'Vroeger' droeg ik veel Levi's en Kayuchi's. Dat waren op zich prima broeken, behalve dan dat ze bij mij al heel snel rond mijn knieen begonnen te lubberen. (Tja, ik heb gewoon wat bredere bovenbenen en een kont, dus dat heb je dan al snel.) En ik moest er altijd een riem bij dragen.
Omdat ik een keer even snel een spijkerbroek nodig had, eentje van 40 euro meegenomen bij The Sting. (Anti-blue heet dat 'huismerk', en ik ga dan voor Slim fit). En nu een half jaar later, zit dat ding nog perfect! De kleur is gewoon mooi gebleven (ok ok, ik was mijn broeken enkel als ze muf ruiken. Ooit geleerd van een echte spijkerbroekenverzamelaar dat zo min mogelijk wassen echt het beste is.) en hij zit mooi om mijn billen, knieen en kuiten heen. Dus laatst nog even 2 bijgehaald.
Ik doe werk waar ik nog wel eens vies wordt of juist regelmatig schoonmaakmiddelen op m'n kleren kan krijgen, dus dan is een duurdere spijkerbroek heel niet handig. En deze zitten prima, eigenlijk zelfs nog beter dan die duurdere Levi's en Kayuchi's. (Hoewel ik liever die laatste zou dragen, want dat schijn bio-katoen te zijn enzo. En deze van The Sting niet.)
En wat betreft prijzen; mijn zusje heeft in een kledingwinkel gewerkt waar ze vele soorten jeans verkochten. Vanaf een eurootje of 80 tot..... tja.. een paar honderd. Maar hoe vaak die broeken wel niet over de kop gingen...
Waar ik overigens niet mee wil zeggen dat ik denk dat een Primark broek even goed van kwaliteit is als eentje uit het iets duurdere segment hoor. Maar ik ben er wel een beetje van teruggekomen dat duurder altijd beter is. (Althans, ik geloof best dat sommige Italiaanse merken - om maar iets te noemen - kwalititatief ook wel echt beter in elkaar gezet zijn. Maar ik geloof er niet zo in dat een Diesel, Gstar, Levi of Kayuchi per definitie beter zouden zijn dan een van mijn nieuwe aanwinsten

)