abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 maart 2015 @ 19:46:24 #1
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150259395
Nieuws

BREAKING - Families: Kris en Lisanne zijn verongelukt
BREAKING - Taxichauffeur die Kris en Lisanne naar de Pianista vervoerde dood in een rivier aangetroffen - veel vragen rondom zijn plotselinge dood - Nieuws op rtvutrecht.nl - Nieuws op TVN-2 (Spaanstalig)

In de herhaling - Pauw & Witteman 28 april 2014 - met samenvatting en screencaps van de kaart die Kris en Lisanne vermoedelijk hadden & korte samenvattinkjes van NOS-video's en La Prensa-artikel
Uitgebreide analyse van de fototijden door Perico

Antwoorden voor Kris

Voor het maken van kaarten hebben we 5 mogelijkheden tot onze beschikking
elk met hun voor- en nadelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-3-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris & algemene foto's
SPOILER
Interviews, getuigen & zoekacties
SPOILER
Nieuwslinks & Informatie op video
SPOILER
Mirador en paddocks video Edwin & Friends
SPOILER
Extra informatie
SPOILER
Status HERE-kaart van het gebied (samenwerking van de users in dit topic)
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 04-03-2015 14:50:05 ]
pi_150259561
http://boquete.ning.com/f(...)eo-drowned-yesterday

Eerste link naar taxichauffeur, GM was eerder dan de lokale site Boquete.ning.com
pi_150259679
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 19:50 schreef ootjekatootje het volgende:

Eerste link naar taxichauffeur, GM was eerder dan de lokale site Boquete.ning.com
Goeie link. Ff in de gaten houden wat ze schrijven. 8-)
Engels is toch wat makkelijker dan Spaans voor mij.
Make my day!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 19:55:04 #4
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150259739
Plaats van overlijden volgens TVN:

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 19:50 schreef ootjekatootje het volgende:

Hé, ze slaan daar niet meteen op hol. "died yesterday while swimming..."
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_150259836
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 19:37 schreef El_Matador het volgende:
Mag jij vinden. Ik vind 4 verdrinkingen in 2 maanden in slechts 1 provincie van een land met ~5 miljoen inwoners veel.
Het zijn er vier teveel, dat moge duidelijk zijn. Verder zie ik posts waarin staat dat het statistisch niet veel zijn, dus daar laat ik het bij.
quote:
En dat Leonardo M. niet kon zwemmen is net zo goed een aanname als dat hij dat wel kon. Ik acht de kans op het tweede groter.
Wie neemt dat aan dan? Ik schreef het omdat jij uitglijden noemde, en opmerkte dat er "baden" stond en niet "zwemmen". Maar wel met "als" erbij.
Verdrinken duurt niet lang, daar ging het me om. Uitputten in rustig water wel, hartfalen enz. daargelaten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 19:44 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Vorig jaar zijn er ook behoorlijk wat mensen verdronken in Chiriquí. Dat werd gemeld op WS. 4 verdrinkingen is niet opvallend. Maar dit specifieke geval natuurlijk wel.
Dat betekent dus dat er opvallend weinig anderen verdronken zijn. Het wordt wel een beetje potsierlijk zo. Of wordt er maar raak gerelateerd?
  Moderator dinsdag 3 maart 2015 @ 20:00:03 #6
249559 crew  Lavenderr
pi_150259922
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 19:55 schreef Gorraay het volgende:

[ afbeelding ]

[..]

Dat soort ongelukken kunnen gebeuren natuurlijk.
pi_150260039
quote:

[ afbeelding ]

[..]

Toch niet echt een "woeste" rivier. Een kano komt er niet vooruit, knap werk om daar te verdrinken.

Edit: Ook al heb je geen zwemdiploma, je kunt er aan beide kanten makkelijk uit. Bijna onmogelijk om daar te zwemmen.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 20:04:13 #8
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150260050
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 19:57 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Dat betekent dus dat er opvallend weinig anderen verdronken zijn. Het wordt wel een beetje potsierlijk zo. Of wordt er maar raak gerelateerd?
Ik zeg niet 'opvallend weinig', maar 'niet opvallend'. Er verdrinken vaker mensen daar.
pi_150260107
quote:

[ afbeelding ]

[..]

ja

34 años muere ahogado n Cangilones Gualaca, 4 muerto x inmersión en Chiriquí en 2015
4 x onderdompeling ?

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_150260192
Hmm, en dan die video waar er in het water gesprongen wordt.
Denk dat alleen baden wat lastig is, je zult moeten zwemmen, tussen die rotsen.
Make my day!
  dinsdag 3 maart 2015 @ 20:14:30 #11
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150260443
Según datos extraoficiales el hombre había ingerido alimentos y a los pocos minutos se tiró al río y luego falleció.

Volgens niet-officiële gegevens had de man iets gegeten ('voedsel ingenomen') en sprong hij enkele minuten later in de rivier, waarna hij overleed.

http://www.critica.com.pa(...)desaparecidas-380293
pi_150260566
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:14 schreef Gorraay het volgende:
Según datos extraoficiales el hombre había ingerido alimentos y a los pocos minutos se tiró al río y luego falleció.

Volgens niet-officiële gegevens had de man iets gegeten ('voedsel ingenomen') en sprong hij enkele minuten later in de rivier, waarna hij overleed.

http://www.critica.com.pa(...)desaparecidas-380293
Se tiró = hij wierp zich.

Tuuuurlijk. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150260649
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:04 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik zeg niet 'opvallend weinig', maar 'niet opvallend'. Er verdrinken vaker mensen daar.
Klopt, het was mijn conclusie: als er bijna alleen maar verdachte verdrinkingsgevallen zijn, en het totale aantal niet opvallend is, dan zijn er dus opvallend weinig "normale" verdrinkingen. Dat kan, en het kan nog verklaarbaar zijn ook. Als Nederland een zomer lang k*t-weer heeft, en toch een vrijwel gelijk aantal verdrinkingen als in andere jaren, kan er iets verdachts aan zitten.
pi_150260743
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Toch niet echt een "woeste" rivier. Een kano komt er niet vooruit, knap werk om daar te verdrinken.

Net zo knap als te verdwijnen op het Pianista-Culebre pad en niet gevonden kunnen worden.
pi_150260942
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:24 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Net zo knap als te verdwijnen op het Pianista-Culebre pad en niet gevonden kunnen worden.
Een verschil is dat je ook van dat pad kunt verdwijnen. Als je uit het water verdwijnt kun je niet verdrinken.

Maar als die man vergiftigd is, zoals een onofficiëel iets of iemand (data?) lijkt te suggereren, en dan ook nog met iets dat binnen een paar minuten werkt, zal het wel snel duidelijk zijn dat er een andere doodsoorzaak is dan verdrinking. Of toch verdrinking, maar als gevolg van een (psychedelisch?) middel.

Het idee van een taxichauffeur, die wacht op klanten en intussen maar even gaat zwemmen, is natuurlijk wel apart. In mijn Nederlandse ogen dan.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 20:33:28 #16
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150261011
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:24 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Nog knapper is het om iemand te vermoorden door hem langs telepathische weg in het water te laten springen en te laten verdrinken.
Het bericht van Crítica doet vermoeden dat hij daar niet alleen was. Hij sprong in het water, werd onwel, werd op de kant gehesen en overleed, stel ik me zo voor.
pi_150261042
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:31 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Een verschil is dat je ook van dat pad kunt verdwijnen. Als je uit het water verdwijnt kun je niet verdrinken.

Maar als die man vergiftigd is, zoals een onofficiëel iets of iemand (data?) lijkt te suggereren, en dan ook nog met iets dat binnen een paar minuten werkt, zal het wel snel duidelijk zijn dat er een andere doodsoorzaak is dan verdrinking. Of toch verdrinking, maar als gevolg van een (psychedelisch?) middel.
Vergiftigd lees ik nergens. Geduwd lijkt me logischer.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 3 maart 2015 @ 20:37:02 #18
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150261109
En hij heeft, ik herhaal het, voor het oppikken van K&L een volstrekt onmogelijk tijdstip opgegeven.
pi_150261157
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vergiftigd lees ik nergens. Geduwd lijkt me logischer.,
Ik lees het ook nergens, maar wel iets dat zoiets als eerste gedachte oproept. Geduwd kan ik nergens uit afleiden. Is dus hooguit 'logisch' in een andere betekenis.
pi_150261184
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:37 schreef Gorraay het volgende:
En hij heeft, ik herhaal het, voor het oppikken van K&L een volstrekt onmogelijk tijdstip opgegeven.
Dus hij heeft ze wellicht helemaal niet vervoerd?
  dinsdag 3 maart 2015 @ 20:39:53 #21
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150261193
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:20 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Klopt, het was mijn conclusie: als er bijna alleen maar verdachte verdrinkingsgevallen zijn, en het totale aantal niet opvallend is, dan zijn er dus opvallend weinig "normale" verdrinkingen. Dat kan, en het kan nog verklaarbaar zijn ook. Als Nederland een zomer lang k*t-weer heeft, en toch een vrijwel gelijk aantal verdrinkingen als in andere jaren, kan er iets verdachts aan zitten.
Ah oke. Dit jaar dus 1 opvallend verdrinkingsgeval, en 3 'normale'.
Ik vraag me of dit verdrinkingsgeval opvallend of nieuwswaardig was geweest als hij niet door de politie was gehoord i.v.m. Kris en Lisanne.
pi_150261317
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:39 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ah oke. Dit jaar dus 1 opvallend verdrinkingsgeval, en 3 'normale'.
O, ik dacht omgekeerd. Nee, dan kun je adhv die cijfers er niks over zeggen
quote:
Ik vraag me of dit verdrinkingsgeval opvallend of nieuwswaardig was geweest als hij niet door de politie was gehoord i.v.m. Kris en Lisanne.
Het zou hier niet doorgedrongen zijn in elk geval. Als het klopt dat je daar bijna niet kunt verdrinken (wat nogal vlot geconstateerd wordt hierzo) lijkt het me daar ter plekke wel nieuwswaardig.
pi_150261367
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:39 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Mogelijk. Geld gekregen voor een zwetsverhaal over een taxirit die hij gedaan zou hebben om iemand anders, die ze werkelijk een lift gegeven had, een alibi te verschaffen. Jackie hoeft zijn scenario nog niet aan te passen.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 20:47:48 #24
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150261449
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:39 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Volgens de Volkskrant verklaarde hij: 'Ik schat dat ze om 13.40 uur zijn uitgestapt. Ze vroegen waar de wandelroute precies begint en ik wees hen de pizzeria Il Pianista aan. Ze betaalden me 5 dollar voor de rit en ik ben vertrokken.'

Dat tijdstip klopt niet, ook niet 'ongeveer'.
pi_150261460
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:45 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Mogelijk. Geld gekregen voor een zwetsverhaal over een taxirit die hij gedaan zou hebben om iemand anders, die ze werkelijk een lift gegeven had, een alibi te verschaffen. Jackie hoeft zijn scenario nog niet aan te passen.
zou best eens kunnen ja :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')