrie gaat binnenvallen, is zeker. Dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 03:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
je hebt een glazen bol?
is alweer wat eeuwen terug een directe oorlog tussen de turken en de perzen, verwacht daarom niks
daarom mijn vraag, heb je een glazen bol?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 03:23 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat Turkije Syrie gaat binnenvallen, is zeker. Dat bedoel ik.
Was oorlog tussen de Ottomaanse Turken en Azerbeidzjaanse Safaviden.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 03:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
je hebt een glazen bol?
is alweer wat eeuwen terug een directe oorlog tussen de turken en de perzen, verwacht daarom niks
Te veel aanwijzingen dat het gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 03:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
daarom mijn vraag, heb je een glazen bol?
De Safaviden waren geen Azerbeidzjanen. Shah Ismail I's vader was Koerd en zijn moeder kwam uit het gebied Azerbeidzjan van Iran, maar hij is gewoon dus van Iraanse afkomst. Meeste wetenschappers zijn het erover eens dat zijn rijk een Perzische was, zelfs al had hij Koerdische roots.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 03:25 schreef Atak het volgende:
[..]
Was oorlog tussen de Ottomaanse Turken en Azerbeidzjaanse Safaviden.
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 03:16 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
Turkije is al maanden Syrie aan het provoceren. Laatst ook weer met die tombe. Davutoglu waarschuwde al, 1 kogel richting ons en we zullen binnen vallen. Turkije heeft trouwens al in het verleden gezegd Syrie binnen te vallen als de USA maar mee doet.
Dat het gaat gebeuren, is zeker. Vraag is alleen of Iran gaat ingrijpen met al die miljarden die Iran heeft verspild aan Assad.
Gaat imho nog niet gebeuren. Het FSA is nog niet klaar. NATO heeft op z'n minst 1 jaar nodig om de eerste batch klaargestoomd te hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 03:16 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
Turkije is al maanden Syrie aan het provoceren. Laatst ook weer met die tombe. Davutoglu waarschuwde al, 1 kogel richting ons en we zullen binnen vallen. Turkije heeft trouwens al in het verleden gezegd Syrie binnen te vallen als de USA maar mee doet.
Dat het gaat gebeuren, is zeker. Vraag is alleen of Iran gaat ingrijpen met al die miljarden die Iran heeft verspild aan Assad.
De FSA bestaat niet eens. De FSA is gewoon de naam voor de rebellen, maar ze zijn geen gecentraliseerd orgaan. Fracties opereren los van elkaar.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 03:28 schreef Atak het volgende:
[..]
[..]
Gaat imho nog niet gebeuren. Het FSA is nog niet klaar. NATO heeft op z'n minst 1 jaar nodig om de eerste batch klaargestoomd te hebben.
Best wel grappig dat Shah Ismail geen Koerdisch sprak maar Azerbeidzjaans. Noord of zuid Azerbeidzjan maakt niet uit. Safavid geschiedenis behoort tot Azerbeidzjan. Ik zie geen gevecht tussen Azerbeidzjan en Turkije. Eerder een gevecht tussen de Azerbeidzjanen en de gearabiseerde Perzen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 03:26 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
De Safaviden waren geen Azerbeidzjanen. Shah Ismail I's vader was Koerd en zijn moeder kwam uit het gebied Azerbeidzjan van Iran, maar hij is gewoon dus van Iraanse afkomst. Meeste wetenschappers zijn het erover eens dat zijn rijk een Perzische was, zelfs al had hij Koerdische roots.
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 03:30 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
De FSA bestaat niet eens. De FSA is gewoon de naam voor de rebellen, maar ze zijn geen gecentraliseerd orgaan. Fracties opereren los van elkaar.
En ook de FSA heeft geen schijn van kans. Zodra ISIS in Irak is vernietigd, zal een deel van de Iraakse shiitische milities doorstoten naar Syrie om daar te helpen. Dat terwijl de FSA steeds verder afzakt.
Het maakt niet uit of hij Koerdisch/Azeri sprak of niet, het gaat om de etniciteit. Dat kan je niet veranderen. Afrikanen spreken ook Frans, maar dat maakt ze nog niet Europees. Ottomanen spraken voor een groot deel Perzisch, maar dat maakt ze geen Perzisch. Shah Ismail was een Irani Azeri en Koerd, maar zijn rijk was Perzisch.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 03:31 schreef Atak het volgende:
[..]
Best wel grappig dat Shah Ismail geen Koerdisch sprak maar Azerbeidzjaans. Noord of zuid Azerbeidzjan maakt niet uit. Safavid geschiedenis behoort tot Azerbeidzjan. Ik zie geen gevecht tussen Azerbeidzjan en Turkije. Eerder een gevecht tussen de Azerbeidzjanen en de gearabiseerde Perzen.
Klopt. Hij is de schik van Iran/toekomstige bevrijder van Azerbeidzjanquote:Op zaterdag 7 maart 2015 03:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ja, hij is lelijk. Dat wisten we al.
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 04:23 schreef Atak het volgende:
[..]
Klopt. Hij is de schik van Iran/toekomstige bevrijder van Azerbeidzjan
twitter:ahmusawi twitterde op vrijdag 06-03-2015 om 21:25:19Video: Turkish troops casually chat with ISIS rats on the border http://t.co/nxXTmlhWMS http://t.co/apG2NkL7am reageer retweet
Dat maakt ze niet minder waar.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:56 schreef Frezer het volgende:
Die plaatjes worden wel heel vaak gerecycled he.
Ja dus?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:56 schreef Frezer het volgende:
Die plaatjes worden wel heel vaak gerecycled he.
Zodra Turken op deze apen over de grens gaan schieten is dat meteen een oorlogsverklaring en is Turkije cht verwikkeld in het conflict. Dat geldt ook voor Isral, die tot nog toe alleen op Hezbollah- en Iraanse strijders heeft geschoten die een gevaar voor Isral zijn.quote:
Turkije doet die dingen niet, omdat AKP en de Turkse geheime dienst pro-ISIS zijn(genoeg bronnen hiervoor, zoek maar zelf eens op). ISIS bestrijdt namelijk de Koerden, dat komt Turkije goed uit als traditionele Koerdenkiller. Nu ISIS echter haar hoogtij heeft gehad, staan ze opeens meer toe en bemoeien ze zich er mee.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:16 schreef Toga het volgende:
[..]
Zodra Turken op deze apen over de grens gaan schieten is dat meteen een oorlogsverklaring en is Turkije cht verwikkeld in het conflict. Dat geldt ook voor Isral, die tot nog toe alleen op Hezbollah- en Iraanse strijders heeft geschoten die een gevaar voor Isral zijn.
Turkije leent nu niet eens zijn vliegvelden uit aan de NAVO, daarvoor moet NL zelfs uitwijken naar Jordani en de VS naar de Middellandse zee. Dat is de kronkel waar de buurlanden zich nu in bevinden.
Dit soort foto's zeggen me dus niks.
Bron: Al Akhbar.quote:Turkey is investing in the upcoming battle for the liberation of Mosul to expand its influence in Iraq. An increasing number of credible reports indicate this course of action, in the aftermath of the operation launched by the Iraqi government to retake Tikrit (the last major stronghold for Daesh before Mosul), with support from the Iranian Qods Force led by General Qassem Soleimani.
Regional powers are rushing to get a seat at the Iraqi roundtable, which makes sense given the significance of what is taking place in Mesopotamia and its implications on neighboring countries. Turkey, the most prominent among these powers, has indicated its desire to influence events in Iraq through Mosul in the north, a city within its strategic sphere.
Turkish Defense Minister Ismet Yilmaz, who is visiting Baghdad and Erbil, recently acknowledged that Turkey is a member of the international coalition. “As such,” he explained, “Turkey has begun to actively contribute to the coalition. When the time comes, Turkey will make an assessment that takes into account our national interests and fulfills our responsibilities of coalition membership.”
In a press conference in parliament on Sunday, responding to the question whether the Turkish army would carry out direct ground operations in Iraqi territory, the minister said that Turkey was prepared to fulfill its role, if others fulfilled their commitments.
These statements were made days after Iraqi Vice President Osama al-Nujaifi visited Ankara, where he met with President Recep Tayyip Erdogan. Erdogan expressed his country's concern over the events in Iraq, which he said, “require us to take joint steps and expedite joint action to support Iraq in its war against terrorism.” Erdogan stressed “We will work to help the Iraqi armed forces with training and equipment, an issue I shall discuss with the Turkish government and army.”
Defense Minister Ismet Yilmaz’s statements came after Athil al-Nujaifi, the governor of Nineveh, said that “Turkey has decided to join the military operation to retake Mosul.” In a statement carried by the Kurdish news agency Rudaw, published in the city of Erbil, he added, “Turkey will participate militarily and logistically to assist in the retaking of Mosul.”
Informed political sources believe the governor’s remarks are aimed at creating a “balance between Shia and Sunni forces” in the war on Daesh. Speaking to Al-Akhbar, the sources said, “Arab Sunnis are attempting to create a force similar to the Shia Popular Mobilization, one backed by Turkey and the Gulf states, to create a balance in the war on Daesh.”
Daar dacht ik toevallig vanmorgen ook nog over na. Het is in de interesse van NATO om de Koerden te steunen. NATO-lid Turkije blijft zo uit schot van het Syrieconflict en verschillende minderheden waaronder de christenen in het Noorden, bevinden zich in een relatief veilig gebied bij de Koerden(christenen en Koerden werken samen in het Hasakahgebied) zonder dat ze in angst moeten leven omdat islamisten ze als infidels zien. Zelfs Arabische stammen in het Noorden hebben zich goed uitgesproken over de Koerdische YPG omdat die stammen hun eigen beleid mogen voeren.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:22 schreef Frezer het volgende:
Als er n partij internationaal krediet heeft opgebouwd zijn het de Koerden wel. Laat hen met wat westerse steun die bufferzone maar beheren: het houd Erdogan en Assad netjes uit elkaar. Ze zijn toch al aardig op weg met het implementeren daarvan.
Een foto dat Turkse soldaten die met IS strijders praten, lijkt me een logisch gevolg van de opdracht geen schoten over de grens te lossen. Turkse artsen die gewonden (waaronder IS strijders) behandelen, lijkt me meer op het volgen van de eed van Hippocrates.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Turkije doet die dingen niet, omdat AKP en de Turkse geheime dienst pro-ISIS zijn(genoeg bronnen hiervoor, zoek maar zelf eens op). ISIS bestrijdt namelijk de Koerden, dat komt Turkije goed uit als traditionele Koerdenkiller. Nu ISIS echter haar hoogtij heeft gehad, staan ze opeens meer toe en bemoeien ze zich er mee.
Misschien moet je de video eens in de tweet erboven bekijken?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:50 schreef Toga het volgende:
Een foto dat Turkse soldaten die met IS strijders praten, lijkt me een logisch gevolg van de opdracht geen schoten over de grens te lossen.
Misschien moet je eens het verschil in behandeling en nabehandeling bekijken tussen de ISIS-terrorist en de YPG-dokter?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:50 schreef Toga het volgende:
Turkse artsen die gewonden (waaronder IS strijders) behandelen, lijkt me meer op het volgen van de eed van Hippocrates.
ISIS heeft 50 Turkse diplomaten gekidnapt. Gek genoeg vermoordt ISIS iedere gevange, behalve de Turkse. Die kwamen dus vrij.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:50 schreef Toga het volgende:
IS heeft Turkije nog niets aangedaan, Turkije wll neutraal blijven; ik noem dat gewoon gewoon laf.
Ze hebben ISIS in het verleden logistiek en militair gesteund.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:50 schreef Toga het volgende:
Ze willen gewoon niet de strijd aangaan met IS omdat ze zich dan in een wespennest begeven.
Nee, ze waren in het verleden pro-ISIS. Nu ISIS aan het verliezen is, en de hele wereld tegen ISIS is en de Turkse inmenging niet onopgemerkt is gebleven, sluiten ze zich opeens aan bij de coalitiequote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:50 schreef Toga het volgende:
Pro-ISIS is nogal een boude uitspraak, ik zou eerder zeggen; ISIS niet provoceren.
Ik heb er nog te weinig bewijs van gezien, mannen met baarden zijn niet automatisch ISIS-leden, tweets zijn meestal tweets van anonieme propagandisten en het gedoogdbeleid werkt blijkbaar twee kanten op; jij blijft van mijn mensen af, ik van de jouwe.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:00 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Misschien moet je de video eens in de tweet erboven bekijken?
ISIS heeft 50 Turkse diplomaten gekidnapt. Gek genoeg vermoordt ISIS iedere gevange, behalve de Turkse. Die kwamen dus vrij.
Ze hebben ISIS in het verleden logistiek en militair gesteund.
Ik ben nog geen eens Turkquote:Op zaterdag 7 maart 2015 04:26 schreef PizzaMizza het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:ahmusawi twitterde op vrijdag 06-03-2015 om 21:25:19Video: Turkish troops casually chat with ISIS rats on the border http://t.co/nxXTmlhWMS http://t.co/apG2NkL7am reageer retweet
[ afbeelding ]
Idd, man met baard betekent niet meteen ISIS lid maar daar gaat het natuurlijk niet om bij PKK propagandisten. Gooien en dat kijken wat blijft hangen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:27 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik heb er nog te weinig bewijs van gezien, mannen met baarden zijn niet automatisch ISIS-leden, tweets zijn meestal tweets van anonieme propagandisten en het gedoogdbeleid werkt blijkbaar twee kanten op; jij blijft van mijn mensen af, ik van de jouwe.
En als je al spreekt over het verleden, heb je het dan sowieso al over ISIS of over anti-Assad of anti-Koerd rebellen?
Ik beschouw het een beetje als de pre-WOII instelling van Nederland: "wij zijn neutraal, vriendjes van iedereen, ons gebeurt niks"
bron?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:37 schreef UpsideDown het volgende:
Foto's uit Shiukh, het laatste dorp ten oosten van de Eufraat wat ingenomen moest worden door de YPG. Check de muurschilderingen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De brug over de Eufraat naar Jarablus, eergisteren opgeblazen door ISIS:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |