abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150105328
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Pleit daar dan voor.

Maar nee, nu ga je tegen die dame zeggen: 'ik geen pet, dan jij geen hoofddoek. Lekker puh!''
Is dat de taak van een rechter?
Het huishoudelijk reglement veranderen?

Als de rechter consequent petten, zonnebrillen e.d. laat af doen vind ik het volledig in lijn van zijn handelen dat hij mevrouw verzoekt haar doek af te doen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_150105367
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:08 schreef Chadi het volgende:

[..]

Waarom zou dat überhaupt anno 2015 niet mogen?
Dat is een andere discussie
Nu is het niet toegestaan en daar handelde deze rechter naar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_150105384
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:12 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Is dat de taak van een rechter?
Het huishoudelijk reglement veranderen?

Als de rechter consequent petten, zonnebrillen e.d. laat af doen vind ik het volledig in lijn van zijn handelen dat hij mevrouw verzoekt haar doek af te doen.
Mijn punt is dat iedereen hier de kant kiest van de rechter. Er wordt niet gezegd 'he, wat is dat eigenlijk een domme regel'. Nee, iedereen vindt het niet meer dan terecht dat de hoofddoek af moet. En niet omdat ze nou zo overtuigd zijn van het nut van een kopdeksel-vrije rechtszaal, maar omdat een petje dragen immers ook niet is toegestaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:17:45 #79
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150105478
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zijn moslims sowieso wat jou betreft natuurlijk. Wel grappig dat je hen nu ook nog eens voor gaat schrijven hoe ze hun geloof moeten belijden.
Wel, niet alleen Moslims: een ieder die zijn leven laat dicteren door één of andere supermacht mist gewoon een bepaalde kritische denkwijze. Ik snap best dat je in een creator o.i.d. kan geloven, maar dat je je levenswijze er door laat bepalen geeft toch wel aan dat je enige kritische noten mist. Ik bedoel: een Godswezen aanhangen dat je allerlei beperkingen oplegt omdat die je anders straft? Een Godswezen dat een jaloers, sadistisch, wreed en vreemd mannetje is als je naar zijn acties kijkt? Hij schiep de wereld omdat die eenzaam was :') Klinkt verdacht menselijk, die emotie.

Nog vreemder: hij straft zijn eigen creatie voor het eten van de verboden vrucht, terwijl hij als almachtig wezen a) allang had moeten weten dat zijn eigen creatie dit zou doen, immers hij is almachtig, b) het impliceert een fout in zijn almachtige design want mensen zijn kennelijk zondig. Het straffen van de hele mensheid hiervoor is bijzonder kinderachtig, wraakzuchtig en allesbehalve almachtig. Dus inderdaad, mensen die in dat soort verhalen geloven dicht ik weinig kritische capaciteiten toe, zij het de Bijbelse of de Islamitische versie van het verhaal. Tel daar nog even de regelrechte contradicties in de Koran en de Bijbel met huidige wetenschap bij op. Tevens dat velen moeite hebben met de evolutietheorie, één van de best gedocumenteerde en proefondervindelijk bevonden wetenschappelijk theorieën.

Verder schrijf ik moslims niet voor hoe zij hun geloof moeten beleven, ik stel dat in de Koran niet expliciet en onomwonden staat dat een vrouw haar haar en gezicht moet bedekken, dus dat een hoofddoek een nogal vreemde 'onlosmakelijke' identiteit is.
pi_150105491
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn punt is dat iedereen hier de kant kiest van de rechter. Er wordt niet gezegd 'he, wat is dat eigenlijk een domme regel'. Nee, iedereen vindt het niet meer dan terecht dat de hoofddoek af moet. En niet omdat ze nou zo overtuigd zijn van het nut van een kopdeksel-vrije rechtszaal, maar omdat een petje dragen immers ook niet is toegestaan.
Moeten wij ons hier op FOK druk gaan maken over een huishoudelijk reglement in een Canadese rechtszaal?

Het gaat er hier meer om heeft deze rechter een rechtvaardige beslissing genomen op basis van de huidige regels.

En ja misschien is het zinvol dat ze het reglement nog eens bekijken.

Zijn in een Nederlandse rechtszaal hoofddeksels toegestaan?
pi_150105507
Hoe dan ook: hier wordt van een rechter gevraagd zich uit te spreken wat er wel en niet bij de diepste levensovertuiging van deze mevrouw hoort. Op zich is dat al onmogelijk, maar doorgaans worden dergelijke oordelen toch heel snel geveld: ja, die hoofddoek is essentieel voor die vrouw. Zie bijvoorbeeld de reacties hierboven.

Tegelijkertijd worden in diezelfde reacties hierboven andere subculturen met exact hetzelfde gemak van tafel geveegd. Er wordt niet eens moeite gedaan om erover na te denken wat er wél of niet belangrijk zou kunnen zijn voor mensen.

Over vooroordelen gesproken.
pi_150105522
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:18 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Moeten wij ons hier op FOK druk gaan maken over een huishoudelijk reglement in een Canadese rechtszaal?

Het gaat er hier meer om heeft deze rechter een rechtvaardige beslissing genomen op basis van de huidige regels.

En ja misschien is het zinvol dat ze het reglement nog eens bekijken.

Zijn in een Nederlandse rechtszaal hoofddeksels toegestaan?
Dus we zijn hier met z'n allen zo autistisch dat we de discussie niet breder kunnen trekken?

Nee, goed bezig man.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:21:23 #83
396550 Richestorags
pi_150105553
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:19 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe dan ook: hier wordt van een rechter gevraagd zich uit te spreken wat er wel en niet bij de diepste levensovertuiging van deze mevrouw hoort. Op zich is dat al onmogelijk, maar doorgaans worden dergelijke oordelen toch heel snel geveld: ja, die hoofddoek is essentieel voor die vrouw. Zie bijvoorbeeld de reacties hierboven.

Tegelijkertijd worden in diezelfde reacties hierboven andere subculturen met exact hetzelfde gemak van tafel geveegd. Er wordt niet eens moeite gedaan om erover na te denken wat er wél of niet belangrijk zou kunnen zijn voor mensen.

Qft.
pi_150105582
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus we zijn hier met z'n allen zo autistisch dat we de discussie niet breder kunnen trekken?

Nee, goed bezig man.
Tuurlijk kan je hem breder trekken alleen lijkt me het dan zinvoller een aparte TO te openen, zoals je ziet draait het hier weer uit over een discussie over de islam
pi_150105584
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:19 schreef Jigzoz het volgende:

pi_150105617
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:22 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Tuurlijk kan je hem breder trekken alleen lijkt me het dan zinvoller een aparte TO te openen, zoals je ziet draait het hier weer uit over een discussie over de islam
Natuurlijk draait het uit op een islamdiscussie. Mensen op dit forum zijn namelijk geobsedeerd door de islam. Ze lullen nog meer over de islam dan de gemiddelde moslim.
pi_150105688
Als er kledingvoorschriften zijn dan gelden deze voor iedereen. (Of ze wenselijk zijn, of van deze tijd is een andere discussie).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_150105696
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk draait het uit op een islamdiscussie. Mensen op dit forum zijn namelijk geobsedeerd door de islam. Ze lullen nog meer over de islam dan de gemiddelde moslim.
Ze , als in "we" toch Koos?
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:25:56 #89
396550 Richestorags
pi_150105704
En als we het dan toch over subculturen gaan hebben: het dragen van een niqab of een hijab of een burka lijkt eerder een subcultuur / kledingswijze binnen de Islam, omdat nergens volledig non-ambigu staat dat een vrouw zich zo moet kleden. Een hoofddoek is daarom een kledingsstijl, op dezelfde hoogte als een petje.

Los daarvan vind ik dat religieuze uitingen sowieso niet altijd heilig moeten zijn, er moeten uitzonderingen gemaakt kunnen worden. Ja, dat geldt ook voor Joden, Christenen en wat dan ook.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:26:45 #90
396550 Richestorags
pi_150105726
quote:

[..]

Vreemd dat jij in elk draadje te vinden bent, als preker hiertegen :')
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:28:57 #91
396550 Richestorags
pi_150105794
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:25 schreef Montagui het volgende:
Als er kledingvoorschriften zijn dan gelden deze voor iedereen. (Of ze wenselijk zijn, of van deze tijd is een andere discussie).
Die zijn dus nogal voor eigen interpretatie vatbaar.
pi_150105803
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Koos wijst graag naar anderen.

Is meer een "ze" mens i.p.v. "we" mens.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:31:18 #93
396550 Richestorags
pi_150105873
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:29 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Koos wijst graag naar anderen.

Is meer een "ze" mens i.p.v. "we" mens.
De morele superioriteit die hij graag wenst uit te dragen ben ik mee bekend ja, vaak gepaard gaande met de nodige leugens en verdraaiingen van woorden.
pi_150105889
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ieder z'n hobby, niet?

Ik probeer jullie een beetje tot bedaren te brengen. Zonder succes, overigens.
pi_150105900
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De morele superioriteit die hij graag wenst uit te dragen ben ik mee bekend ja.
De selectieve verontwaardiging.

Die is vaker te bespeuren bij Koos en consorten.

Is jammer.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:32:46 #96
396550 Richestorags
pi_150105901
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ieder z'n hobby, niet?

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ieder z'n hobby, niet?

"De morele superioriteit die hij graag wenst uit te dragen ben ik mee bekend ja"

Hihihihihi
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:33:11 #97
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150105917
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als de rechter die hoofddoek had toegestaan, dan had die rechter erkend dat het om een geloofsuiting gaat die onlosmakelijk verbonden is met de religie van die persoon. Als je dat erkent, dan stel je dus impliciet, maar overduidelijk, dat een hoofddoek bij de islam hoort.
Eerder dat je onder het mom van geloof een aparte (voorkeurs)behandeling verdient.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_150105918
quote:

[..]

Valt mee Koos op andere fora maar ook op Facebook komt het steeds weer aan de orde.
Is misschien ook wel logisch, de islam is een geloof (snel groeiend) dat zijn positie aan het versterken is wereldwijd en dat zijn grenzen van zijn kunnen (invloed) aan het opzoeken is.

Dat deden andere geloven eeuwen geleden maar toen had je nog geen FOK :N
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:33:21 #99
396550 Richestorags
pi_150105921
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:32 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

De selectieve verontwaardiging.

Die is vaker te bespeuren bij Koos en consorten.

Is jammer.
"Ik probeer jullie een beetje tot bedaren te brengen."

Mooi voorbeeld van hoe verheven hij zichzelf ziet boven ons.
pi_150105946
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]

"Ik probeer jullie een beetje tot bedaren te brengen."

Mooi voorbeeld van hoe verheven hij zichzelf ziet boven ons.
Dat ben ik dan ook.

Ik ben intelligenter, succesvoller en zal ook wel meer verdienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')