Een hardcore-liefhebster:quote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:06 schreef vronie het volgende:
@poeki.
Bedoelde je dit artikel van schrijfster B.V.
http://translate.google.n(...)or/jane/&prev=search
welkom terug Mataquote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een hardcore-liefhebster:
Thrillerfest 14 Deel Twee- A's Neophyte Do's en Don'ts
Dank je vronie.quote:
Iloemienadie!!11!! Open je ogen!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:34 schreef doorgaan het volgende:
Meer passend bij mij maar deel m toch: Boquete means "hole" "gap", gesticht 11 april 1911
Ja maar mijn hypothese gaat alleen over de eerste dag. Die zou verklaren waarom ze gedwongen waren om dus een nacht in de jungle door te brengen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal maar ik ben het niet met je eens.
• het is meer dan richtinggevoel alleen; het is alles bij elkaar (klimaat, hoogte, zonnestanden -al dan niet onbewust meegenomen- etc.)
• als ze samen waren al die tijd en het is niet dat je "lekker terugloopt naar Boquete" maar over onbekende paddocks, onbekend gebied na de paddocks, onbekende kabelbruggen en onbekende levensgevaarlijke Culebra's, ga je op een gegeven moment nadenken (en omkeren), daar heb je tijd genoeg voor
• Op basis van 1 los commentaartje "je kan zo doorlopen naar Boquete" 7-10 dagen stug doorlopen is zeer onwaarschijnlijk
• Het zou een vreemd soort domheid veronderstellen als je zoiets al die dagen blijft doen; als je weet dat Boquete maar 2-2,5 uur terug is, ga je niet 7+ dagen de andere kant op lopen
Inderdaad.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het verklaart niet waarom ze 7 dagen door zouden lopen (maar we weten niet of ze dat daadwerkelijk gedaan gebben, ze kunnen ook in de eerste de beste finca vastgehouden zijn.
Het verklaart wel waarom ze in eerste instantie doorgelopen zijn. De zon stond toen recht boven hun hoofd en pas later op de dag bedenk je misschien pas dat de zon aan de verkeerde kant ondergaat als je naar het zuiden loopt.
Aaah, ziet er goed uit, doorgaan. Ik ben juist die Pata de Macho aan het bekijken bij het uitbreiden en verbeteren van de kaart in wording.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:55 schreef doorgaan het volgende:
Als ze nu nog in Pata de Macho refuge paar nachten hebben kunnen schuilen:
http://www.tripadvisor.co(...)iriqui_Province.html
Ja, die rivier zit dicht bij 2de cable brug...goed plan! Ik zoek ook door naar dit hutje.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:58 schreef El_Matador het volgende:
Het zou zo mooi zijn om te weten waar dit huisje zich bevindt.
Ja, het is een goede mogelijkheid in het geval van geen derden.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:44 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja maar mijn hypothese gaat alleen over de eerste dag. Die zou verklaren waarom ze gedwongen waren om dus een nacht in de jungle door te brengen.
En in die nacht is het fout gegaan. Ik heb daar een half jaar of langer geleden al eens een scenario voor geschreven, dat ik helaas niet meer kan terugvinden in alle oude topics.
Kort gezegd komt mijn nacht-scenario neer op een grote nachtmerrie, waardoor ze in een shock-toestand zijn geraakt, totaal gedesoriënteerd, gewond, onderkoeld, doodsbang, enz. Hierdoor zijn ze op drift geraakt, zijn echt verdwaald in de rimboe. Pas na een aantal dagen hebben ze toevallig een riviertje gevonden dat ze verder stroomafwaarts hebben gevolgd.
Maar na die eerste nacht was er voor hun dus geen eenvoudige weg terug meer.
Ik zit aan de andere kant, bij de berg Pata de Macho.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:00 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja, die rivier zit dicht bij 2de cable brug...goed plan! Ik zoek ook door naar dit hutje.
en dan seinen..als je iets bijzonders zietquote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:03 schreef El_Matador het volgende:
Ik zit aan de andere kant, bij de berg Pata de Macho.
Op deze kaart staat de refugio bij de Cerro Pata de Macho in de provincie Chiriquí aangegeven (een zwart driehoekje):quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zit aan de andere kant, bij de berg Pata de Macho.
Maar graag, dat zou al veel helpen, zo'n prima refugio om te overnachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:35 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Op deze kaart staat de refugio bij de Cerro Pata de Macho in de provincie Chiriquí aangegeven (een zwart driehoekje):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geweldig, Gorraay! Die gaat van pas komen. Half uurtje nog.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
super! ...kon m nog niet vinden.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:35 schreef Gorraay het volgende:
Op deze kaart staat de refugio bij de Cerro Pata de Macho in de provincie Chiriquí aangegeven (een zwart driehoekje):
Dat is inderdaad een vraag. Jij maakt er een antwoord van, maar waar is dat op gebaseerd?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, het is een goede mogelijkheid in het geval van geen derden.
De grote vraag blijft echter; zo'n shock duurt niet een week of 10 dagen.
Een paar.quote:Waarom zijn ze na hun initiele desorientatie nooit meer bij hun zinnen gekomen in zo'n lange tijd terwijl hun gedrag er niet op wees dat ze volledig van de kaart waren; (regelmatig) beloproepen proberen,
Idem: een paar.quote:"nette" foto's maken die nacht,
Het is me wat met dat spijkerbroekje: de één zegt dat iemand met ook maar een beetje verstand dat never nooit niet vrijwillig zou achterlaten (en vergeet dat een kwaadwillende er helemaal geen redenb voor heeft, integendeel zelfs), de ander maakt er juist een bewijs van dat ze weer bij zinnen gekomen waren, mocht er al paniek, shock of desorientatie geweest zijn.quote:misschien wel een spijkerbroekje achterlaten als teken (al zie ik dat alleen in een gescheiden scenario, anders neem je die bh's beter als teken).
Daar heb je me: nu niet meer, maar toen je in dit topic " van verdwalen niet dood kon gaan" zou ik dat gewoon doen hoor. Echter, sinds kort is het kennelijk omgekeerd: dat ze niet binnen twee dagen dood waren, bewijst dat ze niet in de wildernis waren. Het maakt blijkbaar weinig uit wat het bewijst, als het maar iets is dat "de officiele versie" tegenspreekt.quote:Hoe kan je dat ze na eerst gedesoriënteerd te zijn geweest nooit meer dachten; we gaan verkeerd, maar dan ook echt compleet verkeerd?
Als ze de nacht doorgebracht hebben in een van de huisjes op de paddocks, wat wel het meest logische lijkt (ja, Justin, ga jij anders in de open natuur liggen in je korte broekje),
Waarom zou dat niet kunnen? En een mogelijke oplossing van die toestand is: Doorgaan whatever, ook al was het niet de beste weg. Elke keuze, mits volgehouden, zal ooit naar de bewoonde wereld leiden.quote:dan denk je de volgende dag (of dagen); we gaan terug.
"Desorientatie" en "shock" zijn geen statussen die je een week volhoudt.
In welk scenario hebben ze daar kunnen schuilen? Dat is te zuiden van de CD, op de hoogte van Boquete het eerste deel van de Pianista-trail zelfquote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:02 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb nu:
[ afbeelding ]
- Pata de Macho - 2158 m - wit kruis
- Pata de Macho trail - zwart gestippeld - optie, kan anders lopen
- veel open plekken aan die kant van de Continental Divide
- Die CD zie je heel mooi door het landschap lopen door de waterscheiding van de riviertjes ten zuiden (wel ingetekend) en ten noorden (alleen de grote aanvoer van de Rio Matteo)
Ik denk dat die refugio op die grillige open plek - uitgerekte 5 - moet liggen. Het bruinige vlakje precies ten zuiden daarvan, is een grote kuil/lijkt op een zandverstuiving van afstand in het landschap.
Niet, ik denk dat ze daar helemaal niet geweest zijn. Er ligt trouwens ook een grote open plek net aan de Caribische kant. Een Mirador hoeft ook niet precies op de CD te zijn; ligt de "onze" ook niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
In welk scenario hebben ze daar kunnen schuilen? Dat is te zuiden van de CD, op de hoogte van Boquete het eerste deel van de Pianista-trail zelf
In mijn scenario is het juist goed mogelijk dat ze na enige tijd weer volledig bij hun zinnen zijn gekomen. Alleen waren ze op dat moment compleet verdwaald en konden dus de weg terug niet meer vinden.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 21:02 schreef El_Matador het volgende:
De grote vraag blijft echter; zo'n shock duurt niet een week of 10 dagen. Waarom zijn ze na hun initiele desorientatie nooit meer bij hun zinnen gekomen in zo'n lange tijd terwijl hun gedrag er niet op wees dat ze volledig van de kaart waren; (regelmatig) beloproepen proberen, "nette" foto's maken die nacht, misschien wel een spijkerbroekje achterlaten als teken (al zie ik dat alleen in een gescheiden scenario, anders neem je die bh's beter als teken).
Hoe kan je dat ze na eerst gedesorienteerd te zijn geweest nooit meer dachten; we gaan verkeerd, maar dan ook echt compleet verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |