Dat beoordeelt alleen God.quote:Op maandag 2 maart 2015 19:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat zijn er nog steeds heel veel als je het mij vraagt. Waaronder ik.
Jouw reacties maken dit iig tot een erg onderhoudend én inhoudelijk topic, hulde iig daarvoor.quote:Op maandag 2 maart 2015 19:18 schreef Hexxenbiest het volgende:
Maarrr..
In zekere zin probeer ik jullie ook te waarschuwen hier. Degene die oor hebben, luisteren. Die geen oor hebben, luisteren niet. Ik dring mijn geloof aan niemand op. Je bent vrij in je keuze. Wat jullie ook voor beeld hebben van de JG, lijk ik op dat beeld?
Ah, dus het is nog niet zo zeker wat er met die ongelovigen zal gebeuren?quote:
Als dergelijk onheil mij wacht dan wil ik zeker wel gered worden!! Wie niet?quote:Op maandag 2 maart 2015 20:03 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Maar jij wilt niet gered worden. Als ik je dwing door je mee te trekken in de veilige haven van mijn geloof, ben ik bang dat jij die "korte metten" op mij gaat toepassen...
Dit vind ik zelf een redelijk vreemde uitspraak, maar het is zeker iets dat ik vaker hoor. De reden dat ik het vreemd vind is dit: wat wel of niet waar is hangt toch niet af van de vraag of het past bij degene die erin gelooft?quote:Op maandag 2 maart 2015 20:55 schreef schrijfveer het volgende:
Ik denk dat het ware geloof voor iemand het geloof is waar diegene van overtuigd is dat dat het juiste voor hem/haar is.
In dit geval vind ik eigenlijk van wel, omdat er rondom religie geen bewezen waarheid hangt. Voor mij kan een bepaalde interpretatie van het katholieke geloof het ware geloof zijn, terwijl een ander dat van niet vindt of zich er juist in kan vinden. Of het nou wel waar is of niet, die bepaalde versie past bij mij, omdat ik denk dat het zo zou kunnen zijn.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit vind ik zelf een redelijk vreemde uitspraak, maar het is zeker iets dat ik vaker hoor. De reden dat ik het vreemd vind is dit: wat wel of niet waar is hangt toch niet af van de vraag of het past bij degene die erin gelooft?
Nee. Geloof is geen keuze. Daar hebben we het al uitgebreid over gehad.quote:
1914... 1975...quote:Op maandag 2 maart 2015 19:27 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik hou er niet van hoe jullie alles interpreteren zoals het jullie uitkomt.
Ik luister maar hoor niets. Ik hoef me geen zorgen te maken?quote:Op maandag 2 maart 2015 19:37 schreef Hexxenbiest het volgende:
En nog een punt wat jullie niet helemaal begrijpen: niet alle goddelozen zullen vernietigd worden. Alleen degene die horen, maar niet willen luisteren.
En waarom is geloof dan geen keuze (als je geen zin hebt om dat nog eens te beantwoorden snap ik datquote:Op maandag 2 maart 2015 22:15 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nee. Geloof is geen keuze. Daar hebben we het al uitgebreid over gehad.
Ik zou best willen geloven. Begrijp me niet verkeerd. In een goede God die uiteindelijk alles regelt en een paradijselijk leven en zo. Ik geloof (het) alleen niet.
Hoezo nu pas? Lees even wat terug.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:46 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
En waarom is geloof dan geen keuze (als je geen zin hebt om dat nog eens te beantwoorden snap ik datmaar val pas nu in het topic) ? Dat opvoeding het erg beïnvloed geloof ik heus en ook dat het niet eenvoudig is om zomaar je familiebanden te verbreken als je uit een Jehovagezin komt, maar de keuze blijft uiteindelijk aan jezelf.
Tollenaars? Belastingmedewerkers bedoel je?quote:Op maandag 2 maart 2015 19:27 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ook tollenaars en hoeren zijn mensen. Wij haten die mensen niet.
Leuker kunnen we het niet maken.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 05:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Tollenaars? Belastingmedewerkers bedoel je?
oké, op die manierquote:Op maandag 2 maart 2015 23:34 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Hoezo nu pas? Lees even wat terug.
Nee geloof is geen keuze. Jij kunt niet even besluiten te gaan geloven of andersom. Je kunt hooguit besluiten iets te gaan zoeken, maar ook die behoefte komt dan van binnenuit.
Maar laten we ontopic blijven.
Als het intern resoneert zit je meestal wel in de richting. Maar dan moet je wel jezelf kennen, en open staan voor alles, en vanuit een zekere angstloze staat kunnen beredeneren. Denk ik.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit vind ik zelf een redelijk vreemde uitspraak, maar het is zeker iets dat ik vaker hoor. De reden dat ik het vreemd vind is dit: wat wel of niet waar is hangt toch niet af van de vraag of het past bij degene die erin gelooft?
Bedoel je dat wie daar zo in staat als vanzelf tot de juiste waarheid zal komen?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:48 schreef I-care het volgende:
[..]
Als het intern resoneert zit je meestal wel in de richting. Maar dan moet je wel jezelf kennen, en open staan voor alles, en vanuit een zekere angstloze staat kunnen beredeneren. Denk ik.
Ik zou het zelf eerder inzicht noemen, maar op zich denk ik het wel ja. Omdat er namelijk meerdere waarheden zijn die nuttig en behulpzaam zijn, ook in religie bijvoorbeeld. Maar eveneens in spiritualiteit, en zelfs in gewoon mens zijn..quote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bedoel je dat wie daar zo in staat als vanzelf tot de juiste waarheid zal komen?
Laat ik het voorzichtig zeggen: dat ligt niet voor de hand.
Eh... Wat?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 08:48 schreef I-care het volgende:
[..]
Als het intern resoneert zit je meestal wel in de richting.
Als in dat het voor jou redelijkerwijs goed aanvoeltquote:
Ah...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:10 schreef I-care het volgende:
[..]
Als in dat het voor jou redelijkerwijs goed aanvoelt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |