Het klassieke antwoord, van wat ik hierboven schrijf over mensen die zomaar iets roeptoeteren.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus ook dat van de Betuwe lijn toen?
Ja lekker dan dan koop ik er niks voor dus!
Vanzelfsprekend maar het punt is meer als het mij lukt in 4 telefoontjes. Zal het een buitenstaander toch wel moeten lukken in 25 telefoontjes?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je neef heeft in dit verhaal juist geen flikker gedaan.Het is in ieder geval geen voorbeeld van 'als je aan een baan kunt komen, dan lukt je dat ook'. Jij bent geloof ik werkzaam in de horeca en hebt daar dan ook een netwerk opgebouwd. Als je dan ook nog eens redelijk betrouwbaar bent of in ieder geval zo overkomt zijn werkgevers ook eerder geneigd om dan via jou iemand aan te nemen dan dat ze een wildvreemde aannemen.
Overigens niets mis mee verder, maar je leek het te betrekken op de rest van werkloos Nederland, zo van 'kijk eens, het lukt m'n neef dus moet het jullie ook lukken'.
Ja en wat dan nog de man werkt ervoor meestal, en die krijgt maar de helf totdat de vrouw de gerechtigde leeftijd heeft bereikt.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
huisvrouwen die nooit gewerkt hebben krijgen ook AOW en hebben nul,nul betaald daarvoor. En die mensen zijn er meer dan je denkt.
Om AOW te krijgen hoef je alleen maar in NL gewoond te hebben, meer niet
Afschaffen op individueel level zetten dusquote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja en wat dan nog de man werkt ervoor meestal, en die krijgt maar de helf totdat de vrouw de gerechtigde leeftijd heeft bereikt.
En die wat er gewoonde hebben krijgen ook naar evenredigheid, tevens die wat in het buitenland gewerkt hebben krijgen bij mijn weten voor die jaren afgetrokken.
Ik zou niet weten wat je ermee bedoeld maar weet wel dat ik dan voordat ik er ooit gebruik van moet maken mijn inleg terug.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:32 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Afschaffen op individueel level zetten dus
Dat we de AOW moeten afschaffen of zo moeten instellen dat je vrouw niet afhankelijk is van jou of andersom.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat je ermee bedoeld maar weet wel dat ik dan voordat ik er ooit gebruik van moet maken mijn inleg terug.
Nee. Een buitenstaander heeft geen netwerk waar hij langs kan gaan. En die ene vacature die door jouw neef is opgevuld is juist opgevuld omdat een werkgever via die route iets meer garantie heeft op een betrouwbare werknemer dan via een uitzendbureau of een random open sollicitatie.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:25 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend maar het punt is meer als het mij lukt in 4 telefoontjes. Zal het een buitenstaander toch wel moeten lukken in 25 telefoontjes?
Iets meer kans ja vandaar ook de 4 vs 25, ik ken zoveel mensen die ALTIJD werk hebben zonder diploma's. Zelfs Polen zonder diploma's en de taal te beheersen vinden hier werk.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Een buitenstaander heeft geen netwerk waar hij langs kan gaan. En die ene vacature die door jouw neef is opgevuld is juist opgevuld omdat een werkgever via die route iets meer garantie heeft op een betrouwbare werknemer dan via een uitzendbureau of een random open sollicitatie.
Als er 100 auto's zijn en maar 50 parkeerplekken is het vrij logisch dat er 50 hun auto niet kwijt kunnen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:41 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Iets meer kans ja vandaar ook de 4 vs 25, ik ken zoveel mensen die ALTIJD werk hebben zonder diploma's. Zelfs Polen zonder diploma's en de taal te beheersen vinden hier werk.
Maar dan hebben we echt mensen in dit land die beweren geen werk te kunnen vinden? Alsjeblieft zeg
Klopt maar dat praat het lamlendige gedrag van heel veel werkzoekenden alsnog niet goedquote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als er 100 auto's zijn en maar 50 parkeerplekken is het vrij logisch dat er 50 hun auto niet kwijt kunnen.
Er is ook niet voor iedereen werk.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:41 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Iets meer kans ja vandaar ook de 4 vs 25, ik ken zoveel mensen die ALTIJD werk hebben zonder diploma's. Zelfs Polen zonder diploma's en de taal te beheersen vinden hier werk.
Maar dan hebben we echt mensen in dit land die beweren geen werk te kunnen vinden? Alsjeblieft zeg
Maar het is voor geen enkel van die 100 individuen met een auto een excuus om hem niet kwijt te kunnen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als er 100 auto's zijn en maar 50 parkeerplekken is het vrij logisch dat er 50 hun auto niet kwijt kunnen.
Zie reactie hierboven dat praat lamlullengedrag nog niet goed, gebrek aan banen is medeveroorzaakt door lamlullengedrag. Wanneer dat er minder is zullen er zeer waarschijnlijk meer banen zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:47 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Er is ook niet voor iedereen werk.
Dat ben ik op zich met je eens; je ergens voor inzetten betekent uiteindelijk ook wel dat het gebeurt. Maar er vanuit gaan dat tijdelijke werkloosheid altijd de schuld van de werkloze is, is simpelweg niet waar als je in ogenschouw neemt dat er niet voor iedereen werk is. Bovendien zijn de echte profiteurs beperkt tot een een heel kleine minderheid. Ben je op de lange termijn werkloos dan is dat inderdaad een ander verhaal.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Klopt maar dat praat het lamlendige gedrag van heel veel werkzoekenden alsnog niet goed. En als die eens wat minder lamlendig gedrag vertoonden waardoor ze een hogere arbeidsproductiviteit hadden was er een grotere kans op meer banen.
Als er maar 50 parkeerplekken zijn niet, nee? Hoe dan?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar het is voor geen enkel van die 100 individuen met een auto een excuus om hem niet kwijt te kunnen.
Tijdelijke werkloosheid is zelden de schuld van de werkloze en echte profiteurs beperkt tot een kleine minderheid? Iedereen die niks mankeert en meer dan 1,5-2 jaar thuiszit is gewoon een lamlul. Zelfs in het achterlijke Emmen (voorheen mijn dorp) was altijd meer dan genoeg werk te vinden.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat ben ik op zich met je eens; je ergens voor inzetten betekent uiteindelijk ook wel dat het gebeurt. Maar er vanuit gaan dat tijdelijke werkloosheid altijd de schuld van de werkloze is, is simpelweg niet waar als je in ogenschouw neemt dat er niet voor iedereen werk is. Bovendien zijn de echte profiteurs beperkt tot een een heel kleine minderheid. Ben je op de lange termijn werkloos dan is dat inderdaad een ander verhaal.
De 64-jarige en de arbeidsongeschikte ook, ja?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Tijdelijke werkloosheid is zelden de schuld van de werkloze en echte profiteurs beperkt tot een kleine minderheid? Iedereen die niks mankeert en meer dan 1,5-2 jaar thuiszit is gewoon een lamlul. Zelfs in het achterlijke Emmen (voorheen mijn dorp) was altijd meer dan genoeg werk te vinden.
Echter er is wel zoveel werk dat als je echt gemotiveerd bent en aan wilt pakken dat je dan toch echt gewoon werk kan vinden. Als excuus voor het niet hebben van een baan is het dan ook niet zo sterk.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat ben ik op zich met je eens; je ergens voor inzetten betekent uiteindelijk ook wel dat het gebeurt. Maar er vanuit gaan dat tijdelijke werkloosheid altijd de schuld van de werkloze is, is simpelweg niet waar als je in ogenschouw neemt dat er niet voor iedereen werk is. Bovendien zijn de echte profiteurs beperkt tot een een heel kleine minderheid. Ben je op de lange termijn werkloos dan is dat inderdaad een ander verhaal.
Een arbeidsongeschikte mankeert wat.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De 64-jarige en de arbeidsongeschikte ook, ja?
Iedereen die niks mankeert impliceert al dat ik arbeidsongeschikten uit sluit lijkt mij toch zo? En je kan nu wel actief op zoek gaan naar mensen met meer excuus waarom ze thuiszitten. Maar dan nog houd je een enorme groep over.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De 64-jarige en de arbeidsongeschikte ook, ja?
Dat een werkloze in een tijdsbestek van een jaar geen baan kan vinden is niet de schuld van de werkloze.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Echter er is wel zoveel werk dat als je echt gemotiveerd bent en aan wilt pakken dat je dan toch echt gewoon werk kan vinden. Als excuus voor het niet hebben van een baan is het dan ook niet zo sterk.
Als ik morgen werkloos ben heb ik binnen 4 weken werk ook zonder mijn diploma en werkervaring in te zetten.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat een werkloze in een tijdsbestek van een jaar geen baan kan vinden is niet de schuld van de werkloze.
Dat lijkt me een bijzonder dappere stelling. Zeker omdat verreweg de meeste mensen die hun baan kwijtraken wel binnen die periode iets nieuws weten te vinden.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat een werkloze in een tijdsbestek van een jaar geen baan kan vinden is niet de schuld van de werkloze.
In welk deel van het land verblijf jij dan?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:07 schreef Kandijfijn het volgende:
\
[..]
Als ik morgen werkloos ben heb ik binnen 4 weken werk ook zonder mijn diploma en werkervaring in te zetten.
Tuinbouw, fabrieken, klussen her en der overal valt werk te vinden. Daarnaast kan je in een jaar makkelijk een relevante vaardigheid leren om mee aan het werk te gaan.
In een dorp vlakbij de Parel van het noorden maar tot voor kort Emmenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
In welk deel van het land verblijf jij dan?
De hele situatie op jezelf betrekken slaat nergens op.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:07 schreef Kandijfijn het volgende:
\
[..]
Als ik morgen werkloos ben heb ik binnen 4 weken werk ook zonder mijn diploma en werkervaring in te zetten.
Nederland is een klein land.Tenzij je echt in een uithoek zit kan je het hele land door werken, de snelwegen zitten vol met busjes van en naar de randstad 's ochtendsquote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
In welk deel van het land verblijf jij dan?
Om de vergelijking met de arbeidsmarkt hoog te houden, moet er af en toe een parkeerplaats vrij komen. Degene met de beste parkeerskills heeft plek. Als je geen plek hebt, moet je niet zeuren dat er te weinig plekken zijn maar iets aan je eigen competenties doen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als er maar 50 parkeerplekken zijn niet, nee? Hoe dan?
Waarom niet? Ik ben soort verheven God? Of andere mensen te stompzinnig en te minderwaardig?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De hele situatie op jezelf betrekken slaat nergens op.
Als iedereen dat doet zit je alsnog met hetzelfde probleem. Dus nee.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Om de vergelijking met de arbeidsmarkt hoog te houden, moet er af en toe een parkeerplaats vrij komen. Degene met de beste parkeerskills heeft plek. Als je geen plek hebt, moet je niet zeuren dat er te weinig plekken zijn maar iets aan je eigen competenties doen.
Aha Drenthe dus.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:08 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
In een dorp vlakbij de Parel van het noorden maar tot voor kort Emmen
Ik ook en ik ken ze die van hieruit in Zeeland of Limburg aan het werk zijn. Niet omdat ze dat nu zo leuk vinden maar soms moet je het werk aanpakken wat er ligt.quote:
Lang leve de industrie en glastuinbouw hier, werkloze Drenthen zijn huillie's.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ook en ik ken ze die van hieruit in Zeeland of Limburg aan het werk zijn. Niet omdat ze dat nu zo leuk vinden maar soms moet je het werk aanpakken wat er ligt.
En dan is het probleem van het gebrek aan parkeerplekken opgelost?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Om de vergelijking met de arbeidsmarkt hoog te houden, moet er af en toe een parkeerplaats vrij komen. Degene met de beste parkeerskills heeft plek. Als je geen plek hebt, moet je niet zeuren dat er te weinig plekken zijn maar iets aan je eigen competenties doen.
Nee, maar wel jouw probleem dat je geen plek hebt. Als je daar tenminste een beetje moeite voor gedaan hebt. Jij kunt het feit dat jij geen plek hebt niet afwentelen op het gegeven dat er te weinig plekken zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan is het probleem van het gebrek aan parkeerplekken opgelost?
Als mensen meer willen betalen (meer inzet tonen) om een parkeerplek te willen hebben dan worden er waarschijnlijk extra bijgebouwd.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan is het probleem van het gebrek aan parkeerplekken opgelost?
En wat heeft dat te maken met de parkeerproblematiek?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, maar wel jouw probleem dat je geen plek hebt. Als je daar tenminste een beetje moeite voor gedaan hebt. Jij kunt het feit dat jij geen plek hebt niet afwentelen op het gegeven dat er te weinig plekken zijn.
Zie de post boven de jouwe.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met de parkeerproblematiek?
Hoe moet ik me dat voorstellen? Als mensen lang en fanatiek genoeg hun parkeerskills laten zien gaat de gemeente eindelijk eens parkeerplaatsen aanleggen. En werkgevers gaan meer banen creeeren omdat mensen zulke goeie brieven schrijven en zo goed netwerken, als beloning?quote:
Nee. Het is geen vooruitgang om de overheid tussen alle transacties te plaatsen. Om een sigaar uit eigen zak te krijgen of om systematisch verkeerde prikkels af te geven. Dat kunnen we allemaal scharen onder iets als bureaucratie en decadentie, ofwel de kenmerken van samenlevingen die ver over hun hoogtepunt heen zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, dat heet vooruitgang. Ik verwacht ook een werkende riolering.
Dat mogen ze vinden. Vervolgens mag een overheid de sociale zekerheid versoberen en tegelijkertijd kapitaal van werkgevers confisqueren. Het is tijd.quote:[..]
Dat klopt, maar ja, de werkgevers vonden het heerlijk al die werklozen die onderhouden worden op de zak van de werknemers.
De overheid heeft de kans op een baan juist verkleind. Maar dat is dan ook de schuld van de werkloze natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Als mensen meer willen betalen (meer inzet tonen) om een parkeerplek te willen hebben dan worden er waarschijnlijk extra bijgebouwd.
Wanneer was deze samenleving op haar hoogtepunt?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:33 schreef waht het volgende:
[..]
Nee. Het is geen vooruitgang om de overheid tussen alle transacties te plaatsen. Om een sigaar uit eigen zak te krijgen of om systematisch verkeerde prikkels af te geven. Dat kunnen we allemaal scharen onder iets als bureaucratie en decadentie, ofwel de kenmerken van samenlevingen die ver over hun hoogtepunt heen zijn.
[..]
Dat mogen ze vinden. Vervolgens mag een overheid de sociale zekerheid versoberen en tegelijkertijd kapitaal van werkgevers confisqueren. Het is tijd.
Afgelopen WK, met de herdenking van de MH17 slachtoffesr of met de benoeming van de nieuwe koning.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wanneer was deze samenleving op haar hoogtepunt?
Goeie bijdrage. 10/10quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Afgelopen WK, met de herdenking van de MH17 slachtoffesr of met de benoeming van de nieuwe koning.
Jij mag kiezen.
Dat de overheid het probleem is ben ik wel met je eens natuurlijkquote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De overheid heeft de kans op een baan juist verkleind. Maar dat is dan ook de schuld van de werkloze natuurlijk.
Dat ben ik met je eens. Ik pleit hier vaker voor niet eerst met overheidsingrijpen zorgen dat het geld verkeerd verdeeld raakt, om het dan vervolgens met overheidsingrijpen te gaan herverdelen. Maar dat neemt niet weg dat bijvoorbeeld bestaanszekerheid terecht als recht wordt ervaren, en als product van de vooruitgang die al lang en breed geboekt is. Daarnaast biedt het mensen de gelegenheid om eens iets te proberen, ipv bang vast te houden wat ze hebben omdat het risico op de bedelstaf te groot is. Bovendien biedt het mensen de mogelijkheid om na een mislukking de draad weer op te pakken.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:33 schreef waht het volgende:
[..]
Nee. Het is geen vooruitgang om de overheid tussen alle transacties te plaatsen. Om een sigaar uit eigen zak te krijgen of om systematisch verkeerde prikkels af te geven. Dat kunnen we allemaal scharen onder iets als bureaucratie en decadentie, ofwel de kenmerken van samenlevingen die ver over hun hoogtepunt heen zijn.
Gouden eeuw.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wanneer was deze samenleving op haar hoogtepunt?
Rechtspersonen, spaargeld, verzekeringen zouden daar de eerste oplossingen voor moeten zijn. Een minimale bestaanszekerheid vanuit de overheid garanderen vind ik wel best. Maar dat station zijn we reeds lang gepasseerd.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ik pleit hier vaker voor niet eerst met overheidsingrijpen zorgen dat het geld verkeerd verdeeld raakt, om het dan vervolgens met overheidsingrijpen te gaan herverdelen. Maar dat neemt niet weg dat bijvoorbeeld bestaanszekerheid terecht als recht wordt ervaren, en als product van de vooruitgang die al lang en breed geboekt is. Daarnaast biedt het mensen de gelegenheid om eens iets te proberen, ipv bang vast te houden wat ze hebben omdat het risico op de bedelstaf te groot is. Bovendien biedt het mensen de mogelijkheid om na een mislukking de draad weer op te pakken.
Toen we een republiek waren.quote:
Gemengde economie en grote welvaartsstaat.quote:Tijdelijke opmars na WOII.
Daar krijg je dus bange burgers van die in de verkeerde baan blijven zitten.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Rechtspersonen, spaargeld, verzekeringen zouden daar de eerste oplossingen voor moeten zijn. Een minimale bestaanszekerheid vanuit de overheid garanderen vind ik wel best. Maar dat station zijn we reeds lang gepasseerd.
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe moet ik me dat voorstellen? Als mensen lang en fanatiek genoeg hun parkeerskills laten zien gaat de gemeente eindelijk eens parkeerplaatsen aanleggen. En werkgevers gaan meer banen creeeren omdat mensen zulke goeie brieven schrijven en zo goed netwerken, als beloning?
Bestaanszekerheid inderdaad. En dat hoeft niet perse als recht worden ervaren maar gewoon gegarandeerd door de overheid. Overigens moet men inderdaad niet bang zijn om risico te nemen maar dat hangt zeker niet puur af van sociale zekerheid.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ik pleit hier vaker voor niet eerst met overheidsingrijpen zorgen dat het geld verkeerd verdeeld raakt, om het dan vervolgens met overheidsingrijpen te gaan herverdelen. Maar dat neemt niet weg dat bijvoorbeeld bestaanszekerheid terecht als recht wordt ervaren, en als product van de vooruitgang die al lang en breed geboekt is. Daarnaast biedt het mensen de gelegenheid om eens iets te proberen, ipv bang vast te houden wat ze hebben omdat het risico op de bedelstaf te groot is. Bovendien biedt het mensen de mogelijkheid om na een mislukking de draad weer op te pakken.
Ik had die gevraagd dus gemist? Ik vertrouw te veel op mijn Quote-alertquote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is evenmin een antwoord op deze vraag:
Als werkgevers zien dat mensen arbeidsproductiever zijn (meer waarde bieden). Zijn meer banen financieel rendabel en zullen meer mensen de investering om banen te creëren gaan doen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe moet ik me dat voorstellen? Als mensen lang en fanatiek genoeg hun parkeerskills laten zien gaat de gemeente eindelijk eens parkeerplaatsen aanleggen. En werkgevers gaan meer banen creeeren omdat mensen zulke goeie brieven schrijven en zo goed netwerken, als beloning?
Het is vooral een persoonlijke eigenschap, maar het kan het wel onverstandig maken om een nieuwe baan te proberen of een bedrijf te beginnen. Dingen kunnen nou eenmaal mislukken, als daar dakloosheid en de bedelstaf als straf op staat dan heeft iedereen die zegt 'zou je dat nou wel doen?' gelijk.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:20 schreef waht het volgende:
[..]
Bestaanszekerheid inderdaad. En dat hoeft niet perse als recht worden ervaren maar gewoon gegarandeerd door de overheid. Overigens moet men inderdaad niet bang zijn om risico te nemen maar dat hangt zeker niet puur af van sociale zekerheid.
Vooral een hele grote poel aan ongebruikt talent van daklozen en mensen die maar braaf in hun baan blijven zitten vanwege een enorme studieschuld en de ziektenkostenverzekering. Ideaal voor de grote bedrijven natuurlijk, maar niet voor de economie en samenleving.quote:Na mislukking de draad op pakken is ook niet bepaald goed ingericht. Dat hebben landen als de VS simpelweg beter in de gaten en daarom ook een gigantische poel aan ondernemers.
Dus we zouden jou aan je lot over moeten laten?quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:44 schreef Kaas- het volgende:
De zwakkeren moeten we aan hun lot overlaten en dan doet evolutie de rest. Scheelt bovendien bakken met geld.
Ik wilde zeggen eind 60er jaren. Je posts deze draad zijn hartverwarmend. Fijn dat niet iedereen op Fok gespeend blijkt te zijn van de realistische kijk.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:52 schreef waht het volgende:
[..]
Gouden eeuw.
Tijdelijke opmars na WOII.
Dat moet je zelf weten. Het al dan niet helpen van een zwakkere hoort een keuze te zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 22:46 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Dus we zouden jou aan je lot over moeten laten?
nee hoor, we helpen de zwakkeren gewoon in een beschaafd land. centraal geregeld, kost je alleen wat geld, verder geen omkijken naar. prima toch..quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten. Het al dan niet helpen van een zwakkere hoort een keuze te zijn.
Absoluut. Maar dat is dan ook waar de discussie voor is. Te vaak wordt er onterecht gesteld alsof linkse mensen hierom een morele superioriteit hebben. Ik heb nog nooit iemand gesteld dat iemand zwakkeren in de samenleving moet beschermen, los van het feit dat dit mijn eigen mening is. Ik heb echter wel gesteld dat ik diegene een verwerpelijke kijk op de mensheid vind hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten. Het al dan niet helpen van een zwakkere hoort een keuze te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |