Is dat de taak van een rechter?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Pleit daar dan voor.
Maar nee, nu ga je tegen die dame zeggen: 'ik geen pet, dan jij geen hoofddoek. Lekker puh!''
Dat is een andere discussiequote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom zou dat überhaupt anno 2015 niet mogen?
Mijn punt is dat iedereen hier de kant kiest van de rechter. Er wordt niet gezegd 'he, wat is dat eigenlijk een domme regel'. Nee, iedereen vindt het niet meer dan terecht dat de hoofddoek af moet. En niet omdat ze nou zo overtuigd zijn van het nut van een kopdeksel-vrije rechtszaal, maar omdat een petje dragen immers ook niet is toegestaan.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:12 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Is dat de taak van een rechter?
Het huishoudelijk reglement veranderen?
Als de rechter consequent petten, zonnebrillen e.d. laat af doen vind ik het volledig in lijn van zijn handelen dat hij mevrouw verzoekt haar doek af te doen.
Wel, niet alleen Moslims: een ieder die zijn leven laat dicteren door één of andere supermacht mist gewoon een bepaalde kritische denkwijze. Ik snap best dat je in een creator o.i.d. kan geloven, maar dat je je levenswijze er door laat bepalen geeft toch wel aan dat je enige kritische noten mist. Ik bedoel: een Godswezen aanhangen dat je allerlei beperkingen oplegt omdat die je anders straft? Een Godswezen dat een jaloers, sadistisch, wreed en vreemd mannetje is als je naar zijn acties kijkt? Hij schiep de wereld omdat die eenzaam wasquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zijn moslims sowieso wat jou betreft natuurlijk. Wel grappig dat je hen nu ook nog eens voor gaat schrijven hoe ze hun geloof moeten belijden.
Moeten wij ons hier op FOK druk gaan maken over een huishoudelijk reglement in een Canadese rechtszaal?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn punt is dat iedereen hier de kant kiest van de rechter. Er wordt niet gezegd 'he, wat is dat eigenlijk een domme regel'. Nee, iedereen vindt het niet meer dan terecht dat de hoofddoek af moet. En niet omdat ze nou zo overtuigd zijn van het nut van een kopdeksel-vrije rechtszaal, maar omdat een petje dragen immers ook niet is toegestaan.
Dus we zijn hier met z'n allen zo autistisch dat we de discussie niet breder kunnen trekken?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:18 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Moeten wij ons hier op FOK druk gaan maken over een huishoudelijk reglement in een Canadese rechtszaal?
Het gaat er hier meer om heeft deze rechter een rechtvaardige beslissing genomen op basis van de huidige regels.
En ja misschien is het zinvol dat ze het reglement nog eens bekijken.
Zijn in een Nederlandse rechtszaal hoofddeksels toegestaan?
Qft.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:19 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe dan ook: hier wordt van een rechter gevraagd zich uit te spreken wat er wel en niet bij de diepste levensovertuiging van deze mevrouw hoort. Op zich is dat al onmogelijk, maar doorgaans worden dergelijke oordelen toch heel snel geveld: ja, die hoofddoek is essentieel voor die vrouw. Zie bijvoorbeeld de reacties hierboven.
Tegelijkertijd worden in diezelfde reacties hierboven andere subculturen met exact hetzelfde gemak van tafel geveegd. Er wordt niet eens moeite gedaan om erover na te denken wat er wél of niet belangrijk zou kunnen zijn voor mensen.
Over vooroordelen gesproken.
Tuurlijk kan je hem breder trekken alleen lijkt me het dan zinvoller een aparte TO te openen, zoals je ziet draait het hier weer uit over een discussie over de islamquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus we zijn hier met z'n allen zo autistisch dat we de discussie niet breder kunnen trekken?
Nee, goed bezig man.
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:19 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe dan ook: hier wordt van een rechter gevraagd zich uit te spreken wat er wel en niet bij de diepste levensovertuiging van deze mevrouw hoort. Op zich is dat al onmogelijk, maar doorgaans worden dergelijke oordelen toch heel snel geveld: ja, die hoofddoek is essentieel voor die vrouw. Zie bijvoorbeeld de reacties hierboven.
Tegelijkertijd worden in diezelfde reacties hierboven andere subculturen met exact hetzelfde gemak van tafel geveegd. Er wordt niet eens moeite gedaan om erover na te denken wat er wél of niet belangrijk zou kunnen zijn voor mensen.
Over vooroordelen gesproken.
Natuurlijk draait het uit op een islamdiscussie. Mensen op dit forum zijn namelijk geobsedeerd door de islam. Ze lullen nog meer over de islam dan de gemiddelde moslim.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:22 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je hem breder trekken alleen lijkt me het dan zinvoller een aparte TO te openen, zoals je ziet draait het hier weer uit over een discussie over de islam
Ze , als in "we" toch Koos?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk draait het uit op een islamdiscussie. Mensen op dit forum zijn namelijk geobsedeerd door de islam. Ze lullen nog meer over de islam dan de gemiddelde moslim.
Vreemd dat jij in elk draadje te vinden bent, als preker hiertegenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk draait het uit op een islamdiscussie. Mensen op dit forum zijn namelijk geobsedeerd door de islam. Ze lullen nog meer over de islam dan de gemiddelde moslim.
Die zijn dus nogal voor eigen interpretatie vatbaar.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:25 schreef Montagui het volgende:
Als er kledingvoorschriften zijn dan gelden deze voor iedereen. (Of ze wenselijk zijn, of van deze tijd is een andere discussie).
Koos wijst graag naar anderen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vreemd dat jij in elk draadje te vinden bent, als preker hiertegen
De morele superioriteit die hij graag wenst uit te dragen ben ik mee bekend ja, vaak gepaard gaande met de nodige leugens en verdraaiingen van woorden.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:29 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Koos wijst graag naar anderen.
Is meer een "ze" mens i.p.v. "we" mens.
Ieder z'n hobby, niet?quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vreemd dat jij in elk draadje te vinden bent, als preker hiertegen
De selectieve verontwaardiging.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De morele superioriteit die hij graag wenst uit te dragen ben ik mee bekend ja.
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ieder z'n hobby, niet?
Ik probeer jullie een beetje tot bedaren te brengen. Zonder succes, overigens.
"De morele superioriteit die hij graag wenst uit te dragen ben ik mee bekend ja"quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ieder z'n hobby, niet?
Ik probeer jullie een beetje tot bedaren te brengen. Zonder succes, overigens.
Eerder dat je onder het mom van geloof een aparte (voorkeurs)behandeling verdient.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als de rechter die hoofddoek had toegestaan, dan had die rechter erkend dat het om een geloofsuiting gaat die onlosmakelijk verbonden is met de religie van die persoon. Als je dat erkent, dan stel je dus impliciet, maar overduidelijk, dat een hoofddoek bij de islam hoort.
Valt mee Koos op andere fora maar ook op Facebook komt het steeds weer aan de orde.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
"Ik probeer jullie een beetje tot bedaren te brengen."quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:32 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De selectieve verontwaardiging.
Die is vaker te bespeuren bij Koos en consorten.
Is jammer.
Dat ben ik dan ook.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
"Ik probeer jullie een beetje tot bedaren te brengen."
Mooi voorbeeld van hoe verheven hij zichzelf ziet boven ons.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |