Aha Drenthe dus.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:08 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
In een dorp vlakbij de Parel van het noorden maar tot voor kort Emmen
Ik ook en ik ken ze die van hieruit in Zeeland of Limburg aan het werk zijn. Niet omdat ze dat nu zo leuk vinden maar soms moet je het werk aanpakken wat er ligt.quote:
Lang leve de industrie en glastuinbouw hier, werkloze Drenthen zijn huillie's.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ook en ik ken ze die van hieruit in Zeeland of Limburg aan het werk zijn. Niet omdat ze dat nu zo leuk vinden maar soms moet je het werk aanpakken wat er ligt.
En dan is het probleem van het gebrek aan parkeerplekken opgelost?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Om de vergelijking met de arbeidsmarkt hoog te houden, moet er af en toe een parkeerplaats vrij komen. Degene met de beste parkeerskills heeft plek. Als je geen plek hebt, moet je niet zeuren dat er te weinig plekken zijn maar iets aan je eigen competenties doen.
Nee, maar wel jouw probleem dat je geen plek hebt. Als je daar tenminste een beetje moeite voor gedaan hebt. Jij kunt het feit dat jij geen plek hebt niet afwentelen op het gegeven dat er te weinig plekken zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan is het probleem van het gebrek aan parkeerplekken opgelost?
Als mensen meer willen betalen (meer inzet tonen) om een parkeerplek te willen hebben dan worden er waarschijnlijk extra bijgebouwd.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan is het probleem van het gebrek aan parkeerplekken opgelost?
En wat heeft dat te maken met de parkeerproblematiek?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, maar wel jouw probleem dat je geen plek hebt. Als je daar tenminste een beetje moeite voor gedaan hebt. Jij kunt het feit dat jij geen plek hebt niet afwentelen op het gegeven dat er te weinig plekken zijn.
Zie de post boven de jouwe.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met de parkeerproblematiek?
Hoe moet ik me dat voorstellen? Als mensen lang en fanatiek genoeg hun parkeerskills laten zien gaat de gemeente eindelijk eens parkeerplaatsen aanleggen. En werkgevers gaan meer banen creeeren omdat mensen zulke goeie brieven schrijven en zo goed netwerken, als beloning?quote:
Nee. Het is geen vooruitgang om de overheid tussen alle transacties te plaatsen. Om een sigaar uit eigen zak te krijgen of om systematisch verkeerde prikkels af te geven. Dat kunnen we allemaal scharen onder iets als bureaucratie en decadentie, ofwel de kenmerken van samenlevingen die ver over hun hoogtepunt heen zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, dat heet vooruitgang. Ik verwacht ook een werkende riolering.
Dat mogen ze vinden. Vervolgens mag een overheid de sociale zekerheid versoberen en tegelijkertijd kapitaal van werkgevers confisqueren. Het is tijd.quote:[..]
Dat klopt, maar ja, de werkgevers vonden het heerlijk al die werklozen die onderhouden worden op de zak van de werknemers.
De overheid heeft de kans op een baan juist verkleind. Maar dat is dan ook de schuld van de werkloze natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Als mensen meer willen betalen (meer inzet tonen) om een parkeerplek te willen hebben dan worden er waarschijnlijk extra bijgebouwd.
Wanneer was deze samenleving op haar hoogtepunt?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:33 schreef waht het volgende:
[..]
Nee. Het is geen vooruitgang om de overheid tussen alle transacties te plaatsen. Om een sigaar uit eigen zak te krijgen of om systematisch verkeerde prikkels af te geven. Dat kunnen we allemaal scharen onder iets als bureaucratie en decadentie, ofwel de kenmerken van samenlevingen die ver over hun hoogtepunt heen zijn.
[..]
Dat mogen ze vinden. Vervolgens mag een overheid de sociale zekerheid versoberen en tegelijkertijd kapitaal van werkgevers confisqueren. Het is tijd.
Afgelopen WK, met de herdenking van de MH17 slachtoffesr of met de benoeming van de nieuwe koning.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wanneer was deze samenleving op haar hoogtepunt?
Goeie bijdrage. 10/10quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Afgelopen WK, met de herdenking van de MH17 slachtoffesr of met de benoeming van de nieuwe koning.
Jij mag kiezen.
Dat de overheid het probleem is ben ik wel met je eens natuurlijkquote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De overheid heeft de kans op een baan juist verkleind. Maar dat is dan ook de schuld van de werkloze natuurlijk.
Dat ben ik met je eens. Ik pleit hier vaker voor niet eerst met overheidsingrijpen zorgen dat het geld verkeerd verdeeld raakt, om het dan vervolgens met overheidsingrijpen te gaan herverdelen. Maar dat neemt niet weg dat bijvoorbeeld bestaanszekerheid terecht als recht wordt ervaren, en als product van de vooruitgang die al lang en breed geboekt is. Daarnaast biedt het mensen de gelegenheid om eens iets te proberen, ipv bang vast te houden wat ze hebben omdat het risico op de bedelstaf te groot is. Bovendien biedt het mensen de mogelijkheid om na een mislukking de draad weer op te pakken.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:33 schreef waht het volgende:
[..]
Nee. Het is geen vooruitgang om de overheid tussen alle transacties te plaatsen. Om een sigaar uit eigen zak te krijgen of om systematisch verkeerde prikkels af te geven. Dat kunnen we allemaal scharen onder iets als bureaucratie en decadentie, ofwel de kenmerken van samenlevingen die ver over hun hoogtepunt heen zijn.
Gouden eeuw.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wanneer was deze samenleving op haar hoogtepunt?
Rechtspersonen, spaargeld, verzekeringen zouden daar de eerste oplossingen voor moeten zijn. Een minimale bestaanszekerheid vanuit de overheid garanderen vind ik wel best. Maar dat station zijn we reeds lang gepasseerd.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ik pleit hier vaker voor niet eerst met overheidsingrijpen zorgen dat het geld verkeerd verdeeld raakt, om het dan vervolgens met overheidsingrijpen te gaan herverdelen. Maar dat neemt niet weg dat bijvoorbeeld bestaanszekerheid terecht als recht wordt ervaren, en als product van de vooruitgang die al lang en breed geboekt is. Daarnaast biedt het mensen de gelegenheid om eens iets te proberen, ipv bang vast te houden wat ze hebben omdat het risico op de bedelstaf te groot is. Bovendien biedt het mensen de mogelijkheid om na een mislukking de draad weer op te pakken.
Toen we een republiek waren.quote:
Gemengde economie en grote welvaartsstaat.quote:Tijdelijke opmars na WOII.
Daar krijg je dus bange burgers van die in de verkeerde baan blijven zitten.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Rechtspersonen, spaargeld, verzekeringen zouden daar de eerste oplossingen voor moeten zijn. Een minimale bestaanszekerheid vanuit de overheid garanderen vind ik wel best. Maar dat station zijn we reeds lang gepasseerd.
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe moet ik me dat voorstellen? Als mensen lang en fanatiek genoeg hun parkeerskills laten zien gaat de gemeente eindelijk eens parkeerplaatsen aanleggen. En werkgevers gaan meer banen creeeren omdat mensen zulke goeie brieven schrijven en zo goed netwerken, als beloning?
Bestaanszekerheid inderdaad. En dat hoeft niet perse als recht worden ervaren maar gewoon gegarandeerd door de overheid. Overigens moet men inderdaad niet bang zijn om risico te nemen maar dat hangt zeker niet puur af van sociale zekerheid.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ik pleit hier vaker voor niet eerst met overheidsingrijpen zorgen dat het geld verkeerd verdeeld raakt, om het dan vervolgens met overheidsingrijpen te gaan herverdelen. Maar dat neemt niet weg dat bijvoorbeeld bestaanszekerheid terecht als recht wordt ervaren, en als product van de vooruitgang die al lang en breed geboekt is. Daarnaast biedt het mensen de gelegenheid om eens iets te proberen, ipv bang vast te houden wat ze hebben omdat het risico op de bedelstaf te groot is. Bovendien biedt het mensen de mogelijkheid om na een mislukking de draad weer op te pakken.
Ik had die gevraagd dus gemist? Ik vertrouw te veel op mijn Quote-alertquote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is evenmin een antwoord op deze vraag:
Als werkgevers zien dat mensen arbeidsproductiever zijn (meer waarde bieden). Zijn meer banen financieel rendabel en zullen meer mensen de investering om banen te creëren gaan doen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe moet ik me dat voorstellen? Als mensen lang en fanatiek genoeg hun parkeerskills laten zien gaat de gemeente eindelijk eens parkeerplaatsen aanleggen. En werkgevers gaan meer banen creeeren omdat mensen zulke goeie brieven schrijven en zo goed netwerken, als beloning?
Het is vooral een persoonlijke eigenschap, maar het kan het wel onverstandig maken om een nieuwe baan te proberen of een bedrijf te beginnen. Dingen kunnen nou eenmaal mislukken, als daar dakloosheid en de bedelstaf als straf op staat dan heeft iedereen die zegt 'zou je dat nou wel doen?' gelijk.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:20 schreef waht het volgende:
[..]
Bestaanszekerheid inderdaad. En dat hoeft niet perse als recht worden ervaren maar gewoon gegarandeerd door de overheid. Overigens moet men inderdaad niet bang zijn om risico te nemen maar dat hangt zeker niet puur af van sociale zekerheid.
Vooral een hele grote poel aan ongebruikt talent van daklozen en mensen die maar braaf in hun baan blijven zitten vanwege een enorme studieschuld en de ziektenkostenverzekering. Ideaal voor de grote bedrijven natuurlijk, maar niet voor de economie en samenleving.quote:Na mislukking de draad op pakken is ook niet bepaald goed ingericht. Dat hebben landen als de VS simpelweg beter in de gaten en daarom ook een gigantische poel aan ondernemers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |