Bij welk merk(en) kom je dan uit?quote:Op zondag 1 maart 2015 20:18 schreef Tja..1986 het volgende:
Aangezien ik meestal lengtemaat 40 (met geluk is 38 soms lang genoeg) heb koop ik de broek die past en er een beetje leuk uit ziet. De prijs is dan meestal hoog helaas.
Voor 40 speciaalzaken met hun eigen merken. 38 heb ik er nu een die lang genoeg is van PME Legend. Maar het verschilt per model. Meestal vraag ik in de winkel of ze een 38 hebben die lang valt.quote:
Brams Paris spijkerbroeken, Ideale spijkerbroeken voor zowel tijdens het werk als casual. Het zal dan wel geen Levi of Wrangler zijn maar ze zitten mij als gegotenquote:Op zondag 1 maart 2015 22:01 schreef Mylene het volgende:
[..]
Welk merk koop je dan of merkloos, van welke keten voor dat bedrag?
Maakt me niks uit.quote:Hoeveel mag een spijkerbroek kosten?
Al sla je me dood. Ik heb werkelijk geen idee. Als hij lekker zit dan zie ik aan de kassa wel wat ik moet betalen. En hoe het model genoemd wordt zal me worst wezen.quote:En welk merk draag je het liefst, model, van skinny, straight tot bootcut?
Skinny is strak om de benen. Dit is een boyfriend jeans, weer losser.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:24 schreef probeer het volgende:
Leg me aub eens uit wat bij vrouwen het verschil is tussen een normale spijkerbroek en skinny jeans? Die dingen zitten toch altijd strak om je benen?
Ja ok. Die 'boyfriend jeans' snap ik dan wel weer, als aparte naam. Die vallen overduidelijk ruimer.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:30 schreef Mylene het volgende:
[..]
Skinny is strak om de benen. Dit is een boyfriend jeans, weer losser.
[ afbeelding ]
Nooit andere merken overwogen zoals Nudie of A.P.C.?quote:Op zondag 1 maart 2015 22:27 schreef TC03 het volgende:
Ik draag bijna uitsluitend Levi 510 (skinny).
Ik vond er laatst nog eentje bij een online warenhuis, maar ja, ik wil een broek wel passen. Onhandig!quote:Op zondag 1 maart 2015 22:10 schreef Bleie het volgende:
Ik draag het liefst bootcuts, is het enige model dat me goed staat, maar inderdaad niet meer zo makkelijk te krijgen. H&M heeft ze wel, maar meestal niet in mooie kleuren.
Jawel, maar:quote:Op zondag 1 maart 2015 22:40 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nooit andere merken overwogen zoals Nudie of A.P.C.?
Welke winkel is dat?quote:Op zondag 1 maart 2015 23:02 schreef Karina het volgende:
Ik koop spijkerbroeken online, de duurste die ik heb is volgens mij 40 euro. Bootcut en straight, skinny vind ik geen gezicht bij mijDe meeste die ik heb waren tussen de 20-30 euro maar ik heb er ook een paar die maar 14,99 waren en die zitten ook prima, zeker voor die prijs.
Zo langzamerhand weet ik welke maat ik moet bestellen bij de online winkel dus het past altijd. Het handige van die winkel is ook dat ze bij diverse modellen ook lengtematen hebben dus ik koop altijd de L versie.
Vroeger kocht ik meestal Levi's maar dat vind ik tegenwoordig te duur.
Nog een tip: 1 maat kleiner bestellen dan je normaal hebt. Ik heb 38 maar bestel maat 36 die zitten dan precies goed.quote:Op maandag 2 maart 2015 10:12 schreef Bleie het volgende:
Oh, daar word ik hebberig van, geloof ik. Dank je!
Merk: 7 for all Mankind is favoriet, ook veel Jeans van Prada en Gucci.quote:Op zondag 1 maart 2015 19:33 schreef Mylene het volgende:
En welk merk draag je het liefst, model, van skinny, straight tot bootcut? Al is het laatste model niet meer in de trek. Of zou het zo zijn dat de skinny door de strot is heen geduwd? Het zijn vaak mannen die hierover klagen, liefhebber waren van het bootcut model en nu kennelijk minder keuze hebben. Ervaren jullie dat ook zo?
Ik draag voornamelijk skinny modellen, merk maakt mij niet zoveel uit en op de prijs let ik ook niet zo. Als ik het lekker vind zitten en de prijs naar mijn idee okay is koop ik het.
A.P.C. schijnt de koning te zijn onder de jeans(liefhebbers). Voor de beste pasvorm moet je ze kennelijk een paar maanden niet wassen. Als hij gaat stinken stop je hem in de diepvries. Heb ik gelezen in Topicreeks: Jeans.quote:Op maandag 2 maart 2015 06:38 schreef Accursius het volgende:
Ik draag qua spijkerbroeken eigenlijk alleen maar A.P.C. Zit perfect, blijft lang goed en is gewoon erg fraai. Kost wel wat meer dan gemiddeld (145,-) maar daarvoor wordt hij wel ingekort en krijg je ook een product terug wat je prima 1 - 2 jaar dagelijks kan dragen.
[ afbeelding ]
Helemaal correct. Hij gaat compleet naar je lichaam staan na een maandje dragen. Daarna gewoon een jaar volhouden en dan pas in de was gooienquote:Op maandag 2 maart 2015 12:59 schreef Mylene het volgende:
[..]
A.P.C. schijnt de koning te zijn onder de jeans(liefhebbers). Voor de beste pasvorm moet je ze kennelijk een paar maanden niet wassen. Als hij gaat stinken stop je hem in de diepvries. Heb ik gelezen in Topicreeks: Jeans.
Zie ook deze instructies.
[ afbeelding ]
Overcoming The Fear Of Washing Your A.P.C Jeans
Specifiek deel daarvan lijkt mij. Raw denim is echt niet ieders kopje thee.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:59 schreef Mylene het volgende:
A.P.C. schijnt de koning te zijn onder de jeans(liefhebbers).
Hmm toch eens een broek bestellen binnenkort. Mijn winterjas kwam daar echt weg, was zo'n leuk dingquote:
A.P.C.'s zijn best aardige broekjes, maar niet echt de 'koning van de spijkerbroek'; daarvoor zal je toch echt naar Japanse merken moeten kijken. Het zijn broeken met een goede fit, maar de denim en detaillering, afwerking etc. vallen in het niet bij kwalitatief hoogstaande merken als Momotaro, Iron Heart of The Flat head. Echter is de retailprijs van deze broeken wel ongeveer het dubbele.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:59 schreef Mylene het volgende:
[..]
A.P.C. schijnt de koning te zijn onder de jeans(liefhebbers). Voor de beste pasvorm moet je ze kennelijk een paar maanden niet wassen. Als hij gaat stinken stop je hem in de diepvries. Heb ik gelezen in Topicreeks: Jeans.
Zie ook deze instructies.
[ afbeelding ]
Overcoming The Fear Of Washing Your A.P.C Jeans
Bedoel je dat Japanse denim hier het dubbele kost ten opzichte van Japan, en je ze om die reden importeert?quote:Op maandag 2 maart 2015 16:51 schreef Analoog het volgende:
[..]
A.P.C.'s zijn best aardige broekjes, maar niet echt de 'koning van de spijkerbroek'; daarvoor zal je toch echt naar Japanse merken moeten kijken. Het zijn broeken met een goede fit, maar de denim en detaillering, afwerking etc. vallen in het niet bij kwalitatief hoogstaande merken als Momotaro, Iron Heart of The Flat head. Echter is de retailprijs van deze broeken wel ongeveer het dubbele.
Zelf ga ik tot ongeveer 200 euro. Gelukkig zijn er sites als Rakuten en Denimio die het dan mogelijk maken de bovengenoemde merken voor onder die prijs te bestellen
Nee zelfs in Japan zijn die broeken duur.quote:Op maandag 2 maart 2015 18:04 schreef Mylene het volgende:
[..]
Bedoel je dat Japanse denim hier het dubbele kost ten opzichte van Japan, en je ze om die reden importeert?
Sinds wanneer is 80 euro voor een jeans veel geld?quote:Op maandag 2 maart 2015 20:14 schreef Zelfscanner het volgende:
Sinds wanneer zijn fokkers rijk?
80, 120, 200, 500 euro voor een spijkerbroek?
80 euro is kk veel geld voor jeans, voor de helft vind je vaak al goede broeken als je niet bij shit als H&M en consorten kijkt. Ik heb ook een RL broek van 400 euro maar dat ding is zijn prijskaartje niet waard, al helemaal niet als ik het vergelijk met mijn broek van 20 ekkies die op alle vlakken perfect zit en die je ook gratis in de winkel kan laten inkorten.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 80 euro voor een jeans veel geld?
Niet iedereen wil voor aap lopen in primark meuk...
(500 euro voor een jeans... Ja, dan ben je liefhebber en/of heb je last van de geldpest, maar zelfs onder fokkers heb je mensen met geld, echt waar)
Nee als je fatsoenlijk gaat nadenken is ¤80 niet veel geld voor een jeans.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:48 schreef Drinky het volgende:
[..]
80 euro is kk veel geld voor jeans, voor de helft vind je vaak al goede broeken als je niet bij shit als H&M en consorten kijkt. Ik heb ook een RL broek van 400 euro maar dat ding is zijn prijskaartje niet waard, al helemaal niet als ik het vergelijk met mijn broek van 20 ekkies die op alle vlakken perfect zit en die je ook gratis in de winkel kan laten inkorten.
Wat is voor aap, zelfs met 2e handse kleding kun je er hendig sjieker bijlopen dan tokkies in hun dure outfits.
Hier ook een item over spijkerbroeken en hun prijzen.
http://www.uitzendinggemi(...)8/De_Rekenkamer.html
Daar heb ik geen kleermaker voor nodig, dat kan ik zelf ook wel. Maar met bepaalde modellen staat het gewoon minder mooi.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:04 schreef Atta-boy het volgende:
Zo ongeveer elke kleermaker kan je broeken voor een paar euro in korten
Ik 'hoor' het je zeggen...quote:Op maandag 2 maart 2015 21:48 schreef Drinky het volgende:
80 euro is kk veel geld voor jeans, voor de helft vind je vaak al goede broeken als je niet bij shit als H&M en consorten kijkt. Ik heb ook een RL broek van 400 euro maar dat ding is zijn prijskaartje niet waard, al helemaal niet als ik het vergelijk met mijn broek van 20 ekkies die op alle vlakken perfect zit en die je ook gratis in de winkel kan laten inkorten.
Tokkies hebben geen smaak. Die lopen wel in Primark. Daar heb ik het dan ook over.quote:Wat is voor aap, zelfs met 2e handse kleding kun je er hendig sjieker bijlopen dan tokkies in hun dure outfits.
Niet alle jeans wordt in die fabriek gemaakt. Dat snap je toch ook wel?quote:Hier ook een item over spijkerbroeken en hun prijzen.
http://www.uitzendinggemi(...)8/De_Rekenkamer.html
Waar kan je die in NL in de winkel passen en kopen?quote:Op maandag 2 maart 2015 06:38 schreef Accursius het volgende:
Ik draag qua spijkerbroeken eigenlijk alleen maar A.P.C. Zit perfect, blijft lang goed en is gewoon erg fraai. Kost wel wat meer dan gemiddeld (145,-) maar daarvoor wordt hij wel ingekort en krijg je ook een product terug wat je prima 1 - 2 jaar dagelijks kan dragen.
[ afbeelding ]
http://www.apc.fr/wwuk/store-finder.htmlquote:Op maandag 2 maart 2015 22:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waar kan je die in NL in de winkel passen en kopen?
quote:Amsterdam
Den Haag
Eindhoven
Hilversum
Maastricht
Utrecht
Valt redelijk mee toch? voor een beetje fatsoenlijke jas moet je toch ook algauw 200 euro neerleggen.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:27 schreef Geralt het volgende:
Ik zou wel eerst naar de prijs moeten kijken eigenlijk, laatst 1 vest, 2 truien, een broek en een jas gekocht en dat was bij elkaar bijna 500 euro. Dat vond ik wel veel geld. Maargoed, ik koop zovaak geen kleren en Brennie vond dat ik er goed op stond met die kleren, dus dan koop ik dat gewoon. Wel duur, maarja.
Ja doei dikke lul drie bier. Die jas was 60 euro. Meer dan duur zat dacht ik zo.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:47 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Valt redelijk mee toch? voor een beetje fatsoenlijke jas moet je toch ook algauw 200 euro neerleggen.
Zomer of winter?quote:Op maandag 2 maart 2015 22:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja doei dikke lul drie bier. Die jas was 60 euro. Meer dan duur zat dacht ik zo.
Winter.quote:
Ik weet dat je ze bij 290 SQM en Tenue de Nimes kan kopen in Amsterdam. Beide winkels zijn erg gaaf en zeker een bezoekje waard. Zeer sympathieke lui.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waar kan je die in NL in de winkel passen en kopen?
O? Toevallig recentelijk gezien dat bij 7FAM de prijs in NL in EUR weinig af lijkt te wijken van de prijs in USD aldaar. Bij sommige merken scheelt het wel veel, maar het is zeker niet standaard zo.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:29 schreef Tanin het volgende:
Als ik zie wat ze in de VS kosten dam absoluut niet meer dan 50 euro. Anders heb je een gratis reisje naar de VS als je voor de hele familie wat mee neemt.
Te dikke reet?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:20 schreef Fera het volgende:
Ik ben gek op bootcut modellen. Hopelijk raken ze snel weer in de mode. Skinny jeans vind ik vreselijk. Ze staan mij sowieso niet en over het algemeen vind ik ze maar bij enkele mensen echt goed staan.
Qua prijs zit ik vaak tussen de dertig en zestig Euro. Als een broek echt perfect zou zitten zou ik ook wel iets meer willen betalen, maar mijn budget is gewoon niet zo groot.
Jup.quote:
Guldensquote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:27 schreef Yiwei het volgende:
35 gulden
- nooit skinny
- hoeft niet zo los als boyfriend jeans
- iets wijder bij de heupen
- rechte pijpen
- geen gaten erin
- geen washed out look
- geen steentjes/bedrukkingen en dat soort fratsen
Het zal vooral schelen voor Amerikaanse merken, waar we tegenwoordig prima Europese spijkerbroeken hebben. Maar als ze Levi's en Lee's verkopen voor 15 tot 20 euro daar ga ik geen Europese spijkerbroek voor 50+ euro hier kopenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
O? Toevallig recentelijk gezien dat bij 7FAM de prijs in NL in EUR weinig af lijkt te wijken van de prijs in USD aldaar. Bij sommige merken scheelt het wel veel, maar het is zeker niet standaard zo.
Skinny. Het past bij mijn stijl en ik kan het goed hebben.quote:Op zondag 1 maart 2015 19:33 schreef Mylene het volgende:
En welk merk draag je het liefst, model, van skinny, straight tot bootcut? Al is het laatste model niet meer in de trek. Of zou het zo zijn dat de skinny door de strot is heen geduwd? Het zijn vaak mannen die hierover klagen, liefhebber waren van het bootcut model en nu kennelijk minder keuze hebben. Ervaren jullie dat ook zo?
Ik draag voornamelijk skinny modellen, merk maakt mij niet zoveel uit en op de prijs let ik ook niet zo. Als ik het lekker vind zitten en de prijs naar mijn idee okay is koop ik het.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |