Die eerste nacht was er geen Maan. Pik- en pikdonker.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
In mijn scenario is het juist goed mogelijk dat ze na enige tijd weer volledig bij hun zinnen zijn gekomen. Alleen waren ze op dat moment compleet verdwaald en konden dus de weg terug niet meer vinden.
Hoe is dat nu mogelijk, want er was immers maar één pad? Ook de ouders K. waren er van overtuigd dat hun dochter dat pad nooit zou verlaten.
Welnu, dat lijkt me in misvatting. Overdag zouden ze het pad nooit verlaten, dat geloof ik wel, maar 's nachts?
In die eerste nacht is het, ik herhaal mezelf, fout gegaan. Natuurlijk waren ze bang, koud en hongerig. Ze hadden immers nog nooit eerder een nacht in de jungle doorgebracht. De geluiden komen op je af. Allerlei grotere en kleinere dieren en insecten komen tot leven. Je ziet ze niet, maar je hoort en voelt ze wel. Overal, op je benen, op je rug, in je haren. Er ontstaat grote paniek en angst. Ze slaan op de vlucht, beginnen te lopen, te rennen, te schreeuwen.
Niemand hoort ze.
En als na die zenuwslopende nacht het langzaam weer licht begint te worden, is alles anders. Overal groen, overal struiken, overal bomen. Maar nergens een herkenningspunt.
En geen pad.
Ik weet niet wat ik zou doen. Het is moeilijk voor te stellen. Ik heb natuurlijk ook wel eens in de bergen en in de bossen overnacht, maar altijd in een tent, in een slaapzak, enz.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die eerste nacht was er geen Maan. Pik- en pikdonker.
Dan ga jij een onbekend gebied door?
Ze hebben om 6:58 weer gepoogd te bellen. Dat duidt op wakker zijn. Nog wakker? Waarom niet 's nachts gebeld dan?
Nee, ik denk zeker niet dat ze die eerste nacht al "on the move" waren (zoals op die 8e).
Gewiste foto's zou kunnen om ook die nacht hun pad bij te lichten, dat is een mogelijkheid. Maar dan probeer je ook (juist) te bellen op bepaalde punten als je toch onderweg zou zijn.
Het zwart-wit kaartje van Gorraay lijkt me gezien de andere namen die er op staan van het Forestal-Fortuna gebied. Dat is 28km ten oosten van Boquetequote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet, ik denk dat ze daar helemaal niet geweest zijn. Er ligt trouwens ook een grote open plek net aan de Caribische kant. Een Mirador hoeft ook niet precies op de CD te zijn; ligt de "onze" ook niet.
Het is wel de route die SINAPROC gelopen heeft, luie donders.
Kan best hoor, maar ik meen op die kaart toch echt (Ruta, Cerro) Pata de Macho te lezen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het zwart-wit kaartje van Gorraay lijkt me gezien de andere namen die er op staan van het Forestal-Fortuna gebied. Dat is 28km ten oosten van Boquete
Onder dat stuwmeer dat daar ligt. 21 op onderstaand plaatje
[ afbeelding ]
mm.. ok... maar van Kris alleen haar heupbot en een rib bot? waar is de rest? en van Alex H ...niets?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 11:43 schreef Domnivoor het volgende:
[..]ot
Er is een linkervoet gevonden en geïdentificeerd. Dat zijn alvast 26 botten. Verder een heupbot, rib, linkerdijbeen (volgens Telemetro een kuitbeen) en een linkerscheenbeen. Er zijn dus 30 botten gevonden.
quote:
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:33 schreef El_Matador het volgende:
Stellen dat er niets vreemds is aan het broekje is
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:33 schreef El_Matador het volgende:
"oeps, vergeten bij het wassen, nah ja, laat ik dan maar in mijn slipje de jungle door lopen"
dat verzin je toch niet?
OMGquote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:33 schreef El_Matador het volgende:
80! Ik hoor het Humberto T. nog schreeuwen.
Ja dat lees ik ook, ik denk dat er dan meer Pato de Macho's zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:58 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Kan best hoor, maar ik meen op die kaart toch echt (Ruta, Cerro) Pata de Macho te lezen.
Hier de berg in de terreinmodus van Google Earth, met coördinaten:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 1 maart 2015 00:06 schreef JustinCase het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
OMG
Kan het ff serieus? Graag.
Praat me er niet van. Junglebeheer zou top-prioriteit moeten zijn voor de Panamezen. Maar niks hoor, daar is geeneens een dierenambulance. Ze schijnen te denken dat ze met een goed werkend kanaal er wel zijn, en verder alleen maar op hun luie reet hoeven te zitten.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:01 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
mm.. ok... maar van Kris alleen haar heupbot en een rib bot? waar is de rest? en van Alex H ...niets?
Klinkt overtuigend, ik probeer die zwartwitkaart thuis te brengen.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:08 schreef Lutalo het volgende:
Er staat op het kaartje wel "Ruta de Pato Macho". maar alles is idd ten zuiden vd CD.
Je ziet de grens vd provincies Chiriqui en Bocas.
Ook aan de loop vd Rio Chiriqui kun je zien dat je ten zuiden van de CD bent en ten oosten van Boquete.
Linksboven op jouw kaartje staan de contouren van het stuwmeer, dus pal daar ten zuiden van is het.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:24 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Klinkt overtuigend, ik probeer die zwartwitkaart thuis te brengen.
De berg valt sinds 1997 niet meer onder Bocas maar onder de 'comarca' Ngäbe-Buglé.
Humberto? Klinkt nogal Panamees. Of werkt die toch voor het NFI?quote:Op zondag 1 maart 2015 00:13 schreef El_Matador het volgende:
Ja jij begint met "een paar" oproepen. TACHTIG. Humberto zei het redelijk nadrukkelijk.
Nee, hij heeft een Ecolodge.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:30 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Humberto? Klinkt nogal Panamees. Of werkt die toch voor het NFI?
Bedankt, gevonden. De refugio op de zwartwitkaart ligt iets ten oosten van het riviertje Hornito en weg 21. Ongeveer 8.701 N, 82.214 W.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Linksboven op jouw kaartje staan de contouren van het stuwmeer, dus pal daar ten zuiden van is het.
[ afbeelding ]
Dank.quote:Op zondag 1 maart 2015 01:23 schreef vronie het volgende:
Even iets anders![]()
Is dit hier al voorbij gekomen http://translate.google.n(...)n-Panama&prev=search
En dan onder Buares 5 april 19.23 hij plaatst een bericht van IL van haar facebook.
Ik ben meer van het opzoeken dan hier een discussie te voeren
Heb ik al eens langs zien komen, geloof ik. Ik herken de namen Playita en Ceibo (moet zijn: Ceiba).quote:Op zondag 1 maart 2015 01:23 schreef vronie het volgende:
Even iets anders![]()
Is dit hier al voorbij gekomen http://translate.google.n(...)n-Panama&prev=search
En dan onder Buares 5 april 19.23 hij plaatst een bericht van IL van haar facebook.
Maar dan ter noordelijke van een bepaalde boerderij?quote:Op zondag 1 maart 2015 01:47 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Heb ik al eens langs zien komen, geloof ik. Ik herken de namen Playita en Ceibo (moet zijn: Ceiba).
Het valt me op dat IL op 5 april nog geen idee heeft welke kant ze op zijn gegaan. De surfgeschiedenis van de meiden op de computer van de taalschool heeft blijkbaar niet veel duidelijkheid verschaft. Maar de naam Pianista valt ook en de Sinaprocman zegt dat ze "alles" in de richting van Bocas gaan doorzoeken. Wie weet hoe dicht ze in de buurt zijn geweest.
Misschien heeft een getuige verklaard dat hij ze bij die boerderij (finca?) heeft gezien, en dat ze in noordelijke richting liepen?quote:Op zondag 1 maart 2015 01:53 schreef vronie het volgende:
[..]
Maar dan ter noordelijke van een bepaalde boerderij?
Mooi in kaart gebracht!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Op zaterdag 28 februari 2015 23:02 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb nu:
[ afbeelding ]
- Pata de Macho - 2158 m - wit kruis
- Pata de Macho trail - zwart gestippeld - optie, kan anders lopen
- veel open plekken aan die kant van de Continental Divide
- Die CD zie je heel mooi door het landschap lopen door de waterscheiding van de riviertjes ten zuiden (wel ingetekend) en ten noorden (alleen de grote aanvoer van de Rio Matteo)
Ik denk dat die refugio op die grillige open plek - uitgerekte 5 - moet liggen. Het bruinige vlakje precies ten zuiden daarvan, is een grote kuil/lijkt op een zandverstuiving van afstand in het landschap.
quote:Op zondag 1 maart 2015 01:47 schreef Gorraay het volgende:
Wie weet hoe dicht ze in de buurt zijn geweest.
Bedankt, zal het doorgeven aan El M.quote:
De complimenten van doorgaan voor je kaartquote:Op zondag 1 maart 2015 05:01 schreef El_Matador het volgende:
Nieuwe kaart
- Pata de Macho - 2158 m - wit kruis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier zie je Cerro Pata de Macho, ten zuiden van Valle de la Sierpe:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die ligt ongeveer ten zuid oosten van cerro Guayabo en qda Guayabo (linksboven in deze kaart):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vraagje voor de expeditie: zijn jullie ook van plan te kijken bij de Pata de Macho rivier waar die bij de 2e kabelbrug in de Culebra uitmondt?![]()
quote:Op zondag 1 maart 2015 11:31 schreef RapaNui het volgende:
Niet dat het veel helpt, maar volgens Tommy Guardia heet de berg die we tot nu toe Pata de Macho hebben genoemd: Pate Macho
Hier zie je Cerro Pata de Macho, ten zuiden van Valle de la Sierpe:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die ligt ongeveer ten zuid oosten van cerro Guayabo en qda Guayabo (linksboven in deze kaart):De Valle de la Sierpa is wat tegenwoordig op GE/HERE/Bing als het stuwmeer te zien isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie dit leest is gek![]()
Ik kan me helemaal niet voorstellen dat resten die in de rio PdM terecht zijn gekomen, ongeveer ter hoogte van de cordillera, helemaal naar de plek(ken) spoelen waar ze gevonden zijn, met al die bochten in de rivier. Ik verwacht dat ze ergens bij eerdere bochten stranden.
Er werd ook geopperd dat K&L mogelijk bij de kabelbrug in het water terecht kwamen, omdat dat veel logischer zou zijn, qua afgelegde afstand.![]()
OKquote:Op zondag 1 maart 2015 11:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De Valle de la Sierpa is wat tegenwoordig op GE/HERE/Bing als het stuwmeer te zien is![]()
Zou zo maar kunnen, de volgende blog in is Panama in een ander gebied maar een heel vergelijkbare situatiequote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik wil nog even een oude gedachte naar voren brengen.
K. en L. hadden een buitengewoon slecht richtingsgevoel, net zoals veel vrouwen. Om die reden hebben zijn steeds gedacht dat zij richting Boquete liepen en niet juist er vandaan. Dat lijkt vreemd, omdat wij de kaart nu kennen en weten dat zij noordwaarts liepen terwijl Boquete in het zuiden lag.
Maar verplaats je even in hun situatie. Ze zijn daar nog nooit geweest, kennen de omgeving niet, hebben geen kaart en ook geen richtingsgevoel. Ze nemen een taxi, die rijdt een stuk met wat bochten, de vrouwen letten ook niet goed op.
Dan worden ze ergens afgezet. Misschien met de mededeling: "Lopen jullie die kant op naar de Mirador en daarna lopen jullie weer terug naar Boquete". Zo'n oppervlakkige mededeling kan gemakkelijk verkeerd worden begrepen, zeker als je de taal nauwelijks beheerst.
Enfin, ze hebben om een of andere reden het idee dat ze zich aan de achterzijde van de berg bevinden (geredeneerd vanuit Boquete). En als je die gedachte hebt, dan is het logisch dat je de berg over moet om weer terug te komen in Boquete.
Vandaar dat ze eerst gewoon naar boven zijn gelopen, naar de Mirador, en daarna gewoon zijn dóórgelopen, omdat ze immers weer terug naar Boquete wilden. Ze hebben die eerste dag nooit het idee gehad dat ze fout zaten, maar realiseerden zich rond 16.30 wel dat ze het niet meer zouden hálen. Toen hebben ze tevergeefs geprobeerd te bellen. Dat lukte niet. Dus zijn ze 's nachts, of, waarschijnlijker, de volgende dag, gewoon wéér doorgelopen, omdat ze nog steeds het idee hadden dat ze richting Boquete liepen.
Samenvattend is mijn hypothese dus eenvoudig: ze hebben slechts één foute gedachte gehad en die consequent volgehouden.
Why yes. As a matter of fact I did hike across the Continental Divide today.
No, I don’t have a photo to prove it as I was unaware of it at the time.
It wasn’t until my friend (and part owner of the lovely Coffee Mountain Inn) Cele pointed out that the water in the river was now flowing towards the Caribbean Sea that it hit me.
“Wait…did we cross the continental divide?”
” Yes” he replied. “Back there. When we stopped for you to take photos.”
http://thepanamaportal.co(...)l-divide/?show=slide![]()
Heel goed gevonden btw, want Cerro Pate Macho is nu wél te vinden in GE als berg vlak bij Boquete.quote:
Wie dit leest is gek![]()
Het lijkt mij ook ver. Lastig om te bedenken zonder kennis daarvan hoe ver iets kan geraken.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:40 schreef RapaNui het volgende:
Ik kan me helemaal niet voorstellen dat resten die in de rio PdM terecht zijn gekomen, ongeveer ter hoogte van de cordillera, helemaal naar de plek(ken) spoelen waar ze gevonden zijn, met al die bochten in de rivier. Ik verwacht dat ze ergens bij eerdere bochten stranden.![]()
Weet iemand trouwens of Mart H. nog door de NL-se politie is gehoord, zoals Bas en Edwin? Niet als verdachte, maar gewoon gehoord. Hij trok ook op met K&L en B&E. Hij zou later thuiskomen dan B&E. We hebben er daarna niets meer over gehoord of gelezen?![]()
wel bijzonder dit bericht, want V. Baru was al duidelijk dat dat voor de zaterdag was geboekt.quote:Op zondag 1 maart 2015 01:36 schreef El_Matador het volgende:
Op zondag 1 maart 2015 01:23 schreef vronie het volgende:
Even iets anders
Alsof iemand Baru heeft opgevangen, maar wie en waar dan...
Geeft ook te denken wat voor administratie wordt bijgehouden over de tours.
Even snel op de taalschool met een gids een babbeltje, maar niets genoteerd en is alleen de gids op de hoogte?!![]()
![]()
Op zondag 1 maart 2015 11:47 schreef RapaNui het volgende:
Weet iemand trouwens of Mart H. nog door de NL-se politie is gehoord, zoals Bas en Edwin? Niet als verdachte, maar gewoon gehoord. Hij trok ook op met K&L en B&E. Hij zou later thuiskomen dan B&E. We hebben er daarna niets meer over gehoord of gelezen?
[/quote]
Nee, helemaal niets meer gehoord.
Even deze herhalen van MeloD die ook gehoord was omdat ze er net was geweest:
quote135:0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:48 schreef MeloD het volgende:
Ik heb de politie over de vloer gehad in verband met deze zaak omdat ik er zelf vlak voor de verdwijning geweest ben, en zij gingen toen juist wél van een misdrijf uit..[quote]![]()
Het vervelende is dat alles wat we aan informatie krijgen afkomstig is van allerlei mensen, die het misschien net eventjes verkeerd overbrengen.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:49 schreef doorgaan het volgende:
[..]
wel bijzonder dit bericht, want V. Baru was al duidelijk dat dat voor de zaterdag was geboekt.
Alsof iemand Baru heeft opgevangen, maar wie en waar dan...
Geeft ook te denken wat voor administratie wordt bijgehouden over de tours.
Even snel op de taalschool met een gids een babbeltje, maar niets genoteerd en is alleen de gids op de hoogte?!
De enigen die alle afspraken en alles wat er zoal met elkaar is besproken, precies weten zijn Kris en Lisanne zelf en die kunnen het niet meer navertellen.
Iedereen, wie dan ook, kan er een draai aan geven.![]()
Het grote verschil zit'm in het feit dat bij deze oversteek, je geen "tunnel" hebt. Het landschap op die route verandert niet zo drastisch als bij Boquete (bv de tunnel achter mirador). Aan foto's te zien op internet is het er minder begroeid en minder hoog.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:43 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen, de volgende blog in is Panama in een ander gebied maar een heel vergelijkbare situatie
Why yes. As a matter of fact I did hike across the Continental Divide today.
No, I don’t have a photo to prove it as I was unaware of it at the time.
It wasn’t until my friend (and part owner of the lovely Coffee Mountain Inn) Cele pointed out that the water in the river was now flowing towards the Caribbean Sea that it hit me.
” Yes” he replied. “Back there. When we stopped for you to take photos.”
http://thepanamaportal.co(...)l-divide/?show=slide
Er zijn beschrijvingen en foto's beschikbaar van de 'tunnel" achter dé mirador. Dat is -voor velen- het meest avontuurlijke deel van het pad. Zie ook de foto's van IL die daar met toeristen doorheen loopt.
K&L móeten hebben geweten dat ze de CD waren overgestoken.![]()
ja mee eens, helaas. Een hard bewijs van iets, zou nu echt helpen om verder te komen.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:01 schreef gynaika het volgende:
Het vervelende is dat alles wat we aan informatie krijgen afkomstig is van allerlei mensen, die het misschien net eventjes verkeerd overbrengen.
De enigen die alle afspraken en alles wat er zoal met elkaar is besproken, precies weten zijn Kris en Lisanne zelf en die kunnen het niet meer navertellen.
Iedereen, wie dan ook, kan er een draai aan geven.![]()
Werkelijk doodeng hoe sommige users hier een politiepet opzetten.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:47 schreef RapaNui het volgende:
Weet iemand trouwens of Mart H. nog door de NL-se politie is gehoord, zoals Bas en Edwin? Niet als verdachte, maar gewoon gehoord. Hij trok ook op met K&L en B&E. Hij zou later thuiskomen dan B&E. We hebben er daarna niets meer over gehoord of gelezen?![]()
Er is geen enkel bewijs of zelfs maar echte aanwijzing voor een misdrijf.
Een misdrijf is ook niet uit te sluiten maar om alle mensen die in beeld zijn geweest nu stuk voor stuk als verdachte van een zelf bedacht misdrijf hier neer te zetten, schandalig![]()
![]()
Onzin dat moeten ze helemaal niet geweten hebben.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:01 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Het grote verschil zit'm in het feit dat bij deze oversteek, je geen "tunnel" hebt. Het landschap op die route verandert niet zo drastisch als bij Boquete (bv de tunnel achter mirador). Aan foto's te zien op internet is het er minder begroeid en minder hoog.
Er zijn beschrijvingen en foto's beschikbaar van de 'tunnel" achter dé mirador. Dat is -voor velen- het meest avontuurlijke deel van het pad. Zie ook de foto's van IL die daar met toeristen doorheen loopt.
K&L móeten hebben geweten dat ze de CD waren overgestoken.
Bovendien zijn er ook al van die tunnels voor de mirador.
[ Bericht 3% gewijzigd door bladwijzer op 01-03-2015 12:10:29 ]![]()
He bah moet dat nou zo halfnaakt op een berg gaan staan? Nergens voor nodig. En trek een jasje aan ja? Je weet maar nooit.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:43 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
” Yes” he replied. “Back there. When we stopped for you to take photos.”[/i]
http://thepanamaportal.co(...)l-divide/?show=slide![]()
![]()
quote:Op zondag 1 maart 2015 12:05 schreef 11en30 het volgende:
[..]
He bah moet dat nou zo halfnaakt op een berg gaan staan? Nergens voor nodig. En trek een jasje aan ja? Je weet maar nooit.![]()
![]()
Wie zet hier een politiepet op? Lees goed wat ik geschreven heb: niet als verdachte. Bas en Edwin zijn destijds ook gehoord. MeloD kennelijk ook. Ik zeg niet: verhoord. Dat is heel wat anders! Er was destijds sprake van dat Mart zodra hij thuis zou komen, zoals B&E, óók gehoord zou worden. Dat is alles. En ik vraag of iemand daar berichtgeving over langs heeft zien komen. Niets over verdachten. Gewoon berichtgeving en informatie.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:04 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Werkelijk doodeng hoe sommige users hier een politiepet opzetten.![]()
Er is geen enkel bewijs of zelfs maar echte aanwijzing voor een misdrijf.
Een misdrijf is ook niet uit te sluiten maar om alle mensen die in beeld zijn geweest nu stuk voor stuk als verdachte van een zelf bedacht misdrijf hier neer te zetten, schandalig![]()
Dat zijn politiezaken en liggen privacy gevoelig. Het gaat jou of mij niets aan of iemand door de politie gehoord is of niet.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:10 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Wie zet hier een politiepet op? Lees goed wat ik geschreven heb: niet als verdachte. Bas en Edwin zijn destijds ook gehoord. MeloD kennelijk ook. Ik zeg niet: verhoord. Dat is heel wat anders! Er was destijds sprake van dat Mart zodra hij thuis zou komen, zoals B&E, óók gehoord zou worden. Dat is alles. En ik vraag of iemand daar berichtgeving over langs heeft zien komen. Niets over verdachten. Gewoon berichtgeving en informatie.![]()
Tenzij het in de media is verschenen. Dan gaat het iedereen aan. Daar vroeg ik naar.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:12 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Dat zijn politiezaken en liggen privacy gevoelig. Het gaat jou of mij niets aan of iemand door de politie gehoord is of niet.![]()
En wat als hij wel gehoord is, denk je dan dat er gepubliceerd wordt wat gevraagd en geantwoord is?quote:Op zondag 1 maart 2015 12:13 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Tenzij het in de media is verschenen. Dan gaat het iedereen aan. Daar vroeg ik naar.
Dat gebeurd sowieso niet. Als hij wel gehoord is wordt jij daar niet wijzer van.
En als hij niet gehoord is, wat dan, is hij dan weer verdacht?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: