abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150274553
Ik geef nog elke dag over (met 22 weken, ik vermoed dat het niet meer over gaat..), wat hier wel helpt is echt kleine beetjes eten. Geen volle borden avondeten, maar een half bord. En niet te enthousiast tandenpoetsen, want kokhalsreflex. En vieze verhalen van anderen vermijden, zover mogelijk ;(
pi_150274706
Ik eet ook regelmatig en dus eigenlijk bijna ieder uur wel iets. Extra stuk fruit, cracker, dat soort dingen. Maar ik blijf maar spugen. Zelf vind ik het geen ramp, behalve dan dat mijn slokdarm al dat zuur nu wat minder prettig vindt.
Maar inmiddels ben ik dus iets teveel afgevallen volgens de VK en gaf ze me het advies om aan de medicatie te denken. (Ze weet dat ik niet zo maar alles inneem wat me wordt voorgeschreven). Ik heb zelf eigenlijk de hoop dat het de komende weken zal verbeteren, aangezien ik bijna 12 weken ben.
Ik wacht dus nog even met de medicatie maar heb het wel in huis.
pi_150274746
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:01 schreef Malteser het volgende:
Ik eet ook regelmatig en dus eigenlijk bijna ieder uur wel iets. Extra stuk fruit, cracker, dat soort dingen. Maar ik blijf maar spugen. Zelf vind ik het geen ramp, behalve dan dat mijn slokdarm al dat zuur nu wat minder prettig vindt.
Maar inmiddels ben ik dus iets teveel afgevallen volgens de VK en gaf ze me het advies om aan de medicatie te denken. (Ze weet dat ik niet zo maar alles inneem wat me wordt voorgeschreven). Ik heb zelf eigenlijk de hoop dat het de komende weken zal verbeteren, aangezien ik bijna 12 weken ben.
Ik wacht dus nog even met de medicatie maar heb het wel in huis.
In verreweg de meeste gevallen gaat het idd gewoon over :)
pi_150274748
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:54 schreef L-E het volgende:
Ik geef nog elke dag over (met 22 weken, ik vermoed dat het niet meer over gaat..), wat hier wel helpt is echt kleine beetjes eten. Geen volle borden avondeten, maar een half bord. En niet te enthousiast tandenpoetsen, want kokhalsreflex. En vieze verhalen van anderen vermijden, zover mogelijk ;(
Oh, herkenbaar van de kokhalsreflex bij het tandenpoesten.... Ik sta nu dus 3 keer per dag te kokhalzen boven de wastafel, jum jum.
pi_150274762
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:03 schreef Malteser het volgende:

[..]

Oh, herkenbaar van de kokhalsreflex bij het tandenpoesten.... Ik sta nu dus 3 keer per dag te kokhalzen boven de wastafel, jum jum.
Het hele effect van 'je lekker fris voelen na het tandenpoetsen' gaat zo wel verloren he :')
pi_150274763
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:03 schreef L-E het volgende:

[..]

In verreweg de meeste gevallen gaat het idd gewoon over :)
Daar ga ik voor! Of ja, ik hoop dat mijn lijf daarvoor gaat ;)
pi_150274783
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:04 schreef L-E het volgende:

[..]

Het hele effect van 'je lekker fris voelen na het tandenpoetsen' gaat zo wel verloren he :')
Nou, dat dus!
pi_150274798
Ik zag nog geen baby bij Risu... Duurt lang!

Even ego, want ik ben blij:
Komende vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek voor een vacature die ik heel erg graag wil. Het is binnen de organisatie waar ik nu al werk en ik vind het erg spannend om met 35 weken daar op gesprek te komen. Ik denk dat ze het al wel weten, maar toch. Ik hoop ook dat ze willen wachten met het opvullen van de vacature tot na mijn verlof... Argh!
En wat moet ik aan? Mijn normale sollicitatie-kleding past niet! Dubbel argh!

Ok, komt goed!
pi_150274903
Cassandra: Wat fijn! Een hele geruststelling! Heb zelf rond week 15 heftig bloedverlies gehad wat nog zo'n 2 weken, in steeds minder mate, doorging. Maar ook hier was het iets buiten de baarmoede en had bébé gelukkig nergens last van!

Stippel en Ggirl een jongetje! Leuk!! O+

Skoap: beterschap!!

Risu: Spannend! Hoe lang gaat het nog duren?!?! :D

quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik zag nog geen baby bij Risu... Duurt lang!

Even ego, want ik ben blij:
Komende vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek voor een vacature die ik heel erg graag wil. Het is binnen de organisatie waar ik nu al werk en ik vind het erg spannend om met 35 weken daar op gesprek te komen. Ik denk dat ze het al wel weten, maar toch. Ik hoop ook dat ze willen wachten met het opvullen van de vacature tot na mijn verlof... Argh!
En wat moet ik aan? Mijn normale sollicitatie-kleding past niet! Dubbel argh!

Ok, komt goed!
Ik zelf moet voor mijn werk vaak naar klanten en er dan ook 'netjes' uitzien. Voordeel van vrouw zijn is dat je met veel weg kan komen, je wordt niet standaard in een pak verwacht.
Zelf had ik vaak een donkere spijkerbroek of zwarte broek aan, een effen shirt en daarop een jasje. Voordeel van jasjes is dat als je ze niet dicht doet, je nog prima jasjes van voor je zwangerschap aan kunt.
Schoenen zijn dan wel belangrijk, paar (enkel) laarzen met een hakje vind ik zelf het mooist. Gympen of Uggs ( :r ) kunnen echt niet!

Vandaag 35 weken!! *O*
En dag drie van mijn verlof, helaas elke dag om 6 uur wakker -O-
Maar krijg wel een boel klusjes in huis gedaan, dat dan weer wel ;)
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_150274904
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:03 schreef Malteser het volgende:

[..]

Drie keer maar? :+ Die kokhalsreflex is echt afschuwelijk, ik kan nog steeds mijn jas niet tot bovenaan dichtdoen en een sjaal om mijn nek hebben. Zelfs bij sommige truien heb ik het al. Je krijgt best rare blikken aangezien dit dus meestal buitenshuis is, hahaha

Maar ik ben echt blij dat het bij kokhalzen blijft gelukkig. Spugen lijkt me veel vervelender. Sterkte! En jij ook LE, echt naar.
pi_150274921
Ik ben tot een week of 22 misselijk geweest, gelukkig weinig hoeven spugen!

Vandaag eerste "verlof" dag *O* eerst anderhalve week vrij, dan nog 2 weekjes ziektewet en dan officieel verlof :) dus zal na volgende week wel wat meer hier te vinden zijn :P

Vanmorgen al lekker voor mezelf gehad, want Lola sliep bij oma en komt tegen de middag thuis, dus net lekker gebadderd en maskertje O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_150274927
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
Even ego, want ik ben blij:Komende vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek voor een vacature die ik heel erg graag wil. Het is binnen de organisatie waar ik nu al werk en ik vind het erg spannend om met 35 weken daar op gesprek te komen. Ik denk dat ze het al wel weten, maar toch. Ik hoop ook dat ze willen wachten met het opvullen van de vacature tot na mijn verlof... Argh!En wat moet ik aan? Mijn normale sollicitatie-kleding past niet! Dubbel argh!
hee wat goed! Succes alvast! Een jurkje met een jasje erover, is dat iets?

En klumsy verlof al, wat gaat dat snel!!!! :o (ik reken dit als verlof hoor *O* )
pi_150274954
*duimt voor MevrouwCactus*

Hier ook een verrotte nacht gehad. Werk was té druk gisteravond, er worden te veel mensen ingeroosterd met te weinig mensen om ze te leiding te geven. Dus compleet kapot daarna. Het rotte is dat ik na zo'n dienst de chaos en stress moeilijk uit mijn lijf krijg en dus ook vaak slecht slaap, terwijl ik het dan juist zo hard nodig heb. Ik ga vanmiddag even mijn baas bellen, want dit gaat voor mij niet long term werken.
pi_150274978
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:11 schreef Mineola het volgende:

[..]

Drie keer maar? :+ Die kokhalsreflex is echt afschuwelijk, ik kan nog steeds mijn jas niet tot bovenaan dichtdoen en een sjaal om mijn nek hebben. Zelfs bij sommige truien heb ik het al. Je krijgt best rare blikken aangezien dit dus meestal buitenshuis is, hahaha

Maar ik ben echt blij dat het bij kokhalzen blijft gelukkig. Spugen lijkt me veel vervelender. Sterkte! En jij ook LE, echt naar.
Ja, valt mee hč ;). Ik poets 3 keer per dag mijn tanden maar overweeg tijdelijk even over te stappen op 2 keer per dag. Is dat heel raar?

Die blikken van de mensen om je heen, heerlijk. Ik krijg ook van die prachtige 'soort-van-medelijden-blikken' als ik op mijn werk van de toilet af kom en mensen me weer hebben horen spugen.
Maar alles voor het goede doel :).
pi_150274981
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:12 schreef Mineola het volgende:

[..]

hee wat goed! Een jurkje met een jasje erover?
Ik heb geen jurkjes, want daar heb ik een hekel aan ;)

De schoenen weet ik nu al. Het is voor een sportieve functie, dus wat dat betreft hoeft het niet heel formeel, vind ik. Ik moet wel laten zien dat ik sportief genoeg ben ervoor. Maar ik ga niet in trainingsbroek hoor ;)
pi_150274993
Spannend MevrouwCactus!! Zo toch tof zijn als je de functie krijgt
pi_150275002
Succes Mw Cactus!
pi_150275127
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:14 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, valt mee hč ;). Ik poets 3 keer per dag mijn tanden maar overweeg tijdelijk even over te stappen op 2 keer per dag. Is dat heel raar?

Die blikken van de mensen om je heen, heerlijk. Ik krijg ook van die prachtige 'soort-van-medelijden-blikken' als ik op mijn werk van de toilet af kom en mensen me weer hebben horen spugen.
Maar alles voor het goede doel :).
Haha, ik dacht gisteravond, hee, het lijkt minder te worden. Maar nooooooo, vanmorgen telde ik 12x omdat ik mn jas aan had gedaan en mijn schoudertas iets te strak of zo zat :X Ik word trouwens misselijker als ik moe ben, 's avonds dus. En wat pessie zei, rennies hielpen ook tegen maagzuur!

Ik poets sowieso maar twee keer, maar ik zou voor 's middags idd kauwgom gaan overwegen ja, als ik jou was.

Cactus, nu ben ik benieuwd naar de functie en hoe je je met 35 weken gaat presenteren als Sporty Spice :+
pi_150275137
Wow, spannend Mw Cactus! Veel succes komende vrijdag, hopelijk wordt het wat!
pi_150275206
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:21 schreef Mineola het volgende:
Cactus, nu ben ik benieuwd naar de functie en hoe je je met 35 weken gaat presenteren als Sporty Spice :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150275233
Oh nou dat klinkt als een plan dan, omdat nu weer zo te doen!
pi_150275247
Wat leuk Cactus, succes!
pi_150275436
Even heel erg ego!!

We hebben weer een hele mooie ego gehad met een mooi kloppend hartje. Ben nu 10w1d ipv de 9w4 die ze vorige keer dachten!

Zo blij!!!!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:34:46 #174
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150275511
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:32 schreef J0ycie88 het volgende:
Even heel erg ego!!

We hebben weer een hele mooie ego gehad met een mooi kloppend hartje. Ben nu 10w1d ipv de 9w4 die ze vorige keer dachten!

Zo blij!!!!
Wat fijn Joycie! Toch altijd weer een opluchting, een goede echo. :)
Oost west, mij best.
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:36:41 #175
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150275552
Een mooie ego *O* :D fijn :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_150275564
Hoewel een goed ego natuurlijk ook niet verkeerd is. :P

Fijn, Joycie! *O*
pi_150275588
Ik ben dol op mooie ego's! *O*
pi_150275613
Echoposts O+
pi_150275641
_O-

Fijn, Joycie! *O* *O*

Hier sneeuwt het, en ik heb zoooo geen zin in winter meer. Gelukkig is het de laatste winter hier, hopelijk!
pi_150275654
Jager, je hebt het vast al 67 keer gedeeld hier, maar ik ben zwanger, dus: waar zit je?
pi_150275670
Wat fijn Joycie *O*
pi_150275780
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:40 schreef L-E het volgende:
Jager, je hebt het vast al 67 keer gedeeld hier, maar ik ben zwanger, dus: waar zit je?
Ik woon in Zweden, vlak boven Stockholm...
pi_150275919
Wat fijn Joycie! *O*
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:52:30 #184
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150275936
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:32 schreef J0ycie88 het volgende:
Even heel erg ego!!

Zo blij!!!!
Een glitterhartje is dan wel op z'n plek :)

pi_150276403
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 10:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik woon in Zweden, vlak boven Stockholm...
Ohhh O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 4 maart 2015 @ 11:16:44 #186
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150276604
ik zie allemaal mooie echo's en goed nieuws voorbijkomen O+ *O*

ik wil nog zoveel doen voor de bevalling maar er komt geen klap uit m'n handen :') de gewone dingetjes wel, maar wat ik voor de rest in m'n kop heb zitten ?? Ik weet niet eens waar ik moet beginnen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150276747
Joyce, wat fijn! En hop, drie dagen in the pocket :D
pi_150276808
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:09 schreef L-E het volgende:

[..]

Ohhh O+
Vaak lijkt het romantischer dan dat het klinkt hoor. In de winter weinig zonlicht, veel grijze/grauwe dagen. In November hadden we een periode dat we in 5 weken tijd geen enkel uur direct zonlicht gehad hebben..

Maar, de lange zomers, en de goede winters als ze er zijn zijn wel tof. Toch is het voor ons tijd om weg te gaan hier...
pi_150277001
Kokhalsreflex check! Bij ieder kuchje *kots*, Bij elk naar luchtje, heel handig in mijn werk (zorg). Hoop dat dit nog overgaat, maar inmiddels bijna 19 weken dus ik denk het niet.

Hier ook minder controles in het ziekenhuis. Heb nu toevallig tussendoor wel een screeningsecho gehad, maar daar zit dan geen gyn-controle bij ofzo. Pas over anderhalve week weer naar de gyn, dan zit er ruim 5 weken tussen.
Volgende week donderdag wel de 20 weken echo :) En een week later weer een uitgebreide echo, dus babyspieken genoeg gelukkig.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:32:01 #190
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150277091
Zweden lijkt me echt zo fantastisch in de zomer. Staat hoog op m'n lijstje! Heb zelfs ooit eens een cursus Zweeds gedaan, gewoon omdat ik het zo'n grappige taal vind. :D overigens kom ik nog niet veel verder dan de basics, maar ik kan het redelijk lezen.

*O* voor de goede echo's!

Hier elke 4 weken controle bij de vk. Stelt niet zoveel voor, ben nog geen 10 minuten binnen.

Ik ben trouwens denk ik echt de enige persoon op aarde die niet zoveel behoefte heeft aan al die echo's. Ik vind het steeds best leuk om te zien, zeker in het begin als er zo veel verandert... Maar je zou mij er niet echt een plezier mee doen door regelmatig een echo te geven. Ik geloof wel dat de baby werkt doordat ik 'm voel bewegen.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_150277133
Ohhh, die kokhalsreflex. Vooral fijn in combinatie met een keelverkoudheid. Hoe vaak ik niet heb staan kokhalzen met een lege maag omdat ik 's ochtends gewoon moest hoesten. ;(
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:40:45 #192
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150277348
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:32 schreef Mariposas het volgende:
Hier elke 4 weken controle bij de vk. Stelt niet zoveel voor, ben nog geen 10 minuten binnen.

Ik ben trouwens denk ik echt de enige persoon op aarde die niet zoveel behoefte heeft aan al die echo's. Ik vind het steeds best leuk om te zien, zeker in het begin als er zo veel verandert... Maar je zou mij er niet echt een plezier mee doen door regelmatig een echo te geven. Ik geloof wel dat de baby werkt doordat ik 'm voel bewegen.
Ik sta ook elke keer na 10 minuten buiten bij de vk. Bloeddruk goed, geen klachten, hartslag van de baby goed. Mooi! Sticker en wegwezen. Haha.

Maar toch vind ik die controles en echo's wel fijn. Niet alleen voor het babyspieken, maar ook wel voor de gemoedsrust. Wij hebben geen pretecho aangevraagd bij 16 weken omdat we bij 12 weken en 8 weken al een echo hadden gehad. Het is wel leuker om de echos wat langer van elkaar in te plannen zodat je echt heel duidelijk ziet wat er verandert. We hebben er nu volgende week bij 21 weken weer een en doen wel bij 27 weken een pretecho. Anders heb in die 20 laatste weken helemaal geen echo meer. Maar ik vind het wel fijn om toch wel een paar keer te hebben mogen kijken of alles goed is. O+
Een vriendin van mij is 8 weken verder dan ik nu en krijgt al vanaf het begin elke keer bij de vk (particulier) een echo. Dat vind ik ook overdreven hoor. Dan is het bijzondere er wel vanaf bij de 10e echo. :{w
Oost west, mij best.
pi_150277436
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:32 schreef Mariposas het volgende:
Zweden lijkt me echt zo fantastisch in de zomer. Staat hoog op m'n lijstje! Heb zelfs ooit eens een cursus Zweeds gedaan, gewoon omdat ik het zo'n grappige taal vind. :D overigens kom ik nog niet veel verder dan de basics, maar ik kan het redelijk lezen.

*O* voor de goede echo's!

Ik denk dat het verschil zit in de baby voelen of niet. Voor mij is de baby op dit moment zo'n abstract begrip. We hebben de foto's van de echo op de koelkast hangen, en ik zei laatst tegen de Duutser dat ik meer associaties heb met de koelkast en de baby dan met mezelf en de baby, omdat ik elke keer als ik de koelkas open doe even naar de foto's kijk.

Voor mezelf weet ik dat ik zwanger ben, maar merk ik er niets van. Een echo is dan leuk om het weer even bevestigd te krijgen. Maar goed, ik krijg weer een echo mid-april, en dat was het dan. En dat is ook okay.
pi_150277560
joycie wat fijn! *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:56:08 #195
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150277846
Klopt Jägar, in het begin is het ook fijner. Ik heb gewoon ook een heel sterk gevoel dat alles goed zit, daarom waarschijnlijk ook geen behoefte. En ik geloof ook niet dat je er echt aan ziet of alles goed is (op de guo's en seo's na en verdenking groot/klein kind). Geloof niet dat nu na de SEO er ineens een derde arm bijkomt ofzo. :') Wat dat betreft maak ik me meer zorgen of allee psychisch goed is, maar daar kom je pas veel later achter....
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_150277869
Mariposas, ik heb hetzelfde als jij. Ik vertrouw graag op mijn eigen lijf en mijn kindje, en op de aanwijzingen die het geeft als er iets niet in de haak is. Alle echo's en ctg's en dergelijke voegen voor mij niets toe.
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:58:30 #197
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150277914
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:16 schreef DJMO het volgende:
ik zie allemaal mooie echo's en goed nieuws voorbijkomen O+ *O*

ik wil nog zoveel doen voor de bevalling maar er komt geen klap uit m'n handen :') de gewone dingetjes wel, maar wat ik voor de rest in m'n kop heb zitten ?? Ik weet niet eens waar ik moet beginnen
Lijstje maken en afstrepen?

Cactus, dat klinkt leuk!
pi_150277975
Lijstjes O+

Afstrepen O+

Dingen op de lijst zetten die je allang geregeld hebt gewoon om het te kunnen afstrepen O+
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:02:02 #199
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150278015
Voor mij als man is het soms ook nog erg lastig om het allemaal te bevatten, maar afgelopen weekend een uurtje naar de buik van mijn vriendin zitten kijken en daar gebeuren toch allemaal wonderlijke dingen. Zie je soms hele bulten voorbij komen en af en toe opeens een klap dat heel de buik trilt. Ze is nu echt superactief!

Heel bizar om te zien O+
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:09:49 #200
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150278201
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:00 schreef L-E het volgende:
Lijstjes O+

Afstrepen O+

Dingen op de lijst zetten die je allang geregeld hebt gewoon om het te kunnen afstrepen O+
O+
:D

Mij maken al die echo's een beetje onzeker. Iedere keer weer die angst, liever niet zeg maar. Hoe leuk ik het ook vind om baby te kunnen spieken.

quote:
99s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:02 schreef Nikooos het volgende:
Voor mij als man is het soms ook nog erg lastig om het allemaal te bevatten, maar afgelopen weekend een uurtje naar de buik van mijn vriendin zitten kijken en daar gebeuren toch allemaal wonderlijke dingen. Zie je soms hele bulten voorbij komen en af en toe opeens een klap dat heel de buik trilt. Ze is nu echt superactief!

Heel bizar om te zien O+
*POK* "AUW" komt hier ook veel voorbij ja ;)

Ik vind het fijn om met de vk's te kunnen praten. Er is best veel gebeurt de afgelopen 6 weken. Ik wil nu graag van tevoren met ze overleggen hoe zij staan tegenover dingen als extra geīndiceerde uren kraamzorg, manier van bevallen etc... Dat zijn dingen die ik met andere zorgverleners heb besproken maar nog steeds niet met de vk. Terwijl zij bij de bevalling zijn. Het zit nu allemaal al heel lang in mijn hoofd zeg maar, ik had het fijn gevonden als dat er eerder uit had gekunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')