Het is iets anders maar op scholen hadden ze voor beide goede motieven om het niet toe te staan.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:33 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, dat is de wereld tegenwoordig, waarin een grote groep mensen niet wil snappen dat een hoofddoek wel wat anders is dan een hoed of een pet. Op de middelbare school werd het gekscherend wel eens geroepen, maar tegenwoordig valt dit soort onzin gewoon onder de redelijke werkelijkheid van bepaalde mensen. Erg treurig.
Gezien het aantal mensen dat makkelijk +50 dollar neerlegt voor zoiets is Canada het land waar ik moet zijn. Het gaat er kennelijk zo goed dat ze er geld teveel hebben.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 00:11 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik kan me hier zo aan storen. Geef je geld in hemelsnaam uit aan een goed doel en niet aan een vrouw die haar zoon zonder rijbewijs in haar auto laat rondrijden. Er is bijna vijftig duizend dollar verzameld, denk aan de dingen die je daarmee had kunnen doen. Maar nee, laten we een Audi geven aan deze mevrouw die de regels aan haar laars lapt en vervolgens principieel gaat doen over een hoofddoek. Overigens neem ik aan dat deze mevrouw haar uitkering verliest na de gulle donatie van vijftig duizend dollar.
Weet ik niet.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me nou niet bepaald goeie reclame.
Kleding waar je een wij-gevoel van krijgt... Zoals bruine hemden, of witte puntmutsen, of rode sjaaltjes...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 01:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Weet ik niet.
Het lijkt alsof kankerpatienten en moslima hoofddoekdragers tegenover elkaar moeten worden uitgespeeld. Terwijl ik een voorbeeld aanhaalde waarbij juist een "wij-gevoel" tussen de hoofddoekdragers bestond. Het is soms heel moeilijk de intentie van mensen weer te geven. Ik vind de therm misselijkmakend ook niet terecht. De intentie kan heel anders zijn. Het wordt erg ingewikkeld blijkt..
Dat bedoel ik nu met de discommunicatie mbt het verschil van intentie.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 03:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Kleding waar je een wij-gevoel van krijgt... Zoals bruine hemden, of witte puntmutsen, of rode sjaaltjes...
Maar jij doet nu hetzelfde door te denken dat een enkele vraag van iemand op een forum hetzelfde is als de goedkeuring van de volledige groep. Weet je hoe het zit? Altijd maar die aannames, dat is een probleem. En het er altijd maar bijslepen van andere groepen om je eigen zaak te verdedigen, dat is een probleem.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 05:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nu met de discommunicatie mbt het verschil van intentie.
Veel deelnemers van het forum denken voor de chemopatienten op te komen door uit hun vel te schieten wannneer zij bij de hoofddoek-discussie worden betrokken. Maar hoe denkt deze groep daar zelf over:
Lees eerst het volgende eens, voordat je opnieuw begint met "bruine hemden":
Een interessante discussie op forums.marokko.nl:
Geerten76 (Een oerhollandse naam) vraagt moslima's hoe haar moeder een hoofddoek moet om doen, omdat ze chemotherapie moet ondergaan.
Dus een vertegenwoordiger van deze groep zelf denkt heel anders dan veel deelnemers die vinden dat chemo-patienten worden beledigd.
http://forums.marokko.nl/(...)m-chemotherapie.html
Ik vind het jammer dat de discussie telkens in zo'n grimmig karakter eindigt.
????????????????quote:Op dinsdag 3 maart 2015 05:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Altijd maar kotsen op joden maar als Geert Wilders dan roept "willen jullie meer of minder Marokkanen" gelijk met het vingertje wijzen naar Auschwitz.
Ik bedoelde in deze "je" als "men". Alleen is "men" niet meer in schwung tegenwoordig. Lees het dus als volgt:quote:Op dinsdag 3 maart 2015 05:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
????????????????
![]()
![]()
Hier snap ik niks van??
Over aannames gesproken.
Waar heb ik hierover iets gezegd???
Om je eigen terminologie te gebruiken: dat is een kleuterschoolredenatie. Jij impliceert hier mee dat iedereen die een petje draagt dat doet om oppervlakkige redenen en dat deze ophouden dus een teken van disrespect zou zijn.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:39 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
En dat zou niet terecht zijn. Maar goed, jij bent dus een van die mensen die niet voorbij die middelbare school-redenatie komt die ik al eerder noemde. Een moslim toont geen disrespect met het ophouden van een hoofddoek. Een sikh doet dat niet met een tulband. Een petmans doet dat wel met het ophouden van een pet.
Dat jij dat verschil niet wil erkennen, neemt niet weg dat de intentie van de persoon met hoofdbedekking niet verschilt. En het tonen van respect heeft alles met die intentie te maken.
En dan rijst de vraag, is het wenselijk dat een rechter met al die persoonlijke betekenissen rekening houdt, of is het wenselijker om het bij een regel te houden die voor iedereen geldt?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 06:32 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Wat je zou moeten doen is van iedere afzonderlijke persoon bepalen wat de betekenis van hun gekozen kledij en hun intentie daarvan is volgens hen persoonlijk.
Uiteraard het laatste. Maar Erodome, Xaobotnik en Twentsche Ros zijn natuurlijk zo hypocriet als de neten in deze discussie. Als het een Jodin was die wat af moest zetten hadden ze keihard over de slachtofferrol gezeken..quote:Op dinsdag 3 maart 2015 07:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
En dan rijst de vraag, is het wenselijk dat een rechter met al die persoonlijke betekenissen rekening houdt, of is het wenselijker om het bij een regel te houden die voor iedereen geldt?
Volgens mij dragen Joodse vrouwen (ik vind Jodin erg minachtend) niets op hun hoofd. Het keppeltje is iets voor de mannen. Ik vind het jammer dat jij jouw mening in de "het is zo" formulering giet, ipv "ik vind". Dat komt op mij erg aanvallend over. Je insinuatie over of het anders is als het om een Joodse vrouw gaat snap ik niet helemaal. Ik ga er van uit dat jouw intentie goedbedoeld is. Ik heb alleen de indruk dat dat bij jou richting mij niet het geval is. Jammer..quote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Uiteraard het laatste. Maar Erodome, Xaobotnik en Twentsche Ros zijn natuurlijk zo hypocriet als de neten in deze discussie. Als het een Jodin was die wat af moest zetten hadden ze keihard over de slachtofferrol gezeken..
Nee hoor, dan had ik precies hetzelfde gereageerd. Als er iets misselijkmakend is dan zijn het dit soort opmerkingen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Uiteraard het laatste. Maar Erodome, Xaobotnik en Twentsche Ros zijn natuurlijk zo hypocriet als de neten in deze discussie. Als het een Jodin was die wat af moest zetten hadden ze keihard over de slachtofferrol gezeken..
Goed: ik zal het je nageven, ik gooide jou onterecht op een hoop met die andere twee users, waarvan ik 100% zeker weet n.a.v. eerdere discussies dat ze die hypocrisie met zich meedragen. Joodse vrouwen kunnen wel degelijk een hoofddoek dragen, vaker echter een pruik. De Torah schrijft voor dat getrouwde vrouwen hun haar moeten bedekken.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Volgens mij dragen Joodse vrouwen (ik vind Jodin erg minachtend) niets op hun hoofd. Het keppeltje is iets voor de mannen. Ik vind het jammer dat jij jouw mening in de "het is zo" formulering giet, ipv "ik vind". Dat komt op mij erg aanvallend over. Je insinuatie over of het anders is als het om een Joodse vrouw gaat snap ik niet helemaal. Ik ga er van uit dat jouw intentie goedbedoeld is. Ik heb alleen de indruk dat dat bij jou richting mij niet het geval is. Jammer..
Wie zegt dat het al jaren toegestaan werd? Het werd hoogstens gedoogd en dat is iets anders dan toegestaan. Gympen zijn iets anders natuurlijk. Het hoofd is het aangezicht, de rechter wil graag de persoon zien. Met een pet of een hoofddoek op kan dat in mindere mate. Oftewel: af ermee.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee hoor, dan had ik precies hetzelfde gereageerd. Als er iets misselijkmakend is dan zijn het dit soort opmerkingen.
Ik vind het onderscheid in persoonlijke uitingen namelijk nogal onzin. Allerlei haarstijlen mogen wel, vele verschillende kledingvormen mogen wel, zelfs lekker casual in je t-shirt, je spijkerbroek en op afgetrapte gympen. Maar dan mag ineens, na jaren dat het wel gewoon toegestaan werd, ineens een hoofddoek niet?
Van mij mogen petjes, hoeden en andere zaken ook trouwens.
Waar jullie keer op keer heel snel aan voorbij gaan is het feit dat dit nooit een probleem is geweest, dat 1 enkele rechter nu ineens anders beslist.
Dan heb je dat 100% fout, want geloofsvrijheid geld voor mij ook voor joden.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Goed: ik zal het je nageven, ik gooide jou onterecht op een hoop met die andere twee users, waarvan ik 100% zeker weet n.a.v. eerdere discussies dat ze die hypocrisie met zich meedragen. Joodse vrouwen kunnen wel degelijk een hoofddoek dragen, vaker echter een pruik. De Torah schrijft voor dat getrouwde vrouwen hun haar moeten bedekken.
Kom maar met de talrijke voorbeelden waar dit niet werd toegestaan. Heb ik al eerder aan iemand gevraagd, niets gekregen. En de rechter die iets toestaat kan ook over gedogen gaan, allemaal leuk en aardig, maar in de praktijk geld toch dat dit al die tijd gewoon mocht en nu ineens door 1 enkele rechter niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie zegt dat het al jaren toegestaan werd? Het werd hoogstens gedoogd en dat is iets anders dan toegestaan. Gympen zijn iets anders natuurlijk. Het hoofd is het aangezicht, de rechter wil graag de persoon zien. Met een pet of een hoofddoek op kan dat in mindere mate. Oftewel: af ermee.
Leuke poging dit. Het gaat niet eens om Jodenhaat of wat dan ook. Het is eerder een reflex om het altijd maar op te nemen voor de onderdrukte moslim. Dat zie je ook heel sterk terug bij linkse partijen. Christenen en Joden zeggen ze nooit wat over (want daar hebben ze niet zoveel mee) maar moslims zijn zielig en boehoequote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan heb je dat 100% fout, want geloofsvrijheid geld voor mij ook voor joden.
Je verward kritiek op de staat israel met wat tegen joden hebben. Ik haal nooit uit naar de joden als ras of als geloof, ik ben wel erg kritisch op het handelen van de staat israel.
Maar het schijnt tegenwoordig onder een bepaald groepje populair te zijn om iemand dan gelijk in de jodenhaters hoek te zetten. Beetje erg zwak dit.
Ik ken de details van Canadese rechtszaken niet, jij wel? Misschien is deze vrouw wel de eerste die hiertegen protesteert?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Kom maar met de talrijke voorbeelden waar dit niet werd toegestaan. Heb ik al eerder aan iemand gevraagd, niets gekregen. En de rechter die iets toestaat kan ook over gedogen gaan, allemaal leuk en aardig, maar in de praktijk geld toch dat dit al die tijd gewoon mocht en nu ineens door 1 enkele rechter niet.
Met allerlei haardrachten geld dat ook, neem die bandana waar ik een foto van geplaatst heb. Niemand die daar moeilijk over doet, wat geeft een hoofddoek aan extra bedekking waardoor je het gezicht niet goed zou kunnen zien? Want zover ik hoofddoeken ken is het gezicht juist bloot en hangt er niets voor, is juist erg goed te zien zo.
Als het om moslims verdedigen gaat, waarom dan je felle betoog over hoe lelijk ik wel niet tegen joden zou doen?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Leuke poging dit. Het gaat niet eens om Jodenhaat of wat dan ook. Het is eerder een reflex om het altijd maar op te nemen voor de onderdrukte moslim. Dat zie je ook heel sterk terug bij linkse partijen. Christenen en Joden zeggen ze nooit wat over (want daar hebben ze niet zoveel mee) maar moslims zijn zielig en boehoe
Ik heb wel even gezocht ja, niets gevonden.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ken de details van Canadese rechtszaken niet, jij wel? Misschien is deze vrouw wel de eerste die hiertegen protesteert?
Nee, dat zou niet normaal zijn, en ik heb denk ik een betere zoekmachine dan jij:quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar jij vindt het dus doodnormaal als een enkel persoon, zonder enig overleg en zonder te laten weten dat het veranderd zo even de huisregels mag veranderen naar eigen inzicht?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |