abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150137726
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 08:02 schreef Poekje01 het volgende:
Verder ook nog maar weer eens het volgende: een mens heeft ca. 206 botten in het lichaam.
Bij 2 personen hebben we het dan over 412 botten. Er zijn er 6 teruggevonden.

Dat betekent dat er 406 niet zijn teruggevonden. Dat is veel. Zelfs in een gebied met landslides, en overstromende rivieren. Dieren eten geen botten (wel de merg). Maar er zijn geen knauw of bijtsporen op de gevonden botten geconstateerd.

Van de Nederlanse G. en haar vriend werd 80 km verderop het gehele skelet teruggevonden. Van haar na een week of 3, van haar vriend (100 meter verderop) het intacte skelet een jaar na dato. G. had een gebroken been. Beide lagen op een eilandje in een rivier. Dachten ze daar wellicht veilig te zijn? Op de vlucht voor wat?
Een wild dier? Niks gelezen van haar broer Sven, daarover.

Waren K en L ook op een gegeven moment op de vlucht? Voor wie of wat?
En waarom worden die koffieplukkers niet ondervraagd op die koffie plantages? En waarom worden er geen vingerafdrukken genomen?

Hoe moeilijk kan dat zijn om iig. een navraagactie te organiseren en coordineren voor Dick S. en zijn club? Je hangt lokaal posters op en vraagt om medewerking van allemaal. Gaat daarvoor eerst eens praten met de plantage eigenaren?
Het is goed om ook hier weer eens bij stil te staan. Herhaling is goed, herhaling doet leren.
pi_150138216
Dit is de bekendste mirador in Boquete.

Het is niet de K en L mirador maar misschien wel de mirador die in de zoektochten genoemd is.
Heel in het begin toen nog niemand zeker wist of ze het Pianista pad gelopen hadden.

pi_150138780
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 02:14 schreef Perico het volgende:
Tis een vreemde plek, die Mirador. De discussie of er twee exemplaren van zijn, komt doordat hij van de ene kant, er onbeduidend kan uitzien. Zoals bij 1, op de volgende foto:

[ afbeelding ]

Van de andere kant, kun je er een weids uitzicht hebben, zoals bovenaan deze foto:
[ afbeelding ]
Bedankt voor je input, deze bleef ik zo raar vinden
pi_150138827
Als ze wel bij Hablaya informatie over hikes gezocht hebben ipv bij Spanish by the river, omdat Hablaya een gunstig gelegen vertekpunt is dan zouden ze dit ongeveer gelezen kunnen hebben

The trail is located in the Arco Iris section of Boquete, in between Alto Lino and Palo Alto. The trailhead begins at the Il Pianista restaurant (which is a great place to stop for a bite to eat after your hike!). It very easy to get there by taxi (around $3/person) or bus (Arco Iris bus, about $0.75)
http://www.hablayapanama.com/ecotourism/boquete/hiking/
  zaterdag 28 februari 2015 @ 10:35:25 #30
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150138915
quote:
Verder ook nog maar weer eens het volgende: een mens heeft ca. 206 botten in het lichaam.

Dat betekent dat er 406 niet zijn teruggevonden. Dat is veel. Zelfs in een gebied met landslides, en overstromende rivieren. Dieren eten geen botten (wel de merg). Maar er zijn geen knauw of bijtsporen op de gevonden botten geconstateerd.

Van de Nederlanse G. en haar vriend werd 80 km verderop het gehele skelet teruggevonden. Van haar na een week of 3, van haar vriend (100 meter verderop) het intacte skelet een jaar na dato. G. had een gebroken been. Beide lagen op een eilandje in een rivier. Dachten ze daar wellicht veilig te zijn? Op de vlucht voor wat?
Een wild dier? Niks gelezen van haar broer Sven, daarover.

Waren K en L ook op een gegeven moment op de vlucht? Voor wie of wat?
En waarom worden die koffieplukkers niet ondervraagd op die koffie plantages? En waarom worden er geen vingerafdrukken genomen?

Hoe moeilijk kan dat zijn om iig. een navraagactie te organiseren en coordineren voor Dick S. en zijn club? Je hangt lokaal posters op en vraagt om medewerking van allemaal. Gaat daarvoor eerst eens praten met de plantage eigenaren?
Goede vraag over die botten. De verklaring was tot dusver steeds: die botten zijn vergaan, dat gaat heel snel bij die temperatuur en vochtigheid. En wat er niet is vergaan, is over een enorm oppervlakte verspreid.

Dit is in strijd met het verhaal van de vriend van G. wiens skelet na een jaar gevonden zou zijn. Ik weet niet in hoeverre dat verhaal klopt.

Maar stel je voor dat botten niet zouden vergaan. Dan zou het hele gebied vol met botten moeten liggen, want dieren gaan ook gewoon dood. Waar je wel botten van dieren vindt, is in droge gebieden zoals een woestijn.

En dieren eten wel degelijk ook hele botten. Alleen zijn dat hele kleine diertjes, namelijk bacteriën.
pi_150139081
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Maar stel je voor dat botten niet zouden vergaan. Dan zou het hele gebied vol met botten moeten liggen, want dieren gaan ook gewoon dood.
Haal de "stel dat" maar weg, op zo'n korte termijn vergaan de botten simpelweg echt niet. En het klopt dat het gebied vol ligt met botten van dieren :)
pi_150139119
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 02:14 schreef Perico het volgende:
Tis een vreemde plek, die Mirador. De discussie of er twee exemplaren van zijn, komt doordat hij van de ene kant, er onbeduidend kan uitzien. Zoals bij 1, op de volgende foto:

[ afbeelding ]

Van de andere kant, kun je er een weids uitzicht hebben, zoals bovenaan deze foto:
[ afbeelding ]
Ik denk dat het anders zit en zal dit toelichten.

De lokatie is een open plek waarover een pad met de kromming van een banaan loopt in de lengterichting N-Z. Aan de buitenkant (oostzijde) van het pad ligt volgens mij de groenstrook met begroeiing waar alle foto's en video's zijn gemaakt. Dit zie ik als een soort halfrond balkon. Onder meer de donkerrode struik rechts bovenin (zuidkant), de grillige houten plank waar K en L voor staan, de 'totempaal' waar de hangmat aan geknoopt is en de verhoging waar oa F op gaat zitten zijn kenmerkend voor "de mirador" in deze zaak. Alle beelden, foto en video, zijn imo op dezelfde lokatie (bron: Baru) gemaakt.

Overzicht ToniB: BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #168 - Wat is waar...?

Ik denk dat je binnen 6 seconden 2 foto's kunt maken van iemand voor de ene en voor de andere uitkijk. Daarvoor hoef je dan niet 30, 75 of 250 meter te lopen hoewel je waarschijnlijk op veel plekken beter zicht kunt hebben op de Pacific en/of Caraïbische Zee.
Op de top van Volcan Baru bijvoorbeeld: http://www.seeit360.com/volcan-baru-virtual-tour

Tot zover mijn gedachten over 'de' Mirador.

Het idee van 2 miradors is onlangs door Gorraay geïntroduceerd obv GPS-coördinaten van een onbekende bron. El M. heeft vervolgens 2 groene stippen op zijn kaart met de discutabele oranje lijn geplant. Deze kaart zou geüpdate moeten worden of verwijderd omdat hij misleidend kan zijn zoals opgemerkt door Nieuwschierig.

[ Bericht 1% gewijzigd door 11en30 op 28-02-2015 18:51:14 ]
pi_150139341
En sowieso klopt je indeling niet want foto 4. (van FB P) in het eerste rijtje is exact dezelfde positie als de tweede foto met L erop in het tweede rijtje.
pi_150139470
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:46 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik denk dat het anders zit en zal dit toelichten.

De lokatie is een open plek waarover een pad met de kromming van een banaan loopt in de lengterichting N-Z. Aan de buitenkant (oostzijde) van het pad ligt volgens mij de groenstrook met begroeiing waar alle foto's en video's zijn gemaakt. Dit zie ik als een soort halfrond balkon. Onder meer de donkerrode struik rechts bovenin (zuidkant), de grillige houten plank waar K en L voor staan, de 'totempaal' waar de hangmat aan geknoopt is en de verhoging waar oa F op gaat zitten zijn kenmerkend voor "de mirador" in deze zaak. Alle beelden, foto en video, zijn imo op dezelfde lokatie (bron: Baru) gemaakt.

Overzicht ToniB: BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #168 - Wat is waar...?

Ik denk dat je binnen 6 seconden 2 foto's kunt maken van iemand voor de ene en voor de andere uitkijk. Daarvoor hoef je dan niet 30, 75 of 250 meter te lopen hoewel je waarschijnlijk op veel plekken beter zicht kunt hebben op de Pacific en/of Caraïbische Zee.

[ afbeelding ]

Tot zover mijn gedachten over 'de' Mirador.

Het idee van 2 miradors is onlangs door Gorraay geïntroduceerd obv GPS-coördinaten van een onbekende bron. El M. heeft vervolgens 2 groene stippen op zijn kaart met de discutabele oranje lijn geplant. Deze kaart zou geüpdate moeten worden of verwijderd omdat hij misleidend kan zijn zoals opgemerkt door Nieuwschierig.
Exact. User El M. heeft coördinaten van een ander punt dat 250 meter terug lag geïntrepeteerd als zijnde ook een Mirador en dit op zijn zelf gefabriceerde kaarten als waarheid ingetekend.
Nu hebben we ondertussen 10 topics met 1 of 2 Mirador-discussies en het enige wat er aan klopt is wat Gorraay zelf zegt: Er is daar niet één plek waar je beide oceanen kunt zien, er zijn 2 plekken op dezelfde Mirador die op een kleine loopafstand liggen, 20/30 meter of daaromtrend.

Als je een keukentrapje mee zou zeulen zou je waarschijnlijk wel beide oceanen van de zelfde plek kunnen zien.
En misschien kon je vroeger sowieo beide oceanen van de fotolocatie zien maar die verrekte koeien lopen geulen tot 3 meter diep in de blubber.
Wie dit leest is gek
pi_150139528
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 10:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

En dieren eten wel degelijk ook hele botten. Alleen zijn dat hele kleine diertjes, namelijk bacteriën.
BARF :Y) http://nl.depositphotos.c(...)y-dog-eats-bone.html
pi_150139554
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 11:03 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als je een keukentrapje mee zou zeulen zou je waarschijnlijk wel beide oceanen van de zelfde plek kunnen zien.
Dit dus. De gidsen zullen wel weten waar je moet gaan staan voor de mooiste foto.
pi_150139650
Als je er vanuit zou gaan dat het gemiddelde van de getuigenverklaringen qua datum en tijden klopt dan krijg je weer andere aanwijzingen als schaduwen en de onwaarschijnlijkheid om zó laat nog door te lopen die niet kloppen.
Verplaats alle telefoon- en foto-aanwijzingen naar 2 of 3 uur later en probeer dan maar eens een scenario te bedenken dat wel waarschijnlijk is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nieuwschierig op 28-02-2015 11:41:39 ]
Wie dit leest is gek
pi_150140280
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 11:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als je er vanuit zou gaan dat het gemiddelde van de getuigenverklaringen qua datum en tijden klopt dan krijg je weer andere aanwijzingen als schaduwen en de onwaarschijnlijkheid om zó laat nog door te lopen die niet kloppen.
Verplaats alle aanwijzingen naar 2 of 3 uur later en probeer dan maar eens een scenario te bedenken dat wel waarschijnlijk is.
Alleen als door hen "vertrouwde" personen ze bij de Mirador op zouden wachten (want waren daar al om bep. redenen) en die zouden ze even paar watervallen laten zien en beloofde dat ze opgehaald zouden worden met de auto en nog het avondeten nog op tijd konden halen.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 11:43:24 #39
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_150140315
quote:

Dat betekent dat er 406 niet zijn teruggevonden.
[...]
Er is een linkervoet gevonden en geïdentificeerd. Dat zijn alvast 26 botten. Verder een heupbot, rib, linkerdijbeen (volgens Telemetro een kuitbeen) en een linkerscheenbeen. Er zijn dus 30 botten gevonden.
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
pi_150140407
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 11:41 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Alleen als door hen "vertrouwde" personen ze bij de Mirador op zouden wachten (want waren daar al om bep. redenen) en die zouden ze even paar watervallen laten zien en beloofde dat ze opgehaald zouden worden met de auto en nog het avondeten nog op tijd konden halen.
Ja dat kan. Of zelfs als ze in hun eigen hoofden de overtuiging hadden dat het 2 uur op/2 uur af was. Dan heb je niet eens een derde nodig.
Wie dit leest is gek
pi_150140704
Hier een zonnestandkaartje van Boquete
rond 13:40 staat de zon pal in het zuiden.

Wie dit leest is gek
pi_150140880
Ervan uitgaande dat de fototijden kloppen denk ik dat ik weet hoe het zit met het gegeven dat alle getuigen Kris en Lisanne hebben gezien op tijdstippen die niet kunnen.

13.10 Sigrid
13.30 Taxi Leonard M
14.00 Peter van Casa Pedro
14.30 Giovanni van restaurant Il Pianista
15.00 Martina de bloemenvrouw
en misschien zelfs Oliva en Lorenzo na 16.00 uur

en ik denk dat het antwoord heel simpel is; alle getuigen hebben 2 andere meisjes gezien

Ik kwam op dit idee toen ik naar de foto's van Edwin en Henry zijn vrienden keek.
Verdomme wat lijken er veel jongens op elkaar. Maar dat is voor ons westerlingen zo.
En op die manier kijken Panamesen naar ons.

Ik denk dat Kris en Lisanne de pech hebben gehad dat er idd rond 13.30 2 andere meiden zijn uitgestapt in de buurt bij de Pianista en dat die gezien zijn door alle getuigen.

Want welke foto werd er onder de neus van de getuigen gedrukt begin april?
Werd er uberhaupt wel een foto getoond of werd er gevraagd of de mensen ook 2 westerse meisjes hadden gezien, 1 lang en de ander wat rossig?

Ik vind dit zelfs nog aannemelijker dan mn eigen dag-eerder hypothese.

Alle getuigen hebben op de juiste datum op het juiste tijdstip 2 meiden gezien, maar niet Kris en Lisanne.

En waarom zijn Kris en Lisanne door niemand gezien?
Heel simpel, ze kregen een lift en waren niet alleen
pi_150141085
Sigrid ook?
En het personeel op de school? In het complot?

Is P dan de enige die K en L wel heeft gezien op hun eigen dag en tijd?
pi_150141799
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 11:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ja dat kan. Of zelfs als ze in hun eigen hoofden de overtuiging hadden dat het 2 uur op/2 uur af was. Dan heb je niet eens een derde nodig.
ja kan ook nog. Ja met een positieve kijk.
pi_150141895
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 12:12 schreef jackie12 het volgende:
Ik denk dat Kris en Lisanne de pech hebben gehad dat er idd rond 13.30 2 andere meiden zijn uitgestapt in de buurt bij de Pianista en dat die gezien zijn door alle getuigen.

Werd er uberhaupt wel een foto getoond of werd er gevraagd of de mensen ook 2 westerse meisjes hadden gezien, 1 lang en de ander wat rossig?
tijd dat foto's boven water komen van die andere twee of drie die door Alan N. dan gezien zouden zijn..Dan alle getuigen langs met dubbele foto's en nog eens kijken wat men dan zegt. Maar m.i. is dat niet aan ons. Ik vind het persoonlijk te ver gaan, al zou ik het graag doen.
bij Jaramillo alto...ook vanuit de school? Wie lijken er op elkaar...hoop dat de ouders dit inmiddels weten, maar dat is misschien ook wishful thinking.
pi_150141960
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 11:43 schreef Domnivoor het volgende:

Dat betekent dat er 406 niet zijn teruggevonden.
[...]
Bij een val in een heel diep gat, met bovenin maar een relatief kleine opening kan nog aardig wat
achtergebleven zijn. Er kan verbinding zijn met water...maar best mogelijk dat langere lich.delen..de extremiteiten overdwars voor een klein gat naar water liggen..
Als er bovenin fosfor gestrooid zou zijn..dan nog lastiger.
pi_150143419
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 12:12 schreef jackie12 het volgende:
Ervan uitgaande dat de fototijden kloppen denk ik dat ik weet hoe het zit met het gegeven dat alle getuigen Kris en Lisanne hebben gezien op tijdstippen die niet kunnen.

13.10 Sigrid
13.30 Taxi Leonard M
14.00 Peter van Casa Pedro
14.30 Giovanni van restaurant Il Pianista
15.00 Martina de bloemenvrouw
en misschien zelfs Oliva en Lorenzo na 16.00 uur

en ik denk dat het antwoord heel simpel is; alle getuigen hebben 2 andere meisjes gezien

Ik kwam op dit idee toen ik naar de foto's van Edwin en Henry zijn vrienden keek.
Verdomme wat lijken er veel jongens op elkaar. Maar dat is voor ons westerlingen zo.
En op die manier kijken Panamesen naar ons.

Ik vind dit zelfs nog aannemelijker dan mn eigen dag-eerder hypothese.

Alle getuigen hebben op de juiste datum op het juiste tijdstip 2 meiden gezien, maar niet Kris en Lisanne.

En waarom zijn Kris en Lisanne door niemand gezien?
Heel simpel, ze kregen een lift en waren niet alleen
Dat kan, maar ik kan ook niet uitsluiten dat het afgesproken werk is.

F. ging rondvragen en hij was degene die de getuigen vond.
In deze video: zegt Martina: "...entre 3 dias viene F. G. con foto de las chicas..."
"...binnen/na 3 dagen kwam F. met fotos van de meisjes....."

Hij ging rond met foto's van hen. Ergens op FOK las ik dat-ie die van FB zou hebben afgehaald? Dat weet ik dus niet.

Sigrid kan die meiden niet met anderen hebben verward. Ze had immers Lisanne gemasseerd en zou die NL-se gezichten goed hebben herkend. Eileen kende ze ook goed genoeg. Volgens Ingrid zouden ze om 13.10 zijn vertrokken vanaf SbtR . Iemand heeft dat zo gezegd. En de rest lijkt daarop aan te sluiten.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 14:40:10 #48
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150144400
Ik wil nog even een oude gedachte naar voren brengen.

K. en L. hadden een buitengewoon slecht richtingsgevoel, net zoals veel vrouwen. Om die reden hebben zijn steeds gedacht dat zij richting Boquete liepen en niet juist er vandaan. Dat lijkt vreemd, omdat wij de kaart nu kennen en weten dat zij noordwaarts liepen terwijl Boquete in het zuiden lag.

Maar verplaats je even in hun situatie. Ze zijn daar nog nooit geweest, kennen de omgeving niet, hebben geen kaart en ook geen richtingsgevoel. Ze nemen een taxi, die rijdt een stuk met wat bochten, de vrouwen letten ook niet goed op.

Dan worden ze ergens afgezet. Misschien met de mededeling: "Lopen jullie die kant op naar de Mirador en daarna lopen jullie weer terug naar Boquete". Zo'n oppervlakkige mededeling kan gemakkelijk verkeerd worden begrepen, zeker als je de taal nauwelijks beheerst.

Enfin, ze hebben om een of andere reden het idee dat ze zich aan de achterzijde van de berg bevinden (geredeneerd vanuit Boquete). En als je die gedachte hebt, dan is het logisch dat je de berg over moet om weer terug te komen in Boquete.

Vandaar dat ze eerst gewoon naar boven zijn gelopen, naar de Mirador, en daarna gewoon zijn dóórgelopen, omdat ze immers weer terug naar Boquete wilden. Ze hebben die eerste dag nooit het idee gehad dat ze fout zaten, maar realiseerden zich rond 16.30 wel dat ze het niet meer zouden hálen. Toen hebben ze tevergeefs geprobeerd te bellen. Dat lukte niet. Dus zijn ze 's nachts, of, waarschijnlijker, de volgende dag, gewoon wéér doorgelopen, omdat ze nog steeds het idee hadden dat ze richting Boquete liepen.

Samenvattend is mijn hypothese dus eenvoudig: ze hebben slechts één foute gedachte gehad en die consequent volgehouden.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 14:42:58 #49
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150144465
quote:
Geen "onbekende bron" maar een goed gedocumenteerde, op GPS-gegevens berustende route, geprojecteerd op de Google Earth-kaart door Wikiloc-user sosoa.
http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zaterdag 28 februari 2015 @ 14:48:14 #50
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150144601
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 14:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik wil nog even een oude gedachte naar voren brengen.

K. en L. hadden een buitengewoon slecht richtingsgevoel, net zoals veel vrouwen. Om die reden hebben zijn steeds gedacht dat zij richting Boquete liepen en niet juist er vandaan. Dat lijkt vreemd, omdat wij de kaart nu kennen en weten dat zij noordwaarts liepen terwijl Boquete in het zuiden lag.

Maar verplaats je even in hun situatie. Ze zijn daar nog nooit geweest, kennen de omgeving niet, hebben geen kaart en ook geen richtingsgevoel. Ze nemen een taxi, die rijdt een stuk met wat bochten, de vrouwen letten ook niet goed op.

Dan worden ze ergens afgezet. Misschien met de mededeling: "Lopen jullie die kant op naar de Mirador en daarna lopen jullie weer terug naar Boquete". Zo'n oppervlakkige mededeling kan gemakkelijk verkeerd worden begrepen, zeker als je de taal nauwelijks beheerst.

Enfin, ze hebben om een of andere reden het idee dat ze zich aan de achterzijde van de berg bevinden (geredeneerd vanuit Boquete). En als je die gedachte hebt, dan is het logisch dat je de berg over moet om weer terug te komen in Boquete.

Vandaar dat ze eerst gewoon naar boven zijn gelopen, naar de Mirador, en daarna gewoon zijn dóórgelopen, omdat ze immers weer terug naar Boquete wilden. Ze hebben die eerste dag nooit het idee gehad dat ze fout zaten, maar realiseerden zich rond 16.30 wel dat ze het niet meer zouden hálen. Toen hebben ze tevergeefs geprobeerd te bellen. Dat lukte niet. Dus zijn ze 's nachts, of, waarschijnlijker, de volgende dag, gewoon wéér doorgelopen, omdat ze nog steeds het idee hadden dat ze richting Boquete liepen.

Samenvattend is mijn hypothese dus eenvoudig: ze hebben slechts één foute gedachte gehad en die consequent volgehouden.
Ik heb vanaf het begin in dezelfde richting gedacht. Door het volgen van rivieren meenden ze terug richting Boquete te lopen.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')