Nou, je was wel hinderlijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hihi, zojuist een natuurvrouwtje boos gekregen. Ze kwam troep verkopen voor een of ander gehandicapt kind dat hoegenaamd dolfijnentherapie nodig had. Toen ik haar sarcastisch vroeg of ze acupunctuur en homeopathie al geprobeerd had, zei ze heel serieus: "Zijn moeder heeft ALLES geprobeerd."
Daarop vraag ik haar of er geen goedkoper alternatief is, zoals palingtherapie of kweekzalmtherapie. Antwoordt ze opnieuw serieus dat de dokter dolfijnentherapie heeft voorgeschreven. Ik zeg: "Was dat een echte dokter, of zo'n holistisch kwakzalvergeval?" Zegt ze verontwaardigd: "Het was misschien geen reguliere dokter, maar hij wist absoluut waar hij het over had." "Nou, dan wens ik je veel succes met het ophalen van geld, maar van mij krijg je geen cent."
Nou, dat vond ze niet grappig. Kennelijk geef ik niets om dat kind. Ik heb maar geantwoord dat ik graag een euro zou geven, als dat geld gebruikt zou worden voor een échte geneesmethode.
Een dezer dagen in Nederland in Tilburg, geloof ik, en nog een stad.quote:Op maandag 16 maart 2015 21:16 schreef Molurus het volgende:
En ook bekend van zijn Skeptic column in Scientific American, althans... voor mij.
4 dagen geleden was er een avond met o.a. Michael Shermer in Gent. Was ik zelf niet bij helaas.
Wat: Debat ‘Bestaat god wel/niet?’quote:Nog nooit geloofden in het Westen zo weinig mensen in het bestaan van God als in deze 21ste eeuw. Is het daarom dat sommige gelovige wetenschappers zich de laatste tijd uitputten om het bestaan van God te beargumenteren? Trekken ze daarmee ongelovigen over de streep, maken ze geloof redelijker? Of is daar een andere kijk op God voor nodig?
Daarover gaat het in een debat over de recent verschenen studie 'En dus bestaat god' van de filosofen Emanuel Rutten en Jeroen de Ridder. In deze studie pogen de auteurs het bestaan van God aannemelijk te maken middels acht argumenten, die ongetwijfeld genoeg gespreksstof zullen bieden. Gesprekspartners van de auteurs zijn schrijfster Franca Treur, die haar streng gereformeerde geloof achter zich liet, en Huub Oosterhuis, die met zijn Amsterdamse Ekklessia als één van de eersten in de katholieke kerk nieuwe wegen insloeg. Het debat wordt geleid door Wilfred Scholten.
Als dat over een miljard jaar is, en er nog afstammelingen van mensen bestaan, dan lijken die vermoed ik niet zoveel op ons als wij lijken op eencelligen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:56 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik heb net de film Interstellar gezien. Ooit, een miljard jaar later, gaat de aarde ook levenloos zijn. Net als Mars.. Of zou de mens tegen die tijd een andere planeet hebben ontdekt om op te leven?
Het is zo niet te bevatten, he? Zo groots...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als dat over een miljard jaar is, en er nog afstammelingen van mensen bestaan, dan lijken die vermoed ik niet zoveel op ons als wij lijken op eencelligen.
Gelukkig hoeven we het ook niet te bevatten.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:10 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Het is zo niet te bevatten, he? Zo groots...
Dat is wel zeker!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:12 schreef Perrin het volgende:
Met onze hersentjes niet nee.. Maar wie weet hoe die wezens na vele miljoenen jaren evolutie denken.. Misschien kijken ze op ons terug zoals wij op de eerste holbewoners terugkijken.
We zijn idd nog niet echt ontwikkeld. Onze ogen bijv. Tegenwoordig dragen vijfjarigen al een bril. Met de komst van televisie en tablets. In de toekomst gaat bijna alles met computers en de ogen zullen wel beter aangepast worden, denk ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Gelukkig hoeven we het ook niet te bevatten.
Mensen leven in een wereld van gemiddelden. Gemiddelde tijd en gemiddelde grootte. Alles dat extreem groot, extreem klein, extreem kort of extreem lang is is voor ons gewoon nogal lastig te bevatten.
Toch zullen wij altijd totaal blind blijven voor het overgrote deel van het elektromagnetische spectrum.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:34 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
We zijn idd nog niet echt ontwikkeld. Onze ogen bijv. Tegenwoordig dragen vijfjarigen al een bril. Met de komst van televisie en tablets. In de toekomst gaat bijna alles met computers en de ogen zullen wel beter aangepast worden, denk ik.
Nou, de mens van nu idd. Maar ik denk toch dat we beter worden. In die zin bedoel ik dat er eigenlijk nog meer in ons zit.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Toch zullen wij altijd totaal blind blijven voor het overgrote deel van het elektromagnetische spectrum.
We zijn overigens prima ontwikkeld. We zijn slechts aangepast, door evolutie, aan de wereld van gemiddelden waarin we leven. Een mens heeft er niets aan om infrarood te zien, of gammastraling.
Elk dier is optimaal aangepast, niet aan de omgeving waarin die leeft, maar aan de omgeving waarin die is ontstaan. En voor mensen is die omgeving inderdaad heel anders dan de omgeving waarin die leeft.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:00 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Nou, de mens van nu idd. Maar ik denk toch dat we beter worden. In die zin bedoel ik dat er eigenlijk nog meer in ons zit.
Een mens heeft er heel veel aan om infrarood of ultraviolet te kunnen zien. Dan zouden we bijvoorbeeld nog beter kunnen zien hoe warm iets is.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Toch zullen wij altijd totaal blind blijven voor het overgrote deel van het elektromagnetische spectrum.
We zijn overigens prima ontwikkeld. We zijn slechts aangepast, door evolutie, aan de wereld van gemiddelden waarin we leven. Een mens heeft er niets aan om infrarood te zien, of gammastraling.
Waarom zouden wij er iets aan hebben om te zien hoe warm het is? (En wat heeft UV daarmee te maken trouwens?)quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Een mens heeft er heel veel aan om infrarood of ultraviolet te kunnen zien. Dan zouden we bijvoorbeeld nog beter kunnen zien hoe warm iets is.
Hoeveel mensen hebben zich wel al niet gebrand aan potten en pannen? Als we meteen zien dat het warm is, raken we het niet meer aan.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waarom zouden wij er iets aan hebben om te zien hoe warm het is? (En wat heeft UV daarmee te maken trouwens?)
Zover dat voor ons interessant is voelen we dat wel.
Er zijn wel dieren die redelijk ver (verder dan mensen in elk geval) in infrarood kunnen zien, maar dat gaat dan meestal om nachtdieren.
En vanzelfsprekend is IR-UV nog steeds maar een heel miniem stukje van het elektromagnetische spectrum.
[ afbeelding ]
1 blik op dit schema vertelt ons hoe blind we eigenlijk zijn.
Ik denk niet dat dat nu zo'n heel relevante factor is in ons vermogen om te overleven en ons voort te planten. Ja, je vingers ergens aan branden is ff pijnlijk. Maar de kans dat je daaraan overlijdt is niet bepaald groot genoeg om mensen die verder in IR kunnen zien een evolutionair voordeel te geven.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoeveel mensen hebben zich wel al niet gebrand aan potten en pannen? Als we meteen zien dat het warm is, raken we het niet meer aan.
Ogen zijn wel enigszins doorontwikkeld sinds onze voorouders de oceanen verlieten hoor.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Overigens zouden we inderdaad ultraviolet/infrarood zien als dat een significant voordeel in onze overleving zou zijn. Maar dan zouden we het ontwikkeld moeten hebben. De reden dat we ons huidige kleurenpalet hebben, is doordat dit deel van het spectrum een voordeel leverde voor onze voorouders in de zee.
Toevallig zeg, ik ook. Ben er al aan begonnen en het begint wel goed:quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:08 schreef Haushofer het volgende:
Net dat boek van Tegmark gekocht, "our mathematical universe", ben benieuwd (wanneer ik er aan toe kom).
Gezien z'n pohi fenl links laten liggen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:10 schreef Hexxenbiest het volgende:
Wie ik heel lang niet heb gezien is Jigzoz...
Jigzozzzzz!!!
Weer zo'n term wat ik, elke keer als ik het tegenkom, probeer te ontrafelen waar het voor staat. Het eerste wat altijd in mij opkomt is "politiekhigh". Maar dat is het natuurlijk niet. Dat het zijn geschiedenis is, is wel duidelijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:01 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Gezien z'n pohi fenl links laten liggen.
Dat doet iedereen wel eens.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:54 schreef Hexxenbiest het volgende:
(dus ik ook mijn pohi aan het bekijken![]()
![]()
![]()
)
Verklaar dan eens dat bijvoorbeeld torenvalken wèl ultraviolet kunnen zien? Want ook de voorouder van de valk kwam uit zee...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Een mens heeft er heel veel aan om infrarood of ultraviolet te kunnen zien. Dan zouden we bijvoorbeeld nog beter kunnen zien hoe warm iets is.
Onze voorouder die in de zee leefde, had er evenwel niets aan: infrarood en ultraviolet dringen niet door tot onder het water. Vandaar dat wij nu geen infrarood en ultraviolet kunnen zien. Omdat onze voorouder daar geen baat bij had.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door hoatzin op 27-03-2015 15:09:48 ]
Ja, die heeft dat ondertussen ontwikkeld omdat hij er wél voordeel bij heeft.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:03 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Verklaar dan eens dat bijvoorbeeld torenvalken wèl ultraviolet kunnen zien? Want ook de voorouder van de valk kwam uit zee...
Ja maar je geeft hierboven ergens aan dat de mens er ook wel bij gebaat zou zijn. Maar dat dat niet kan omdat zijn voorouder...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, die heeft dat ondertussen ontwikkeld omdat hij er wél voordeel bij heeft.
Het is een voordeel, maar geen evolutionair voordeel.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:14 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ja maar je geeft hierboven ergens aan dat de mens er ook wel bij gebaat zou zijn. Maar dat dat niet kan omdat zijn voorouder...
Of zijn we er niet "genoeg" bij gebaat...? We kunnen nl ook (infrarood) voelen of iets warm is.
Zouden er mensen zijn die een heel klein beetje infrarood kunnen zien? Kunnen we daar een beetje mee fokken...quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is een voordeel, maar geen evolutionair voordeel.
Geen idee of er mensen zijn die infrarood kunnen zien. Er zijn wel mensen die, in plaats van de gewoonlijke 3 soorten kegeltjes, soms wel 4 soorten kegeltjes in hun oog hebben. In sommige gevallen kunnen zij significant meer kleuren zien. Naar schatting is zo'n 2-3% van de vrouwen functioneel tetrachromaat.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:27 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Zouden er mensen zijn die een heel klein beetje infrarood kunnen zien? Kunnen we daar een beetje mee fokken...
Of zouden we bijvoorbeeld een valkengen in kunnen brengen bij een mens?
Tijd om de wettelijke mogelijkheden daartoe zo snel mogelijk in te perken. Die leerplicht is er niet voor niets.quote:Op zondag 29 maart 2015 20:33 schreef GrumpyFish het volgende:
Net geleerd dat we in Nederland ook de mogelijkheid tot thuisonderwijs hebben, én dat het aantal kinderen dat thuisonderwijs volgt, stijgt.
http://nos.nl/artikel/202(...)-thuisonderwijs.html
Het hele bijzonder onderwijs mogen ze van mij wel afschaffen.quote:Op zondag 29 maart 2015 20:33 schreef GrumpyFish het volgende:
Net geleerd dat we in Nederland ook de mogelijkheid tot thuisonderwijs hebben, én dat het aantal kinderen dat thuisonderwijs volgt, stijgt.
http://nos.nl/artikel/202(...)-thuisonderwijs.html
Amen.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het hele bijzonder onderwijs mogen ze van mij wel afschaffen.
De hele insteek van het onderwijs zo imo anders moeten: niet langer kinderen leren wat te denken, maar je moet ze leren hoe te denken. Nu krijgen ze de 'juiste' meningen en conclusies ingegoten, eigenlijk zouden we ze de feiten moeten geven en voldoende moeten opleiden om zelf tot oplossingen, standpunten en conclusies te komen.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Amen.
Ik zou het onderwijs in het kader van de leerplicht en het recht tot religieuze indoctrinatie van kinderen strikt gescheiden willen houden.
Ik vind dit eigenlijk helemaal geen slecht idee!quote:Op zondag 29 maart 2015 22:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De hele insteek van het onderwijs zo imo anders moeten: niet langer kinderen leren wat te denken, maar je moet ze leren hoe te denken. Nu krijgen ze de 'juiste' meningen en conclusies ingegoten, eigenlijk zouden we ze de feiten moeten geven en voldoende moeten opleiden om zelf tot oplossingen, standpunten en conclusies te komen.
Het stomme is dat dit idee al veel langer rondzingt (en zelfs een zekere aanhang heeft), maar bepaalde mensen vinden het veel te makkelijk om school te gebruiken om de samenleving aan te passen aan hun eigen ideetjes.
In de praktijk zou je af kunnen stappen van de extreem arbeidsmarktgerichte insteek van het huidige onderwijs, en kunnen gaan naar onderwijs waarin meer ruimte is voor bijvoorbeeld filosofische en culturele vorming.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk helemaal geen slecht idee!![]()
Hoe dat nu precies in de praktijk moet worden gebracht is een vers twee, maar je hebt mijn aandacht.
Ik snap het niet helemaal. Hoezo zouden de leerlingen daarvan leren hoe ze moeten denken? Hij stelt een vraag en geeft als antwoord: "Ik weet het niet." Maar hij reikt de leerlingen geen enkel handvat om zelf te achterhalen wat het antwoord dan wel is.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:56 schreef Molurus het volgende:
Ten aanzien van 'hoe te denken' had Dawkins bij die bijeenkomst in Antwerpen nog wel een leuke anekdote over een docent biologie.
De docent vroeg zijn klas "What animal eats Hydra?"
Hij gaat de hele klas rond, er worden heel wat beestjes genoemd. De hele klas hangt aan zijn lippen om te horen wat het goede antwoord is.
En tenslotte is het antwoord van de leraar op die vraag: "I don't know!"
Dat lijkt me nou een goed voorbeeld van een docent die zijn leerlingen niet leert wat ze moeten denken, maar hoe ze moeten denken.
Het is een goede poging om die leerlingen te motiveren om zelf te achterhalen wat het goede antwoord is. Dat begint bij de realisatie dat de docent niet alles weet, en dat ze zelf dingen moeten ontdekken.quote:Op maandag 30 maart 2015 08:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal. Hoezo zouden de leerlingen daarvan leren hoe ze moeten denken? Hij stelt een vraag en geeft als antwoord: "Ik weet het niet." Maar hij reikt de leerlingen geen enkel handvat om zelf te achterhalen wat het antwoord dan wel is.
Star Trek doesn't disappoint:quote:Op maandag 30 maart 2015 08:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is een goede poging om die leerlingen te motiveren om zelf te achterhalen wat het goede antwoord is. Dat begint bij de realisatie dat de docent niet alles weet, en dat ze zelf dingen moeten ontdekken.
"Ik weet het niet" is een respectabel standpunt, dat moeten ze eerst leren.
quote:
Ik vond Voyager ook nog erg leuk, zeker de holodeck afleveringen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:51 schreef GrumpyFish het volgende:
Ik ben zo gevormd door die serie. Bij heel veel topics denk ik: "hey, dat -of iets soortgelijks- is behandeld in die ene episode*." TNG is echt een geniale serie. Zo maken ze ze tegenwoordig niet meer![]()
* Drumhead, Measure of a man, Devil's Due, Who Watches the Watchers, Pen Pals, om er maar een paar te noemen
Star Trek; Enterprise was dat volgens mij, met die gast van Quantum Leapquote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik vond Voyager ook nog erg leuk, zeker de holodeck afleveringen.
De allerlaatste Star Trek serie (ik ben zelfs de naam kwijt) is na een paar afleveringen gestopt wegens gebrek aan belangstelling. En ik weet precies hoe dat komt: Men nam het veel te serieus, ze probeerden er een soort hollywood van te maken.
TNG en Voyager danken hun succes aan het feit dat de makers in de verhalen hun fantasie helemaal de vrije loop lieten. En dat werd dan leuk en luchtig gebracht. Ik heb er ook erg goede herinneringen aan.
Mja, ik weet het niet. Misschien dat het meer indruk maakte omdat het zo explicit in 1 episode behandeld wordt (de rechten van de AI). Of misschien dat de scripts beter in elkaar zaten. Of misschien wel simpelweg vanwege Patrick Stewart.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:23 schreef Molurus het volgende:
Nou wil ik niks afdoen aan TNG, maar zulke thema's kwamen toch ook wel aan de orde in Voyager?
Nu weet ik alle afleveringen niet exact (zo'n nerd ben ik nou ook weer niet) maar the Doctor vervult bijvoorbeeld de rol van het AI personage, wiens rechten regelmatig aan de orde zijn. (En heeft ook nog een briljant karakter.) Uiteraard zijn er ook religieuze thema's, wetenschappelijke thema's (tijdreizen) en diverse filosofische thema's.
Nee, voor mij doen ze niet voor elkaar onder. En dan heeft Voyager nog het voordeel dat het iets minder gedateerd is. (En dus betere beeldkwaliteit enzo.)
Patrick Stewart!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:36 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Of misschien wel simpelweg vanwege Patrick Stewart.
Inderdaad! Toch vind ik de episode van Family Guy waarin Stewie de cast van TNG naar zn kamer teleport en er de dag mee op stap gaat, beter.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Patrick Stewart!![]()
In American Dad vind ik hem helemaal geweldig. Ik verdenk de scriptschrijvers daarvan dat ze elke keer denken: "wat voor vulgairs zullen we Picard nu weer laten zeggen?"
Ik vraag me af wat die man probeert te bereiken. Terug in de gemeente en contact met iedereen?quote:Op woensdag 1 april 2015 09:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De Jehova's Getuigen worden aangeklaagd in België wegens hun uitsluitingsbeleid. De aanklager denkt een zaak te hebben omdat in burgerlijke zaken ook al is beslist dat de JG's discrimineren op grond van geloof. Ik ben benieuwd.
Saillant detail: deze man is uitgesloten onder meer omdat hij een pedofiliezaak wilde melden bij de politie...
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150401_01609474
Moet ik je nu alweer laten zien dat je wel degelijk uitgesloten kunt worden omdat je contact hebt met uitgeslotenen, of wanneer je een misdaad wilt melden? Ik heb je al eens een link gegeven naar de site van de Watchtower zelf waar stond dat mensen zelfs uitgesloten kunnen worden als ze de begrafenis van een uitgesloten persoon bezoeken.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:54 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat die man probeert te bereiken. Terug in de gemeente en contact met iedereen?
PS
Dat laatste in het artikel is waar. Je wordt niet uitgesloten omdat je contact hebt met uitgeslotenen.
En ook niet wanneer je vragen stelt over het geloof of wanneer je een misdaad wilt melden. Er speelt hier wel meer, volgens mij. Ik denk eerder dat hij onrust probeert te veroorzaken.
Amen!quote:Op woensdag 1 april 2015 12:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Moet ik je nu alweer laten zien dat je wel degelijk uitgesloten kunt worden omdat je contact hebt met uitgeslotenen, of wanneer je een misdaad wilt melden? Ik heb je al eens een link gegeven naar de site van de Watchtower zelf waar stond dat mensen zelfs uitgesloten kunnen worden als ze de begrafenis van een uitgesloten persoon bezoeken.
Overigens is dit typisch zo'n reactie van iemand die niet objectief naar dingen kan kijken. In plaats van de feiten te bekijken - feiten waarvan je het onomstotelijke bewijs al eens onder ogen hebt gekregen - val je de boodschapper aan. "Hij zal wel slechte bedoelingen hebben, dus hoef ik de kritiek op mijn clubje niet serieus te nemen." Dat is een drogreden van jewelste.
Ik ben intussen zo gewend geraakt aan jouw uh... onbehouwen kritieken dat ze me weinig meer doen. Je bent gewoon veel geblaat en weinig wol.quote:Op woensdag 1 april 2015 14:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je hebt toch door dat het een kritiek op jou is?
Wat stel je voor? Ik heb vriendelijk geprobeerd, ik heb kwaad geprobeerd, ik heb rationeel geprobeerd, ik heb emotioneel geprobeerd. Wat rest er nog?quote:Op woensdag 1 april 2015 15:51 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik ben intussen zo gewend geraakt aan jouw uh... onbehouwen kritieken dat ze me weinig meer doen. Je bent gewoon veel geblaat en weinig wol.
Ik hoop dat jij nu niet boos wordt op mijn kritiek op jou.
Als je tot me wil doordringen, probeer een andere manier.
Wat denk je van "gewoon", "neutraal". Of liefquote:Op woensdag 1 april 2015 15:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Ik heb vriendelijk geprobeerd, ik heb kwaad geprobeerd, ik heb rationeel geprobeerd, ik heb emotioneel geprobeerd. Wat rest er nog?
Ik ben voortdurend neutraal geweest. Helaas zie jij alle kritiek als openlijke vijandigheid.quote:Op woensdag 1 april 2015 15:56 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Wat denk je van "gewoon", "neutraal". Of lief
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 april 2015 10:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Voor de liefhebbers: een infographic (dat is tegenwoordig hip) over drogredeneringen. Helaas wel in het Engels en vrij groot.Discussies lopen meestal snel dood zonder drogredenen. Ik weet het tenminste nog steeds niet te vermijden...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze lopen vooral dood als je onhoudbare stellingen probeert te verdedigen.quote:Op woensdag 8 april 2015 11:51 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Discussies lopen meestal snel dood zonder drogredenen. Ik weet het tenminste nog steeds niet te vermijden...
Het zou naïef zijn om te denken dat de atheïstische beweging daarvoor immuun is. Maar het wordt wel een stuk moeilijker om militant te zijn als je erkent dat waarden inherent subjectief zijn.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
quote:Op vrijdag 10 april 2015 22:18 schreef GrumpyFish het volgende:
Ik kwam dit tegen op reddit (r/WritingPromtps), en vond het wel de moeite waard om te delen.
[WP] You wake up in Hell. You look around, you can't see anybody, it's just fire and brimstone going on forever. Eventually the Devil walks over and says "Finally, you're the first to arrive, so tell me, who are you? what did you do? and how did you die?"Oeh, dat is diep zo op de vrijdagavond/zaterdagmorgen. Wel een mooi sentiment.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanwaar de promotie?quote:
Ik vond het wel eens tijd voor zo'n promotie.quote:
Oh...dat kan natuurlijk. Jammer in de zin dat je het prima deed imho...maar het moet natuurlijk wel leuk blijven.quote:Op zaterdag 11 april 2015 17:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik vond het wel eens tijd voor zo'n promotie.Lang genoeg blauw geweest.
Dankjewel.quote:Op zaterdag 11 april 2015 17:59 schreef Semisane het volgende:
[..]
Oh...dat kan natuurlijk. Jammer in de zin dat je het prima deed imho...maar het moet natuurlijk wel leuk blijven.In ieder geval bedankt voor je inzet tijdens je moderator-tijdperk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |