goeie troll ditquote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:37 schreef Sunri5e het volgende:
Oke, ik moet er binnenkort aan geloven. Ik ga mee doen aan de oetztaler radmarathon dit jaar maar ik ben geen echte wielrenner. Ik heb nog geen fiets of iets dus die moet ik nog aanschaffen. Hebben jullie tips hoe ik mezelf het beste voor kan bereiden?
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:54 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat is de leukste manier van trainen, beetje kloten, kutten en gallen. Af en toe een bordjessprintje of even gemeen op de kant rijden of doortrekken op een kasseistrook.
Onderweg appelgebak en koffie naar binnen werken.
Thnx!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zou gewoon een simplon pavo of nexio kopen. Dan lukt het vanzelf
Nee hoor geintje. Ik heb mijn Simplon gekocht van een vent die het wel een sjiek idee vond om op een Oostenrijkse fiets mee te doen aan een Oostenrijkse cyclo. Maar na de Ötztaler besloot ie dat ligfietsen leuker was, en had ik vette mazzel met een goeie fiets voor relatief weinig.
Maar dan nu:
Je gaat het zwaar krijgen als je (ongetraind?) zonder wielrenervaring mee gaat doen aan die rit. Een goede algemene conditie en niet te veel gewicht hoeven meezeulen omhoog is een pre, maar wat in de bergen ook vaak voorkomt is afdalen, en als je geen enkele wielrenervaring hebt is hard afdalen best een hachelijk gebeuren.
Naar de alpen gaan zonder te oefenen in de Ardennen is een beetje als het pierebadje overslaan.
Je zal niet de eerste Nederlander zijn die totaal verkeerd de afdaling inschat en na enkele haarspeldbochten met een bloedende kop en zn helm + frame in tweeën langs de kant zit.
Gwbeurt elk jaar weer bij de eerste afdalingen van de grote bergtochten, en het overkomt eerder ons flachlandtirolers dan de échte Alpenbewoners.
Dus als je je plannen doorzet: veel trainen, probeer veel tochten in heuvelachtig terrein (Limburg, Ardenne, Eifel, Tecklenburg) te maken dit voorjaar zodat je zowel de kunst van klimmen als dalen onder de knie krijgt. Maak veel kilometers, ongeveer zoveel als er hoogtemeters in die cyclo zitten, liefst meer: 6000 ofzo voordat de tocht is. Zorg dat je materiaal in orde is, voeding, rust etc.
En ga een week ervoor die kant op zodat je wat kan infietsen, de route voorverkennen, en wennen aan de echte Alpen.
Nog beter is het om rondom pinksteren / half juni ook al een trainingsweekje Alpen in te plannen.
Hoop werk te doen dus, en een tijd dat het allemaal kost!
Maar een toffe ervaring wordt het sowieso. Fietsen in de bergen is
Ik had er misschien nog bij moeten zeggen dat de meeste mensen niet direct een grote Alpen cyclo als eerste wielren-prestatie kiezen maar kleiner beginnen met de Amstel gold race of de ronde van Vlaanderen.quote:
Hoe kom je op zo'n idee? Ik moet er eigenlijk niet aan denken om 238 km met 5500 hm te moeten rijden.quote:
Prachtig ideequote:Op woensdag 4 maart 2015 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe kom je op zo'n idee? Ik moet er eigenlijk niet aan denken om 238 km met 5500 hm te moeten rijden.
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat het niet helemaal de eerste keer is. Ik fiets nooit maar ik ben voor 2 jaar geleden ook al eens de Alpe d'huzes opgefiets. Ik had toen nog nooit op een racefiets gezeten en moest onderaan de berg nog oefenen hoe ik mijn schoenen los klikte van de pedalenquote:Op woensdag 4 maart 2015 08:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik had er misschien nog bij moeten zeggen dat de meeste mensen niet direct een grote Alpen cyclo als eerste wielren-prestatie kiezen maar kleiner beginnen met de Amstel gold race of de ronde van Vlaanderen.
Dus heel verstandig vind ik het niet. Maar het kan met jou twee kanten op: of je bent hierna helemaal verslaafd eraan, ondanks het afzien, of je zet die fiets op marktplaats en denkt "nooit meer"
Een beetje een grote mond gehad tegen iemandquote:Op woensdag 4 maart 2015 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe kom je op zo'n idee? Ik moet er eigenlijk niet aan denken om 238 km met 5500 hm te moeten rijden.
Alpe d'huzes is toch een stukkie anders lijkt me.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:42 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat het niet helemaal de eerste keer is. Ik fiets nooit maar ik ben voor 2 jaar geleden ook al eens de Alpe d'huzes opgefiets. Ik had toen nog nooit op een racefiets gezeten en moest onderaan de berg nog oefenen hoe ik mijn schoenen los klikte van de pedalen
Letterlijk, worden een beetje voortgeduwdquote:
hmm vervelendquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:44 schreef MarcoD het volgende:
Gister keuring gehad, alles was wel goed tot ze een hartfilmpje gingen maken.. Was er een afwijking die wel nog binnen de marges valt (arts zei in eerste instantie allemaal prima) maar waar eerst even door een cardioloog naar gekeken moet worden, is dat niet goed mag ik alsnog zo'n inspanningstest bij die gasten doen op de fiets..
Kost geld en als ik Patroon ea. mag geloven heb je niets aan die test.
antiklacht vet ~10% #nietheelviesdik
had gelukkig nog geen koersen uitgezochtquote:
Kool stop, swissstop, disco brakes?quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:17 schreef Fretwork het volgende:
Heeft iemand een aanrader voor remblokjes die passen op een Shimano 105 rem voor een wegfiets? Denk dat ik maar eens nieuwe wil, zeker aangezien ik hoop wat meer te gaan klimmen dit jaar.
Met welke Swisstops heb je ervaring? Original Black? Ghb2? Bxp?quote:
Welke zou je dan aanraden?quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:33 schreef Tommeke het volgende:
Of gewoon Shimano? Die bevallen mij altijd prima.
de goedkoopste manquote:Op woensdag 4 maart 2015 15:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Met welke Swisstops heb je ervaring? Original Black? Ghb2? Bxp?
[..]
Welke zou je dan aanraden?
Oke, dus dit:quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:12 schreef muzas het volgende:
Alleen de blokjes. Schroefje los, 'gummi' er uit schuiven, nieuw blokje er in, schroefje er in, klaar is fret.
tenzij je dus een of ander blokje koop wat dus niet in je huidige 'schuhe' past.
Bedankt, ik ga dan rc55c4 bestellen, omdat dat de serie van dit jaar is. Die zijn verder ook voor aluminium velgen en passen op dezelfde schoenen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:15 schreef muzas het volgende:
Volgens mij wel. Staat ook vaak wel bij de shops aangegeven voor welke remmen ze geschikt zijn.
Heb ze onlangs ook vervangen. Gewoon die rc55c3 gekocht en die gingen er prima in (staat ook op geschikt voor DA, Ultegra, 105).
Hij moet juist vol lopen met de neerwaartse beweging.quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:58 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Weet er iemand toevallig wat er mis is met mijn pomp/ventiel als de binnenband tijdens het pompen (na de benedenwaartse pompbeweging) weer langzaam leegloopt? Ik gebruik altijd een verloopstukje van voor op het frans ventiel, maar omdat dit gebeurd met hand/voetpompen kan ik alleen maar een compressor effectief gebruiken. Er werd verteld dat het ventiel wellicht niet goed terug veert, is dit alleen op te lossen met een nieuwe binnenband?
Daarom zei ik ook na die beweging, ik bedoelde dus als je daarna onderaan blijft met de pomp of weer omhoog gaat :pquote:Op woensdag 4 maart 2015 16:59 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hij moet juist vol lopen met de neerwaartse beweging.
Dan zuig je hem weer leeg.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:01 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook na die beweging, ik bedoelde dus als je daarna onderaan blijft met de pomp of weer omhoog gaat :p
T is maar een paar honderd hm meer dan de marmotte, en ook maar 50 km. Dus de hellingen zijn minder bruut, want procentueel veel meer km om dat kleine beetje extra hm in te maken. Ik zeg eitje.quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:43 schreef Oksel het volgende:
Oztaler vind ik al eng. Niet dat ik zo'n goede fietser ben, maar da's echt een beestentocht, met afgelopen 2 jaar écht zaadweer.
Maar dan hoor ik toch niet leeglopende lucht te horen als ik eventjes niet pomp?quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:01 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dan zuig je hem weer leeg.
Uiteindelijk komt er meer lucht in.
Alleen de 'weer' factor moet dan wel meespelen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
T is maar een paar honderd hm meer dan de marmotte, en ook maar 50 km. Dus de hellingen zijn minder bruut, want procentueel veel meer km om dat kleine beetje extra hm in te maken. Ik zeg eitje.
Maar ja, ik heb dan ook de perfecte fiets voor een Oostenrijkse cyclo, dus das eigenlijk een "unfair advantage"
dan moet je gwn heel snel doorpompenquote:Op woensdag 4 maart 2015 17:05 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Maar dan hoor ik toch niet leeglopende lucht te horen als ik eventjes niet pomp?
Wie is die chick in je UI?quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:05 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Maar dan hoor ik toch niet leeglopende lucht te horen als ik eventjes niet pomp?
Ik heb dat schroefje kapot gedraaidquote:Op woensdag 4 maart 2015 16:12 schreef muzas het volgende:
Alleen de blokjes. Schroefje los, 'gummi' er uit schuiven, nieuw blokje er in, schroefje er in, klaar is fret.
tenzij je dus een of ander blokje koop wat dus niet in je huidige 'schuhe' past.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:23 schreef Oksel het volgende:
Ik ga op een varende boot rondjes rennen denk ik. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet op Strava.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |