abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 maart 2015 @ 17:39:29 #251
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_150221427
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het gaat niet om kalenderjaren :)

Staat ook gewoon bij de belastingdienst zelf:

[..]

http://www.belastingdiens(...)ekering_eigen_woning
Ja dat heb ik gezien. Ons verzekeringsjaar loopt van oktober tot oktober. Oktober 2013 tot met maart 2014 hebben we nog premie betaald. Daarna niet meer dus. Kan ik daar iets mee?
Dus stel premie is 100 per maand, 1200 over 12 maanden.
Je betaalt er 600 van en daarna niet meer. Dan heb je in dat verzekeringsjaar. 50% minder 'jaar'premie betaald, maar dat is dan nog altijd meer dan die bandbreedte van 1:10.

Zou je onverhoed toch naar kalenderjaren kijken dan hebben we 3 maanden betaald ( is 300) en daarna niet meer. ook dan zitten we nog in de bandbreedte van 1:10. Of kraam ik nu complete onzin uit?
Ik vind het namelijk echt gek dat het niet automatisch ingevuld is. De rest is namelijk wel ingevuld (rekeningen 5 stuks, leningdelen, 3 stuks, allemaal bij de eerste hypotheekhouder).
klerkje
pi_150221517
Dit jaar vul ik voor het eerst mijn belanstingaangifte zelf in.
Nu had ik een tweetal vragen:
- Waar kan ik mijn hypotheekrenteaftrek regelen in de aangifte? Ik wil namelijk iets minder per maand ontvangen zodat ik aan het eind van het jaar nog een bedrag kan ontvangen (volgens mij kan dat namelijk)
- Waar valt crowdfunding onder? Valt dit onder uitgeleend geld?
pi_150221538
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:10 schreef DjMark het volgende:
Ik heb de vooraf ingevulde aanslag ook in/aangevuld via mijn belastingdienst.

Het is dit jaar voor het eerst dat 'kapitaalverzekering' aangevinkt staat bij Bankrekeningen en andere bezittingen.
Hierdoor moet ik de gegevens van mijn KEW polis en verstrekker invullen.
Heb dit in de 10 jaar dat ik een huis/hypotheek heb nooit hoeven doen. Hebben meer mensen dit?
Lees het topic even door. Vraag is al meerdere malen behandeld ;)
pi_150221690
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:42 schreef VDL018 het volgende:
Dit jaar vul ik voor het eerst mijn belanstingaangifte zelf in.
Nu had ik een tweetal vragen:
- Waar kan ik mijn hypotheekrenteaftrek regelen in de aangifte? Ik wil namelijk iets minder per maand ontvangen zodat ik aan het eind van het jaar nog een bedrag kan ontvangen
Dit kan je met je voorlopige aanslag zo regelen. Daar kan je minder opgeven, zodat je maandelijkse voorlopige teruggave lager wordt dan waar je uiteindelijk recht op hebt.

Bij je IB aangifte geef je altijd de werkelijke bedragen door!
  maandag 2 maart 2015 @ 17:58:33 #255
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_150222102
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:42 schreef MaLo het volgende:

[..]

Box 1.
Banksparen, afgesloten voor 1-1-2013. Spaarrekening Eigen Woning staat er boven de polis, dus ik denk dat het daar wel thuishoort?
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:55 schreef MaLo het volgende:

[..]

De vraag in het aangifteprogramma is:
Was deze kapitaalverzekering op 1 januari 2014 een kapitaalverzekering eigen woning, spaarrekening eigen woning of een beleggingsrecht eigen woning?

In ons geval is het spaarrekening eigen woning. Als ik hier "ja" invul, wordt er ook verder niet gevraagd naar waarden oid.
Ik twijfel nu toch :'). Moet ik dit nu wel of niet opvoeren onder Kapitaalverzekering in het aangifteprogramma? Ik dacht van wel maar ik lees zoveel tegenstrijdigheden :{.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_150222118
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:46 schreef Miss_Virgo het volgende:

[..]

Dit kan je met je voorlopige aanslag zo regelen. Daar kan je minder opgeven, zodat je maandelijkse voorlopige teruggave lager wordt dan waar je uiteindelijk recht op hebt.

Bij je IB aangifte geef je altijd de werkelijke bedragen door!
Dan kijk ik er waarschijnlijk overheen. Maar onder welk kopje kan ik dit vinden dan?
pi_150222211
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:58 schreef MaLo het volgende:

[..]

[..]

Ik twijfel nu toch :'). Moet ik dit nu wel of niet opvoeren onder Kapitaalverzekering in het aangifteprogramma? Ik dacht van wel maar ik lees zoveel tegenstrijdigheden :{.
Je zou even kunnen bellen met de belastingtelefoon.
Bij mij was kapitaalverzekering aangevinkt maar zoiets heb ik niet. Het kostte even moeite om uit te vinden hoe je dat dan wegkrijgt.
  maandag 2 maart 2015 @ 18:09:30 #258
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_150222468
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:02 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Je zou even kunnen bellen met de belastingtelefoon.
Bij mij was kapitaalverzekering aangevinkt maar zoiets heb ik niet. Het kostte even moeite om uit te vinden hoe je dat dan wegkrijgt.
Ik lees op Twitter dat de wachttijd daar extreem is, als je er al door komt :P. Daarom probeer ik het eerst hier, hier zitten ook kenners :)

Bij mij was het ook aangevinkt maar ik weet dus niet zeker of ik onze bankspaarhypotheek (die valt onder box 1) hier wel moet opgeven... Of dat als je het opgeeft, het automatisch onder box 3 valt. Dat was in het windows programma altijd duidelijker.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_150222775
Telegraaf.nl

door Jan Braaksma


Een fout in de vooraf ingevulde belastingaangifte heeft grote verwarring gezaaid. Honderden mensen klagen dat de Belastingdienst ten onrechte denkt dat zij een kapitaalverzekering hebben..

Zulke kapitaalverzekeringen, ook bekend als spaar- of beleggingsverzekeringen, ziet de Belastingdienst als vermogen dat (boven het heffingsvrije vermogen van 21.139 euro, of 42.278 euro voor mensen met een fiscale partner) tegen 1,2 procent wordt belast in box 3.

Verbouwereerde belastingbetalers liepen de afgelopen dagen vast toen de fiscus hen vroeg de gegevens van hun kapitaalverzekering in te vullen, terwijl zij die niet hebben.

Hersteld

Volgens een woordvoerder van de Belastingdienst wordt de fout in de nacht van dinsdag op woensdag hersteld. Ook plaatst de fiscus een bericht op Mijn Belastingdienst, de website waar aangifte gedaan kan worden. De zegsman kon niet zeggen hoeveel mensen gedupeerd zijn.

Sinds gisteren kunnen Nederlanders aangifte inkomstenbelasting doen. Door grote drukte lag de website van de Belastingdienst direct al urenlang plat.
pi_150222926
1500 euries terug, moet ik t wel kunnen versturen met die Slappe servers van ze.
pi_150222927
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:42 schreef VDL018 het volgende:
Dit jaar vul ik voor het eerst mijn belanstingaangifte zelf in.
Nu had ik een tweetal vragen:
- Waar valt crowdfunding onder? Valt dit onder uitgeleend geld?
Ja is gewoon een vordering in box 3 als dit particulier gebeurd is.
Facts don't care about your feelings
  maandag 2 maart 2015 @ 18:33:14 #262
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_150223144
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:08 schreef roadrats het volgende:

[..]

Dit jaar (2015) betaalde dividendbelasting kun je pas in 2016 verrekenen
Het ging om 2014. Ik heb van Binck netjes een overzicht gehad maar dat is puur gesplitst in NL en rest. Moet ik zelf per aandeel gaan uitzoeken het hoe en wat?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150223199
had kapitaalverzekering er ook in staan ,heeft dat invloed op het geen wat je evt moet terug betalen of dat je ontvangt ? ik wacht wel ff tot ze de fout er uit hebben gehaald
pi_150223366
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:34 schreef michiel_merk het volgende:
had kapitaalverzekering er ook in staan ,heeft dat invloed op het geen wat je evt moet terug betalen of dat je ontvangt ? ik wacht wel ff tot ze de fout er uit hebben gehaald
Niet als je er niets invult...
Facts don't care about your feelings
pi_150225392
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:12 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Dus dan moet ik het WOZ deel van april 2014 tot eind 2014 nog betalen. -O- Vond die bijna 1000 euro aan gem. belasting voor 2015 wel voldoende.

Maar dan de vraag: Wat zal de waarde op 1-1-2014 zijn (peildatum 1-1-2013). Toen was er alleen een grasveld. Alleen de grondwaarde (was toen nog niet bouwrijp, dus is dat gelijk aan wat ik betaald heb?)
Ik denk dat ik de grondwaarde maar invul. Op het terug te krijgen bedrag heeft het geen invloed.
pi_150225681
Waar moet je eigenlijk studieschuld van DUO invullen.

Hierbij?


En bij aanmerkelijk belang heb ik volgens mij nooit een bedrag hoeven invullen. Aangezien ik er niks aan verdien, lijkt mij dat ik dat gewoon op 0 kan laten.

Ik ben nogal onzeker, aangezien ik dit jaar ruim 2 keer zoveel krijg als vorig jaar. Uiteraard is mijn werksituatie veranderd, maar toch. Ik wil wel zeker weten dat ik het goed doe.
ROBODEMONS..................|:(
pi_150225867
Belastingdienst de fout in met kapitaalverzekeringen
door Jan Braaksma

Een fout in de vooraf ingevulde belastingaangifte heeft grote verwarring gezaaid. Honderden mensen klagen dat de Belastingdienst ten onrechte denkt dat zij een kapitaalverzekering hebben..

Zulke kapitaalverzekeringen, ook bekend als spaar- of beleggingsverzekeringen, ziet de Belastingdienst als vermogen dat (boven het heffingsvrije vermogen van 21.139 euro, of 42.278 euro voor mensen met een fiscale partner) tegen 1,2 procent wordt belast in box 3.

Verbouwereerde belastingbetalers liepen de afgelopen dagen vast toen de fiscus hen vroeg de gegevens van hun kapitaalverzekering in te vullen, terwijl zij die niet hebben.
Hersteld

Volgens een woordvoerder van de Belastingdienst wordt de fout in de nacht van dinsdag op woensdag hersteld. Ook plaatst de fiscus een bericht op Mijn Belastingdienst, de website waar aangifte gedaan kan worden. De zegsman kon niet zeggen hoeveel mensen gedupeerd zijn.

Sinds gisteren kunnen Nederlanders aangifte inkomstenbelasting doen. Door grote drukte lag de website van de Belastingdienst direct al urenlang plat.
pi_150225940
Is een overlijdensrisicoverzekering die ik heb afgesloten ivm eisen voor NHG ook een kapitaalverzekering?

Het is een kortlopende verzekering, annuïtair dalend en keert volgens mij uit aan de bank bij overlijden om de hypothecaire lening te verlagen.
pi_150225982
Weet iemand hoe het zit met studiekosten zonder studie-financiering? Ik betaal momenteel de studie voor mijn (fiscaal)partner die een opleiding via het LOI volgt. Mijn partner heeft geen inkomen.

Sinds zij daar vorig jaar me begonnen is heb ik in totaal 744,- euro aan rekeningen betaald. Als ik deze gegevens invul bij de belastingdienst (DIGID) dan wordt vermeld dat ik 177,- euro moet bijbetalen?!
  maandag 2 maart 2015 @ 19:45:16 #270
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150226000
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:43 schreef OngeschiktX het volgende:
Is een overlijdensrisicoverzekering die ik heb afgesloten ivm eisen voor NHG ook een kapitaalverzekering?

Het is een kortlopende verzekering, annuïtair dalend en keert volgens mij uit aan de bank bij overlijden om de hypothecaire lening te verlagen.
Nee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_150226057
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:43 schreef OngeschiktX het volgende:
Is een overlijdensrisicoverzekering die ik heb afgesloten ivm eisen voor NHG ook een kapitaalverzekering?

Het is een kortlopende verzekering, annuïtair dalend en keert volgens mij uit aan de bank bij overlijden om de hypothecaire lening te verlagen.
nee

Oh wacht, iemand was me al voor. :P
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 2 maart 2015 @ 19:52:06 #272
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_150226357
4400 eu terug *O*

Kijken of t bij mij ook zo snel wordt gestort..
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_150226466
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:12 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Dus dan moet ik het WOZ deel van april 2014 tot eind 2014 nog betalen.
Niet.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_150226587
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:39 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ja dat heb ik gezien. Ons verzekeringsjaar loopt van oktober tot oktober. Oktober 2013 tot met maart 2014 hebben we nog premie betaald. Daarna niet meer dus. Kan ik daar iets mee?
Dus stel premie is 100 per maand, 1200 over 12 maanden.
Je betaalt er 600 van en daarna niet meer. Dan heb je in dat verzekeringsjaar. 50% minder 'jaar'premie betaald, maar dat is dan nog altijd meer dan die bandbreedte van 1:10.

Zou je onverhoed toch naar kalenderjaren kijken dan hebben we 3 maanden betaald ( is 300) en daarna niet meer. ook dan zitten we nog in de bandbreedte van 1:10. Of kraam ik nu complete onzin uit?
Ik vind het namelijk echt gek dat het niet automatisch ingevuld is. De rest is namelijk wel ingevuld (rekeningen 5 stuks, leningdelen, 3 stuks, allemaal bij de eerste hypotheekhouder).
Nogmaals: het gaat niet om kalenderjaren.^Vergeet dat gewoon :)

Die bandbreedte is die 600.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 3 maart 2015 @ 07:57:57 #275
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_150239371
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:42 schreef bleyenburg het volgende:
Belastingdienst de fout in met kapitaalverzekeringen
Ze zouden het ook nog wel iets duidelijker kunnen maken door even er bij uit te leggen dat de geblokkeerde spaarverzekering (SEW) in hun semantiek ook een kapitaalverzekering is, hoewel het in de aard van het beestje niet echt een verzekering is.

Maar goed, als je gewoon de toelichting leest kom je er meestal wel snel achter of het wel of niet op jou van toepassing is.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')